Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    k
    Zamieszczone przez Kapuhy
    Prima aprilis ?
    :szeroki_usmiech
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • rtocki
      Drive
      • 2011
      • 44

      pro c3 xtl już nie mam, we wtorek dostanę jeszcze 5 szt, a potem na razie nie zamawiam

      [ Dodano: Sob 02 Kwi, 11 15:21 ]
      kolejne spostrzeżenie po używaniu xtl, nie chciałem wcześniej pisać bo musiała wystąpić pewna powtarzalność i długotrwałość aby rzetelnie to opisać, samochód spala zauważalnie mniej (ok. 0.3-0.4 litra/100) gnojówy, w sumie można się było tego spodziewać bo już niższe temp. oleju sugerowały b. dobą "przepływność" i niskie opory smarowania (tarcia) - dla oponentów , wiem że teraz jest już cieplej ale ja wiele jeżdżę nocą gdzie temp. i tak były w okolicach zera

      Komentarz

      • bvw08
        Classic
        • 2008
        • 22

        A ja jestem zadowolony ze "zwykłego" fuchsa titana 5w40 mimo że temperatura jest prawie letnia, chwila upalania na autostradzie w przedziale 180-200km/h a oliwa nie przekroczyła 80 stopni :szeroki_usmiech
        prawie 400Nm robi swoje

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Mówisz o GT-1 ?
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • Orbit
            Rider
            • 2010
            • 486

            Zamieszczone przez bvw08
            A ja jestem zadowolony ze "zwykłego" fuchsa titana 5w40 mimo że temperatura jest prawie letnia, chwila upalania na autostradzie w przedziale 180-200km/h a oliwa nie przekroczyła 80 stopni :szeroki_usmiech
            Twoje Auto pokazuje Temperaturę Oleju ? bo ja myślałem ze temperaturę Cieczy chłodzącej ...a to jest mała różnica .. , temperatura Oleju jest sporo wyższa...
            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

            Komentarz

            • bvw08
              Classic
              • 2008
              • 22

              a pokazuje :wink: mam 3 gajgerki, EGT, temp oleju i boost więc wszystko mam pod kontrolą, dodatkowo pozrzucane wszystkie osłony pod i nad silnikiem co też pomaga utrzymać lepszą temp. A olej to Titan Gt1 5w40
              prawie 400Nm robi swoje

              Komentarz

              • rtocki
                Drive
                • 2011
                • 44

                niemożliwe, w kilku autach miałem i mam dokładne czujniki i wskazania temp. oleju w żadnym - nawet nie uturbionym nie ma bata żeby po pół godziny jazdy nie było 100 stopni na oleju

                Komentarz

                • Hiv
                  Rider
                  • 2011
                  • 311

                  A ja leje tylko Motula. Odkąd jeżdżę dieslami jedyna alternatywa jaką widze to valvoline ale tylko dla tego, że jest w 4L opakowaniach a do mnie wchodzi 3,8L więc szkoda 5L Motula.
                  O2 skradziona - szukam nowej

                  Komentarz

                  • Orbit
                    Rider
                    • 2010
                    • 486

                    Zamieszczone przez bvw08
                    a pokazuje :wink: mam 3 gajgerki, EGT, temp oleju i boost więc wszystko mam pod kontrolą,
                    to jaka masz temperaturę wody ? 60 ? w takim razie niedogrzany silnik ... a dla diesla to nie jest dobry znak ..
                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez Hiv
                      jedyna alternatywa jaką widze to valvoline ale tylko dla tego, że jest w 4L opakowaniach
                      ewentualnie 4 x 1l Fuchsa albo Liqui Moly ...albo inna marka i też masz 4l :szeroki_usmiech
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez Hiv
                        A ja leje tylko Motula. Odkąd jeżdżę dieslami jedyna alternatywa jaką widze to valvoline ale tylko dla tego, że jest w 4L opakowaniach a do mnie wchodzi 3,8L więc szkoda 5L Motula.
                        wlasnie MOTUL to ideal z tymi 5L. ja dolewam 1L na 15 tys (55 tys przebiegu - bral od poczatku tyle). Nie wierze, ze nic ci nie wezmie od wymiany do wymiany - kazde turbo lubi sie dosmarować.
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Seed
                          wlasnie MOTUL to ideal z tymi 5L
                          Liqui Moly jest też fabrycznie pakowane po 5L :P
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Hiv
                            Rider
                            • 2011
                            • 311

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zamieszczone przez Hiv
                            jedyna alternatywa jaką widze to valvoline ale tylko dla tego, że jest w 4L opakowaniach
                            ewentualnie 4 x 1l Fuchsa albo Liqui Moly ...albo inna marka i też masz 4l :szeroki_usmiech

                            Ale chodzi o olej. Tylko Motul, ew. Valvo - innego nie naleję.
                            I nie mozna nic dolewać przy takich przebiegach!
                            W każdym dieslu który miałem(Volvo, BMW, Audi a teraz BKD) nic nie dolewałem w międzyczaise 15tysiecy. Zawsze leję 3/4 na wskaźniku i musi wystarczyć od wymiany do wymiany.
                            To nie stare ople czy jeszcze inne aby zużywały 1L na 10tys
                            O2 skradziona - szukam nowej

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              Zamieszczone przez bvw08
                              180-200km/h a oliwa nie przekroczyła 80 stopni
                              Zamieszczone przez Orbit
                              to jaka masz temperaturę wody ? 60 ? w takim razie niedogrzany silnik
                              Gdzie jest zamontowany czujnik? 100 powinno pęknąć przy dłuższej jeździe z tymi prędkościami.
                              jak płyn osiągnie ok. 80 st. (na wskaźniku 90) to olej ma około 50-60 st. Olej się szybciej nie grzeje :idea:
                              Zamieszczone przez Hiv
                              Zawsze leję 3/4 na wskaźniku
                              Dobrym zwyczajem w lato jest trzymać max., w zimę wystarczy 3/4.
                              Zamieszczone przez Hiv
                              nie mozna nic dolewać przy takich przebiegach!
                              Pobór oleju zależy m.in. od stylu jazdy, jeżeli ubywa trzeba go uzupełniać zanim zapali się kontrolka.
                              Zamieszczone przez Hiv
                              Tylko Motul, ew. Valvo
                              Najważniejsze, że jesteś zadowolony, aczkolwiek nie skreślaj innych marek, wszystko się zmienia, nawet moda na Motula przygasa na rzecz głownie Amsoila, Liqui Moly, Fuchsa no i wkrótce jak sądzę.... polskiego Lotosa! Tylko nie pisz że Lotos to tylko do kosiarki :lol:
                              Poczytaj trochę postów PAOLO ESCO, a przekonasz się, że na Motulu i Valvo świat się nie kończy.
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • Dejwid
                                Rider
                                • 2010
                                • 416
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                Fuchs GT1 XTL PRO-C3 5W-30

                                Jestem już po wymianie oleju, oczywiście była płukanka firmy LM, później stary olej zlany, i resztki oleju z filtra odessane. Po przejechaniu 500km olej utrzymuję czystą złotą, barwę. Temperatura oleju przy jeździe 100-120km/h, w tym trochę wyprzedzania przy temp. 18,5°C, na komputerze wskazuje 90-96°C.
                                Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                                Komentarz

                                • Hiv
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 311

                                  Zamieszczone przez konkon
                                  Najważniejsze, że jesteś zadowolony, aczkolwiek nie skreślaj innych marek, wszystko się zmienia, nawet moda na Motula przygasa na rzecz głownie Amsoila, Liqui Moly, Fuchsa no i wkrótce jak sądzę.... polskiego Lotosa! Tylko nie pisz że Lotos to tylko do kosiarki :lol:
                                  Poczytaj trochę postów PAOLO ESCO, a przekonasz się, że na Motulu i Valvo świat się nie kończy.
                                  Mam troszkę doświadczenia z innej branży, niestety z olejami też. A zwłaszcza z ich źródłami pochodzenia. Jeśli lejemy dobry olej i przede wszystkim z zaufanego źródła to ok, jest wiele alternatyw.
                                  Co do Lotosa: co tam ma się zadziać "wkrótce"?
                                  O2 skradziona - szukam nowej

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Dejwid
                                    Jestem już po wymianie oleju
                                    no ale na jaką markę i lepkość kolega zmienił?

                                    [ Dodano: Pon 04 Kwi, 11 15:06 ]
                                    Zamieszczone przez konkon
                                    no i wkrótce jak sądzę.... polskiego Lotosa!
                                    dodał bym bez tego "wkrótce" ...Lotos już dawno stał się lepszy niż Mobil w lepkości 10W/40 a wybrane produkty Lotosa biją na głowę a i napewno nie ustępują innym renomowanym zagranicznym markom. No i do tego cena Lotosa jest też konkurencyjna.

                                    LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control

                                    http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control - popatrzcie na kartę PDS!!! Noack na poziomie 7,4 :shock:
                                    Lepkość strukturalna w temp.-30C na poziomie 5240!
                                    HTHS 3,66 !
                                    Bardzo dobre wyniki i to jest Polski produkt!
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Dejwid
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 416
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                      PAOLO ESCO, w temacie napisałem: Fuchs GT1 XTL PRO-C3 5W-30 :P
                                      Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez Dejwid
                                        Fuchs GT1 XTL PRO-C3 5W-30
                                        nie zauważyłem ops: to ten z XTL czy normalny? Jakie spostrzeżenia co do oleju i pracy silnika na nim... (choć chyba za wcześnie to oceniać jak mniemam).
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • konkon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 667
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                          Zamieszczone przez Hiv
                                          Co do Lotosa: co tam ma się zadziać "wkrótce"?
                                          Wreszcie Lotos ma się czym pochwalić. Zarówno do starszych silników- Lotos Syntetic jak i PD- Traffic 505.01. Ludzie powoli się przesiadają nawet z Motula nierzadko na Lotosa co sam uczynię przy kolejnej zmianie oleju w octavi.
                                          Dziś zalalny Liqui Moly Synthoil High Tech do BMW 520D, oczywiście płukanka i dodatek ceratec. Szok, nawet po LM Top Tec 4100 ale miał już 15 tys. i dolane było 1L Motula X-cess.
                                          Także gorąco polecam, szkoda, że nie ma normy 505.01, ale jest przecież świetny Fuchs (wkrótce szerzej dostępny w technologii XTL), i Lotos Traffic 505.01.
                                          Konrad
                                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                          90 konny AGRessor
                                          PerfectServiceBy DGW
                                          WhitePride :smokedevil

                                          Komentarz

                                          • Seed
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 875
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Zamieszczone przez Hiv
                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez Hiv
                                            jedyna alternatywa jaką widze to valvoline ale tylko dla tego, że jest w 4L opakowaniach
                                            ewentualnie 4 x 1l Fuchsa albo Liqui Moly ...albo inna marka i też masz 4l :szeroki_usmiech

                                            Ale chodzi o olej. Tylko Motul, ew. Valvo - innego nie naleję.
                                            I nie mozna nic dolewać przy takich przebiegach!
                                            W każdym dieslu który miałem(Volvo, BMW, Audi a teraz BKD) nic nie dolewałem w międzyczaise 15tysiecy. Zawsze leję 3/4 na wskaźniku i musi wystarczyć od wymiany do wymiany.
                                            To nie stare ople czy jeszcze inne aby zużywały 1L na 10tys
                                            NIe zgodzę sie. Moja skoda firmowa jezdzi przewaznie trasy (czesto po Niemcowni) 150 to normalna predkosc dla niej. Przy takiej jezdzie kazdy silnik sie dosmarowuje i zuzycie 1L na 15 tys to norma.

                                            Najważniejsze, że jesteś zadowolony, aczkolwiek nie skreślaj innych marek, wszystko się zmienia, nawet moda na Motula przygasa na rzecz głownie Amsoila, Liqui Moly, Fuchsa no i wkrótce jak sądzę....
                                            to ci dopiero. Wlasnie sie dowiedziałem, ze stosuje Motula pod wpływem mody. Rozumiem, że w kolekcji wiosna/lato 2011 przoduje Amsoil? Ok nie bedę trendy tego roku. :shock:
                                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Seed
                                              nie bedę trendy tego roku
                                              haha - dobre :szeroki_usmiech Ciesz się, że Jacyków nie sprzedaje oleju ... :wink:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • adamm36
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 43

                                                Czesc Jaki olej zaproponujecie do octavi 1,6 tdi jesli jest zmienny okres obslugowy??trzeba sie kierowac wskaznikami kiedy wymieniac??Czy nie lepiej przejsc na staly okres i co 15 tys zmieniac??dziekuje
                                                Lepiej być szczęśliwym i bogatym niż nieszczęśliwym i biednym

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez adamm36
                                                  Jaki olej zaproponujecie do octavi 1,6 tdi
                                                  z normą 507.00 bo masz filtr cząstek stałych.
                                                  Zamieszczone przez adamm36
                                                  Czy .. lepiej przejsc na staly okres i co 15 tys zmieniac
                                                  jasne że lepiej mieć świeży olej w silniku a nie taki który pracował 20-30tys km...
                                                  Jakoś mało kto bierze jeszcze pod uwagę filtru oleju...kupując ten zwykły i to w dodatku im tańszy tym lepszy (oczywiście są wyjątki) ...a sam olej LL cudów nie zdziała.
                                                  Zwykły filtr do oleju da radę przez 15 tys km ale potem materiał filtrujący się zapycha stopniowo a syntetyczne wkłady do filtrów są jeszcze rzadkością na rynku.
                                                  Test filtrów: http://www.auto-swiat.pl/1-test-filt...ra-w-filtrze/1 - poczytać można. Piszą tam też o Filtronie / WIX Filters.
                                                  Oleje z normą 507.00 :
                                                  http://allegro.pl/listing.php/search...=18933&order=p + Fuchs Titan Gt1 XTL Pro C3.
                                                  Kolega rtocki ma ten olej (jego nr tel nr 691 220 467) ( zobacz na poprzedniej stronie u góry - pisz do niego).
                                                  A jak chcesz zaszaleć i być oryginalny to AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Motor Oil (AEL) http://www.worldsbestoil.ca/amsoil/o...hp?product=ael i pisz do kolegi pidziek o ile się nie mylę :wink: http://forum.octaviaclub.pl/profile....rofile&u=24860
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • adamm36
                                                    Drive
                                                    • 2009
                                                    • 43

                                                    ok dzieki czyli ta norma 507 00 bardziej sie odnosi do filtra czastek stalych niz do pompowtryskiwaczy??
                                                    Lepiej być szczęśliwym i bogatym niż nieszczęśliwym i biednym

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...