i tu kolego co do castrola słyszałem taką historyję że w niemczech ten olej jest dopuszczony do sprzedaży przez ok jeden rok po czym opuszcza półki sklepowe i trafia do nas w super promocjach....czy ma to związek z jakością tego oleju że tak powiem "przeterminowanego" ? nie mam pojęcia to tylko historia jak jedna z wielu.....ale warto ją rozpatrzeć skoro widać różnicę...
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez koddiwidać różnicę...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
paolo esco, motorownia ma 180k najechane, nie wiem jaki wczesniej byl wlewany olej, a ludzie u ktorych wymienialem zaproponowali castrola, chce go wymienic bo jak sie dowiedzialem byl lany z beczki, i do tych lepszych nie nalezy.... czy moze lepiej zebym przerzucil sie na jakis 10w/40 motula ? jest cos wartego zainteresowania ? pozdroJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
radekgw, to że silnik ma 180 tys km najechane to nie znaczy, że musisz wlewać półsyntetyk. Jesli uznasz , że silnik jest w dobrym stanie i nie ma wycieków to ja bym zalał syntetyk ale dobrze jak byś mógł sprawdzić czy był to olej syntetyczny czy też półsyntetyczny (mechanicy w Polsce mają dziwny zwyczaj by po 150 tys km zalewać półsyntetyczny olej...całkowicie bez sensu gdyż nie ma to żadnego racjonalnego uzasadnienia) no cóż jeśli miałeś lanego castrola i silnik jak dotychczas zachowywał się na nim przyzwoicie to może pozostań przy jednej marce. Do ALH wystarczy Tobie olej z normą VW 505.00 a wybór takich olejów jest ogromny... Co do Motula to nie widzę racjonalnego wytłumaczenia by zalać silnik 10W/40 i to akurat Motulem...cudów nie będzie więc może jednak zdecyduj się na olej syntetyczny jeśli to możliwe? 5W/40 o ile silnik jest w dobrym stanie napewno załatwił by sprawę i poprawił samopoczucie Twoje i silnika :wink:
jeśli chodzi o oleje to
szukaj Castrol Edge 5W/40
Mobil 1 5W/40
ew Motula, Valvoline...to jesli chodzi o syntetyczne - naprawdę wybór VW 505.00 jest ogromny i tylko od Ciebie zależy czym zalejesz silnik.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, w takim razie jeszcze sie zastanowie, ale prawdpodobnie wleje syntetyk motula, gdyz silnik jest w bdb stanie pozdroJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
ja mam pytanie.
mam zalanego po raz pierwszy Castrol 5W-30 profesional longlife 3.
Czy zmieniać na jakiś inny czy kupić taki sam.
Nowe auto chce zmienić olej po przejechaniu 1500-2000 km.
Niby nic w książce serwisowej o tym nie piszą, ale słyszałem wiele opinii że lepiej wymienić.
Jak rozumiem mogę pojechać do aso żeby wymienili mi olej który wcześniej zakupiłem?
i teraz pytanie czy kupić taki sam czy inny? (może Mobil 1 ESP Formula 5W-30?)
auto o 2 fl 1,9 bxe.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO , szukam (tak z ciekawości) Mobil1 5W40 i nie mogę znaleźć. Powiedz pls czy olej Mobil Super 3000 X1 5W40 ( http://www.mobil.com/Poland-Polish/L...0_X1_5W-40.asp ) to to samo? Spełnia on normę VW 505, ale nie jest już napisane czy 505.00 (wydaje mi się, że to to samo, ale wiadomo jak "wydaje mi się" czasami jest różne od rzeczywistości).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pio_wwaJak rozumiem mogę pojechać do aso żeby wymienili mi olej który wcześniej zakupiłem?
Zamieszczone przez pio_wwaCastrol 5W-30 profesional longlife 3.Zamieszczone przez pio_wwapytanie czy kupić taki sam czy inny? (może Mobil 1 ESP Formula 5W-30?)
szukaj Castrol Edge 5w30 LL lub Edge 5W/40 zmiana co 15 tys km
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (taki sobie...) lub Mobil 1 5W/40 zmiana co 15 tys km;
Valvoline SynPower XL-III 5W-30 LL - bardzo dobry
Liqui Moly Top Tec 4200 LL - ja na nim jeżdżę, więc go chwalił nie będę. :P
[ Dodano: Sro 11 Sie, 10 18:58 ]
Zamieszczone przez dragsterto to samo?Zamieszczone przez dragsterolej Mobil Super 3000 X1 5W40
do wyboru i koloru http://allegro.pl/listing.php/search...&change_view=1
[ Dodano: Sro 11 Sie, 10 19:02 ]
TYLKO nie kup Mobil 1 Delvac 5W-40 - bo to olej do bardzo mocno wysilonych silników diesla ( do cieżarowych) ale też bardzo dobry! I syntetyk :P
[ Dodano: Pią 13 Sie, 10 10:54 ]
dziś sprawdzałem olej na liczniku 37 000 km silniczek pięknie chodzi; od ostatniej wymiany oleju minęło 12 000 km to była już druga wymiana na Top Tec 4200 SAE 5W-30 Liqui Moly - efekt jest taki, że zupełnie nie widzę by silnik brał olej ( a jesli już to naprawdę minimalne ilości :hmm ) wcześniej Octavka śmigała na Motulu Specyfic 5W/40 -ale jakoś nie przypadł mi ten olej do gustu i tak jak Dzida pisał silnik potrafił go trochę łyknąć i głośniej zdecydowanie na nim chodził obecnie śmigam na Liqui Moly i przy tej marce zostaję :szeroki_usmiech. Czy ktoś z OCP jeszcze jeździ na LM? Jeśli tak to napiszcie co o tym oleju sądzicie...czy tylko ja go chwalę ops:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ja podobnie jak kolega PAOLO ESCO swoja octavke zalalem LM ale nie 4200 LL tylko LM 4100 5w40.moje odczucia sa takie orginalny castrol zalany w fabryce byl odrazu czarny jak smoła,tu LM jest ciemny ale bardziej wpadajacy w braz na bagnecie,castrola dolalem jakies 0,6litra,LM na 4 tys km nic ani kropli a zaliczylem niemieckie autostrady i bylem pewny ze cos tam łyknie choc troszke przy predkosciach 160/180.napewno na zimno chodzi ciszej i bardziej miekko.jak odpale ja po nocy i tak slucham jak sobie tyka mysle gdzie ci wszyscy krytykanci diesli vw slysza jakies klekotanie,glosnosc,kiepska prace pompowtryskiwaczy i cala reszte,dla mnie to piekny delikatny glos :lol: tak wiec to takie moje spostrzerzenia po 4 tys przejechanych na LM.napewno zostane przy tej marce,bo jakos zdobyla moje zaufanie polecam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daniel.krechzalalem LM ale nie 4200 LL tylko LM 4100 5w40
Zamieszczone przez daniel.krechnapewno na zimno chodzi ciszej i bardziej miekko.jak odpale ja po nocy i tak slucham jak sobie tyka mysle gdzie ci wszyscy krytykanci diesli vw slysza jakies klekotanie,glosnosc,kiepska prace pompowtryskiwaczy i cala reszte,dla mnie to piekny delikatny glos
[ Dodano: Nie 15 Sie, 10 22:33 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOna liczniku 37 000 km silniczek pięknie chodzi; od ostatniej wymiany oleju minęło 12 000 km
[ Dodano: Nie 15 Sie, 10 22:35 ]
Zamieszczone przez daniel.krechnapewno zostane przy tej marce,bo jakos zdobyla moje zaufaniePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Proszę o pomoc w wyborze oleju do mojej Octavii (1.9 TDI BXE, 105 KM, bez DPF). W bęzynie to było proste, kupowałem Mobil 1 5W50 i tyle, teraz im więcej czytam tym jestem głupszy. Teoretycznie do wymiany pozostało mi jeszcze trochę czasu (ok. 3k km), ale musiałem ostatnio zrobić dolewkę i to z oleju innej marki (na trasie wywaliło mi ikonkę o za niskim poziomie oleju).Miałem zalanego Mobila (niestety nie wiem dokładnie jakiego, zdaje się że jakieś 5W40, karteczka niestety gdzieś zaginęła) i po bojach dolałem 250 ml Castrola Edge 5W40 (z normą 505.01, a co się naszukałem oleju spełniającego tę normę, to można by napisać niezłe opowiadanie).
I co teraz robić?! Dojeździć te 3k na tej mieszance, czy jak najszybciej wymienić cały olej (na "mieszance" zrobiłem jakieś 500 km)?
A jeśli wymienić to na jaki? Pierwotnie silnik był zalewany Castrolem 5W30 (po namowie mechanika, i samemu mając dobre doświadczenia z Mobilem w benzynie, zdecydowałem się na tę markę)PAOLO ESCO, pisał o Mobilu 1 ESP Formula 5W-30, ale tu jest zagwostka. Na stronie Mobila piszą, że spełnia normę 505.01 (i inne jeszcze z dopiskiem "^Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006") ale już na samym opakowaniu była tylko norma 506.01 :evil: A może lać Mobila, Castrola? Mam zupełną pustkę w głowie ops:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szachuI co teraz robić?! Dojeździć te 3k na tej mieszance, czy jak najszybciej wymienić cały olej (na "mieszance" zrobiłem jakieś 500 km)?
Zamieszczone przez szachuA jeśli wymienić to na jaki? Pierwotnie silnik był zalewany Castrolem 5W30 (po namowie mechanika, i samemu mając dobre doświadczenia z Mobilem w benzynie, zdecydowałem się na tę markę)PAOLO ESCO, pisał o Mobilu 1 ESP Formula 5W-30, ale tu jest zagwostka. Na stronie Mobila piszą, że spełnia normę 505.01 (i inne jeszcze z dopiskiem "^Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006") ale już na samym opakowaniu była tylko norma 506.01 A może lać Mobila, Castrola? Mam zupełną pustkę w głowie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaTak nic się nie stanie, bez paniki.
Wymień na taki jaki był, albo inny dowolny spełniający normę 505.01 jeżeli wymieniasz olej co 15 kkm.
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szachuco się naszukałem oleju spełniającego tę normę, to można by napisać niezłe opowiadanie
Zamieszczone przez szachuNa stronie Mobila piszą
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące dopuszczenia producentów: 504.00 i 507.00
Zalecany również do użytku w następujących aplikacjach:505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01 ( Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006)Zamieszczone przez DzidaWymień na taki jaki był, albo inny dowolny spełniający normę 505.01 jeżeli wymieniasz olej co 15 kkm
strona 46 tego wątku...
UWAGA !!! Nie kierować się tylko samą normą oleju ale również szukać oleju który:
dostosowywuje olej do wymagań definiowanych przez:
• normy,
• specyfikacje jakościowe!!!.
Jeśli olej spełnia daną normę nie jest to równoznaczne z tym, że może być od razu stosowany !!! musi także spełniać odpowiednie specyfikacje!!!
Uwaga:
Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu
i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOUWAGA !!! Nie kierować się tylko samą normą oleju ale również szukać oleju który:
dostosowywuje olej do wymagań definiowanych przez:
• normy,
• specyfikacje jakościowe!!!.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidaco mają specyfikacje jakościowe w przypadku silników TDI podukowanych przez VAG
A - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych
B - Oleje do silników Diesla małej pojemności w samochodach osobowych i
dostawczych
C - Oleje do silników Diesla z filtrem cząstek stałych w samochodach
osobowych
E - Oleje dla pojazdów użytkowych z silnikiem Diesla
Silniki benzynowe
A1 - Energooszczędne oleje silnikowe o szczególnie niskiej lepkości
(HTHS < 3,5 mPas).
A2 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne.
A3 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne o wyższych
wymaganiach niż A2. Mniejsze straty przy odparowaniu (Noack), wyższa
odporność na utlenianie.
A5 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne. Obniżona lepkość HTHS,
paliwooszczędne (> 2,5%.).
Silniki Diesla - osobowe
B1 - Energooszczędne oleje silnikowe ze szczególnie niską lepkością HTHS.
B2 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne.
B3 - Konwencjonalne oleje silnikowe, lekkobieżne. Przewyższa ACEA B2 w
odniesieniu do czystości tłoka i stabilności lepkościowej.
B4 - Oleje do silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI).
B5 - Odpowiada ACEA B4, jednakże z obniżoną lepkością HTHS,
paliwooszczędne ( >2,5%).
C1 - Oleje do silników Diesla (od 10/2004) w samochodach osobowych z
filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie
0,5%.
C2 - Oleje do silników Diesla (od 10/2004) w samochodach osobowych z
filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%
(HTHS > 2,9 mPas).
C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w
samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów
siarczanowych maks.0,8% (HTHS > 3,5 mPas).
Klasyfikacje olejowe są otwarte, to znaczy mogą być uzupełniane o
nowe, wyższe klasy olejów, aczkolwiek często stosowane jest wydawanie
załączników zawierających nowelizację z odniesieniem do roku wprowadzenia.
Specyfikację opracowana przez firmę Volkswagen, określająca wymogi jakościowe oleju niezbędne do stosowania w modelach tej firmy, można podzielić na trzy duże grupy:
I. Specyfikacja olejów smarnych podwójnych
500.00 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
501.01 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku.
II. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach benzynowych
502.00 Do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km
503.00 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany (30.000 km),o niskiej lepkości
503.01 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany, wyłącznie AUDI
504.00 Do silników benzynowych spełniających wymaagnia Euro IV
III. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach wysokoprężnych
505.00 Do silników wysokoprężnych z intercoolerem, wymiana co 15.000 km
505.01 Do silników wysokoprężnych, wraz z silnikami nowej generacji z pojedynczym pompowtryskiwaczem, wymiana co 15.000 km
506.00 Do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany, dłuższym niż 50.000 km, nie nadaje się do stosowania w silnikach z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Wymiana oleju jest sygnalizowana przez elektroniczny wyświetlacz obsługi pojazdu (WIV)
506.01 Specyfikacja identyczna jak numer 506.00, z większą ochroną przeciwzużyciową, wymiana po 50.000 km, dla wszystkich silników wysokoprężnych. To specyfikacja oleju o przedłużonej trwałości do samochodu marki AUDI A2 1.4 TDI wyposażonego w silnik z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Nie należy stosować go tam, gdzie wymagana jest specyfikacja VW503.00/506.00/505.01/505.00/502.00.
507.00 Do silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro IV
Specyfikacja VW powiązana jest ze szczególną gradacją lepkości. Wyłącznie oleje posiadające odpowiednią gradację mogą posiadać taką a nie inną specyfikację, bowiem tylko oleje danej gradacji są akceptowane przez firmę VW i poddawane testom niezbędnym do uzyskania homologacji.
Po czym poznać że olej jest wysokiej jakości?
Przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na producenta oleju: czy jest to znany, markowy producent (jak np. Castrol) czy też firma spod znaku "no name". To już daje jakąś pewność. Następnie powinniśmy sprawdzić oznaczenia klas jakości na opakowaniu. Pamiętajmy, że istnieje wiele systemów klasyfikacji jakości olejów, zarówno uniwersalnych jak i wprowadzonych przez konkretnych producentów silników (samochodów). Najbardziej znany i powszechnie stosowany to amerykański system API. Dzieli on oleje następująco: Te do silników benzynowych oznaczone literą "S" po której następują kolejne litery alfabetu, np. SA............... SJ, SL, SM - kolejna litera alfabetu oznacza wyższej jakości olej. Te do silników Diesla (wysokoprężnych) oznaczone literą "C" po której tak samo następują kolejne litery alfabetu. Tutaj sprawa jest trochę bardziej skomplikowana niż w przypadku silników benzynowych, ale pamiętajmy, że generalnie symbole CF, CF-4,CG-4 lub CH oznaczają oleje o wyższej jakości niż np. CC lub CD.
- o to mi chodziło.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, widzę że masz naprawdę dużą wiedzę na temat olejów i chwała Ci za to. Ale teraz powiedz, jak taki zwykły zjadacz chleba ma się w tym połatać?! To jakaś masakra! I jeszcze to, że oleje spełniające normę VW 505.01 są tak słabo dostępne (a przecież samochodów z grupy VAG "trochę" jeździ po w Polsce). To co leją tacy zwykli użytkownicy? Jestem przekonany, że oleje z normą 505.00 (tego jest od groma) są używane na dolewki codziennie, bo nie wieże, że ktoś by się tak ja ja spinał i przez prawie 2 godziny szukał odpowiedniego oleju. A później ludzie narzekają, że im wtryski padają
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szachumasz wiedzę na temat olejów
Zamieszczone przez szachuoleje spełniające normę VW 505.01 są tak słabo dostępneZamieszczone przez szachuTo co leją tacy zwykli użytkownicy?
Zamieszczone przez szachuA później ludzie narzekają, że im wtryski padająPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rogozNie zgodzę się z tym. W większości marketów i hal hurtowych dostępny jest między innymi Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 spełniający wymienioną normę
PAOLO ESCO, pytanko do Ciebie Coś słyszałeś o olejach Neste? Warte to coś? Dzwoniłem do mechanika (żeby się umówić na zmianę oleju) i mówił, że zalewa Neste lub Molly (ten 4100, ale cena 220 zł za 5l). Gdy wspomniałem o Motulu, mówił że jest OK, aczkolwiek "ostatnio się skiepścił".
A co do wożenia ze sobą oleju na dolewki, to zawsze tak robiłem, pech chciał, że jedyny raz jak potrzebowałem dolać, to nie miałem ze sobą zapasu
Poczytałem ten wątek i mam kolejny problem. PAOLO ESCO, sugerujesz, że częsta zmiana rodzaju oleju nie jest dobra. W mojej OII pierwotnie był zalewany Castrol 5W30 (w trybie LL), w zeszłym roku został zalany Mobil (tylko nie wiem jaki, jak już pisałem karteczka mi wsiąkła, a do mechanika nie mogę się dodzwonić). To jak bym teraz wymieniła na Motula/LIQUI MOLY to by był już trzeci olej (nie licząc dolewki z Catrola). Niezła masakra
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szachuMolly (ten 4100, ale cena 220 zł za 5l).
Zamieszczone przez szachu"ostatnio się skiepścił".
Zamieszczone przez szachusugerujesz, że częsta zmiana rodzaju oleju nie jest dobra
Nie jestem za częstą zmianą marek olejów...a to różnica.
Zalej - Liqui Moly Top Tec 4200 LL będziesz napewno zadwolony/a.
[ Dodano: Wto 17 Sie, 10 12:47 ]
Zamieszczone przez szachuCoś słyszałeś o olejach Neste?Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCONie jestem za częstą zmianą marek olejów...a to różnica.
Zalej - Liqui Moly Top Tec 4200 LL będziesz napewno zadwolony/a.
Jak już pisałem, był by to (powiedzmy że zakupie Liqui Moly Top Tec 4100, taki oferują nasi forumowi dealerzy w dobrej cenie ) olej od trzeciego producenta! Postaram się dowiedzieć co to był za Mobil, to może zaleje właśnie taki, żeby już nie mieszać za bardzo.
PS. A za herbatkę podziękuję
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szachuPostaram się dowiedzieć co to był za Mobil, to może zaleje właśnie taki, żeby już nie mieszać za bardzo.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz