Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    Witam
    Stałem się właścicielem Octavii I z 98r. Silnik TDI 1.9 90KM AGR, przebieg 240 tyś. km.
    Samochód jest z Niemiec i nie wiem jaki olej wcześniej był zalany, jedynie z plakietki wynika, że był to mobil. Mechanik powiedział, żeby zalać pół-syntetykiem więc kupiłem i wlałem Mobil Super 2000 10W40. Na opakowaniu jest, że spełnia normę 505.00 VW.
    Męczy mnie tylko sprawa turbiny, ponieważ wyczytałem, że dla turbiny najlepiej jak jest to syntetyk. Spuszczać czy pojeździć przez 10 tyś i wymienić na syntetyk?
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • vaz
      Elegance
      • 2010
      • 799
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      To jest Motul który kupiłem na allegro ... nie pamiętam u jakiego sprzedawcy ale na pewno był cenowo atrakcyjny :szeroki_usmiech

      Ori or false :?:
      Załączone pliki
      Antyfotoradar Valentine1
      Harry II Classic+Sirio ML145

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez parasite
        Spuszczać czy pojeździć przez 10 tyś i wymienić na syntetyk?
        jak już masz zalany to i tak po sprawie :P Pojezdzij max te 8-10 tys km (dobrze, że jest okres letni a nie zima) , obserwowuj i przy następnej wymianie 5W/40 ew zdecydujesz czy zostajesz jednak na 10W40. (jak masz sprawny silnik, bez widocznych wycieków to bez sensu mechanik zalał go 10W40).
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Orbit
          Rider
          • 2010
          • 486

          Zamieszczone przez vaz
          To jest Motul który kupiłem na allegro ... nie pamiętam u jakiego sprzedawcy ale na pewno był cenowo atrakcyjny :szeroki_usmiech

          Ori or false :?:
          No to chyba sam musisz to ocenić mając zdjęcia które są wyżej
          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

          Komentarz

          • Seed
            Elegance
            • 2010
            • 875
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Zamieszczone przez vaz
            To jest Motul który kupiłem na allegro ... nie pamiętam u jakiego sprzedawcy ale na pewno był cenowo atrakcyjny :szeroki_usmiech

            Ori or false :?:
            Ori X-cess nie ma szans kosztować mniej niż 100 PLN. Jesli tak jest - na 99% jest to podroba.
            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

            Komentarz

            • vaz
              Elegance
              • 2010
              • 799
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Jeszcze zdjęcie z tyłu , trochę nieostre . Olej kosztował mnie w ubiegłym roku około 150 PLN . Wydaje mi się , że to oryginał . Zwróćcie uwagę na kształt i grubość cyfr 8100 na przedniej naklejce i symbole krajów w czerwonej ramce z tyłu (są tylko w oryginale) .
              Załączone pliki
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz

              • Seed
                Elegance
                • 2010
                • 875
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Zamieszczone przez vaz
                Jeszcze zdjęcie z tyłu , trochę nieostre . Olej kosztował mnie w ubiegłym roku około 150 PLN . Wydaje mi się , że to oryginał . Zwróćcie uwagę na kształt i grubość cyfr 8100 na przedniej naklejce i symbole krajów w czerwonej ramce z tyłu (są tylko w oryginale) .
                wydaje sie ze ori.
                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Natomiast doszły mnie słuchy (narazie nie bierzecie jeszcze tego jako pewnika), że pojawił się Motul rozlewany za naszą wschodnią granicą. Wcześniejsze opakowania Motula miały na tylnej stronie opakowania 2 warstwy opisów zastosowania itd... natomiast ten model "wschodni" ma tylko 1 wartswę/nalepke informacyjną... Dobrze, jak by ktoś z naszych dostawców oleju na forum zweryfikował te informacje. Ja obstaję jednak za wersją że oryginalny Motul ma mieć 2 wartswy etykiety.
                  napisałem to na 72 stronie tego watku czyli dokładnie 92 strony temu...ale mało kto zwrócił na to uwagę :diabelski_usmiech ... a jak widać chyba miałem rację :roll:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    A nie mówiłem kiedyś że olej za 80zł 5L to jakaś dziwna sprawa :-))))
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • Dzida
                      RS
                      • 2006
                      • 2253

                      Ok w związku z tym czy to co widzimy na zdjęciach jest po prostu olejem Motul (prawdziwym) rozlewanym na Ukrainie, a nie we Francji, czy jest to olej o niewiadomej lepkości i pochodzeniu w opakowaniu Motula HGW skąd?

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez Dzida
                        Ok w związku z tym czy to co widzimy na zdjęciach jest po prostu olejem Motul (prawdziwym) rozlewanym na Ukrainie
                        A skad wiesz że na Ukrainie ?

                        Zamieszczone przez Dzida
                        jest to olej o niewiadomej lepkości i pochodzeniu w opakowaniu Motula HGW skąd?
                        Może z domowego blendingu z dodatkiem promocyjnego oleju z Lidla :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                        Zobaczcie że to ...Szwedzka zupa :-))))))))))))))))))



                        Dobra zartowałem żeby ktoś poważnie sobie nie pomyslał :-)
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • Dzida
                          RS
                          • 2006
                          • 2253

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          A skad wiesz że na Ukrainie
                          Bo na Białorusi by wszystko rozkradli i nic by do nas nie przyjechało.

                          Komentarz

                          • deratus
                            Classic
                            • 2011
                            • 9

                            Doradźcie, jaki olej w końcu zalać do silnika PD (AVB). Na podstawie lektury tego wątka zamierzyłem się na Fuchs-a GT1 (XTL), ale we Wrocławiu dostepność praktycznie żadna, chyba , że kupię karton.Póżniej rozważałem Amsoil i podobnie na miejscu we W-wiu niedostępny, tylko Allegro i to nalewany z beczki.Ostatecznie zacząłem rozważać Lotos Trafic Pro 505.01 lub Liqui Moly Top Tec 4100 i przyznam ,że nie wiem już który będzie lepszy. Z pewnością oba są dobre, chyba że macie lepszą propozycję (za wyjątkiem w/w "białych kruków :-))

                            Komentarz

                            • jama89
                              L&K
                              • 2008
                              • 1214

                              Kiedys rozmawialem z znajomym sprzedawca w sklepie z olejami, powiedzial, ze gdyby on mial taki silnik jak moj to zalewalby go olejami shella, ze jak dla niego jest to numer jeden. Oczywilcie w sklepie nie ma takich firm jak LM, amsoil, fusch. Maja tam zwykle najbardziej znane firmy produkuja…ce oleje. Co o tym mys›licie:
                              Dowiedz się więcej o specjalistycznym doradztwie i wsparciu, poznaj konkretne przykłady rozwiązań i usług w obszarze środków smarnych.

                              :?:
                              Ps. Sorki za brak polskich znakow, pisze z telefonu
                              Octavia 1.9 TDI ASZ


                              .

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez jama89
                                Co o tym myślicie
                                Shell Helix Ultra Extra 5W-30 ----> Charakterystyka chemiczna: Mieszanina wysoko rafinowanego oleju mineralnego, polialfaolefini i dodatków. ....czyli olej na bazie jakiegoś mixu HC+PAO z dodatkami uszlachetniającymi - HTHS 3,5. Typowy "nowoczesny olej" i to w technologii Low Saps! ja osobiście do ASZ bym jego nie zalał...jest za "słaby bo to olej dla ekologów" :hi:
                                Do tego silnika o niebo lepszy będzie już nawet wspomniany Lotos Trafic Pro 505.01 z NOACK (wg.ASTM D 5800) na poziomie 7,4 i HTHS 3,66. http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control ( o innych wymienianych w tym watku nie wspomnę) ale olej typu Low Saps akurat do tego silnika....to nie jest dobry wybór.
                                TUTAJ ----> masz cały informator o olejach Shella


                                poczytaj tez tutaj ---> http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?p=35731
                                [ Dodano: Sro 27 Kwi, 11 10:04 ]
                                Zamieszczone przez deratus
                                Ostatecznie zacząłem rozważać Lotos Trafic Pro 505.01 lub Liqui Moly Top Tec 4100
                                są dobre.
                                Załączone pliki
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • jama89
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1214

                                  Czyli nic dobrego mi nie polecil, ja i tak przy najblizszej wymianie, mysle ze za miesiac zaleje najpierw srodek do plukania a potem liqui moly. Przez obecnego mobila zaczelo mi turbo wyc :evil:
                                  Octavia 1.9 TDI ASZ


                                  .

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez jama89
                                    W nowym SX4 po 5000km czarny.
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz


                                    • trochę nocek zarwałem (w końcu były święta a kobita u mamusi :szeroki_usmiech ) i trochę poczytałem o tym, kto czym smaruje i jak zalewa :wink: . Zdecydowałem się dokonać w najbliższym czasie wymiany Castrata 5W30 (nawet nie wiem którego bo samochód swieżo nabyty, 160K KM - właściciel z tego co czytałem na forum pewnie też nie wiedział co mu ASO tak naprawdę wlewało ). Teraz mam zamiar zalać LM TT 4100 po przepłukaniu silnika preparatem LM. I tu chodzi mi po głowie pytanie: czy po takiej akcji na zimę będę mógł zapodać jakiegoś syntetyka 0W30? I czy wogóle jest jakaś spektakularna (w pozytywnym znaczeniu - sąsiadów czym innym wolę rozbawiać) korzyść zamiany LM TT 4100 na zime na syntetyka 0W30, czy też nie ma co sobie wydechu zawracać i lepiej pozostać przy TT4100 lub odpowiedniku z innej firmy (np. Fuchs) ?

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez innova
                                        korzyść zamiany LM TT 4100 na zime na syntetyka 0W30
                                        ja zalewam sobie i ojcu do 1,9 tdi - LM na wiosnę/lato a na samą zimę ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 / ELF EVOLUTION CRV 0W-30. Nigdy nie miałem problemu z silnikiem nawet w czasie ostrych mrozów (robię na tym oleju jakieś 8-10 tys km przez zimę i wymieniam - choć można przecież na nim jezdzić także w lecie).
                                        Zamieszczone przez innova
                                        I czy wogóle jest jakaś spektakularna (w pozytywnym znaczeniu - sąsiadów czym innym wolę rozbawiać) korzyść zamiany LM TT 4100 na zimę na syntetyka 0W30
                                        Pytanie zrozumiałem jako - "Czy jest uzasadniona zamiana oleju o lepkości 5W/40 na 0W/30 na zimę" :?: TAK - możesz (nie musisz) napewno olej 0W/30 będzie lżej pompowalny i szybciej rozporowadzony w silniku, niż olej 5W/40 a czas jak najszybszego doprowadzenia oleju do wszystkich węzłów tarcia ma akurat w zimie najbardziej istotne znaczenie. Własnie dlatego zalewam silnik olejem ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 Produkt na bazie olejów syntetycznych (polialfaolefiny) http://proauto.pl/files/karty/Elf/EX...ECH%200W30.pdf temeratura płynięcia -54C http://www.elf.sg/lub/content/NT0007E962.pdf

                                        ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 norma VW 505.00 :diabelski_usmiech
                                        ELF EVOLUTION CRV 0W-30 norma VW 505.01 / 506.01
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • Nexus6
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4847
                                          • Volkswagen

                                          innova, pamietaj żeby lać niskopopiołowy shit, bo inaczej pożegnasz się z DPF'em
                                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Panowie a jak wypada XTL w waszych autkach, jakieś juz opinie ?
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Nexus6
                                              pamietaj żeby lać niskopopiołowy shit, bo inaczej pożegnasz się z DPF'em
                                              - uroki posiadania DPF-a :szeroki_usmiech

                                              Specyfikacja oleju VW 504.00 / 507.00 – to najnowsza norma VW dla olejów Longlife i jest kompatybilna wstecz, co oznacza, że może być używana tam, gdzie zalecana jest norma 505.00 /505.01 506.00 / 506.01/ 503.00. ...
                                              Volkswagen stworzył normę 504.00-507.00 dla olejów o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin. Oleje te umożliwiają długie przebiegi międzywymianowe.

                                              Norma 504.00/507.00 jest aktualnie używana w najnowszych konstrukcjach: niskie SAP (Sulfur-Ashes ) oleje, mające na celu uniknięcie uszkodzeniom trójdrożnych katalizatorów, filtra cząstek stałych tak, by sprostać mogły wysokim najnowszym europejskich badaniom emisji spalin

                                              Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

                                              Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).

                                              Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).

                                              Full SAPS - brak ograniczeń odnośnie zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki.

                                              Zwykle charakteryzuje się ACEA C1/C4 niskim SAPS, lub ACEA C2/C3 Mid SAPS
                                              (takich jak 504.00/507.00) :!:
                                              Wiadomo co jest zdrowsze dla silnika :wink:

                                              Norma 504/507 to long life (QG1 - wymiana oleju co 30000 km lub 2 lata, albo wg wskazań komputera).
                                              505.00 / 505.01 to olej dla stałego okresu między przeglądami (QG2 - wymiana co 15000 km lub rok).

                                              Tak na marginesie...jeśli Kolega nie ma auta na gwarancji to jeśli zastosuje olej z ACEA C3 (choć bez normy VW 507.00) to mogę się założyć, że silnikowi i filtrowi nic się nie stanie.
                                              ACEA C3-04 - trwały i wysokiej jakości olej, najbardziej odpowiedni do silników Diesla z filtrami PDF i katalizatorami , w samochodach o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach i samochodach osobowych napędzanych motorem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, jak również jednostką benzynową najnowszej generacji (VW FSI/TFSI, Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI).
                                              Przedłuża żywotność filtrów PDF i katalizatorów TWC. Charakteryzuje się HTHS 3,5 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,3%, średnia zawartość siarki i fosforu tj. "mid SAPS" (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur). Oleje te wykonane są w technologii "low-ash-technology" i spełniają wymagania opisane w najnowszej specyfikacji Daimler Chrysler 229.31 (np. Aral Tronic 229.31 SAE 5W-30 czy Fuchs Titan GT1 SAE 5W-30 zinc free).

                                              innova - Top Tec 4100 5W/40 spełnia w/w wymogi. (co nie znaczy, że inne marki nie posiadają podobnych równie dobrych produktów) - żeby nie było, że tylko LM robię nie zamierzoną reklamę ops:
                                              - " Top Tec 4100 is a top quality, state-of-the-art low-friction motor oil for vehicles with
                                              petrol and diesel engines with and without diesel particulate filter (DPF)" i dalej "Top Tec 4100 meets the requirements according to the emission standards Euro IV and V" (Top Tec 4100 spełnia wymogi norm emisji spalin Euro IV i V)
                                              ACEA A3-04/B4-04/C3-04
                                              http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf/$file/3700%20top%20tec%204100_EN.pdf
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Aras
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 163
                                                • Citigo

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Panowie a jak wypada XTL w waszych autkach, jakieś juz opinie ?
                                                U mnie już 2kkm od wymiany, subiektywnie wydaje mi się że nie słychać tak pompowtrysków przy rozruchu i ogólnie silnik trochę ciszej pracuje. Poprzednio był Motul 507.00. Co do temperatur osiąganych przez olej to nic nie powiem bo nie mam żadnych wskaźników. Ogólnie jestem zadowolony.
                                                Aha, nie wiem czy to miało związek z olejem, ale na poprzednim przy porannym odpalaniu lubił puścić śmierdzącego bąka i tak jakby miał problem z odpaleniem tzn. czasem zatelepało całą budą i odpalał z jakąś sekunde później. Jak na razie na Fuchsie tego nie zauważyłem, ale może to zależało od czegoś innego np paliwa.

                                                Komentarz


                                                • wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi,

                                                  w pośpiechu zapomniałem zasygnalizować, iż podzielam opinię wyrażoną na innym wątku forum, która głosi, iż rząd RP jakby "ciut za słabo" promuje ekologiczne rozwiązania. W związku z tym DPF jest na liście tych rzeczy, których nie będzie mi brakować i noszę w sobie nieodpartą wolę aby niebawem (jak budżet ogranę i chwilę czasu wygospodaruje) się z nim rozstać na wieki... zresztą szkoda że nic w podobie nie można zrobić z pompowtryskiwaczami. Stąd mniejsze u mnie przywiązanie do minimalizacji poziomu popiołu. Problemem pozostaje tylko ta norma 505.01.

                                                  Dzięki za podpowiedź z tym ELF'em. Chociaż nie jestem ekspertem i byc może jeszcze mało moje oczy dostrzegają to temperatura płynięcia zwróciła moją uwagę i wydaje się być na bardzo wyśrubowanym poziomie. Ciekaw jestem co obecnie Rosjanie do czołgów zalewają ? Oczywiście nie żeby do Octavki zaraz zarzucić ale z czystej ciekawości.

                                                  Póki co "przebiegne się" trochę na "State of the Art" a z nastaniem zimy poszukam pewnego dostawcy ELF'a lub podobnego 0W30... tylko muszę sobie jakiegoś przyjaciela znaleźć, co to mnie będzie od czasu do czsu "w kanał" puszczał

                                                  [ Dodano: Sro 27 Kwi, 11 23:37 ]
                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 norma VW 505.00
                                                  ELF EVOLUTION CRV 0W-30 norma VW 505.01 / 506.01
                                                  tylko w moim przypadku do głosu dochodzi jedynie chyba ten drugi, tj. ELF EVOLUTION CRV 0W-30 a tu z temperaturą płynięcia jest już niestety słabiej. Czy można zalać BMN olejem ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...