Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    Zamieszczone przez octaviarally
    Zamieszczone przez piramida
    Zamieszczone przez octaviarally
    Z całym szacunkiem , ale o tym, że oleje Millers Oils dają u mnie radę dużo lepiej niż Motul pisałem już chyba z rok temu, (choć nie w tym topicu). Tylko, że wtedy nikt o tym oleju nie słyszął... A teraz? Kolega ma nowe Suabru i leją mu Millersa w ASO. Dodam tylko, że nie zamienię (chyba ) już tego oleju na nic innego.
    Nie neguję tu Motula czy Amsoila - po prostu U MNIE lepiej sprawuje się Millers.
    Pytam z ciekawości czy jezdziełś równiez na amsoilu czy masz tylko porównanie motul vs millers?
    W Skodzie - Motul/Millers - nie miałem do czynienia z Amsoilem, natomiast we wspomnianym Subaru jest porównanie Amsoil/Millers (seria CFS - Motorsport) ze wskazaniem na Millersa.
    Mówimy oczywiscie o olejach do benzyniaka, ciekawie jak by porównać amsa do diesla z odpowiednikiem millersa?
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Zamieszczone przez octaviarally
      we wspomnianym Subaru jest porównanie Amsoil/Millers (seria CFS - Motorsport) ze wskazaniem na Millersa.
      Mozesz się pokusić o jakieś obiektywne odczucia ?
      Co była na plus z co na minus ?
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • ZYBI68
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 697
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        PAOLO ESCO, nie chodzi mi o całkowitej dyskwalifikacji Motula ale po 10 tys miał mocniej obniżone parametry procentowo niż Quazar po takim samym przebiegu czyli prędzej traci swoje właściwości od konkurencji.
        Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź "Musisz się nastawić albo na ochronę silnika albo na efekty cichej pracy - zalezy co chcesz uzyskać". Teraz to już :niewiem co myśleć o LM TT 4100 zresztą zachwalanym parę postów wcześniej, na nim silnik pracuje bardzo aksamitnie, cicho, czy to znaczy o gorszej ochronie silnika niż na Motulu na którym klekocze oraz o normę 505.01 tyczy się cienkiego filmu olejowego, czy ams posiada ten film skoro to 100% syntetyk i nie ma normy 01 a jest jedynie zalecany i czy on również nie chroni bardzo dobrze silnika skoro wycisza silnik. Nie traktuj tego ......... tylko w tym momencie zgłupiałem do reszty

        [ Dodano: Pią 14 Paź, 11 21:10 ]
        piramida, chodzi mi czy po przestaniu działania tego środka będzie można spawać, może się okazać to niemożliwe, spawanie alu jest specyficzne i chemia może to uniemożliwić.
        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          CHodzi o to że na olejach 100% PAO silnik jest lepiej chroniony ale te oleje nie maja takiej ilosci dodatkow min. wyciszajacych przez co silniki pracujace na nich sa delikatniej głosniejsze- bardziej metaliczne-ale pracują lużniej bez takich oporów jak na HC+.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez rOBERTO795
            Chodzi o to że na olejach 100% PAO silnik jest lepiej chroniony ale te oleje nie maja takiej ilosci dodatkow min. wyciszajacych przez co silniki pracujace na nich sa delikatniej głosniejsze- bardziej metaliczne-ale pracują lużniej bez takich oporów jak na HC+.
            rOBERTO795 dobrze wyjaśnił - mniej więcej o to mi chodziło :wink:
            Zamieszczone przez ZYBI68
            Motul...po 10 tys miał mocniej obniżone parametry procentowo niż Quazar po takim samym przebiegu czyli prędzej traci swoje właściwości od konkurencji.
            tak, to całkiem możliwe (ale do stwierdzenia w trakcie badań laboratoryjnych). Quazar ma całkiem dobrą kompozycję bazy i naprawdę nowoczesne dodatki...szkoda tylko, że cena jest równie "nowczesna" - no ale coś za coś...nie ma nic za darmo :lol:
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • ZYBI68
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 697
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              PAOLO ESCO, badałem z ciekawości tym bardziej, że to było za dziękuję. Nie podałem nawet nazwy oleju przepracowanego i nowego a i tak podali jego nazwę :lol:. Jest tak zwany znacznik po którym rozpoznaje się producenta. A co do ceny to już pisałem jest to olej dla elity a nie Kowalskiego :wink: dziwna polityka.
              To jak z tym amsem można lać bezpiecznie do 505.01 czy na własne ryzyko.
              Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

              Komentarz

              • Seed
                Elegance
                • 2010
                • 875
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Zamieszczone przez ZYBI68
                PAOLO ESCO, Teraz to już :niewiem co myśleć o LM TT 4100 zresztą zachwalanym parę postów wcześniej, na nim silnik pracuje bardzo aksamitnie, cicho, czy to znaczy o gorszej ochronie silnika niż na Motulu na którym klekocze oraz o normę 505.01 tyczy się cienkiego filmu olejowego,
                przecież LM 4100 to HC - to musi chodzić aksmitnie. Ja eksperymentowałem z roznymi olejami i Motula AXR bierze mi najmniej - X-cleana 5W-40 praktycznie nie dolewam.
                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  ZYBI68 - to bardzo ciekawe badanie i porównanie z Quazarem i jak widać chłopaki z Lotosa też potrafią coś zrobić dobrze.
                  Zamieszczone przez ZYBI68
                  To jak z tym amsem można lać bezpiecznie do 505.01 czy na własne ryzyko.
                  a o to pytaj kolegę pidziek dlaczego Amsoil oszczędza na badaniach na silniku i nie wykupił normy VW 505.01...jak wiadomo wszędzie szuka się oszczędności choć czy to jest powód braku normy ...nie mi to oceniać :roll: Amsoil w wielu przypadkach stosuje podobne "chwyty" (zresztą nie tylko ta marka). Podejrzewam, że gdyby przeznaczyli $ na badania mieli by takową normę przy oleju 5W/40 AFL ale pewności nie ma.
                  Serwis techniczny Biuletyn VW/Audi http://microsites.audiusa.com/ngw/09..._1997-2012.pdf ujmuje listę olejów silnikowych, które obecnie spełniają standardy jakości oleju Audi/VW 501 01, VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01 i 504 00/507 00 - stan na czerwiec 2011r.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Podejrzewam, że gdyby przeznaczyli $ na badania mieli by takową normę przy oleju 5W/40 AFL ale pewności nie ma.
                    Tyle że olej by kosztował z kilkadziesiąt zł więcej aby utrzymać jakość ..
                    Amsil ma poteżne zaplecze badawcze i jestem przekonany że z dużą nadwyżką ich olej spełnia najbardziej rygorystyczne normy z wększym zapasem niz lwia część produktów która wykupiła takowe a nawet nie robila testów :-)

                    Zamieszczone przez ZYBI68
                    piramida, chodzi mi czy po przestaniu działania tego środka będzie można spawać, może się okazać to niemożliwe, spawanie alu jest specyficzne i chemia może to uniemożliwić.
                    To jest preparat na bazie specjalnych organicznych dodatków które wnikaja w mikro peknięcia i z tego co wiem pomaga preparat i silniki robią po nim po 300-400 000km... spokojnie
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      Pidziek, mój niech zrobi 300kkm to stawiam dużą flaszkę
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        to bardzo ciekawe badanie i porównanie z Quazarem i jak widać chłopaki z Lotosa też potrafią coś zrobić dobrze
                        Tylko trzeba pamiętać, bazę robią dobrą a dodatki przychodzą z Francji,Holandii itp dlatego może się okazać, że Lotos ma te same dodatki co Motul :lol:
                        przecież LM 4100 to HC
                        a Motul nie.
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • haragon
                          Rider
                          • 2008
                          • 310

                          a Motul nie.[/quote]

                          Z tym "a Motul nie" to można by polemizować... ;-)
                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                          >>Software - rogalotti<<

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez ZYBI68
                            Tylko trzeba pamiętać, bazę robią dobrą a dodatki przychodzą z Francji,Holandii itp dlatego może się okazać, że Lotos ma te same dodatki co Motul
                            Głównie od Chevron-a, Lubrizol itp.
                            Jest tego tylko kilka na świecie .

                            Różnica jest taka że do oleju za 100zł idzie łyżeczka dodatków i wysokojakościowych pakietów a do olejów dużo droższych "szklanka" taka ot różnica bo bazy może i są podobne choć wg. mnie sa duże różnice w zawartości PAO/Ester vs HC i tutaj nawet oleje uznawane za full syntetyki maja domieszki HC.

                            Tak więc są dwie sprawy które rotują wysoką cenę produktu finalnego

                            - wysokiej jakosci pakiet dodatków dodawany do baz olejowych
                            - opłaty za wymagane normy

                            Jeszcze pół biedy jak jakiś producent nie mający własnego zaplecza badawczego wysyła do firm zewnętrznych olej do testów (czesto testów które maja wykazać czy olej spełnia tylko minimalne wymagania dotyczace pewnych dopuszczeń i klas jakościowych)
                            Inna sprawa sie ma we firmach które maja rozbudowane własne centra badawcze w których testuje sie oleje i bada pod różnym kątem.
                            Tutaj juz olej w 99% spełnia nawet najbardziej rygorystyczne normy z dużą nawiązką.
                            Bazy i pakiety jakościowe raczej prognozuje sie i wdraża już na jakis okres i czas aktualizacji norm i dopuszczeń więc .
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              sa duże różnice w zawartości PAO/Ester vs HC i tutaj nawet oleje uznawane za full syntetyki maja domieszki HC.
                              zgadza się.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • ZYBI68
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 697
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                haragon, Motul też :wink:

                                [ Dodano: Sob 15 Paź, 11 13:46 ]
                                PAOLO ESCO, na tej stronie LM TT 4100 ma normę 505.01 czyżby wykupili :shock:, ciekawe tego nie ma na liście Fuchs TITAN GT1 5W-40 a ten jest Fuchs TITAN Supersyn Plus 5W-40 oczywiście chodzi o normę 505.01.
                                Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                Komentarz


                                • tak patrzę i widzę 5W40 ... a ja leje 5W30 :shock:

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez ZYBI68
                                    na tej stronie LM TT 4100 ma normę 505.01 czyżby wykupili
                                    nie. LM / Lubro Moly na USA i Ameryke Północną i Południową ma wykupioną normę VW 505.01 ale LM Europa nie wykupiło przedłużenia ( tak bynajmniej było ostatnio...) ponieważ Liqui Moly posiada Top Tec 4600 5W/30 z aktualną normą VW 505.01 i nie chcieli przepłacać dwukrotnie za tą samą normę :tuk: $$$ każdy szuka oszczędności na różne sposoby jak widać. A to jest śmieszne że ten sam olej ma/nie ma normy haha. Powyżej przypadek Amsoila - tak jak pidziek pisze gdyby Amsoil chciał przeprowadzić badania AFL i odpowiedni zapłacić to pewnie miał by aktualną i potwierdzoną normę VW 505.01 ( chyba że coś stoi na przeszkodzie o czym nie wiemy). W przypadku TT4100 sprawa jest aż nad wyraz oczywista ...olej napewno nie zaszkodzi silnikowi PD co potwierdził wcześniej VW dając mu oficjalną apropatę.

                                    aaaa bym zapomniał - u mnie w ASO koniec z Castrolem ( ew dla "floty" jeśli ktoś zechce) a tak to klient do wyboru ma oleje Mobila i Totala Sami stwierdzili, że te oleje Castrola są po prostu zbyt drogie i ludzie nie chcą u nich serwisować aut i przyjeżdżają z własnym olejem. Zapewne zasługa tutaj też jest Forum OCP i tego wątku oraz wątku oleju do benzyny. To fajnie że ludzie czytają i jak widać OCP to jednak potęga...i trzeba się z nami liczyć hahaha :szeroki_usmiech
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Xarox
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 28

                                      Zamieszczone przez ZYBI68
                                      Powyżej przypadek Amsoila - tak jak pidziek pisze gdyby Amsoil chciał przeprowadzić badania AFL i odpowiedni zapłacić to pewnie miał by aktualną i potwierdzoną normę VW 505.01 ( chyba że coś stoi na przeszkodzie o czym nie wiemy).
                                      Może być też tak, że oleje z normą 505.01 muszą zawierać jakiś % bazy HC.
                                      To by wyjaśniało dlaczego Millers XFE-PD 5w40 jest określany jako półsyntetyk, a XFD posiadający tylko 505.00 jako full-syntetyk.

                                      Przez to tej normy może nie mieć LM Diesel Synthoil czy w/w Amsoil.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez Xarox
                                        oleje z normą 505.01 muszą zawierać jakiś % bazy HC
                                        nie chodzi tyle o samą bazę HC a o dodatki które po prostu ciężko rozpuszczają się w samym PAO a domieszka HC ułatwia to. Dodatek ten powoduje, że olej tak "nie spływa" i dzięki temu krzywki wałka rozrządu i rolki do niej przylegające są cału czas nasmarowane a i sama cieniutka warstwa oleju do momentu właściwego smarowania nie zostaje "wyprasowana" przez panujące w tym miejscu siły itd....ale o tym już było. Aczkolwiek spostrzeżenie bardzo trafne i można powiedzieć, że kolega Xarox odrobił "pracę domową" bardzo dobrze.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • haragon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 310

                                          Zamieszczone przez ZYBI68
                                          haragon, Motul też :wink:
                                          No i powyżej znajdziesz odpowiedź na domieszkę HC w Motulu ;-)
                                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                          >>Software - rogalotti<<

                                          Komentarz

                                          • Xarox
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 28

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Dodatek ten powoduje, że olej tak "nie spływa" i dzięki temu krzywki wałka rozrządu i rolki do niej przylegające są cału czas nasmarowane a i sama cieniutka warstwa oleju do momentu właściwego smarowania nie zostaje "wyprasowana" przez panujące w tym miejscu siły

                                            Ale patrząc na normę 506.01:
                                            http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...oiladb=web.nsf <--- olej jest "vollsynthetische"

                                            I normę 507.00 (przy założeniu że Millers nie kłamie mówiąc że ten olej jest oparty na PAO)
                                            Olej silnikowy klasy premium wykorzystujący technologię Millers Oils DFT (Dynamic Fluid Technology) do silników wymagających oleju C3 o lepkości 5w30. Opracowany dla Volkswagen Audi Group (VAG), w tym także: Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda, Porsche. Do użytku także w wybranych modelach BMW ora ...


                                            Nasuwa się pytanie czy PD'eki tak naprawdę wymagają tego HC.
                                            Czy można lać dobrego full-syntetyka i to wystarczy?

                                            Osobiście znam Passata 115ps z przebiegiem ~330kkm przejechanym na M1 5w-50, który ma się dobrze, i nie widać żeby miał umierać

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Pisaliśmy o normie 505.01. gdzie lepkość to 98% 5W/40
                                              Przy normach 506.01 mamy 99% 0W/30...VW chciał mieć bardziej eko silnik 1,9 TDI PD i kombinowali z tym by lżej silnik pracował...jednak nie zawsze wychodziło to tubinie na zdrowie ( olej za mocno penetrował uszczelnienia, był też za lotny co nie było zbyt fajne bo odma zawalała się syfem i jeśli turbina nie była schłodzona to potrafił zapiekać łopatki itp...)
                                              507.00 to najnowsza norma i tam już 50/50% olejów to HC i pełne syntetyki.

                                              Zamieszczone przez Xarox
                                              Nasuwa się pytanie czy PD'eki tak naprawdę wymagają tego HC.
                                              Czy może wystarczy lać dobrego full-syntetyka
                                              :hmm dlatego moja skodzinka połowę kilometrów zrobiła na LM Diesel Synthoil 5W/40 i gdyby nie sprzedaż auta to na dniach bez odrobiny zawachania się zmienił bym zalany w niej teraz olej Valvoline XL III 5W/30 na Diesel Synthoil.

                                              Zamieszczone przez Xarox
                                              Osobiście znam Passata 115ps z przebiegiem ~330kkm przejechanym na M1 5w-50
                                              no dobrze, dobrze tak samo jest w Octavkach na silnikach z VP nie zasilanych pompowtryskiwaczami (tam można zaszaleć z pełnymi syntetykami nie bojąc się o nic)...niestety PD-ki wymagają teoretycznie normy 505.01
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Dzida
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 2253

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                dlatego moja skodzinka połowę kilometrów zrobiła na LM Diesel Synthoil 5W/40
                                                A nie na TT 4100?

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Dzida
                                                  A nie na TT 4100?
                                                  najpierw było Valvoline zaraz po serisowym oleju potem TT 4100 potem 2 x Diesel Synthoil i na koniec znów Valvoline XL III( z braku czasu na zakup LM przed wyjazdem na urlop) 49 tys km i 5 wymian (o ile dobrze pamietam) ops: i gdyby nie sprzedaż auta to był by znów Diesel Synthoil.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Ryzykant jesteś

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...