pro c3 xtl już nie mam, we wtorek dostanę jeszcze 5 szt, a potem na razie nie zamawiam
[ Dodano: Sob 02 Kwi, 11 15:21 ]
kolejne spostrzeżenie po używaniu xtl, nie chciałem wcześniej pisać bo musiała wystąpić pewna powtarzalność i długotrwałość aby rzetelnie to opisać, samochód spala zauważalnie mniej (ok. 0.3-0.4 litra/100) gnojówy, w sumie można się było tego spodziewać bo już niższe temp. oleju sugerowały b. dobą "przepływność" i niskie opory smarowania (tarcia) - dla oponentów , wiem że teraz jest już cieplej ale ja wiele jeżdżę nocą gdzie temp. i tak były w okolicach zera
A ja jestem zadowolony ze "zwykłego" fuchsa titana 5w40 mimo że temperatura jest prawie letnia, chwila upalania na autostradzie w przedziale 180-200km/h a oliwa nie przekroczyła 80 stopni :szeroki_usmiech
A ja jestem zadowolony ze "zwykłego" fuchsa titana 5w40 mimo że temperatura jest prawie letnia, chwila upalania na autostradzie w przedziale 180-200km/h a oliwa nie przekroczyła 80 stopni :szeroki_usmiech
Twoje Auto pokazuje Temperaturę Oleju ? bo ja myślałem ze temperaturę Cieczy chłodzącej ...a to jest mała różnica .. , temperatura Oleju jest sporo wyższa...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
a pokazuje :wink: mam 3 gajgerki, EGT, temp oleju i boost więc wszystko mam pod kontrolą, dodatkowo pozrzucane wszystkie osłony pod i nad silnikiem co też pomaga utrzymać lepszą temp. A olej to Titan Gt1 5w40
niemożliwe, w kilku autach miałem i mam dokładne czujniki i wskazania temp. oleju w żadnym - nawet nie uturbionym nie ma bata żeby po pół godziny jazdy nie było 100 stopni na oleju
A ja leje tylko Motula. Odkąd jeżdżę dieslami jedyna alternatywa jaką widze to valvoline ale tylko dla tego, że jest w 4L opakowaniach a do mnie wchodzi 3,8L więc szkoda 5L Motula.
A ja leje tylko Motula. Odkąd jeżdżę dieslami jedyna alternatywa jaką widze to valvoline ale tylko dla tego, że jest w 4L opakowaniach a do mnie wchodzi 3,8L więc szkoda 5L Motula.
wlasnie MOTUL to ideal z tymi 5L. ja dolewam 1L na 15 tys (55 tys przebiegu - bral od poczatku tyle). Nie wierze, ze nic ci nie wezmie od wymiany do wymiany - kazde turbo lubi sie dosmarować.
jedyna alternatywa jaką widze to valvoline ale tylko dla tego, że jest w 4L opakowaniach
ewentualnie 4 x 1l Fuchsa albo Liqui Moly ...albo inna marka i też masz 4l :szeroki_usmiech
Ale chodzi o olej. Tylko Motul, ew. Valvo - innego nie naleję.
I nie mozna nic dolewać przy takich przebiegach!
W każdym dieslu który miałem(Volvo, BMW, Audi a teraz BKD) nic nie dolewałem w międzyczaise 15tysiecy. Zawsze leję 3/4 na wskaźniku i musi wystarczyć od wymiany do wymiany.
To nie stare ople czy jeszcze inne aby zużywały 1L na 10tys
to jaka masz temperaturę wody ? 60 ? w takim razie niedogrzany silnik
Gdzie jest zamontowany czujnik? 100 powinno pęknąć przy dłuższej jeździe z tymi prędkościami.
jak płyn osiągnie ok. 80 st. (na wskaźniku 90) to olej ma około 50-60 st. Olej się szybciej nie grzeje :idea:
Zamieszczone przez Hiv
Zawsze leję 3/4 na wskaźniku
Dobrym zwyczajem w lato jest trzymać max., w zimę wystarczy 3/4.
Zamieszczone przez Hiv
nie mozna nic dolewać przy takich przebiegach!
Pobór oleju zależy m.in. od stylu jazdy, jeżeli ubywa trzeba go uzupełniać zanim zapali się kontrolka.
Zamieszczone przez Hiv
Tylko Motul, ew. Valvo
Najważniejsze, że jesteś zadowolony, aczkolwiek nie skreślaj innych marek, wszystko się zmienia, nawet moda na Motula przygasa na rzecz głownie Amsoila, Liqui Moly, Fuchsa no i wkrótce jak sądzę.... polskiego Lotosa! Tylko nie pisz że Lotos to tylko do kosiarki :lol:
Poczytaj trochę postów PAOLO ESCO, a przekonasz się, że na Motulu i Valvo świat się nie kończy.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Jestem już po wymianie oleju, oczywiście była płukanka firmy LM, później stary olej zlany, i resztki oleju z filtra odessane. Po przejechaniu 500km olej utrzymuję czystą złotą, barwę. Temperatura oleju przy jeździe 100-120km/h, w tym trochę wyprzedzania przy temp. 18,5°C, na komputerze wskazuje 90-96°C.
Najważniejsze, że jesteś zadowolony, aczkolwiek nie skreślaj innych marek, wszystko się zmienia, nawet moda na Motula przygasa na rzecz głownie Amsoila, Liqui Moly, Fuchsa no i wkrótce jak sądzę.... polskiego Lotosa! Tylko nie pisz że Lotos to tylko do kosiarki :lol:
Poczytaj trochę postów PAOLO ESCO, a przekonasz się, że na Motulu i Valvo świat się nie kończy.
Mam troszkę doświadczenia z innej branży, niestety z olejami też. A zwłaszcza z ich źródłami pochodzenia. Jeśli lejemy dobry olej i przede wszystkim z zaufanego źródła to ok, jest wiele alternatyw.
Co do Lotosa: co tam ma się zadziać "wkrótce"?
dodał bym bez tego "wkrótce" ...Lotos już dawno stał się lepszy niż Mobil w lepkości 10W/40 a wybrane produkty Lotosa biją na głowę a i napewno nie ustępują innym renomowanym zagranicznym markom. No i do tego cena Lotosa jest też konkurencyjna.
LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control
http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control - popatrzcie na kartę PDS!!! Noack na poziomie 7,4 :shock:
Lepkość strukturalna w temp.-30C na poziomie 5240!
HTHS 3,66 !
Bardzo dobre wyniki i to jest Polski produkt!
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
nie zauważyłem ops: to ten z XTL czy normalny? Jakie spostrzeżenia co do oleju i pracy silnika na nim... (choć chyba za wcześnie to oceniać jak mniemam).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Wreszcie Lotos ma się czym pochwalić. Zarówno do starszych silników- Lotos Syntetic jak i PD- Traffic 505.01. Ludzie powoli się przesiadają nawet z Motula nierzadko na Lotosa co sam uczynię przy kolejnej zmianie oleju w octavi.
Dziś zalalny Liqui Moly Synthoil High Tech do BMW 520D, oczywiście płukanka i dodatek ceratec. Szok, nawet po LM Top Tec 4100 ale miał już 15 tys. i dolane było 1L Motula X-cess.
Także gorąco polecam, szkoda, że nie ma normy 505.01, ale jest przecież świetny Fuchs (wkrótce szerzej dostępny w technologii XTL), i Lotos Traffic 505.01.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
jedyna alternatywa jaką widze to valvoline ale tylko dla tego, że jest w 4L opakowaniach
ewentualnie 4 x 1l Fuchsa albo Liqui Moly ...albo inna marka i też masz 4l :szeroki_usmiech
Ale chodzi o olej. Tylko Motul, ew. Valvo - innego nie naleję.
I nie mozna nic dolewać przy takich przebiegach!
W każdym dieslu który miałem(Volvo, BMW, Audi a teraz BKD) nic nie dolewałem w międzyczaise 15tysiecy. Zawsze leję 3/4 na wskaźniku i musi wystarczyć od wymiany do wymiany.
To nie stare ople czy jeszcze inne aby zużywały 1L na 10tys
NIe zgodzę sie. Moja skoda firmowa jezdzi przewaznie trasy (czesto po Niemcowni) 150 to normalna predkosc dla niej. Przy takiej jezdzie kazdy silnik sie dosmarowuje i zuzycie 1L na 15 tys to norma.
Najważniejsze, że jesteś zadowolony, aczkolwiek nie skreślaj innych marek, wszystko się zmienia, nawet moda na Motula przygasa na rzecz głownie Amsoila, Liqui Moly, Fuchsa no i wkrótce jak sądzę....
to ci dopiero. Wlasnie sie dowiedziałem, ze stosuje Motula pod wpływem mody. Rozumiem, że w kolekcji wiosna/lato 2011 przoduje Amsoil? Ok nie bedę trendy tego roku. :shock:
Czesc Jaki olej zaproponujecie do octavi 1,6 tdi jesli jest zmienny okres obslugowy??trzeba sie kierowac wskaznikami kiedy wymieniac??Czy nie lepiej przejsc na staly okres i co 15 tys zmieniac??dziekuje
Lepiej być szczęśliwym i bogatym niż nieszczęśliwym i biednym
Czy .. lepiej przejsc na staly okres i co 15 tys zmieniac
jasne że lepiej mieć świeży olej w silniku a nie taki który pracował 20-30tys km...
Jakoś mało kto bierze jeszcze pod uwagę filtru oleju...kupując ten zwykły i to w dodatku im tańszy tym lepszy (oczywiście są wyjątki) ...a sam olej LL cudów nie zdziała.
Zwykły filtr do oleju da radę przez 15 tys km ale potem materiał filtrujący się zapycha stopniowo a syntetyczne wkłady do filtrów są jeszcze rzadkością na rynku.
Test filtrów: http://www.auto-swiat.pl/1-test-filt...ra-w-filtrze/1 - poczytać można. Piszą tam też o Filtronie / WIX Filters.
Oleje z normą 507.00 : http://allegro.pl/listing.php/search...=18933&order=p + Fuchs Titan Gt1 XTL Pro C3.
Kolega rtocki ma ten olej (jego nr tel nr 691 220 467) ( zobacz na poprzedniej stronie u góry - pisz do niego).
A jak chcesz zaszaleć i być oryginalny to AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) http://www.worldsbestoil.ca/amsoil/o...hp?product=ael i pisz do kolegi pidziek o ile się nie mylę :wink: http://forum.octaviaclub.pl/profile....rofile&u=24860
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz