Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ruszok
    Drive
    • 2011
    • 65

    Ja go tam nie potrzebuję - jak wiesz. Chodzi mi raczej o porównanie bo normy diesla też spełnia. Także nie widzę problemu?
    Parametry ma podobne do TT4600 - tyle, że nie ma norm VW. Ale i takie oleje tutaj są lane...
    Poza tym ostatnio w wątku cisza. Ale jak uważasz, że nie wolno no to nie.
    Ja myślę, że TT4600 na sucho wychodzi lepiej. Zastanawiam nie ten HTHS...

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Zamieszczone przez Dzida
      I tak jak napisał wyżej PAOLO ESCO patrząc na parametry, to nie ma żadnego uzasadnienia aby płacić 2x tyle za olej do PD-ka.
      Hm...być może faktycznnie syntetyczna baza rotuje takie koszty ...?:-)

      -33st.C ...w oleju 5W-30 nie róbmy jaj :lol:
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez Pidziek
        być może faktycznnie syntetyczna baza rotuje takie koszty
        jeśli chodzi o Millers do PD czyli XFE-PD to jest określany jako półsyntetyk a sam wiesz, że można tutaj wybrać olej o lepszych parametrach - amsoil European Car 5W-40 Motor Oil (AFL). Z drugiej strony cena tego Millersa jest już wmiarę przystępna http://sklep-oleje.pl/Millers_Oils_X...SEL_5L-77.html

        Zamieszczone przez Pidziek
        -33st.C ...w oleju 5W-30 nie róbmy jaj
        nooo trochę Lotos pojechał po kosztach... dane jak dla typowego HC. TBN = 10. Choć lepkość strukturalna dobra. Bardziej ciekawi mnie ta mieszanina danych ---> API SL/CF ( SL ???) "standardowy poziom SAPS" :? i ACEA A5/B5-08 ( tu jest akurat fajnie). Widać, że w Lotosie kombinują, by zrobić coś pośredniego pomiędzy typowym olejem niskolepkościowym do Forda a jakimś mixem olejów A3/B4/B4.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • ZYBI68
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 697
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          PAOLO ESCO, wkrótce będzie na półkach jeszcze jedna nowość Lotosu, kombinują coś z złotą serią. Widziałem już pojemniki :P ale zabrali je szybko do magazynu.
          Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

          Komentarz

          • dawidwoj
            Classic
            • 2011
            • 8

            2.0 tdi bkd jaki olejj i ceny
            dziekii
            jest turbo jest impreza

            Komentarz

            • pepso
              Classic
              • 2009
              • 32

              Olej do 2.0 tdi bkd to chyba silnikowy będzie dobry, a cena to pewnie ze 150 zeta. Proszzzz ;-)

              Komentarz

              • dawidwoj
                Classic
                • 2011
                • 8

                superrr usmialemm siee
                jest turbo jest impreza

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3778
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Zamieszczone przez dawidwoj
                  2.0 tdi bkd jaki olej
                  ...noooo w ostateczności może być jakiś syntetyk :!: :!: :!: :?: :?: :?: :idea: :idea: :idea:
                  dawidwoj, te 246 strony są właśnie podpowiedzią dla Ciebie
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Zamieszczone przez dawidwoj
                    2.0 tdi bkd jaki olejj i ceny
                    dziekii
                    5w/40 :szeroki_usmiech wlej amsoila i bedziesz pan zadowolony
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • karlito1982
                      Rider
                      • 2009
                      • 720
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                      zastanawiam sie nad zmiana oleju...do tej pory jezdziłem na midland 10w40 i w sumie jest ok...zastanawia mnie tylko dlaczego szybko sie robi czarny...wymiany regularne co 15 tys...auto to O1 1.9 TDI 110KM z przebiegiem 300tys....na co zmienic? czy wogóle zmieniac marke oleju?
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3778
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez karlito1982
                        zastanawia mnie tylko dlaczego szybko sie robi czarny
                        praw fizyki i chemii pan nie zmienisz sadza, sadza, sadza :!:

                        a olej możesz zmienić lub nie na olej o określonej normie opisywanych firm w tym temacie (np. z powodu pozytywnych opinii, ceny, doświadczeń i odczuć użytkowników, itp.)
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez karlito1982
                          1.9 TDI 110KM z przebiegiem 300tys....na co zmienic? czy wogóle zmieniac marke oleju?
                          jak jest dobrze to nie kombinować, przebieg już spory i kombinacja z innymi lepkościami może nie wyjść na dobre a co do marki jeśli jesteś zadowolony z pracy silnika na tym oleju to nie ma sensu szukać "cudów'.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • karlito1982
                            Rider
                            • 2009
                            • 720
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            znaczy tak zastanawiam sie nad zmiana marki i konkretnie chodzi mi o MOTUL (tylko który?) co do lepkosci to chyba zostane przy tej co jest....a moze VALVOLINE?
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              z Valvoline ---. MaxLife 10W-40 lub MaxLife Diesel 10W-40 lub DuraBlend Diesel 10W-40

                              Max Live http://www.valvoline.pl/cp,26,olej_s...y_maxlife.html vs Dura Blend


                              z motula np ten http://www.motul.pl/download/6100synergieplus10w40.pdf
                              tutaj masz przegląd oferty http://www.motul.pl/index.php?k1=Oleje silnikowe&language=
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • parasite
                                L&K
                                • 2011
                                • 1368

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez karlito1982
                                1.9 TDI 110KM z przebiegiem 300tys....na co zmienic? czy wogóle zmieniac marke oleju?
                                jak jest dobrze to nie kombinować, przebieg już spory i kombinacja z innymi lepkościami może nie wyjść na dobre a co do marki jeśli jesteś zadowolony z pracy silnika na tym oleju to nie ma sensu szukać "cudów'.
                                Czy czasem ten silnik do samej śmierci nie powinien jeździć na 5W40 ze względu na turbinę? Ja bym zmienił na coś 5W40 szczególnie w zimie. W końcu wszyscy tutaj twierdzą, że nie ma to wpływu na rozszczelnienie silnika.
                                AGR 112KM, 232Nm
                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                Komentarz

                                • lu1985kas
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 191

                                  ja do 1.9 tdi 280tys wlalem MANNOLA 10W40 i jestem zadowolony, mial tez w skladzie molibden przez co jest prawie czarny juz w butelce i kosztowal 60zl
                                  wczesniej lałem głownie GULFA tez 10w40 i tez super :szeroki_usmiech

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez parasite
                                    ten silnik do samej śmierci nie powinien jeździć na 5W40 ze względu na turbinę?
                                    powinien. Ale Kolega ma już te 300 tys to za bardzo bym z lepkościami nie ryzykował ale oczywiście parasite ma rację - zima 5w/40 to by było wskazane pod warunkiem dobrej kondycji silnika i braku wycieków.
                                    Jeśli to był Midland Avanza 10W/40 to ma całkiem dobre parametry jak na półsyntetyka. http://www.midland.pl/attachments/01...za%2010W40.pdf
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • konkon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 667
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      A świstak siedzi i zawija.. pozdrawiam mitomaniaków.. produkować się nie mam zamiaru.. wasz cyrk wasze małpy.. i schodząc do waszego poziomu dam wam radę.. nie warto przepłacać

                                      Kuzyna brata kolega zalewał swojego opla kadeta i sobie chwalił.
                                      Konrad
                                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                      90 konny AGRessor
                                      PerfectServiceBy DGW
                                      WhitePride :smokedevil

                                      Komentarz

                                      • Cromka
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 94

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zamieszczone przez parasite
                                        ten silnik do samej śmierci nie powinien jeździć na 5W40 ze względu na turbinę?
                                        powinien. Ale Kolega ma już te 300 tys to za bardzo bym z lepkościami nie ryzykował ale oczywiście parasite ma rację - zima 5w/40 to by było wskazane pod warunkiem dobrej kondycji silnika i braku wycieków.
                                        Jeśli to był Midland Avanza 10W/40 to ma całkiem dobre parametry jak na półsyntetyka. http://www.midland.pl/attachments/01...za%2010W40.pdf
                                        To jest syntetyk, nie półsyntetyk, dokładnie olej HC.

                                        EDIT

                                        To jednak półsyntetyk - mają bajzel w kartach produktów, ta która przytoczyłeś tak naprawdę dotyczy syntetyka HC 5w40. Kiedyś był inny dystrybutor w Polsce i mieli w ofercie ciekawe syntetyki HC o lepkościach 10w40 i 10w50, ten ostatni mocno zmniejszał zużycie oliwy w fiatowskich 1.8 i 2.4 no PB. Ciekawa to pompowalność na zimno? A może to kolejny błąd?

                                        Pozdrawiam
                                        Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zgadza się a klasa lepkości "półsyntetyka" dlatego jeśli to faktycznie ten olej jest w w/w silniku to chyba bym nie kombinował ze zmianami ( niekiedy można przedobrzyć).
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Orbit
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 486

                                            Zamieszczone przez konkon
                                            A świstak siedzi i zawija.. pozdrawiam mitomaniaków.. produkować się nie mam zamiaru.. wasz cyrk wasze małpy.. i schodząc do waszego poziomu dam wam radę.. nie warto przepłacać

                                            Kuzyna brata kolega zalewał swojego opla kadeta i sobie chwalił.
                                            dowcip , sarkazm ?
                                            wejdź na fora Opla zobaczysz co piszą o GM-owskich olejach zwłaszcza nowym DEXOS2 90% pisze dokładnie to samo .. SILNIK PRACUJE JAK JELCZ ... reszta tzn 10 % która sobie chwali jest głucha , wiec im wszystko jedno .
                                            Dodam tylko tym olejem do którego dałeś link znajomy płucze silnik po płukance , tzn ..
                                            wlewa płukankę do starego oleju po 15 minutach spuszcza , zalewa taniego GM-a . robi 10 km . zlewa i zalewa właściwy olej .
                                            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Orbit
                                              zobaczysz co piszą o GM-owskich olejach
                                              a do tego tracą strasznie szybko swoje podstawowe parametry itd...itd...itd...
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Cromka
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 94

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zgadza się a klasa lepkości "półsyntetyka" dlatego jeśli to faktycznie ten olej jest w w/w silniku to chyba bym nie kombinował ze zmianami ( niekiedy można przedobrzyć).
                                                Już się wyedytowałem - miałeś rację to półsyntetyk. Mają bałagan w kartach.
                                                Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Midland Avanza 10W/40:
                                                  Lepkość w temp. 100°C 14,4
                                                  Lepkość w temp. 40°C 95,5
                                                  Temperatura krzepnięcia -34°C
                                                  Temperatura zapłonu 210°C
                                                  więc i tak "dobre" parametry jak na lapkość 10W



                                                  Zamieszczone przez Cromka
                                                  Ciekawa to pompowalność na zimno?
                                                  ale ona jest przy -20 C (a nie jak podali w polskiej karcie przy -30 :lol: ).

                                                  Zamieszczone przez Cromka
                                                  to półsyntetyk
                                                  ---> HC Basisöle (hydro cracked)
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Cromka
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 94

                                                    Chciałem poinformować o możliwości zakupu wybranych olejów Xado z "magicznym" dodatkiem z upustem 50% i innych produktów ze zniżką 25%. Dokładne info tutaj. Zdaje sobie sprawę, że mogę dostać bana - uważam, że warto przekazać informację tutejszym Formuowiczom. Nie mam też zamiaru ukrywać faktu, że pod nickiem "ABM" na autokąciku, jestem zalogowany we własnej osobie.

                                                    Napiszę jeszcze, że zalałem to do własnej Cromy i jestem zadowolony.
                                                    Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...