czy to prawda, że jeśli olej ma aprobatę VW 504 507 to automatycznie posiada też 505.01 ??
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Prosze osobe oferujaca oleje Amsoil...jesli taka jest na forum :szeroki_usmiech o oferte
na SSO 0W30,oraz 0w20...na priv,lub przez forum
Zamieszczone przez kabi_007Obecnie mam zalany Castrol SLX 5w30 Longlife III (na opakowaniu info że zalecany przez VW). Silnik jaki posiadam w Skodzie to 1,9 TDI AXR, przebieg 82 000 km. Mam przykre doświadczenia z Castrolem
(W sobotę uszczelniałem dekiel w aucie które przejechało 160 000km na SLX i EDGE)
Obecnie ma 180 000km i od 20 000km nie jeździ na tych olejach.
Sam dekiel tyle co po ściagnięciu.
+ ZOOM :-)
Zamieszczone przez jama89czy to prawda, że jeśli olej ma aprobatę VW 504 507 to automatycznie posiada też 505.01 ??Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Czy biorąc pod uwagę to co widać na zdjęciu, czy samochód zniósł dobrze przebieg na Castrolu?
Myslę że w porę odstawiłem te oleje z dobroczynnymi molekułami :P :lol: :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
jama89 ten "eco"olej z normą 507.00 nie jest najlepszym wyborem dla silnika ASZ (fakt, że dopuszczalnym) jeśli już to szukałbym mocnego oleju z normą 505.01 lub 506.01
[ Dodano: Nie 10 Kwi, 11 16:07 ]
gebek ... jest tak jak pisałem - wiesz ... :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazczy jest w tym temacie jakaś lista rankingowa olejów wg norm np. 507.00 , 506.01 , 505.01 uwzględniająca wyłącznie parametry fizykochemiczne lub/i smarne
Uwzględnij, że są to czysto teoretyczne "papierowe" dane ...a w praktyce z takimi olejami różnie bywa.
[ Dodano: Nie 10 Kwi, 11 16:53 ]
Sugerujesz, żeby zrobić TOP Listę olejów naszego forum wg. specyfikacji VW 507.00, 506.01, 505.01 :roll: ... ciekawa propozycja :diabelski_usmiech ... niech się chłopaki wypowiedzą co o tym myślą. Po pierwsze trzeba by było wybrać np po 10 olejów ...w danej specyfikacji VW .... hehe da się zrobić k ...chyba najlepiej w osobnym wątku np "TOP LISTA OLEJÓW do TDI" z podwieszoną ankietą ...?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO.a jest sens umieścić takie porównanie (które i tak dużo nie wniesie) tutaj na forum, skoro jest w necie?
Nastepnie bedą komantarze ten odpada bo drogi jest za %&^* kupie mobila , castrola itp.
Bo jak sklasyfikowac jakiegos mobila który inaczej wyglada w Niemczech, inaczej w Polsce, to samo castrol. ale karty charakterystyki te same ....
Na jednym pisze co innego na drugim co innego na butelce 1L co innego na 5L co innego...
Ogólnie mamy grajdołek z którego mało kto sobie zdaje sprawę .
Zamieszczone przez Dzidagebek jeździ teraz benzynową Honda, więc pytanie jak najbardziej zasadne.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekBo jak sklasyfikowac jakiegos mobila który inaczej wyglada w Niemczech, inaczej w Polsce, to samo castrol. ale karty charakterystyki te same ....
Na jednym pisze co innego na drugim co innego na butelce 1L co innego na 5L co innego...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Próbuję czytać ten temat - idzie jednak wymięknąć, jak już trafi się post PAOLO ESCO to czuję się znów jak na polibudzie i tamtejszych wykładach "teorii niezawodności". :wink:
Castrol to zło. Prawda? Cóż. W P206HDI zrobiłem 80k km na zalecanym przez nich TOTALu, następnie przesiadłem się na Castrol Edge TD (też 5W40). Nic niepokojącego nie nastąpiło - żadnego brania oleju itd. Tak auto prześmigało kolejne 90k km.
Dlatego też kupując Skodzinę zalałem ją Castrolem (Edge 5W30 - z polecenia mechanika). Tak przejechała 45k km.
Nic niepokojącego. Jak się "pociła" delikatnie od początku przy odmie i pod pokrywą zaworów tak się poci. Dolewki 0,5l (zimą) do 2l (lato, klima i but) od wymiany do wymiany co 15k km.
Elemenateur namówił mnie na Motula 8100 XCess (5W40) i przy kolejnej wymianie go zalałem do Skodziny. Wrażenia zaraz po zalaniu - to inny olej! Ten diesel stał się przyjemniejszy dla ucha (subiektywnie). Ile go wyżłopie się okaże - dopiero z 3-4k km zrobione.
Przechodząc do meritum.
Czy do P206 1.4HDI ten MOTUL 8100 XCess też mogę zalać i będzie lepszy dla silnika od Castrola? Co myślą o tym znawcy tematu?
Bo dla mnie olej to olej :?
Komentarz
-
-
Czy do P206 1.4HDI ten MOTUL 8100 XCess też mogę zalać i będzie lepszy dla silnika od Castrola? Co myślą o tym znawcy tematu?
Uważaj na podróbki motula.
Podobna różnica jaka ty zaobserwowałeś da się odczuć po wlaniu jeszcze ...lepszego oleju :-)
Kolega wlewa do TDI 3.0 Audi Amsoila 5W-40 któeego nie ubywa, X-Cess-a ubywa po 10 000km tak z 1/3 miarki.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidziek - 5W40 to dedykowana wartość przez Peugeota do 1.4HDI. Wymiana co 20k km. Teraz pomyka żona po mieście więc będę wymieniał co 10k km. Przebieg jak i inne sprawy z pugiem pewne na bank - jeżdżę nim od przebiegu 2,4km - czyli jak tylko odebrałem z salonu po kupnie. Nigdy nie dolewałem pomiędzy wymianami, a lekko nie miał. Fakt że głównie długie trasy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81do P206 1.4HDI ten MOTUL 8100 XCess
W książce serwisowej w starszych wydaniach napisano...Nie używać oleju na bazie syntetycznej w silnikach Diesel 1,4 litra HDI. :shock:
......Ktoś umieścił bzdurę!
Jeśli już to w 1.4HDi nie można stosować olei syntetycznych typu 0W-30, 5W-30 starszej generacji. Jak najbardziej można wlewać pełne syntetyki 5W-40 czy nowoczesne syntetyki 5W-30 spełniające normę C2 a przeznaczone do współczesnych diesli spełniających normy Euro4 i posiadających filtr cząstek stałych (np można lac Total Quartz Ineo ECS 5W-30).
W nowej książce serwisowej już to poprawili i dopuszczalne są min. quartz quartz 9000 5w-40 i 0w-30 (syntetyk) i ineo Ecs 5w30 (ograniczenie emisji zanieczyszczeń) - mineralny jest zabroniony!
[ Dodano: Nie 10 Kwi, 11 23:02 ]
Zamieszczone przez vazUbytek Motula jest przynajmniej połowę mniejszyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzięki PAOLO ESCO. Jutro odgrzebię książkę serwisową Puga i podam co producent zalecał w 2003r.
Edit.
Nie wytrzymałem
Za książką serwisową:
"Konieczne jest stosowanie wyłącznie olejów półsyntetycznych lub syntetycznych spełniających normy ACEA B3: ESSO ULTRA, ESSO ULTRA DIESEL, TOTAL QUARTZ DIESEL 7000.
Możliwe jest stosowanie olejów syntetycznych "najwyższej jakości" ESSO ULTRON DIESEL, TOTAL QUARTZ 9000, TOTAL QUARTZ DIESEL 9000.
Przy ich braku, oleje jakości API CD/CF mogą być stosowane przy skróceniu przebiegów między przeglądami".
Z tyłu książki jest jeszcze rozpiska z markami i konkretnymi olejami (ESSO i TOTAL) - większość to 5W30 i 5W40 jako możliwe do zastosowania.
Pod spodem tylko dopisek: "Nie należy stosować oleju 10W w silnikach 1.4HDI."
PS. W O1 po 45k km na Castrolu 5W30, przed zalaniem Motula, zrobiłem płukankę LM. Czytając to forum spodziewałem się błota, szlamu i innych plag z Egiptu. Po 20 minutach zlewania oleju nie wypłynęło z niego nic innego jak sam olej. Na koniec stróżka oleju miała może z 0,5mm, jednak żadnych niepożądanych zjawisk nie zaobserwowałem. Więc chyba ten Castrol nie taki zły?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81Więc chyba ten Castrol nie taki zły?
[ Dodano: Pon 11 Kwi, 11 11:11 ]
soszek81, zamiast oleju Esso możesz kupić Mobil, to to samo.
Komentarz
-
-
Po zmianie z Castrola na Motula w O1 byłem zaskoczony tą zmianą.
Dlatego się zastanawiam nad tym samym w Pugu, który na Castrolu przejechał 2x tyle co O1. W sumie nic do tego Castrola nie mam. Się zastanawiam czy zalanie Motula w odpowiedniej specyfikacji przyniesie taką samą zmianę w Pugu.
Niestety Elemenateur nie ma Castrola w ofercie (Motula ma) i bym musiał zaopatrzyć się z poprzedniego źródła (sprawdzone, pewne i w dobrej cenie) a chciałem wszystko za jednym zamachem ogarnąć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOW książce serwisowej w starszych wydaniach napisano...Nie używać oleju na bazie syntetycznej w silnikach Diesel 1,4 litra HDI. :shock:
Zamieszczone przez soszek81Konieczne jest stosowanie wyłącznie olejów półsyntetycznych lub syntetycznych spełniających normy ACEA B3: ESSO ULTRA, ESSO ULTRA DIESEL, TOTAL QUARTZ DIESEL 7000.
Możliwe jest stosowanie olejów syntetycznych "najwyższej jakości" ESSO ULTRON DIESEL, TOTAL QUARTZ 9000, TOTAL QUARTZ DIESEL 9000.
Zamieszczone przez Dzidasoszek81 napisał/a:
Więc chyba ten Castrol nie taki zły?
Nie pisze o innej kulturze pracy na innych olejach bo to niesie za sobą troszkę inną cenę , inną bazę, dodatki i sama klase oleju...
Wszystkie auta jakie mam w domu które pracowały na castrolu wyglądaja w środku podobnie jak ten silnik przedstawiony kilka postów wyzej.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekczy to sa oleje pełnosyntetyczne
A dokładnie:
seria Total 9000 Quartz :
0w30 = Group III+ i IV (odpowiednik Elf FullTech -IV
Energy 0w30 Grupa IV PAO
0W30 = Grupa III (głęboko rafinowany olej na bazie mineralnej) III+ Elf CRV) (severely refined mineral-based products)
0w40 = Group IV (Polyalfaolefin, PAO) 0W40 Grupa IV
5w30 = Group III
5w40 = Group III
5w40 NF/ Elf NF = Group III +
Future 5w30 Grupa III
"TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 0W30", który opisują jako "... 100% syntetyczny olej ..." This is the old Elf Excellium Full Tech and I believe it is a group IV (or at least mainly that) To jest stary Elf Excellium Full Tech i uważam, że jest to grupa IV - zresztą olej bardzo dobry tak samo jak Elf Evolution CRV 0W-30 z normą 506.1 - grupa III+ ( za to ma bardzo dobre wyniki...potwierdzone na zużytym i świeżymym oleju w bezstronniczych laboratoriach USA).
Total 0W/30 jest jednym z zaledwie kilku europejskich olejów dostępnych w Stanach Zjednoczonych.
Zamieszczone przez soszek81Niestety Elemenateur nie ma Castrola w ofercie (Motula ma) i bym musiał zaopatrzyć się z poprzedniego źródła ... a chciałem wszystko za jednym zamachem ogarnąć.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO - tak też robiłem od 2003r. Lałem olej i się nie przejmowałem Dopiero ten temat zaczął mnie przyprawiać o ból głowy
Plusem zalania Motula do puga będzie 1l wolnego na dolewki do O1 (wchodzi tam 3,5-3,7l), bo sam Pug nie wymaga dolewek między wymianami.
Temat śledzę dalej i dzięki wszystkim za porady
Komentarz
-
Komentarz