Zamieszczone przez rOBERTO795
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
-
Zamieszczone przez parasiteZamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez parasiteA ktoś ma może instrukcje do Octavii I z TDI AGR? Czy olej powinno się mierzyć na ciepłym czy na zimnym? U mnie jest dokładnie na odwrót jak u kolego, tzn. na ciepłym jest zawsze dużo mniej oleju niż na zimnym silniku po nocy.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Olej z praktycznego punktu widzenia powinno sie spradzaĆ NA ZIMNO .
Zamieszczone przez xtremesystemsmiska i przyrząd pomiarowy raczej sa miarodajne bo na motulu nie bylo takiego efektuProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Witam.
Zacznę w niecodzienny sposób - chcę wam uświadomić, że to forum miało od długiego czasu opinię, profesjonalnego i uczciwego, wielu ludzi dawało linki na innych forach do tej dyskusji, ponieważ była ona wysoko oceniana merytorycznie, pomimo ewidentnych zagrywek marketingowych kilku "sprzedawców" uczestniczących w dyskusji - jednak przez kilkaset stron trzymało to fason. Niestety muszę szczerze powiedzieć, że ostatnie kilkadziesiąt stron zostało zdominowanie przez incydenty, które powinny być omawiane na privie i w kontekście całego wątku są najzwyczajniej śmieszne. Apeluję o zwrot do dotychczasowej merytoryki i obiektywizmu.Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CromkaWitam.
Zacznę w niecodzienny sposób - chcę wam uświadomić, że to forum miało od długiego czasu opinię, profesjonalnego i uczciwego, wielu ludzi dawało linki na innych forach do tej dyskusji, ponieważ była ona wysoko oceniana merytorycznie, pomimo ewidentnych zagrywek marketingowych kilku "sprzedawców" uczestniczących w dyskusji - jednak przez kilkaset stron trzymało to fason. Niestety muszę szczerze powiedzieć, że ostatnie kilkadziesiąt stron zostało zdominowanie przez incydenty, które powinny być omawiane na privie i w kontekście całego wątku są najzwyczajniej śmieszne. Apeluję o zwrot do dotychczasowej merytoryki i obiektywizmu.
Xtremesystems , pisze do Ciebie , jeśli nikt nie pisał nic przez grzeczność to chyba nadszedł czas aby w końcu to głośno powiedzieć ...
stwarzasz sztuczne problemy i rozdmuchujesz je do rangi tragedii narodowej...
Sorry ... ale w końcu i mi pękła gumka w gaciach... no po prostu zy.. gac się chce czytając ostatnie strony tego forum . zresztą ... ja już nawet tego nie czytam ...
ostatnie 20 stron to w większości porównywanie Motula z Castrolem ... przedtem... problemy z temperaturą NO ILE MOŻNA .. widzę także iż Niektórzy czynni uczestnicy forum, nawet nie zabierają głosu, lub udzielają się sporadycznie ... gdyż NIEMA O CZYM PISAĆ !!! NAPRAWDĘ NIEMA O CZYM ...
Hmm, sorry ze tak z grubej rury , ale pisze co myślę i nie obwijam w kolorowe papierki1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
masz kolego orbit .problem. bo nawet paolo pisal ze mna na pw. zebym wlasnie pisal to na glownym
bo co ludziom po tym ze napiszesz jaki dobrac olej do silnika,jak potem wychodza kwiatki typu ze motul do wiekszosci silnikow jest zajebisty a w tym robi problemy,
watek bardzo dlugo jak go czytalem byl pisany o rzeczach ktore sa bardzo proste do wyjasnienia (dobor oleju do silnika)
i tu w ogole tak jak pisalem ja i kilku uzytkownikow zamiast pisac po 100 razy jaki olej do 1.9 tdi
to prosciej by bylo w pierwszym poscie wyedytowac i zrobic spis olejow do najbardziej popularnych silnikow
tj
1,9 tdi
olej na zime
olej na lato
olej na miasto
olej na trase
i kazdy sobie dobierze do swoich potrzeb zamiast nabijac posty
druga czesc rozmowy tu byla o wyzszosci jednego oleju nad drugim w oparciu o karte .
jak dzieci przez kilkaset stron przepychaliscie sie co jest lepsze a co gorsze.
i nie mowie ze o kartach nie warto pisac.
ale uzytkowanie a karty to ziemia a niebio
i w koncu uzytkownikow 1.6 czyli uogólniając nowych silnikow jest stosunkowo malo
wiec moze wlasnie o nowych silnikach i o nowych olejach by sie tu gadalo.
bo dobór oleju do 1.9 czy 2.0 mozna by rozwiazac jak pisalem wyzej
co wiecej najwiecej maja o nowych silnikach do powiedzenia ci co ich nie mieli
i konfrontuja swoja wiedze teoretyczna z praktyka uzytkownika i jeszcze pisza ze ten co go uzywa jest idiota nie umiejacym odczytac znakow dawanych przez silnik
moj przypadek (co zreszta paolo potwierdza) to to ze kazdy tutaj (a przynajmniej wiekszosc) poleca bo tak zaslyszalo albo wyczytalo.
paolo mowi ze motul na zime nie dobry. ale wszyscy ze motul ok . szczegolnie seed
a zycie pokazalo ze co z tego ze karta ok, i wydaje sie wszystko ok jak w moim silniku sie nie sprawdza.
dokumentowalem temp zdjeciami zeby nie bylo ze odczucia subiektywne
dokumentowalem poziom castrola (jego rozszerzalnosc ) to co niektorzy oczy ze zdziwienia przecierali.
i teraz najwazniejsze - uzytkownikcy uwazani tu za specow (z wylaczeniem paolo bo on bierze moje uwagi do siebie) , uwazaja sie za nieomylnych i naginaja rzeczywistosc do swoich teorii
moj przyklad (nie bede szukal postow bo mi sie poprostu nie chce)
Napisalem ze na motulu nie dogrzewa mi sie olej
(chor wiekszoci) masz zjebany termostat. podepnij pod kompa, wymien bo to nie moze byc wina oleju.
Pisze ze to sie stalo zaraz po wymianie oleju
(chor wiekszoci) masz zjebany termostat , nie zasmiecaj nam watku
ucialem rozmowe , zrobilem po swojemu (po konsultacjach z paolo i rozmowie telefonicznej z jego kolega , po pw z maicroftem)
i co i termostat sie cudownym sposobem naprawil od zmiany oleju!!!
kolejne
to juz sprzed chwili ..
pisz ze castrol sie bardzo rozszerza.
(chor wiekszoci z wyalczeniem dzidy) paliwo dostaje ci sie do oleju , masz zjebany dpf
chociaz mowie ze olej mam wymieniony 2 dni temu i nawet 50 km na nim nie zrobilem, i ze zaobserwowalem to juz jak wracalem z wymiany
Co niektorczy nie przyjmuja do wiadomosci faktow . a te fakty po prostu uwazaja za spam
odpowiedzi typowe jak z najwiekszego w polsce forum (komputerowe ) .
pyt: zepsuty komputer..
odp: ZMIEN ZASILACZ (nim jeszcze doczytaja posta do konca)
Komentarz
-
-
XTREMESYSTEMS: Proponuję zrobić tak zalac olej np. Fuchs-a który spełnia wymogi jakie stawia producent od oleju czyli konkretna normę.
Wykonanć bazpłatne badanie w laboratorium które pokaze czy nie ma problemu z układem zasilania lub chłodzenia (glikol).
Jeśli tutaj wszystko będzie OK to wyeliminujemy mnóstwo spraw pośrednich częstokroć wpływających w sposób bezdyskusyjny na stan jednoski i Twoje obserwacje.
Tak że chciałbym Ci pomóc bo nie ukrywam że zwlaszcza nietyzinkowe sprawy mnie intryguja i staram sie je z klientami rozwiązywać.
Ostatnio przykłąd to piramida i jego popękana głowica i znikający płyn chłodniczy a to wyszło wszystko jakby przy okazji weryfickaji i rekomendacji najlepszego środka smarnego. (piramida przypomnij jak to teraz wyglada , mam nadzieję że jest lepiej i nie trzeba bedzie myslec o zrzucaniu głowicy za kilka, kilkanascie tyś km)
XTREME: druga sprawa , pojemnośc układu smarnego u Ciebie ile ma dokąłdnie litrów.
Trzecia sprawa_ czy sprawdzaęłs układ filtra i jego stan (mowa o olejowym) ?
Jakiego płynu chłodniczego używasz ?
Ja sie już pogubiłem w Twoich obserwacjach, jakbyś to wrzucił wszystko do jednego wora i posłał na priv-a albo maila to bym to wziął dodatkowo pod lupę.
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekProponuję zrobić tak zalac olej np. Fuchs-a który spełnia wymogi jakie stawia producent od oleju czyli konkretna normę.
pozatym motula zmienilem po 2k km wiec szkoda mi kasy
Zamieszczone przez PidziekWykonanć bazpłatne badanie w laboratorium które pokaze czy nie ma problemu z układem zasilania lub chłodzenia (glikol).
Zamieszczone przez Pidziekdruga sprawa , pojemnośc układu smarnego u Ciebie ile ma dokąłdnie litrów.
w praktyce zmieniany byl dwa razy weszlo 4,6-4.7
Jakiego płynu chłodniczego używasz ?
Trzecia sprawa_ czy sprawdzaęłs układ filtra i jego stan (mowa o olejowym) ?
ogolnie jestem teraz zadowolony z castrola.bo glownie przeszkadzalo mi to ze motul sie nie dogrzewa i ze na zimnym zle wkreca sie na obroty (jakby stawia za duzy opor)
teraz tego nie ma
co do rozszerzalnosci castrola dla mnie nie jest ona problemem , dalem to jako ciekawostke
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsmasz kolego orbit .problem. bo nawet paolo pisal ze mna na pw. zebym wlasnie pisal to na glownym
propozycja, skończmy temat zadowolenia Xstremesystems z Castrola ...
musisz zrozumieć i twoje problemy nie są aż tak ekscytujące aby wałkować je w wątku o oleju przez ostatnie 100 lub więcej stron , mimo iż pośrednio dotyczą tego tematu , dlatego propozycja abyś założył własny wątek i tam się dzielił spostrzeżeniami ....1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsPidziek napisał/a:
Wykonanć bazpłatne badanie w laboratorium które pokaze czy nie ma problemu z układem zasilania lub chłodzenia (glikol).
gdzie takie bezplatne badania robia
Robie to w celach weryfikacyjnych dla swoich klientów.
Zamieszczone przez xtremesystemsCytat:
Jakiego płynu chłodniczego używasz ?
zalecanego przez skode. fabrycznego. dolane bylo raz . dolewka to G12++
Zamieszczone przez xtremesystemsfiltr zmieniany przy kazdej zmianie oleju tj po 15k i po 17kProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaOrbit bravo. W ogóle ten wątek nadaje się mocno do czyszczenia, czy któryś z modów mógłby się tym zająć? pliz?
przytaczam słowa kolegi Cromka
Witam.
Zacznę w niecodzienny sposób - chcę wam uświadomić, że to forum miało od długiego czasu opinię, profesjonalnego i uczciwego, wielu ludzi dawało linki na innych forach do tej dyskusji, ponieważ była ona wysoko oceniana merytorycznie, pomimo ewidentnych zagrywek marketingowych kilku "sprzedawców" uczestniczących w dyskusji - jednak przez kilkaset stron trzymało to fason. Niestety muszę szczerze powiedzieć, że ostatnie kilkadziesiąt stron zostało zdominowanie przez incydenty, które powinny być omawiane na privie i w kontekście całego wątku są najzwyczajniej śmieszne. Apeluję o zwrot do dotychczasowej merytoryki i obiektywizmu.1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Pidziek, Przez przypadek dzisiaj tutaj zaglądłem bo widzę że ostatnio za dużo chaosu w tym wątku zagościło więc krótko napisze odnosnie preparatu który zalalismy do płynu chłodniczego, mam zrobione około 7-8kkm po zalaniu i płynu ubyło minimalnie i nadal stan znajduje sie ponad MAX w zbiorniczku więc za około 2kkm przyjadę do ciebie po nowy olej więc wyślemy do analizy olej kolejny raz, obawiam sie że sladowe ilości płynu będą jeszcze w oleju ale po kolejnych 10kkm mam nadzieje że będzie ok
Może zapodamy jeszcze raz ten specyfik do płynu?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
olej
Witam.
Po przeczytaniu ostatnich postów i związanych z nimi obustronnych oskarżeń o zaśmiecanie tego wątku, miałem spore obawy czy i mnie się nie dostanie ale zaryzykuję:
Jak wcześniej już pisałem, zakupiłem całkowicie nowy olej a mianowicie Fuchs Titan GT1 5W40XTL. Niestety nie ze znanego źródła (takiego nie mieli a ja już nie mogłem dłużej czekać) ale z prywatnego importu. Zdecydowałem się na ten olej ponieważ jest on dedykowany dokładnie do mojego 1,9TDi BXE. Jest to pierwsza wymiana bo autko ma przejechane dopiero 15kkm a zdecydowałem się skrócić okres wymian właśnie do 15kkm. Olej ma normę VW 505.01 a bańka była 4l a wg informacji z instrukcji auta powinno wejść 3,8l i tak jest faktycznie. Po spuszczeniu starego oleju (nigdy nie dowiedziałem się jednoznacznie jakiego ale chyba Castrola) z dobrze rozgrzanego silnika, wyjęciu wkładki filtra i dokładnego opróżnienia i wytarcia do czysta obudowy filtra (byłem obecny przy tych czynnościach bo nie robiłem tego w ASO Skoda tylko w zaprzyjaźnionym serwisie "Bosch Service") poczekaliśmy aż stary olej przestanie kapać, zakręciliśmy korek spustowy i olej został wlany w ilości ok. 3,5l po czym silnik został na chwilę uruchomiony i gdy olej dostał się do wszystkich zakątków, powtórnie dolaliśmy ok. 0,3l. Po zajechaniu do pracy i ok. 0,5godz. postoju sprawdziłem poziom oleju i było go trochę powyżej połowy kropkowanego miejsca na miarce.
A teraz odczucia (oczywiście całkowicie subiektywne bo chyba każdy kierowca wlewjąc nowy olej oczekuje cudów). Nie mam opini co do różnicy przy odpalaniu czy pracy na zimnym oleju ale po rozgrzaniu jest chyba przyjemniej-ciszej. "Miękka" praca a na postoju pracujący silnik bierze nie 0,6l/h jak było wcześniej a 0,5l/h. Wydaje się to małą różnicą ale procentowo to 1/5 czyli ok. 20%. Ciekawe jak będzie w trasie.
Ponieważ oleju zostało w bańce ok. 150-200ml, będę jeszcze szukał 1l na ewentualne dolewki w dłuższych trasach.
Mam nadzieję że szanowne grono nie zostało na śmierć zanudzone moim przydługawym opisem ale jest to mój pierwszy diesel w życiu i jak dobrze się sprawdzi (a ja mu w tym pomogę to zajadę nim aż do emerytury :diabelski_usmiech (a to wcale nie tak długo)pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Witam, Panowie w czwartek odebrałem moją staarą O1 AXR, 180 000 km ( ostatnie 25 tys zrobił inny kierowca i on auto serwisował w INTER-AUTO W Krakowie).
Z etykiety która wisi w silniku wynika, że jakieś 6000 km temu wymieniony został olej i zalany Mobil 1 ESP Formula 5W/30 ( muszę sprawdzić bo teraz jak zajrzałem na stronę Mobila to już mi się roją nazwy ).
Co możecie powiedzieć na temat tej oliwy ?
Komentarz
-
-
moze kogos zainteresuje. wczoraj jadac po lodzi ujzalem spalanie na poziomie 4.8 ( w niedziele zawsze jade do rodzicow wiec warunki takie same)
takiego spalania nie widzialem wcale na motulu po miescie ( nawet moja kobitka patrzy w licznik i mowi "zawsze tu miales 6 - 6,5 a wlokles sie niemilosiernie")
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsmoze kogos zainteresuje. wczoraj jadac po lodzi ujzalem spalanie na poziomie 4.8 ( w niedziele zawsze jade do rodzicow wiec warunki takie same)
takiego spalania nie widzialem wcale na motulu po miescie ( nawet moja kobitka patrzy w licznik i mowi "zawsze tu miales 6 - 6,5 a wlokles sie niemilosiernie")
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsoba oleje pewne. oba od naszych forumowych sprzedawcowsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Panowie... podobno Motul jest bardzo dobry, ludzie z forum polecają. Czytałem wcześniejsze strony ale dużo tego jest. Jaki Motul do TDI ASV. 0W-40... najlepiej 5W40?Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez xtremesystemsoba oleje pewne. oba od naszych forumowych sprzedawcow
a juz ci tlumacze skad taka roznica w miescie. trasa 12 km. jesli motul mi sie nie nagrzewal o te 15 stopni mniej to spalanie musialo byc sporo wyzsze .
roznice w spalaniu przy tej samej temp oleju sa niewielkie.
ogromna natomiast roznica jest jak motul jest zimny a castrol chociazby letni.(50st motul ,75 castrol)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elemenateurZamieszczone przez zepter00Panowie... podobno Motul jest bardzo dobry, ludzie z forum polecają. Czytałem wcześniejsze strony ale dużo tego jest. Jaki Motul do TDI ASV. 0W-40... najlepiej 5W40?
Spokojnie motul 8100 x-cess 5W40Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zepter00Zamieszczone przez elemenateurZamieszczone przez zepter00Panowie... podobno Motul jest bardzo dobry, ludzie z forum polecają. Czytałem wcześniejsze strony ale dużo tego jest. Jaki Motul do TDI ASV. 0W-40... najlepiej 5W40?
Spokojnie motul 8100 x-cess 5W40
Komentarz
-
Komentarz