Piramida, a może twoje kłopoty z głowica to skutek Tego pałowania , ""testowania "" Amsoila ? teraz tak sobie pomyślałem, pamiętam iz pisałeś ze Autko dostaje niezłe manto
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez pio_wwaczy mógłbym używać TT 4600 i wymieniać co 15k?
Może lałeś Top Tec 4200 ?
[ Dodano: Czw 13 Paź, 11 15:01 ]
piramida, Orbit dobrze gada, ja bym zdjął na lato osłonę pod silnikiem. szkoda pisał niegdyś o zaletach odnośnie temp. oliwy, ale trzeba też pamiętać o kumulacji ciepła m.in. w głowicy, tym bardziej przy takim setupie.
Komentarz
-
-
Panowie, przypomnijcie, albo rzućcie we mnie linkiem gdzie kiedyś ktoś fajnie opisał procedurę wymiany oliwy w O2, mam graty, narzędzia (oprócz klucza dynamometrycznego) i dostęp do kanału... W tym wątku to chyba nawet było... :roll:
EDIT:
Cofam pytanie, już znalazłem opis którego szukałem, kolegi huragon: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#733398
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85w tej chwili silnik zalałem...olejem Motul 8100 X-CLEAN 5W-40.
Jednak sygerowanie się tylko danymi na papierze bywa niekiedy błędne i własne odczucia użytkownika (mimo dobrych parametrów oleju) sa negatywne.
Warto poczytać i popytać indywidualnych użytkowników, choć znów tutaj mogą być także rozbieżności...
Z tego co pisałeś to dużo jezdzisz więc zapewne nie po mieście? W takim razie optymalny będzie olej o lepkości 5W/30 (oczywiście z dobrymi ww parametrami) a jeśli jednak śmigasz po autostradach z dużą prędkościa to mimo zbliżającej się zimy olej o lepkości 5W/40 i naprawdę dobrych parametrach też da radę w zimie.
czy mógłbym używać TT 4600 i wymieniać co 15k?Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrbitPiramida, a może twoje kłopoty z głowica to skutek Tego pałowania , ""testowania "" Amsoila ? teraz tak sobie pomyślałem, pamiętam iz pisałeś ze Autko dostaje niezłe manto
Generalnie wiele nie ucieka tego płynu, może 100ml na 5tys
Wczesniej myślałem że taki ubytek płynu to normalka ale po analizie oleju okazuje sie że jednak niesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, znajdź takie porównanie dla Amsoila będzie wiadomo co jest wart. Mam małe obawy co do doskonałości Amsoila oby się nie okazało jak z Motulem.
piramida, a jak z regeneracją głowicy po tym środku, czy nie będzie kłopotu z spawaniem.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
wojtass, jest przereklamowany, poza tym poczytaj parę postów wstecz :wink:. Tak nie odczujesz ale daj go do zbadania po 10 tys.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez locaj85w tej chwili silnik zalałem...olejem Motul 8100 X-CLEAN 5W-40.
Jednak sygerowanie się tylko danymi na papierze bywa niekiedy błędne i własne odczucia użytkownika (mimo dobrych parametrów oleju) sa negatywne.
Warto poczytać i popytać indywidualnych użytkowników, choć znów tutaj mogą być także rozbieżności...
Z tego co pisałeś to dużo jezdzisz więc zapewne nie po mieście? W takim razie optymalny będzie olej o lepkości 5W/30 (oczywiście z dobrymi ww parametrami) a jeśli jednak śmigasz po autostradach z dużą prędkościa to mimo zbliżającej się zimy olej o lepkości 5W/40 i naprawdę dobrych parametrach też da radę w zimie.
czy mógłbym używać TT 4600 i wymieniać co 15k?
Jakim olejem Ty byś zalał motor na moim miejscu , jeżeli nie jest to wbrew Twoim zasadom to zaproponuj proszę konkretny produkt, chciałbym kupić na prawdę coś dobrego i 30% różnicy cen nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
Co do Motula, to otrzymałem od jednego z kolegów dość kontrowersyjną opinię, rzekłbym może, że dla mnie przewrotną, na razie traktuję ją z delikatnym dystansem, ale i z należytym zainteresowaniem, nie bagatelizując informacji, które są w niej zawarte.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68PAOLO ESCO, znajdź takie porównanie dla Amsoila będzie wiadomo co jest wart. Mam małe obawy co do doskonałości Amsoila oby się nie okazało jak z Motulem.
piramida, a jak z regeneracją głowicy po tym środku, czy nie będzie kłopotu z spawaniem.
P.S. o amsa jak na razie nie musisz sie martwić, parametry i badania po okreslonym przebiegu mówią same za siebiesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68Tak nie odczujesz ale daj go do zbadania po 10 tys.
Zamieszczone przez locaj85Co do Motula, to otrzymałem od jednego z kolegów dość kontrowersyjną opinię
Zamieszczone przez locaj85chciałbym kupić na prawdę coś dobrego i 30% różnicy cen nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
Millers Oils XFE-PD 5w40 http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=225
Amsoil 5W/40 http://allegro.pl/amsoil-5w-40-afl-5...869253594.htmlPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOsilnik na gwarancji jeszcze jest?
Ja postanowiłem, że będę ze swoją oliwą jeździł.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOlocaj85 napisał/a:
Co do Motula, to otrzymałem od jednego z kolegów dość kontrowersyjną opinię
ciekawe, ciekawe....
[ Dodano: Czw 13 Paź, 11 22:33 ]
i o co do nędzy chodzi wreszcie z tym SYNTETYKIEM, który jest półsyntetykiem.
Millers Oils XFE-PD 5w40 jest półsyntetykiem, jakie to ma znaczenie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85Co do Motula, to otrzymałem od jednego z kolegów dość kontrowersyjną opinię, rzekłbym może, że dla mnie przewrotną, na razie traktuję ją z delikatnym dystansem, ale i z należytym zainteresowaniem, nie bagatelizując informacji, które są w niej zawarte.
za pół roku jak zmieni się sytuacja na rynku być może ta sama osoba zaproponuje Ci motula :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85Ja postanowiłem, że będę ze swoją oliwą jeździł.
Zamieszczone przez locaj85Millers Oils XFE-PD 5w40 jest półsyntetykiem, jakie to ma znaczenie?
Pewne dodatki do oleju po prostu nie są rozpuszczalne w samym oleju bazowym opartym na PAO a o wiele lepiej zachowują się z domieszką składową przetworzonego oleju mineralnego. Ma to swoje plusy i minusy ( kiedyś o tym było). Taki a nie inny skład oleju jest uwarunkowany min wymaganiami które musi spełnić dany olej by otrzymać aprobatę VW. W przypadku PD-ka norma 505.01 tyczy się cienkiego filmu olejowego, który zapewnia w/w olej. "Pompowtryskiwacz musi wytworzyć ciśnienie paliwa nawet do 2000 barów, przy niewielkim ruchu dźwigni.
Zwykłe oleje, oraz te bez odpowiedniej specyfikacji VW nie potrafią sobie poradzić z odpowiednim nasmarowaniem krzywki wałka rozrządu i rolki do niej przylegającej jak też innych elementów współpracujących. Najprościej mówiąc, cienki film olejowy, który zapewnia "zwykły olej" zostaje po prostu "wyprasowany" spod krzywki wałka i następuje brak odpowiedniego smarowania. Olej ze specyfikacją zapobiega temu zjawisku." - cytat z forum VW + http://www.zssplus.pl/www_prace_dypl...tryskiwacz.pdf + http://www.pg.gda.pl/~jkropiwn/i/Lab%204.pdfZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
no w pewnym sensie można by rzec, że chcąc być niezależnym, zawsze proponujesz to co aktualnie jest najlepsze ( pierwszorzędna sprawa to kompetencje, które musi posiadać taka osoba) nie zważając na markę produktu.
Ja nigdy nie mówię źle o produktach konkurencji, które uważam za reprezentujące podobny poziom techniczny do oferowanych przeze mnie. ( nigdy nei wiesz pod jaką flagą przyjdzie Ci walczyć)
Ciciałbym zalewać silnik zawsze najlepszym olejem.
Kiedyś panowała taka opinia, ze nie powinno się zmieniać oleju, a jeździć na jednej marce.
Moje auto ( grudzień 2010) ma w tej chwili trochę ponad 48 tys.
Po 24 tys. ASO zalało mi motor Shell Helix Diesel HX7, zmieniłem serwisy olejowe na 15 000 km.
Po 38 000 zalałem motor MOTUL X-Clean
Jeżdżę dynamicznie i robię przebiegi większe niż przeciętny kierownik.
Motula poza forum, polecali mi goście związani ze sportami motorowymi ( może ktoś z Was miał możliwość być w RALLYLAND).
Nie mniej jednak, silnik klekocze wyraźnie głośniej niż na SHELLu, aczkolwiek podobnie do Castrola, którego używałem w silniku AXR do czasu przejścia na SHELLa.
Dodam jeszcze, że między wymianami, na Shellu dolałem, z tego co pamiętam, ok 600ml.
Motula jeszcze dolewać nie musiałem, aczkolwiek od 2-3 tygodnie nie sprawdzałem poziomu oleju...jutro nadrobię zaległości i dam znać jak wygląda sytuacja.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85Po 24 tys. ASO zalało mi motor Shell Helix Diesel HX7,
Skoro faktycznie dużo jezdzisz i szybko a Motul nie zadawala Ciebie to w/w oleje powinne Tobie przypaść do gustu.
Można by jeszcze trochę marek (tylko pytanie czy lepszych) poszukać ale napewno nie będą to pełne syntetyki bo w klasie lepkości 5W/40 takich olejów z normą VW 505.01 praktycznie nie ma (chodzi o ich dostępność).
A jeśli ma to być w pełni syntetyczny olej to Millers Oils XF Longlife 5w30 http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=204 będzie też odpowiedni - posiada normę VW 507.00 do silników z DPF-em którego Ty nie masz napewno ale jakościowo jest tym czego szukasz (choć CCS mógł by mieć niższy).
Musisz się nastawić albo na ochronę silnika albo na efekty cichej pracy - zalezy co chcesz uzyskać.
Zamieszczone przez locaj85Jeżdżę dynamicznie i robię przebiegi większe niż przeciętny kierownik.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidahehe po tym środku nie będzie żadnego spawania a tak na serio to myslę że pęknięcia sa na tyle małe że preparat zaradzi temu problemowi, jak na razie nie widzę ubytków, zobaczymy przy kolejnych 500km które robię w tydzień.
Środowisko VW zna te produkty a firma z nimi współpracuje bo temat jest dosyć znany w tych środowiskach.
Daj znac jak sytuacja bedzie się miała po 5000km , po 7000km myślę aby zrobić analize i w co wierze załatwimy problem wadliwej głowicy.
Trzymam w kciuki :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85Po 38 000 zalałem motor MOTUL X-CleanZamieszczone przez locaj85Nie mniej jednak, silnik klekocze wyraźnie głośniej niż na SHELLuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonpiramida, No tak ale mało kto porównał oleje odnośnie temperatury, oddałeś także olej do analizy, wynik bardzo dobry, po 10 tys. km (?), jakby nie patrzeć ostrej jazdy olej daje radę i nawet płyn chłodniczy nie zadziałał destrukcyjnie tworząc kisiel. Z rozruchu na zimno także jesteś zadowolony. Ciekawe jak ten eksperyment z chemiczną naprawą głowicy, osobiście więrzę w powodzenie.
Inna sprawa to cena, Amsoil najtaniej jak dotąd 175 zł/5L z beczki, Motul Specific 120 zł. Nieznaczna różnica cenowa, jakościowo znaczna. Śledząc rynek, jest pewna prawidłowość. Olejom b. dobrym bliżej do 200 zł, olejom dobrym bliżej do 100 zł, coś za coś, czy warto oszczędzać to już sprawa indywidualna, wg. mnie nie, chyba, że przy tańszym skrócimy interwał.
Wszystko sprowadza się do bazy wyjściowej, syntetyczna na dzień dobry ma niską temp. krzepnięcia, stabilność temp., ciśnieniową itd. W HC trzeba napchać dodatków, zbliżając parametry do syntetyka, praktyka jest bezlitosna i tanie oleje szybko się "wypalają" (wiązania chemiczne dodatków). Jednym słowem ktoś się rodzi bokserem, z drugiego trzeba go zrobić
Konkon powiem Ci tylko o Twojej teorii na prawidłowość. Otóż w wolnej chwili wybierz się do jednego z oficjalnych dystrybutorów motula i poproś o cennik detaliczny. Zobaczysz specific po 236zł i wtedy zrozumiesz że 120zł o którym piszesz to !!!praktycznie!!! cena zakupowa oficjalnego dystrybutora zatem nie o prawidłowość chodzi a o stopień "cenowego zjazdu na rynku"
Można śmiało powiedzieć że gdyby było 50 podmiotów na rynku sprzedających amsa to cena byłaby na poziomie motula.
W moim obozie nikt nie musi udawać :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez locaj85Po 24 tys. ASO zalało mi motor Shell Helix Diesel HX7,
co do kultury pracy i dobra silnika, to oczywiście bardziej niż na akustyce zależy mi na mechanice i osiągach.
Komentarz
-
-
Z całym szacunkiem , ale o tym, że oleje Millers Oils dają u mnie radę dużo lepiej niż Motul pisałem już chyba z rok temu, (choć nie w tym topicu). Tylko, że wtedy nikt o tym oleju nie słyszął... A teraz? Kolega ma nowe Suabru i leją mu Millersa w ASO. Dodam tylko, że nie zamienię (chyba ) już tego oleju na nic innego.
Nie neguję tu Motula czy Amsoila - po prostu U MNIE lepiej sprawuje się Millers.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octaviarallyZ całym szacunkiem , ale o tym, że oleje Millers Oils dają u mnie radę dużo lepiej niż Motul pisałem już chyba z rok temu, (choć nie w tym topicu). Tylko, że wtedy nikt o tym oleju nie słyszął... A teraz? Kolega ma nowe Suabru i leją mu Millersa w ASO. Dodam tylko, że nie zamienię (chyba ) już tego oleju na nic innego.
Nie neguję tu Motula czy Amsoila - po prostu U MNIE lepiej sprawuje się Millers.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaZamieszczone przez octaviarallyZ całym szacunkiem , ale o tym, że oleje Millers Oils dają u mnie radę dużo lepiej niż Motul pisałem już chyba z rok temu, (choć nie w tym topicu). Tylko, że wtedy nikt o tym oleju nie słyszął... A teraz? Kolega ma nowe Suabru i leją mu Millersa w ASO. Dodam tylko, że nie zamienię (chyba ) już tego oleju na nic innego.
Nie neguję tu Motula czy Amsoila - po prostu U MNIE lepiej sprawuje się Millers.
Komentarz
-
Komentarz