Zamieszczone przez konkon
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
konkon: Producent zaleca olej A1.
Lepkości 0W-30 oparte na A1 w tym dieslu się nie spiują najlepiej chodz auta na tym jeżdzą.
Silniki wykazuja lepsza kulturę pracy na oleju 5W-30 A5/B5 (też zależy od producenta i oleju) i nawet zalanie najlepszego oleju 0W-30 A5 nie da do konca tak wymiernych efektów i kultury pracy jak własnie coś o minimalnie grubszym filmie olejowym.
Znam to z autopsji bo naprawdę wiele silników przewinęło się przez "moje rece" i znam odczucia włascicieli.
O ile w silnikach nowszych klasy K20 (2.0) i K24 (2.4) jak i rodzina R - oleje klasy A5, GF-4 czy z normą HTO-06 robią doskonałą robotę i silniki chodza na tych olejach aksamitnie to juz w przypadku diesla tak nie jest.
W i-CTDI już z pewnym przebiegiem , nieco hałasujaco hydraulika przy zimnym rozruchu co jest czestym zjawiskiem w tych jednostkach olej pokroju 5W-40 CJ-4 spisuje się rewelacyjnie !
Co do rozklepania miałem na mysli własnie wysokie temp. jednostki diesla i cienki film olejowy a nie zimny rozruch.
X-lite ma lepkość w 40st.C 66,5 a w 100st. 11,9 Eco nergy ma natomiast 57 i 10
Więc jaka lepkość bedzie miał 5W-30 w stosunku do 0W-30 w dieslu przy 0st.C ....?
- X-lite 516 cSt a Eco-nergy 474 cSt więc który bedzie miał mniejsze opory lepszą pompowalność ano własnie 5W-30 a nie 0W-30 !
Pomijam aspekt smarowania układu tłokowo korbowego i tulei cylindrycznych .
X-Lite bedzie napływał szybciej do smoku pompy oleju na Syberii ale bedzie rotował wieksze opory , większa lepkość od 5W-30 który bedzie ją utrzymywał w sposób bardziej akceptowalny dla tego silnika, czyli lepszy rozruch, szybsze dotarcie oleju do węzłów tarcia mniejsze spalanie a film olejowy bardziej stabilny.
Jak lepkość bedzie wygladać w przypadku 80st.C jaka osiągana jest w tych silnikach ?
X-lite 18.8 cSt a Econergy 15,8 (nieco więcej niz motul 10W-40 w temp. 100st.C !)
na czym lepiej bedzie pracować I-CTDI na 5W-30 A5, akceptowalny film olejowy ładny flow czyli przepływ.
napisze może jeszcze inaczej co może zabrzmi lekko jako krypto reklama , silniki nawet benzynowe K2-.. lepiej parcują na Fuchsie PRO C2 5W30 niż na X-Lite Motula !
Tak że zalecenia Hondy nie zawsze oscylują tylko wokół oszczędności paliwa ale bazują na sposobie w jaki jest silnik skonstruowany, jak grube ma kanały smarne, jaka pompowalność powinien mieć olej w uniwersalnym zakresie temp. -5-30st.C itp.
piramida: Amsoil AFL poszedł do Blackstone na pełna analize z TBN i TAN po 10 000km :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidziek, Dzięki, zastanawiam sie tylko czy znajdzie sie w oleju płyn chłodniczy bo jednak raz na 10tys minimalnie płynu muszę dolać :roll:
[ Dodano: Pon 12 Wrz, 11 15:21 ]
Zamieszczone przez skoda_gadacZamieszczone przez PAOLO ESCOJeśli przeglądy są stałe co 15 tys km to olej z normą 505.01 wystarczy. Inaczej przy Long Life olej VW 507.00 (lub 506.01).
Jako ciekawostka:
wymiana_oleju_szkodzi_silnikowisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidzieklepiej pracują na Fuchsie PRO C2 5W30 niż na X-Lite Motula !
Zamieszczone przez natashPodbijam bo się zagubiło...
Chciałem kupić ten olej:
Motul X-Clean C3 5W-40
Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????
_________________
Oczywiscie że X-clean 5W-40 spelnia 505.01 - info na oficjalnej stronie, w karcie i na butelce.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedZamieszczone przez Pidzieklepiej pracują na Fuchsie PRO C2 5W30 niż na X-Lite Motula !
Zamieszczone przez natashPodbijam bo się zagubiło...
Chciałem kupić ten olej:
Motul X-Clean C3 5W-40
Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????
_________________
Oczywiscie że X-clean 5W-40 spelnia 505.01 - info na oficjalnej stronie, w karcie i na butelce.
PL
vs
DE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekProducent zaleca olej A1
ACEA B1 0W-30 (zalecany)
ACEA B3 0W-40*
ACEA B1 5W-30*, ACEA B3 5W-40*
ACEA B3 10W-30*, ACEA B3 10W-40*
*UWAGA: stosowanie innych olejów niż o zalecanej lepkości może znacząco zwiększyć zużycie paliwa.
Zamieszczone przez PidziekLepkości 0W-30 oparte na A1 w tym dieslu się nie spiują najlepiej chodz auta na tym jeżdzą
Zamieszczone przez PidziekSilniki wykazuja lepsza kulturę pracy na oleju 5W-30 A5/B5 (też zależy od producenta i oleju) i nawet zalanie najlepszego oleju 0W-30 A5 nie da do konca tak wymiernych efektów i kultury pracy jak własnie coś o minimalnie grubszym filmie olejowym.
Zamieszczone przez PidziekX-lite ma lepkość w 40st.C 66,5 a w 100st. 11,9 Eco nergy ma natomiast 57 i 10
Więc jaka lepkość bedzie miał 5W-30 w stosunku do 0W-30 w dieslu przy 0st.C ....?
- X-lite 516 cSt a Eco-nergy 474 cSt więc który bedzie miał mniejsze opory lepszą pompowalność ano własnie 5W-30 a nie 0W-30 !
Pomijam aspekt smarowania układu tłokowo korbowego i tulei cylindrycznych .
Sądzisz że wybrałem olej na Syberię, ja z kolei mogę napisać, że zalecasz olej do Miami.
Po pierwsze primo: W zimę u mnie zdarzają się temp. dochodzące do -30 st. (więc to który rzutem na taśmę przepompuje więcej oleju do mnie zbytnio nie przemawia), X-Lite zmiażdży Eco-nergy na dzień dobry.
Po drugie primo :lol: ta siarczysta zima potrafi siedzieć ok. pół roku, a to ma już znaczący wpływ na pracę silnika i jego zużycie.
Nie rozumiem tego drugiego. Sądzisz, że X-Lite nie nasmaruje odpowiednio silnika i jego części ? Czy poprostu oba zapewnią dobry poziom ochrony ?
Zamieszczone przez PidziekX-Lite bedzie napływał szybciej do smoku pompy oleju na Syberii ale bedzie rotował wieksze opory , większa lepkość od 5W-30 który bedzie ją utrzymywał w sposób bardziej akceptowalny dla tego silnika, czyli lepszy rozruch, szybsze dotarcie oleju do węzłów tarcia mniejsze spalanie a film olejowy bardziej stabilny.
Zamieszczone przez PidziekW i-CTDI już z pewnym przebiegiem , nieco hałasujaco hydraulika przy zimnym rozruchu co jest czestym zjawiskiem w tych jednostkach olej pokroju 5W-40 CJ-4 spisuje się rewelacyjnie !
Zamieszczone przez Pidziekna czym lepiej bedzie pracować I-CTDI na 5W-30 A5, akceptowalny film olejowy ładny flow czyli przepływ.
napisze może jeszcze inaczej co może zabrzmi lekko jako krypto reklama , silniki nawet benzynowe K2-.. lepiej parcują na Fuchsie PRO C2 5W30 niż na X-Lite Motula !
Zamieszczone przez PidziekTak że zalecenia Hondy nie zawsze oscylują tylko wokół oszczędności paliwa ale bazują na sposobie w jaki jest silnik skonstruowany, jak grube ma kanały smarne, jaka pompowalność powinien mieć olej w uniwersalnym zakresie temp. -5-30st.C itp.
Sądzę że Eco-nergy to olej głównie HC dopakowany dodatkami zmniejszającymi lepkość. X-Lite (Ester based) zapewne swe właściwości zawdzięcza bazom PAO/Estry.
Pidziek, Na przyszłość więcej konkretów bo samo "silnik lepiej pracuje", olej lepiej się sprawdza" wiele nie wnosi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedPizdziek - handlujesz Fuchsem - badz obiektywny. Takie teksty sa niepożadane z Twojej strony - sa niewiarygodne po prostu.
jestem po zmianie oleju
miałem MOTUL 8100 X-LITE 0w-30
przebieg : 150kkm
dolewki w tym czasie: 1-1.5litra - nie uważam by była to jakaś straszna ilość - zwłaszcza, że jeżdżę ostro...
wybieram się w długą podróż - więc zmieniłem olej trochę wcześniej
zapytałem się crooma co poleca - wziąłem: Fuchsa 5w30 i taki dziś został zalany.
Różnica była słyszalna natychmiast - silnik chodził dużo bardziej miękko - jedwabiście
na światłach nic nie trzęsie, silnika nie słychać- zrobiło się ciszej. Odczucia że wkręca się lepiej - także są obecne...
oczywiście - efekt mógł być spowodowany nowym olejem... ale mam wrażenie, że ostatnio jak zalałem motula 0w30 to nie miałem aż takich mega odczuć... (a zalewałem po Elfie 5w30) - ale wiadomo - może być to mocno subiektywne odczucie...
Motul to oczywiscie dobra marka ale nie wszedzie i nie do kazdego samochodu i fakt faktem jest że dobór oleju nie zawsze jest idealnie wstrzelony i można się nie wstrzelić ale aby dobrać go do konkretnego przypadku zawsze staram się brać wszelkie wytyczne eksploatacyjne samochodu i konstruktora.
Pisząco o oleju do hondy chciałem zwrócic uwagę na jeden szkopuł A3/B4 to inny olej od tego opartego na A1/B1 czy B5 o ile ten pierwszy moze mieć temp. płyniecia na poziomie -50st.C to drugi majac temp. płyniecie nieco mniejszą nawet o te kilka st.C szybciej nasmaruje silnik, lepiej odprowadzi ciepło itp.
Honda ponadto ma inny system smarowania niż Audi czy VW i tutaj tez jest drugi szkopuł.
W dwóch słowach - Silniki z europy nie mają (nie wiem jak to jest obecnie ale chybanic się nie zmieniło w jednostkach grupy VW..) kanału chłodząco smarującego w taki sposób jak mają to japońcyki.
Olej rozpryskuje się tylko na denku tłoka wtedy mamy chłodzenie oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego efektywnego smarowania w czasie suwu tłoka do góry.
W japoncach jest taki kanał w tłoku przez który płynie sobie olej , jak tłok jest na dole to tzw. rzygacz wtłacza olej w środek tłoka nastepnie ten olej wypływa sobie na powierzchni pierscienia olejowego smarujac ścianke cylindra, a jak jest na górze olej nastryskiwany jest na denko tłoka i tym samym go chłodzi.
To taki mały niuans który tłumaczy zasadnośc stosowanie oleju o nieco innej specyfikacji ( nie mam tutaj na myśli lepkości bo jak widzisz 5W-30 nasmaruje lepiej silnik niz 0W-30 !), jak ktos uwali drożność kanału smarno-chłodzacego kiepskim olejem A3/B4 o gorszym flow (przepływie ) w takiej Hondzie czy innym japonczyku to wtedy zaczynaja sie cyrki, pobór oleju, kopcenie, cuda na kiju..
A mało kto o tym wie.
Uwierz mi naprawde przerabiałem temat i w prawo i lewo i naprawdę mało ludzi w polsce zdaje sobie sprawę że odpowiedni dobór oleju do klucz, pozostawię markę na dalszy plan :_)
Stąd drogi przyjacielu zwróciłem uwagę na lepkość oleju i jego flow a nie temp.l z jaka bedzie napływał na smok pompy lejowej !
Po prostu jednostki grupy VW/Audi maja inne smarowanie i tylko to czy ...własciciel zadba o odpowiedni dobór oleju zagwarantuje że silniki zarówno europejskie jak i japonskie beda jeździć wiecznie !
I wreszcie o ile A3/B4 można zastosować wszedzie dzięki podwyższonemu HTHS to A1 /B5 już nie.
C2 = C3 różnica polega w HTHS i dodatkach jakie posiada konkretny olej :-)
Powiem więcej o mnie bardzo cieszy, rosnąca świadomość jaka jest wszech obecna wśród ludzi czytających to jak i inne fora odnośnie stosowania wysokiej jakosci olejów i środków smarnych w Polsce- moja działalność forumowa to jest margines i bardziej służy wymianie doświadczeń, nawiązywaniu wielu fantastycznych znajomości ale cieszy mnie że ludzie jadąc do serwisów VW, Skody, Hondy, Toyoty i innych marek oczekują już nieco więcej i czesto jak pokazuje praktyka maja wieksza wiedzę odnośnie doboru olejów, lepkości niż wiekszość mechaników i serwisantów danej marki.
Ostatnio byłem świadkiem rozmowy pewnej osoby (szkoda że nie zagadałem) w serwisie niezależnym VW - Proszę mi wlać olej 503.01 czy macie cos wysokiej klasy na miejscu, mechanik poszedł do kierownika ten wyszedł i powiedział że cuduje , facet był Polówką chyba TSI odwrócił się i wyszedł ...
I z tego co widzę często nie do zagięcia są ludzie z serwisów maszyn rolniczych i budowlanych po których jeżdzę dosyć czesto, wbrew pozorom i tutaj można naprawdę czesto trafić na człowieka który doskonale wie co jest dobre i o jakiej specyfikacji.
Mam nadzieję że znowu nie wkradł się haos w mojej wypowiedzi bo nie czytałem tego co szybko skrobnąłem :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashChciałem kupić ten olej:
Motul X-Clean C3 5W-40
Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????
Zamieszczone przez PAOLO ESCOMotul X-Clean C3 5W-40 http://www.motul-oil.co.u...40_TDS_(GB).pdf ma normę VW 505.01 (pewnie patrzyłeś na Motul X-Clean 5W-40 bez C3.)PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez natashChciałem kupić ten olej:
Motul X-Clean C3 5W-40
Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????
Zamieszczone przez PAOLO ESCOMotul X-Clean C3 5W-40 http://www.motul-oil.co.u...40_TDS_(GB).pdf ma normę VW 505.01 (pewnie patrzyłeś na Motul X-Clean 5W-40 bez C3.)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainJa tam byłem zadowolony z Valvoline a z Fuchsa nie jestem.
Ten gość z cytatu z forum Accorda który zalał ? Zapewne C2 skoro tak bardzo zalecasz A5/B5.
Pidziek, nie wiem dlaczego sądzisz że 0W wolniej nasmaruje silnik niż 5W. To są właśnie znormalizowane wartości pompowalności i łatwego rozruchu. Może powyżej 0 st. owszem ze względu na niższą lepkość będzie (niewiele) lepiej płynął ale różnice lepkości nie są powalające. W ujemnych temp. 5W nie ma szans z 0W. Różnica temp. płynięcia jest nie o kilka st. a o kilkanaście- -51 : -36. Więc który będzie lepiej pompowalny i szybciej zabezpieczy silnik w ok. -20-(-30)? 0W. Eco-nergy przy ok. -30 będzie już b. kiepsko płynął, X-lite bez problemu.
To że na Fuchsie i LM zazwyczaj silniki pracują aksamitniej już wiemy. Wleję poobserwuję, na następną wymianę może spróbuję Eco-nergy, może jakiś inny rodzyneczek, zobaczymy.
Zamieszczone przez Pidziekjak widzisz 5W-30 nasmaruje lepiej silnik niz 0W-30 !
Zamieszczone przez PidziekC2 = C3 różnica polega w HTHS i dodatkach jakie posiada konkretny olej
Co do niższego HTHS- Eco-nergy ma 3.41, X-Lite podejrzewam że niewiele ponad 3.5. Jeżeli to ma uwalić jakiś kanał..
Zamieszczone przez PidziekProszę mi wlać olej 503.01
Ten gość z cytatu który zalał ? Zapewne C2 skoro tak się upierasz na A5/B5.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonRóżnica temp. płynięcia jest nie o kilka st. a o kilkanaście- -51 : -36. Więc który będzie lepiej pompowalny i szybciej zabezpieczy silnik w ok. -20-(-30)? 0W. Eco-nergy przy ok. -30 będzie już b. kiepsko płynął, X-lite bez problemu.
Starałem się tego dowieźć poprzez napisanie różnic miedzy silnikami produkcji japonskiej i europejskiej.
Isio raz :-)
X-lite ma lepkość w 40st.C 66,5 a w 100st. 11,9 Eco nergy ma natomiast 57 i 10
W temperaturze 0st.C lepkości bedą :
X-lite 516 cSt a Eco-nergy 474 cSt , różnica 42 cSt
Lepkość kinematyczna jest to stosunek lepkości dynamicznej danej cieczy do jej gęstości.
(lepkość 1 cSt posiada woda w temperaturze 4° C) czyli lepkość 40 razy wiekszą ma olej 0W-30 X-lite niz 5W-30.
Dobra ale skoro lepkosć kinematyczna to stosunek lepkości dynamicznej do gęstości ( X-Lite ma wiekszą) to w którym przypadku trzeba użyć wiekszej siły do przesunięcia warstwy cieczy o powierzchni 1 cm względem drugiej takiej samej warstwy oddalonej o 1 cm, z prędkością 1 cm/sec ?
Ano X-Lite, większy opór, gęstość i tarcie wewnętrzne odbiór ciepła i ogólnie szeroko pojęty "flow" a tego własnie nie lubia japonczyki, lubia za to ludzie kupujacy olej nie dostosowane do konstrukcji ale zgodne z przeświadczeniem handlarza i marka czy reklamą tudzież wyszukiwarką.
Zamieszczone przez konkonJeżeli producent zaleca nawet 10W-40 to zapewniam Cię że 0W-30 czy 5W-30 świetnie sobie poradzą.
Zamieszczone przez konkonCo do niższego HTHS- Eco-nergy ma 3.41, X-Lite podejrzewam że niewiele ponad 3.5. Jeżeli to ma uwalić jakiś kanał..
ale o cyrkulacje i odpowiedni flow, jak jest słaby i niedostosowany do konstrukcji silnika to olej sie przegrzewa, szybko traci swoje własciwosci itp. i w tym newralgicznych punktach gdzie tem. raczej nie schodzi poniżej 200-300st.C jest najsłabszym ogniwem w przypadku słabego oleju później to idzie nico lawinowo ...
Dlaczego w USA H22 (poezja) jeżdzą na 5W-30/0W-30 po 200 000 mil i nie mają jakiś problemów z dolewkami? - a u nas po 150 000km trzeba dolewać już jak to wielu specjalistów zaleca 5W-50 a często nawet 10W-40 nie starcza ...?
Zobacz ten krótki maeriał odnośnie zaleceń do Hond:
Europa to Europa ....Na widok 0W-20 nadal 90% ludzi puka sie po czole :-)
Zapytaj przy okazji w serwisie Hondy czy słyszeli o normie HTO-06.
miłęj nocy :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Własnie w rozsądnej cenie nie.
Ale można zapytać w b2rally może mają w normalnej cenie :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Mam pytanie, możę niezbyt mądre, ale jednak. . .
Byłem wczoraj u maciejka po filtry na Łopuszańskiej. Patrzę obok hutrownia z olejami. Wchodzę, Castrol EDGE TD 4 l 5W40 505.01 135 PLN brutto, EDGE 5W30 4 l 504.00/507.00 146 PLN brutto.
Zajeżdżam po drodze do Makro, patrzę na półką a tam EDGE TD 5W40 505.01 185 PLN brutto, EDGE 5W30 504.00/507.00 231 PLN.
Z czego wynika różnica w cenach pomiędzy jakby nie patrzył malą hurtownią a ogromnym mającym wiele sklepów Makro? W Hurtowni można płacić kartą (czyli dodatkowo doliczamy 3-5% prowizję dla firmy obsługującej płatności, w Makro płacimy gotówką)
Czyżby Ci z Hurtowni:
1. Ukradli parę kontenerów Castrola i mogą go teraz puszczać za półdarmo? (nie sądze) :roll:
2. Kupili/zamówili puste bańki, wlali najtańszy minerał i teraz puszczają to jako Castrol? (nie sądze) :roll: :roll:
3. Kupili kontener Castrola od kolegaberlin i teraz puszczają to stacjonarnie, jako sklep? (bez sensu)
Jakieś inne logiczne wytłumaczenie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaJakieś inne logiczne wytłumaczenie?Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Dzida - taki manewr to norma.
Jak jeszcze kupowałem Castrola, to w sklepiku niedaleko Jana Pawła II w KR (facet wystawiał na allegro, "sklep" miał w mieszkaniu, normalnie paragon z kasy fiskalnej lub faktura) bańka Edge TD 5W40 była za 115-120, a 2km dalej w Carrefourze ten sam olej był za 199.
Masakra.
Porównywałem opakowania, plomby (dla mnie to samo), daty produkcji (różniły się o miesiąc czy dwa). Auto jeździ cały czas, przejechało na tym oleju 80k km i cały czas wszystko ok.
Komentarz
-
-
Panowie pozwolę sobie zacytować kolegę zkruk z forum Accord:
co do Castrola - ostatnio miałem okazję dowiedzieć się jak to działa
znajomy trafił przez przypadek na spotkanie sprzedawców Castrola (w sensie serwisów samochodowych)
wyobraźcie sobie, że flagowy Castrol Edge 0W30 który na allegro idzie po około między 160 a 190 zł kupowany jest przez serwis za 65 zł
więc sami rozumiecie wokół czego kręci się ten biznes
chodzi o górkę dla sprzedawcy
była na spotkaniu omawiana polityka cenowa - więc cena minimalna jest odgórnie "zalecona" - oczywiście bez przymusu... ale lepiej jej przestrzegać, bo panu już nie sprzedamy
Dzida, mój kolega sprzedaje na allegro- petrostar_wawa
Towar w 100%, zawsze biorę od niego Motula, ostatnio wszedł w LM, ceny jeszcze nie te. Ale Castrola ma z najnowszych partii w technologii FST (myślałem że będą tylko w ASO). Castrol Edge TD 5W-40 5L 129 zł, 4L 107 zł
Ciekawe że ma Lotosa Syntetica także w najnowszym opakowaniu za 69 zł 4L, skoro na tym zarabia to ile kosztuje hurtowo ?
Taniej nie da rady za cholerę, ceny wyżyłowane. Dawniej mogłem negocjować jak jego siedzibą był samochód.
Jest właścicielem także Pit Stop AMS (także na allegro) w centrum gdzie można kupić drożej ale wymiana oleju 25 zł i 10% zniżek na filtry Mann/Knecht...
Komentarz
-
-
Nie tak dawno czytałem w prasie motoryzacyjnej, że dość wysokie ceny oliwy z polskiej dystrybucji wynika z umów z producentem.
Tańsza oliwa z mniejszych sklepików lub nawet wielu hurtowni pochodzi głównie bezpośrednio od producentów lub innych pośredników, którzy mają umowy na duże zakupy u producenta. Wielu polskich handlowców w branży oliwiarskiej robi wspólne zakupy u tych zagranicznych aby było taniej. Po prostu dogadują się między sobą.
Kilka razy osobiście kupowałem we wrocławskim Oilcarsie (nie jest to żadna reklama z mojej strony), którzy to bezpośrednio kupują za zachodnią granicą. Mają zawsze duże ilości różnych olei na paletach w magazynie.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOa nie chciałeś oleju PENTOSIN PENTOSYNTH HC 5W40 505.01 lub PENTOSIN PENTO SUPER PERFORMANCE III 5W30
Cena domeny: 375 PLN. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Abstrahując, ja na temat Castrola mam dobre zdanie moja była Octavia zrobiła już na nim 100 kkm i nic. Dalej zap...la jak burza.
Komentarz
-
-
A tam ktoś pracuje ?
Kiedys (w sierpniu) chciałem kupić tam płukanki bo brakło mi ale do dnia dzisiejszego cisza ....Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz