Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    Zamieszczone przez konkon
    natash, wg. karty z niemieckiej strony motula ma aprobatę i o dziwo inne parametry :roll:
    Fuchs i Motul są na porównywalnym wysokim poziomie, z obu powinieneś być zadowolony.
    X-Clean papierowo wygląda lepiej niż Specific.
    Pytanie jak kupię w PL od kogoś z forum lub w sklepię to jaką normę będzie miał?

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      konkon: Producent zaleca olej A1.
      Lepkości 0W-30 oparte na A1 w tym dieslu się nie spiują najlepiej chodz auta na tym jeżdzą.
      Silniki wykazuja lepsza kulturę pracy na oleju 5W-30 A5/B5 (też zależy od producenta i oleju) i nawet zalanie najlepszego oleju 0W-30 A5 nie da do konca tak wymiernych efektów i kultury pracy jak własnie coś o minimalnie grubszym filmie olejowym.

      Znam to z autopsji bo naprawdę wiele silników przewinęło się przez "moje rece" i znam odczucia włascicieli.

      O ile w silnikach nowszych klasy K20 (2.0) i K24 (2.4) jak i rodzina R - oleje klasy A5, GF-4 czy z normą HTO-06 robią doskonałą robotę i silniki chodza na tych olejach aksamitnie to juz w przypadku diesla tak nie jest.
      W i-CTDI już z pewnym przebiegiem , nieco hałasujaco hydraulika przy zimnym rozruchu co jest czestym zjawiskiem w tych jednostkach olej pokroju 5W-40 CJ-4 spisuje się rewelacyjnie !

      Co do rozklepania miałem na mysli własnie wysokie temp. jednostki diesla i cienki film olejowy a nie zimny rozruch.

      X-lite ma lepkość w 40st.C 66,5 a w 100st. 11,9 Eco nergy ma natomiast 57 i 10
      Więc jaka lepkość bedzie miał 5W-30 w stosunku do 0W-30 w dieslu przy 0st.C ....?

      - X-lite 516 cSt a Eco-nergy 474 cSt więc który bedzie miał mniejsze opory lepszą pompowalność ano własnie 5W-30 a nie 0W-30 !
      Pomijam aspekt smarowania układu tłokowo korbowego i tulei cylindrycznych .

      X-Lite bedzie napływał szybciej do smoku pompy oleju na Syberii ale bedzie rotował wieksze opory , większa lepkość od 5W-30 który bedzie ją utrzymywał w sposób bardziej akceptowalny dla tego silnika, czyli lepszy rozruch, szybsze dotarcie oleju do węzłów tarcia mniejsze spalanie a film olejowy bardziej stabilny.

      Jak lepkość bedzie wygladać w przypadku 80st.C jaka osiągana jest w tych silnikach ?

      X-lite 18.8 cSt a Econergy 15,8 (nieco więcej niz motul 10W-40 w temp. 100st.C !)
      na czym lepiej bedzie pracować I-CTDI na 5W-30 A5, akceptowalny film olejowy ładny flow czyli przepływ.
      napisze może jeszcze inaczej co może zabrzmi lekko jako krypto reklama , silniki nawet benzynowe K2-.. lepiej parcują na Fuchsie PRO C2 5W30 niż na X-Lite Motula !

      Tak że zalecenia Hondy nie zawsze oscylują tylko wokół oszczędności paliwa ale bazują na sposobie w jaki jest silnik skonstruowany, jak grube ma kanały smarne, jaka pompowalność powinien mieć olej w uniwersalnym zakresie temp. -5-30st.C itp.


      piramida: Amsoil AFL poszedł do Blackstone na pełna analize z TBN i TAN po 10 000km :-)
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        Pidziek, Dzięki, zastanawiam sie tylko czy znajdzie sie w oleju płyn chłodniczy bo jednak raz na 10tys minimalnie płynu muszę dolać :roll:

        [ Dodano: Pon 12 Wrz, 11 15:21 ]
        Zamieszczone przez skoda_gadac
        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Jeśli przeglądy są stałe co 15 tys km to olej z normą 505.01 wystarczy. Inaczej przy Long Life olej VW 507.00 (lub 506.01).
        ... albo w ogóle nie zmieniać

        Jako ciekawostka:

        wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi
        chcesz byc pierwszy? :szeroki_usmiech Ciekawe kto zarezykuje jazdę bez wymiany oleju? :shock:
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • bzyq_74
          RS
          • 2008
          • 3467
          • Volkswagen
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
          • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

          To temat do zamknięcia. :szeroki_usmiech
          MARCIN
          Mój szkodnik

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            Podbijam bo się zagubiło...

            Chciałem kupić ten olej:
            Motul X-Clean C3 5W-40


            Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????


            Brać lepiej wtedy ten:
            Motul Specific 5W-40


            Czy może ten:
            Fuchs-a GT1 5W-40.
            _________________

            Komentarz

            • Seed
              Elegance
              • 2010
              • 875
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Zamieszczone przez Pidziek
              lepiej pracują na Fuchsie PRO C2 5W30 niż na X-Lite Motula !
              Pizdziek - handlujesz Fuchsem - badz obiektywny. Takie teksty sa niepożadane z Twojej strony - sa niewiarygodne po prostu.

              Zamieszczone przez natash
              Podbijam bo się zagubiło...

              Chciałem kupić ten olej:
              Motul X-Clean C3 5W-40


              Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????

              _________________
              Jak Ty patrzysz?


              Oczywiscie że X-clean 5W-40 spelnia 505.01 - info na oficjalnej stronie, w karcie i na butelce.
              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                Zamieszczone przez Seed
                Zamieszczone przez Pidziek
                lepiej pracują na Fuchsie PRO C2 5W30 niż na X-Lite Motula !
                Pizdziek - handlujesz Fuchsem - badz obiektywny. Takie teksty sa niepożadane z Twojej strony - sa niewiarygodne po prostu.

                Zamieszczone przez natash
                Podbijam bo się zagubiło...

                Chciałem kupić ten olej:
                Motul X-Clean C3 5W-40


                Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????

                _________________
                Jak Ty patrzysz?


                Oczywiscie że X-clean 5W-40 spelnia 505.01 - info na oficjalnej stronie, w karcie i na butelce.
                Patrzę na to co jest na polskiej stronie nie na niemieckiej.

                PL


                vs

                DE

                Komentarz

                • Seed
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  oficjalna i najnowsza strona to motul.de - i tam nalezy patrzec
                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                  Komentarz

                  • konkon
                    Rider
                    • 2008
                    • 667
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Producent zaleca olej A1
                    Cytuję z instrukcji: szczególnie zalecamy stosowanie syntetycznego oleju 0W-30, spełniającego conajmniej ACEA B1.
                    ACEA B1 0W-30 (zalecany)
                    ACEA B3 0W-40*
                    ACEA B1 5W-30*, ACEA B3 5W-40*
                    ACEA B3 10W-30*, ACEA B3 10W-40*
                    *UWAGA: stosowanie innych olejów niż o zalecanej lepkości może znacząco zwiększyć zużycie paliwa.
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Lepkości 0W-30 oparte na A1 w tym dieslu się nie spiują najlepiej chodz auta na tym jeżdzą
                    Wciąż brak konkretów. Poza tym A1/B1 to porażka i A5/B5 to minimum.
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Silniki wykazuja lepsza kulturę pracy na oleju 5W-30 A5/B5 (też zależy od producenta i oleju) i nawet zalanie najlepszego oleju 0W-30 A5 nie da do konca tak wymiernych efektów i kultury pracy jak własnie coś o minimalnie grubszym filmie olejowym.
                    No wszystko fajnie tylko ja chcę zalać 0W-30 A3/B4. A z tym grubszym filmem to jakaś dziwna Twoja teoria. Silnik został przystosowany do cienkiego filmu, liczy się bardziej moc tegoż. X-Lite jest zalecany do Audi S3, gdzie film siłą rzeczy słaby być nie może.
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    X-lite ma lepkość w 40st.C 66,5 a w 100st. 11,9 Eco nergy ma natomiast 57 i 10
                    Więc jaka lepkość bedzie miał 5W-30 w stosunku do 0W-30 w dieslu przy 0st.C ....?
                    - X-lite 516 cSt a Eco-nergy 474 cSt więc który bedzie miał mniejsze opory lepszą pompowalność ano własnie 5W-30 a nie 0W-30 !
                    Pomijam aspekt smarowania układu tłokowo korbowego i tulei cylindrycznych .
                    Różnice są znikowe choć oczywiście masz racje ale czy wpłynie znacząco na pracę silnika- oczywiście, że nie.
                    Sądzisz że wybrałem olej na Syberię, ja z kolei mogę napisać, że zalecasz olej do Miami.
                    Po pierwsze primo: W zimę u mnie zdarzają się temp. dochodzące do -30 st. (więc to który rzutem na taśmę przepompuje więcej oleju do mnie zbytnio nie przemawia), X-Lite zmiażdży Eco-nergy na dzień dobry.
                    Po drugie primo :lol: ta siarczysta zima potrafi siedzieć ok. pół roku, a to ma już znaczący wpływ na pracę silnika i jego zużycie.
                    Nie rozumiem tego drugiego. Sądzisz, że X-Lite nie nasmaruje odpowiednio silnika i jego części ? Czy poprostu oba zapewnią dobry poziom ochrony ?
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    X-Lite bedzie napływał szybciej do smoku pompy oleju na Syberii ale bedzie rotował wieksze opory , większa lepkość od 5W-30 który bedzie ją utrzymywał w sposób bardziej akceptowalny dla tego silnika, czyli lepszy rozruch, szybsze dotarcie oleju do węzłów tarcia mniejsze spalanie a film olejowy bardziej stabilny.
                    Chyba się troche rozpędziłeś. W ujemnych temp. napewno X-Lite nie będzie stawiał większych oporów bo to wynika z właśnie z lepkości niskotemp. a nie w wyskokich temp.
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    W i-CTDI już z pewnym przebiegiem , nieco hałasujaco hydraulika przy zimnym rozruchu co jest czestym zjawiskiem w tych jednostkach olej pokroju 5W-40 CJ-4 spisuje się rewelacyjnie !
                    Najpierw namawiasz na grubszy film olejowy i wyciszenie hudrauliki, załóżmy że idzie w parze z lepkością czyli 5W-40, potem że jednak trzeba lać olej o niskiej lepkości. Ja z kolei wybrałem (pewien kompromis) coś pomiędzy olejem wyskolepkościowym a nisko, który jak żaden inny olej w tej kategorii cenowej będzie świetnie chronił silnik w siarczyste mrozy, gdzie występuje znaczące zużycie jednostki.
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    na czym lepiej bedzie pracować I-CTDI na 5W-30 A5, akceptowalny film olejowy ładny flow czyli przepływ.
                    napisze może jeszcze inaczej co może zabrzmi lekko jako krypto reklama , silniki nawet benzynowe K2-.. lepiej parcują na Fuchsie PRO C2 5W30 niż na X-Lite Motula !
                    W "lato" faktycznie flow będzie nieznacznie lepszy ale w "zimę" nie. Co do Fuchsa to napewno mnie nie przekonasz- norma C2, wątpliwa ochrona silnika.
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Tak że zalecenia Hondy nie zawsze oscylują tylko wokół oszczędności paliwa ale bazują na sposobie w jaki jest silnik skonstruowany, jak grube ma kanały smarne, jaka pompowalność powinien mieć olej w uniwersalnym zakresie temp. -5-30st.C itp.
                    Oczywiście zawsze muszą uwzględnić jakiś margines bezpieczeństwa (idioto i nie tylko odporność). Honda dopuszcza oleje od 0W-30 (conajmniej B1) do 10W-40. Dla mniej liczy się bardziej realny zakres -30-30.
                    Sądzę że Eco-nergy to olej głównie HC dopakowany dodatkami zmniejszającymi lepkość. X-Lite (Ester based) zapewne swe właściwości zawdzięcza bazom PAO/Estry.
                    Pidziek, Na przyszłość więcej konkretów bo samo "silnik lepiej pracuje", olej lepiej się sprawdza" wiele nie wnosi.
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Zamieszczone przez Seed
                      Pizdziek - handlujesz Fuchsem - badz obiektywny. Takie teksty sa niepożadane z Twojej strony - sa niewiarygodne po prostu.
                      To może jakiś pierwszy lepszy cytat :

                      jestem po zmianie oleju
                      miałem MOTUL 8100 X-LITE 0w-30
                      przebieg : 150kkm

                      dolewki w tym czasie: 1-1.5litra - nie uważam by była to jakaś straszna ilość - zwłaszcza, że jeżdżę ostro...

                      wybieram się w długą podróż - więc zmieniłem olej trochę wcześniej
                      zapytałem się crooma co poleca - wziąłem: Fuchsa 5w30 i taki dziś został zalany.

                      Różnica była słyszalna natychmiast - silnik chodził dużo bardziej miękko - jedwabiście
                      na światłach nic nie trzęsie, silnika nie słychać- zrobiło się ciszej. Odczucia że wkręca się lepiej - także są obecne...

                      oczywiście - efekt mógł być spowodowany nowym olejem... ale mam wrażenie, że ostatnio jak zalałem motula 0w30 to nie miałem aż takich mega odczuć... (a zalewałem po Elfie 5w30) - ale wiadomo - może być to mocno subiektywne odczucie...
                      Źródło - podpowiem to nie cicha reklama kogokolwiek i nikogo nie prosze o pisanie miłych słów pod katem konkretnej marki, to obiektywna jedna z wielu opinii.



                      Motul to oczywiscie dobra marka ale nie wszedzie i nie do kazdego samochodu i fakt faktem jest że dobór oleju nie zawsze jest idealnie wstrzelony i można się nie wstrzelić ale aby dobrać go do konkretnego przypadku zawsze staram się brać wszelkie wytyczne eksploatacyjne samochodu i konstruktora.

                      Pisząco o oleju do hondy chciałem zwrócic uwagę na jeden szkopuł A3/B4 to inny olej od tego opartego na A1/B1 czy B5 o ile ten pierwszy moze mieć temp. płyniecia na poziomie -50st.C to drugi majac temp. płyniecie nieco mniejszą nawet o te kilka st.C szybciej nasmaruje silnik, lepiej odprowadzi ciepło itp.
                      Honda ponadto ma inny system smarowania niż Audi czy VW i tutaj tez jest drugi szkopuł.

                      W dwóch słowach - Silniki z europy nie mają (nie wiem jak to jest obecnie ale chybanic się nie zmieniło w jednostkach grupy VW..) kanału chłodząco smarującego w taki sposób jak mają to japońcyki.
                      Olej rozpryskuje się tylko na denku tłoka wtedy mamy chłodzenie oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego efektywnego smarowania w czasie suwu tłoka do góry.
                      W japoncach jest taki kanał w tłoku przez który płynie sobie olej , jak tłok jest na dole to tzw. rzygacz wtłacza olej w środek tłoka nastepnie ten olej wypływa sobie na powierzchni pierscienia olejowego smarujac ścianke cylindra, a jak jest na górze olej nastryskiwany jest na denko tłoka i tym samym go chłodzi.
                      To taki mały niuans który tłumaczy zasadnośc stosowanie oleju o nieco innej specyfikacji ( nie mam tutaj na myśli lepkości bo jak widzisz 5W-30 nasmaruje lepiej silnik niz 0W-30 !), jak ktos uwali drożność kanału smarno-chłodzacego kiepskim olejem A3/B4 o gorszym flow (przepływie ) w takiej Hondzie czy innym japonczyku to wtedy zaczynaja sie cyrki, pobór oleju, kopcenie, cuda na kiju..
                      A mało kto o tym wie.

                      Uwierz mi naprawde przerabiałem temat i w prawo i lewo i naprawdę mało ludzi w polsce zdaje sobie sprawę że odpowiedni dobór oleju do klucz, pozostawię markę na dalszy plan :_)

                      Stąd drogi przyjacielu zwróciłem uwagę na lepkość oleju i jego flow a nie temp.l z jaka bedzie napływał na smok pompy lejowej !

                      Po prostu jednostki grupy VW/Audi maja inne smarowanie i tylko to czy ...własciciel zadba o odpowiedni dobór oleju zagwarantuje że silniki zarówno europejskie jak i japonskie beda jeździć wiecznie !


                      I wreszcie o ile A3/B4 można zastosować wszedzie dzięki podwyższonemu HTHS to A1 /B5 już nie.

                      C2 = C3 różnica polega w HTHS i dodatkach jakie posiada konkretny olej :-)

                      Powiem więcej o mnie bardzo cieszy, rosnąca świadomość jaka jest wszech obecna wśród ludzi czytających to jak i inne fora odnośnie stosowania wysokiej jakosci olejów i środków smarnych w Polsce- moja działalność forumowa to jest margines i bardziej służy wymianie doświadczeń, nawiązywaniu wielu fantastycznych znajomości ale cieszy mnie że ludzie jadąc do serwisów VW, Skody, Hondy, Toyoty i innych marek oczekują już nieco więcej i czesto jak pokazuje praktyka maja wieksza wiedzę odnośnie doboru olejów, lepkości niż wiekszość mechaników i serwisantów danej marki.

                      Ostatnio byłem świadkiem rozmowy pewnej osoby (szkoda że nie zagadałem) w serwisie niezależnym VW - Proszę mi wlać olej 503.01 czy macie cos wysokiej klasy na miejscu, mechanik poszedł do kierownika ten wyszedł i powiedział że cuduje , facet był Polówką chyba TSI odwrócił się i wyszedł ...

                      I z tego co widzę często nie do zagięcia są ludzie z serwisów maszyn rolniczych i budowlanych po których jeżdzę dosyć czesto, wbrew pozorom i tutaj można naprawdę czesto trafić na człowieka który doskonale wie co jest dobre i o jakiej specyfikacji.

                      Mam nadzieję że znowu nie wkradł się haos w mojej wypowiedzi bo nie czytałem tego co szybko skrobnąłem :-)
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez natash
                        Chciałem kupić ten olej:
                        Motul X-Clean C3 5W-40


                        Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????
                        :lol: a stronę wcześniej napisałem :arrow:

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Motul X-Clean C3 5W-40 http://www.motul-oil.co.u...40_TDS_(GB).pdf ma normę VW 505.01 (pewnie patrzyłeś na Motul X-Clean 5W-40 bez C3.)
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • natash
                          RS
                          • 2011
                          • 2599

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez natash
                          Chciałem kupić ten olej:
                          Motul X-Clean C3 5W-40


                          Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????
                          :lol: a stronę wcześniej napisałem :arrow:

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Motul X-Clean C3 5W-40 http://www.motul-oil.co.u...40_TDS_(GB).pdf ma normę VW 505.01 (pewnie patrzyłeś na Motul X-Clean 5W-40 bez C3.)
                          Patrzyłem na ten, w sumie w tytule niema C3, a na butelce, jest, ale skoro strona DE jest najbardziej aktualna to pewnie ma VW 505.01

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            Zamieszczone przez hotrain
                            Ja tam byłem zadowolony z Valvoline a z Fuchsa nie jestem.
                            Nie każdy jest zadowolony, chodzi o pobór oleju zapewne.
                            Ten gość z cytatu z forum Accorda który zalał ? Zapewne C2 skoro tak bardzo zalecasz A5/B5.
                            Pidziek, nie wiem dlaczego sądzisz że 0W wolniej nasmaruje silnik niż 5W. To są właśnie znormalizowane wartości pompowalności i łatwego rozruchu. Może powyżej 0 st. owszem ze względu na niższą lepkość będzie (niewiele) lepiej płynął ale różnice lepkości nie są powalające. W ujemnych temp. 5W nie ma szans z 0W. Różnica temp. płynięcia jest nie o kilka st. a o kilkanaście- -51 : -36. Więc który będzie lepiej pompowalny i szybciej zabezpieczy silnik w ok. -20-(-30)? 0W. Eco-nergy przy ok. -30 będzie już b. kiepsko płynął, X-lite bez problemu.
                            To że na Fuchsie i LM zazwyczaj silniki pracują aksamitniej już wiemy. Wleję poobserwuję, na następną wymianę może spróbuję Eco-nergy, może jakiś inny rodzyneczek, zobaczymy.
                            Zamieszczone przez Pidziek
                            jak widzisz 5W-30 nasmaruje lepiej silnik niz 0W-30 !
                            Jeżeli producent zaleca nawet 10W-40 to zapewniam Cię że 0W-30 czy 5W-30 świetnie sobie poradzą. A uwalić kanały to można co najwyżej nagarem. Jeżeli film olejowy będzie grubszy (grubość ta jest w setnych milimetra) to prędkość/ciśnienie też może być większe.
                            Zamieszczone przez Pidziek
                            C2 = C3 różnica polega w HTHS i dodatkach jakie posiada konkretny olej
                            Są to oleje ekologiczne i jak nie trzeba ich lać to nie ma też sensu. To auto nie ma DPFa..
                            Co do niższego HTHS- Eco-nergy ma 3.41, X-Lite podejrzewam że niewiele ponad 3.5. Jeżeli to ma uwalić jakiś kanał..
                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Proszę mi wlać olej 503.01
                            X-Lite spełnia tę normę. W katalogu Motula X-lite jest jako Best. Jako Better jest Eco-nergy ale 0W-30.
                            Ten gość z cytatu który zalał ? Zapewne C2 skoro tak się upierasz na A5/B5.
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez konkon
                              Różnica temp. płynięcia jest nie o kilka st. a o kilkanaście- -51 : -36. Więc który będzie lepiej pompowalny i szybciej zabezpieczy silnik w ok. -20-(-30)? 0W. Eco-nergy przy ok. -30 będzie już b. kiepsko płynął, X-lite bez problemu.
                              Tak owszem ale czy bardziej zależy Ci na lepszym spłynięciu oleju X-Lite 0W-30 do smoku pompy przy -40st.C czy na lepszej pompowalności oleju 5W-30 A5/B5 w tej samej temp. ?
                              Starałem się tego dowieźć poprzez napisanie różnic miedzy silnikami produkcji japonskiej i europejskiej.

                              Isio raz :-)

                              X-lite ma lepkość w 40st.C 66,5 a w 100st. 11,9 Eco nergy ma natomiast 57 i 10
                              W temperaturze 0st.C lepkości bedą :
                              X-lite 516 cSt a Eco-nergy 474 cSt , różnica 42 cSt

                              Lepkość kinematyczna jest to stosunek lepkości dynamicznej danej cieczy do jej gęstości.
                              (lepkość 1 cSt posiada woda w temperaturze 4° C) czyli lepkość 40 razy wiekszą ma olej 0W-30 X-lite niz 5W-30.
                              Dobra ale skoro lepkosć kinematyczna to stosunek lepkości dynamicznej do gęstości ( X-Lite ma wiekszą) to w którym przypadku trzeba użyć wiekszej siły do przesunięcia warstwy cieczy o powierzchni 1 cm względem drugiej takiej samej warstwy oddalonej o 1 cm, z prędkością 1 cm/sec ?
                              Ano X-Lite, większy opór, gęstość i tarcie wewnętrzne odbiór ciepła i ogólnie szeroko pojęty "flow" a tego własnie nie lubia japonczyki, lubia za to ludzie kupujacy olej nie dostosowane do konstrukcji ale zgodne z przeświadczeniem handlarza i marka czy reklamą tudzież wyszukiwarką.

                              Zamieszczone przez konkon
                              Jeżeli producent zaleca nawet 10W-40 to zapewniam Cię że 0W-30 czy 5W-30 świetnie sobie poradzą.
                              Ba w toyocie we flotówkach nawet 15W-40 daje radę ale czy chodzi o to aby wywalac po 1000zł na paliwo wiecej w ciągu roku i za kilka lat robic turbo czy głowicę ?

                              Zamieszczone przez konkon
                              Co do niższego HTHS- Eco-nergy ma 3.41, X-Lite podejrzewam że niewiele ponad 3.5. Jeżeli to ma uwalić jakiś kanał..
                              To nie do konca tak, trochę czasu trzeba aby silnik doprowadzić do poziomu w którym wymagamy juz dolewek , nie musi się kanał przytkac nagarem choć w przypadku (Mobila 10W-40 to całekim prawdopodobne czy magnateca piłowanego przez dłuższy czas)
                              ale o cyrkulacje i odpowiedni flow, jak jest słaby i niedostosowany do konstrukcji silnika to olej sie przegrzewa, szybko traci swoje własciwosci itp. i w tym newralgicznych punktach gdzie tem. raczej nie schodzi poniżej 200-300st.C jest najsłabszym ogniwem w przypadku słabego oleju później to idzie nico lawinowo ...

                              Dlaczego w USA H22 (poezja) jeżdzą na 5W-30/0W-30 po 200 000 mil i nie mają jakiś problemów z dolewkami? - a u nas po 150 000km trzeba dolewać już jak to wielu specjalistów zaleca 5W-50 a często nawet 10W-40 nie starcza ...?

                              Zobacz ten krótki maeriał odnośnie zaleceń do Hond:



                              Europa to Europa ....Na widok 0W-20 nadal 90% ludzi puka sie po czole :-)

                              Zapytaj przy okazji w serwisie Hondy czy słyszeli o normie HTO-06.

                              miłęj nocy :-)
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Ja bym jeszcze chętnie spróbował :

                                http://www.redlineoil.com...x?pid=3&pcid=21
                                Pidziek, czy masz możliwość ściągnięcia tego oleju w rozsądnej cenie? Znalazłem go w internecie ale jest cholernie drogi (ponad 300 PLN/galon) + przesyłka z Europy.

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Własnie w rozsądnej cenie nie.
                                  Ale można zapytać w b2rally może mają w normalnej cenie :-)
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • Dzida
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2253

                                    Mam pytanie, możę niezbyt mądre, ale jednak. . .

                                    Byłem wczoraj u maciejka po filtry na Łopuszańskiej. Patrzę obok hutrownia z olejami. Wchodzę, Castrol EDGE TD 4 l 5W40 505.01 135 PLN brutto, EDGE 5W30 4 l 504.00/507.00 146 PLN brutto.

                                    Zajeżdżam po drodze do Makro, patrzę na półką a tam EDGE TD 5W40 505.01 185 PLN brutto, EDGE 5W30 504.00/507.00 231 PLN.

                                    Z czego wynika różnica w cenach pomiędzy jakby nie patrzył malą hurtownią a ogromnym mającym wiele sklepów Makro? W Hurtowni można płacić kartą (czyli dodatkowo doliczamy 3-5% prowizję dla firmy obsługującej płatności, w Makro płacimy gotówką)

                                    Czyżby Ci z Hurtowni:

                                    1. Ukradli parę kontenerów Castrola i mogą go teraz puszczać za półdarmo? (nie sądze) :roll:
                                    2. Kupili/zamówili puste bańki, wlali najtańszy minerał i teraz puszczają to jako Castrol? (nie sądze) :roll: :roll:
                                    3. Kupili kontener Castrola od kolegaberlin i teraz puszczają to stacjonarnie, jako sklep? (bez sensu)

                                    Jakieś inne logiczne wytłumaczenie?

                                    Komentarz

                                    • Lashlo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1455

                                      Jakas stara seria? Trza by zerknac na date produkcji.

                                      Komentarz

                                      • vaz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 799
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez Dzida
                                        Jakieś inne logiczne wytłumaczenie?
                                        być może mają innych dostawców np. do Makro oleje dostarcza Castrol Polska a hurtownia sprowadza z Niemiec, gdzie oleje są tańsze. W Krakowie, w dużej hurtowni ceny olejów też są nawet 30-40% niższe niż w dużych marketach...
                                        Antyfotoradar Valentine1
                                        Harry II Classic+Sirio ML145

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez Dzida
                                          Byłem wczoraj u maciejka po filtry na Łopuszańskiej.
                                          a nie chciałeś oleju PENTOSIN PENTOSYNTH HC 5W40 505.01 lub PENTOSIN PENTO SUPER PERFORMANCE III 5W30 ...zamiast kombinować z Castrolem?
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • soszek81
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1245

                                            Dzida - taki manewr to norma.
                                            Jak jeszcze kupowałem Castrola, to w sklepiku niedaleko Jana Pawła II w KR (facet wystawiał na allegro, "sklep" miał w mieszkaniu, normalnie paragon z kasy fiskalnej lub faktura) bańka Edge TD 5W40 była za 115-120, a 2km dalej w Carrefourze ten sam olej był za 199.
                                            Masakra.
                                            Porównywałem opakowania, plomby (dla mnie to samo), daty produkcji (różniły się o miesiąc czy dwa). Auto jeździ cały czas, przejechało na tym oleju 80k km i cały czas wszystko ok.
                                            Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                            Komentarz

                                            • konkon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 667
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                              Panowie pozwolę sobie zacytować kolegę zkruk z forum Accord:
                                              co do Castrola - ostatnio miałem okazję dowiedzieć się jak to działa
                                              znajomy trafił przez przypadek na spotkanie sprzedawców Castrola (w sensie serwisów samochodowych)
                                              wyobraźcie sobie, że flagowy Castrol Edge 0W30 który na allegro idzie po około między 160 a 190 zł kupowany jest przez serwis za 65 zł
                                              więc sami rozumiecie wokół czego kręci się ten biznes
                                              chodzi o górkę dla sprzedawcy
                                              była na spotkaniu omawiana polityka cenowa - więc cena minimalna jest odgórnie "zalecona" - oczywiście bez przymusu... ale lepiej jej przestrzegać, bo panu już nie sprzedamy
                                              Do końca w to nie wierzę, ale w każdej bajce jest ziarenko prawdy. Castrol robi taką masówę że kto wie jak to jest naprawdę.
                                              Dzida, mój kolega sprzedaje na allegro- petrostar_wawa
                                              Towar w 100%, zawsze biorę od niego Motula, ostatnio wszedł w LM, ceny jeszcze nie te. Ale Castrola ma z najnowszych partii w technologii FST (myślałem że będą tylko w ASO). Castrol Edge TD 5W-40 5L 129 zł, 4L 107 zł
                                              Ciekawe że ma Lotosa Syntetica także w najnowszym opakowaniu za 69 zł 4L, skoro na tym zarabia to ile kosztuje hurtowo ?
                                              Taniej nie da rady za cholerę, ceny wyżyłowane. Dawniej mogłem negocjować jak jego siedzibą był samochód.
                                              Jest właścicielem także Pit Stop AMS (także na allegro) w centrum gdzie można kupić drożej ale wymiana oleju 25 zł i 10% zniżek na filtry Mann/Knecht...
                                              Konrad
                                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                              90 konny AGRessor
                                              PerfectServiceBy DGW
                                              WhitePride :smokedevil

                                              Komentarz

                                              • endryu
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3774
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Nie tak dawno czytałem w prasie motoryzacyjnej, że dość wysokie ceny oliwy z polskiej dystrybucji wynika z umów z producentem.
                                                Tańsza oliwa z mniejszych sklepików lub nawet wielu hurtowni pochodzi głównie bezpośrednio od producentów lub innych pośredników, którzy mają umowy na duże zakupy u producenta. Wielu polskich handlowców w branży oliwiarskiej robi wspólne zakupy u tych zagranicznych aby było taniej. Po prostu dogadują się między sobą.
                                                Kilka razy osobiście kupowałem we wrocławskim Oilcarsie (nie jest to żadna reklama z mojej strony), którzy to bezpośrednio kupują za zachodnią granicą. Mają zawsze duże ilości różnych olei na paletach w magazynie.
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  a nie chciałeś oleju PENTOSIN PENTOSYNTH HC 5W40 505.01 lub PENTOSIN PENTO SUPER PERFORMANCE III 5W30
                                                  Heh, no jakoś Maciek nie przekonał mnie, choć nie powiem byłem otwarty na propozycje. Poza tym zwykły szczerze mówić mało znany HaCek za 100 PLN to jakoś nie powala na kolana, a ja z mojego silnika nie chcę robić królika doświadzczalnego. Z Catrolem nie kombinuję, po prostu napisałem to jako ciekawostkę. Mam wielką ochotę spróbować oleju od którego mnie odciągasz, a jeżeli już miałbym iść w kierunku 5w40, to poniżej jest chyba oferta nie do przebicia na chwilę obecną (i to na miejscu w W-wie).

                                                  Cena domeny: 375 PLN. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


                                                  Abstrahując, ja na temat Castrola mam dobre zdanie moja była Octavia zrobiła już na nim 100 kkm i nic. Dalej zap...la jak burza.

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    A tam ktoś pracuje ?
                                                    Kiedys (w sierpniu) chciałem kupić tam płukanki bo brakło mi ale do dnia dzisiejszego cisza ....
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...