Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Pidziek
    opinie są często zróżnicowane i zależne od subiektywnych odczuć
    oczywiście trzeba brać to pod uwagę.
    Zamieszczone przez Pidziek
    Do LM nie mam jakiegos porównania więc ciężko mi sie odnieść.
    za to ja mam i z chęcią sprawdzę i Fuchsa i Amsoila w akcji :diabelski_usmiech kto wie...może przypadą mi do gustu :P
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • rtocki
      Drive
      • 2011
      • 44

      >Paolo i inni , u mnie siedzi dotychczas AVG czyli taka ostateczna wersja AFN ; z aluminiową miską z czujnikami, przystosowany do przedłużonego trybu wymiany oliwy itd, moje (i Rogala, a także Cowboya - dzięki im wszystkim za fachowe doradztwo) przeróbki: turbina BRD czyli ze 170PS , wywalona cała "ekologia" kat, zawór EGR itd, kolektor AWX trochę zmeiniony dolot, , IC był boczny! z Alfy starej, no i wtryski .230 Fratelli, na hamowni quattro u Rogala spokojnie wyszło nieco ponad 170PS (jeszcze muszę zaznaczyć że na bioestrze :-) - zawsze to 50 gr na litrze choć wali frytkami z wydechu), zrobiony przy 205 tysi przebiegu teraz ma 315, silnik i auto jest katowany nieprzeciętnie (mimo mojego wieku ktory widzicie w profilu, zresztą jutro kończę 43) , przebiegi też mam konkretne, towar który sprzedaję zawsze sprawdzam na swoim albo kumpli autach - takie schizo z moich lat młodości. Mi się jeszcze nie trafiły MANN-y chińskie ale ja biorę z oficjalnej dystrybucji, może z allegro?...

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        Panowie dotarł do mnie amsoil rozlewany z beczki, porownując go z wczesniejszym amsoilem który nie był rozlewany wygląda tak samo więc chyba nie ma się czym stresować
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • Orbit
          Rider
          • 2010
          • 486

          Zamieszczone przez piramida
          Panowie dotarł do mnie amsoil rozlewany z beczki, porownując go z wczesniejszym amsoilem który nie był rozlewany wygląda tak samo więc chyba nie ma się czym stresować
          Piramida poniuchaj zobacz jaki ma zapach ... ja wąchałem LM . i ten olej praktycznie nie niema zapachu .. .. w odróżnieniu od Dexos2 czy tez Castrola ..
          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            Zamieszczone przez Orbit
            Zamieszczone przez piramida
            Panowie dotarł do mnie amsoil rozlewany z beczki, porownując go z wczesniejszym amsoilem który nie był rozlewany wygląda tak samo więc chyba nie ma się czym stresować
            Piramida poniuchaj zobacz jaki ma zapach ... ja wąchałem LM . i ten olej praktycznie nie niema zapachu .. .. w odróżnieniu od Dexos2 czy tez Castrola ..
            też ich nie czuć
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • pepso
              Classic
              • 2009
              • 32

              Drążenia w sprawie Liqui Moly Top Tec 4100 ciąg dalszy.

              Nie dawała mi spokoju sprawa specyfikacji WV 505.01 dla LM Top Tec 4100 i dlatego napisałem do Liqui Moly Polska :

              Witam,

              Jestem użytkownikiem samochodu z silnikiem TDI z pompowtryskiwaczami z wymaganą normą oleju VW 505.01.

              Ostatnio nabrałem wątpliwości co do tego czy olej Liqui Moly Top Tec 4100 posiada wyżej wymienioną specyfikację.

              Na Waszej stronie internetowej są sprzeczne informacje : bezpośrednio na stronie widnieją normy VW 502.00/505.00 ale już w paszporcie produktu, który jest dościągnięcia z tej strony widnieją normy VW 505.01/502.00/505.00.

              Na stronie producenta www.liqui-moly.de oraz na karcie produktu umieszczono z kolei informację, że olej Top Tec 4100 posiada specyfikacje VW 502.00/505.00 natomiast firma zaleca stosowanie tego oleju do samochodów wymagających normy 505.01. Również wyszukiwarka oleju zarówno na stronie polskiej jak i niemieckiej wyświetla ten olej jako jeden z nadających się do samochodów z silnikami TDI PD.

              Różnie też są te kwestie ujęte na etykietach na butelkach z olejem pochodzącymi z różnych okresów. Rónież na Waszych i niemieckich stronach www.

              Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.

              Jestem zaniepokojony ponieważ mam samochód na gwarancji i stosowanie oleju bez właściwej specyfikacji może powodować perturbacje podczas ewentualnych roszczeń gwarancyjnych.



              Pozdrawiam


              Oto pismo, które otrzymałem w odpowiedzi:

              Szanowny Panie ,



              Olej Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 posiada nasze zalecenie do stosowania go w samochodach grupy VW wymagających oleju o aprobacie 505.01 tj. pojazdów z interwałem wymiany oleju co 15.000 km lub raz w roku i wyposażonych w układ wtryskowy pompo wtryskiwaczy.

              Ponosimy pełną odpowiedzialność za stosowanie naszych produktów dobranych zgodnie z naszym katalogiem doboru oleju znajdującym się na stronach WWW.liqui-moly.pl lub WWW.liqui-moly.de . Wg katalogu do samochodów grupy VW wymagających oleju o aprobacie 505.01 wynika, że można w tych pojazdach stosować olej Top Tec 4100 5W-40.



              Zamieszanie w informacjach na naszej stronie internetowej, paszporcie technicznym i na stronie niemieckiej wynika stąd, że dnia 15 września 2009r. skończyła się ważność dokumentu zwanym „Aprobatą”, wystawionego przez koncern VW (w załączniku) dotyczącego oleju Top Tec 4100. Oczekujemy wystawienia nowego dokumentu, niestety proces uzyskiwania i przedłużania aprobat jest niezwykle skomplikowany i czasochłonny. Dlatego też większość producentów oleju posługuje się „zaleceniami” a nie „aprobatami”. Nie sądzę aby było możliwe uzyskanie załączonego dokumentu od najbardziej znanych w Polsce firm dystrybuujących oleje.



              Nie mniej nie zmienia to faktu, że olej top Tec 4100 ma nasze zalecenie do stosowania w pojazdach wymagających aprobaty VW 505.01.



              Na marginesie informuję Pana, że olej Top Tec 4600 5W-30 posiada aktualną aprobatę 505.01 (w załączniku). Uważam jednak, że w naszych warunkach pogodowych (wysokie upały latem) lepszym wyborem jest jednak olej Top Tec 4100 5W-40.



              Łączę wyrazy szacunku i życzę Panu wielu tysięcy bezpiecznie przejechanych kilometrów



              Piotr Kasprzak



              Liqui Moly Polska Sp. z o.o.

              ul. Cybernetyki 7B

              02-677 Warszawa

              tel. +48 22 331-03-08

              fax +48 22 331-03-09




              No i teraz mamy jasność w sprawie.

              Pozdrawiam Pepso



              [center:00ef50641a][img][/img]

              [img][/img][/center:00ef50641a][/b]

              Komentarz


              • Zamieszczone przez pepso
                Nie dawała mi spokoju sprawa specyfikacji WV 505.01 dla LM Top Tec 4100 i dlatego napisałem do Liqui Moly Polska :
                mi również trochę chodziło to po głowie ale bardziej patrząc przez pryzmat tego, iż po zalaniu w ostatnich dniach LM 4100 stwierdziłem cichą pracę silnika zwłaszcza rozgrzanego w warunkach postoju, natomiast spalanie jakby nieznacznie (do 1L/100 albo jestem przewrażliwony) wzrosło.

                Dlatego też wdzięczny jestem Ci za zamieszczenie na formu stanowiska firmy LM - brzmi sensownie oraz wiarygodnie...zwłaszcza sformułowanie, które mówi, iż trudno uzyskać odnowienie tych aprobat co osobiście wiążę z istniejącymi i jeszcze obowiązującymi kontraktami z jednym z producentów, a których zasięg jakby się umniejszał...ostatnie wieści z Meksyku wyglądają, jakby VW znalazło sprytny wybieg na bliższe zaznajomienie swoich klientów z produktami LM.

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  No generalnie chodzi o wpłate należności za aprobatę jak widac co był wzmiankowane w tym wątku już wcześniej , a sam podawałem ile kosztuje taka aprobata.

                  Ale moi drodzy oto najlepszy olej na świecie...



                  Piekny opis jakze kolorowy i naszpikowany atrakcjami stylistycznymi , polecam !!
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • oktawer
                    Classic
                    • 2011
                    • 31

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    No generalnie chodzi o wpłate należności za aprobatę jak widac co był wzmiankowane w tym wątku już wcześniej , a sam podawałem ile kosztuje taka aprobata.

                    Ale moi drodzy oto najlepszy olej na świecie...



                    Piekny opis jakze kolorowy i naszpikowany atrakcjami stylistycznymi , polecam !!
                    Słowniczek by sobie kupiła

                    Po co LM płacenie za te aprobaty, skoro i tak VW kupuje od nich oleje i sprzedaje jako własne?

                    A propos LM widzieliście mistrzostwa Australii w paleniu gum? (sorki za offtopic - ale dym taki idzie, że musiałem się podzielić
                    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0aRAfWNQ2dM&[/youtube]

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez oktawer
                      Po co LM płacenie za te aprobaty, skoro i tak VW kupuje od nich oleje i sprzedaje jako własne?
                      i to niestety jest jedną z dróg do pogorszenia w niedalekiej przyszłości jakości produktów oferowanych przez tego producenta

                      Komentarz

                      • Deo
                        RS
                        • 2009
                        • 1729
                        • Volkswagen
                        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                        piramida, gdzie kupowałeś Amsoila z beczki?
                        Pozdrawiam,
                        Grzesiek


                        Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                        Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                        Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Deo
                          gdzie kupowałeś Amsoila z beczki?
                          pewnie tutaj http://allegro.pl/amsoil-afl-5w-40-c...610406068.html
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            LM 4100 zalany we wtorek, jak na razie wstępnie jestem zadowolony, chodzi bardziej miękko, a spalanie to za mało zrobiłem żeby coś powiedzieć :P
                            Pojeździmy, zobaczymy

                            Komentarz

                            • czyzyk64
                              Elegance
                              • 2008
                              • 866

                              czy ma ktos sprawdzone zrodełko do zakupu Fuchsa GT1 5W40 XTL, bo jakos nie moge go na razie dostać. Jest ten 5W30 xtl z norma 504.00/507.00 , ale ja mam pompowtryski bez DPF-a i wolałbym ten 5w40 z norma 505.01, tym bardziej , że idzie lato.
                              Ma moze ktos takie dojscie ?
                              Pozdrawiam.

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                ...a może TITAN GT1 ProFlex 5W-30 XTL - 145 zł :roll:
                                zamiast TITAN GT1 Pro C-3 XTL - 145 zł
                                :roll:

                                TITAN GT1 Pro Flex 5W/30 (olej zrobiony pod silniki OPLA ...ale ma normę VW 505.01 )
                                ACEA C3 , A3/B4
                                API SM

                                Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 67 mm²/s
                                Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11,7 mm²/s
                                Indeks lepkości 171
                                Lepkość w temperaturze -30 ° C (CCS) 6000 -dobry
                                Temperatura płynięcia : BRAK :?:
                                Temperatura zapłonu 230 C
                                TBN : >6 mg KOH/g
                                HTHS viscosity 3.5

                                Zawartość popiołu siarczanowego jest bardzo niska ze względu na ochronę katalizatorów i DPF-a
                                Dobra, stała ochrona przed zużyciem, nawet przy pełnym obciążeniu.
                                Doskonałe właściwości zimne start i prawidłowe smarowanie silnika.
                                Zastosowanie silników wysokoprężnych i benzynowych (o niższych pojemnościach)
                                Zmniejsza powstawanie osadów w silniku i turbosprężarce.
                                Niskie zużycie oleju, minimum strat wskutek parowania. Dobry niski Noack.
                                3% redukcja zużycia paliwa

                                TITAN GT1 ProFlex 5W-30 XTL - ciekawy - naprawdę DOBRY olej - jego odpowiednik to Liqui Moly Top Tec 4600 5W/30

                                TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 VW 507.00
                                ACEA A3 / ACEA B4 /C3
                                API SM/CF
                                VW 504.00/507.00
                                Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 71,1 mm²/s
                                Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s
                                Indeks lepkości: 155 - dziwnie niski w porównaniu z ProFlex 5W-30 XTL :roll:
                                Temperatura płynięcia : - 42 C
                                Temperatura zapłonu 210 C
                                Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
                                TBN : >6 mg KOH/g
                                HTHS viscosity >3.5

                                TITAN GT1 5W/40
                                ACEA A3 / ACEA B4 / C3
                                API SM/CF
                                VW 502 00/505 00/505 01
                                Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s
                                Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s
                                Indeks lepkości:…. :roll:
                                Temperatura płynięcia : - 42 C
                                Temperatura zapłonu 250 C
                                Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g
                                TBN : >6 mg KOH/g
                                HTHS viscosity >3.5
                                CCS przy -30C 6100 mPas

                                Zamieszczone przez czyzyk64
                                wolałbym ten 5w40 z norma 505.01, tym bardziej , że idzie lato.
                                a ja zamiast Fuchsa GT1 5W/40 ...wybrał bym ewentualnie właśnie tego TITAN GT1 ProFlex 5W-30 XTL - Temperatura zapłonu 230 C - da radę nawet w lecie a silnik będzie napewno lżej pracował.
                                :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...46606&start=15


                                Zamieszczone przez pepso
                                Nie dawała mi spokoju sprawa specyfikacji WV 505.01 dla LM Top Tec 4100 i dlatego napisałem do Liqui Moly Polska
                                dobra robota pepso
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • pacocases
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 576
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Fuchs

                                  Witam.
                                  Znalazłem takie źródełko: http://sklep-oleje.pl/Fuchs_Oil-k89-0--default.html
                                  Wydaje się że cena jest b.dobra
                                  Jestem jakieś 15kkm przed wymianą to może ktoś zdąży go zaopiniować :szeroki_usmiech
                                  pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez pacocases
                                    może ktoś zdąży go zaopiniować
                                    :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 śmiało możesz u nich kupować :arrow: "nasz" przedstawiciel z OCP ...i masz tutaj ceny dla OCP :P
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • czyzyk64
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 866

                                      PAOLO ESCO, rozumiem iz to , że nie mam DPF-a nie ma zadnego znaczenia przy tym oleju TITAN GT1 ProFlex 5W-30 XTL, i jak najbardziej mozna go stosować, nawet pod wiekszym obciażeniem typu wakacje na dłuzsza trase w cieple kraje, bo co do zimy to rozumieniem, że napewno podejdzie.

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Lepkość oleju powinna być dobrana do zaleceń konstruktora a nie do zaleceń mechanika :-)
                                        Pogoda, lato, zima nie ma tu nic do tego, chyba że ktos jeździ RS-em non stop z pedałem w podłodze :-)
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez czyzyk64
                                          napewno podejdzie
                                          Tak.
                                          Olej ma specyfikację VW 505.01
                                          Ihr Energieanbieter vor Ort. Finden Sie jetzt ein Verkaufsbüro in Ihrer Nähe.

                                          Tak jak pidziek pisze - VW dał mu swoją specyfikację więc olej spełnia wszelkie wymogi postawione przez konstruktora silnika. Olej będzie bardzo dobry w zimie i napewno spokojnie wystarczy na dalsze trasy w letnie dni. ( oczywiście to olej do normalnej eksploatacji a nie do "upalania"). O jakość oleju postarał się Fuchs :P a jak wiadomo VW i Fuchs to dobra i sprawdzona para :hura
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • czyzyk64
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 866

                                            dziekuje bardzo za informacje, W takim razie przejde na ten olej, bo jestem zadowolony z oleju firmy Fuchs.
                                            Pozdrawiam.

                                            Komentarz

                                            • RobertM
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 74

                                              Witam
                                              Skoro już się mowa o ProFlexie XTL to poinformuje, że będzie u mnie koniec maja, początek czerwca. Więc jak ktoś będzie potrzebował to pisać również ceny na LM się zmieniły, na niższe oczywiście.

                                              Pozdrawiam
                                              RobertM
                                              www.sklep-oleje.pl

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                Zamieszczone przez Deo
                                                piramida, gdzie kupowałeś Amsoila z beczki?
                                                Tam gdzie wczesniej czyli u gościa z Warszawy, Paolo zapodał link
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • beaviso
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 767
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Spędziłem już kilka ładnych godzin, w kilku podejściach, na czytaniu tego wątku i przeglądaniu specyfikacji różnych olejów, ale nadal nie mogę podjąć decyzji - brak mi pełnej wiedzy o tym, jak wskazane parametry przekładają się na konkretne własności i jakie wartości parametrów są OK. Z lektury postów Paolo Esco wiem już coś niecoś, ale wciąż za mało. Producenci też nie ułatwiają, bo dla niektórych olejów brakuje danych.

                                                  Proszę o pomoc w doborze oleju do dwóch moich wozideł. Poniżej wszystkie szczegóły:

                                                  (1) Octavia II 1.9 TDI (silnik BXE niemodzony)
                                                  bez DPF
                                                  przebieg 66kkm
                                                  wymiany dotąd w trybie longlife (auto było firmowe, więc nie miałem wyjścia, ale teraz jest już moje prywatne)
                                                  od następnej zmiany zamierzam przejść na tryb stały co 15kkm/rok
                                                  olej dotąd Castrol Edge 5W30 (507.00) i serwisowy ten sam (Castrol LL III)
                                                  Wymagania szczególne: Lubię wysokie obroty. Auto używane w bardzo zmiennych warunkach, zarówno miasto jak i trasa. Zimą na dworze.

                                                  (2) Vectra C 1.9 CDTI 16v (silnik Z19DTH niemodzony) - common rail
                                                  bez DPF (fabrycznie)
                                                  przebieg 136kkm
                                                  kupiłem przy 121kkm (faktycznych) i chcę wymieniać co 15kkm
                                                  olej dotąd Mobil 1 Turbo Diesel 0W40
                                                  Wymagania szczególne: Codzienna jazda ekspresówką. Kierowniczka zawzięta i z ciężką nogą :lol: Samochód do letnich wyjazdów urlopowych (trasy w upalne dni). W zimie będzie garażowany.

                                                  Do obu samochodów chcę zalać olej LOTOS. Mieszkam w Gdańsku i mam dobry dostęp do tej marki, poza tym z lektury widzę, że to przyzwoite oleje. Nie mam żadnych uprzedzeń, a wręcz dobre wspomnienia (stary Golf 1.6 TD jeździł u mnie na Lotosie Syntetic od 240kkm do 300kkm i przy wymianach co 10kkm nie brał więcej niż ok. 0.5l między wymianami, a auto było mocno deptane). Cena oleju nie ma większego znaczenia.

                                                  Rozważam następujące oleje:
                                                  - Lotos Traffic Pro 505.01 5W40 (do Skody, ew. do Opla),
                                                  - Lotos Traffic Pro 025A/B 5W30 (do Opla),
                                                  - Lotos Quazar Hi-Tec 5W40 (alternatywnie do Skody i do Opla, ale mało danych znalazłem),
                                                  - ewentualnie dla Vectry pozostanie przy Mobil 1 Turbo Diesel lub New Life 0W40, choć wolałbym zostać ostatecznie przekonanym do Lotosa.

                                                  Zależy mi bardziej na oleju xW-40, bym mógł czuć się spokojnie w upalne lato, cisnąć dowolne z obu aut po autostradzie. Czy także xW-30 będzie dostatecznie dobry? Na zimę w obu wystarczy 5W, choć mam wrażenie że zeszłej zimy przy -20 st.C Vectra na Mobilu 0W40 odpalała się znacznie łatwiej niż Octavia na Edge'u 5W30 (oba zapalały, ale odgłosy z TDI cokolwiek przerażały), ale to przecież dwa różne silniki i trudno je porównywać. No i z zerem na początku ciężko znaleźć sensowny olej.

                                                  Olej do Skody musi być VW 505.01, ew. 506.01. Definitywnie koniec z 507.00.

                                                  Olej do Opla nie musi - jak dla mnie - spełniać zalecenia producenta dot. stosowania GM-LL-B-025, ani tym bardziej Dexos 2. Zamierzam zmieniać co 15 kkm, więc te "LL" mi niepotrzebne. Poza tym normę GM-LL-B-025 spełnia ograniczona liczba olejów, co zawęża wybór. A dlaczego jest to zawracanie głowy? Już tłumaczę. Silnik w mojej Vectrze jest identyczny z silnikami JTD Fiata i Alfy Romeo, do których zalecane są inne oleje. Np. poradnik dobierania olejów na stronie Liqui Moly wskazuje zupełnie inne oleje LM dla tej mojej Vectry i dla Alfy Romeo 159 z tym samym silnikiem. A przecież, patrząc technicznie, to zupełnie bez sensu, więc pal licho tą "aprobatę producenta". Chyba że źle myślę? Auto oczywiście już po gwarancji.

                                                  M.
                                                  666 4U

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez beaviso
                                                    Do obu samochodów chcę zalać olej LOTOS.
                                                    Zamieszczone przez beaviso
                                                    Zależy mi bardziej na oleju xW-40, bym mógł czuć się spokojnie w upalne lato
                                                    - proszę bardzo

                                                    Zamieszczone przez beaviso
                                                    Octavia II 1.9 TDI
                                                    :arrow: :arrow: :arrow: Lotos Trafic Pro 505.01

                                                    Klasa jakości API SM/CF
                                                    Klasa lepkości SAE 5W/40
                                                    Lepkość kinematyczna w temp. 100C - 13,8
                                                    Wskaźnik lepkości, min 170
                                                    Temperatura płynięcia -40
                                                    Temperatura zapłonu 233
                                                    Liczba zasadowa (mgKOH) 7,3

                                                    GM/OPEL :arrow: Specyfikacja GM (Opel)

                                                    Konstruktor wymaga dla wszystkich pojazdów europejskich specyfikacji ACEA A3-98 oraz B3-98 o różnych klasach lepkości SAE 0/5/10 W - 30/40 z wymianą oleju po 15 tyś km lub po 1 roku w przypadku silników Euro 2 ( wyprodukowanych przez 2001r) oraz po 30 tyś km lub 1 roku w przypadku silników Euro 3.

                                                    Ponadto, Opel wprowadził w 2002 r. Opel Long Life Service Oils ( począwszy od Vectry, model z roku 2002), zmienny okres wymiany oleju, który może wynieść 30 tyś km lub 2 lata w przypadku silników benzynowych ( specyfikacja GM-LL-B-025) oraz 50 tyś. lub 2 lata w przypadku silników typu diesel 2.0 i 2.2 (GM-LL-A-025).

                                                    Pojazdy, które korzystają z Opel Long Life Service Oils muszą przewyższać specyfikacje ACEA A3, B3, B4 oraz przejść testy Opla B040 2095 HTHS >2.9 i B040 2098 dla olejów z HTHS >3.5.
                                                    Ten system klasyfikacji olejów został opracowany i rozwinięty w oparciu o niezależne niemieckie laboratoria, które wykonały testy silników (dotyczące zużycia, osadu oraz F. E.) testy trybologiczne przy wykorzystaniu procedur Opla.

                                                    Zamieszczone przez beaviso
                                                    Vectra C 1.9 CDTI 16v (silnik Z19DTH niemodzony) - common rail
                                                    bez DPF
                                                    :arrow: :arrow: :arrow: LOTOS TRAFFIC z Formułą Thermal Control 5W/40
                                                    Spełnia wymagania GM-B 040 2098 i napewno będzie dobry.
                                                    ew możesz kupić także do Opla i Skody Lotos Trafic Pro 505.01 i też będzie dobrze :P


                                                    Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.

                                                    Klasa jakości API SL/CF
                                                    Klasa lepkości SAE 5W/40
                                                    Lepkość kinematyczna w temp. 100 C 14,5
                                                    Wskaźnik lepkości, min 178
                                                    Temperatura płynięcia -42
                                                    Temperatura zapłonu 236
                                                    Liczba zasadowa (mgKOH) 10,4

                                                    :roll: a ja chyba jestem ślepy już bo nie widzę Quazara z aprobatami GM :roll:
                                                    Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.



                                                    LOTOS Quazar C3 5W30 – nowoczesny, przyzwoity i typowy w swojej klasie olej do silników z filtrem cząstek stałych i katalizatorami
                                                    1.lepkość kinematyczna w 100°C mm2/s 11,7 - obniżona lepkości do zastosowania całorocznego – oszczędza paliwo
                                                    2.lepkość kinematyczna w 40°C mm2/s 70
                                                    3.temperatura płynięcia °C -39
                                                    4.temperatura zapłonu°C 200
                                                    5. liczba zasadowa mgKOH/g 7
                                                    6. wskaźnik lepkości 169
                                                    7. lepkość strukturalna CCS w -30°C mPa*s 6600 ( zdecydowanie wynik ten powinien być poniżej 6000 mPa*s – istnieje przypuszczenie że przy zimnym starcie w okresie jesień –zima silnik będzie przez pierwsze sekundy pracy słabo smarowany ze względu na fakt iż po uruchomieniu zimnego silnika, olej musi przebyć drogę do górnej części silnika, gdzie spływa z powrotem w dół. Ponieważ olej jest niezbędny do smarowania silnika, musi przemieszczać się szybko z zbyt duża lepkość strukturalna w ujemnej temperaturze nie pozwoli mu na to).

                                                    Kiedy silnik rozgrzeję się, wyższa lepkość oleju oznacza że oleju nie rozrzedzi się i będzie na bieżąco oddzielać części trące cieniutką warstwą oleju. Więc olej zawsze utrzymuje równowagę, musi przepływać sprawnie gdy silnik jest zimny, ale również zachować wystarczająco gęstość na wyższych temperaturach, aby zachować części metalowe nasmarowane i oddzielone od siebie.

                                                    LOTOS Quazar C4 5W30 – olej do Renault…słaby - dziękuję
                                                    1.lepkość kinematyczna w 100°C mm2/s 11,6 - obniżona lepkości do zastosowania całorocznego – oszczędza paliwo
                                                    2.lepkość kinematyczna w 40°C mm2/s …….BRAK!
                                                    3.temperatura płynięcia °C -33
                                                    4.temperatura zapłonu°C 210
                                                    5. liczba zasadowa mgKOH/g 7
                                                    6. wskaźnik lepkości 161
                                                    7. lepkość strukturalna CCS w -30°C mPa*s .BRAK

                                                    LOTOS Quazar F 5W30 – do Forda idealny – bardzo ciekawe i dobre parametry TBN i CCS !
                                                    1.lepkość kinematyczna w 100°C mm2/s 9,6 - obniżona lepkości do zastosowania całorocznego – oszczędza paliwo
                                                    2.lepkość kinematyczna w 40°C mm2/s 57 - obniżona lepkości do zastosowania całorocznego – oszczędza paliwo
                                                    niska lepkośc kinematyczną przy 100i 40C – zapewne podyktowana konstrukcją silnika
                                                    3.temperatura płynięcia °C -42 Bardzo dobra temp. płynięcia
                                                    4.temperatura zapłonu°C 200
                                                    5. liczba zasadowa mgKOH/g 10 wysoki TBN ! Bardzo dobry
                                                    6. wskaźnik lepkości 153 - niski ... obniżona lepkość :roll:
                                                    7. lepkość strukturalna CCS w -30°C mPa*s .4600 – rewelacyjnie niska lepkość !!!

                                                    LOTOS Quazar K 5W30 - do Kia :P
                                                    1.lepkość kinematyczna w 100°C mm2/s 12,34
                                                    2.lepkość kinematyczna w 40°C mm2/s 73,7
                                                    3.temperatura płynięcia °C -36
                                                    4.temperatura zapłonu°C 244
                                                    5. liczba zasadowa mgKOH/g ??? pewnie około 7
                                                    6. wskaźnik lepkości 166 -podejrzanie niski gdyż pozostałe parametry lepkości są dobre - mogli by poprawić ten wynik
                                                    7. lepkość strukturalna CCS w -30°C mPa*s .6280 – zdecydowanie za wysoki parametr!
                                                    8 lepkość dynamiczna HTHS w 150°C 3,6 – dobry stabilny termicznie


                                                    LOTOS Quazar K 5W40 - :arrow: do Kia - dobry typowy, mocny olej , należy jedynie poprawić lepkość strukturalną
                                                    (w zimie silnik będzie „klepał” na tym oleju po odpaleniu w zimny poranek
                                                    1.lepkość kinematyczna w 100°C mm2/s 14,05 – dobry wysoki wynik
                                                    2.lepkość kinematyczna w 40°C mm2/s 85,4 – wysoki wynik
                                                    Kiedy silnik rozgrzeję się, wyższa lepkość oleju oznacza że oleju nie rozrzedzi się i będzie na bieżąco oddzielać części trące cieniutką warstwą oleju. Więc olej zawsze utrzymuje równowagę, musi przepływać sprawnie gdy silnik jest zimny, ale również zachować wystarczająco gęstość na wyższych temperaturach, aby zachować części metalowe nasmarowane i oddzielone od siebie.
                                                    3.temperatura płynięcia °C -36
                                                    4.temperatura zapłonu°C 244 – bardzo dobry wynik
                                                    5. liczba zasadowa mgKOH/g ??? pewnie około 7
                                                    6. wskaźnik lepkości 170
                                                    7. lepkość strukturalna CCS w -30°C mPa*s .6310 – standardowo za słaba!
                                                    8 lepkość dynamiczna HTHS w 150°C 3,6 - dobry wynik
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...