Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • innova
    Rider
    • 2011
    • 554

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    innova napisał/a:
    będę miał punkt odniesienia do TT4100.
    ale co to za punkt odniesienia skoro jeden olej to 5W/40 a drugi 0W/30 jak można wogóle takie oleje porównywać... :roll:
    ano można a nawet powinno się i to nie tylko pod kątem składu chemicznego ale również eksploatacyjnego w szerokim spojrzeniu na poszczególne konsekwencje. Dla mnie obecnie po pierwszych godzinach doświadczeń z olejem 0w30 istotnym jest, iż przywróciłem spalanie do normalnego poziomu sprzed zalania 5w40 LM. Po dzisiejszych przejażdżkach już widzę redukcję i to znaczną na moje oko. Zaraz po wlaniu LM 4100 zasygnalizowałem (na forum), iż spalanie wzrosło mi na około 0,5-1L (samochód zakupiłem z zalanym Castrolem 5w30 LL) ale wszystko pracuje ciszej. Teraz po wymianie widzę iż ta uprzednia zwyżka została zniwelowana i to z "nadwyżką". Czyli silnik może pracować ciszej ale są tego pewne koszty:
    a) paliwo
    b) być może mniejsze zużycie elementów silnika (to na plus) chociaż tu też opinie są rozbieżne

    i teraz aby rozważać kompleksowo zagadnienie "dobrego" oleju do samochodu należy moim zdaniem dzielić się również takimi spostrzeżeniami i aspektami praktycznymi. Wiosną pojawiło się wiele pozytywnych opinii o LM (w tym również o 4100TT) głównie w kontekście cichszej pracy, tymczasem nikt nie wspominał o tym, jaką metodą i z jakimi konsekwencjami wiąże się cichsza praca w przypadku TT 5w40.

    Stąd też aby nie było tylko, że jest cicho i przyjemnie oraz że któryś olej ma więcej czegoś i mniej czegoś innego to uważam za bardzo wartościowe dla właściciela pojazdu informacje o wpływie na osiągi pojazdu dla przypadku różnych olejów (niestety trudno mierzalne fizycznie). Takie informacje pojawiają się rzadko (a wątek jest mocno rozwinięty) i stąd warto przekazywać sobie takie informacje częściej (być może się przydadzą).

    Ja szukając rozwiązania i kompromisu (hałas/koszta) zaserwowałem 0w30 i bez analizowania składu skupiam się na odczuciach i obserwacjach:
    - o turbinie i zwiększonej dynamice wspomniałem
    - spalanie doprowadziłem do mniej przerażającej średniej (po wymianie zawsze jest lepiej ale tyle co zaobserwowałem to i tak nikt nie uwierzy i zresztą nie chcę rozpościerać wizji pięknego świata po zmianie bo rozbieżności będą w zależności od silnika) co jest jakby nie patrzeć istotne w dobie rosnących cen paliw
    - silnik po rozgrzaniu pracuje porównywalnie cicho (jeżeli w ogóle w przypadku O2 RS można użyć przymiotnika "cicho")

    wiosną zatem zapewne skuszę się na 0w20 nawet ale nie spodziewam się już tak spektakularnych różnic jak przy przejściu z 5w40 na 0w30 chociaż na stronie Fuchsa znalazłem obiecujące (obiecujące ze strony Fuchsa) wykresy
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
    _______________________________________

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez innova
      porównywać można a nawet powinno się i to nie tylko pod kątem składu chemicznego ale również eksploatacyjnego w szerokim spojrzeniu na poszczególne konsekwencje
      ... ale mi chodziło zupełnie o coś innego - o sam fakt że stawiając 5W/40 przy 0W/30 można w ciemno określić , że przy 0W/30 silnik powinien lżej pracować, mniej palić i lepiej wkręcać się na obroty itd... warto też uwzględnić cenę zakupu.

      Daj znać jak ten olej będzie się sprawdzał po większym przebiegu i czy będzie go ubywało.

      Zamieszczone przez innova
      wiosną zatem zapewne skuszę się na 0w20
      :shock: ...no nie wiem, ja się przymierzałem do 0W/20 ale do zwykłego benzyniaka. Nie wiem czy odważył bym się zalać olej o tej lepkości do 2.0 TDI - jak byś sie zdecydował na niego to poinformuj nas na forum.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Orbit
        Rider
        • 2010
        • 486

        A mój silnik nadal pięknie bzyka na LM + MoS2
        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

        Komentarz

        • innova
          Rider
          • 2011
          • 554

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          że przy 0W/30 silnik powinien lżej pracować, mniej palić i lepiej wkręcać się na obroty itd... warto też uwzględnić cenę zakupu.
          i ja chciałem podążając za aktualnymi trendami producentów (wskazywanie na ten fakt) oraz sygnałami na forum o możliwości oszczędności bardzo jasno sprawę postawić (wcale tak dużo informacji akurat o tym fakcie nie ma na forum) i żeby nie własny przypadek i możliwość porównania to bym nie za bardzo mógł za dużo opowiedzieć.

          a teraz kilka uzupełnień bo faktycznie słusznie poruszyłeś kwestię ceny samego oleju. Ja też długo analizowałem ten aspekt i w końcu zdecydowałem się zakupić kanister 20l, to że będzie to FUCHS to miałem zaplanowane już od dłuższego czasu. Przy zakupie kanistra 20l cena wychodzi sensowna (w cenie Castrola i to średniej klasy) a ja mam jeszcze Toura A6 do którego wchodzi ze 7l z hakiem i w przyszłym tygodniu też mu Castrola upuszczę. Wtedy zostanie mi ze 7L w zapasie

          masz rację, iż zużycie oleju jest również ważne, przy LL4100 na 15000km zeszło mi 1L przy czym dopiero w końcowej fazie (od 13000) jakby szybciej zaczęło ubywać. Zobaczymy jak to będzie tym razem. Producent bardzo optymistycznie o tym pisze, życie zweryfikuje a ja nie mam powodu aby cokolwiek ukrywać

          jako iż w grupie VW na skodzie testuje się nowe rozwiązania to i tym razem tak się skończy z tym 0w20 XTL. Producent zaręcza, iż do diesla też się nada a że ten producent musi wręcz dbać o reputację to nie traktuję tego przedsięwzięcia jako szczególne ryzyko, do 7000 obrotów się i tak nie rozkręci :wink: . Jak będzie coś nie tak to mam GT1 5w30 dla ratowania sytuacji, ale jako że to nowe oleje to przez zimę więcej norm i certyfikatów pozyskają a być może i jakieś nowe trendy wyznaczą.
          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
          _______________________________________

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            a ma ktos karte tego fuchsa 0w20 xlt

            ciekawi mnie ilosc sulfate ash ko

            Komentarz

            • innova
              Rider
              • 2011
              • 554

              a mnie bardziej ciekawi co to jest ten olej napędowy o niskiej zawartości siarki wskazany przez producenta w przypadku użytkowania oleju 0w20 XTL. Z drugiej strony Orlen dobra firma więc snuję przypuszczenia, iż jest liderem w produkcji paliw najwyższej jakości i spełnia ten wymóg z duuużą nadwyżką.
              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
              _______________________________________

              Komentarz

              • Qbaas
                Classic
                • 2011
                • 16

                Zamieszczone przez xtremesystems
                a ma ktos karte tego fuchsa 0w20 xlt

                ciekawi mnie ilosc sulfate ash ko
                Znalazłem jedynie coś takiego:
                "commercial available Fuchs Titan GT1 0W-20 (1,2 wt% ash) with a portion of 50 per cent ester and a fully ester-based"

                Które parametry są aktualne niestety nie wiem
                Rekomendacja:
                ACEA C2,
                ACEA A5/B5
                API SL,
                ILSAC GF-4

                Parametry Techniczne
                Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,845 g/ml
                Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC
                Lepkość dynamiczna CCS w -35oC DIN 51377 - 6140 mPas
                Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 45,6 mm2/s
                Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 8,8 mm2/s
                Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 162
                Temperatura płynięcia DIN ISO 3016 - -45oC
                HTHS w 150oC - 2,95 mPas
                NOACK - 7,5
                TBN - 8,0 KOH/g

                inne dane

                Gęstość w 15 oC DIN 51757 .......................................0,863 g/ml
                Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 ...........45,7 mm2/s
                Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1........... 8,7 mm2/s
                Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 .................................172
                Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 ....................230 st.C
                Jeszcze inne dane
                Ihr Energieanbieter vor Ort. Finden Sie jetzt ein Verkaufsbüro in Ihrer Nähe.

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  ciekawi mnie ilosc sulfate ash
                  --->
                  Zamieszczone przez Qbaas
                  Rekomendacja: ACEA C2,
                  ACEA A5/B5
                  API SL,
                  ILSAC GF-4
                  ---> http://www.infineum.com/Documents/AC...0Sequences.pdf
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    a ma ktos karte tego fuchsa 0w20 xlt

                    ciekawi mnie ilosc sulfate ash
                    Odpowiada C2 więc 0.8% więcej niż 504.00 i 507.00 ale mniej niz poprzednik GT1 0W20 bez żadnej normy

                    Oba to pełne syntetyki

                    0W20 jest z XTL oraz bez poprzednia wersja.

                    Dla zainteresowanych mam karty techniczne.

                    Bardzo dobre oleje
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • pacocases
                      Rider
                      • 2011
                      • 576
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Pidziek, co to ten XTL i na co ma wpływ :?:
                      Mam nadzieję że to nie jest głupie pytanie ale mam w silniku olej z tym oznaczeniem a nie wiem czego się po nim spodziewać
                      pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        przeslij mi Pidziku na pw karte
                        i podbijam pytanie kolegi wyzej .co daje xtl?

                        [ Dodano: Pią 09 Gru, 11 10:33 ]
                        btw jak wywale dpf to taki olej nadaje sie do mojego silnika czy nie bardzo?

                        Komentarz

                        • innova
                          Rider
                          • 2011
                          • 554

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          jak wywale dpf to taki olej nadaje sie do mojego silnika czy nie bardzo?
                          DPF to wywal niezależnie czy ten czy jakikolwiek inny olej chcesz użyć, od razu będą z samego tego faktu korzyści i oszczędności
                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                          _______________________________________

                          Komentarz

                          • Orbit
                            Rider
                            • 2010
                            • 486

                            [ Dodano: Pią 09 Gru, 11 11:04 ]
                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            podbijam pytanie kolegi wyzej .co daje xtl?

                            [ Dodano: Pią 09 Gru, 11 10:33 ]
                            btw jak wywale dpf to taki olej nadaje sie do mojego silnika czy nie bardzo?
                            Każdy który chroni lepiej silnik, niż rurę wydechową jak w przypadku olejów z Acea C3 . C2 ...
                            jak wywalisz DPF ... i zechce Ci się podróżować do np. naszych zachodnich sąsiadów,... a nie daj Bóg będziesz miał kontrole ... to wracasz na Lawecie do granicy z Polską .. , na Forum Opla. już taki przypadek były

                            [ Dodano: Pią 09 Gru, 11 11:12 ]
                            DPF to wywal niezależnie czy ten czy jakikolwiek inny olej chcesz użyć, od razu będą z samego tego faktu korzyści i oszczędności

                            Na razie tak ...w Polsce na pewno
                            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                            Komentarz

                            • Dzida
                              RS
                              • 2006
                              • 2253

                              Zamieszczone przez Orbit
                              to wracasz na Lawecie do granicy z Polską .. , na Forum Opla. już taki przypadek były
                              poważnie??? Mógłbyś podrzucić link?

                              Komentarz

                              • Orbit
                                Rider
                                • 2010
                                • 486

                                trzeba by przeszukać forum Zafira albo Vectra ( Auta z silnikami 1,9 maja nagminnie wywalanego chwasta ) ... koleś opisał jak na jego koszt Lawetą do granicy przywieźli ...

                                Nie mogę teraz odszukać opisu tego gościa ( nie wiem na którym to było forum ) .... ale temat w ktorym opisują sytuacje po wycięciu DPF tutaj .. http://www.zafiraklub.pl/forum/viewt...er=asc&start=0
                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                Komentarz

                                • Dzida
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2253

                                  Thanx Orbit,

                                  Komentarz

                                  • barteq
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 309
                                    • Opel

                                    Jeżeli zostanie pusta puszka po dpfie to jak sprawdzą czy jest wkład czy nie? przecież nie podpinają pod kompa przy kontroli....


                                    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Dymi Panie, a jak jest filtr to nie dymi - wiec auto niesprawne
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • innova
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 554

                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Dymi Panie, a jak jest filtr to nie dymi - wiec auto niesprawne
                                        tak właśnie :?:
                                        i to pewnie z tego powodu można u nich (sąsiadów z zza zachodniej granicy) było (nie wiem jak jest obecnie) kupić przykładowo Audi ten sam kod silnika z DPF lub bez (wtedy rura wydechowa z katalizatorem) - wybór klienta który wariant woli

                                        ten numer z lawetą to zapewne nie za DPF a za nadmierne podkręcenie silnika przez tunera i dopiero w konsekwencji tego działania zadymiło
                                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                        _______________________________________

                                        Komentarz

                                        • Orbit
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 486

                                          Zamieszczone przez barteq
                                          Jeżeli zostanie pusta puszka po dpfie to jak sprawdzą czy jest wkład czy nie? przecież nie podpinają pod kompa przy kontroli....
                                          nic pod kompa sie nie podpina, tylko wkładaja czujnik do rury wydechowej ... to trwa sekunde .. sprawdza sie nasycenie spalin ... a potem pisze odpowiedni raport ... typu ,

                                          Auto pana Stacha z Polakowa nie spełnia wymogów Euro 4 ... 5 czy ile tam ... nie moze poruszać w np. Niemczech ... gdyz według dokumentów powinien mieć DPF a go nie posiada ...
                                          machając ręka na pożegnanie dla Pana Stacha w kierunku Polski policjant jest zadowolony ze
                                          1) zarobił ..
                                          2) uratował piękny niemiecki Land od polskich zanieczyszczeń
                                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                          Komentarz

                                          • barteq
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 309
                                            • Opel

                                            Dzięki Panowie, nie mam tego dziadostwa więc tak z czystej ciekawości zapytałem :szeroki_usmiech


                                            OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                            Komentarz

                                            • Orbit
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 486

                                              czy zadawał ktos sobie pytanie poco jest DPF ? no właśnie po co ... ? niby Ekologia... niby czyste powietrze ... NO tak ... NIBY ...

                                              silniki mercedesa robią po 1 000 000 km... wiec jaki z tego zarobek żadny ..
                                              trzeba wiec zrobić coś aby trzepać kasiore na gniocie którego trzeba wymienić co kilkadziesiąt tys Km ... czasami co kilkaset , KOSZT ... w oplu 4000 zł w BMW który jest bardziej zaawansowany technologicznie sporo więcej ...
                                              EGR to tez wynalazek ekologów ...

                                              a teraz uwaga tak wygląda stacjonarne wypalanie sie DPF , w czasie jazdy jest podobnie z ta różnicą ze w ruchu nie widać az takiej chmury
                                              jednorazowe wypalanie sie dpf = 1L paliwa
                                              w czasie kazdego wypalanie DPF.. do oleju dostaje sie niespalone paliwo które rozrzedza Olej...
                                              w serwisie zaznaczają iż po Stacjonarnym wypalaniu olej nadaje sie jedynie do wymiany


                                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZolByxrZbUw[/youtube]


                                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CeoLybnR5po&NR=1&feature=endscreen[/youtube]
                                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                              Komentarz

                                              • innova
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 554

                                                Zamieszczone przez Orbit
                                                czy zadawał ktos sobie pytanie poco jest DPF ?
                                                ja mam bardzo zbliżone przemyślenia i uporządkowując je widzę tu pewną pętlę, którą należy jak najszybciej przerwać bo za wszystko płaci i zapłaci kierowca. Zaczęło się zapewne od kupy forsy wydatkowanej na projekt z grupy tematycznej ekologia (w przypadku środowiska najłatwiej wyciągnąć wciąż pieniądze chociażby nawet na zbieranie kup żubrów do badań - taki przetarg ostatnio widziałem), jako że pieniądze poszły i wyszedł z tego wynalazek w postaci DPF to trzeba go było wykorzystać i gdzieś upchnąć. W sumie faktycznie:

                                                1) dla producenta samochodu to idelana sytuacja kiedy w pojeździe pojawia się element podlegający wymianie co 200-300 tyś kosztujący też ładnych parę tysi

                                                2) dla ASO to wymarzona wręcz sytuacja kiedy taki element oprócz wymiany wprowadza z byle powodu pojazd w tryb serwisowy i za rozwiązanie problemu w trasie trzeba zapłacić ładnych parę setek

                                                3) a kierowca płaci za
                                                a) ten sprzęt w momencie zakupu auta bądź wymiany
                                                b) za wszelkie operacje serwisowe z nim związane i to niemałe koszta w pieniądzu i czasie
                                                c) płaci za każde wypalanie w postaci paliwa niezbędnego do wytworzenia temperatury wypalania
                                                d) zachodzi możliwość szybszego zużywania elementów silnika gdyż w przypadku DPF trzeba dobrać olej do norm dobrych dla DPF a nie silnika (jak dobrze wyczytałem wypowiedzi z forum)


                                                i nie ma przy tym żadnego benefitu dla wspomnianego kierowcy/właściciela pojazdu poza możliwością wjazdu do centrum Berlina, stąd ja na przykład dziękuję za taką możliwość przy takiej cenie. Na zakupy do Berlina pojadę EIC (przejazd A2 też zresztą słabo mobilizuje do użycia samochodu) i skorzystam z U/S-Bahn a przy okazji jakiegoś grzańca na fescie będę mógł wypić.
                                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                _______________________________________

                                                Komentarz

                                                • Seed
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 875
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  byłe ostatnio wymieniac olej u olejarza (na TT 4600) - i wsrod Mobili, Castroli i BP mial tez produkty Bardhala jako te klasa premium - ktos moze cos powiedziec o firmie?
                                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                  Komentarz

                                                  • xtremesystems
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2254
                                                    • Hyundai

                                                    ale ponawiam pytanie.

                                                    bo ja wiem ze lepszy bedzie olej chroniacy silnik niz dpf.


                                                    tylko pytanie brzmi .
                                                    czy fuchs 0w20 XTL bedzie nadawal sie do mojego silnika po wywaleniu dpfa czy bedzie za malo lepki ? czy moze jakis 0w30 lepiej?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...