Zamieszczone przez octaviarally
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Mówimy oczywiscie o olejach do benzyniaka, ciekawie jak by porównać amsa do diesla z odpowiednikiem millersa?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Mozesz się pokusić o jakieś obiektywne odczucia ?Zamieszczone przez octaviarallywe wspomnianym Subaru jest porównanie Amsoil/Millers (seria CFS - Motorsport) ze wskazaniem na Millersa.
Co była na plus z co na minus ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, nie chodzi mi o całkowitej dyskwalifikacji Motula ale po 10 tys miał mocniej obniżone parametry procentowo niż Quazar po takim samym przebiegu czyli prędzej traci swoje właściwości od konkurencji.
Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź "Musisz się nastawić albo na ochronę silnika albo na efekty cichej pracy - zalezy co chcesz uzyskać". Teraz to już :niewiem co myśleć o LM TT 4100 zresztą zachwalanym parę postów wcześniej, na nim silnik pracuje bardzo aksamitnie, cicho, czy to znaczy o gorszej ochronie silnika niż na Motulu na którym klekocze oraz o normę 505.01 tyczy się cienkiego filmu olejowego, czy ams posiada ten film skoro to 100% syntetyk i nie ma normy 01 a jest jedynie zalecany i czy on również nie chroni bardzo dobrze silnika skoro wycisza silnik. Nie traktuj tego ......... tylko w tym momencie zgłupiałem do reszty
[ Dodano: Pią 14 Paź, 11 21:10 ]
piramida, chodzi mi czy po przestaniu działania tego środka będzie można spawać, może się okazać to niemożliwe, spawanie alu jest specyficzne i chemia może to uniemożliwić.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
CHodzi o to że na olejach 100% PAO silnik jest lepiej chroniony ale te oleje nie maja takiej ilosci dodatkow min. wyciszajacych przez co silniki pracujace na nich sa delikatniej głosniejsze- bardziej metaliczne-ale pracują lużniej bez takich oporów jak na HC+.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
rOBERTO795 dobrze wyjaśnił - mniej więcej o to mi chodziło :wink:Zamieszczone przez rOBERTO795Chodzi o to że na olejach 100% PAO silnik jest lepiej chroniony ale te oleje nie maja takiej ilosci dodatkow min. wyciszajacych przez co silniki pracujace na nich sa delikatniej głosniejsze- bardziej metaliczne-ale pracują lużniej bez takich oporów jak na HC+.tak, to całkiem możliwe (ale do stwierdzenia w trakcie badań laboratoryjnych). Quazar ma całkiem dobrą kompozycję bazy i naprawdę nowoczesne dodatki...szkoda tylko, że cena jest równie "nowczesna" - no ale coś za coś...nie ma nic za darmo :lol:Zamieszczone przez ZYBI68Motul...po 10 tys miał mocniej obniżone parametry procentowo niż Quazar po takim samym przebiegu czyli prędzej traci swoje właściwości od konkurencji.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, badałem z ciekawości tym bardziej, że to było za dziękuję. Nie podałem nawet nazwy oleju przepracowanego i nowego a i tak podali jego nazwę :lol:. Jest tak zwany znacznik po którym rozpoznaje się producenta. A co do ceny to już pisałem jest to olej dla elity a nie Kowalskiego :wink: dziwna polityka.
To jak z tym amsem można lać bezpiecznie do 505.01 czy na własne ryzyko.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
przecież LM 4100 to HC - to musi chodzić aksmitnie. Ja eksperymentowałem z roznymi olejami i Motula AXR bierze mi najmniej - X-cleana 5W-40 praktycznie nie dolewam.Zamieszczone przez ZYBI68PAOLO ESCO, Teraz to już :niewiem co myśleć o LM TT 4100 zresztą zachwalanym parę postów wcześniej, na nim silnik pracuje bardzo aksamitnie, cicho, czy to znaczy o gorszej ochronie silnika niż na Motulu na którym klekocze oraz o normę 505.01 tyczy się cienkiego filmu olejowego,
Komentarz
-
-
ZYBI68 - to bardzo ciekawe badanie i porównanie z Quazarem i jak widać chłopaki z Lotosa też potrafią coś zrobić dobrze.
a o to pytaj kolegę pidziek dlaczego Amsoil oszczędza na badaniach na silniku i nie wykupił normy VW 505.01...jak wiadomo wszędzie szuka się oszczędności choć czy to jest powód braku normy ...nie mi to oceniać :roll: Amsoil w wielu przypadkach stosuje podobne "chwyty" (zresztą nie tylko ta marka). Podejrzewam, że gdyby przeznaczyli $ na badania mieli by takową normę przy oleju 5W/40 AFL ale pewności nie ma.Zamieszczone przez ZYBI68To jak z tym amsem można lać bezpiecznie do 505.01 czy na własne ryzyko.
Serwis techniczny Biuletyn VW/Audi http://microsites.audiusa.com/ngw/09..._1997-2012.pdf ujmuje listę olejów silnikowych, które obecnie spełniają standardy jakości oleju Audi/VW 501 01, VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01 i 504 00/507 00 - stan na czerwiec 2011r.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Tyle że olej by kosztował z kilkadziesiąt zł więcej aby utrzymać jakość ..Zamieszczone przez PAOLO ESCOPodejrzewam, że gdyby przeznaczyli $ na badania mieli by takową normę przy oleju 5W/40 AFL ale pewności nie ma.
Amsil ma poteżne zaplecze badawcze i jestem przekonany że z dużą nadwyżką ich olej spełnia najbardziej rygorystyczne normy z wększym zapasem niz lwia część produktów która wykupiła takowe a nawet nie robila testów :-)
To jest preparat na bazie specjalnych organicznych dodatków które wnikaja w mikro peknięcia i z tego co wiem pomaga preparat i silniki robią po nim po 300-400 000km... spokojnieZamieszczone przez ZYBI68piramida, chodzi mi czy po przestaniu działania tego środka będzie można spawać, może się okazać to niemożliwe, spawanie alu jest specyficzne i chemia może to uniemożliwić.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidziek, mój niech zrobi 300kkm to stawiam dużą flaszkę
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Tylko trzeba pamiętać, bazę robią dobrą a dodatki przychodzą z Francji,Holandii itp dlatego może się okazać, że Lotos ma te same dodatki co Motul :lol:Zamieszczone przez PAOLO ESCOto bardzo ciekawe badanie i porównanie z Quazarem i jak widać chłopaki z Lotosa też potrafią coś zrobić dobrzea Motul nie.przecież LM 4100 to HCJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Głównie od Chevron-a, Lubrizol itp.Zamieszczone przez ZYBI68Tylko trzeba pamiętać, bazę robią dobrą a dodatki przychodzą z Francji,Holandii itp dlatego może się okazać, że Lotos ma te same dodatki co Motul
Jest tego tylko kilka na świecie .
Różnica jest taka że do oleju za 100zł idzie łyżeczka dodatków i wysokojakościowych pakietów a do olejów dużo droższych "szklanka" taka ot różnica bo bazy może i są podobne choć wg. mnie sa duże różnice w zawartości PAO/Ester vs HC i tutaj nawet oleje uznawane za full syntetyki maja domieszki HC.
Tak więc są dwie sprawy które rotują wysoką cenę produktu finalnego
- wysokiej jakosci pakiet dodatków dodawany do baz olejowych
- opłaty za wymagane normy
Jeszcze pół biedy jak jakiś producent nie mający własnego zaplecza badawczego wysyła do firm zewnętrznych olej do testów (czesto testów które maja wykazać czy olej spełnia tylko minimalne wymagania dotyczace pewnych dopuszczeń i klas jakościowych)
Inna sprawa sie ma we firmach które maja rozbudowane własne centra badawcze w których testuje sie oleje i bada pod różnym kątem.
Tutaj juz olej w 99% spełnia nawet najbardziej rygorystyczne normy z dużą nawiązką.
Bazy i pakiety jakościowe raczej prognozuje sie i wdraża już na jakis okres i czas aktualizacji norm i dopuszczeń więc .Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
haragon, Motul też :wink:
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 13:46 ]
PAOLO ESCO, na tej stronie LM TT 4100 ma normę 505.01 czyżby wykupili :shock:, ciekawe tego nie ma na liście Fuchs TITAN GT1 5W-40 a ten jest Fuchs TITAN Supersyn Plus 5W-40 oczywiście chodzi o normę 505.01.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
OctiJ -
nie. LM / Lubro Moly na USA i Ameryke Północną i Południową ma wykupioną normę VW 505.01 ale LM Europa nie wykupiło przedłużenia ( tak bynajmniej było ostatnio...) ponieważ Liqui Moly posiada Top Tec 4600 5W/30 z aktualną normą VW 505.01 i nie chcieli przepłacać dwukrotnie za tą samą normę :tuk: $$$ każdy szuka oszczędności na różne sposoby jak widać. A to jest śmieszne że ten sam olej ma/nie ma normy haha. Powyżej przypadek Amsoila - tak jak pidziek pisze gdyby Amsoil chciał przeprowadzić badania AFL i odpowiedni zapłacić to pewnie miał by aktualną i potwierdzoną normę VW 505.01 ( chyba że coś stoi na przeszkodzie o czym nie wiemy). W przypadku TT4100 sprawa jest aż nad wyraz oczywista ...olej napewno nie zaszkodzi silnikowi PD co potwierdził wcześniej VW dając mu oficjalną apropatę.Zamieszczone przez ZYBI68na tej stronie LM TT 4100 ma normę 505.01 czyżby wykupili
aaaa bym zapomniał - u mnie w ASO koniec z Castrolem ( ew dla "floty" jeśli ktoś zechce) a tak to klient do wyboru ma oleje Mobila i Totala
Sami stwierdzili, że te oleje Castrola są po prostu zbyt drogie i ludzie nie chcą u nich serwisować aut i przyjeżdżają z własnym olejem. Zapewne zasługa tutaj też jest Forum OCP i tego wątku oraz wątku oleju do benzyny. To fajnie że ludzie czytają i jak widać OCP to jednak potęga...i trzeba się z nami liczyć hahaha :szeroki_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Może być też tak, że oleje z normą 505.01 muszą zawierać jakiś % bazy HC.Zamieszczone przez ZYBI68Powyżej przypadek Amsoila - tak jak pidziek pisze gdyby Amsoil chciał przeprowadzić badania AFL i odpowiedni zapłacić to pewnie miał by aktualną i potwierdzoną normę VW 505.01 ( chyba że coś stoi na przeszkodzie o czym nie wiemy).
To by wyjaśniało dlaczego Millers XFE-PD 5w40 jest określany jako półsyntetyk, a XFD posiadający tylko 505.00 jako full-syntetyk.
Przez to tej normy może nie mieć LM Diesel Synthoil czy w/w Amsoil.
Komentarz
-
-
nie chodzi tyle o samą bazę HC a o dodatki które po prostu ciężko rozpuszczają się w samym PAO a domieszka HC ułatwia to. Dodatek ten powoduje, że olej tak "nie spływa" i dzięki temu krzywki wałka rozrządu i rolki do niej przylegające są cału czas nasmarowane a i sama cieniutka warstwa oleju do momentu właściwego smarowania nie zostaje "wyprasowana" przez panujące w tym miejscu siły itd....ale o tym już było. Aczkolwiek spostrzeżenie bardzo trafne i można powiedzieć, że kolega Xarox odrobił "pracę domową" bardzo dobrze.Zamieszczone przez Xaroxoleje z normą 505.01 muszą zawierać jakiś % bazy HCPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No i powyżej znajdziesz odpowiedź na domieszkę HC w Motulu ;-)Zamieszczone przez ZYBI68haragon, Motul też :wink:"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCODodatek ten powoduje, że olej tak "nie spływa" i dzięki temu krzywki wałka rozrządu i rolki do niej przylegające są cału czas nasmarowane a i sama cieniutka warstwa oleju do momentu właściwego smarowania nie zostaje "wyprasowana" przez panujące w tym miejscu siły
Ale patrząc na normę 506.01:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...oiladb=web.nsf <--- olej jest "vollsynthetische"
I normę 507.00 (przy założeniu że Millers nie kłamie mówiąc że ten olej jest oparty na PAO)
Olej silnikowy klasy premium wykorzystujący technologię Millers Oils DFT (Dynamic Fluid Technology) do silników wymagających oleju C3 o lepkości 5w30. Opracowany dla Volkswagen Audi Group (VAG), w tym także: Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda, Porsche. Do użytku także w wybranych modelach BMW ora ...
Nasuwa się pytanie czy PD'eki tak naprawdę wymagają tego HC.
Czy można lać dobrego full-syntetyka i to wystarczy?
Osobiście znam Passata 115ps z przebiegiem ~330kkm przejechanym na M1 5w-50, który ma się dobrze, i nie widać żeby miał umierać
Komentarz
-
-
Pisaliśmy o normie 505.01. gdzie lepkość to 98% 5W/40
Przy normach 506.01 mamy 99% 0W/30...VW chciał mieć bardziej eko silnik 1,9 TDI PD i kombinowali z tym by lżej silnik pracował...jednak nie zawsze wychodziło to tubinie na zdrowie ( olej za mocno penetrował uszczelnienia, był też za lotny co nie było zbyt fajne bo odma zawalała się syfem i jeśli turbina nie była schłodzona to potrafił zapiekać łopatki itp...)
507.00 to najnowsza norma i tam już 50/50% olejów to HC i pełne syntetyki.
:hmm dlatego moja skodzinka połowę kilometrów zrobiła na LM Diesel Synthoil 5W/40 i gdyby nie sprzedaż auta to na dniach bez odrobiny zawachania się zmienił bym zalany w niej teraz olej Valvoline XL III 5W/30 na Diesel Synthoil.Zamieszczone przez XaroxNasuwa się pytanie czy PD'eki tak naprawdę wymagają tego HC.
Czy może wystarczy lać dobrego full-syntetyka
no dobrze, dobrze tak samo jest w Octavkach na silnikach z VP nie zasilanych pompowtryskiwaczami (tam można zaszaleć z pełnymi syntetykami nie bojąc się o nic)...niestety PD-ki wymagają teoretycznie normy 505.01Zamieszczone przez XaroxOsobiście znam Passata 115ps z przebiegiem ~330kkm przejechanym na M1 5w-50PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
najpierw było Valvoline zaraz po serisowym oleju potem TT 4100 potem 2 x Diesel Synthoil i na koniec znów Valvoline XL III( z braku czasu na zakup LM przed wyjazdem na urlop) 49 tys km i 5 wymian (o ile dobrze pamietam)Zamieszczone przez DzidaA nie na TT 4100?
ops: i gdyby nie sprzedaż auta to był by znów Diesel Synthoil.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
) już tego oleju na nic innego.
Komentarz