- jak masz filtr cząstek stałych to olej z normą VW 507.00 Mobil 1 ESP Formula 5W-30;
- jeśli masz przeglądy wg. QG0 - przegląd stały co 15tyś km to olej spełniający normę VW 505.01 -wymiana co 15 tys km;
- QG1 to przegląd wedłyg wskazań komputera teoretycznie pomiędzy 15 a 30tyś km to olej z normą 506.01 wymiana wg wskazań komputera...
żaden "sensowny" olej z pozostałych Mobili nie spełnia w/w norm jak wynika z załączonego linku -jedynie Mobil 3000XE 5W30 (Syst S Specjal V) posiada aprobatę VW 505.01 i jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil (nie 100% syntetykiem - HC Synthese ...ale też daje radę).
Mobil Super 3000 XE 5W-30 to wysoko wydajny, nisko-popiołowy olej do silników diesla skomponowany w oparciu o mieszankę olejów syntetycznych. Przeznaczony głównie do silników diesla Volkswagena z pompowtryskiwaczami, które wymagają użycia zatwierdzonych według specyfikacji Volkswagena olejów VW 505.01
API: SM/SL/CF
ACEA: A3/B3, A3/B4; C3
Zamieszczone przez aldam
ile litrów na wymianę
musisz być przygotowany na 4 litry jak wymianiasz sam :wink: ale i tak wypada kupić litra więcej więc jak będziesz miał 5 będzie w sam raz na dolewki ---- wchodzą + - 4 litry
PAOLO ESCO, z tego co wyczytałem w ksiażce właśnie tym olejem była zalewana do tej pory moja o2.
Tak jak piszesz jest to olej silnikowy opracowany w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil (nie 100% syntetyk). Chciałbym zalać teraz pełnym syntetykiem.
Jedyny w ofercie to Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Nie mam filtra cząstek stałych i olej wymieniany co 15kkm. czy pomimo to mogę użyć esp formula 5w-30 który spełnia wyższą normę 507.00?
Jedyny w ofercie to Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Nie mam filtra cząstek stałych i olej wymieniany co 15kkm. czy pomimo to mogę użyć esp formula 5w-30 który spełnia wyższą normę 507.00?
Możesz ponieważ norma 507.00 zawiera w sobie normę 505.01 Aczkolwiek jeżeli nie masz filtra cząstek stałych i zmieniasz oliwę co 15 kkm (a chcesz full synt) to ma to średni sens. Proponowałbym coś od Motula, Castrola lub Fuchsa - to takie najbardziej dostępne.
TAK. Dzida dobrze Tobie radzi. Olej z Normą 507.00 ma za główne zadanie zapewnić spełnianie odpowiednich norm ekologicznych...a na drugim miejscu ma dopiero utrzymać "właściwą" ochronę silnika :roll:.
Spokojnie możesz zalać jakimś syntetykiem z normą 505.01 lub 506.01..nie ma co wysilać się na 507.00. - nie ma też co się bać olejów wykonanych w technologii syntetycznej...napewno spełnią swoje zadanie jeśli wymieniasz olej co 15 tys km każdy z tych olejów (byle był ori) spełni dobrze swoją funkcję w silniku.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
będzie zdecydowanie ciszej Liqui Moly Top Tec 4100 5W/40 VW 505.01 +- 150 zł za 5 litrów
lub Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30 (505.01, 506.01, 507.00) ale koszt +- 200 zł za 5 litrów
Fuchs TITAN Supersyn Plus 5W-40 VW 505.01
Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 VW 505.01
lub Fuchs TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30
Valvoline : DuraBlend Diesel 5W-40 VW 505.01 około 130/140zł
:SynPower XL-III 5W-30 koszt +- 200 zł ale za 4 litry
i dużo dużo innych z normami 505.01 i 506.01...wszystko zależy ile chcesz zapłacić za olej :diabelski_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
będzie zdecydowanie ciszej Liqui Moly Top Tec 4100 5W/40 VW 505.01 +- 150 zł za 5 litrów
Kolega chciał full syntetyk a "LIQUI MOLY TOP TEC 4100 represents a mixture of unorthodox, synthetic-based, base oils using the latest additive technology" :roll:
Prosiłem Cię kiedyś żebyś zachował obiektywizm jeżeli chcesz ludziom doradzać.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
lub Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30 (505.01, 506.01, 507.00) ale koszt +- 200 zł za 5 litrów
uzgodniliśmy chyba że nie ma co wyrzucać kasy na 507.00 he?
Valvoline jest OK, a Fuchsa jest ciężko dostać, tak między Bogiem prawdą.
......... :roll: Moja wypowiedź tyczyła się wyciszenia pracy silnika-czytaj uważniej- nie tylko ostatnią wypowiedź.
LM 4100 i LM 4200 to oleje w zaawansowanej technologi syntetycznej i sprawują się doskonale w silniku tdi. Silnik pracuje zdecydowanie ciszej-sprawdzałem nie tylko ja. Interwał wymiany LM 4200 jest do 50.000 km. Interwał wymiany LM 4100 jest do 30.000 km. Chyba starczy jak ktoś zmienia co 15 tys km.
Fuchs ma parametry podobne do LM i jest nie zawsze 100% syntetykiem tak samo Valvoline to też nie zawsze 100%syntetyk a jest przecież bardzo dobry.
Do niedawna oleje produkowane z baz III grupy nie miały prawa być nazywane olejami syntetycznymi. Castrol miał o to sprawę przed sądem. API dopuściła jednak to nazewnictwo powodując i powstały oleje "syntetyczne " i full syntetyki. Z baz IV i V grupy oleje produkuje Mobil i Motul(ale też nie wszystkie). Oleje syntetyczne produkuje się na dwa sposoby.
1 sposób to hydrokrakowanie oleju mineralnego i z takiej bazy /III grupa/ tworzy się olej
"syntetyczny" - to Castrol Magnatec i Edge poza 0W-30
2 sposób to tworzenie oleju z baz IV i V /PAO i oleje estrowe/ czyli bazy /droższe/
produkowane specjalnie do tego celu w probówce - to Motule i Mobil 1 (ale nie każdy!)
Według nazewnictwa oleje z baz III grupy są "full syntetykami" mimo że pochodzą w 100 % z oleju mineralnego - są to oleje produkowane tylko w technologii syntetyczenej/HC więc - producent piszac 'fully synthetic' na opakowaniach kłamie.
[ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 15:18 ]
Zamieszczone przez Dzida
obiektywizm
ja właśnie w odróżnieniu do Ciebie nie polecam wszystkim Catrola bo uważam, że są inne marki może i mniej znane ale produkujace bardzo dobre olej ( nie koniecznie LM ani Fuchs). Bardzo chętnie przetestował bym Lotosa Qazar i to niekoniecznie w Subaru :diabelski_usmiech
[ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 15:24 ]
Zamieszczone przez Dzida
Proponowałbym coś od ....Fuchsa - to takie najbardziej dostępne.
:wink:
Zamieszczone przez Dzida
a Fuchsa jest ciężko dostać
:roll: bez urazy ale dobrze by było gdybyś się zdecydował i pisał normalnie a nie brał się za pouczanie.
Tak naprawdę to ważne jest by olej był odpowiednio często zmieniany razem z dobrym nowym filtrem olejowym. A czy to bedzie 100% syntetyk czy olej oparty o technologie syntetyczną to naprawdę nie ma aż tak wielkiego znaczenia w codziennej normalnej eksploatacji. Co innego jak ktoś lubi się pościgać lub jeździ wyczynowo...ale wtedy w grę wchodzą całkiem inne oleje.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Moja wypowiedź tyczyła się wyciszenia pracy silnika-czytaj uważniej- nie tylko ostatnią wypowiedź.
Nie zwracaj mi uwagi jak mam czytać, tylko zaznaczaj na przyszłość czego dotyczy dana wypowiedź. Jeżeli dotyczy wątku cytowanego powyżej, to chyba jasne jest do czego się odnosi: w tym wypadku jaki olej kupić, a nie jakim olejem wyciszyć samochód. Tak?
Poza tym nie podejmuję dyskusji z człowiekiem, który pisząc "lepszy najgorszy syntetyk niż najlepszy semi" jeżdzi na oleju półsyntetycznym.
Więc pisząc o zdecydowaniu byłbym bardziej rozsądny.
Mam nadzieję że kolega ktory pytał o olej kupi to co uważa za stosowne.
aldam pytał też o olej który by wyciszył silnik to raz...
Nie nie kolego, to nie ma nic wspólnego z tematem, i nie dorabiaj do tego ideologii dobrze? Próbujesz pozlepiać pewne wypowiedzi, aby udawadniać że masz rację, a naprawdę tym razem to może jednak sobie podarujesz. Bo aldam o nic takiego nie pytał, co widać 2 strony wstecz.
....przecież olej opracowanym w technologii syntetycznej wg CASTROLA jest olejem syntetycznym ... Mobila stać na przyzwoitość i w opisach umieszcza taką informację.
...oleje półsyntetyczne to tak na marginesie jeszcze całkiem inna półka olejowa.
no cóż prawda jest taka , że...nie stać mnie bym jeździł i oszczędzał na Castrolu, szanuję silniki w swoich samochodach dlatego dwa zalane są LM top Tec 4200 a kolejny Valvoline XL III. nie odradzam użycia Castrola...mi ten olej wogóle nie odpowiada, po prostu szukam innych marek które wcale nie są gorsze -choć by tak uznana marka jak Gulf - na dobrej bazie olejowej produkuje całkiem niezłe oleje a w obecnej chwili weszła na Polski rynek motoryzacyjny. [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 21:08 ]
Zamieszczone przez aldam
Panowie jakieś konkretne propozycje
BTW Motula kiedyś miałem i silnik pracował głośniej więc tą markę odpuszczam.
:roll: a to jak czytać niby??? przecież aldam wyraźnie pisze , że nie pasował mu syntetyczny olej Motula ze względu na to że silnik na nim głośniej pracował.....
na którym wg was silnik pracuje najlepiej/najciszej?
wg mnie Top Tec 4200 - ale jest wykonany w technologii syntetycznej, jest najcichszy w czasie pracy i przy zimnym starcie. ( dla porównanie jeździłem na Castrolu i Motulu)
Każdy z nich się sprawdzi.
W BXE masz DPF-a?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
z tego co widziałem to norma jest 507 (przeglądy wg wskazania komp.)
nie tak dokładnie ...wg wskazań kompa możesz lać olej VW 506.01(bez PDF-a) lub 507.00 (jeśli masz DPF-a) -oczywiście jak wlejesz ten 507.00 to też będzie ok-to norma wyższa i ma w sobie 506.01 ew. możesz przejść na wymianę co 15 tys km i masz wtedy wielki wybór olejów silnikowych -norma 505.01. - wybór należy do Ciebie.
[ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 11:28 ]
ps. samych olejów z czystą normą 506.01 w sumie nie ma za wiele, praktycznie producenci wypuszczają olej do PD z normą 505.01 i 507.00.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
a które oleje są w normie 506.01? (wymiana wg wskazań komp.)
wiem że w serwisie leją tego Castrol SLX Professioanl Powerflow VW Longlife III 5W-30.
dla tego szukałem oleju który ma taką samą normę.
Czym różnią się te oleje z jednej i 2giej normy?
które są lepsze do mojego silnika.
czyli jak chce wymieniać wg. wskazań komp. to muszę i tak lać coś z normy 507
Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach wysokoprężnych
505.00 Do silników wysokoprężnych z intercoolerem, wymiana co 15.000 km
505.01 Do silników wysokoprężnych, wraz z silnikami nowej generacji z pojedynczym pompowtryskiwaczem, wymiana co 15.000 km
506.00 Do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany, dłuższym niż 50.000 km, nie nadaje się do stosowania w silnikach z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Wymiana oleju jest sygnalizowana przez elektroniczny wyświetlacz obsługi pojazdu (WIV)
506.01 Specyfikacja identyczna jak numer 506.00, z większą ochroną przeciwzużyciową, wymiana po 50.000 km, dla wszystkich silników wysokoprężnych. To specyfikacja oleju o przedłużonej trwałości do samochodu marki AUDI A2 1.4 TDI wyposażonego w silnik z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Nie należy stosować go tam, gdzie wymagana jest specyfikacja VW503.00/506.00/505.01/505.00/502.00.
507.00 Do silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro IV
Specyfikacja VW powiązana jest ze szczególną gradacją lepkości. Wyłącznie oleje posiadające odpowiednią gradację mogą posiadać taką a nie inną specyfikację, bowiem tylko oleje danej gradacji są akceptowane przez firmę VW i poddawane testom niezbędnym do uzyskania homologacji.
Castrol SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO masz o tym na stronie 51 tego wątku.
...generalnie powinieneś się trzymac jedego producenta...
[ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 11:40 ]
Zamieszczone przez pio_wwa
które są lepsze do mojego silnika.
każdy z nich spełni swoje zadanie ew jak masz pytania pisz na PW - odpiszę szczegółowo po południu, też mam BXE.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, masz jakieś sprawdzone miejsce na zakup Liqui Moly?
BTW z tego co widzę to wszystkie (może za wyjątkiem motula) oleje z normą 505.1 są wykonane w technologii syntetycznej. Jedynie oleje spełniające normę 507.00 są pełnymi syntetykami.
Witam. Tak sobie czytam o tych wszystkich olejach ale chyba nikt nigdy nie wspomniał o olejach marki Agip. Ktoś ma może jakieś doświadczenia z tą marką?. Mam zamiar takim zalać swoją skodę
Komentarz