Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • soszek81
    L&K
    • 2010
    • 1245

    Mój przebieg na Fuchs GT1 to 11,5k km.
    Zamieszczone przez loru
    []Fuchs[]:
    przed zmianą przy przebiegu około 8kkm zrobiłem ostatnią dolewkę, motorek łącznie zeżarł około 0,5 l na 10kkm
    U mnie tak samo.
    Zamieszczone przez loru
    najdziwniejsze rzeczy zaczęły się dziać około 2,5 tygodnia przed wymianą, czyli około 9kkm przejechanych, nie mogłem zagrzać motorka, błyskawicznie oddawał temp (jak dla mnie to za szybko) , max 80sC przy ciężkiej nodze, silnik mimo stanu max oleju pracował bardzo nie miło, metalicznie i grzechocząco (tak bym to określił) nawet na rozgrzanym motorku, przy próbie przegonienia auta powyżej 2,5k rpm motor wył przeraźliwie wiec odpuściłem kręcenie wyżej i zastosowałem psj.
    Że wyje to nie powiem, ale objawy 100% jak u mnie (głośniejsza praca na obrotach, problem z dogrzaniem, błyskawiczne studzenie silnika.

    Zamieszczone przez loru
    Mało tego, przy zatrzymaniu auta i wyłączeniu nawiewu, motor oddawał temp i spadał do około 75sC :shock:
    Spada nawet i niżej przy grzaniu wnętrza. Padło już na termostat - jeszcze nie wymieniany, ale to może nie jego wina??

    Zamieszczone przez loru
    Jak wiadomo na service u znanej osoby
    D
    G
    W
    ? 8)

    Do reszty podobnie, wioski mam podobne - Fuchs lepszy z początku, Motul pod koniec. Z tym że Motula dolałem 1l, Fuchsa dopiero 0,3.
    Czyli wymiana oliwy już, a nie za miesiąc.
    Dzięki loru
    Była O1 kombi ALH++ 150/340
    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

    Komentarz

    • Seed
      Elegance
      • 2010
      • 875
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Zamieszczone przez vaz
      Oryginał czy nie?

      [ Dodano: Sro 07 Gru, 11 17:49 ]
      Druga fotka
      podróba - niech zgadne - allegro?
      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

      Komentarz

      • elemenateur
        Elegance
        • 2007
        • 803

        a widzicie Ryśki miłe , to niekoniecznie jest podróba!
        Tylna etykieta pojedyncza jest w 506.01, przednia jest baaardzo podobna do podróby oczywiście poza lepkością i aprobatami ... jutro powinienem w firmie sprawdzić czy to ori

        na pewno 506.01 ma z tyłu jedną etykietę takie mieliśmy u siebie i pochodziły od oficjalnego importera do Polski.

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez soszek81
          Spada nawet i niżej przy grzaniu wnętrza. Padło już na termostat - jeszcze nie wymieniany, ale to może nie jego wina??
          olej na 99,9%

          Zamieszczone przez soszek81
          D
          G
          W
          ? 8)


          Zamieszczone przez soszek81
          Z tym że Motula dolałem 1l, Fuchsa dopiero 0,3.
          No mi Fuscha zjadło 0,5l , Motul-a trochę mniej, zawsze coś tam w butelce zostawało do wymiany.

          Zamieszczone przez soszek81
          Czyli wymiana oliwy już, a nie za miesiąc
          napisz jaka konsystencja "oleju" przy spuszczaniu, ciekawi mnie czy u Ciebie też będzie taka "woda"

          Zamieszczone przez soszek81
          Dzięki loru
          proszę bardzo
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Zamieszczone przez loru
            od 0 do 8kkm Fuchs lepszy
            pomiędzy 8kkm a około 10kkm po równo
            powyżej 10kkm Motul lepszy
            powyżej 12kkm oba kategorycznie do wymiany, przynajmniej jeżeli chodzi o mój motor i mój styl jazdy
            Czy może lepiej przejść na olej na maksa dopakowany dodatkami skoro u Ciebie jest jakaś modyfikacja ?
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Zamieszczone przez Pidziek
              Czy może lepiej przejść na olej na maksa dopakowany dodatkami skoro u Ciebie jest jakaś modyfikacja ?
              jaki sugerujesz ?
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • vaz
                Elegance
                • 2010
                • 799
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zwróćcie uwagę na kilka szczegółów porównując moje zdjęcia i te poprzednie:

                1.Strona przednia:
                -w napisie Specific - odległość kropki nad drugim "i" od litery "f" i jej nieznacznie niższe położenie w odniesieniu do litery "f"
                -w napisie MOTUL - szerokość "szczeliny" między daszkiem litery "T" i "O"
                -kształt cieni (jakby chińskich liter) obok napisów 505 , 502
                -odległość między literami w napisie Specific
                -różnice w wielkości cyfr i liter daty produkcji i ich pochyleniu (na moim zdjęciu tego nie widać)

                Na moich zdjęciach jest jak w oryginale

                2. Strona tylna: na moim zdjęciu naklejka jest jednostronna, być może jest to związane z datą produkcji (2010) a więc jeszcze przed liftingiem naklejek. Napis "Specific" - ta sama różnica w kropce drugiego "i" - mam jak w oryginale

                Olej zakupiony owszem na allegro, cena nieokazyjna+paragon, sprzedawca-oficjalny dystrybutor kilku firm z branży olejowej
                Antyfotoradar Valentine1
                Harry II Classic+Sirio ML145

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  Zamieszczone przez loru
                  Zamieszczone przez Pidziek
                  Czy może lepiej przejść na olej na maksa dopakowany dodatkami skoro u Ciebie jest jakaś modyfikacja ?
                  jaki sugerujesz ?
                  zalej amsoila i bedzie gites :szeroki_usmiech
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • kabi_007
                    Rider
                    • 2011
                    • 412
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    To ja dopiszę kolejne spostrzeżenia po przejściu Castrol-> Motul:
                    Dziś w trasie obserwowałem jak utrzymuje się temperatura silnika na motulu. Po drodze miałem długi, kręty zjazd z górki i silnik to tego momentu zawsze łapie 90 stopni. Jednak na Castrolu przy temperaturze zewnętrznej +7 stopni silnik tracił temperaturę bo wskazówka temp wody spadała na jakieś 70 stopni. Zjazd jest długi i kręty więc silnik nie ma obciążenia i się wychładza. O dziwo dziś na motulu przy temp. zewn. +2 wskazówka nie drgnęła z pionu. Jak dla mnie kolejny plus dla motula.
                    Styl jazdy i ustawienia ogrzewania na takim samym poziomie, temperatura otoczenia niższa przy próbie na motulu.
                    O1-->O3--> ?

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      kabi_007, kolejna osoba która sugeruje sie temp wody w stosunku do temp oleju, tak zapytam czy posiadasz może wskaznik temp oleju?
                      Pytam bo jeżeli nie posiadasz wskaznika temp oleju to patrząc na zachowanie temp płynu nie bardzo jest jak sprawdzić co sie dzieje z olejem.
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez vaz
                        Zwróćcie uwagę na kilka szczegółów porównując moje zdjęcia i te poprzednie:

                        1.Strona przednia:
                        -w napisie Specific - odległość kropki nad drugim "i" od litery "f" i jej nieznacznie niższe położenie w odniesieniu do litery "f"
                        -w napisie MOTUL - szerokość "szczeliny" między daszkiem litery "T" i "O"
                        -kształt cieni (jakby chińskich liter) obok napisów 505 , 502
                        -odległość między literami w napisie Specific
                        -różnice w wielkości cyfr i liter daty produkcji i ich pochyleniu (na moim zdjęciu tego nie widać)

                        Na moich zdjęciach jest jak w oryginale

                        2. Strona tylna: na moim zdjęciu naklejka jest jednostronna, być może jest to związane z datą produkcji (2010) a więc jeszcze przed liftingiem naklejek. Napis "Specific" - ta sama różnica w kropce drugiego "i" - mam jak w oryginale

                        Olej zakupiony owszem na allegro, cena nieokazyjna+paragon, sprzedawca-oficjalny dystrybutor kilku firm z branży olejowej
                        masz racje - zasugerowalem sie pojedyncza nalepka.
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • innova
                          Rider
                          • 2011
                          • 554

                          Zamieszczone przez loru
                          jaki sugerujesz ?
                          loru, ja właśnie po przygodzie z LM TT4100 szukając oszczędności w zużyciu paliwa bo mi ten detal w RS'ie na wątrobie leży, zapodałem właśnie Fuchs'a takiego co w karcie katalogowej ma wpisane że jest na 50000km to może na 15000 da radę

                          TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS 0W-30

                          TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL ostatecznie poczeka do lata
                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                          _______________________________________

                          Komentarz

                          • Cromka
                            Drive
                            • 2011
                            • 94

                            Zamieszczone przez loru
                            Dobra to ja dorzucę kamyczka do ogródka Fuchs-a, ale do rzeczy:
                            jestem świeżo po zmianę, przed zmianą przy przebiegu około 8kkm zrobiłem ostatnią dolewkę, motorek łącznie zeżarł około 0,5 l na 10kkm, najdziwniejsze rzeczy zaczęły się dziać około 2,5 tygodnia przed wymianą, czyli około 9kkm przejechanych, nie mogłem zagrzać motorka, błyskawicznie oddawał temp (jak dla mnie to za szybko) , max 80sC przy ciężkiej nodze, silnik mimo stanu max oleju pracował bardzo nie miło, metalicznie i grzechocząco (tak bym to określił) nawet na rozgrzanym motorku, przy próbie przegonienia auta powyżej 2,5k rpm motor wył przeraźliwie wiec odpuściłem kręcenie wyżej i zastosowałem psj.
                            Mało tego, przy zatrzymaniu auta i wyłączeniu nawiewu, motor oddawał temp i spadał do około 75sC :shock: , tak ciekawostka.
                            Jak wiadomo na service u znanej osoby zaczyna się od logów dynamicznych, temp oleju przed startem 82sC, ponieważ auto po programie to logi były robione na 4-tym biegu, ponieważ przez ostatni czas stosowałem psj bo nie mogłem słuchać pracy motorka przy wyższych obrotach to na logach o mały włos nie złapaliśmy trybu servisowego (brudna turbina) dlatego diagnosta zalecił ponownie logi dynamiczne , czyli 4-ty bieg, obroty około 1000prm i do odcinki (prawie), tym razem parametry już poprawne turbo przedmuchane i teraz najciekawsze, po logach temp oleju była tylko 94sC po dojechaniu do warsztatu (około 1km), wjechaniu na parking i zaparkowaniu auta, temp oleju spadła do 85sC :shock: (bardzo szybko, za szybki), no ale zaraz wymiana wiec przestałem się martwić, zaraz będzie świeżo.
                            To co zleciało przy wymianie to dramat, konsystencja tego czegoś nie przypominała oleju tylko wody zabarwionej na czarno, nawet po ostygnięciu bardziej to przypominało konsystencję wody niż oleju, trochę mnie to martwi gdyż ponownie zalałem Fuchs GT1 5W-40.
                            Po zalaniu cały hałas z silnika ucichł, motorek pracuje miekko, nie wyje przy obrotach powyżej 2,5k rpm, jest ochoczy do pracy, nareszcie wróciła radość z jazdy TDI.

                            Kolejny mój przywarty pogolą na temat Fuchs vs Motul
                            Fuchs - bardzo szybko się degraduje u mnie to było około 9kkm przebiegu, chociaż już wcześniej wykazywał podobne tendencje ale nie w tak "okrutny" sposób, jak ostatnie kilometry.
                            Motul - wytrzymywał dłużej tak ma moje oko około 12kkm, przy czym Motul przy wymianie wyglądał nadal jak olej, czarny ale olej a nie jak czarna woda :!:
                            Reasumując Fuchs tak ale na max 8-9kkm przebiegu, nie wyobrażam sobie jazdy na tym oleju na dystansie 15kkm i więcej.
                            Witam.

                            Głośna praca silnika i olej o konsystencji wody, to moim skromnym zdaniem efekt przedostawania się ON, do oleju smarującego silnik. Nie rozróżniam na tyle oznaczeń silników VW, więc nie wiem czy masz DPF - wiesz mam tylko Fiata.
                            Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez Cromka
                              wiesz mam tylko Fiata.
                              To tylko auto na F, kiedyś szederczo wyśmiewany teraz nieco zyskujący na marce i prestiżu.
                              Auto na F czyli Fors to obecnie mocny segment i naprawdę dobre auta :-)

                              Zamieszczone przez innova
                              zapodałem właśnie Fuchs'a takiego co w karcie katalogowej ma wpisane że jest na 50000km to może na 15000 da radę

                              TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS 0W-30
                              Zalałeś już ?
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • ruszok
                                Drive
                                • 2011
                                • 65

                                Zamieszczone przez Cromka
                                olej o konsystencji wody, to moim skromnym zdaniem efekt przedostawania się ON, do oleju smarującego silnik
                                Też tak sądzę. Nie wierzę, że jaki by to nie był z wymienianych tutaj olei [poza podróbkami] tak szybko by zdegradował aż do takiej postaci od przepracowania. Ostatecznie te 8 - 12 tys to wcale nie jakoś ogromnie dużo. Nawet jak auto jest upalane to na pewno olej nie powinien przybrać konsystencji wody tylko od tego - coś go musi rozpuszczać. Może warto by Pidziek dostał próbkę tego oleju?

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez Cromka
                                  Głośna praca silnika i olej o konsystencji wody, to moim skromnym zdaniem efekt przedostawania się ON, do oleju smarującego silnik. Nie rozróżniam na tyle oznaczeń silników VW, więc nie wiem czy masz DPF - wiesz mam tylko Fiata.
                                  DPF-a nie mam, pompki nie leją wiec skąd ?

                                  Zamieszczone przez ruszok
                                  Może warto by Pidziek dostał próbkę tego oleju?
                                  olej został już zutylizowany
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • py1szczak2
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 75

                                    Witam , zbliża mi się nieuchronnie wymiana oleju cały czas jeżdżę na Mobil Syst S 5W30 i zastanawiam się nad zmianą na Motula którego polecacie.
                                    Możecie polecić dobrego - pewnego sprzedawcę ???
                                    Pozdrawiam Piotr

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez py1szczak2
                                      Możecie polecić dobrego - pewnego sprzedawcę ???
                                      Wystarczy, że poczytasz ten wąteki sam dokonasz wyboru sprzedawcy i oleju.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Bez analizy ciężko powiedzieć dlaczego coś chodzi głosniej czy coś chodzi inaczej.

                                        Czy silnik chodzi głosniej na goraco czy podczas rozgrzewania ?
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zamieszczone przez py1szczak2
                                          Witam , zbliża mi się nieuchronnie wymiana oleju cały czas jeżdżę na Mobil Syst S 5W30 i zastanawiam się nad zmianą na Motula którego polecacie.
                                          Możecie polecić dobrego - pewnego sprzedawcę ???
                                          Ja ci moge polecic Motul X-clean 5W-40 505.01
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • Dzida
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 2253

                                            Zamieszczone przez py1szczak2
                                            Witam , zbliża mi się nieuchronnie wymiana oleju cały czas jeżdżę na Mobil Syst S 5W30 i zastanawiam się nad zmianą na Motula którego polecacie.
                                            Możecie polecić dobrego - pewnego sprzedawcę ???

                                            Komentarz

                                            • innova
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 554

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Zalałeś już ?
                                              zalałem zalałem ale jedyne co przejechałem jak dotąd to jakieś 20km w mieście i pierwsze co dało się odczuć to fakt, iż nie rozgrzany silnik robi ciut więcej hałasu (tak mruczy jak jakaś sportowa maszyna ze "zredukowaną funkcjonalnością" tłumika) ale tego się spodziewałem przechodząc z 5W40 na 0W30 natomiast turbo jakby zostało mocno odciążone i czuć naprawdę niezły "pociąg" (a jeszcze nie zmieniłem filtra powietrza). Co do zużycia paliwa to muszę sobie jakąś trasę zafundować (może nawet dziś) i wtedy będę miał punkt odniesienia do TT4100.
                                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                              _______________________________________

                                              Komentarz

                                              • py1szczak2
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 75

                                                Dzida, dziękuje
                                                Pozdrawiam Piotr

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  Zamieszczone przez py1szczak2
                                                  Dzida, dziękuje
                                                  Spoko nie ma sprawy. Marcin jest OK.

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez innova
                                                    będę miał punkt odniesienia do TT4100.
                                                    ale co to za punkt odniesienia skoro jeden olej to 5W/40 a drugi 0W/30 jak można wogóle takie oleje porównywać... :roll:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...