Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez innova
    Ciekaw jestem co obecnie Rosjanie do czołgów zalewają ?
    Do nowych ?
    Na pewno nie 5W-30 i nie C2 czy C3 tak ekologia zostaje w garazu :-)

    Ja szwagrowi nie moge wmówić że do Scenica wcale nie jest najlepszy na świecie ELF ale na szybie jest naklejka i to jest najważniejsze, kurcze mam kilka innych naklejek to mu zamienię na coś bardziej ładnego
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez innova
      Ciekaw jestem co obecnie Rosjanie do czołgów zalewają ?
      Do KTO Rosomak wg specyfikacji zalewamy w Polsce:
      - Neste Turbo Super 10W/40 (Producent Fortum Oil and Gas).
      KLASA JAKOŚCI: API CE/CF ACEA E4,E3
      Neste Turbo Super 10W-40 jest syntetycznym olejem silnikowym o długim okresie wymiany, do smarowania nowoczesnych silników wysokoprężnych pracujących przy dużych obciążeniach i w szczególnie wymagających warunkach.
      LEPKOŚĆ KINEMATYCZNA mm2/s(cSt
      w 40C - 93
      w 100C - 14,2
      WSKAŹNIK LEPKOŚCI 158
      TEMP. PŁYNIĘCIA -33 C

      lub jako zamiennik

      - Lotos Turdus Semisyntetic 10W/40
      Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.

      API-CCF ,CH-4/CG-4 CF-4
      ACEA E4 / E7/E5
      Załączone pliki
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • gdyby 70 lat temu Rosjanie też taki zalewali, to z "takoj tiempieraturoj zastywanija" raczej by jeszcze z Niemcami pod Stalingradem się parali

        musieli chyba jednak coś ukryć lub sprytanie zamaskować :roll:

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          mam taka dziwna sprawe ..

          przy pomiarze oleju na zimno po nocy jak wszystko splynie mam mniejszy poziom niz po jezdzie gdy olej jest cieply (pomiar 10 min po wylaczeniu silnika) . przeciez syntetyki maja slaba rozszerzalnosc cieplna a dodatkowo przez 10 minut wszystko z filtra nie splynie


          silnik 1.6 tdi cr

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Zamieszczone przez xtremesystems
            przy pomiarze oleju na zimno po nocy jak wszystko splynie mam mniejszy poziom niz po jezdzie gdy olej jest cieply (pomiar 10 min po wylaczeniu silnika) . przeciez syntetyki maja slaba rozszerzalnosc cieplna a dodatkowo przez 10 minut wszystko z filtra nie splynie
            Nic innego jak rozszerzalność cieplna.
            Sam uzywam syntetyków i mam rozrzut zimny-ciepły jakieś 1mm na bagnecie.
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • pepso
              Classic
              • 2009
              • 32

              Kilka słów o LM Top Tec 4100 - wiadomości od przedstawiciela

              Zaintrygowany rozbieżnością w normach VW dla LM Top Tec 4100 ( raz norma 505.01 jest, a raz jest "rekomendowana") Zadzwoniłem do http://www.liqui-moly.pl/ z zapytaniem jak to z tą normą jest. I dowiedziałem się że:
              1. LM Top Tec 4100 miał normę 505.01 do roku 2010, a później jej już nie ma.
              2. LM jest w trakcie starania się o ponowne uzyskanie normy 505.01 ale to musi potrwać.
              3. Ponieważ LM na wszystkich swoich stronach, naklejkach na butelkach z olejem oraz w swojej wyszukiwarce olejowej REKOMENDUJE ten olej dla silników wymagających normy 505.01 to w związku z tym bierze pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z użycia tego oleju w silniku.
              4. Olejem, który ma AKTUALNĄ normę 505.01 jest LM Top Tec 4600.

              Tyle.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez pepso
                3. Ponieważ LM na wszystkich swoich stronach, naklejkach na butelkach z olejem oraz w swojej wyszukiwarce olejowej REKOMENDUJE ten olej dla silników wymagających normy 505.01 to w związku z tym bierze pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z użycia tego oleju w silniku.
                Pepso,

                czy to co zawarłeś w punkcie 3 to jest oficjalne stanowisko LM, czy też Twoja interpretacja jako potencjalnego nabywcy ?
                Ja tam nie wiem jak to jest z tymi certyfikatami i jakim cudem ten sam produkt może raz "dostąpić zaszczytu" posiadania aktualnego świadectwa spełnienia pewnej normy a później ten sam produkt (oczywiście przy założeniu że nie minął termin przydatności) w dziwnych okolicznościach traci "zdolność" do spełnienia normy przy czym wciąż jest szansa, iż ponownie stanie się członkiem elitarnego grona jeśli tylko ktoś się postara....

                trochę to wszystko ponaciągane i założę się że skład chemiczny czy właściwości samego produktu w tym przypadku spadają na zupełnie odległy plan

                a z innej beczki, jak już otrzymają tą aktualizację to z pewnością podniosą ceny (no bo ktoś się przecież musiał postarać a to kosztowało) przy czym zawartość bańki pozostaje bez zmian... zatem chyba sytuacja jak z cukrem - trzeba kupować na zapas

                Komentarz

                • pepso
                  Classic
                  • 2009
                  • 32

                  Streściłem rozmowę z LM. Specyficzna sytuacja z normą 505.01 jest faktem i żadna interpretacja nie zmieni faktu, że jest różnica pomiędzy stwierdzeniem "posiada normę 505.01", a "LM doradza, zaleca (advise) ten olej dla samochodów ze specyfikacją 505.01". A taka sytuacja występuje obecnie - wystarczy zajrzeć na polską stronę LM i zobaczyć stronę produktu : http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=22 i porównać z paszportem produktu na dole wspomnianej strony. Podobnie na stronie producenta : http://www.liqui-moly.de .

                  Nie znam procedury i warunków uzyskiwania normy VW dla konkretnego oleju i dlatego nie będę się na ten temat wypowiadał.

                  Mogę natomiast wyobrazić sobie kłopoty konsumenta związane z ewentualnymi roszczeniami gwarancyjnymi.

                  Komentarz

                  • Kapuhy
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 132

                    Zamieszczone przez pepso
                    Streściłem rozmowę z LM. Specyficzna sytuacja z normą 505.01 jest faktem i żadna interpretacja nie zmieni faktu, że jest różnica pomiędzy stwierdzeniem "posiada normę 505.01", a "LM doradza, zaleca (advise) ten olej dla samochodów ze specyfikacją 505.01".
                    Trochę zamieszania jak widać jest. Na butelce, którą kupiłem dwa tygodnie temu, jest napisane że LM rekomenduje ten olej dla normy 505.01 ale już na małej, białej naklejce polskiego dystrybutora jest napisane po pierwsze, że to olej syntetyczny :roll:, a po drugie wprost że spełnia normę 505.01.

                    Tak czy owak, zrobiłem płukankę i zalałem go. Oby to nie była autosugestia, ale jest jakby ciszej. Zobaczymy jak z apetytem silnika na olej, Motula dolewałem tak z 0.8 litra od wymiany do wymiany - poziom oleju zawsze utrzymuję na max.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Kapuhy
                      Trochę zamieszania jak widać jest.
                      ano jest i w sumie dobrze, że Pepso grzebnął w temacie. Ja mam flaszkę z InterCars'u i po niemiecku też napisali że zalecają a naklejka polska potwierdza wprost spełnienie normy. Myślę że klucz jest w samodzielnym przeanalizowaniu składu chemicznego (jeszcze nie miałem czasu, żeby zagłębić te wszystkie parametry i ich znaczenie ale chyba w wolnej chwili to zrobię) - Paolo Esco ma to rozkminione jak zauważyłem. Na ten moment doszukuję się uzasadnienia takiego stanu rzeczy we względach ekonomicznych i politycznych
                      1) LM nie chce/nie godzi się na dodatkowe koszty związane z certyfikatem, gdyż jest pewne że jej produkt jest właściwy a pompowtryskiwacze to już przeszłość (po co za tem marnować na to budżet)
                      2) VW nie chciał razić w oczy za bardzo Castrola i stopniowo wprowadza LM do swojej stajni (przykłady zacieśniania współpracy z ostatnich dni)
                      3) Być może VW podpisał jakiś wieloletni kontrakt z Castrolem obwarowany ostrymi klauzulami i trudno mu się z niego wyplątać
                      4) Któryś z decyzyjnych managerów VW jest wyjątkowo niechętny (z rozmaitych powodów) dla LM

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        przy pomiarze oleju na zimno po nocy jak wszystko splynie mam mniejszy poziom niz po jezdzie gdy olej jest cieply (pomiar 10 min po wylaczeniu silnika) . przeciez syntetyki maja slaba rozszerzalnosc cieplna a dodatkowo przez 10 minut wszystko z filtra nie splynie
                        Nic innego jak rozszerzalność cieplna.
                        Sam uzywam syntetyków i mam rozrzut zimny-ciepły jakieś 1mm na bagnecie.
                        1mm moge zrozumiec ale nie prawie pol bagnetu

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          Zamieszczone przez pepso
                          1. LM Top Tec 4100 miał normę 505.01 do roku 2010, a później jej już nie ma.
                          Moze spełniać spokojnie a kwestia zapewne może się rozbijac o kolejna wpłatę na ...np. 36 miesięcy :-)
                          Chyba że cos w składzie zmienili.....

                          Zamieszczone przez innova
                          pompowtryskiwacze to już przeszłość (po co za tem marnować na to budżet)
                          no nie wiem jeszcze z 10 lat te auta beda stanowić poważny odsetek na naszych drogach...

                          Zamieszczone przez innova
                          VW nie chciał razić w oczy za bardzo Castrola i stopniowo wprowadza LM do swojej stajni
                          a dalej ....

                          Zamieszczone przez innova
                          Być może VW podpisał jakiś wieloletni kontrakt z Castrolem obwarowany ostrymi klauzulami i trudno mu się z niego wyplątać
                          To moze mieć ręce i nogi, castrol może "mocno" nie spełniać oczekiwań jakosciowych co może się odbić czkawką na nowych autach więc bocznymi drzwiami wprowadza się LM ? :idea:

                          Mieli Fuchs-a tyle lat, najmniejszych problemów przynajmniej w Polkowicach, żaden mechanik nie krzywił brwi a teraz...no cóż koszty aut ma być jak najtansze

                          Dalej uważam Fuchs za czołówke do klekotów TDI, zważając na fakt że jakość się nie zmienia i jest doskonała powtarzalnośc produktów
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • oktawer
                            Classic
                            • 2011
                            • 31

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Zamieszczone przez pepso
                            1. LM Top Tec 4100 miał normę 505.01 do roku 2010, a później jej już nie ma.
                            A ja sądzę, że to wynika po prostu z tego, co linkowałem kilka postów wyżej - VW zaczyna sprzedawać LM pd własną marką TECHPARTS. Prawdopodobnie chodzi o to by :
                            a) LM nie konkurowało samo ze sobą (LM vs LM/Techparts)
                            b) odpuszczają bo i tak sprzedadzą go volkswagenistom ile wlezie jako T. po co płacić za dopuszczenie?

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Nie wiem , zazwyczaj zmiana marki wiaże się ze zmiana docelowych odbiorców.

                              Sprzedam wam patent na całkowite usunięcie oleju z miski olejowej:

                              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • oktawer
                                Classic
                                • 2011
                                • 31

                                Nie mogłeś tego wrzucić z tydzień temu? Dopiero co zmieniałem olej i rozkręcałem miskę

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Nie mogłeś tego wrzucić z tydzień temu? Dopiero co zmieniałem olej i rozkręcałem miskę
                                  Dzis dopiero pomyslałem żeby na tube wrzucić a swoja droga kilka osób mnie w czasie ostatniego roku pytało czy mozna jakos oróżnic miskę do konca, i kombinują jak kon pod góre , niektorzy podnośnikami podnoszą tył, lewą czy prawą stroną a wystarczy "knota" wsadzić i iśc spać :-)
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • Bazir
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 8

                                    Witam wszystkich. Chciałbym podziękować konkonowi i reszcie za pomoc w sprawie zmianu oleju na lepszy.Gdyż mój już były mechanik wlał mi schela 15W40 :shock: Zaraz po świętach zmieniłem na Mobila 5W40 oczywiście zastosowałem płukanke LM przy okazji wymieniłem uszczelki na chłodniczce oleju bo już przepuszczała.Po odpaleniu silnika na komputerze ukazał się napis DZIĘKUJE Teraz mam nadzieje że nic się złego nie stanie. Jak na razie przejechałem ok 300km i jest ok. Pozrawiam
                                    Bazir

                                    Komentarz

                                    • oktawer
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 31

                                      Dalej uważam Fuchs za czołówke do klekotów TDI, zważając na fakt że jakość się nie zmienia i jest doskonała powtarzalnośc produktów
                                      A ja za taką czołówkę uważam Liqui Moly

                                      Zamieszczone przez Bazir
                                      Witam wszystkich. Chciałbym podziękować konkonowi i reszcie za pomoc w sprawie zmianu oleju na lepszy.Gdyż mój już były mechanik wlał mi schela 15W40 :shock: Zaraz po świętach zmieniłem na Mobila 5W40 oczywiście zastosowałem płukanke LM przy okazji wymieniłem uszczelki na chłodniczce oleju bo już przepuszczała.Po odpaleniu silnika na komputerze ukazał się napis DZIĘKUJE Teraz mam nadzieje że nic się złego nie stanie. Jak na razie przejechałem ok 300km i jest ok. Pozrawiam
                                      Jak już płukałeś LM trzeba było wlać LM

                                      Komentarz

                                      • Udesky
                                        RS
                                        • 2007
                                        • 1692
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                        Zamieszczone przez oktawer
                                        ja za taką czołówkę uważam Liqui Moly
                                        Wczoraj zalałem LM 4100 top tec i jak na razie nie zauważyłem różnicy w stosunku do Motula 8100. Zobaczymy jak będzie w przyszłości.
                                        W Polsce nie ma kryzysu.
                                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                        Komentarz

                                        • Bazir
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 8

                                          Jak już płukałeś LM trzeba było wlać LM Może masz rację ale kiedyś miłem Vectre B i tego stosowałem i jak narazie jeździ a ma już ponad 500 tyś bez remontu. Wiem bo mam kontakt z jej kupcem
                                          Bazir

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            Zamieszczone przez Udesky
                                            Zamieszczone przez oktawer
                                            ja za taką czołówkę uważam Liqui Moly
                                            Wczoraj zalałem LM 4100 top tec i jak na razie nie zauważyłem różnicy w stosunku do Motula 8100. Zobaczymy jak będzie w przyszłości.
                                            zobaczysz różnicę podczas porannych odpalaniach na mrozie i podczas upalania autostradowego przy wysokich temp
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • Nexus6
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 4847
                                              • Volkswagen

                                              Zamieszczone przez piramida
                                              Zamieszczone przez Udesky
                                              Zamieszczone przez oktawer
                                              ja za taką czołówkę uważam Liqui Moly
                                              Wczoraj zalałem LM 4100 top tec i jak na razie nie zauważyłem różnicy w stosunku do Motula 8100. Zobaczymy jak będzie w przyszłości.
                                              zobaczysz różnicę podczas porannych odpalaniach na mrozie i podczas upalania autostradowego przy wysokich temp
                                              w stosunku do 8100 X-Cess ciezko mu bedzie zauwazyc roznice :diabelski_usmiech
                                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez oktawer
                                                A ja za taką czołówkę uważam Liqui Moly
                                                ja też tak sobie pomyślałem jak kilka dni temu dokonywałem wyboru, gdyż uważam, iż Niemcy najlepiej będą rozumieli filozofię i stosowane reguły projektwania swoich kolegów równiez Nimców i dobiorą wszystko właściwie i z typowym dla siebie zapasem

                                                Komentarz

                                                • Udesky
                                                  RS
                                                  • 2007
                                                  • 1692
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  zobaczysz różnicę podczas porannych odpalaniach na mrozie i podczas upalania autostradowego przy wysokich temp
                                                  Poranne odpalenie sprawdzę jutro, jeśli będzie różnica znaczna to na pewno to usłyszę.
                                                  A co do jazdy "autostradowej" w czwartek mam wypad do Wawy, to przetestuję temp. oleju w różnych warunkach drogowych. I będę miał porównanie do Motula, choć test ten będzie nieobiektywny, ponieważ niedawno zmieniłem chłodnice oleju na tą od ARLa.
                                                  Mnie interesuję najbardziej poranne odpalanie i praca na zimnym silniku. Jeśli poprawa będzie znacząca to pozostanie LM, a jeśli nie, to nie będę przepłacał i wrócę do Motula lub przetestuję jeszcze Valvoline.
                                                  W Polsce nie ma kryzysu.
                                                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                                  Komentarz

                                                  • Nexus6
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 4847
                                                    • Volkswagen

                                                    Zamieszczone przez Udesky
                                                    Jeśli poprawa będzie znacząca to pozostanie LM, a jeśli nie, to nie będę przepłacał i wrócę do Motula lub przetestuję jeszcze Valvoline.
                                                    Valvoline nie wniesie zauwazalnej poprawy, za to możesz wyprobowac Fuchs'a XTL
                                                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...