Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jama89
    L&K
    • 2008
    • 1214

    czy to prawda, że jeśli olej ma aprobatę VW 504 507 to automatycznie posiada też 505.01 ??
    Octavia 1.9 TDI ASZ


    .

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Prosze osobe oferujaca oleje Amsoil...jesli taka jest na forum :szeroki_usmiech o oferte
      na SSO 0W30,oraz 0w20...na priv,lub przez forum
      Oczywiscie te oleje nie sa do diesla to wiesz ?

      Zamieszczone przez kabi_007
      Obecnie mam zalany Castrol SLX 5w30 Longlife III (na opakowaniu info że zalecany przez VW). Silnik jaki posiadam w Skodzie to 1,9 TDI AXR, przebieg 82 000 km. Mam przykre doświadczenia z Castrolem
      Czy Twój silnik wygladał podobnie do tego :
      (W sobotę uszczelniałem dekiel w aucie które przejechało 160 000km na SLX i EDGE)
      Obecnie ma 180 000km i od 20 000km nie jeździ na tych olejach.




      Sam dekiel tyle co po ściagnięciu.



      + ZOOM :-)




      Zamieszczone przez jama89
      czy to prawda, że jeśli olej ma aprobatę VW 504 507 to automatycznie posiada też 505.01 ??
      VW 507.00 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami lub bez, ze stałym lub wydłużonym przebiegiem między wymianami oleju i z filtrem cząstek stałych wyprodukowanych po 2005 roku. Kompatybilny w dół do specyfikacji VW 505.00, VW 505.01, VW 506.01 (z wyjątkiem R5 TDI i V10 TDI z pompowtryskiwaczami produkowanych do 12/2006). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        Pidziek, gebek jeździ teraz benzynową Honda, więc pytanie jak najbardziej zasadne.

        Czy biorąc pod uwagę to co widać na zdjęciu, czy samochód zniósł dobrze przebieg na Castrolu?

        Komentarz

        • jama89
          L&K
          • 2008
          • 1214

          Pidziek, dzieki
          Octavia 1.9 TDI ASZ


          .

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Czy biorąc pod uwagę to co widać na zdjęciu, czy samochód zniósł dobrze przebieg na Castrolu?
            No jeśli uwzględni sie pobór oleju na poziomie ok.0.2L/1000km to nic sie nie dzieje.
            Myslę że w porę odstawiłem te oleje z dobroczynnymi molekułami :P :lol: :lol:
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              jama89 ten "eco"olej z normą 507.00 nie jest najlepszym wyborem dla silnika ASZ (fakt, że dopuszczalnym) jeśli już to szukałbym mocnego oleju z normą 505.01 lub 506.01

              [ Dodano: Nie 10 Kwi, 11 16:07 ]
              gebek ... jest tak jak pisałem - wiesz ... :wink:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • vaz
                Elegance
                • 2010
                • 799
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Panowie , czy jest w tym temacie jakaś lista rankingowa olejów wg norm np. 507.00 , 506.01 , 505.01 uwzględniająca wyłącznie parametry fizykochemiczne lub/i smarne :?:
                Antyfotoradar Valentine1
                Harry II Classic+Sirio ML145

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez vaz
                  czy jest w tym temacie jakaś lista rankingowa olejów wg norm np. 507.00 , 506.01 , 505.01 uwzględniająca wyłącznie parametry fizykochemiczne lub/i smarne
                  nie ma...a jest sens umieścić takie porównanie (które i tak dużo nie wniesie) tutaj na forum, skoro jest w necie? Tutaj masz porównania http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html
                  Uwzględnij, że są to czysto teoretyczne "papierowe" dane ...a w praktyce z takimi olejami różnie bywa.

                  [ Dodano: Nie 10 Kwi, 11 16:53 ]
                  Sugerujesz, żeby zrobić TOP Listę olejów naszego forum wg. specyfikacji VW 507.00, 506.01, 505.01 :roll: ... ciekawa propozycja :diabelski_usmiech ... niech się chłopaki wypowiedzą co o tym myślą. Po pierwsze trzeba by było wybrać np po 10 olejów ...w danej specyfikacji VW .... hehe da się zrobić k ...chyba najlepiej w osobnym wątku np "TOP LISTA OLEJÓW do TDI" z podwieszoną ankietą ...?
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • vaz
                    Elegance
                    • 2010
                    • 799
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Chodzi mi właśnie bardziej o taką listę niż ankietę uwzględniającą parametry o których wspomniałem
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      .a jest sens umieścić takie porównanie (które i tak dużo nie wniesie) tutaj na forum, skoro jest w necie?
                      No własnie bo ludzie i tak bedą chciali kupić najlepszy i najtanszy a to sie wzajemnie kompletnie wyklucza.
                      Nastepnie bedą komantarze ten odpada bo drogi jest za %&^* kupie mobila , castrola itp.
                      Bo jak sklasyfikowac jakiegos mobila który inaczej wyglada w Niemczech, inaczej w Polsce, to samo castrol. ale karty charakterystyki te same ....
                      Na jednym pisze co innego na drugim co innego na butelce 1L co innego na 5L co innego...
                      Ogólnie mamy grajdołek z którego mało kto sobie zdaje sprawę .

                      Zamieszczone przez Dzida
                      gebek jeździ teraz benzynową Honda, więc pytanie jak najbardziej zasadne.
                      Zależy jaki silnik , jak H22 to co innego a K20 to tez co innego.
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Bo jak sklasyfikowac jakiegos mobila który inaczej wyglada w Niemczech, inaczej w Polsce, to samo castrol. ale karty charakterystyki te same ....
                        Na jednym pisze co innego na drugim co innego na butelce 1L co innego na 5L co innego...
                        ... niestety :evil: ...już o tym było na forum.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • soszek81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1245

                          Próbuję czytać ten temat - idzie jednak wymięknąć, jak już trafi się post PAOLO ESCO to czuję się znów jak na polibudzie i tamtejszych wykładach "teorii niezawodności". :wink:



                          Castrol to zło. Prawda? Cóż. W P206HDI zrobiłem 80k km na zalecanym przez nich TOTALu, następnie przesiadłem się na Castrol Edge TD (też 5W40). Nic niepokojącego nie nastąpiło - żadnego brania oleju itd. Tak auto prześmigało kolejne 90k km.
                          Dlatego też kupując Skodzinę zalałem ją Castrolem (Edge 5W30 - z polecenia mechanika). Tak przejechała 45k km.
                          Nic niepokojącego. Jak się "pociła" delikatnie od początku przy odmie i pod pokrywą zaworów tak się poci. Dolewki 0,5l (zimą) do 2l (lato, klima i but) od wymiany do wymiany co 15k km.

                          Elemenateur namówił mnie na Motula 8100 XCess (5W40) i przy kolejnej wymianie go zalałem do Skodziny. Wrażenia zaraz po zalaniu - to inny olej! Ten diesel stał się przyjemniejszy dla ucha (subiektywnie). Ile go wyżłopie się okaże - dopiero z 3-4k km zrobione.

                          Przechodząc do meritum.

                          Czy do P206 1.4HDI ten MOTUL 8100 XCess też mogę zalać i będzie lepszy dla silnika od Castrola? Co myślą o tym znawcy tematu?
                          Bo dla mnie olej to olej :?
                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                          Komentarz

                          • kabi_007
                            Rider
                            • 2011
                            • 412
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Coś w tym jest, obecnie mam zalanego Castrola 5w30 Longlife III, ale widziałem na własne oczy jak olej tej marki potrafi skiepścić silnik, więc przy najbliższej wymianie przechodzę na Motula. Jest polecany na wielu forach aut z grupy VAG, więc nie ma mowy tu o jakiejś lipie.
                            O1-->O3--> ?

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Czy do P206 1.4HDI ten MOTUL 8100 XCess też mogę zalać i będzie lepszy dla silnika od Castrola? Co myślą o tym znawcy tematu?
                              Zdecydowanie tak, ale nie musisz oscylować w 5W-40 możesz zalać dedykowany 5W-30.
                              Uważaj na podróbki motula.
                              Podobna różnica jaka ty zaobserwowałeś da się odczuć po wlaniu jeszcze ...lepszego oleju :-)
                              Kolega wlewa do TDI 3.0 Audi Amsoila 5W-40 któeego nie ubywa, X-Cess-a ubywa po 10 000km tak z 1/3 miarki.
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • vaz
                                Elegance
                                • 2010
                                • 799
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                w drugim aucie mam właśnie Motula X-cess 5W40 a wcześniej był magnatec 5W40 , którego ubytek wynosił około 800 ml/10 kkm . Ubytek Motula jest przynajmniej połowę mniejszy :idea:
                                Antyfotoradar Valentine1
                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                Komentarz

                                • soszek81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1245

                                  Pidziek - 5W40 to dedykowana wartość przez Peugeota do 1.4HDI. Wymiana co 20k km. Teraz pomyka żona po mieście więc będę wymieniał co 10k km. Przebieg jak i inne sprawy z pugiem pewne na bank - jeżdżę nim od przebiegu 2,4km - czyli jak tylko odebrałem z salonu po kupnie. Nigdy nie dolewałem pomiędzy wymianami, a lekko nie miał. Fakt że głównie długie trasy.
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez soszek81
                                    do P206 1.4HDI ten MOTUL 8100 XCess
                                    jeśli już to bardziej Motul 8100 ECO-CLEAN 5w-30 c2 lub Liqui Moly Top Tec 4300 SAE 5W-30 ew TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 ale od XCessa silnik się nie rozleci...jak masz to ew możesz zalać jak nie masz to kup odpowiedni do tego silnika...

                                    W książce serwisowej w starszych wydaniach napisano...Nie używać oleju na bazie syntetycznej w silnikach Diesel 1,4 litra HDI. :shock:
                                    ......Ktoś umieścił bzdurę!
                                    Jeśli już to w 1.4HDi nie można stosować olei syntetycznych typu 0W-30, 5W-30 starszej generacji. Jak najbardziej można wlewać pełne syntetyki 5W-40 czy nowoczesne syntetyki 5W-30 spełniające normę C2 a przeznaczone do współczesnych diesli spełniających normy Euro4 i posiadających filtr cząstek stałych (np można lac Total Quartz Ineo ECS 5W-30).

                                    W nowej książce serwisowej już to poprawili i dopuszczalne są min. quartz quartz 9000 5w-40 i 0w-30 (syntetyk) i ineo Ecs 5w30 (ograniczenie emisji zanieczyszczeń) - mineralny jest zabroniony!

                                    [ Dodano: Nie 10 Kwi, 11 23:02 ]
                                    Zamieszczone przez vaz
                                    Ubytek Motula jest przynajmniej połowę mniejszy
                                    mogę się założyć, że przy zalanym dobrym Lotosie 5W/40 ubytek oleju byłby jeszcze mniejszy lub praktycznie żaden.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • soszek81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1245

                                      Dzięki PAOLO ESCO. Jutro odgrzebię książkę serwisową Puga i podam co producent zalecał w 2003r.

                                      Edit.
                                      Nie wytrzymałem
                                      Za książką serwisową:
                                      "Konieczne jest stosowanie wyłącznie olejów półsyntetycznych lub syntetycznych spełniających normy ACEA B3: ESSO ULTRA, ESSO ULTRA DIESEL, TOTAL QUARTZ DIESEL 7000.
                                      Możliwe jest stosowanie olejów syntetycznych "najwyższej jakości" ESSO ULTRON DIESEL, TOTAL QUARTZ 9000, TOTAL QUARTZ DIESEL 9000.
                                      Przy ich braku, oleje jakości API CD/CF mogą być stosowane przy skróceniu przebiegów między przeglądami".

                                      Z tyłu książki jest jeszcze rozpiska z markami i konkretnymi olejami (ESSO i TOTAL) - większość to 5W30 i 5W40 jako możliwe do zastosowania.
                                      Pod spodem tylko dopisek: "Nie należy stosować oleju 10W w silnikach 1.4HDI."


                                      PS. W O1 po 45k km na Castrolu 5W30, przed zalaniem Motula, zrobiłem płukankę LM. Czytając to forum spodziewałem się błota, szlamu i innych plag z Egiptu. Po 20 minutach zlewania oleju nie wypłynęło z niego nic innego jak sam olej. Na koniec stróżka oleju miała może z 0,5mm, jednak żadnych niepożądanych zjawisk nie zaobserwowałem. Więc chyba ten Castrol nie taki zły?
                                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                      Komentarz

                                      • Dzida
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 2253

                                        Zamieszczone przez soszek81
                                        Więc chyba ten Castrol nie taki zły?
                                        A czego się spodziewałeś? Castrol to bardzo dobry olej, nie wyróżniający się parametrami ani za bardzo na plus, ani za bardzo na minus od pozostałej konkurencji. Jak widać w tym wątku, kilka silników z przebiegiem -set km zalewanych Castrolem zostało rozebranych i nie ma żadnych niepokojących objawów.

                                        [ Dodano: Pon 11 Kwi, 11 11:11 ]
                                        soszek81, zamiast oleju Esso możesz kupić Mobil, to to samo.

                                        Komentarz

                                        • soszek81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1245

                                          Dzida - tak się po prostu głośno zastanawiam czy w ogóle zmieniać tego Castrola w Pugu na cokolwiek innego.
                                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                          Komentarz

                                          • Dzida
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 2253

                                            Zamieszczone przez soszek81
                                            Dzida - tak się po prostu głośno zastanawiam czy w ogóle zmieniać tego Castrola w Pugu na cokolwiek innego
                                            OK, rozumiem. To odpowiedz sobie na pytanie PO CO chcesz go zmieniać?

                                            Komentarz

                                            • soszek81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1245

                                              Po zmianie z Castrola na Motula w O1 byłem zaskoczony tą zmianą.
                                              Dlatego się zastanawiam nad tym samym w Pugu, który na Castrolu przejechał 2x tyle co O1. W sumie nic do tego Castrola nie mam. Się zastanawiam czy zalanie Motula w odpowiedniej specyfikacji przyniesie taką samą zmianę w Pugu.
                                              Niestety Elemenateur nie ma Castrola w ofercie (Motula ma) i bym musiał zaopatrzyć się z poprzedniego źródła (sprawdzone, pewne i w dobrej cenie) a chciałem wszystko za jednym zamachem ogarnąć.
                                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                W książce serwisowej w starszych wydaniach napisano...Nie używać oleju na bazie syntetycznej w silnikach Diesel 1,4 litra HDI. :shock:
                                                To kolejny powód aby zminimalizować odsetek reklamacji uzytkowników zalewajacych te auta kiepskimi minerałami a nastepnie zalewający je syntetykami.

                                                Zamieszczone przez soszek81
                                                Konieczne jest stosowanie wyłącznie olejów półsyntetycznych lub syntetycznych spełniających normy ACEA B3: ESSO ULTRA, ESSO ULTRA DIESEL, TOTAL QUARTZ DIESEL 7000.
                                                Możliwe jest stosowanie olejów syntetycznych "najwyższej jakości" ESSO ULTRON DIESEL, TOTAL QUARTZ 9000, TOTAL QUARTZ DIESEL 9000.
                                                Tylko pytanie brzmi czy to sa oleje pełnosyntetyczne :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:

                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                soszek81 napisał/a:
                                                Więc chyba ten Castrol nie taki zły?
                                                Moze już cos poprawili jakiś czas temu (EDGE ?) co jest akceptowalne jakościowo i nie bedzie wzbudzać reklamacji a jednocześnie utrzymywac dotychczasową cenę...
                                                Nie pisze o innej kulturze pracy na innych olejach bo to niesie za sobą troszkę inną cenę , inną bazę, dodatki i sama klase oleju...
                                                Wszystkie auta jakie mam w domu które pracowały na castrolu wyglądaja w środku podobnie jak ten silnik przedstawiony kilka postów wyzej.
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  czy to sa oleje pełnosyntetyczne
                                                  tak...syntetyczne :wink: ...a dokłądnie niektóre produkty ...napewno nie wszystkie pełnosyntetyczne w znaczeniu full syntetyk oparty o bazę IV-V PAO, Estry. Ale Total ma także Full Syntetyka na bazie PAO. Wiadomo co robią producenci by towar sprzedać, było to już nie raz poruszane na forum.
                                                  A dokładnie:
                                                  seria Total 9000 Quartz :
                                                  0w30 = Group III+ i IV (odpowiednik Elf FullTech -IV
                                                  Energy 0w30 Grupa IV PAO
                                                  0W30 = Grupa III (głęboko rafinowany olej na bazie mineralnej) III+ Elf CRV) (severely refined mineral-based products)
                                                  0w40 = Group IV (Polyalfaolefin, PAO) 0W40 Grupa IV
                                                  5w30 = Group III
                                                  5w40 = Group III
                                                  5w40 NF/ Elf NF = Group III +
                                                  Future 5w30 Grupa III
                                                  "TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 0W30", który opisują jako "... 100% syntetyczny olej ..." This is the old Elf Excellium Full Tech and I believe it is a group IV (or at least mainly that) To jest stary Elf Excellium Full Tech i uważam, że jest to grupa IV - zresztą olej bardzo dobry tak samo jak Elf Evolution CRV 0W-30 z normą 506.1 - grupa III+ ( za to ma bardzo dobre wyniki...potwierdzone na zużytym i świeżymym oleju w bezstronniczych laboratoriach USA).
                                                  Total 0W/30 jest jednym z zaledwie kilku europejskich olejów dostępnych w Stanach Zjednoczonych.

                                                  Zamieszczone przez soszek81
                                                  Niestety Elemenateur nie ma Castrola w ofercie (Motula ma) i bym musiał zaopatrzyć się z poprzedniego źródła ... a chciałem wszystko za jednym zamachem ogarnąć.
                                                  soszek81 - nie ma realnych przeciwskazań byś nie mógł zalać Motula nawet gdyby miał to być MOTUL 8100 XCess - tak jak pisałem silnik się od tego oleju nie rozleci, olej dobry i sprawdzony. Możesz lać ale też nie musisz i możesz jeśli chcesz zostać przy Castrolu...zrób tak by było Tobie wygodnie i korzystnie cenowo. Skoro dwie pieczenie przy jednym ogniu możesz upiec to czemu nie... Jak widzisz Peugeot nie ma tak wymyślnych norm olejowych jak VW ...więc po prostu zalej dobry olej i zapomnij o temacie ciesząc się jazdą :P
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • soszek81
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1245

                                                    PAOLO ESCO - tak też robiłem od 2003r. Lałem olej i się nie przejmowałem Dopiero ten temat zaczął mnie przyprawiać o ból głowy
                                                    Plusem zalania Motula do puga będzie 1l wolnego na dolewki do O1 (wchodzi tam 3,5-3,7l), bo sam Pug nie wymaga dolewek między wymianami.
                                                    Temat śledzę dalej i dzięki wszystkim za porady
                                                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...