Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    tu masz kilka linków :
    Valvoline serii SynPower http://www.olejedosilnikow.pl/5_valvoline,
    Agip http://www.sklepzolejami.pl/do_TDI-k15-0-3-default.html
    motul http://www.motul.auto.pl/index.php?p=154 - przedstawicieli Motula znajdziesz na naszych stronach forum.
    Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.

    (linki tylko przykładowe) jak by co pisz na PW ale bez paniki Mobil1 czy Edge naprawdę dadzą radę na te 15 tys km - ale wiadomo że szukamy jak najlepszych produktów. Myślę, że sam dokonasz dobrego wyboru.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • koddi
      Rider
      • 2008
      • 405
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      panowie a do mojej czeski co polecacie zależy mi na DOBREJ oliwie
      Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
      Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
      ...
      A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

      Komentarz

      • szachu
        Rider
        • 2009
        • 639
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        PAOLO ESCO, obiecałem, że zdam relacje po zalaniu LM 4100 do mojej "czarnej". I jest tak jak pisali poprzednicy, jest znacznie ciszej. Nie liczyłem na wiele, ale jednak różnica jest spora. Dzięki za dobrą radę, zobaczymy jeszcze jak się będzie sprawowała oliwa w warunkach "ekstremalny" (-30 i niżej).

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez szachu
          zobaczymy jeszcze jak się będzie sprawowała oliwa w warunkach "ekstremalny" (-30 i niżej).
          spokojnie, da radę, w trakcie ubiegłej mroźnej zimy +- 30 silnik odpalał bez problemu i po chwili także chodził cichutko. Cieszy mnie, że jesteś zadowolony.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • konkon
            Rider
            • 2008
            • 667
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            szachu, podpisuję się pod tym, czasami mam wrażenie że zimny silnik chodzi ciszej niż ciepły :twisted:
            PAOLO ESCO, dzięki
            Konrad
            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

            90 konny AGRessor
            PerfectServiceBy DGW
            WhitePride :smokedevil

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez konkon
              dzięki
              proszę bardzo ops:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • szachu
                Rider
                • 2009
                • 639
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez konkon
                szachu, podpisuję się pod tym, czasami mam wrażenie że zimny silnik chodzi ciszej niż ciepły :twisted:
                Może już nie przesadzajmy

                Komentarz

                • Kapitan Zbik
                  Classic
                  • 2007
                  • 31
                  • Seat
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                  Ja u siebie wczoraj wymieniałem sam oleum silnikowe, zalałem Castrol Magnatec Diesel 5W-40, bo od początku w serwisie lali Castrola i wyszedłem z założenia że Edga w 2001 roku nie było na rynku to musieli Magnatec lać.
                  Wszystko poszło gładko, filtr dał się odkręcić kluczem łańcuszkowym, wypompowałem też tak jak radzono na forum kilka dużych strzykawek oleju z dna obudowy filtra.

                  Martwi mnie tylko 1 rzecz, na forum jest opisywane że powinno wejść 4,5 litra i jest na pół kreski bagnetu. Instrukcja zdajsie mówi o 4,3l.
                  U mnie weszła 1 pełna bańka 4l (olej kupiłem w promocji w Selgrosie, 4l+1l gratis, w cenie 99 netto) i złapał poziom, dziś rano po całej nocy patrzyłem i jest dokładnie w połowie bagnetu.
                  Tak ma być czy coś nie halo?

                  Komentarz

                  • Rekin Chlebojad
                    Rider
                    • 2010
                    • 474

                    Kapitan Zbik, musiał bys rozebrac silnik żeby wyszedł olej z kazdej "komory" generalnie została ci przysłowiowa "szklanka" oleju , nic z tym nie zrobisz wg mnie tak ma byc.
                    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                    Komentarz

                    • haragon
                      Rider
                      • 2008
                      • 310

                      Kilka stron temu obiecałeś, że napiszesz czym się różni olej 100% syntetyk, od oliwy wykonanej w technologii syntetycznej. Jeżeli możesz wypowiedzieć się na ten temat to będę wdzięczny.
                      Które, oleje producentów Liqui Moly i Motul produkowane są w najbardziej zaawansowanej technologii syntetycznej?
                      Za informację z góry dziękuję...


                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez Mihau
                      czy też jakiś fejkowy syntetyk?
                      :lol: też...popatrz na stronę 80 :diabelski_usmiech
                      Mobil ograniczył pełnosyntetyczną bazę PAO i w swoich produktach detalicznych będzie stosował inną bazę olejową, należąca do grupy III+ o nazwie VISOM 6. (SHC Synthese Technology)
                      Skończyły się czasy 100% syntetyku M1.

                      Mobil1 nie jest zły choś akurat przy ESP szału nie ma.To porządny i sprawdzony olej. W końcu oleje wyk w technologii Synthese Technology mają odpowiednie dopuszczenia i normy. Chodzi mi o sam fakt okłamywania klientów. Są firmy potrafiące sprzedać produkt dobry markowo mimo, że jest on Synthese Technology i piszą o tym na opakowaniu nie wstydząc się tego a są firmy które mijają się z prawdą by takowy produkt klient kupił - mimo że klient nie świadomy kłamstwa myśli, że kupuje w pełni syntetyczny produkt. :evil:
                      Miejmy nadzieję , że jakość obroni się sama a klienci wynagrodzą takich sprzedawców odpowiednio
                      Chyba widać na fotkach jak Castrol szanuje u Nas w kraju Klienta ...
                      1. fotka z oleju kupionego w Niemczech...a pozstałe z innych blendowni...widac różnicę?
                      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                      >>Software - rogalotti<<

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez haragon
                        czym się różni olej 100% syntetyk, od oliwy wykonanej w technologii syntetycznej
                        masz info na PW
                        Zamieszczone przez haragon
                        Które, oleje producentów Liqui Moly i Motul produkowane są w najbardziej zaawansowanej technologii syntetycznej?
                        proszę:
                        To pełne synetyki http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...t00061ace.html
                        a to opracowane w technologi syntetycznej
                        Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.



                        Liqui Moly rozgranicza jakościowo swoje produkty i rzetelnie informuje klientów jaki olej trzymają w reku - na opakowaniach oleju LM pisze dokładnie i wyraźnie jaki rodzaj oleju kupujemy.


                        [ Dodano: Czw 21 Paź, 10 21:31 ]
                        Idzie zima....



                        "cudze chwalicie, swego nie znacie" :P
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • czyzyk64
                          Elegance
                          • 2008
                          • 866

                          PAOLO ESCO, prosze o porade, chce wymienic olej w swoim autku i zastanawiam sie nad tymi olejami, który wybrać , aby spełniał swoje wymagania i w miare cicho chodził, mam silnik diesla 1,9 TDI pompowtryski. BJB.
                          teraz miałem zalany Castrol edge 5w40 505.01, a mysle o motulu lub LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W-40 5L, co o tym myślisz i dzieki za podpowiedzi.

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            Proponuję poprzedzić wymianę oleju tym: Liqui Moly ENGINE FLUSCH PRO-LINE 2427 ~30 zł
                            Zalać Liqui Moly Top Tec 4100
                            Z innego wątku polecam na układ paliwa: Liqui Moly DIESEL SPÜLUNG 2666 ~50 zł,
                            oraz Liqui Moly SYSTEMPFLEGE DIESEL FUR COMMON RAIL- MOTOREN 2185 ~30 zł
                            Można stosować w silnikach PD. Dzięki nim jest duża szansa, że problemy z PD będą nam obce,
                            więcej: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#597955
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez czyzyk64
                              silnik diesla 1,9 TDI pompowtryski. BJB.
                              norma VW 505.01 lub 506.01.
                              Filtra cząstek stałych chyba raczej nie masz? (a jeśli masz to VW 507.00)
                              Jesli chodzi o olej z normą 505.01 (przy wymianie co 15 tys km) w grę wchodzą :
                              wspomniany CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 505.01 olej HC-synthese (Hydrokrakowane - HC) - API SM/CF, ACEA A3/B3/B4, C3

                              ---ACEA C3 są bardzo dobrymi olejami o obniżonym SAPS - (SAPS odnosi się do popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, poziomy, które są często ograniczone w najnowszej specyfikacji wydajności) . Oleje te są przeznaczone do stosowania silnikach benzynowych i lekki silnikach wysokoprężnych w których wprowadzono zaawansowane systemy oczyszczania spalin, takich jak Diesel Particulate Filters stałych (DPF) i Three Way Katalizatory (TWC) lub inne.. ACEA C3 są zazwyczaj olejami SAE 5W-30 lub SAE 5W-40 w oparciu o API Grupa III olejów bazowych.

                              A3/B3-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa s].

                              Mobil ograniczył pełnosyntetyczną bazę PAO i w swoich produktach detalicznych będzie stosował inną bazę olejową, należąca do grupy III+ o nazwie VISOM 6. (SHC Synthese Technology) Skończyły się czasy 100% syntetyku M1 :?
                              Tutaj Mobil nie ma czym się popisać:
                              Mobil 1 ESP Formula 5W-30 lub Mobil Syst S Special V 5W-30 (oba opracowane w oparciu o technologię syntetyczną).

                              Fuchs TITAN GT1 SAE 5W-40 VW 505.01
                              Fuchs TITAN Supersyn Plus 5W-40 VW 505.01 (technologia syntetyczna)
                              Valvoline : DuraBlend Diesel 5W-40 VW 505.01 (technologia syntetyczna) około 130/140zł
                              :SynPower XL-III 5W-30 (syntetyk) koszt +- 200 zł ale za 4 litry
                              Agip 7004 5W40 Specyfikacje: API SJ/CF; ACEA A3, B3; VW 505.01 (Produkt ten został stworzony specjalnie dla spełnienia wymagań stawianych przez nowoczesne silniki diesla produkcji koncernu AUDI / VOLKSWAGEN. Technologia produkcji oparta na optymalnym wykorzystaniu właściwości syntetycznych baz olejowych.
                              AGIP 7007 0W30 Specyfikacje: [shadow=red:9fd8cd1c66]ACEA A5, B5; VW 503.00, 506.00, 506.01[/shadow:9fd8cd1c66] :szeroki_usmiech
                              A5/B5-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej o niskiej lepkości i tarciu wewnętrznym, zalecany do użycia w wysoko obciążonych silnikach benzynowych i wysilonych vanach z jednostką Diesla wymagających wydłużonych okresów pomiędzy wymianami. Jest to olej energooszczędny o klasie lepkości SAE 0W-20, 0W-30 i 5W-30, jak również niskiej lepkości na ścinanie HTHS 2,9-3,5 [mPa s]; Doskonały olej światowej firmy ...nie wiem czemu u nas tak mało popularny :roll:
                              Będzie ciszej na Liqui Moly Top Tec 4100 (technologia syntetyczna )5W/40 VW 505.01 +- 150 zł za 5 litrów
                              lub Liqui Moly Top Tec 4200 (technologia syntetyczna) 5W/30 (505.01, 506.01, 507.00) ale koszt +- 200 zł za 5 litrów


                              Moje typy (przy założeniu że zmieniasz olej co 15 tys km) :P
                              Fuchs Titan GT1 4l 5W40 http://opony-tires.com/dzial_74/towa...1_4l_5W40.html
                              Agip: Agip 7004 5W40 lub jeśli chcesz mieć coś extra to AGIP 7007 0W30 :P (jak na zimę to super jest)

                              Valvoline :SynPower XL-III 5W-30.
                              Liqui Moly Top Tec 4100 5W/40.
                              i dużo dużo innych z normami 505.01 i 506.01...wszystko zależy ile chcesz zapłacić za olej
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • czyzyk64
                                Elegance
                                • 2008
                                • 866

                                bardzo dziekuje za super opis.
                                u siebie nie mam filtra czastek stalych , natomiast wymiane robie tradycyjnie co 15 tys km.
                                jakie masz zdanie na temat olejow firmy motul. Duzo osób na forum na mim jezdzi i jest chwalony.

                                Komentarz

                                • shok
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2070
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  To i ja się spytam.Co sądzicie o olejach Kroon Oil. http://www.kroon-oil.com/de/

                                  Komentarz

                                  • szachu
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 639
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez konkon
                                    Z innego wątku polecam na układ paliwa: Liqui Moly DIESEL SPÜLUNG 2666 ~50 zł,
                                    Mam to w bagażniku i przymierzam się do zalania. Mam gdzieś 3/4 baku paliwa. Wlać wszystko teraz, czy lepiej na pełny bak?

                                    Komentarz

                                    • konkon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 667
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      Ja wlałem na 40L, brat w BMW na CR na 30L a sprzedawca tego specyfiku leje do BMW za 100 zł tylko i nie ma problemu. Myślę, że 30L będzie optymalnie a najlepiej oczywiście pod przewody puszkę podłączyć tak: http://www.youtube.com/watch?v=-3zpwPNijnI
                                      Konrad
                                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                      90 konny AGRessor
                                      PerfectServiceBy DGW
                                      WhitePride :smokedevil

                                      Komentarz

                                      • Sunday82
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 24

                                        Widząc szeroką i fachową wiedzę zapytam o wasze zdanie, który olej z tych dwóch wybralibyście do silnika 1.9 ASZ PD:
                                        TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30
                                        czy
                                        TITAN Supersyn Plus SAE 5W-40
                                        Ponieważ mam dobre dojście do Fuchsa to właśnie jego chce lać, tylko nie wiem który będzie lepsze.
                                        Parę słów o aucie. Przebieg 114 tysięcy (pewny), serwisowany na bieżąco. Wcześniej w Niemczech lany Castrol LL 0W-30 z normą 506.01
                                        Podpowiedzcie proszę.

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          Zamieszczone przez Sunday82
                                          Widząc szeroką i fachową wiedzę zapytam o wasze zdanie, który olej z tych dwóch wybralibyście do silnika 1.9 ASZ PD:
                                          TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30
                                          czy
                                          TITAN Supersyn Plus SAE 5W-40
                                          Ponieważ mam dobre dojście do Fuchsa to właśnie jego chce lać, tylko nie wiem który będzie lepsze.
                                          Parę słów o aucie. Przebieg 114 tysięcy (pewny), serwisowany na bieżąco. Wcześniej w Niemczech lany Castrol LL 0W-30 z normą 506.01
                                          Podpowiedzcie proszę.
                                          z tego co ja się, dość słabo, wyznaję, to jeśli chcesz pozostać przy LL to tylko ten pierwszy, jeśli na zmiennym to drugi więc nie ma dylematu tak na prawdę,
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Sunday82
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 24

                                            Jeśli chodzi o okres wymiany to chce przejść na co 15 tyś. Chodzi mi o to, który z tych olej jest lepszy jakościowo, czy są jakieś znaczne różnice w ich składzie...
                                            Bo jeśli np ten TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 jest lepszy to przecież można wlać olej LL, ale mimo wszystko wymieniać go co 15 tyś. - no chyba, że się mylę to mnie poprawcie.

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              Zamieszczone przez Sunday82
                                              Jeśli chodzi o okres wymiany to chce przejść na co 15 tyś. Chodzi mi o to, który z tych olej jest lepszy jakościowo, czy są jakieś znaczne różnice w ich składzie...
                                              Bo jeśli np ten TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 jest lepszy to przecież można wlać olej LL, ale mimo wszystko wymieniać go co 15 tyś. - no chyba, że się mylę to mnie poprawcie.
                                              można, ale to zupełnie bez sensu, przechodzisz na zmienny: lejesz 5w-40 IMO
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                nr 1 TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30
                                                czy
                                                nr 2 TITAN Supersyn Plus SAE 5W-40 :roll:

                                                1-szy to:
                                                Najwyższej jakości, syntetyczny olej silnikowy do wszystkich typów samochodów marki VW ze standardowymi lub wydłużonymi okresami wymian. Opracowany specjalnie dla najnowszej generacji silników wyposażonych w systemy oczyszczania spalin (filtry cząstek stałych, katalizatory). ACEA C3;ACEA A3/B4;VW 504 00 / 507 00 olej dla ekologów
                                                :hi: :lol:
                                                2-gi to:
                                                Specjalny, wysokiej jakości olej silnikowy na bazie technologii syntetycznej, ograniczający zużycie paliwa, przeznaczony do silników WV-TDI z pompowtryskiwaczami.
                                                ACEA A3/B4;API SL/CF

                                                Więc z tych dwóch to zdecydowanie nr 1.

                                                A tak wogóle to żaden z powyższych tylko:
                                                TITAN GT1 SAE 5W-40 Najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do samochodów osobowych i dostawczych, z silnikami benzynowymi, diesel’. Opracowany dla silników wyposażonych w systemy oczyszczania spalin oraz turbosprężarki.) - ACEA C3;ACEA A3/B4;API SM/CF

                                                Prawdziwy 5W/40 jak na porządne TDI przystało :P
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  1-szy to:
                                                  Najwyższej jakości, syntetyczny olej silnikowy do wszystkich typów samochodów marki VW ze standardowymi lub wydłużonymi okresami wymian. Opracowany specjalnie dla najnowszej generacji silników wyposażonych w systemy oczyszczania spalin (filtry cząstek stałych, katalizatory).
                                                  2-gi to:
                                                  Specjalny, wysokiej jakości olej silnikowy na bazie technologii syntetycznej, ograniczający zużycie paliwa, przeznaczony do silników WV-TDI z pompowtryskiwaczami.
                                                  Więc z tych dwóch to zdecydowanie nr 1.
                                                  nie pomyliłeś się?
                                                  nie numer 2?
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    :P nie
                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    TITAN GT1 SAE 5W-40 Najwyższej jakości syntetyczny
                                                    TEN




                                                    Jak ma być miodzio do TDI na 15 tys km to zdecydowanie TITAN GT1 SAE 5W-40
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...