Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemek88
    Rider
    • 2009
    • 613

    Panowie a ja mam taki problem dzisiaj mi wyskoczył napis ze do wymian oleju zostało 1500km, pod koniec maja jadę w trasę ( tam i z powrotem 2tyś km). I wymienić olej tuż przed jazda czy dopiero jak przyjadę ale to przeciągnę wymianę o około 1tyś km


    Moja Octavia 1.9 TDI AGR

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Ja bym zmienił przed trasą....po co męczyć silnik w trasie na "starym oleju" ? ... akurat na tym się nie zaoszczędzi.
      Inne pytanie to :
      - ile km na tym oleju jest zrobionych?
      - zmiany są ustawione wg QG1-LL czy QG 0 - co 15 tys km ?
      - auto na gwarancji? Jeśli tak to zdecydowanie wymiana teraz.
      Jaki silnik....? Warto zakualizować profil. :roll:
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • konkon
        Rider
        • 2008
        • 667
        • Octavia I (1U2)
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        Barretina, Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 (full syntetyk, GM-LL-B-025, czyli diesel) lub LM Top Tec 4600 5W-30 (techn. syntetyczna, norma DEXOS 2, zawiera poprzednie tzn. LL-A i LL-B). Orbit powyżej napisał opinię. Na stronie Fuchsa nie znalazłem norm opla. Z Motula to Specific Dexos 2 lub X-Clean 5W-40.
        Konrad
        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

        90 konny AGRessor
        PerfectServiceBy DGW
        WhitePride :smokedevil

        Komentarz

        • przemek88
          Rider
          • 2009
          • 613

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Ja bym zmienił przed trasą....po co męczyć silnik w trasie na "starym oleju" ? ... akurat na tym się nie zaoszczędzi.
          Inne pytanie to :
          - ile km na tym oleju jest zrobionych?
          - zmiany są ustawione wg QG1-LL czy QG 0 - co 15 tys km ?
          - auto na gwarancji? Jeśli tak to zdecydowanie wymiana teraz.
          Jaki silnik....? Warto zakualizować profil. :roll:
          -zrobione jest 13tyś km
          -co 15tyś km lub rok
          -auto bez gwarancji
          silnik to AGR
          Mam zamiar wlać teraz LM syntosh diesel dobry wybór?


          Moja Octavia 1.9 TDI AGR

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Barretina
            1.LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W-40 W pełni syntetyczny olej silnikowy MID SAPS
            (oparty na PAO)
            API CF
            Opel GM-LL-B-025
            Klasa lepkości 5W-40
            Gęstość w temp. 15oC 0.850
            Lepkość w temp. 100oC 14,8 mm2/s
            Lepkość w temp. 40oC 92 mm2/s
            Punkt płynięcia -45C
            Temperatura zapłonu 230C

            2. Motul 8100 X-Clean C3 5W40
            ACEA C3/A3/B4, API SM/CF
            Klasa lepkości 5W-40
            Gęstość w temp. 15oC 0.850
            Lepkość w temp. 100oC 13,9 mm2/s
            Lepkość w temp. 40oC 83,4 mm2/s
            Wskaźnik lepkości 171
            Punkt płynięcia -39oC
            Temperatura zapłonu 230C
            TBN 7,9 mg KOH/g

            Bez aprobaty Opla…albo jestem ślepy http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf :roll: ...chyba miał być Motul 8100 X-CESS 5w-40 z aprobatą OPEL/GMDiesel LL B-025
            MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI (dłuższy okres przebiegu: czujnik elektroniczny).

            ...znalazłem tego Motula... :lol: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul...lean-5w-40.pdf 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3 nie spełnia normy GM a Motul 8100 X-clean 5W-40 DPF spełnia Dexos2.

            Motul 8100 X-CESS 100%SYNTHESE ……. Nie syntetyk…
            Klasa lepkości 5W40
            Gęstość w 15C0,853
            Lepkość w 100C
            14,6mm2/s
            Lepkość w 40C 92 mm2/s
            Wskaźnik lepkości 165
            Punkt zapłonu 230C
            Punkt płynięcia -33C
            TBN 10,3 mg KOH/g

            3. Castrol Edge 0W30
            ACEA A3/B3/B4
            API CF
            GM-LL-A-025/GM-LL-B-025
            Klasa lepkości 0w-30
            Gęstość w temp. 15oC 0.838
            Lepkość w temp. 100C 12,2 mm2/s
            Lepkość w temp. 40C 72 mm2/s
            Wskaźnik lepkości 167
            Punkt płynięcia -54oC
            Temperatura zapłonu 212C
            TBN 10,3 mg KOH/g
            CCS -35°C 5800
            Castrol zapewnia - “ It is a fully synthetic”.

            4. Millers XF Longlife C3 (sam mam opla w dieslu i na takim jezdze)
            W pełni syntetyczny olej silnikowy MID SAPS (oparty na PAO)
            ACEA C3, A3/B4
            API SM/CF
            GM/Opel/Vauxhall LL-A-025 / LL-B-025
            GM Dexos 2
            SAE klasa lepkości:…5W30
            Ciężar właściwy przy 15 C0,853
            Lepkość kinematyczna przy 1000C…11,7
            Lepkość kinematyczna przy 400C…69,0
            Indeks lepkości…158
            Temperatura krzepnięcia…-40
            Temperatura zapłonu…230
            Lepkość na zimno przy -300C 6,200cP

            5. Fuchs Titan GT1 Pro Flex XTL (ciężko dostępny chyba jeszcze ...)
            ACEA A4/B4 /C3
            API SM
            GM Dexos 2
            Klasa lepkości 5W-30
            Gęstość w temp. 15oC 0.855
            Lepkość w temp. 100oC 11,7 mm2/s
            Lepkość w temp. 40oC 67 mm2/s
            Indeks lepkości 171
            Temperatura zapłonu 230C


            6.LM Top Tec4600
            API SM/CF
            ACEA C3-08
            GM dexos2
            Klasa lepkości 5W-30
            Gęstość w temp. 15oC 0.855
            Lepkość w temp. 100oC 11,6 mm2/s
            Lepkość w temp. 40oC 64 mm2/s
            Indeks lepkości 178
            Punkt płynięcia -36C
            Temperatura zapłonu 232C

            [ Dodano: Pon 09 Maj, 11 23:13 ]
            Zamieszczone przez konkon
            Orbit powyżej napisał opinię.

            Nie mogę ciągle reklamować LM - bo mi nie płacą za to a chyba powinni zacząć :haha: więc napiszę tylko że w związku z powyższą listą kupiłbym LM TT4600 5W/30 bo jest z w/w chyba najnowocześniejszym produktem lub Millers XF Longlife C3 - (ale Millersa tylko od przedstawiciela bo juz w Poznaniu były nieciekawe produkty...) lub dokładnie tego Motula 8100 X-clean 5W-40 DPF no i nieśmiertelego LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Orbit
              Rider
              • 2010
              • 486

              Barretina w swoim Aucie ma DPF , wiec tylko oleje z ACEA C3 , wiec już wiemy co odpada .. wszystkie Ople ( diesel ) od 2007 r maja DPF .
              ja osobiście bardzo polecam Liqu Moly 4600 , jestem pod olbrzymim wrażeniem pracy silnika na tym oleju ,dzisiaj stałem na światłach i czułem się prawie jak w Aucie benzynowym a poza tym DPF , wypala sporo później :hura
              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Zamieszczone przez Orbit
                poza tym DPF , wypala sporo później
                Dalej tego nie kminię co powoduje że wypala sie później ??

                Co powoduje że silniki chodza tak niebywale pieknie, ceratec ?
                Co to jest czy to jest cos opartego na związkach teflonu ?

                Jakie interwiały wymianowe deklaruje LM dla 4600 ?
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • Orbit
                  Rider
                  • 2010
                  • 486

                  Zamieszczone przez Pidziek
                  Zamieszczone przez Orbit
                  poza tym DPF , wypala sporo później
                  Dalej tego nie kminię co powoduje że wypala sie później ??

                  Co powoduje że silniki chodza tak niebywale pieknie, ceratec ?
                  Co to jest czy to jest cos opartego na związkach teflonu ?

                  Jakie interwiały wymianowe deklaruje LM dla 4600 ?
                  myślę ze niska zawartość popiołów siarczanych ma duże znaczenie .Dam Ci przykład na Castrolu DPF wypalał sie co 350 - 370 km w mieście , ma GM -Dexos2 zdarzyło się nawet w okolicy 320-350 km , ostatnie wypalanie na L.Moly 428 km oczywiście w mieście , jeśli chodzi o kulturę pracy silnika ... nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak miękko i cicho pracuje .
                  Ja wymieniam Olej w rożnych odstępach czasowych to zależny jak silnik pracuje na danym Oleju GM-DEXOS2 wywaliłem chyba po 7000, gdyz silnik klepał jak stara kosiarka ,L.Moly bardzo długo zostawał czysty ... o czym pisałem jakiś czas temu wiec na pewno do 10,000 będę trzymał ,
                  Obecnie ten olej ma także zalany mój ojciec w Oplu Vectra i bardzo bardzo go chwali , mówił z jaka łatwością się wkręca na obroty, 3500 -4000 obr/min uzyskuje błyskawicznie bez żadnego wysiłku , ja mam podobne spostrzeżenia .
                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    (ale Millersa tylko od przedstawiciela bo juz w Poznaniu były nieciekawe produkty...)
                    możesz rozwinąć bo się zastanawiam nad tym olejem http://www.millersoils.pl/produkty/p...s-xfe-pd-5w40/
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Zamieszczone przez Barretina

                      1. LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W-40 1341
                      2. Motul 8100 X-Clean C3 5W40
                      3. Castrol Edge 0W30
                      Najlepszym wyborem bedzie dla Ciebie MOTUL Specific dexos2 5W-30 5L
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • Barretina
                        Classic
                        • 2011
                        • 22

                        Dziękuję pięknie za odpowiedź. Hm... tylko teraz mam zgryz :-) bo z tego co napisaliście wynika, że olej spełniający nowszą normę - Dexos2 - (chodzi mi o LM) nie jest w pełni syntetyczny. A z tego co kojarzę syntetyczny = lepszy :-) Czy jestem w błędzie? Castrol wyfrunął ze względu na niemożność ustalenia czy jest czy nie jest syntetyczny.

                        Komentarz

                        • Orbit
                          Rider
                          • 2010
                          • 486

                          Z pewnych syntetyków to zostaje Ci Millers , osobiście nie wiem czy akurat Motul Dexos2 to pełny syntetyk , oni tam tez bajki na kiju piszą na opakowaniach .
                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                          Komentarz

                          • Seed
                            Elegance
                            • 2010
                            • 875
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Zamieszczone przez Orbit
                            Z pewnych syntetyków to zostaje Ci Millers , osobiście nie wiem czy akurat Motul Dexos2 to pełny syntetyk , oni tam tez bajki na kiju piszą na opakowaniach .
                            MOTUL Specific dexos2 5W-30 podobnie jak X-Clean - to pełen syneteyk na bazie PAO/Estry (czyli lepiej niz Millers gdzie jest samo PAO).
                            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                            Komentarz

                            • Orbit
                              Rider
                              • 2010
                              • 486

                              bardzo możliwe ... ja osobiście trochę zraziłem się do motula, z prostej przyczyny , Ten olej pali się w sporych ilościach .. w Starym Aucie trzeba było dolewać dosyć często . Ale Motul-Dexos2 może być inny ... nie próbowałem ,. znam jedną osobę która jeździ na tym oleju i jest zadowolony ...
                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                              Komentarz

                              • Seed
                                Elegance
                                • 2010
                                • 875
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Zamieszczone przez Orbit
                                bardzo możliwe ... ja osobiście trochę zraziłem się do motula, z prostej przyczyny , Ten olej pali się w sporych ilościach .. w Starym Aucie trzeba było dolewać dosyć często . Ale Motul-Dexos2 może być inny ... nie próbowałem ,. znam jedną osobę która jeździ na tym oleju i jest zadowolony ...
                                NO nie wiem. Ja prywatnie jeżdże Audi i jak lałem Mobila na samym początku - palił 1L na 15 tyś. po przejsciu na X-cessa - nie bierze nic.
                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                Komentarz

                                • Artiks
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 143

                                  Tak zastanawiam się , jeśli z górnego zagięcia na bagnecie po prawie 10 tys. km zszedł mi poziom na górną kreskę karbowaną czyli branie oleju znikome, auto ma wlane 5W40 Motul Specific to szarpnąć się na LM 5W30 czy nie cudować i dać jednak 5W40 LM 4100 TT ?

                                  Komentarz

                                  • Barretina
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 22

                                    To jeszcze tylko pytanie skąd wziąć pewny olej :-) jakiś sprawdzony dealer na forum?

                                    Komentarz

                                    • oktawer
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 31

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      Jakie interwiały wymianowe deklaruje LM dla 4600 ?

                                      "Jeżeli producent pojazdu dopuszcza taką możliwość olej ten można wymieniać co 40.000 km."

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Zamieszczone przez Orbit
                                        myślę ze niska zawartość popiołów siarczanych ma duże znaczenie
                                        No na pewno ale od tego są normy C3.
                                        Dalej nie wiem jaki system o ile takowy jest powoduje że coś się zaczyna wcześniej wypalac a nie później ...

                                        Tak sa przecież nie duże różnice w C3..
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • Orbit
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 486

                                          Pidziek. ... wklejam to drugi raz , a ty dalej sie pytasz jak to działa ?? T U T A J !!!!!!!!!!!!!!!!!
                                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                          Komentarz

                                          • czyzyk64
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 866

                                            pytanko do tych co to stosują:
                                            - jak czesto wlewacie do silnika Militec-1, co wymiane oleju czy jednak rzadziej?

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Układ sterujący „wie”, że DPF wymaga wypalenia (regeneracji) głownie na podstawie różnicy cisnień przed i za filtrem...
                                              No o to mi chodziło...
                                              Dziwi mnie fakt że jedne oleje które posiadaja nisopopiołową normę zatykaja filtr częsciej a drugie rzadziej, jak widać samo C2 , C3 nie jest jeszcze wytyczną.
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • Orbit
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 486

                                                Zamieszczone przez czyzyk64
                                                pytanko do tych co to stosują:
                                                - jak czesto wlewacie do silnika Militec-1, co wymiane oleju czy jednak rzadziej?
                                                Ja mam zalany 1-szy raz , narazie wszytko Ok wiec pewnie zaleje przy następnej zmianie

                                                [ Dodano: Wto 10 Maj, 11 18:51 ]
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Układ sterujący „wie”, że DPF wymaga wypalenia (regeneracji) głownie na podstawie różnicy cisnień przed i za filtrem...
                                                No o to mi chodziło...
                                                Dziwi mnie fakt że jedne oleje które posiadaja nisopopiołową normę zatykaja filtr częsciej a drugie rzadziej, jak widać samo C2 , C3 nie jest jeszcze wytyczną.
                                                Duże znaczenie ma jeszcze paliwo , kiedyś zatankowałem i przy Carrefourze na warszawskim Ursynowie, ... DPF zwariował włączył się po 290 km chyba było dużo wody albo jakiegoś innego syfu bo silnik łomotał
                                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  MOTUL Specific dexos2 5W-30 podobnie jak X-Clean - to pełen syneteyk na bazie PAO/Estry
                                                  raczej HC + PAO ... ale jestem pewien, że akurat ten olej estrów nie widział na oczy...
                                                  Zobacz skład podobnego 8100 X-MAX 5W30 :P http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/x-max_5w40.pdf (DESTYLATY CIEZKIE PARAFINOWE, OBRABIANE WODOREM (ROPA NAFTOWA) 50 <= x % < 100 i drugi podobny Motul 8100 ECO-NERGY 5W30 :arrow: http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/8100ecoenrgy.pdf
                                                  itd... a gdzie te estry? :roll:
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • przemek88
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 613

                                                    Będę teraz swojego AGR-a zalewał Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40. Przebieg 109tyś km. Czy to dobry wybór. 5L mam za 190zł czy cena nie za duża?


                                                    Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...