Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • s_polak
    Classic
    • 2008
    • 20

    Obecnie mam wlany olej Mobil Super S 10W40. W przyszłym tygodniu zamierzam wymienić olej ale nie wiem co zrobić bo zauważyłem że ten Super S został zastąpiony Super 2000. Pytałem w kilku sklepach i mają tylko Super 2000 - mimo to jakby dobrze poszukać to można jeszcze kupić Super S. Czy zmienić na ten Super 2000? czy pozostać przy Super S? Czy można je w ogóle mieszać - pytam bo zostało mi jeszcze ok. litra Super S.
    Czy ewentualnie dobrym rozwiązaniem byłaby zmiana na olej Castrol GTX Magnatec 10W/40?

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez s_polak
      Super S został zastąpiony Super 2000
      przecież sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie skoro został zastąpiony tz. że możesz go stosować zamiennie:
      Mobil Super 2000 10W-40 spełnia lub przekracza
      następujące normy przemysłowe i producenckie: VW 505.00 (tak samo jak Super S).

      Zamieszczone przez s_polak
      Czy ewentualnie dobrym rozwiązaniem byłaby zmiana na olej Castrol GTX Magnatec 10W/40
      nie najlepszy pomysł...nie stosuj na zmianę różnych marek olejów

      jeśli chodzi o Twoje 1,6 AKL to proponuję pisać TUTAJ - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...6202&start=165 (jak by nie było TU jest temat OLEJ DO TDI) :wink:

      Zamieszczone przez s_polak
      Czy można je w ogóle mieszać
      można
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • iwanowicz
        Drive
        • 2009
        • 48

        mam pytanie odnośnie mieszania olejow, zauważylem na fakturach z ASO, że stosowali dwojaki system zalewania tzn. jak wymiana przypadała na pory wiosna lato to zalewali całość olej 10W40 Mobil Super S TD, natomiast jesień zima robili mieszankę tzn. na fakturze wtedy było coś takiego 4l 10W40 oraz do tego 1l 0W40. Po co ta operacja i czy to nie rzutuje jakos na smarowanie itd.??
        moje domysły są takie, że miało to na celu rozrzedzić olej na zimę by łatwiej odpalał ale nie jestem pewien

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez iwanowicz
          miało to na celu rozrzedzić olej na zimę by łatwiej odpalał
          tak ale jak zwykle ASO kombinuje... pełen Synetetyk 0W/40 za rzadki jest by stosować go w TDI znowu połsyntetyk - 10W/40 gęsty mocno w zimie...łatwiej było by zalewać cały czas 5W/40 i po kłopocie. A tak wogóle co za debile mieszają oleje półsyntetyczne z syntetycznymi - pogratulować Panom z ASO pomysłowości :twisted:

          Oznaczenie Zakres temperatur (w stopniach Celsjusza)

          0W40 poniżej - 35 +35
          5W30 - 30 +25
          5W40 - 30 +35
          5W50 - 30 +50
          10W30 - 25 +25
          10W40 - 25 +35
          10W50 - 25 powyżej 50
          15W30 - 20 +25
          15W40 - 20 +35
          15W50 - 20 powyżej 50
          20W40 - 15 +45
          20W50 - 15 powyżej 50
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • iwanowicz
            Drive
            • 2009
            • 48

            PAOLO ESCO jak by nie oceniać jako ekspert w tym temacie co bys radził w takiej sytuacji lepiej zostac przy 10W40 czy zmienic na 5W40? (faktury mam od około 120tys i wtedy juz lany był 10W40 z pewnymi jak wspominalem domieszkami od czasu do czasu 0W40, pózniej przy około 230tys zalali ze dwa razy CASTROL SLX 5W-30 LONG LIFE, a ja nie mając wczesniej dokladnych danych po zakupie zalałem spowrotem juz ze dwa razy 10W40 Mobila- po sugestiach iz na takim jezdził, teraz auto ma okolo 280tys.)

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez iwanowicz
              zostac przy 10W40
              zostać tym bardziej, że masz już te 280 tys km nakręcone na liczniku a kolejna zmiana gatunku czy też marki oleju jest już bez sensu
              Zamieszczone przez iwanowicz
              zalałem spowrotem juz ze dwa razy 10W40 Mobila- po sugestiach iz na takim jezdził, teraz auto ma okolo 280tys.)
              zostaw ten olej zmieniaj co 10-12 tys. km. i na przyszłość bez domieszek dwóch rodzajów - jedna Marka. ASO źle nie chciało na zimę ten olej mieszany miał jednak trochę lepsze właściwości smarne niż sam 10W/40 - lepiej się rozchodził po silniku jednak Panowie z ASO mogli pójść po rozum do głowy i zalewać 5W/40 a nie mieszać dwóch gatunków oleju.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • jan Winiarczyk
                Classic
                • 2008
                • 8

                Mam pytanie? Mam oktavię 2 z silnikiem 2 TDI moc 100KW(136KM) bez filtra cząstek stałych,leję olej CASTROL SLX PROFESSIONAL 5W30 o spec. 504-507,teraz chciałbym zmienić na motula o tej samej specyfikacji.Czytałem na forach,że jest dobry czy to prawda
                win 1

                Komentarz

                • _I_C_E_
                  Classic
                  • 2008
                  • 28

                  Zamieszczone przez krzypaw
                  Mam pytanie trochę z innej beczki, byłem dzisiaj u gościa w sklepie i miał olej w bańkach po 5 litrów, Mobil 1 5W50, a potem w innym sklepie gość mówił że w Polskiej dystrybucji nie ma takich olejów, że Mobile są tylko w 4 i 1 więc skąd taki olej ??Podróby?? Czy jakaś lewizna z zagranicy??
                  sami kupujemy często 5L bańki, część importerów ściąga te oleje na rynek polski na prośbę swoich stąłych klientów, choć często się zdarza że cena 4L + 1L jest o wiele niższa

                  Zamieszczone przez jan Winiarczyk
                  Mam pytanie? Mam oktavię 2 z silnikiem 2 TDI moc 100KW(136KM) bez filtra cząstek stałych,leję olej CASTROL SLX PROFESSIONAL 5W30 o spec. 504-507,teraz chciałbym zmienić na motula o tej samej specyfikacji.Czytałem na forach,że jest dobry czy to prawda
                  lejąc SLX bez sensu się przepłaca ponieważ jest to zwykły olej edge 5w30, który jest znacznie tańszy. Odpowiadając na Twoje pytanie możesz zalać Motula 504 - 507 jesli i tu ważne, zmieniasz olej co 30 tys., w innej sytuacji czyli gdy zmieniasz corocznie lub co 15 tys oraz gdy chcesz zmieniać od teraz olej co 15 tys. to powinieneś (przestawić kompa u mechanika na 15 tys) i przejść tym samym na olej Motul 505.01 który jest przewidziany dla aut z pompowtryskami ale bez DPF z wymianą co 15 tys.

                  W imieniu swojej firmy zapraszam do obejrzenia naszej oferty na MOTULA w naszym wątku.
                  Filtry, oleje, aku, żarówki, FB http://www.facebook.com/pages/Filtry...23022111087185 lub http://www.filters.com.pl

                  Komentarz

                  • haragon
                    Rider
                    • 2008
                    • 310

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez iwanowicz
                    miało to na celu rozrzedzić olej na zimę by łatwiej odpalał
                    tak ale jak zwykle ASO kombinuje... pełen Synetetyk 0W/40 za rzadki jest by stosować go w TDI znowu połsyntetyk - 10W/40 gęsty mocno w zimie...łatwiej było by zalewać cały czas 5W/40 i po kłopocie. A tak wogóle co za debile mieszają oleje półsyntetyczne z syntetycznymi - pogratulować Panom z ASO pomysłowości :twisted:

                    Oznaczenie Zakres temperatur (w stopniach Celsjusza)

                    0W40 poniżej - 35 +35
                    5W30 - 30 +20
                    5W40 - 30 +35
                    5W50 - 30 +50
                    10W30 - 25 +20
                    10W40 - 25 +35
                    10W50 - 25 powyżej 50
                    15W30 - 20 +20
                    15W40 - 20 +35
                    15W50 - 20 powyżej 50
                    20W40 - 15 +45
                    20W50 - 15 powyżej 50
                    Z powyższego wykazu temperatur nasuwa mi się pytanie.
                    Jak przejeździć okres wysokich temperatur np. +35 stopni C na oleju syntetycznym wielosezonowym LM 4200 skoro zakres jego pracy zgodnie z w/w informacją kończy się na +20 stopniach Celsjusza?
                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                    >>Software - rogalotti<<

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez haragon
                      5W30 - 30 +20
                      juz poprawiłem- masz rację była pomyłka
                      Oleje "long life" to zwykle oleje 0W-30,5W-30 tak jak LM4200 utrzymują silnik w niższych temperaturach niż oleje gęste. Oleje 0w30 czy 5w30 (syntetyki) bez problemu zniosą normalną eksploatację. W dzisiejszych olejach jest masa dodatków jak np modyfikatory tarcia dzięki temu olej dobrze chroni silnik nawet w wysokich temperaturach. Te same oleje stosowane są np w Kalifornii...a tam w porównaniu z naszym klimatem jest zdecydowanie wyższa temperatura a samochody jeżdżą normalnie.
                      Dla mnie 5W-30 lub 5W-40 to optimum do TDI a jeśli ktoś ma silnik na VP to oczywiście 5W/50.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • haragon
                        Rider
                        • 2008
                        • 310

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez haragon
                        5W30 - 30 +20
                        juz poprawiłem- masz rację była pomyłka
                        Oleje "long life" to zwykle oleje 0W-30,5W-30 tak jak LM4200 utrzymują silnik w niższych temperaturach niż oleje gęste. Oleje 0w30 czy 5w30 (syntetyki) bez problemu zniosą normalną eksploatację. W dzisiejszych olejach jest masa dodatków jak np modyfikatory tarcia dzięki temu olej dobrze chroni silnik nawet w wysokich temperaturach. Te same oleje stosowane są np w Kalifornii...a tam w porównaniu z naszym klimatem jest zdecydowanie wyższa temperatura a samochody jeżdżą normalnie.
                        Dla mnie 5W-30 lub 5W-40 to optimum do TDI a jeśli ktoś ma silnik na VP to oczywiście 5W/50.
                        Pisząc to miałem na myśli raczej wysokie temperatury. LM 4200 zgodnie z twoimi danymi pracują w zakresie temperatur -30 do +25. Ja dziś za oknem będę miał co najmniej o 10 stopni więcej. Pytam bo zastanawiam się nad zmianą oleju właśnie na LM 4200. Producent tego oleju Liqui Moly m.in zaleca go do mojego modelu silnika informując klientów, że jest to olej wielosezonowy. A oleje wielosezonowe parametr górny powinny mieć na co najmniej +30 stopniach.
                        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                        >>Software - rogalotti<<

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez haragon
                          zastanawiam się nad zmianą oleju właśnie na LM 4200
                          jeśli chcesz zmieniaj, ja na nim jeżdżę :szeroki_usmiech Ten olej jest opracowany przez LM do silników koncernu VW. (Wielosezonowy olej silnikowy do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla, pracujących w technologii Common Rail, oraz pompo wtryskiwaczy wyposażonych w turbo doładowanie. Posiada on stosowne aprobaty i może być stosowany w silnikach samochodów grupy Volkswagena wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF spełniających normę emisji spalin Euro IV.) Zwróć uwagę na to że jest to olej wykonany w technologii syntetycznej a nie 100%. syntetyk. Z mojej strony mogę Tobie jego polecić. Zamiast LM Top Tec 4200 możesz kupić LM Top Tec 4100 5W/40 (wtedy masz zakres temeratur w granicach około -30+35 to także jest olej do silników VW - będziesz także zadowolony. W zimie LM 4100 bardzo dobrze zachowywał się w silniku i nawet po odpaleni na dużym mrozie silnik po chwili pracował cichutko. Auto żony i brata jeździ na LM Top Tec 4100 5W/40 i silniki bardzo dobrze na nim pracują.
                          Jeśli chcesz olej 100% syntetyczny to kup LM Diesel Synthoil 5W-40 to w pełni syntetyczny olej silnikowy o obniżonym tarciu wewnętrznym do nowoczesnych silników Diesla. Polecam. Prócz olejów LM możesz zwrócić także uwagę na majacy podobne właściwości olej FUCHS -a polecam :
                          oleje na bazie technologi syntetycznej
                          TITAN Supersyn Plus SAE 5W-40 do PD
                          lub TITAN Supersyn SAE 5W-40 do VP
                          Najwyższej jakości, wpłeni syntetyczne oleje silnikowe
                          TITAN GT1 SAE 5W-40
                          TITAN Supersyn Longlife SAE 5W-30;
                          TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30.
                          Myślę, że coś z tych olejów wybierzesz...zawsze możesz też kupić olej wysokiej jakości Mobila , Castola lub Motula ...czy też innych firm. Do 1,9 TDI ASV masz szeroki wybór dobrych olejów - wystarczy Tobie norma VW 505.00...
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • haragon
                            Rider
                            • 2008
                            • 310

                            Dla mnie oprócz norm i aprobat istotną rolę gra marka i technologia. Każdy może tu pisać co chce. Ja wiem, że są oleje i OLEJE, są też między nimi różnice. Obecnie jeżdżę na oleju firmy MOTUL 100% syntetyk X-cess 5W40. Jest to naprawdę świetny olej o bardzo dobrych parametrach. Pomimo tego zauważyłem różnicę w sposobie pracy silnika przy wyższych temperaturach i niższych:
                            Gdy temperatura otoczenia oscyluje w granicach +25 i wyżej wtedy wszystko jest naprawdę super.
                            Gdy temperatura jest niższa silnik już tak lekko nie pracuje- no chyba, że pogonię go zdrowo po autostradzie- wtedy działa jak w pozycji wyżej (robi wrażenie odprężonego). Im temperatura spada niżej tym różnice te są bardziej odczuwalne.
                            Śmie twierdzić, że lepkość oleju jest tu właśnie w ten sposób manifestowana.
                            Im bardziej jeździsz agresywnie tym parametr lepkości powinien być wyższy, ale nie przekraczający 50. Na takich olejach 5W50 to powinny jeździć raczej autka w stylu BMW M1, Porsche itp. Te pojazdy proszą się i prowokują do agresywnego traktowania.
                            Ja szukam kompromisu dlatego pytam o konkretnie ten olej, nie inne.

                            Mam do Ciebie pytanie czy byłbyś mi w stanie wyjaśnić jaka jest różnica między olejami wykonanymi w technologii syntetycznej, a olejami 100% syntetyk, czy full syntetyk? Czytając twoją wypowiedź wyżej odniosłem wrażenie, że powstała jakaś gama nowych Olei.
                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                            >>Software - rogalotti<<

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez haragon
                              czy byłbyś mi w stanie wyjaśnić jaka jest różnica między olejami wykonanymi w technologii syntetycznej, a olejami 100% syntetyk, czy full syntetyk?
                              tak - ops: nie dam rady już dziś napisać ...padam na ad: ... napiszę jutro

                              [ Dodano: Sro 21 Lip, 10 20:41 ]
                              Zamieszczone przez haragon
                              powstała jakaś gama nowych Olei
                              :szeroki_usmiech jest od dawna w sprzedaży...ale jeśli ktoś nie wie o co chodzi to nie zwróci uwagi na takie zapisy...
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • LoMe
                                Drive
                                • 2009
                                • 59

                                Czy to ten sam olej??

                                Heloł.
                                Do tej pory jeździłem na Castrol SLX Professional Powerflow LongLife III 5W-30 ACEA A3/B3/B4; VW 504 00 / 507 00.
                                Parę dni temu Skodzina miała przegląd i fachman zalał mi Castrol SLX Professional Powerflow LongfLife III 5W-30 ACEA A3/B3, A3/B4; VW 504 00 / 507 00 Fulfills the requirements of the former VW 503 01 specification.
                                Została mi jeszcze jedna butelka dotychczasowego oleju. Pytanie - czy mogę ją stosować na dolewki do tego nowego??

                                Komentarz

                                • deviltomek
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 246

                                  mozesz dolewać bez obaw...

                                  Komentarz

                                  • dragster
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 895
                                    • Honda

                                    Ciekawe czy są tutaj osoby które stosowały lub mechanicy którzy widzieli silniki po olejach Orlenu lub Lotosu?
                                    Pytam bo jest różnica w cenie pomiędzy tymi dwoma a czołowymi producentami, a specyfikację np. 505.00 spełniają:

                                    Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.
                                    Silnik R18A2.
                                    http://www.dadrl.org.uk
                                    http://www.lightmare.org

                                    Komentarz

                                    • Dzida
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 2253

                                      Krótkie info ode mnie.

                                      Do tej pory latałem na Castrolu. Przy ostatniej wymianie włałem Moutula 5W40. Tak się żłożyło iż podczas kończącego się tygodnia strzeliłem 1800 km. Okazało się iż mój pasztet wpierd&l@ tego Motula jak dziki (czyli szkłankę na niecałe 2 kkm, co zdecywdowanie przewyższa dotychczasową normę).

                                      Nie mówię że nie, ale będę obserwował moją motorownię...........

                                      Komentarz

                                      • Misiek79
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 5

                                        Witam,

                                        muszę zmienić olej w Octavi 1.9 TDI 90KM z 2005 roku. Serwisowana dotąd w ASO, przebieg zaledwie 55 kkm. Chcę kupić Castrol EDGE 5W40 ale ten jest w normie VW 505.01 a w książce serwisowej zalecają w normie 506.01 lub 506.00 czy to jakaś różnica? Czy mogę śmiało lać.

                                        Pozdrawiam
                                        marcin

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Volkwagen/SKODA

                                          VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
                                          pompowtryskiwaczami. (wymiana co 15 tys km)

                                          VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.

                                          VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
                                          okresem między wymianami (WIV). (wymiana wg wskazań komputera).
                                          Tak możesz śmiało lać ale wymieniasz olej co 15 tys km.
                                          do ALH wystarczy Tobie zwykły olej o normie VW 505.00 a takich jest dużo dobrych ...
                                          na str 46 masz tabelkę-zerknij tam.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Misiek79
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 5

                                            Dzięki,

                                            leję i wymieniam za 15 tyś km.

                                            To się nazywa profesjonalna podpowiedź.

                                            Komentarz

                                            • rogoz
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 397

                                              Zamieszczone przez dragster
                                              Ciekawe czy są tutaj osoby które stosowały lub mechanicy którzy widzieli silniki po olejach Orlenu lub Lotosu?
                                              Pytam bo jest różnica w cenie pomiędzy tymi dwoma a czołowymi producentami, a specyfikację np. 505.00 spełniają:

                                              http://www.lotos.pl/pobierz_plik/38249/
                                              Przeglądam podlinkowanego PDF i tu tak ciekawoska - w ofercie pojawił się LOTOS TRAFFIC DIESEL 505.01
                                              Podaję za producentem:
                                              Specyfikacje: SAE 5W/40 • API SM/CF • ACEA A3/B4-04, C3-04
                                              Spełnia wymagania: VW 502.00/505.00/505.01 • MB 22 9.31 • BMW Longlife-04

                                              Syntetyczny olej silnikowy najnowszej generacji. Zawiera odpowiednio dobrany zestaw dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym. Opracowany specjalnie
                                              do samochodów osobowych wyposażonych w silniki wysokoprężne z pompowtryskiwaczami produkcji koncernu VW, wymagających oleju spełniającego normę VW 505.01. Może być stosowany w samochodach osobowych innych producentów wyposażonych zarówno w silniki wysokoprężne jak i benzynowe, w których do tej pory stosowano konwencjonalny olej syntetyczny.
                                              Dopuszczalny również do stosowania w samochodach z silnikami wysokoprężnymi wyposażonymi w układy katalityczne i filtry cząstek stałych, o ile producent zaleca
                                              stosowanie oleju klasy ACEA C3.

                                              Własności:
                                              - gwarantuje optymalną temperaturę pracy silnika dzięki formule Thermal Control
                                              - zmniejsza zużycie oraz ogranicza tworzenie osadów na najbardziej obciążonych częściach silnika
                                              - zapewnia bezpieczną pracę dopalaczy katalitycznych układu wydechowego ze względu na wysoką jakość oleju bazowego jest odporny na ekstremalne obciążenia termiczne
                                              - umożliwia łatwy i szybki rozruch silnika w ekstremalnych warunkach temperatur
                                              - zapewnia doskonałą czystość silnika
                                              - szczególnie zalecany do jazdy miejskiej

                                              lp. parametr wartość jednostka
                                              1. lepkość kinematyczna w 100°C 13,7 mm²/s
                                              2. temperatura płynięcia -42 °C
                                              3. temperatura zapłonu 240 °C
                                              4. liczba zasadowa 8,24 mgKOH/

                                              Komentarz

                                              • lukaszp1981
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 140
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Zbliża się czas zmiany oleju i mam zamiar wlać Motula 5W/40 (obecnie jeżdżę na Mobilu 5W/50).
                                                Różne są opinie na temat tego oleju i dlatego nie wiem co zrobić.
                                                Facet z hurtowni olejów powiedział że Motul to "francuskie badziewie".
                                                Jak to w końcu jest z tym Motulem?

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez lukaszp1981
                                                  obecnie jeżdżę na Mobilu 5W/50
                                                  zostaw i nie zmieniaj! to bardzo dobry olej!
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    zostaw i nie zmieniaj! to bardzo dobry olej!
                                                    :!: :!: :!:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...