dobrze napisane a co do normy 505.01 ogólnie silnik PD jest pancerny, jednym słabym elementem są pompowtryski a właściwie ich napęd, który poprzez wielkie naprężenia jakie działają na wałek powodują szybsze zużycie krzywek na wałku i to tych od pompek i od zaworów wydechowych i ssących dlatego olej do silnika PD powinien mieć wysokie parametry smarne odpowiednio wysoka lepkość i odporność na ścinanie warstwy olejowej, wystarczy zobaczyć olej z normami 505,01 i każdy ma wysoką lepkość kinematyczną i indeks lepkości a na rynku jest dużo olejów które mają lepsze parametry są 100% syntetykami i ale nie mają drogiej normy
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez bvw08na rynku jest dużo olejów które mają lepsze parametry są 100% syntetykami i ale nie mają drogiej normy
w przypadku oleju VW 505.01 do PD liczy się zwłaszcza ta "lepkość" a dokładnie możliwość pozostawienie na krzywkach wałka rozrządu cienkiego "filmu" olejowego który zabezpiecza mechanizmy tak, by po pierwszym uruchomieniu/ dłuższym postoju nie pracowały na "sucho".
Olejów z wysoką odpornością HTHS na ścinanie w ciężkich warunkach pracy silnika też jest już troszkę do wyboru.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deratusCzy w takim silniku może pracować pełny syntetyk 5/40 ?
No tak wiekszość norm się kupuje i tyle a Ci co nie maja to trudno.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deratusProszę o podanie kilku olejów w 100% syntetycznych, przewyższających wymagania normy 505.01 (ale jej nie posiadających)
Fuchs RACE PRO S 5W-40 ale to juz półka pełnoestrowa czyli poziom wyżej i chyba najlepsza dostepna baza syntetyczna VIgr.
To wiem na pewno .Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekFuchs RACE PRO S 5W-40
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam !
Mam pytanie. Na bagnecie jest podziałka z oznaczeniem MIN i MAX ze strzałkami które oznaczają minimalny i maksymalny poziom MIN i MAX.Czy wiadomo jaka jest różnica w ml oleju między poszczególnymi poziomami i np jak wleję 4 l to jaki poziom będzie na bagnecie. Z góry dzięki za infojmors44
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekProszę o podanie kilku olejów w 100% syntetycznych, przewyższających wymagania normy 505.01 (ale jej nie posiadających)
Amsoil oparty na pełnosyntetycznych bazach PAO IV gr. a RACE PRO S na bazach estrowych VI gr.
To inna klasa niz oleje popularnie nazywane u nas "syntetycznymi"
2 osoby mnie prosiły o napisanie jak to jest z tym smarowaniem silników Niemieckich i innych (tutaj podaje japonskie gwoli ciekawosci)
W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek).
Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to uszczelki spod głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”.
Silniki Europejskie nie posiadają kanału chłodząco-smarującego w taki sposób jak mają to japońskie jednostki. Żygacz rozpryskuje olej tylko na denku tłoka (chłodzenie) oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego smarowania w czasie suwu tłoka do góry.
Mam nadzieję że pomogłem choć w niewielkim stpniu.
Aha temat odmy ale jeszcze kilka lat temu temat bardzo aktualny w jednostkach VW przy stosowaniu kiepskich olejów.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidziek, piszesz,ze taki a taki olej jest na bazie syntetycznej grupy IV,lub V...
lub jest HC...ale skad normalny Kowalski ma to wiedziec :?:
W karcie charakterystyki takich info nie podaja,na opakowaniu stoi jak ''byk''
syntetyk...to jak to odroznic.
Np.chce do mojej Hondy kupic olej o lepkosci 0w20,lub 0w30...i chodza mi po glowie
dwie firmy Amsoi i Motul
W kartach charakterystyki widnieje ,ze oba 100% syntetyk,ale ktory lepszy...i dlaczego
akurat tak uwazasz...bo :?:
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekW tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej.
Zamieszczone przez Pidziekjak to jest z tym smarowaniem silników Niemieckich
To już było tyle razy wałkowane :roll:
Niemcy nie dali rady wyeliminować błędów konstrukcyjnych tej jednostki. Natomiast Włosi poradzili sobie z konstrukcją 1,9 JTD bardzo dobrze i nia ma w niej przypadłości "TDI"
Zamieszczone przez gebekale skad normalny Kowalski ma to wiedziecPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekale skad normalny Kowalski ma to wiedziec :?:
W Niemczech na Mobilu pisze SHC HC Technology a u nas Fully Synthetic.
Który byś kupił ?
Zapewne tanszy "syntetyk" który w rzeczywistości jest średnim HC zaliczanym do półsyntetyków.
Choć i w grupie HC też są naprawdę dobre oleje.
Z tym syntetycznym motulem 0W-20 jest tak:
Więc jakoś ciężko dostrzec tutaj w topowym 0W-20 czegos wspólnego co miało by być z prawdziwymi syntetykami IV czy V (estrowej) grupy ...
Petroleum-derived severely refined mineral-base product
in which the polycyclic aromatic hydrocarbons (PCA or PAH)
content, measured by IP 346, is
less than 3%,
Ale faktycznie kosztuje jak prawdziwy syntetyk :shock:
Zreszta u nas w Polsce wszystko co jest pokroju 5W-40 czy 5W-30 to syntetyk.
Swiadomość jest zbyt głęboko zakorzeniona ale uczciwość producenta wobec konsumenta u nas w kraju lekko na bakier w mojej ocenie
Na marginesie odnośnie różnic między Polską a resztą europy zachodniej...
Był niedawno program w TV odnośnie art. spożywczych, przemysłowych i wszystkich produktów spożywczych europy zachodniej
Inne produkty pod tym samym brandem idą do Polski a inne można kupić w Austrii, Niemczech.
naklejka ta sama, cena w Polsce wyższa a jakość zupełnie inna, zupełnie.
W Polsce masa czekoladopodobna na zachodzie prawdziwa czekolada, to samo kawa, napoje itp.
Ale to tak na marginesie
Do nowej Hondy wysyłałem 0W-20 bo to olej rekomendowany przez producenta, do kilkuletniej 0W-30 jako chyba najmocniejszy olej do wysokoobrotowych silników a dodatkowo norma HTO-06 to pieczętuje.
Kolega testował wiele olejów 0W-30 w VTEC-u i najlepiej na rynku wypadł Amsoil 0W-30 jako prawdziwy syntetyk drugie miejsce Mobil 1 5W-30 ale ten z USA nie Polski trzecie Quaker State Qhorsepower !
Wszystkie z normą GF-4 A5/B5
Później jest długa przerwa z której wyłaniają się produkty "budzetowe" dla mas.
Są wśród tego pozycje które do cywilnego zastosowania mozna zalac w zupełnosci i spełnia to swoje pokładane nadzieje w 100%. Motul, Fuchs, LM, Valvoline, Agip i...to by było tyle
Te produkty mają oleje klasowe jak i te ładnie opisane że sa pełnymi syntetykami a w praktyce to całkiem niezłe HC itp.
Ale są wsród nich również pełne syntetyki naprawde niczego sobie !
Z tymi firmami NIGDY NIE BEDZIE PROBLEMU Z SILNIKAMI !
Trzeba mieć tylko uwagę na wały i podróbki jakie w Polsce się walaja po Allegro i innych miejscach, a cena czesto jest tego wyznacznikiem.
W sporcie np. nie ma miejsca na oleje HC, półsyntetyki tam gdzie silnik pracuje np. przez 30 minut na obrotach 7000 rpm i przy pełnym obciążeniu nie ma miejsca na kompromisy.
Zamieszczone przez PAOLO ESCONiemcy nie dali rady wyeliminować błędów konstrukcyjnych tej jednostki. Natomiast Włosi poradzili sobie z konstrukcją 1,9 JTD bardzo dobrze i nia ma w niej przypadłości "TDI"
No JTD jest OK.
Wójek miał Crome, zrobił ze 100 km i oprócz silnika było z 80% naprawiane i wymieniane, auto odwiedzało regularnie serwis co miesiąc-dwa. Ale silnik OK.
Szukałem kiedyś informacji o rozwiązaniach konstrukcyjnych odnośnie sposobu smarowania w nowoczesnych jednostkach Fiat-a/Lancii i tych z VAG-a.
Może dysponujesz jakimis informacjami ciekawymi ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez PidziekProszę o podanie kilku olejów w 100% syntetycznych, przewyższających wymagania normy 505.01 (ale jej nie posiadających)
Amsoil oparty na pełnosyntetycznych bazach PAO IV gr. a RACE PRO S na bazach estrowych VI gr.
To inna klasa niz oleje popularnie nazywane u nas "syntetycznymi"
2 osoby mnie prosiły o napisanie jak to jest z tym smarowaniem silników Niemieckich i innych (tutaj podaje japonskie gwoli ciekawosci)
W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek).
Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to uszczelki spod głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”.
Silniki Europejskie nie posiadają kanału chłodząco-smarującego w taki sposób jak mają to japońskie jednostki. Żygacz rozpryskuje olej tylko na denku tłoka (chłodzenie) oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego smarowania w czasie suwu tłoka do góry.
Mam nadzieję że pomogłem choć w niewielkim stpniu.
Aha temat odmy ale jeszcze kilka lat temu temat bardzo aktualny w jednostkach VW przy stosowaniu kiepskich olejów.
TUTAJ LINK1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Szwagier ma Stilo JTD i silnika nie rusza bo jednostka jest w doskonałej kondycji. Rozmawiałem z chłopakami z serwisu diesla i też chwalili bardzo samą jednostkę Fiata JTD. Nawet przy dłuższych przebiegach...silnik nie wykazywał oznak zużycia, nie tak jak poczciwy TDI :?
Jeśli chodzi o konstrukcje Fiata/Lancii to nie interesują mnie one wogóle.
Jeśli chodzi o grupę VAG-a to polecam wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=110598
Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
Tutaj masz budowę silnika 1,9 tdi z systemem PD http://chomikuj.pl/michas0506/Kabare...,211538144.pdf w sumie całość podstawowych jednostek ma prostą budowę ...
+ http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1353 fajne porównanie silnik Opla DTIPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Panowie obecnie mam zalanego amsoila 5w/40 i ta sie zastanawiam czy zmieniać na innego czy jednak nadal lać amsoila, dodam ze mam trochę meszane uczucia odnosnie dystrybucji i sprzedaży tego oleju a może po prostu nie potrzebnie sie martwie.
Generalnie jestem z niego zadowolony, silnik lepiej pracuje niż na motulu specyficu :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez piramidasilnik lepiej pracuje niż na motulu specyficu
Lepiej pod jakim względem, jeśli można wiedzieć? Jakie masz spostrzeżenia...
Silnik przy odpalaniu ciszej i równiej pracuje, nie zauważyłem ubytków oleju, na postoju silnik pracuje idealnie, nie ma żadnych drgań, generalnie nie mam zastrzeżen co do tego oleju, dodam że chciałem podnieść krytycznie temp oleju ale nie udało mi sie przeroczyć 100 stopni przy temp około 18 stopni i upalaniu silnika przy prędkosciach 220-230 przez około 20km, zobaczymy co bedzie podczas upałów :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Tego właśnie się po tym oleju spodziewałem.
Zamieszczone przez piramidanie udało mi sie przeroczyć 100 stopni przy temp około 18 stopni i upalaniu silnika przy prędkosciach 220-230
Zamieszczone przez piramidasie zastanawiam czy zmieniać na innego czy jednak nadal lać amsoila
Pozostaje jedynie kwestia zakupu oleju ale kolega pidziek zapewne Tobie w tym pomoże :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deratusMotul 300V POWER 5W40
"przewyższa istniejące standardy" cokolwiek to znaczy... :roll:
Olej napewno lepszy jeśli chodzi o jakość - oparty o bazy estrowe...nie ma co porównywać do grupy HCIII + te oleje są przeznaczone całkowicie do różnych sposobów użytkowania.
Fuchs i LM sprawdzają się w cywilnej, spokojnej jezdzie. Bezapelacyjnie Motul serii 300V będzie o niebo lepszy do ostrego upalania i wyczynowej jazdy ale także da radę w trakcie normalnej eksploatacji ...choś trzeba wziąść pod uwagę, że olej ten jest przystosowany i spełnia swoje zadanie głównie pod wysokimi obciążeniami. Obstawiam, że przy stosowaniu zarówno Motula jak i pozostałych olejów z silnikiem nic się nie stanie.
Zamieszczone przez deratusA jakie ma parametry olej Motul 300V POWER 5W40, mając na uwadze wymagania normy 505.01 ? (m.in. odpornośc na ścinanie HTHS i lepkość).
Mając samochód na gwarancji - lejesz olej z normą VW! Motule serii 300V tych norm nie posiadają...weż to pod uwagę w trakcie serwisowania samochodu. (choć zapewne Superb 1 jest już po okresie gwarancji). ASO może odmówić wlania takiego oleju... :?
deratus - uzupełnij profil - dodaj silnik :szeroki_usmiechPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deratusA jakie ma parametry olej Motul 300V POWER 5W40, mając na uwadze wymagania normy 505.01 ?
Ja go nie polecam na cały rok, jego TBN raczej nie jest tak silne aby zdyspergowac to wszystko w okresie całego roku i średniego interwiału 15 000km przez dłuższy czas.
Motul to raczej PAO + estry ale degraduje szybciej niz całoroczny olej.
Jego skład sapsów jest na poziomie całorocznego oleju Amsoil 10W-40.
Zamieszczone przez piramidaPanowie obecnie mam zalanego amsoila 5w/40 i ta sie zastanawiam czy zmieniać na innego czy jednak nadal lać amsoila,
Cokolwiek wlejesz będzie gorzej jesli mam być szczery.
To obecnie wg. mnie najlepszy olej na świecie z normami do DPF i 505.01 na bazie syntetycznej.
Sam to załatwiam do wielu TDI i wiem jaka jest różnica po 10 000km miedzy XCessem w 3.0 TDI A6, oleju po prostu nie ubywa praktycznie nic, Motula zaczyna parowac po ok. 8000km, w motulu po tym przebiegu zaczya sie proces wypalania polimerów i tyle .
To jest prawdziwy syntetyk PAO IVgr.
To że nie przeszło 100st.C przy takim upalaniu to tylko potwierdza jego własciwosci.
Miazga w porównaniu z motulami, przepraszam ale tak jest, kosztuje więcej ale to po prostu lepszy olej :-)
Generalnie to tak działa.
Jeszcze lepiej działa w upalaniu Amsoil 10W-40 ale to raczej nie wszedzie się poleca.
Kosztuje więcej bo za butelke 0.946L ok. 40-41zł
Baniak 5L musi mieć naklejkę zabezpieczającą z hologramem takim białym a buteleczka ma po prostu plombe zrywającą.
Butelki sa w kolorze przeźroczystym.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekNic lepszego nie wlejesz.
Zamieszczone przez PidziekCokolwiek wlejesz będzie gorzej jesli mam być szczery.
Ja jednak nie pokusiłbym się o stwierdzenie, że jest to lekarstwo na wszystko a bynajmniej nie ujmowałbym jakości innym markom.
Niewiele szukając Amsoil 5W/40 AFL 100% synthetic vs "badziewny" i w dodatku HC LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control
http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control - otwórz PDS - Kartę Charakterystyki - sam widzisz że nawet tak skromna firma jak Lotos potrafi zrobić "coś dobrego".
Lotos posiada też najnowsze specyfikacje, klasyfikacje : SAE 5W/40 • API SM/CF • ACEA A3/B4-04, włącznie z C3-08. i w niczym pod tym względem nie ustępuje Amsoilowi. Nasze silniki 1,9 i 2,0 TDI nawet nie śniły o takich olejach.
Nie ujmuję jakości Amsoila jednak gloryfikowanie tego oleju jako jedynie słusznego i hiper super jest nie na miejscu.
Test NOACK dla Amsoila 5W/40 - 8,9 a dla Lotosa 7,4 :shock: jest wręcz miażdżącyi sugeruje doskonałą jakość Lotosa ...prawda? I najlepiej świadczy o jakości oleju. Oba robione wg. (ASTM D-5800) więc są wiarygodne i porównanie ich jest jak najbardziej na miejscu. Pozostałymi parametrami Lotos też dużo nie ustępuje temu Amsoilowi ( Lepkość kinematyczna w temp. 100C i wskaznik lepkości prawie identyczne) a przecież TRAFFIC PRO 505.01 to olej HC który dorównuje olejowi z grupą bazową IV. Dodatkowo ten Lotos taże posiada obniżony poziom SAPS i tez może być stosowany w silnikach z DPF-em.
To tak na szybko ...
I proszę nie miej do mnie urazy, nie mam nic do Amsoila ( i sam uważam go za bardzo dobry olej) jednak pewne stwierdzenia były nie na miejscu. Uważany za słaby olej Elf także ma bardzo dobre produkty - Elf CRV 0W/30 z normą 506.01 nie wypadł w trakcie badań w amerykańskich laboratioriach wcale gorzej od Amsoila czy od innych marek...ba wypadł lepiej a w dodatku powtarzane badania wykazały że trzyma jakość zarówno na świeżym jak i zużytym oleju. itd...
[ Dodano: Nie 17 Kwi, 11 11:54 ]
Zamieszczone przez PidziekMiazga w porównaniu z motulami, przepraszam ale tak jest, kosztuje więcej ale to po prostu lepszy olejPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No dziekuję za miłe słowa.
Pisze obiektywnie posiłkując się opiniami kolegów znajomych itp.
Amsoil to taka marka hm...niszowa, nie kupi jej kazdy Kowalski dla którego jakość i niska cena to nieodłączny aspekt.
Te oleje to taka nisza, nie kupi ich kazdy chyba że za kilka lat ceny wzorem motula spadną do takiego poziomu jak własnie motul, kto wie.
Na razie to olej w USA plasujący się w pierwszej trójce pod wzgledem jakości.
Oczywiscie racja , stwierdzenie może najlepszy na świecie jest nie na miejscu, i nie obrazuje faktycznego stanu bo są oleje w różnych klasach lepsze i gorsze, fakt.
Dywagacje o pełnoestrowych olejach i pełnosyntetycznych których cena zaczyna się od 200zł/5L to dla przeciętnego zjadacza chleba rozmowa o jakiś dziwnych sprawach..
A
Do dzisiaj bez odpowiedzi pozostaje moje pytanie wystosowane do Polskich producentów olejowych na temat zastosowanych modyfikatorów tarcia w olejach niskopopiołowych...
Wystarczy mi że wszystko oparte jest na minimalnej dawce cynku i molibdenu ale najlepsze oleje maja dodatki klasy ModtC itp.
Bo aby utrzymać cene atrakcyjną co wystarczy odchudzic olej z cynku, fosforu, siarki dorzucic troche molibdenu aby było 0.7-0.8% sapsów i co jest OK, raczej nie jesli mowa o najwyższej klasie oleju.
Nigdy nie pisałem źle o Lotosie wzgledem innych "markowych" produktów , ba więcej pisałem że kosztuje więcej a dlaczego ...?
Nie tylko zakupione aprobaty ale jakość, userzy kręcą nosem, Lotos i tyle ... daj Pan spokój ?
Porażka wszystko co Polskie to be.
Co do porównania, uważam że jednak C3 troszkę wymaga od producenta aby zachował TBN min. 8 wg. zaleceń ACEA z 2004r. ( wymagane min. to 8.0), noack jest OK, i nawet mi się podoba sadzę że bije na głowę wszystkie motule, castrole ...
Ogólnie parametry zblizone, Amsoil troszke lepiej bedzie płynął i ma lepsza pompowalność (lepkość strukturalna).
Co do sapsów, możemy zrobić plemikę na temat zasadności stosowania oleju C3 zamiast C2 bo uważam taki manewr za zupełnie bezpieczny i lepszy dla silnika !
Jaki producent pisze o dopuszczalnych wartosciach cynku, siarki, forsou , jaki ??
Od tego zacznijmy a zobaczycie jakie wnioski się nasuną .
Jesli takowego znacie dajcie znać, obalimy teorię i zasadność stosowania C2 kiedy można zastosować C3Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz