Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koddi
    Rider
    • 2008
    • 405
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    i tu kolego co do castrola słyszałem taką historyję że w niemczech ten olej jest dopuszczony do sprzedaży przez ok jeden rok po czym opuszcza półki sklepowe i trafia do nas w super promocjach....czy ma to związek z jakością tego oleju że tak powiem "przeterminowanego" ? nie mam pojęcia to tylko historia jak jedna z wielu.....ale warto ją rozpatrzeć skoro widać różnicę...
    Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
    Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
    ...
    A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez koddi
      widać różnicę...
      osobiście nie używam Castrola ale znajomy twierdzi, że różnica (bynajmniej już nawet ta z wyglądu ) była bardzo wyraźna tz. na + dla oleju z Niemiec. No cóż jeśli nawet ten olej miał rok od produkcji to i tak powinien zachować swoje parametry a wątpię by stary olej Castrola miał trafiac do nas na rynek. Castrol Edg'e nie jest tak długo w produkcji by kilkuletnie oleje miał być wycofywane a chyba nawet 2 letni Castrol nie powinien stracić radykalnie swoich parametrów. Bynajmniej nie w takim stopniu by wyraźnie się różnić od swojego odpowiednika kupionego w Polsce. Z drugiej strony patrząc, nie wiadomo ile "krajowy" Castrol leżakował na półkach ...ale to nie tylko przecież o tą markę chodzi tak samo jest z każdym olejem. Bardziej niepokojące jest to że często można kupić Castrola lub Mobila teoretycznie oryginalnego bo w pieknym ori baniaku...a faktycznie w środku będziemy mieli zwykły minerał...otwieranie bez uszkodzenia zamknięć niektórzy mają już opanowane bardzo dobrze no i niestety nie jest problemem dla "chcących" by rozlewać i butelkować oleje w piwnicy u Pana Zenka...tu jest chyba główny problem, że można naciąć się na syfiastą podróbę. Stąd włąśnie biorą się w dużej mierze potem informacje o "złym" oleju.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • radekgw
        L&K
        • 2010
        • 1182

        paolo esco, motorownia ma 180k najechane, nie wiem jaki wczesniej byl wlewany olej, a ludzie u ktorych wymienialem zaproponowali castrola, chce go wymienic bo jak sie dowiedzialem byl lany z beczki, i do tych lepszych nie nalezy.... czy moze lepiej zebym przerzucil sie na jakis 10w/40 motula ? jest cos wartego zainteresowania ? pozdro
        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          radekgw, to że silnik ma 180 tys km najechane to nie znaczy, że musisz wlewać półsyntetyk. Jesli uznasz , że silnik jest w dobrym stanie i nie ma wycieków to ja bym zalał syntetyk ale dobrze jak byś mógł sprawdzić czy był to olej syntetyczny czy też półsyntetyczny (mechanicy w Polsce mają dziwny zwyczaj by po 150 tys km zalewać półsyntetyczny olej...całkowicie bez sensu gdyż nie ma to żadnego racjonalnego uzasadnienia) no cóż jeśli miałeś lanego castrola i silnik jak dotychczas zachowywał się na nim przyzwoicie to może pozostań przy jednej marce. Do ALH wystarczy Tobie olej z normą VW 505.00 a wybór takich olejów jest ogromny... Co do Motula to nie widzę racjonalnego wytłumaczenia by zalać silnik 10W/40 i to akurat Motulem...cudów nie będzie więc może jednak zdecyduj się na olej syntetyczny jeśli to możliwe? 5W/40 o ile silnik jest w dobrym stanie napewno załatwił by sprawę i poprawił samopoczucie Twoje i silnika :wink:
          jeśli chodzi o oleje to
          szukaj Castrol Edge 5W/40
          Mobil 1 5W/40
          ew Motula, Valvoline...to jesli chodzi o syntetyczne - naprawdę wybór VW 505.00 jest ogromny i tylko od Ciebie zależy czym zalejesz silnik.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • radekgw
            L&K
            • 2010
            • 1182

            dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, w takim razie jeszcze sie zastanowie, ale prawdpodobnie wleje syntetyk motula, gdyz silnik jest w bdb stanie pozdro
            Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

            Komentarz

            • pio_wwa
              Drive
              • 2010
              • 85

              ja mam pytanie.
              mam zalanego po raz pierwszy Castrol 5W-30 profesional longlife 3.
              Czy zmieniać na jakiś inny czy kupić taki sam.

              Nowe auto chce zmienić olej po przejechaniu 1500-2000 km.
              Niby nic w książce serwisowej o tym nie piszą, ale słyszałem wiele opinii że lepiej wymienić.
              Jak rozumiem mogę pojechać do aso żeby wymienili mi olej który wcześniej zakupiłem?

              i teraz pytanie czy kupić taki sam czy inny? (może Mobil 1 ESP Formula 5W-30?)


              auto o 2 fl 1,9 bxe.

              Komentarz

              • dragster
                Elegance
                • 2009
                • 895
                • Honda

                PAOLO ESCO , szukam (tak z ciekawości) Mobil1 5W40 i nie mogę znaleźć. Powiedz pls czy olej Mobil Super 3000 X1 5W40 ( http://www.mobil.com/Poland-Polish/L...0_X1_5W-40.asp ) to to samo? Spełnia on normę VW 505, ale nie jest już napisane czy 505.00 (wydaje mi się, że to to samo, ale wiadomo jak "wydaje mi się" czasami jest różne od rzeczywistości).
                Silnik R18A2.
                http://www.dadrl.org.uk
                http://www.lightmare.org

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez pio_wwa
                  Jak rozumiem mogę pojechać do aso żeby wymienili mi olej który wcześniej zakupiłem?
                  TAK nie mają prawa odmówić wlania do silnika w ramach gwarancji oleju który im przywieziesz ale olej musi spełniać normy VW odpowiednie do tego silnika 506.01 - 507.00 lub 505.01 przy zmianie oleju co 15 tys km i braku filtra cząstek stałych.
                  Zamieszczone przez pio_wwa
                  Castrol 5W-30 profesional longlife 3.
                  Castrol SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO masz o tym na stronie 51 tego wątku.
                  Zamieszczone przez pio_wwa
                  pytanie czy kupić taki sam czy inny? (może Mobil 1 ESP Formula 5W-30?)
                  a to zależy od Ciebie...generalnie powinieneś się trzymac jedego producenta...jeśli już to proponuję pozostać przy catrolu i zalać Edge 5w30 a jeśli chcesz zmieniac to ew:
                  szukaj Castrol Edge 5w30 LL lub Edge 5W/40 zmiana co 15 tys km
                  Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (taki sobie...) lub Mobil 1 5W/40 zmiana co 15 tys km;
                  Valvoline SynPower XL-III 5W-30 LL - bardzo dobry
                  Liqui Moly Top Tec 4200 LL - ja na nim jeżdżę, więc go chwalił nie będę. :P

                  [ Dodano: Sro 11 Sie, 10 18:58 ]
                  Zamieszczone przez dragster
                  to to samo?
                  widzę , że Mobil troszkę zmian powprowadzał w nazwach produktów. Na chwilę obecną wychodzi, że to ten olej.
                  Zamieszczone przez dragster
                  olej Mobil Super 3000 X1 5W40
                  to Olej silnikowy stworzony w oparciu o technologię syntetyczną. Nie w 100% syntetyczny (coś pośredniego pomiędzy półsyntetykiem a full syntetykiem - dobry ale... jeśli osobiście miał bym wybierać olej do silnika z VP to wybrał bym Mobil Life 5W-50 (w pełni syntetyczny olej silnikowy, naprawdę dobry).


                  do wyboru i koloru http://allegro.pl/listing.php/search...&change_view=1

                  [ Dodano: Sro 11 Sie, 10 19:02 ]
                  TYLKO nie kup Mobil 1 Delvac 5W-40 - bo to olej do bardzo mocno wysilonych silników diesla ( do cieżarowych) ale też bardzo dobry! I syntetyk :P

                  [ Dodano: Pią 13 Sie, 10 10:54 ]
                  dziś sprawdzałem olej na liczniku 37 000 km silniczek pięknie chodzi; od ostatniej wymiany oleju minęło 12 000 km to była już druga wymiana na Top Tec 4200 SAE 5W-30 Liqui Moly - efekt jest taki, że zupełnie nie widzę by silnik brał olej ( a jesli już to naprawdę minimalne ilości :hmm ) wcześniej Octavka śmigała na Motulu Specyfic 5W/40 -ale jakoś nie przypadł mi ten olej do gustu i tak jak Dzida pisał silnik potrafił go trochę łyknąć i głośniej zdecydowanie na nim chodził obecnie śmigam na Liqui Moly i przy tej marce zostaję :szeroki_usmiech. Czy ktoś z OCP jeszcze jeździ na LM? Jeśli tak to napiszcie co o tym oleju sądzicie...czy tylko ja go chwalę ops:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • daniel.krech
                    Drive
                    • 2009
                    • 88

                    ja podobnie jak kolega PAOLO ESCO swoja octavke zalalem LM ale nie 4200 LL tylko LM 4100 5w40.moje odczucia sa takie orginalny castrol zalany w fabryce byl odrazu czarny jak smoła,tu LM jest ciemny ale bardziej wpadajacy w braz na bagnecie,castrola dolalem jakies 0,6litra,LM na 4 tys km nic ani kropli a zaliczylem niemieckie autostrady i bylem pewny ze cos tam łyknie choc troszke przy predkosciach 160/180.napewno na zimno chodzi ciszej i bardziej miekko.jak odpale ja po nocy i tak slucham jak sobie tyka mysle gdzie ci wszyscy krytykanci diesli vw slysza jakies klekotanie,glosnosc,kiepska prace pompowtryskiwaczy i cala reszte,dla mnie to piekny delikatny glos :lol: tak wiec to takie moje spostrzerzenia po 4 tys przejechanych na LM.napewno zostane przy tej marce,bo jakos zdobyla moje zaufanie polecam

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez daniel.krech
                      zalalem LM ale nie 4200 LL tylko LM 4100 5w40
                      żony autko śmiga na LM 4100 5W/40 i jest OK a ja w mojej O1 mam LM 4200 5W/30 - jak dla mnie LM 4200-super
                      Zamieszczone przez daniel.krech
                      napewno na zimno chodzi ciszej i bardziej miekko.jak odpale ja po nocy i tak slucham jak sobie tyka mysle gdzie ci wszyscy krytykanci diesli vw slysza jakies klekotanie,glosnosc,kiepska prace pompowtryskiwaczy i cala reszte,dla mnie to piekny delikatny glos
                      DKŁADNIE TAK JAK PISZESZ! LM 4200 jest jeszcze lepszy no ale i droższy...ale wart swojej ceny. Wczoraj z kuzynem śmigałem wieczorem moją Octavką i pyta się mnie czy to benzyna czy to diesel :jaja a sam ma też Octavkę1 w 1,9 tdi. Dobry olej naprawdę wyciszy silnik.

                      [ Dodano: Nie 15 Sie, 10 22:33 ]
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      na liczniku 37 000 km silniczek pięknie chodzi; od ostatniej wymiany oleju minęło 12 000 km
                      już 38 000 km i od ostatniej wymiany oleju minęło 13 000 km - ubytek oleju znikomy albo wcale go nie ma...a właśnie wróciłem z A4 -prędkość cały czas w granicach 130/150 km/h...bo mama nie pozwalała :2kc więcej

                      [ Dodano: Nie 15 Sie, 10 22:35 ]
                      Zamieszczone przez daniel.krech
                      napewno zostane przy tej marce,bo jakos zdobyla moje zaufanie
                      ja też
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • szachu
                        Rider
                        • 2009
                        • 639
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Proszę o pomoc w wyborze oleju do mojej Octavii (1.9 TDI BXE, 105 KM, bez DPF). W bęzynie to było proste, kupowałem Mobil 1 5W50 i tyle, teraz im więcej czytam tym jestem głupszy. Teoretycznie do wymiany pozostało mi jeszcze trochę czasu (ok. 3k km), ale musiałem ostatnio zrobić dolewkę i to z oleju innej marki (na trasie wywaliło mi ikonkę o za niskim poziomie oleju).Miałem zalanego Mobila (niestety nie wiem dokładnie jakiego, zdaje się że jakieś 5W40, karteczka niestety gdzieś zaginęła) i po bojach dolałem 250 ml Castrola Edge 5W40 (z normą 505.01, a co się naszukałem oleju spełniającego tę normę, to można by napisać niezłe opowiadanie).
                        I co teraz robić?! Dojeździć te 3k na tej mieszance, czy jak najszybciej wymienić cały olej (na "mieszance" zrobiłem jakieś 500 km)?
                        A jeśli wymienić to na jaki? Pierwotnie silnik był zalewany Castrolem 5W30 (po namowie mechanika, i samemu mając dobre doświadczenia z Mobilem w benzynie, zdecydowałem się na tę markę)PAOLO ESCO, pisał o Mobilu 1 ESP Formula 5W-30, ale tu jest zagwostka. Na stronie Mobila piszą, że spełnia normę 505.01 (i inne jeszcze z dopiskiem "^Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006") ale już na samym opakowaniu była tylko norma 506.01 :evil: A może lać Mobila, Castrola? Mam zupełną pustkę w głowie ops:

                        Komentarz

                        • Dzida
                          RS
                          • 2006
                          • 2253

                          Zamieszczone przez szachu
                          I co teraz robić?! Dojeździć te 3k na tej mieszance, czy jak najszybciej wymienić cały olej (na "mieszance" zrobiłem jakieś 500 km)?
                          Tak nic się nie stanie, bez paniki.
                          Zamieszczone przez szachu
                          A jeśli wymienić to na jaki? Pierwotnie silnik był zalewany Castrolem 5W30 (po namowie mechanika, i samemu mając dobre doświadczenia z Mobilem w benzynie, zdecydowałem się na tę markę)PAOLO ESCO, pisał o Mobilu 1 ESP Formula 5W-30, ale tu jest zagwostka. Na stronie Mobila piszą, że spełnia normę 505.01 (i inne jeszcze z dopiskiem "^Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006") ale już na samym opakowaniu była tylko norma 506.01 A może lać Mobila, Castrola? Mam zupełną pustkę w głowie
                          Wymień na taki jaki był, albo inny dowolny spełniający normę 505.01 jeżeli wymieniasz olej co 15 kkm.

                          Komentarz

                          • szachu
                            Rider
                            • 2009
                            • 639
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez Dzida
                            Tak nic się nie stanie, bez paniki.
                            Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić

                            Wymień na taki jaki był, albo inny dowolny spełniający normę 505.01 jeżeli wymieniasz olej co 15 kkm.
                            Wymieniam co 15 kkm (LL to nie z moim przebiegiem rocznym).

                            Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez szachu
                              co się naszukałem oleju spełniającego tę normę, to można by napisać niezłe opowiadanie
                              w razie "W" lejesz olej jaki masz pod ręką , grunt byś miał odpowiednie ciśnienie smarowania w silniku.
                              Zamieszczone przez szachu
                              Na stronie Mobila piszą

                              Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące dopuszczenia producentów: 504.00 i 507.00
                              Zalecany również do użytku w następujących aplikacjach:505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01 ( Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006)
                              Zamieszczone przez Dzida
                              Wymień na taki jaki był, albo inny dowolny spełniający normę 505.01 jeżeli wymieniasz olej co 15 kkm
                              dokładnie.

                              strona 46 tego wątku...

                              UWAGA !!! Nie kierować się tylko samą normą oleju ale również szukać oleju który:
                              dostosowywuje olej do wymagań definiowanych przez:
                              • normy,
                              • specyfikacje jakościowe!!!.
                              Jeśli olej spełnia daną normę nie jest to równoznaczne z tym, że może być od razu stosowany !!! musi także spełniać odpowiednie specyfikacje!!!

                              Uwaga:
                              Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
                              i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                UWAGA !!! Nie kierować się tylko samą normą oleju ale również szukać oleju który:
                                dostosowywuje olej do wymagań definiowanych przez:
                                • normy,
                                • specyfikacje jakościowe!!!.
                                W jakim celu jest ten cytat i co mają specyfikacje jakościowe w przypadku silników TDI podukowanych przez VAG?

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Dzida
                                  co mają specyfikacje jakościowe w przypadku silników TDI podukowanych przez VAG
                                  Nowe specyfikacje ACEA przewidują cztery grupy olejów:
                                  A - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych
                                  B - Oleje do silników Diesla małej pojemności w samochodach osobowych i
                                  dostawczych
                                  C - Oleje do silników Diesla z filtrem cząstek stałych w samochodach
                                  osobowych
                                  E - Oleje dla pojazdów użytkowych z silnikiem Diesla
                                  Silniki benzynowe
                                  A1 - Energooszczędne oleje silnikowe o szczególnie niskiej lepkości
                                  (HTHS < 3,5 mPas).
                                  A2 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne.
                                  A3 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne o wyższych
                                  wymaganiach niż A2. Mniejsze straty przy odparowaniu (Noack), wyższa
                                  odporność na utlenianie.
                                  A5 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne. Obniżona lepkość HTHS,
                                  paliwooszczędne (> 2,5%.).
                                  Silniki Diesla - osobowe
                                  B1 - Energooszczędne oleje silnikowe ze szczególnie niską lepkością HTHS.
                                  B2 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne.
                                  B3 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne. Przewyższa ACEA B2 w
                                  odniesieniu do czystości tłoka i stabilności lepkościowej.
                                  B4 - Oleje do silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI).
                                  B5 - Odpowiada ACEA B4, jednakże z obniżoną lepkością HTHS,
                                  paliwooszczędne ( >2,5%).

                                  C1 - Oleje do silników Diesla (od 10/2004) w samochodach osobowych z
                                  filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie
                                  0,5%.

                                  C2 - Oleje do silników Diesla (od 10/2004) w samochodach osobowych z
                                  filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%
                                  (HTHS > 2,9 mPas).

                                  C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w
                                  samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów
                                  siarczanowych maks.0,8% (HTHS > 3,5 mPas).


                                  Klasyfikacje olejowe są otwarte, to znaczy mogą być uzupełniane o
                                  nowe, wyższe klasy olejów, aczkolwiek często stosowane jest wydawanie
                                  załączników zawierających nowelizację z odniesieniem do roku wprowadzenia.

                                  Specyfikację opracowana przez firmę Volkswagen, określająca wymogi jakościowe oleju niezbędne do stosowania w modelach tej firmy, można podzielić na trzy duże grupy:

                                  I. Specyfikacja olejów smarnych podwójnych
                                  500.00 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
                                  501.01 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
                                  Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku.


                                  II. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach benzynowych
                                  502.00 Do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km
                                  503.00 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany (30.000 km),o niskiej lepkości
                                  503.01 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany, wyłącznie AUDI
                                  504.00 Do silników benzynowych spełniających wymaagnia Euro IV

                                  III. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach wysokoprężnych

                                  505.00 Do silników wysokoprężnych z intercoolerem, wymiana co 15.000 km
                                  505.01 Do silników wysokoprężnych, wraz z silnikami nowej generacji z pojedynczym pompowtryskiwaczem, wymiana co 15.000 km
                                  506.00 Do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany, dłuższym niż 50.000 km, nie nadaje się do stosowania w silnikach z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Wymiana oleju jest sygnalizowana przez elektroniczny wyświetlacz obsługi pojazdu (WIV)
                                  506.01 Specyfikacja identyczna jak numer 506.00, z większą ochroną przeciwzużyciową, wymiana po 50.000 km, dla wszystkich silników wysokoprężnych. To specyfikacja oleju o przedłużonej trwałości do samochodu marki AUDI A2 1.4 TDI wyposażonego w silnik z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Nie należy stosować go tam, gdzie wymagana jest specyfikacja VW503.00/506.00/505.01/505.00/502.00.
                                  507.00 Do silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro IV

                                  Specyfikacja VW powiązana jest ze szczególną gradacją lepkości. Wyłącznie oleje posiadające odpowiednią gradację mogą posiadać taką a nie inną specyfikację, bowiem tylko oleje danej gradacji są akceptowane przez firmę VW i poddawane testom niezbędnym do uzyskania homologacji.


                                  Po czym poznać że olej jest wysokiej jakości?

                                  Przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na producenta oleju: czy jest to znany, markowy producent (jak np. Castrol) czy też firma spod znaku "no name". To już daje jakąś pewność. Następnie powinniśmy sprawdzić oznaczenia klas jakości na opakowaniu. Pamiętajmy, że istnieje wiele systemów klasyfikacji jakości olejów, zarówno uniwersalnych jak i wprowadzonych przez konkretnych producentów silników (samochodów). Najbardziej znany i powszechnie stosowany to amerykański system API. Dzieli on oleje następująco: Te do silników benzynowych oznaczone literą "S" po której następują kolejne litery alfabetu, np. SA............... SJ, SL, SM - kolejna litera alfabetu oznacza wyższej jakości olej. Te do silników Diesla (wysokoprężnych) oznaczone literą "C" po której tak samo następują kolejne litery alfabetu. Tutaj sprawa jest trochę bardziej skomplikowana niż w przypadku silników benzynowych, ale pamiętajmy, że generalnie symbole CF, CF-4,CG-4 lub CH oznaczają oleje o wyższej jakości niż np. CC lub CD.
                                  - o to mi chodziło.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Dzida
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2253

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    - o to mi chodziło.
                                    OK.

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Dzida
                                      OK.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • szachu
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 639
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        PAOLO ESCO, widzę że masz naprawdę dużą wiedzę na temat olejów i chwała Ci za to. Ale teraz powiedz, jak taki zwykły zjadacz chleba ma się w tym połatać?! To jakaś masakra! I jeszcze to, że oleje spełniające normę VW 505.01 są tak słabo dostępne (a przecież samochodów z grupy VAG "trochę" jeździ po w Polsce). To co leją tacy zwykli użytkownicy? Jestem przekonany, że oleje z normą 505.00 (tego jest od groma) są używane na dolewki codziennie, bo nie wieże, że ktoś by się tak ja ja spinał i przez prawie 2 godziny szukał odpowiedniego oleju. A później ludzie narzekają, że im wtryski padają

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez szachu
                                          masz wiedzę na temat olejów
                                          eee troszkę...reszta to internet+artykuły+trochę własnych info. i doświadczeń
                                          Zamieszczone przez szachu
                                          oleje spełniające normę VW 505.01 są tak słabo dostępne
                                          eee no jest już ich trochę i wielkiej tragedi nie ma, trzeba mieć tylko rozeznanie :P
                                          Zamieszczone przez szachu
                                          To co leją tacy zwykli użytkownicy?
                                          :jaja olej który wożą na dolewki w bagażniku ...nauczeni doświadczeniem i faktem, że jednak warto małą buteleczkę mieć w zapasie. :szeroki_usmiech
                                          Zamieszczone przez szachu
                                          A później ludzie narzekają, że im wtryski padają
                                          hmmm w chwili obecnej...jakość większości olejów jest taka iż mimo że nie ma na nich aprobaty VW 505.01..i wyższych to można założyć że nic złego nie powinno się stać z silnikami na PD...ale tylko można "założyć" natomiast mając aprobatę mamy "pewność" że lejemy właściwy olej. A co do ubytku w silniku...hmmm norma VW ma tu ważne zadanie do spełnienia a także klasa jakościowa oleju -jak w powyższych postach widać. Ja nie narzekam na ubytki oleju w silniku i jego głośną pracę - posty powyżej. :P
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • rogoz
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 397

                                            Zamieszczone przez szachu
                                            I jeszcze to, że oleje spełniające normę VW 505.01 są tak słabo dostępne
                                            Nie zgodzę się z tym. W większości marketów i hal hurtowych dostępny jest między innymi Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 spełniający wymienioną normę

                                            Komentarz

                                            • szachu
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 639
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez rogoz
                                              Nie zgodzę się z tym. W większości marketów i hal hurtowych dostępny jest między innymi Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 spełniający wymienioną normę
                                              Oczywiście,, że są dostępne (sam kupiłem Castrol Edge 5W40 w Selgrosie), ale pamiętaj, że zazwyczaj po 22.00 to markety (że nie wspomnę o hurtowaniach) są zamknięte. Sprawdzałem na stacjach benzynowych i faktycznie na jednej znalazłem tego Castrola (stacja chyba BP), na Shellu, Orlenie, Statoilu (a przynajmniej w tych w ktrych byłem) nie znalazłem pełnego syntetyka z normą 505.01 (na Shellu był jeden, ale półsyntetyk). Fakt, że mogło być coś z normą 507.00, ale jeszcze w tedy nie wiedziałem, że mogłem taki też kupić i by się nic nie stało. Człowiek się uczy całe życie.

                                              PAOLO ESCO, pytanko do Ciebie Coś słyszałeś o olejach Neste? Warte to coś? Dzwoniłem do mechanika (żeby się umówić na zmianę oleju) i mówił, że zalewa Neste lub Molly (ten 4100, ale cena 220 zł za 5l). Gdy wspomniałem o Motulu, mówił że jest OK, aczkolwiek "ostatnio się skiepścił".

                                              A co do wożenia ze sobą oleju na dolewki, to zawsze tak robiłem, pech chciał, że jedyny raz jak potrzebowałem dolać, to nie miałem ze sobą zapasu
                                              Poczytałem ten wątek i mam kolejny problem. PAOLO ESCO, sugerujesz, że częsta zmiana rodzaju oleju nie jest dobra. W mojej OII pierwotnie był zalewany Castrol 5W30 (w trybie LL), w zeszłym roku został zalany Mobil (tylko nie wiem jaki, jak już pisałem karteczka mi wsiąkła, a do mechanika nie mogę się dodzwonić). To jak bym teraz wymieniła na Motula/LIQUI MOLY to by był już trzeci olej (nie licząc dolewki z Catrola). Niezła masakra

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez szachu
                                                Molly (ten 4100, ale cena 220 zł za 5l).
                                                za 220 masz Liqui Moly Top Tec 4200 LL http://allegro.pl/listing.php/search...&change_view=1 - za 5 litrów! więc zostaje Tobie na ew dolewki - Liqui Moly Top Tec 4100 kosztuje +- 160 zł za 5 litrów. Na stronie LM masz Top Tec 4200 http://www.liquimoly-sklep.pl/produc...5L-.html#title za 242 zł... Możesz też kupić od dostawców z forum olej LM jesli chcesz
                                                Zamieszczone przez szachu
                                                "ostatnio się skiepścił".
                                                już któryś raz to słyszę :? a szkoda
                                                Zamieszczone przez szachu
                                                sugerujesz, że częsta zmiana rodzaju oleju nie jest dobra
                                                :shock: :shock: :shock: ja :?: ja jestem za zmianą max co 15 tys km.... :!: :!: :!:
                                                Nie jestem za częstą zmianą marek olejów...a to różnica.
                                                Zalej - Liqui Moly Top Tec 4200 LL będziesz napewno zadwolony/a.

                                                [ Dodano: Wto 17 Sie, 10 12:47 ]
                                                Zamieszczone przez szachu
                                                Coś słyszałeś o olejach Neste?
                                                są wmiarę dobre ale wolę to...
                                                Załączone pliki
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • szachu
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 639
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Nie jestem za częstą zmianą marek olejów...a to różnica.
                                                  Zalej - Liqui Moly Top Tec 4200 LL będziesz napewno zadwolony/a.
                                                  Dokładnie to miałem na myśli, jakoś mi tak nieskładnie wyszło

                                                  Jak już pisałem, był by to (powiedzmy że zakupie Liqui Moly Top Tec 4100, taki oferują nasi forumowi dealerzy w dobrej cenie ) olej od trzeciego producenta! Postaram się dowiedzieć co to był za Mobil, to może zaleje właśnie taki, żeby już nie mieszać za bardzo.

                                                  PS. A za herbatkę podziękuję

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez szachu
                                                    Postaram się dowiedzieć co to był za Mobil, to może zaleje właśnie taki, żeby już nie mieszać za bardzo.
                                                    kup i zalej odpowiednim Mobilem 1 np. Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 tu masz wybór ze strony Mobila http://www.mobil.com/Poland-Polish/L...Synthetics.asp
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...