Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bvw08
    Classic
    • 2008
    • 22

    dobrze napisane a co do normy 505.01 ogólnie silnik PD jest pancerny, jednym słabym elementem są pompowtryski a właściwie ich napęd, który poprzez wielkie naprężenia jakie działają na wałek powodują szybsze zużycie krzywek na wałku i to tych od pompek i od zaworów wydechowych i ssących dlatego olej do silnika PD powinien mieć wysokie parametry smarne odpowiednio wysoka lepkość i odporność na ścinanie warstwy olejowej, wystarczy zobaczyć olej z normami 505,01 i każdy ma wysoką lepkość kinematyczną i indeks lepkości a na rynku jest dużo olejów które mają lepsze parametry są 100% syntetykami i ale nie mają drogiej normy
    prawie 400Nm robi swoje

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez bvw08
      na rynku jest dużo olejów które mają lepsze parametry są 100% syntetykami i ale nie mają drogiej normy
      dokładnie bo poprostu producent olał sobie pozyskanie normy VW (zresztą zapewne nieżle kosztownej) .... gdyż w swojej ofercie np. już ma olej z aprobatą VW 505.01....to po co ma wyrzucać pieniądze na powtórne pozyskanie aprobaty... i mieć 2-3 produkty spełniające dane wymogi... :roll:

      w przypadku oleju VW 505.01 do PD liczy się zwłaszcza ta "lepkość" a dokładnie możliwość pozostawienie na krzywkach wałka rozrządu cienkiego "filmu" olejowego który zabezpiecza mechanizmy tak, by po pierwszym uruchomieniu/ dłuższym postoju nie pracowały na "sucho".
      Olejów z wysoką odpornością HTHS na ścinanie w ciężkich warunkach pracy silnika też jest już troszkę do wyboru.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • deratus
        Classic
        • 2011
        • 9

        Proszę o podanie kilku olejów w 100% syntetycznych, przewyższających wymagania normy 505.01 (ale jej nie posiadających)

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez deratus
          Czy w takim silniku może pracować pełny syntetyk 5/40 ?
          Jest tych olejów może ja wiem 3, 4 na rynku ....

          No tak wiekszość norm się kupuje i tyle a Ci co nie maja to trudno.
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • krzysiek13
            L&K
            • 2010
            • 1155

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            dokładnie bo poprostu producent olał sobie pozyskanie normy VW (zresztą zapewne nieżle kosztownej) ....
            O to to rozmawialiśmy już o tym na przykładzie valvoline 5w30. Norma 505.01 pojawiła się dopiero w tym roku i nic się nie zmieniło w składzie.
            Octavia

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Zamieszczone przez deratus
              Proszę o podanie kilku olejów w 100% syntetycznych, przewyższających wymagania normy 505.01 (ale jej nie posiadających)
              Amsoil 5W-40 z normą 505.01 AFL
              Fuchs RACE PRO S 5W-40 ale to juz półka pełnoestrowa czyli poziom wyżej i chyba najlepsza dostepna baza syntetyczna VIgr.

              To wiem na pewno .
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Pidziek
                Fuchs RACE PRO S 5W-40
                tak gwoli ścisłości ...jeśli już to ten Fuchs nie ma nawet aprobaty VW nie wspominając o normie 505.01 ( co w niczym nie ujmuje mu jego doskonałej jakości :!: ) - ale jeśli ktoś nie przejmuje się normami (a wiadomo, że tak naprawdę po wgraniu programu to sobie można normy VW dotyczące oleju wsadzić... - to wtedy Fuchs RACE PRO S 5W-40 jest bardzo dobrym...choć w Polsce dosyć egzotycznym i słabo dostępnym wyborem :szeroki_usmiech za to bije normalne "cywilne" Motule na głowę i tylko MOTULE serii 300V POWER 5W40 i POWER RACING 5W30 mogą z nim konkurować :diabelski_usmiech

                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • jmors44
                  Rider
                  • 2010
                  • 455
                  • Octavia III (5E3)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                  • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                  Witam !
                  Mam pytanie. Na bagnecie jest podziałka z oznaczeniem MIN i MAX ze strzałkami które oznaczają minimalny i maksymalny poziom MIN i MAX.Czy wiadomo jaka jest różnica w ml oleju między poszczególnymi poziomami i np jak wleję 4 l to jaki poziom będzie na bagnecie. Z góry dzięki za info
                  jmors44

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    Zamieszczone przez jmors44
                    Czy wiadomo jaka jest różnica w ml oleju między poszczególnymi poziomami i
                    około 1 litra.

                    Komentarz

                    • jmors44
                      Rider
                      • 2010
                      • 455
                      • Octavia III (5E3)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                      Dzięki za info. A jaki poziom oleju będzie na bagnecie jak wlejemy np 4,5 l ?
                      jmors44

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Proszę o podanie kilku olejów w 100% syntetycznych, przewyższających wymagania normy 505.01 (ale jej nie posiadających)
                        No własnie dlatego podałem jeden z aprobata a drugi bez.
                        Amsoil oparty na pełnosyntetycznych bazach PAO IV gr. a RACE PRO S na bazach estrowych VI gr.
                        To inna klasa niz oleje popularnie nazywane u nas "syntetycznymi"


                        2 osoby mnie prosiły o napisanie jak to jest z tym smarowaniem silników Niemieckich i innych (tutaj podaje japonskie gwoli ciekawosci)

                        W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek).
                        Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to uszczelki spod głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
                        Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”.
                        Silniki Europejskie nie posiadają kanału chłodząco-smarującego w taki sposób jak mają to japońskie jednostki. Żygacz rozpryskuje olej tylko na denku tłoka (chłodzenie) oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego smarowania w czasie suwu tłoka do góry.

                        Mam nadzieję że pomogłem choć w niewielkim stpniu.
                        Aha temat odmy ale jeszcze kilka lat temu temat bardzo aktualny w jednostkach VW przy stosowaniu kiepskich olejów.
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • gebek
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1214

                          Pidziek, piszesz,ze taki a taki olej jest na bazie syntetycznej grupy IV,lub V...
                          lub jest HC...ale skad normalny Kowalski ma to wiedziec :?:
                          W karcie charakterystyki takich info nie podaja,na opakowaniu stoi jak ''byk''
                          syntetyk...to jak to odroznic.
                          Np.chce do mojej Hondy kupic olej o lepkosci 0w20,lub 0w30...i chodza mi po glowie
                          dwie firmy Amsoi i Motul
                          W kartach charakterystyki widnieje ,ze oba 100% syntetyk,ale ktory lepszy...i dlaczego
                          akurat tak uwazasz...bo :?:
                          pozdrawiam
                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                          Nie synku...to diesel PD.

                          Honda...the power of dreams.
                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej.
                            http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=65171 itd.

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            jak to jest z tym smarowaniem silników Niemieckich
                            jesli już to sprawa smarowania tych silników "niemieckich" tak naprawdę sprowadza się do normy VW 505.01 /506.01 ...czyli do konstrukcji silnika 1,9 wyposażonego w PD, gdzie producent próbując ratować tą jednostę przed poważniejszymi uszkodzeniami związanymi z obarczeniem kontrukcyjnym tego silnika wadą a dodatkowo wyposażeniem go w takie a nie inne rozwiazanie zasilania za pomoca pompowtrysiwaczy....wymusił stosowanie oleju który "lepił" się do narażonych części krzywek wałka rozrządu a nie spływał w całości w dół silnika...i zapobiegał wyprasowaniu oleju itd....
                            To już było tyle razy wałkowane :roll:
                            Niemcy nie dali rady wyeliminować błędów konstrukcyjnych tej jednostki. Natomiast Włosi poradzili sobie z konstrukcją 1,9 JTD bardzo dobrze i nia ma w niej przypadłości "TDI"
                            Zamieszczone przez gebek
                            ale skad normalny Kowalski ma to wiedziec
                            zwykły Kowalski nie jest w stanie, po to właśnie Castrol, Mobil i inne koncerny robią mu pranie mózgu za pomoca reklam, by przy zakupie sugerował się tym co widział, słyszał...
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez gebek
                              ale skad normalny Kowalski ma to wiedziec :?:
                              A po co ma wiedzieć ?
                              W Niemczech na Mobilu pisze SHC HC Technology a u nas Fully Synthetic.
                              Który byś kupił ?
                              Zapewne tanszy "syntetyk" który w rzeczywistości jest średnim HC zaliczanym do półsyntetyków.
                              Choć i w grupie HC też są naprawdę dobre oleje.

                              Z tym syntetycznym motulem 0W-20 jest tak:



                              Więc jakoś ciężko dostrzec tutaj w topowym 0W-20 czegos wspólnego co miało by być z prawdziwymi syntetykami IV czy V (estrowej) grupy ...
                              Petroleum-derived severely refined mineral-base product
                              in which the polycyclic aromatic hydrocarbons (PCA or PAH)
                              content, measured by IP 346, is
                              less than 3%,
                              Full wypas.
                              Ale faktycznie kosztuje jak prawdziwy syntetyk :shock:
                              Zreszta u nas w Polsce wszystko co jest pokroju 5W-40 czy 5W-30 to syntetyk.
                              Swiadomość jest zbyt głęboko zakorzeniona ale uczciwość producenta wobec konsumenta u nas w kraju lekko na bakier w mojej ocenie

                              Na marginesie odnośnie różnic między Polską a resztą europy zachodniej...
                              Był niedawno program w TV odnośnie art. spożywczych, przemysłowych i wszystkich produktów spożywczych europy zachodniej
                              Inne produkty pod tym samym brandem idą do Polski a inne można kupić w Austrii, Niemczech.
                              naklejka ta sama, cena w Polsce wyższa a jakość zupełnie inna, zupełnie.
                              W Polsce masa czekoladopodobna na zachodzie prawdziwa czekolada, to samo kawa, napoje itp.
                              Ale to tak na marginesie

                              Do nowej Hondy wysyłałem 0W-20 bo to olej rekomendowany przez producenta, do kilkuletniej 0W-30 jako chyba najmocniejszy olej do wysokoobrotowych silników a dodatkowo norma HTO-06 to pieczętuje.
                              Kolega testował wiele olejów 0W-30 w VTEC-u i najlepiej na rynku wypadł Amsoil 0W-30 jako prawdziwy syntetyk drugie miejsce Mobil 1 5W-30 ale ten z USA nie Polski trzecie Quaker State Qhorsepower !
                              Wszystkie z normą GF-4 A5/B5
                              Później jest długa przerwa z której wyłaniają się produkty "budzetowe" dla mas.

                              Są wśród tego pozycje które do cywilnego zastosowania mozna zalac w zupełnosci i spełnia to swoje pokładane nadzieje w 100%. Motul, Fuchs, LM, Valvoline, Agip i...to by było tyle

                              Te produkty mają oleje klasowe jak i te ładnie opisane że sa pełnymi syntetykami a w praktyce to całkiem niezłe HC itp.
                              Ale są wsród nich również pełne syntetyki naprawde niczego sobie !
                              Z tymi firmami NIGDY NIE BEDZIE PROBLEMU Z SILNIKAMI !
                              Trzeba mieć tylko uwagę na wały i podróbki jakie w Polsce się walaja po Allegro i innych miejscach, a cena czesto jest tego wyznacznikiem.

                              W sporcie np. nie ma miejsca na oleje HC, półsyntetyki tam gdzie silnik pracuje np. przez 30 minut na obrotach 7000 rpm i przy pełnym obciążeniu nie ma miejsca na kompromisy.

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Niemcy nie dali rady wyeliminować błędów konstrukcyjnych tej jednostki. Natomiast Włosi poradzili sobie z konstrukcją 1,9 JTD bardzo dobrze i nia ma w niej przypadłości "TDI"
                              Oj Włosi do dzis sobie plują w brodę że sprzedali Niemcom projekt silnika TD ...
                              No JTD jest OK.
                              Wójek miał Crome, zrobił ze 100 km i oprócz silnika było z 80% naprawiane i wymieniane, auto odwiedzało regularnie serwis co miesiąc-dwa. Ale silnik OK.

                              Szukałem kiedyś informacji o rozwiązaniach konstrukcyjnych odnośnie sposobu smarowania w nowoczesnych jednostkach Fiat-a/Lancii i tych z VAG-a.
                              Może dysponujesz jakimis informacjami ciekawymi ?
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • Orbit
                                Rider
                                • 2010
                                • 486

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Proszę o podanie kilku olejów w 100% syntetycznych, przewyższających wymagania normy 505.01 (ale jej nie posiadających)
                                No własnie dlatego podałem jeden z aprobata a drugi bez.
                                Amsoil oparty na pełnosyntetycznych bazach PAO IV gr. a RACE PRO S na bazach estrowych VI gr.
                                To inna klasa niz oleje popularnie nazywane u nas "syntetycznymi"


                                2 osoby mnie prosiły o napisanie jak to jest z tym smarowaniem silników Niemieckich i innych (tutaj podaje japonskie gwoli ciekawosci)

                                W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek).
                                Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to uszczelki spod głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
                                Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”.
                                Silniki Europejskie nie posiadają kanału chłodząco-smarującego w taki sposób jak mają to japońskie jednostki. Żygacz rozpryskuje olej tylko na denku tłoka (chłodzenie) oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego smarowania w czasie suwu tłoka do góry.

                                Mam nadzieję że pomogłem choć w niewielkim stpniu.
                                Aha temat odmy ale jeszcze kilka lat temu temat bardzo aktualny w jednostkach VW przy stosowaniu kiepskich olejów.
                                Pidziek Troche mnie luzuje gdy widze gdy ktos kopiując czyjes teksty wkleja je jako swoje



                                TUTAJ LINK
                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Szwagier ma Stilo JTD i silnika nie rusza bo jednostka jest w doskonałej kondycji. Rozmawiałem z chłopakami z serwisu diesla i też chwalili bardzo samą jednostkę Fiata JTD. Nawet przy dłuższych przebiegach...silnik nie wykazywał oznak zużycia, nie tak jak poczciwy TDI :?
                                  Jeśli chodzi o konstrukcje Fiata/Lancii to nie interesują mnie one wogóle.
                                  Jeśli chodzi o grupę VAG-a to polecam wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=110598

                                  Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                                  Tutaj masz budowę silnika 1,9 tdi z systemem PD http://chomikuj.pl/michas0506/Kabare...,211538144.pdf w sumie całość podstawowych jednostek ma prostą budowę ...

                                  + http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1353 fajne porównanie silnik Opla DTI
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    Panowie obecnie mam zalanego amsoila 5w/40 i ta sie zastanawiam czy zmieniać na innego czy jednak nadal lać amsoila, dodam ze mam trochę meszane uczucia odnosnie dystrybucji i sprzedaży tego oleju a może po prostu nie potrzebnie sie martwie.
                                    Generalnie jestem z niego zadowolony, silnik lepiej pracuje niż na motulu specyficu :szeroki_usmiech
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      silnik lepiej pracuje niż na motulu specyficu
                                      łeeeee no ale żeś porównał :wink:
                                      Lepiej pod jakim względem, jeśli można wiedzieć? Jakie masz spostrzeżenia...
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        silnik lepiej pracuje niż na motulu specyficu
                                        łeeeee no ale żeś porównał :wink:
                                        Lepiej pod jakim względem, jeśli można wiedzieć? Jakie masz spostrzeżenia...
                                        bo do innych nie miałem okazji porównać :P
                                        Silnik przy odpalaniu ciszej i równiej pracuje, nie zauważyłem ubytków oleju, na postoju silnik pracuje idealnie, nie ma żadnych drgań, generalnie nie mam zastrzeżen co do tego oleju, dodam że chciałem podnieść krytycznie temp oleju ale nie udało mi sie przeroczyć 100 stopni przy temp około 18 stopni i upalaniu silnika przy prędkosciach 220-230 przez około 20km, zobaczymy co bedzie podczas upałów :szeroki_usmiech
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Tego właśnie się po tym oleju spodziewałem.
                                          Zamieszczone przez piramida
                                          nie udało mi sie przeroczyć 100 stopni przy temp około 18 stopni i upalaniu silnika przy prędkosciach 220-230
                                          to jest już coś..."dobry olej pozwala szybciej się nagrzać całemu silnikowi i cieczy chłodzącej (dzięki dobrej dystrybucji temperatury uzyskanej w węzłach tarcia), obniża tez temperatury maksymalne (dzięki czemu sam sie aż tak mocno nie nagrzewa)." k - cytat kolegi energo z Racingforum :thank:
                                          Zamieszczone przez piramida
                                          sie zastanawiam czy zmieniać na innego czy jednak nadal lać amsoila
                                          nie wiele dobrych olejów znajdziejsz z normą do TDI.
                                          Pozostaje jedynie kwestia zakupu oleju ale kolega pidziek zapewne Tobie w tym pomoże :wink:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • deratus
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 9

                                            A jakie ma parametry olej Motul 300V POWER 5W40, mając na uwadze wymagania normy 505.01 ? (m.in. odpornośc na ścinanie HTHS i lepkość).Czy jest lepszy od polecanych olejów do silników PD ? (np. Fuchs GT1 5W-40, Liqui Moly TOP TEC 4100)

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez deratus
                                              Motul 300V POWER 5W40
                                              http://www.motul.lublin.pl/data/pdf/...ort_silnik.pdf
                                              "przewyższa istniejące standardy" cokolwiek to znaczy... :roll:
                                              Olej napewno lepszy jeśli chodzi o jakość - oparty o bazy estrowe...nie ma co porównywać do grupy HCIII + te oleje są przeznaczone całkowicie do różnych sposobów użytkowania.
                                              Fuchs i LM sprawdzają się w cywilnej, spokojnej jezdzie. Bezapelacyjnie Motul serii 300V będzie o niebo lepszy do ostrego upalania i wyczynowej jazdy ale także da radę w trakcie normalnej eksploatacji ...choś trzeba wziąść pod uwagę, że olej ten jest przystosowany i spełnia swoje zadanie głównie pod wysokimi obciążeniami. Obstawiam, że przy stosowaniu zarówno Motula jak i pozostałych olejów z silnikiem nic się nie stanie.
                                              Zamieszczone przez deratus
                                              A jakie ma parametry olej Motul 300V POWER 5W40, mając na uwadze wymagania normy 505.01 ? (m.in. odpornośc na ścinanie HTHS i lepkość).
                                              spokojnie da radę jeśli chodzi o HTHS i lepkość - w końcu jest do tego przystosowany. Jeśli chodzi o normę VW 505.01 - to nie spełnia jej ( w tym sensie, że jej nie posiada) co nie oznacza, że się nie nadaje do 1,9 TDI czy 2.0 TDI...po prostu producent olał sobie pozyskiwanie śmiesznej normy VW do wyczynowego oleju :P

                                              Mając samochód na gwarancji - lejesz olej z normą VW! Motule serii 300V tych norm nie posiadają...weż to pod uwagę w trakcie serwisowania samochodu. (choć zapewne Superb 1 jest już po okresie gwarancji). ASO może odmówić wlania takiego oleju... :?
                                              deratus - uzupełnij profil - dodaj silnik :szeroki_usmiech
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Zamieszczone przez deratus
                                                A jakie ma parametry olej Motul 300V POWER 5W40, mając na uwadze wymagania normy 505.01 ?
                                                To olej o bardzo duzym stężeniu sapsów, cynku ma grubo ponad 1330ppm.
                                                Ja go nie polecam na cały rok, jego TBN raczej nie jest tak silne aby zdyspergowac to wszystko w okresie całego roku i średniego interwiału 15 000km przez dłuższy czas.
                                                Motul to raczej PAO + estry ale degraduje szybciej niz całoroczny olej.
                                                Jego skład sapsów jest na poziomie całorocznego oleju Amsoil 10W-40.

                                                Zamieszczone przez piramida
                                                Panowie obecnie mam zalanego amsoila 5w/40 i ta sie zastanawiam czy zmieniać na innego czy jednak nadal lać amsoila,
                                                Nic lepszego nie wlejesz.
                                                Cokolwiek wlejesz będzie gorzej jesli mam być szczery.
                                                To obecnie wg. mnie najlepszy olej na świecie z normami do DPF i 505.01 na bazie syntetycznej.
                                                Sam to załatwiam do wielu TDI i wiem jaka jest różnica po 10 000km miedzy XCessem w 3.0 TDI A6, oleju po prostu nie ubywa praktycznie nic, Motula zaczyna parowac po ok. 8000km, w motulu po tym przebiegu zaczya sie proces wypalania polimerów i tyle .
                                                To jest prawdziwy syntetyk PAO IVgr.
                                                To że nie przeszło 100st.C przy takim upalaniu to tylko potwierdza jego własciwosci.
                                                Miazga w porównaniu z motulami, przepraszam ale tak jest, kosztuje więcej ale to po prostu lepszy olej :-)
                                                Generalnie to tak działa.
                                                Jeszcze lepiej działa w upalaniu Amsoil 10W-40 ale to raczej nie wszedzie się poleca.
                                                Kosztuje więcej bo za butelke 0.946L ok. 40-41zł
                                                Baniak 5L musi mieć naklejkę zabezpieczającą z hologramem takim białym a buteleczka ma po prostu plombe zrywającą.
                                                Butelki sa w kolorze przeźroczystym.
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Nic lepszego nie wlejesz.
                                                  :roll:
                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Cokolwiek wlejesz będzie gorzej jesli mam być szczery.
                                                  :spin: pidziek...a w zasadzie Cromm :wink: ... reklamujesz i dystrybuujesz Amsoila i bardzo dobrze cieszy mnie to osobiście, że będzie można te oleje nareszcie kupić.

                                                  Ja jednak nie pokusiłbym się o stwierdzenie, że jest to lekarstwo na wszystko a bynajmniej nie ujmowałbym jakości innym markom.

                                                  Niewiele szukając Amsoil 5W/40 AFL 100% synthetic vs "badziewny" i w dodatku HC LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control


                                                  http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control - otwórz PDS - Kartę Charakterystyki - sam widzisz że nawet tak skromna firma jak Lotos potrafi zrobić "coś dobrego".

                                                  Lotos posiada też najnowsze specyfikacje, klasyfikacje : SAE 5W/40 • API SM/CF • ACEA A3/B4-04, włącznie z C3-08. i w niczym pod tym względem nie ustępuje Amsoilowi. Nasze silniki 1,9 i 2,0 TDI nawet nie śniły o takich olejach.
                                                  Nie ujmuję jakości Amsoila jednak gloryfikowanie tego oleju jako jedynie słusznego i hiper super jest nie na miejscu.
                                                  Test NOACK dla Amsoila 5W/40 - 8,9 a dla Lotosa 7,4 :shock: jest wręcz miażdżącyi sugeruje doskonałą jakość Lotosa ...prawda? I najlepiej świadczy o jakości oleju. Oba robione wg. (ASTM D-5800) więc są wiarygodne i porównanie ich jest jak najbardziej na miejscu. Pozostałymi parametrami Lotos też dużo nie ustępuje temu Amsoilowi ( Lepkość kinematyczna w temp. 100C i wskaznik lepkości prawie identyczne) a przecież TRAFFIC PRO 505.01 to olej HC który dorównuje olejowi z grupą bazową IV. Dodatkowo ten Lotos taże posiada obniżony poziom SAPS i tez może być stosowany w silnikach z DPF-em.
                                                  To tak na szybko ...
                                                  I proszę nie miej do mnie urazy, nie mam nic do Amsoila ( i sam uważam go za bardzo dobry olej) jednak pewne stwierdzenia były nie na miejscu. Uważany za słaby olej Elf także ma bardzo dobre produkty - Elf CRV 0W/30 z normą 506.01 nie wypadł w trakcie badań w amerykańskich laboratioriach wcale gorzej od Amsoila czy od innych marek...ba wypadł lepiej a w dodatku powtarzane badania wykazały że trzyma jakość zarówno na świeżym jak i zużytym oleju. itd...

                                                  [ Dodano: Nie 17 Kwi, 11 11:54 ]
                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Miazga w porównaniu z motulami, przepraszam ale tak jest, kosztuje więcej ale to po prostu lepszy olej
                                                  no może nie miazga ale zdecydowanie lepszy tu się zgodzę. Zresztą na temat Motula mam zbliżone zdanie do Twojego ale sam wiesz jak wygląda sprawa z "lobby" Motula na forach... :wink:
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    No dziekuję za miłe słowa.
                                                    Pisze obiektywnie posiłkując się opiniami kolegów znajomych itp.
                                                    Amsoil to taka marka hm...niszowa, nie kupi jej kazdy Kowalski dla którego jakość i niska cena to nieodłączny aspekt.
                                                    Te oleje to taka nisza, nie kupi ich kazdy chyba że za kilka lat ceny wzorem motula spadną do takiego poziomu jak własnie motul, kto wie.
                                                    Na razie to olej w USA plasujący się w pierwszej trójce pod wzgledem jakości.

                                                    Oczywiscie racja , stwierdzenie może najlepszy na świecie jest nie na miejscu, i nie obrazuje faktycznego stanu bo są oleje w różnych klasach lepsze i gorsze, fakt.
                                                    Dywagacje o pełnoestrowych olejach i pełnosyntetycznych których cena zaczyna się od 200zł/5L to dla przeciętnego zjadacza chleba rozmowa o jakiś dziwnych sprawach..
                                                    A

                                                    Do dzisiaj bez odpowiedzi pozostaje moje pytanie wystosowane do Polskich producentów olejowych na temat zastosowanych modyfikatorów tarcia w olejach niskopopiołowych...
                                                    Wystarczy mi że wszystko oparte jest na minimalnej dawce cynku i molibdenu ale najlepsze oleje maja dodatki klasy ModtC itp.
                                                    Bo aby utrzymać cene atrakcyjną co wystarczy odchudzic olej z cynku, fosforu, siarki dorzucic troche molibdenu aby było 0.7-0.8% sapsów i co jest OK, raczej nie jesli mowa o najwyższej klasie oleju.

                                                    Nigdy nie pisałem źle o Lotosie wzgledem innych "markowych" produktów , ba więcej pisałem że kosztuje więcej a dlaczego ...?
                                                    Nie tylko zakupione aprobaty ale jakość, userzy kręcą nosem, Lotos i tyle ... daj Pan spokój ?
                                                    Porażka wszystko co Polskie to be.

                                                    Co do porównania, uważam że jednak C3 troszkę wymaga od producenta aby zachował TBN min. 8 wg. zaleceń ACEA z 2004r. ( wymagane min. to 8.0), noack jest OK, i nawet mi się podoba sadzę że bije na głowę wszystkie motule, castrole ...
                                                    Ogólnie parametry zblizone, Amsoil troszke lepiej bedzie płynął i ma lepsza pompowalność (lepkość strukturalna).


                                                    Co do sapsów, możemy zrobić plemikę na temat zasadności stosowania oleju C3 zamiast C2 bo uważam taki manewr za zupełnie bezpieczny i lepszy dla silnika !

                                                    Jaki producent pisze o dopuszczalnych wartosciach cynku, siarki, forsou , jaki ??
                                                    Od tego zacznijmy a zobaczycie jakie wnioski się nasuną .
                                                    Jesli takowego znacie dajcie znać, obalimy teorię i zasadność stosowania C2 kiedy można zastosować C3
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...