Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez natash
    zalałem na zimę 5W40 zamiast 5W30
    a konkretnie?

    Przy obecnych temeraturach ( oby były takie jak najdłużej) jeszcze to nie ma takiego znaczenia ale przy takich mrozach, jak były w zeszłym roku pewnie silnik odczuł by różnicę.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • natash
      RS
      • 2011
      • 2599

      Czyli jak zrobi się -10C to silnik dostanie po dupie, bo teoretycznie pierwsza cyferka czyli 5 odpowiada za najniższą dopuszczalną temperature.

      Miał być:
      Motul X-Clean C3 5W30 VW 505.01

      Dostałem:
      Motul X-Clean C3 5W40 VW 505.01

      [ Dodano: Pon 05 Gru, 11 12:52 ]
      Kurde nie będę 3 raz zmieniał oleju w ciągu 4 miesięcy...

      1. Zmiana po zakupie po 2 miesiącach bo był longlife i dochodził jego kres
      2. Zmiana przy zmianie turbiny, żeby nie zapeszyć
      3. No i teraz musiałbym zmienić, bo przy zmianie turbiny zły został mi wysłany....

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez natash
        teoretycznie pierwsza cyferka czyli 5 odpowiada za najniższą dopuszczalną temperature
        to duże uproszczenie ale niech będzie --->
        Zamieszczone przez natash
        Miał być:
        5W30
        --->
        Zamieszczone przez natash
        dostałem 5W40
        :lol: nadal 5W z przodu przy obu produktach.
        Zamieszczone przez natash
        Kurde nie będę 3 raz zmieniał oleju
        i nie zmieniaj...
        5W/30 był by lżej pompowalny przy bardziej ujemnych temeraturach ale 5W/40 też da radę, narazie wielkiej zimy nie mamy.
        Załączone pliki
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          panowie na paru forach znalazłem zadane przez panią Olla (jakas ankieta takie pytanie:
          Czy zalałbyś do swojego auta olej silnikowy po recyclingu?
          o to przykład: http://www.audiklub.org/forum/viewto...b6173&start=20
          Prószę o fachową interpretacje bo mi to śmierdzi Ekologią. Osobiscie jestem na NIE choć tak się zastanawiam czy oleje zużyte które sie zbiera nie idą powtórnie do czyszczenia i obróbki i wracają do nas.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Mogę odkryć nieco akrana :-)

            Projekt został zrealizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Innowacyjna gospodarka”.


            RERAFINACJA (Recykling olejów przepracowanych)


            W 2008 roku w Trzebini firma VARIANT S.A. rozpoczęła budowę linii technologicznej, której zadaniem będzie rerafinacja olejów przepracowanych.

            Rerafinacja jest procesem odzysku olejów bazowych z przepracowanych olejów syntetycznych i mineralnych, czyli jest procesem recyklingu olejów przepracowanych przy zastosowaniu procesów rafinacji.

            Produktem finalnym będzie wysokiej jakości baza olejowa o parametrach lepkościowych znacznie wyższych niż bazy olejowe uzyskiwane w standardowych procesach rafinacji ropy naftowej.

            Zastosowana technologia pozwala na uzyskanie około 0,8 tony oleju bazowego z 1 tony olejów przepracowanych, odpady powstałe przy procesie rerafiancji posłużą do wytwarzania pary wodnej, niezbędnej do procesu technologicznego oraz do ogrzewania hali, a nienadające się do użycia odpady zostaną zutylizowane.

            1) Planowane moce produkcyjne:
            - w początkowym okresie: 7 tys. ton oleju rocznie (ok. 20 t na dobę),
            - docelowo (od roku 2009): 14-20 tys. ton oleju przepracowanego rocznie.
            2) Docelowa wartość inwestycji to około 12 mln zł
            3) Najważniejsze zalety uruchamianej instalacji:
            - wysoka wydajność,
            - niskie koszty instalacji i jej późniejszej eksploatacji,
            - krótki proces montażu i rozruchu,
            - możliwość powielania w innych lokalizacjach.

            Warto podkreślić, że ustawa o obowiązkach w zakresie gospodarowania odpadami i opłacie produktowej nałożyła obowiązek odzysku (zbiórki) oraz obowiązek recyklingu na przedsiębiorców wytwarzających lub importujących produkty uciążliwe dla środowiska (w tym oleje) oraz wprowadziła opłaty produktowe za niewypełnianie tych obowiązków.

            „Każda działalność w zakresie odzysku i ponownego wykorzystania olejów przepracowanych jest korzystniejsza dla środowiska w porównaniu z zaniechaniem tego działania”

            „Wdrożenie projektu podniesie konkurencyjność Firmy, ale pozwoli również na uporządkowanie systemu gospodarki olejami przepracowanymi w regionie”

            Główny konsultant naukowy
            Prof. Janusz Magiera, Politechnika Krakowska
            Zamieszczone przez daneczek76
            Czy zalałbyś do swojego auta olej silnikowy po recyclingu?
            Ja nie dlatego nie interesują mnie oleje "atrakcyjnie cenowo" :lol:
            Maja swój segment ja swój.

            Gdzieś pojawiają się takie wpisy ...



            Niedawno pisałem że Grupa Orlen rozlewa w Trzebini MOBILA. Była to pomyłka , MOBILA rozlewa LOTOS a Rafineria Trzebinia rozlewa CASTROLA. Informacja 100% sprawdzona bowiem kolega z Chrzanowa jest chemikiem w Trzebińskiej rafinerii . I wiem tyle że CASTROL korzysta z bazy ORLENA i dodaje tylko swoje dodatki w/g receptury.
            I tak dalej i tak dalej ....
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • Seed
              Elegance
              • 2010
              • 875
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              natknąłem sie na taką rewelację na forum Mondeo ostatnio:

              "Robiłem kiedyś dla Orlenu.
              Na linii Platinum są robione oleje dla Mobil, następnie zalewane są cysterny, i wywożone do Belgii.
              Tam pakowane jako wiemy co...."
              8)

              Jaki CCS i TBN mają te oleje???:
              1. http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=22
              2. http://liquimoly.pl/features/katalog...category_id=22
              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

              Komentarz

              • Xarox
                Classic
                • 2009
                • 28

                Zamieszczone przez Pidziek
                Niedawno pisałem że Grupa Orlen rozlewa w Trzebini MOBILA. Była to pomyłka , MOBILA rozlewa LOTOS a Rafineria Trzebinia rozlewa CASTROLA. Informacja 100% sprawdzona bowiem kolega z Chrzanowa jest chemikiem w Trzebińskiej rafinerii . I wiem tyle że CASTROL korzysta z bazy ORLENA i dodaje tylko swoje dodatki w/g receptury.
                Zamieszczone przez Seed
                natknąłem sie na taką rewelację na forum Mondeo ostatnio:

                "Robiłem kiedyś dla Orlenu.
                Na linii Platinum są robione oleje dla Mobil, następnie zalewane są cysterny, i wywożone do Belgii.
                Tam pakowane jako wiemy co...."
                A może Johnson & Johnson rozlewa Castrola/Mobila? :szeroki_usmiech

                Co z tego gdzie był olej robiony, ma spełniać specyfikacje i tyle. Czy to będzie blendownia w Polsce, Niemczech czy gdzieś indziej - byle nie u pana Henia w stodole, będzie git.

                Komentarz

                • copland
                  Classic
                  • 2010
                  • 11

                  Xarox, masz racje, w ten sposob mozna zajoba dostac, bo nie wiadomo ktory olej lepiej chroni motor a ktory to sciema po to zeby zedrzec kase. Opinii jest duzo i nic z tego nie wywnioskujesz. Trzeba uzywac swojego rozumu i doswiadczenia. Moj ojciec przejezdzil 300 tys polskim polonezem na oleju shell, ja potem na starym wyjezdzonym 10 letnim oplu astra (kupionym z drugiej reki kilka lat temu) zrobilem 120 tys km i auto sprzedalem jak mialo 14 lat bo sie zawieszenie rozsypalo ale silnik byl dalej zalany pelnym syntetykiem shella i prawie nic nie bral...takich juz sie dzisiaj nie robi teraz do swojej skodziny tez leje shell helix bo mam podstawy zeby uwazac ze ten olej jest ok. Jak zrobi 400 tys bez zagladania to bedzie dla mnie OK. Najlepszy samochod to taki co sie nie psuje bez powodu. Pozdrowienia.

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    Bo jakikolwiek by olej nie był -oczywiście oryginalny- to od samych jego parametrów ważniejsza jest jego częsta wymiana!!
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez Seed
                      Jaki CCS i TBN mają te oleje???:
                      LONGTIME HIGHT TECH 5W-30 ---> niestety podają mało dokładnie, że CCS wynosi poniżej 6600 TBN 7,2 NOACK 10
                      Top Tec 4600 5W-30 CCS - nie mam dokładych danych (tylko info że jest obniżona lepkość strukturalna) TBN ≥ 6 wg ACEA C3-08
                      TT 4200 ma też tylko w ten sposób podany CCS ponizej 6600, TBN 6,2 NOACK 8
                      LM Synthoil Energy 0W/40 CCS tak samo podany ale ponizej 6200 TBN 9,6 NOACK 9
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez copland
                        Jak zrobi 400 tys bez zagladania to bedzie dla mnie OK. Najlepszy samochod to taki co sie nie psuje bez powodu.
                        Święta raca .
                        Ja jeszcze dopisze do tego że warto sie pokusic o olej na którym oszczędzimy ok. 1000-2000zł rocznie ale to taki mały szczegół na który mało kto zwraca uwagę.

                        Zamieszczone przez copland
                        Moj ojciec przejezdzil 300 tys polskim polonezem na oleju shell, ja potem n
                        Tak jak mój znajomy stara panda na quaker state 300 000km silnik żył i jeździł a buda sie posypała i zgniła cała ...a auto woziło cegły i budowlankę na domy jego i później jego dzieci ....teraz takich olejów nie ma choć do nowej pandy wlał HDX-a 15W40 ale to już nie jest to ...
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • soszek81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1245

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Ja jeszcze dopisze do tego że warto sie pokusic o olej na którym oszczędzimy ok. 1000-2000zł rocznie ale to taki mały szczegół na który mało kto zwraca uwagę.
                          Pidziek - możesz rozwinąć tą myśl?

                          Bo jedyna oszczędność jaką kojarzę to jak intensywnie prostuję lewą kostkę podczas jazdy...
                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                          Komentarz

                          • xtremesystems
                            RS
                            • 2010
                            • 2254
                            • Hyundai

                            wydaje mi sie ze chdzi o to jak duzo auto pali na danym oleju. w skali roku 0.5L roznicy to jest 2000


                            u byla ogromna roznica spalania castrol-motul.
                            taka ze oplacalo mi sie wymienic ponadterminowo na castrola

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              Podobnie ma się sprawa z PSJ :P, po roku też już jest kasa na nowe turbo

                              Komentarz

                              • daneczek76
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 3642
                                • Toyota

                                wielkie dziękiPidziek, no właśnie to zapytanie pojawia się na coraz większej części forów.
                                Zastanawia mnie jedno czy producent oleju będzie miał w obowiązku poinformować na etykiecie że olej jest z odzysku?
                                A ha pozwolisz że twój cytat użyje na innym forum?
                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                Komentarz

                                • soszek81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1245

                                  xtremesystems - no ja właśnie nie zauważam różnic w spalaniu Castro Edge 5w30/Motul X-Cess 5w40/ Fuchs Titan GT1 5w40.
                                  Z dystrybutora zawsze wychodzi mi 5-6l/100 trasa (zależnie od nogi), przeważnie 5,5-5,7
                                  Miasto 6-6,5 (+ dojazd za miasto 10km).

                                  Sprawdzane przez ponad 60k km. Więc jaki olej zalać aby zbić te 0,5l?????
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    ja z kolei widzialem duza roznice miedzy motulem xclean + 5w30 a egde 5w30

                                    Komentarz

                                    • czyzyk64
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 866

                                      soszek81, moze spróbuj Titan GT1 5W40 XTL, ja właśnie do takiego zakupu sie przymierzam, na castrolu edge jakos mój silnik po około 5 tyś km głosniej klepał, Z Fuchsa jestem zadowolony, ale to wyłącznie taka moja subiektywna ocena. No właśnie , jak nasi forumowi sprzedawcy oleju, nic nie słychac aby był u Was do kupienia ten olej Fuchsa w technologi XTL,

                                      Komentarz

                                      • Seed
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 875
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez czyzyk64
                                        soszek81, moze spróbuj Titan GT1 5W40 XTL, ja właśnie do takiego zakupu sie przymierzam, na castrolu edge jakos mój silnik po około 5 tyś km głosniej klepał, Z Fuchsa jestem zadowolony, ale to wyłącznie taka moja subiektywna ocena. No właśnie , jak nasi forumowi sprzedawcy oleju, nic nie słychac aby był u Was do kupienia ten olej Fuchsa w technologi XTL,
                                        a elemenateur nie ma?
                                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                        Komentarz

                                        • czyzyk64
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 866

                                          jakos sie u niego w ofercie nie doczytalem aby miał ten olej , ale zadałem mu pytanie więc zobaczymy.

                                          Komentarz

                                          • elemenateur
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 803

                                            Zamieszczone przez czyzyk64
                                            jakos sie u niego w ofercie nie doczytalem aby miał ten olej , ale zadałem mu pytanie więc zobaczymy.


                                            Otóż, z informacji z fuchsa wiem że produkt Gt1 z xtl'em pojawi się u nas dopiero w połowie roku 2012.
                                            Taki jest plan, wszystko inne - hot import aus DE )

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Tutaj macie Fuchsa GT1 5W/40 z XTL http://allegro.pl/fuchs-titan-gt1-pr...979425249.html
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • kabi_007
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 412
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Hehe, niezłe bajki z tym mniejszym spalaniem przy zastosowaniu oleju określonej marki. Nasze TDI wymagają oleju w przedziale 5W30 - 5W40 i nie wierzę, że jest aż taka różnica w spalaniu paliwa tylko z racji zmiany oleju. Rozumiem jakby ktoś zalał w lecie 0W30 a na zimę 15W40 to może wtedy z pół litra ON więcej spaliłby z racji większych oporów przy gęstym filmie olejowym. Na spalanie samochodu największy wpływ ma jego waga, prędkość, wiatr i sposób obchodzenia się z pedałem gazu. IMHO rodzaj oleju (w przypadku stosowania zalecanych lepkości i norm) ma marginalny wpływ ma to, ile silnik żłopie gnojówki.
                                                O1-->O3--> ?

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Zamieszczone przez elemenateur
                                                  Otóż, z informacji z fuchsa wiem że produkt Gt1 z xtl'em pojawi się u nas dopiero w połowie roku 2012.
                                                  No wiec w miedzy czasie lepiej na zimę sobie zaimplentować 5W30 PRO C3 :-)
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • Orbit
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 486

                                                    Zamieszczone przez kabi_007
                                                    Hehe, niezłe bajki z tym mniejszym spalaniem przy zastosowaniu oleju określonej marki.
                                                    Reklama i Ciemnota dźwignią Handlu bo to są bajki .... jeden jedyny raz kiedy rzeczywiście widziałem iz auto mniej pali około 0,5 L /100 to było rok temu gdy dolałem Militec-1 ,
                                                    za to na LM 4600 DPF wypalał się rzadziej ..... a tak poza tym, zawsze było to samo ... CAstrol Motul , GM ... przeważnie to samo ... Jedyne tak naprawdę co zauważam to inny dźwięk pracy silnika ...
                                                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...