Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemek88
    Rider
    • 2009
    • 613

    Ja go nie wlewałem, wlał go poprzedni właściciel, jeżdżę na nim gdzieś około 6tyś km


    Moja Octavia 1.9 TDI AGR

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      ja zalewam od nowości AGRa mobilem 5/50 auto śmiga az miło żadnych problemów z silnikiem polecam w 100%

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        Zamieszczone przez przemek88
        Ja go nie wlewałem, wlał go poprzedni właściciel, jeżdżę na nim gdzieś około 6tyś km
        no to wymień to czymprędzej. kup engine clean motula i postępuj w/g instrukcji, potem daj jakiś syntetyk, n.p. ja mam u siebie Mobil1 5w50.
        mineralny nie nadaje się specjalnie do tdi. słabo wytrzymuje wys. temp na tłokach i panewkach sprężarki
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez b-bar01
          no to wymień to czymprędzej. ....potem daj jakiś syntetyk
          DOKŁADNIE TAK ! Dobrze, że tak mało kilometrów na mineralnym zrobiłeś. I nie słuchaj głupiego gadania, żeby nie zalewać syntetykiem :klnie: ...płucz silnik i kup olej syntetyczny. Wszystko będzie ok. (Chyba, że zalejesz syntetykiem bez płukania wtedy będziesz miał prawie półsyntetyk :wink: ...zrobisz kilkanaście tys km i zlejesz go i potem powtórnie zalejesz syntetykiem..wtedy ew. bez płukania silnika możesz się obyć). DOCELOWO SYNTETYK i ciesz się sprawnym silnikiem jak najdłużej. DO AGR masz każdy olej z normą VW 505.00 (lub wyższymi ale są droższe i ich stosowanie w Twoim przypadku raczej jest bezcelowe...ale to Twoje auto przecież ) dobrze jeśli by był 5W/40.

          [ Dodano: Sro 16 Cze, 10 19:24 ]
          Zamieszczone przez b-bar01
          engine clean motul...
          przy ew. zakupie uważaj aby produkt nie był wyprodukowany za naszą WSCHODNIĄ granicą... czytałem na innym forum, że takowe płukanie w/w środkiem nie wyszło kilku silnikom na zdrowie :? - warto na to zwrócić uwagę - na wszelki wypadek.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • przemek88
            Rider
            • 2009
            • 613

            a ile litrów oleju wchodzi?
            [ Dodano: Sro 16 Cze, 10 19:59 ]
            Koledzy wprowadziłem was w błąd i siebie tez. Po tym co napisaliście szybko pobiegłem do auta sprawdzić jaki olej mam i znalazłem taka bańkę:
            Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


            Czym różnią się te oleje od siebie?



            Moja Octavia 1.9 TDI AGR

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              [ Dodano: Sro 16 Cze, 10 20:47 ]
              Zamieszczone przez przemek88
              Czym różnią się te oleje od siebie?
              po krótce... Mobil Super 3000 X1 5W-40 zastąpił MOBIL 5W40 SYNT S (nie myśl, że to są syntetyki...to olej w oparciu o bazę syntetyczną ..trochę tańszy ale wystarczający do Twojego autka To olej na bazie syntetycznej... "syntetyk technology"
              Ale to dobrze, że akurat masz ten olej..napewno lepiej niż mineralny...możesz śmiało na nim śmigać

              Mobil Super 3000 X1 5W-40 - Olej silnikowy stworzony w oparciu o technologię syntetyczną, którego formulacja pozwala uzyskać wyjątkowe osiągi w szerokim zakresie warunków eksploatacji. Mobil Super 3000 5W-40 zapewnia lepszą ochronę niż w przypadku olejów mineralnych i semisyntetycznych. Szczególnie zalecany jest tam, gdzie regularnie występują ciężkie warunki jazdy. Mobil Super 3000 5W-40 pomaga zapobiegać uszkodzeniom silnika wynikającym z częstej pracy przy dużym obciążeniu. i tak dalej ble ble ble :P Ogólnie jak już go masz i jesteś z niego zadowolony to lej dalej taki sam i i pamiętaj jak najdłużej na syntetyku. k

              [ Dodano: Sro 16 Cze, 10 20:50 ]
              TY MASZ olej- HC syntheze to olej hydrokrakowany, jest olejem mineralnym, który został poddany wstępnemu układaniu molekuł oleju. Produkowany jest na bazie lepszych jakościowo olejów mineralnych. Oleje HC są na rynku nazywane półsyntetycznymi, lub nawet syntetycznymi (np. z dopiskiem "Technosynthese" , czy coś podobnego- a to wszystko krecia robota CASTROLA !!!!! :klnie: . To zależy od producenta ciężko stwierdzić czy mamy do czynienia z olejem HC, czy półsyntetykiem. Ogólnie rzecz biorąc w przypadku olejów HC producent wymyśla sobie do jakiego przedziału doda swój produkt w zależności od tego, jaką jakość uda się jego osiągnąć.

              - Syntetyczne. Baza syntetyczna, molekuły oleju poukładane w ładne łańcuchy, powstałe dzięki bazie poliestrowej, która daje podstawę do wytwarzania produktów charakteryzujących się niespotykaną stabilnością w wysokich temperaturach zapewniając lepszy film olejowy przy niższych lepkościach". Oleje najlepsze.

              [ Dodano: Sro 16 Cze, 10 20:59 ]
              Oleje syntetyczne otrzymywane są na drodze syntezy chemicznej. Charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania.
              Nie ma norm określających, przy jakim przebiegu należy zrezygnować z oleju syntetycznego na rzecz półsyntetycznego lub mineralnego. Nawet jeśli silnik ma kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu, ale zużycie oleju mieści się w fabrycznej normie, nie warto zmieniać środka smarnego. Używanie gęstego oleju mineralnego w nowoczesnych silnikach to półśrodek odwlekający wykonanie remontu.

              [ Dodano: Sro 16 Cze, 10 21:01 ]
              Zamieszczone przez przemek88
              a ile litrów oleju wchodzi?
              około 4,5 litra...
              uffff ...teraz masz jasność? :szeroki_usmiech
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • przemek88
                Rider
                • 2009
                • 613

                czyli jak zaleje 5W40 SYNT S to nie będzie różnicy z tym co mam teraz.PAOLO ESCO Możesz dać jakiegoś linka do oleju który polecasz? A ile wchodzi oleju?


                Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez przemek88
                  A ile wchodzi oleju?
                  czytaj już napisałem na samym dole stronę wcześniej :P ...czytaj uważnie...około 4,5 litra
                  Zamieszczone przez przemek88
                  Możesz dać jakiegoś linka do oleju który polecasz
                  mogę...ale skoro masz olej odpowiedni to po co chcesz zmieniać? Chyba dla lepszego samopoczucia :wink: Zamiast szukać lepszych olejów proponuję zadbać o systematyczną zmianę oleju co 15 tys km razem z filtrem oleju...i będzie OK. k Poczytaj ten temat...kilka stron do tyłu i będziesz wiedział co Koledzy polecają. Jeśli będziesz chciał podam Tobie kilka marek olejów na @.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • mirper
                    Drive
                    • 2010
                    • 87

                    Witam,
                    od 3 miesięcy jestem posiadaczem Octavii 1 19 TDi AHF
                    samochód z 2002r z przebiegiem na dzień dzisiejszy 315k km i konieczna wymiana oleju i wkładu filtra (ostatnio było w XI'09)
                    Samochód z pełna książką serwisową (serwisowany w Polsce - odkupiony od firmy)

                    Problem w tym, że w dokumentach z ASO brak info o oleju jaki był stosowany
                    (jest info że zgodny z VW 505.00) i nie wiem jaki olej syntetyk czy półsyntetyk zalecany byłby do tego silnika z takim przebiegiem

                    Planuję w najbliższym czasie wypad nad może ~2000 km i nie chciałbym czegoś "popsuć"
                    pozdro

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez mirper
                      (jest info że zgodny z VW 505.00) i nie wiem jaki olej ....półsyntetyk zalecany byłby do tego silnika z takim przebiegiem
                      zalej dobry półsyntetyk do tego dobry filtr oleju i będzie OK. Dobry...tz. najlepszy na jaki Ciebie stać ( nie znaczy, że musi być najdroższy) i jaki uważasz za wystarczający do Twojego samochodu. Przy okazji sprawdź czy silnik nie "poci się" - piękny przebieg. Udanego wypadu nad morze ...Zmień też filtr paliwa i powietrza jeśli nie były wcześniej zmieniane...2000km to kawałek drogi...po co silnik ma się meczyć.

                      [ Dodano: Czw 17 Cze, 10 13:26 ]
                      olejów z normą 505.00 jest dużo ...producent wg. uznania
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • przemek88
                        Rider
                        • 2009
                        • 613

                        PAOLO ESCO dzięki wielkie za pomoc i za wyczerpujące odpowiedzi. A co do powtarzającego się pytania o ilości oleju to przeczytałem Twojego posta i w miedzy czasie jak pisałem swojego dodałeś ile wchodzi oleju jeszcze raz wielkie dzięki


                        Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                        Komentarz

                        • mirper
                          Drive
                          • 2010
                          • 87

                          PAOLO ESCO, wielkie dzięki za rady
                          wszystko w autku było regularnie wymieniane w ASO (mam nawet faktury) ale sprawdzę jeszcze raz i ewentualnie zastosuje się do zaleceń producenta.

                          rozumiem że wskazany olej o lepkości 10w40 (czy się mylę??)
                          pozdro

                          Komentarz

                          • Dzida
                            RS
                            • 2006
                            • 2253

                            Zamieszczone przez mirper
                            wszystko w autku było regularnie wymieniane w ASO (mam nawet faktury) ale sprawdzę jeszcze raz i ewentualnie zastosuje się do zaleceń producenta.
                            Dobry człowieku. Jeżeli masz f-ry to napewno jest na nich napisane na jakim oleju jeździł samochód. Jeżeli jeździł na full, i nic się nie dzieje z motorownią, to nie ma sensu zmieniać na semi, bez wyraźnej przyczyny.

                            Komentarz

                            • mirper
                              Drive
                              • 2010
                              • 87

                              Dzida, problem w tym, że właśnie na FV z ASO widnieje pozycja "Olej silnikowy norma VW 505.00" i tyle.
                              Jak by było napisane nie marnował bym Waszego cennego i mojego czasu :lol:

                              [ Dodano: Czw 17 Cze, 10 16:51 ]
                              Temat nieaktualny :!:

                              poszedłem po rozum do głowy i zadzwoniłem do ASO gdzie samochód był regularnie serwisowany dowiedziałem się że ostatnio (i ciągle) stosowany był
                              olej syntetyczny 5w40 "castrol"
                              (pan nadmienił, że "jak nie bierze oleju to można lać syntetyk". Do jednego auta stosowali syntetyk do 500k km przebiegu :!: - to jest wynik :!:

                              Dziękuję Wszystkim za pomoc
                              Po raz kolejny potwierdziła się reguła "koniec języka za..."
                              pozdro

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Zamieszczone przez mirper
                                poszedłem po rozum do głowy i zadzwoniłem do ASO gdzie samochód był regularnie serwisowany dowiedziałem się że ostatnio (i ciągle) stosowany był
                                olej syntetyczny 5w40 "castrol"
                                (pan nadmienił, że "jak nie bierze oleju to można lać syntetyk". Do jednego auta stosowali syntetyk do 500k km przebiegu - to jest wynik
                                :!: :!: bingo, myślenie ma kolosalną przyszłość :!: :!:

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez mirper
                                  poszedłem po rozum do głowy i zadzwoniłem do ASO gdzie samochód był regularnie serwisowany dowiedziałem się że ostatnio (i ciągle) stosowany był
                                  olej syntetyczny
                                  no to SUPER na przyszłość dobrze jak by pozostała pod maską wywieszka z symbolem stosowanego oleju i nie było by problemu :P

                                  [ Dodano: Nie 20 Cze, 10 10:25 ]
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  "Co do silników 1.9 i 2.0 tdi PD , są produkowane w Polsce w Polkowicach i zalewane są olejem FUCHS TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 (506 00,506 01) na przebieg 30 tys. km, (dla ciekawości do kryzysu szła cysterka 30 000 litrów dziennie)"
                                  wczoraj rozmawiałem z gościem pracującym w VW Polkowice. Na wydział dostawiono drugą olejarkę i w chwili obecnej silniki VW 2.0 CR są zalewane olejem Castrol - dodatkowo na korku wlewu oleju do silnika VW umieścił napis, że "rekomendowany jest olej Castrol" - najśmieszniejsze , że silniki są zalewane dwoma rodzajami olejów ...czekam aktualnie na wyjaśnienie dlaczego i konkretne ich symbole jak będę miał dane to nie omieszkam dodać, może komuś się przydadzą.
                                  A ja osobiście zalał bym silnik olejem Fuchsa..gdybym miał wybierać między tymi dwoma.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • krzypaw
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 88

                                    Sorki że pytam, pewnie już było, ale nie mogę znaleźć, przebiłem się przez kilkadziesiąt stron ale nie było. Mam OI AHF z 2000 roku, przebieg 315 tkm cały czas na syntetyku. zalane przez poprzedniego właściciela Schelem 5W30, i chciałem zmienić na Mobila syntetyka, tylko nie wiem którego? Czy 5W50 będzie odpowiedni??

                                    Chcę zmienić na mobila ponieważ mam do marki zaufanie, jeździłem Golfem III na Mobilu semi synt i było ok. w Polówce też jest bardzo dobrze, nie bierze oleju.


                                    mam jeszcze Polo TDI 1.4 80 km, na PD i tam leję Mobil synt s 5W30.

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez krzypaw
                                      Mobil synt s 5W30.
                                      nie jest olejem syntetycznym :P ale spełnia normę do PD...

                                      (Mobil 3000XE 5W30 (Syst S Specjal V)-pewnie o TEN chodzi.
                                      Mobil Synt S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil.
                                      Został on specjalnie stworzony dla potrzeb wysoko obciążonych silników wysokoprężnych koncernu VW, które wyposażone zostały w system zasilania oparty na pompowtryskiwaczach).

                                      Jest to zatem olej, który może z powodzeniem być stosowany do wszystkich silników pojazdów wymagających olejów opisanych normą VW 505.01 -wymiana oleju co 15 tys km.


                                      Zamieszczone przez krzypaw
                                      nie mogę znaleźć, przebiłem się przez kilkadziesiąt stron ale nie było
                                      strona 46 tam masz tabelę

                                      Zamieszczone przez krzypaw
                                      chciałem zmienić na Mobila syntetyka, tylko nie wiem którego? Czy 5W50 będzie odpowiedni??
                                      jesli faktycznie chcesz zmieniać markę to Mobil 5W/50 będzie doskonałym olejem do tego silnika. (nie powinno się mieszać i często zmieniać marek olejów w silniku) ale to Twoje auto
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Tony065
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2487
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                        cześć. przeszukanie tematu na 60 parę stron nie jest na moją cierpliwość. co sądzicie na temat olejów Liqui Moly z MoS2 i czy nadają się do OI AHF :?: obecnie używam Motula, ale znajomy mechanik polecił mi ew. zmianę na LM z MoS2. chciałbym skonsultować taką czynność, bo częste zmiany rodzaju oleju nie są dobre dla motorowni.
                                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                        @ by Tune-up Gdańsk
                                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                        Antek

                                        Komentarz

                                        • Dzida
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 2253

                                          Zamieszczone przez Tony065
                                          obecnie używam Motula, ale znajomy mechanik polecił mi ew. zmianę na LM z MoS2
                                          i to jest wystarczający powód do zmiany oleju? Czy jeżeli mój znajomy mechanik do wszystkich samochodów leje Valvoline to znaczy że ja też mam lać ten olej?

                                          Komentarz

                                          • Tony065
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2487
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                            poprzednia właścicielka lała Mobil 1, "bo tak było napisane na instrukcji" :wink: ja po poczytaniu paru tematów na forum i nie tylko zdecydowałem się na Motula, ale ten LM z MoS2 mnie interesuje z powodu właśnie tego dodatku. fakt, wygląda jak przepracowany, ale może ma jakieś magiczne właściwości, które jeszcze bardziej poprawią smarowanie itd, i jeśli ktoś już tego użył, to chciałbym spytać o wrażenia. dla niektórych sam wyznacznik 5W40 czy VW505.00 to za mało i wolą poznać opinie innych na ten temat.
                                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                            @ by Tune-up Gdańsk
                                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                            Antek

                                            Komentarz

                                            • Dzida
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 2253

                                              Zamieszczone przez Tony065
                                              ale może ma jakieś magiczne właściwości, które jeszcze bardziej poprawią smarowanie itd, i jeśli ktoś już tego użył, to chciałbym spytać o wrażenia. dla niektórych sam wyznacznik 5W40 czy VW505.00 to za mało i wolą poznać opinie innych na ten temat.
                                              PAOLO ESCO używa LM, zapytaj go o zdanie, aczkolwiek olej do PD-ka jest bez dodatku dwusiarczku molibdenu.

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                olej do PD-ka jest bez dodatku dwusiarczku molibdenu.
                                                tak ale Kolega Tony065 ma OI AHF ... a to silnik na VP.
                                                ...jeśli chodzi akurat o PD to "niestety" oleje LM opierają się praktycznie o bazę syntetyczną...fakt są bardzo dobre i wmiarę tanie... ale miło by było gdybym mógł nalać 100% syntetyk ... k ale i tak Top Tec 4100 i Top Tec 4200 sprawują się doskonale (najlepiej, gdyby swoją opinię przytoczył jeszcze ktoś kto jeździ na tych olejach bo za chwilę znów będę wysłuchiwał że przechwalam LM :P ...no ale w końcu to jedne z najlepszych olejów.
                                                „co sądzicie na temat olejów Liqui Moly z MoS2 i czy nadają się do OI AHF”… nadają a niby dlaczego nie..? :roll:
                                                „dla niektórych sam wyznacznik 5W40 czy VW505.00 to za mało” - dokładnie….
                                                może ma jakieś magiczne właściwości, które jeszcze bardziej poprawią smarowanie itd. Hehe nie przesadzajmy znowu z tymi czarami… :haha:
                                                Masz AHF i wystarczy Tobie norma VW505.00

                                                Wracając do tematu w związku, że MASZ O1 AHF sprawa jest zdecydowanie prostsza
                                                Przytoczę teraz zebrane na ten temat wypowiedzi i fakty na różnych forach:

                                                Zacznijmy od tego że molibden a dwusiarczek molibdenu (MoS2) to dwie różne rzeczy. Oleje z MoS2 (o charakterystycznej ciemnoszarej barwie) nie spalają sie toksycznie ale zwykle mają nieco większą pozostałość po spopieleniu niż oleje bez dodatku, czyli tzw. popioły zwykle gdzieś między 1 - 1,5%

                                                MoS2 to drugi w skali najniższego współczynnika tarcia międzywarstwowego materiał nieutleniający się w powietrzu, także ZDDP jest "troche" cienkie przy tym dodatku jeśli chodzi o anti-wear Nawet LM twierdzi że pod tym względem częściowo syntetyczny 10w40 z dodatkiem przewyższa ich najlepsze syntetyki, czy to 5w40 czy nawet 10w60. Poprzez obniżenie tarcia i temperatury na powierzchniach trących powoduje także pewien spadek temperatury oleju.

                                                Obecnie z tego co widać doskonale sprawdza sie cynk z molybdenem oraz dodatkiem bor-u, to juz taka mieszanina że tak powiem premium, i np. Amsoil to stosuje.
                                                Ale to tez trudna sztuka aby nie przesadzić z popiołami równie dobrze utrzymać swój rynek oraz cenę na przyzwoitym poziomie.
                                                Z tego co czytałem oleje z zawartością moly miewaja dużą odporność na wysokie temp. ale trwa to krócej w stosunku do olejów w których dmoinuje cynk.
                                                To powoduje że można obniżyc temp. silnika i przedłuzyć m.in życie oleju.
                                                Duzo moly dodaja takie firmy jak Royal Purple, Motul, Red Line,LM, no i TOP1 Oil……..
                                                Moly ma on również sporo cynku, chyba na poziomie ok. 1100ppm

                                                Dlatego ja jestem zawsze za płukanka w przypadku zmiany oleju na inny tzn, wykonany w innej technologii, i tak silnik pracujący długo na olejach bogatych w moly pozostawia na sciankach metalu warstwę która w zetknięciu z nowym olejem opartym na cynku może nie współpracować juz tak dobrze i nowy olej moze utracic swoją zawartość składników myjących w zetknięciu z Moly.

                                                Co do Moly i olejów które sa na nim oparte to jeszcze moje zdanie jest takie aby stosowac produkty tylko najwyzszej klasy i robić plukanki co 2-3 wymiany, moly sie po prostu osadza na sciankach metalowych czesci, a gdy zaniedbujemy czestotliwość wymiany oleju, zmniejsza sie tolerancja luzów w silniku itp.
                                                Zawartość moly do 100ppm nie jest uważana za ilość anti wear czyli przecizużyciowej, dopiero powyżej 350ppm jest uważana za dodatek przecizużyciowy, powyzej 400ppm to juz oleje sport, wyczyn a do zastosowan torowo rajdowych niekiedy 2000-3000ppm.
                                                Oleje sportowe posiadają jakiś specjalny dodatek który ma za zadanie chronić łozyska, czopy przed moly ( copper deactivator ) niestety problem jest taki że ten copper deactivator słabo działa w niskich temp i deaktywuje się na ogół po kilku tys mil.
                                                Moly osadza się poprzez jednoczesny proces chemisorpcji i adsorpcji fizycznej. Pierwsza zachodzi reakcja jonów siarki z atomami metalu tworząc warstwę bardzo silnie związaną z metalem, potem mos2 wypełnia nierówności aż do momentu kiedy poślizg zacznie zachodzić między jego warstwami. Struktura warstwy mos2 wygląda tak że w "poziomie" ma słabe wiązania typu elektrostatycznego, a w "pionie" silne wiązania kowalencyjne, co daje wyraźne płaszczyzny poślizgu i to cała tajemnica .

                                                Nie ma fizycznej ani chemicznej możliwości nałożenia się kilku warstw mos2! Moly nic nie uszczelnia ani nie zmniejsza luzów, kumuluje sie praktycznie tylko do momentu wypełnienia nierówności w metalu.Tylko Liqui Molly Synthoil High Tech 5W-40 oferuje olej o ogólnych parametrach niezgorszych niż Motul, a nawet o trochę wyższej lepkości (w temp 100C lepkość 14,1 a Motul 13,8)...ale musimy wziąć poprawkę i zestawiać odpowiadające sobie dwa oleje powyższych firm. Tyle że nie wiemy nic o dodatkach, jakie pływają w tych olejach, a chyba w nich tkwi największa tajemnica :twisted:

                                                LM to olej z dodatkiem ZDDP (ditofosforan cynku) to jeden z najlepszych dodatków przeciwzużyciowych o który tak bija sie ekolodzy ze swoimi katalizatorami
                                                Karty na stronach LM Niemieckiej i Polskiej sie nie zgadzają oraz informacje tam przedstawione, ….. głównie chodzi …. o ACEA i rok wydania.
                                                LM podaje rok ACEA to duży plus.
                                                Co do HTHS to przeważnie wynosi 3.5, bo tyle ma Top Tec 4100 SAE 5W-40, czyli min. dla A3/B3/B4,
                                                Nie ma TBN, wielka szkoda bo przy popiołach rzędu 1.2 to dosyć przydatna informacja .
                                                Ogólnie olej przyzwoity i co ważne nie słyszałem aby ktos kombinował cosś z nim w Polsce a to akurat dla mnie bardzo ważne jest.

                                                Jeśli o mnie chodzi to proponuję Liqui Moly Diesel Synthoil lub Liqui Moly Diesel Hightech 5W40 - to 100% syntetyki.
                                                Top Tec 4100 i Top Tec 4200 (specjalnie opracowane dla grupy VW) to nowoczesny olej silnikowy wykonany w technologii syntetycznej – ja osobiście jeżdżę w tej chwili na Top Tec 4200. :szeroki_usmiech ale tylko dlatego, że nie ma konkretnego 100% syntetyku LM do PD...zresztą i tak jestem zadowolony a różnica pracy silnika tuż po zimnym starcie jest bradzo zuważalna...na duży +

                                                Nie popadajmy w skrajności .....to że da się sprawdzić ile jest zawartości ZDTP, czyli fosforu, cynku to nic bo pełny pakiet zawsze jest objęty tajemnicą. Tylko firmy nie szczędzące na najnowszych i najlepszych dodatkach figurują w czołówce w rajdach, badaniach i porównaniach. a LM właśnie tam figuruje..to mówi samo za siebie.

                                                warto Tu zerknąć ;


                                                LM nie ukrywa prawdziwej bazy olejów i nie czaruje Klientów jasno pisze które są 100 %syntetykami a które na bazie syntetycznej...a to chyba świadczy o profesjonalnym podejści do Klienta - czyli do Nas...i dobrze świadczy o firmie.

                                                ...i na koniec, proponuję przeczytać TEN atrykuł...leciwy ale wart poczytania http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf

                                                [ Dodano: Czw 24 Cze, 10 22:17 ]
                                                Zamieszczone przez Tony065
                                                obecnie używam Motula, ale znajomy mechanik polecił mi ew. zmianę na LM z MoS2
                                                tak wogóle to ciągła zmiana marki z jednej na drugą jest bardzo nie wskazana...Motul także posiada swoją bazę dodatków i to zapewne nie zgorszych...wybór należy do Ciebie.

                                                [ Dodano: Czw 24 Cze, 10 22:32 ]
                                                :drive: a ja od piatku udaję się na zasłużony urlop - czego i WAM Wszystkim Życzę (a tak na marginesie...te ogłupianie Klienta przez firmy sprzedające oleje i ciągłe polecanie super hiper olejów to zwykłe naciąganie Nas użytkowników zwykłych samochodów. Owszem za podobne pieniądze można przebierać w markach różnych olejów i oczywiście zależy każdemu by kupić ten najlepszy...a najlepszy nie zawsze jest Tym którego się reklamuje...(mam tu na myśli np. oleje FUCHS które są naprawdę doskonałe i niestety bardzo nie doceniane-ja ten olej także polecam)...stara motorownia 1,9 tdi nawet nie marzyła o tym będzie miała wlewane tak doskonałe oleje różnych firm a współczesne oleje w zupełności spełniają wymagania silników 2,0 tdi czy 2.0 CR wystarczy zadbać by zakupiony olej posiadał specyfikację VW no i przestrzegać regularnych wymia. Ja oczywiście polecam wymiany co 15 tys km...mając porzadny samochód nie ma sensu oszczędzać na wymianie oleju...i śmigać do 25-30 tys na spracowanym oleju...Kupujemy najlepsze kosmetyki, myjemy i woskujemy Nasze Skodzinki często...to i zadbajmy o to by Nasze autka dostały to co najlepsze dla nich - czyli czysty zdrowy olej...napewną się nam za to odwdzięczą długą i bezawaryjną pracą silnika k

                                                [ Dodano: Czw 24 Cze, 10 22:45 ]
                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                i to jest wystarczający powód do zmiany oleju?
                                                :bow zgadzam się z Dzida..to że akurat mechanik tak powiedział nie znaczy, że od razu trzeba zmieniać olej z Motula na Liqy Moly, jeśli Ty masz taką ochotę to oczywiście proszę bardzo - tylko napisz potem o swoich odczuciach po zmianie z Motula na LM (czytaj...zaobserwowanych różnicach)
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • mogrochal
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 53

                                                  Olej a przebieg

                                                  Żeby nie było - forum przeszukalem i trochę poczytałem. Ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie jaki olej (full, semi, mineral) zastosować do diesla z przebiegiem 270tyś.
                                                  Wcześniej miałem benzyniaka i po 170tyś. i padniętym uszczelniczu zaworów mechanik stwierdził, że przy takim przebiegu to raczej juz półsyntetyk a nie full bo ten drugi za agresywny.
                                                  A jak w dieslach? Rozumiem, że tu przebiegi znacznie się będą różniły ale jak Wy podchodzicie do takiego tematu?
                                                  Jeżdżę na Mobilu ale nie pamiętam jakim (poprzedni użytkownik mówił, ale zapomniałem).
                                                  Czytam, że wszyscy polecają Motul choć ja o takim wcześniej nie słyszałem zaś o Lotosie tematu nie znalazłem.

                                                  Komentarz

                                                  • krzypaw
                                                    Drive
                                                    • 2010
                                                    • 88

                                                    Mam pytanie trochę z innej beczki, byłem dzisiaj u gościa w sklepie i miał olej w bańkach po 5 litrów, Mobil 1 5W50, a potem w innym sklepie gość mówił że w Polskiej dystrybucji nie ma takich olejów, że Mobile są tylko w 4 i 1 więc skąd taki olej ??Podróby?? Czy jakaś lewizna z zagranicy??

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...