Panowie a ja mam taki problem dzisiaj mi wyskoczył napis ze do wymian oleju zostało 1500km, pod koniec maja jadę w trasę ( tam i z powrotem 2tyś km). I wymienić olej tuż przed jazda czy dopiero jak przyjadę ale to przeciągnę wymianę o około 1tyś km
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Ja bym zmienił przed trasą....po co męczyć silnik w trasie na "starym oleju" ? ... akurat na tym się nie zaoszczędzi.
Inne pytanie to :
- ile km na tym oleju jest zrobionych?
- zmiany są ustawione wg QG1-LL czy QG 0 - co 15 tys km ?
- auto na gwarancji? Jeśli tak to zdecydowanie wymiana teraz.
Jaki silnik....? Warto zakualizować profil. :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Barretina, Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 (full syntetyk, GM-LL-B-025, czyli diesel) lub LM Top Tec 4600 5W-30 (techn. syntetyczna, norma DEXOS 2, zawiera poprzednie tzn. LL-A i LL-B). Orbit powyżej napisał opinię. Na stronie Fuchsa nie znalazłem norm opla. Z Motula to Specific Dexos 2 lub X-Clean 5W-40.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOJa bym zmienił przed trasą....po co męczyć silnik w trasie na "starym oleju" ? ... akurat na tym się nie zaoszczędzi.
Inne pytanie to :
- ile km na tym oleju jest zrobionych?
- zmiany są ustawione wg QG1-LL czy QG 0 - co 15 tys km ?
- auto na gwarancji? Jeśli tak to zdecydowanie wymiana teraz.
Jaki silnik....? Warto zakualizować profil. :roll:
-co 15tyś km lub rok
-auto bez gwarancji
silnik to AGR
Mam zamiar wlać teraz LM syntosh diesel dobry wybór?
Komentarz
-
-
Barretina
1.LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W-40 W pełni syntetyczny olej silnikowy MID SAPS
(oparty na PAO)
API CF
Opel GM-LL-B-025
Klasa lepkości 5W-40
Gęstość w temp. 15oC 0.850
Lepkość w temp. 100oC 14,8 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC 92 mm2/s
Punkt płynięcia -45C
Temperatura zapłonu 230C
2. Motul 8100 X-Clean C3 5W40
ACEA C3/A3/B4, API SM/CF
Klasa lepkości 5W-40
Gęstość w temp. 15oC 0.850
Lepkość w temp. 100oC 13,9 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC 83,4 mm2/s
Wskaźnik lepkości 171
Punkt płynięcia -39oC
Temperatura zapłonu 230C
TBN 7,9 mg KOH/g
Bez aprobaty Opla…albo jestem ślepy http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf :roll: ...chyba miał być Motul 8100 X-CESS 5w-40 z aprobatą OPEL/GMDiesel LL B-025
MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI (dłuższy okres przebiegu: czujnik elektroniczny).
...znalazłem tego Motula... :lol: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul...lean-5w-40.pdf 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3 nie spełnia normy GM a Motul 8100 X-clean 5W-40 DPF spełnia Dexos2.
Motul 8100 X-CESS 100%SYNTHESE ……. Nie syntetyk…
Klasa lepkości 5W40
Gęstość w 15C0,853
Lepkość w 100C
14,6mm2/s
Lepkość w 40C 92 mm2/s
Wskaźnik lepkości 165
Punkt zapłonu 230C
Punkt płynięcia -33C
TBN 10,3 mg KOH/g
3. Castrol Edge 0W30
ACEA A3/B3/B4
API CF
GM-LL-A-025/GM-LL-B-025
Klasa lepkości 0w-30
Gęstość w temp. 15oC 0.838
Lepkość w temp. 100C 12,2 mm2/s
Lepkość w temp. 40C 72 mm2/s
Wskaźnik lepkości 167
Punkt płynięcia -54oC
Temperatura zapłonu 212C
TBN 10,3 mg KOH/g
CCS -35°C 5800
Castrol zapewnia - “ It is a fully synthetic”.
4. Millers XF Longlife C3 (sam mam opla w dieslu i na takim jezdze)
W pełni syntetyczny olej silnikowy MID SAPS (oparty na PAO)
ACEA C3, A3/B4
API SM/CF
GM/Opel/Vauxhall LL-A-025 / LL-B-025
GM Dexos 2
SAE klasa lepkości:…5W30
Ciężar właściwy przy 15 C0,853
Lepkość kinematyczna przy 1000C…11,7
Lepkość kinematyczna przy 400C…69,0
Indeks lepkości…158
Temperatura krzepnięcia…-40
Temperatura zapłonu…230
Lepkość na zimno przy -300C 6,200cP
5. Fuchs Titan GT1 Pro Flex XTL (ciężko dostępny chyba jeszcze ...)
ACEA A4/B4 /C3
API SM
GM Dexos 2
Klasa lepkości 5W-30
Gęstość w temp. 15oC 0.855
Lepkość w temp. 100oC 11,7 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC 67 mm2/s
Indeks lepkości 171
Temperatura zapłonu 230C
6.LM Top Tec4600
API SM/CF
ACEA C3-08
GM dexos2
Klasa lepkości 5W-30
Gęstość w temp. 15oC 0.855
Lepkość w temp. 100oC 11,6 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC 64 mm2/s
Indeks lepkości 178
Punkt płynięcia -36C
Temperatura zapłonu 232C
[ Dodano: Pon 09 Maj, 11 23:13 ]
Zamieszczone przez konkonOrbit powyżej napisał opinię.
Nie mogę ciągle reklamować LM - bo mi nie płacą za to a chyba powinni zacząć :haha: więc napiszę tylko że w związku z powyższą listą kupiłbym LM TT4600 5W/30 bo jest z w/w chyba najnowocześniejszym produktem lub Millers XF Longlife C3 - (ale Millersa tylko od przedstawiciela bo juz w Poznaniu były nieciekawe produkty...) lub dokładnie tego Motula 8100 X-clean 5W-40 DPF no i nieśmiertelego LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Barretina w swoim Aucie ma DPF , wiec tylko oleje z ACEA C3 , wiec już wiemy co odpada .. wszystkie Ople ( diesel ) od 2007 r maja DPF .
ja osobiście bardzo polecam Liqu Moly 4600 , jestem pod olbrzymim wrażeniem pracy silnika na tym oleju ,dzisiaj stałem na światłach i czułem się prawie jak w Aucie benzynowym a poza tym DPF , wypala sporo później :hura1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitpoza tym DPF , wypala sporo później
Co powoduje że silniki chodza tak niebywale pieknie, ceratec ?
Co to jest czy to jest cos opartego na związkach teflonu ?
Jakie interwiały wymianowe deklaruje LM dla 4600 ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez Orbitpoza tym DPF , wypala sporo później
Co powoduje że silniki chodza tak niebywale pieknie, ceratec ?
Co to jest czy to jest cos opartego na związkach teflonu ?
Jakie interwiały wymianowe deklaruje LM dla 4600 ?
Ja wymieniam Olej w rożnych odstępach czasowych to zależny jak silnik pracuje na danym Oleju GM-DEXOS2 wywaliłem chyba po 7000, gdyz silnik klepał jak stara kosiarka ,L.Moly bardzo długo zostawał czysty ... o czym pisałem jakiś czas temu wiec na pewno do 10,000 będę trzymał ,
Obecnie ten olej ma także zalany mój ojciec w Oplu Vectra i bardzo bardzo go chwali , mówił z jaka łatwością się wkręca na obroty, 3500 -4000 obr/min uzyskuje błyskawicznie bez żadnego wysiłku , ja mam podobne spostrzeżenia .1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO(ale Millersa tylko od przedstawiciela bo juz w Poznaniu były nieciekawe produkty...)O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Dziękuję pięknie za odpowiedź. Hm... tylko teraz mam zgryz :-) bo z tego co napisaliście wynika, że olej spełniający nowszą normę - Dexos2 - (chodzi mi o LM) nie jest w pełni syntetyczny. A z tego co kojarzę syntetyczny = lepszy :-) Czy jestem w błędzie? Castrol wyfrunął ze względu na niemożność ustalenia czy jest czy nie jest syntetyczny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrbitZ pewnych syntetyków to zostaje Ci Millers , osobiście nie wiem czy akurat Motul Dexos2 to pełny syntetyk , oni tam tez bajki na kiju piszą na opakowaniach .
Komentarz
-
-
bardzo możliwe ... ja osobiście trochę zraziłem się do motula, z prostej przyczyny , Ten olej pali się w sporych ilościach .. w Starym Aucie trzeba było dolewać dosyć często . Ale Motul-Dexos2 może być inny ... nie próbowałem ,. znam jedną osobę która jeździ na tym oleju i jest zadowolony ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitbardzo możliwe ... ja osobiście trochę zraziłem się do motula, z prostej przyczyny , Ten olej pali się w sporych ilościach .. w Starym Aucie trzeba było dolewać dosyć często . Ale Motul-Dexos2 może być inny ... nie próbowałem ,. znam jedną osobę która jeździ na tym oleju i jest zadowolony ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitmyślę ze niska zawartość popiołów siarczanych ma duże znaczenie
Dalej nie wiem jaki system o ile takowy jest powoduje że coś się zaczyna wcześniej wypalac a nie później ...
Tak sa przecież nie duże różnice w C3..Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidziek. ... wklejam to drugi raz , a ty dalej sie pytasz jak to działa ?? T U T A J !!!!!!!!!!!!!!!!!1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Układ sterujący „wie”, że DPF wymaga wypalenia (regeneracji) głownie na podstawie różnicy cisnień przed i za filtrem...
Dziwi mnie fakt że jedne oleje które posiadaja nisopopiołową normę zatykaja filtr częsciej a drugie rzadziej, jak widać samo C2 , C3 nie jest jeszcze wytyczną.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czyzyk64pytanko do tych co to stosują:
- jak czesto wlewacie do silnika Militec-1, co wymiane oleju czy jednak rzadziej?
[ Dodano: Wto 10 Maj, 11 18:51 ]
Zamieszczone przez PidziekUkład sterujący „wie”, że DPF wymaga wypalenia (regeneracji) głownie na podstawie różnicy cisnień przed i za filtrem...
Dziwi mnie fakt że jedne oleje które posiadaja nisopopiołową normę zatykaja filtr częsciej a drugie rzadziej, jak widać samo C2 , C3 nie jest jeszcze wytyczną.1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedMOTUL Specific dexos2 5W-30 podobnie jak X-Clean - to pełen syneteyk na bazie PAO/Estry
Zobacz skład podobnego 8100 X-MAX 5W30 :P http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/x-max_5w40.pdf (DESTYLATY CIEZKIE PARAFINOWE, OBRABIANE WODOREM (ROPA NAFTOWA) 50 <= x % < 100 i drugi podobny Motul 8100 ECO-NERGY 5W30 :arrow: http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/8100ecoenrgy.pdf
itd... a gdzie te estry? :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz