Ja go nie wlewałem, wlał go poprzedni właściciel, jeżdżę na nim gdzieś około 6tyś km
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez przemek88Ja go nie wlewałem, wlał go poprzedni właściciel, jeżdżę na nim gdzieś około 6tyś km
mineralny nie nadaje się specjalnie do tdi. słabo wytrzymuje wys. temp na tłokach i panewkach sprężarki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01no to wymień to czymprędzej. ....potem daj jakiś syntetyk
[ Dodano: Sro 16 Cze, 10 19:24 ]
Zamieszczone przez b-bar01engine clean motul...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
a ile litrów oleju wchodzi?
[ Dodano: Sro 16 Cze, 10 19:59 ]
Koledzy wprowadziłem was w błąd i siebie tez. Po tym co napisaliście szybko pobiegłem do auta sprawdzić jaki olej mam i znalazłem taka bańkę:
Czym różnią się te oleje od siebie?
Komentarz
-
-
[ Dodano: Sro 16 Cze, 10 20:47 ]
Zamieszczone przez przemek88Czym różnią się te oleje od siebie?
Ale to dobrze, że akurat masz ten olej..napewno lepiej niż mineralny...możesz śmiało na nim śmigać
Mobil Super 3000 X1 5W-40 - Olej silnikowy stworzony w oparciu o technologię syntetyczną, którego formulacja pozwala uzyskać wyjątkowe osiągi w szerokim zakresie warunków eksploatacji. Mobil Super 3000 5W-40 zapewnia lepszą ochronę niż w przypadku olejów mineralnych i semisyntetycznych. Szczególnie zalecany jest tam, gdzie regularnie występują ciężkie warunki jazdy. Mobil Super 3000 5W-40 pomaga zapobiegać uszkodzeniom silnika wynikającym z częstej pracy przy dużym obciążeniu. i tak dalej ble ble ble :P Ogólnie jak już go masz i jesteś z niego zadowolony to lej dalej taki sam i i pamiętaj jak najdłużej na syntetyku. k
[ Dodano: Sro 16 Cze, 10 20:50 ]
TY MASZ olej- HC syntheze to olej hydrokrakowany, jest olejem mineralnym, który został poddany wstępnemu układaniu molekuł oleju. Produkowany jest na bazie lepszych jakościowo olejów mineralnych. Oleje HC są na rynku nazywane półsyntetycznymi, lub nawet syntetycznymi (np. z dopiskiem "Technosynthese" , czy coś podobnego- a to wszystko krecia robota CASTROLA !!!!! :klnie: . To zależy od producenta ciężko stwierdzić czy mamy do czynienia z olejem HC, czy półsyntetykiem. Ogólnie rzecz biorąc w przypadku olejów HC producent wymyśla sobie do jakiego przedziału doda swój produkt w zależności od tego, jaką jakość uda się jego osiągnąć.
- Syntetyczne. Baza syntetyczna, molekuły oleju poukładane w ładne łańcuchy, powstałe dzięki bazie poliestrowej, która daje podstawę do wytwarzania produktów charakteryzujących się niespotykaną stabilnością w wysokich temperaturach zapewniając lepszy film olejowy przy niższych lepkościach". Oleje najlepsze.
[ Dodano: Sro 16 Cze, 10 20:59 ]
Oleje syntetyczne otrzymywane są na drodze syntezy chemicznej. Charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania.
Nie ma norm określających, przy jakim przebiegu należy zrezygnować z oleju syntetycznego na rzecz półsyntetycznego lub mineralnego. Nawet jeśli silnik ma kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu, ale zużycie oleju mieści się w fabrycznej normie, nie warto zmieniać środka smarnego. Używanie gęstego oleju mineralnego w nowoczesnych silnikach to półśrodek odwlekający wykonanie remontu.
[ Dodano: Sro 16 Cze, 10 21:01 ]
Zamieszczone przez przemek88a ile litrów oleju wchodzi?
uffff ...teraz masz jasność? :szeroki_usmiechPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemek88A ile wchodzi oleju?
Zamieszczone przez przemek88Możesz dać jakiegoś linka do oleju który polecaszPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam,
od 3 miesięcy jestem posiadaczem Octavii 1 19 TDi AHF
samochód z 2002r z przebiegiem na dzień dzisiejszy 315k km i konieczna wymiana oleju i wkładu filtra (ostatnio było w XI'09)
Samochód z pełna książką serwisową (serwisowany w Polsce - odkupiony od firmy)
Problem w tym, że w dokumentach z ASO brak info o oleju jaki był stosowany
(jest info że zgodny z VW 505.00) i nie wiem jaki olej syntetyk czy półsyntetyk zalecany byłby do tego silnika z takim przebiegiem
Planuję w najbliższym czasie wypad nad może ~2000 km i nie chciałbym czegoś "popsuć"pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirper(jest info że zgodny z VW 505.00) i nie wiem jaki olej ....półsyntetyk zalecany byłby do tego silnika z takim przebiegiem
[ Dodano: Czw 17 Cze, 10 13:26 ]
olejów z normą 505.00 jest dużo ...producent wg. uznaniaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirperwszystko w autku było regularnie wymieniane w ASO (mam nawet faktury) ale sprawdzę jeszcze raz i ewentualnie zastosuje się do zaleceń producenta.
Komentarz
-
-
Dzida, problem w tym, że właśnie na FV z ASO widnieje pozycja "Olej silnikowy norma VW 505.00" i tyle.
Jak by było napisane nie marnował bym Waszego cennego i mojego czasu :lol:
[ Dodano: Czw 17 Cze, 10 16:51 ]
Temat nieaktualny :!:
poszedłem po rozum do głowy i zadzwoniłem do ASO gdzie samochód był regularnie serwisowany dowiedziałem się że ostatnio (i ciągle) stosowany był
olej syntetyczny 5w40 "castrol"
(pan nadmienił, że "jak nie bierze oleju to można lać syntetyk". Do jednego auta stosowali syntetyk do 500k km przebiegu :!: - to jest wynik :!:
Dziękuję Wszystkim za pomoc
Po raz kolejny potwierdziła się reguła "koniec języka za..."pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirperposzedłem po rozum do głowy i zadzwoniłem do ASO gdzie samochód był regularnie serwisowany dowiedziałem się że ostatnio (i ciągle) stosowany był
olej syntetyczny 5w40 "castrol"
(pan nadmienił, że "jak nie bierze oleju to można lać syntetyk". Do jednego auta stosowali syntetyk do 500k km przebiegu - to jest wynik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirperposzedłem po rozum do głowy i zadzwoniłem do ASO gdzie samochód był regularnie serwisowany dowiedziałem się że ostatnio (i ciągle) stosowany był
olej syntetyczny
[ Dodano: Nie 20 Cze, 10 10:25 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO"Co do silników 1.9 i 2.0 tdi PD , są produkowane w Polsce w Polkowicach i zalewane są olejem FUCHS TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 (506 00,506 01) na przebieg 30 tys. km, (dla ciekawości do kryzysu szła cysterka 30 000 litrów dziennie)"
A ja osobiście zalał bym silnik olejem Fuchsa..gdybym miał wybierać między tymi dwoma.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Sorki że pytam, pewnie już było, ale nie mogę znaleźć, przebiłem się przez kilkadziesiąt stron ale nie było. Mam OI AHF z 2000 roku, przebieg 315 tkm cały czas na syntetyku. zalane przez poprzedniego właściciela Schelem 5W30, i chciałem zmienić na Mobila syntetyka, tylko nie wiem którego? Czy 5W50 będzie odpowiedni??
Chcę zmienić na mobila ponieważ mam do marki zaufanie, jeździłem Golfem III na Mobilu semi synt i było ok. w Polówce też jest bardzo dobrze, nie bierze oleju.
mam jeszcze Polo TDI 1.4 80 km, na PD i tam leję Mobil synt s 5W30.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzypawMobil synt s 5W30.
(Mobil 3000XE 5W30 (Syst S Specjal V)-pewnie o TEN chodzi.
Mobil Synt S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil.
Został on specjalnie stworzony dla potrzeb wysoko obciążonych silników wysokoprężnych koncernu VW, które wyposażone zostały w system zasilania oparty na pompowtryskiwaczach).
Jest to zatem olej, który może z powodzeniem być stosowany do wszystkich silników pojazdów wymagających olejów opisanych normą VW 505.01 -wymiana oleju co 15 tys km.
Zamieszczone przez krzypawnie mogę znaleźć, przebiłem się przez kilkadziesiąt stron ale nie było
Zamieszczone przez krzypawchciałem zmienić na Mobila syntetyka, tylko nie wiem którego? Czy 5W50 będzie odpowiedni??PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
cześć. przeszukanie tematu na 60 parę stron nie jest na moją cierpliwość. co sądzicie na temat olejów Liqui Moly z MoS2 i czy nadają się do OI AHF :?: obecnie używam Motula, ale znajomy mechanik polecił mi ew. zmianę na LM z MoS2. chciałbym skonsultować taką czynność, bo częste zmiany rodzaju oleju nie są dobre dla motorowni.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
poprzednia właścicielka lała Mobil 1, "bo tak było napisane na instrukcji" :wink: ja po poczytaniu paru tematów na forum i nie tylko zdecydowałem się na Motula, ale ten LM z MoS2 mnie interesuje z powodu właśnie tego dodatku. fakt, wygląda jak przepracowany, ale może ma jakieś magiczne właściwości, które jeszcze bardziej poprawią smarowanie itd, i jeśli ktoś już tego użył, to chciałbym spytać o wrażenia. dla niektórych sam wyznacznik 5W40 czy VW505.00 to za mało i wolą poznać opinie innych na ten temat.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065ale może ma jakieś magiczne właściwości, które jeszcze bardziej poprawią smarowanie itd, i jeśli ktoś już tego użył, to chciałbym spytać o wrażenia. dla niektórych sam wyznacznik 5W40 czy VW505.00 to za mało i wolą poznać opinie innych na ten temat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidaolej do PD-ka jest bez dodatku dwusiarczku molibdenu.
...jeśli chodzi akurat o PD to "niestety" oleje LM opierają się praktycznie o bazę syntetyczną...fakt są bardzo dobre i wmiarę tanie... ale miło by było gdybym mógł nalać 100% syntetyk ... k ale i tak Top Tec 4100 i Top Tec 4200 sprawują się doskonale (najlepiej, gdyby swoją opinię przytoczył jeszcze ktoś kto jeździ na tych olejach bo za chwilę znów będę wysłuchiwał że przechwalam LM :P ...no ale w końcu to jedne z najlepszych olejów.
„co sądzicie na temat olejów Liqui Moly z MoS2 i czy nadają się do OI AHF”… nadają a niby dlaczego nie..? :roll:
„dla niektórych sam wyznacznik 5W40 czy VW505.00 to za mało” - dokładnie….
może ma jakieś magiczne właściwości, które jeszcze bardziej poprawią smarowanie itd. Hehe nie przesadzajmy znowu z tymi czarami… :haha:
Masz AHF i wystarczy Tobie norma VW505.00
Wracając do tematu w związku, że MASZ O1 AHF sprawa jest zdecydowanie prostsza
Przytoczę teraz zebrane na ten temat wypowiedzi i fakty na różnych forach:
Zacznijmy od tego że molibden a dwusiarczek molibdenu (MoS2) to dwie różne rzeczy. Oleje z MoS2 (o charakterystycznej ciemnoszarej barwie) nie spalają sie toksycznie ale zwykle mają nieco większą pozostałość po spopieleniu niż oleje bez dodatku, czyli tzw. popioły zwykle gdzieś między 1 - 1,5%
MoS2 to drugi w skali najniższego współczynnika tarcia międzywarstwowego materiał nieutleniający się w powietrzu, także ZDDP jest "troche" cienkie przy tym dodatku jeśli chodzi o anti-wear Nawet LM twierdzi że pod tym względem częściowo syntetyczny 10w40 z dodatkiem przewyższa ich najlepsze syntetyki, czy to 5w40 czy nawet 10w60. Poprzez obniżenie tarcia i temperatury na powierzchniach trących powoduje także pewien spadek temperatury oleju.
Obecnie z tego co widać doskonale sprawdza sie cynk z molybdenem oraz dodatkiem bor-u, to juz taka mieszanina że tak powiem premium, i np. Amsoil to stosuje.
Ale to tez trudna sztuka aby nie przesadzić z popiołami równie dobrze utrzymać swój rynek oraz cenę na przyzwoitym poziomie.
Z tego co czytałem oleje z zawartością moly miewaja dużą odporność na wysokie temp. ale trwa to krócej w stosunku do olejów w których dmoinuje cynk.
To powoduje że można obniżyc temp. silnika i przedłuzyć m.in życie oleju.
Duzo moly dodaja takie firmy jak Royal Purple, Motul, Red Line,LM, no i TOP1 Oil……..
Moly ma on również sporo cynku, chyba na poziomie ok. 1100ppm
Dlatego ja jestem zawsze za płukanka w przypadku zmiany oleju na inny tzn, wykonany w innej technologii, i tak silnik pracujący długo na olejach bogatych w moly pozostawia na sciankach metalu warstwę która w zetknięciu z nowym olejem opartym na cynku może nie współpracować juz tak dobrze i nowy olej moze utracic swoją zawartość składników myjących w zetknięciu z Moly.
Co do Moly i olejów które sa na nim oparte to jeszcze moje zdanie jest takie aby stosowac produkty tylko najwyzszej klasy i robić plukanki co 2-3 wymiany, moly sie po prostu osadza na sciankach metalowych czesci, a gdy zaniedbujemy czestotliwość wymiany oleju, zmniejsza sie tolerancja luzów w silniku itp.
Zawartość moly do 100ppm nie jest uważana za ilość anti wear czyli przecizużyciowej, dopiero powyżej 350ppm jest uważana za dodatek przecizużyciowy, powyzej 400ppm to juz oleje sport, wyczyn a do zastosowan torowo rajdowych niekiedy 2000-3000ppm.
Oleje sportowe posiadają jakiś specjalny dodatek który ma za zadanie chronić łozyska, czopy przed moly ( copper deactivator ) niestety problem jest taki że ten copper deactivator słabo działa w niskich temp i deaktywuje się na ogół po kilku tys mil.
Moly osadza się poprzez jednoczesny proces chemisorpcji i adsorpcji fizycznej. Pierwsza zachodzi reakcja jonów siarki z atomami metalu tworząc warstwę bardzo silnie związaną z metalem, potem mos2 wypełnia nierówności aż do momentu kiedy poślizg zacznie zachodzić między jego warstwami. Struktura warstwy mos2 wygląda tak że w "poziomie" ma słabe wiązania typu elektrostatycznego, a w "pionie" silne wiązania kowalencyjne, co daje wyraźne płaszczyzny poślizgu i to cała tajemnica .
Nie ma fizycznej ani chemicznej możliwości nałożenia się kilku warstw mos2! Moly nic nie uszczelnia ani nie zmniejsza luzów, kumuluje sie praktycznie tylko do momentu wypełnienia nierówności w metalu.Tylko Liqui Molly Synthoil High Tech 5W-40 oferuje olej o ogólnych parametrach niezgorszych niż Motul, a nawet o trochę wyższej lepkości (w temp 100C lepkość 14,1 a Motul 13,8)...ale musimy wziąć poprawkę i zestawiać odpowiadające sobie dwa oleje powyższych firm. Tyle że nie wiemy nic o dodatkach, jakie pływają w tych olejach, a chyba w nich tkwi największa tajemnica :twisted:
LM to olej z dodatkiem ZDDP (ditofosforan cynku) to jeden z najlepszych dodatków przeciwzużyciowych o który tak bija sie ekolodzy ze swoimi katalizatorami
Karty na stronach LM Niemieckiej i Polskiej sie nie zgadzają oraz informacje tam przedstawione, ….. głównie chodzi …. o ACEA i rok wydania.
LM podaje rok ACEA to duży plus.
Co do HTHS to przeważnie wynosi 3.5, bo tyle ma Top Tec 4100 SAE 5W-40, czyli min. dla A3/B3/B4,
Nie ma TBN, wielka szkoda bo przy popiołach rzędu 1.2 to dosyć przydatna informacja .
Ogólnie olej przyzwoity i co ważne nie słyszałem aby ktos kombinował cosś z nim w Polsce a to akurat dla mnie bardzo ważne jest.
Jeśli o mnie chodzi to proponuję Liqui Moly Diesel Synthoil lub Liqui Moly Diesel Hightech 5W40 - to 100% syntetyki.
Top Tec 4100 i Top Tec 4200 (specjalnie opracowane dla grupy VW) to nowoczesny olej silnikowy wykonany w technologii syntetycznej – ja osobiście jeżdżę w tej chwili na Top Tec 4200. :szeroki_usmiech ale tylko dlatego, że nie ma konkretnego 100% syntetyku LM do PD...zresztą i tak jestem zadowolony a różnica pracy silnika tuż po zimnym starcie jest bradzo zuważalna...na duży +
Nie popadajmy w skrajności .....to że da się sprawdzić ile jest zawartości ZDTP, czyli fosforu, cynku to nic bo pełny pakiet zawsze jest objęty tajemnicą. Tylko firmy nie szczędzące na najnowszych i najlepszych dodatkach figurują w czołówce w rajdach, badaniach i porównaniach. a LM właśnie tam figuruje..to mówi samo za siebie.
warto Tu zerknąć ;
LM nie ukrywa prawdziwej bazy olejów i nie czaruje Klientów jasno pisze które są 100 %syntetykami a które na bazie syntetycznej...a to chyba świadczy o profesjonalnym podejści do Klienta - czyli do Nas...i dobrze świadczy o firmie.
...i na koniec, proponuję przeczytać TEN atrykuł...leciwy ale wart poczytania http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
[ Dodano: Czw 24 Cze, 10 22:17 ]
Zamieszczone przez Tony065obecnie używam Motula, ale znajomy mechanik polecił mi ew. zmianę na LM z MoS2
[ Dodano: Czw 24 Cze, 10 22:32 ]
:drive: a ja od piatku udaję się na zasłużony urlop - czego i WAM Wszystkim Życzę (a tak na marginesie...te ogłupianie Klienta przez firmy sprzedające oleje i ciągłe polecanie super hiper olejów to zwykłe naciąganie Nas użytkowników zwykłych samochodów. Owszem za podobne pieniądze można przebierać w markach różnych olejów i oczywiście zależy każdemu by kupić ten najlepszy...a najlepszy nie zawsze jest Tym którego się reklamuje...(mam tu na myśli np. oleje FUCHS które są naprawdę doskonałe i niestety bardzo nie doceniane-ja ten olej także polecam)...stara motorownia 1,9 tdi nawet nie marzyła o tym będzie miała wlewane tak doskonałe oleje różnych firm a współczesne oleje w zupełności spełniają wymagania silników 2,0 tdi czy 2.0 CR wystarczy zadbać by zakupiony olej posiadał specyfikację VW no i przestrzegać regularnych wymia. Ja oczywiście polecam wymiany co 15 tys km...mając porzadny samochód nie ma sensu oszczędzać na wymianie oleju...i śmigać do 25-30 tys na spracowanym oleju...Kupujemy najlepsze kosmetyki, myjemy i woskujemy Nasze Skodzinki często...to i zadbajmy o to by Nasze autka dostały to co najlepsze dla nich - czyli czysty zdrowy olej...napewną się nam za to odwdzięczą długą i bezawaryjną pracą silnika k
[ Dodano: Czw 24 Cze, 10 22:45 ]
Zamieszczone przez Dzidai to jest wystarczający powód do zmiany oleju?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Olej a przebieg
Żeby nie było - forum przeszukalem i trochę poczytałem. Ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie jaki olej (full, semi, mineral) zastosować do diesla z przebiegiem 270tyś.
Wcześniej miałem benzyniaka i po 170tyś. i padniętym uszczelniczu zaworów mechanik stwierdził, że przy takim przebiegu to raczej juz półsyntetyk a nie full bo ten drugi za agresywny.
A jak w dieslach? Rozumiem, że tu przebiegi znacznie się będą różniły ale jak Wy podchodzicie do takiego tematu?
Jeżdżę na Mobilu ale nie pamiętam jakim (poprzedni użytkownik mówił, ale zapomniałem).
Czytam, że wszyscy polecają Motul choć ja o takim wcześniej nie słyszałem zaś o Lotosie tematu nie znalazłem.
Komentarz
-
Komentarz