Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Orbit
    Rider
    • 2010
    • 486

    Dziekuej Ci bardzo za super cenne uwagi ...
    mam jeszcze jedno pytanie , moze troche kontrowersyjne i off -topic , Co myslisz o dodatku do oleju Militec-1 ,
    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Orbit
      Co myslisz o dodatku do oleju Militec-1 ,
      wszystkie wspołczesne oleje szanujacych się firm mają w sobie wszystkie potrzebne dodatki. Lepiej zainwestować te kilka złotych w porzadny olej.
      Odnośnie Militeca opinie sa podzielone z tego co doczytałem się na różncyh forach. Ci którzy stosowali są wmiarę zadowoleni, zwracali że głośne popychacze po zastosowaniu ucichłoy innych zmian np. w max.temp. oleju czy różnicy ciśnień na zegarkach nie zaobserowno...więc czy jest sens wlewać to coś do silnika...? Ja bym tego nie zalał do swojego auta, wolał bym dopłaciś do lepszego oleju - takie jest moje zdanie.

      Jeśli chcesz wyciszyć silnik polecam LM 4600.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Orbit
        Rider
        • 2010
        • 486

        Dziekuje raz jeszcze i pozdrawam :bow , bede nada sledził wasz wątek ... sporo sie tu dowiedziałem odnosnie Castrol i Mobil ... wiadomo czego unikać :bajer
        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Orbit
          ... wiadomo czego unikać
          no jesli chodzi o Castrola i Mobila to nie tak że trzeba ich unikać, po prostu firmy zastosowały słabsze bazy olejowe zamiast pełnosyntetycznych by zejść z ceną w dół (ale stosowane przez nich dodatki są na tyle dobre, że takich olejów bym nie skreślał) - wiadomo że Castrol i Mobil walczą między soba o klienta. Ja bym nie twierdził, że ich towarów należy unikać, ew. starannie i świadomie wybierać - nie koniecznie sugerując się tym że na opakowaniu widnieje napis "syntetyczny".
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Orbit
            Rider
            • 2010
            • 486

            Ciekawy wycinek z Gazety

            A tutaj Test Olejowy jaki znalazłem na youTube

            Test1

            Test2

            Test3

            Test4

            Test5 Mobil1

            Test6 Mobil1

            Test 7 Royal Purple
            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

            Komentarz

            • WRB
              Drive
              • 2010
              • 46

              Podpowiedzcie, jaka jest różnica między olejem Castrol EDGE a Castrol SLX ?
              W ASO wlali mi Castrol SLX 5W 30, no i taki właśnie chciałem kupić, ale w całym SELGROSIE nie ma SLX'a, ale jest za to jest EDGE.
              www.oskarwrobel.pl

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                SLX LL III 5w30 to Edge 5w30 zrobiony dla ASO.
                Oba mają takie same specyfikacje i normy jedynie przy SLX jest wzmianka, że opracowany jest przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS (ale przy Edge jest opis.."Olej ten wprowadza nowe standardy czystości silnika, gwarantując obniżenie szkodliwych emisji spalin i większą ochronę środowiska. Zastosowana technologia wydłuża trwałość układów katalitycznych zmniejszających emisję składników toksycznych spalin." czyli jak by nie było dokładnie to samo...
                masz linki porównaj sobie sam:






                trochę tych rodzajów Edg'a i SLX-a jest ja widać powyżej.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Farmer
                  Classic
                  • 2010
                  • 4

                  Witam
                  Kupiłem własnie O2 2.0 TDI 140KM. Auto ma przejechane 118000km i chce wymienić rozrząd filtry i OLEJ. Czytając Wasze posty widzę, że polecacie nieznane mi dotąd oleje Motul i Millers. No ale ja jestem laikiem w tych sprawach. Czy moglibyście polecić mi coś do mojego auta. W tygodniu poruszam się po mieście, w weekendy często w trasie więc i trochę szybciej.

                  Komentarz

                  • WRB
                    Drive
                    • 2010
                    • 46

                    Dzięki PAOLO ESCO za wyjaśnienie.

                    Farmer mam taki sam silnik jak Ty i mogę powiedzieć, że w ASO leją mi do niego Castrol SLX 5W 30 (niestety muszę w ASO, ze względu na gwarancję).

                    Przed chwilą rozmawiałem z kumplem, który z kolei odradza Castrola na rzecz Mobil1, bo ponoć z opinii mechaników ten pierwszy jest znacznie gorszy.

                    To może się przydać: http://dl.dropbox.com/u/6971741/oleje-silnikowe.pdf
                    www.oskarwrobel.pl

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez WRB
                      (niestety muszę w ASO, ze względu na gwarancję)
                      musisz ale kto powiedział, że z ich olejem...kup swój jaki chcesz i muszą zmienić jak im przywieziesz (oczywiście olej ma mieć norme VW) - własnie robie takią zmianę w sobote w OII , ASO nie ma tu nic do gadania. Odnośnie Mobila1 a Castrola opinie są różne...wystarczy poszperać na forach ale lepiej porozmawiać z mechanikam.

                      [ Dodano: Czw 18 Lis, 10 11:05 ]
                      Zamieszczone przez WRB
                      może ..ale stare i było już tu kilka razy.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Orbit
                        Rider
                        • 2010
                        • 486

                        Witam ..
                        jakie są najwazniejsze parametry Oelju w danej kategorii , np, 5W-30 ,

                        czy to są te wymienione ..: ,

                        Lepkość kinematyczna , w temp ( 40 C -100 C )
                        Temperatura krzepnięcia…
                        Temperatura zapłonu
                        Gęstość
                        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                        Komentarz

                        • beaviso
                          Elegance
                          • 2010
                          • 767
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez pio_wwa
                          Tylko czy to normalne że trzeba dolać po 8k? czy inni też tak mają?
                          Dokładnie tak. U mnie w BXE fabryczny stan oleju zmierzony na zimno był na poziomie 3/4 litra powyżej minimum. Kontrolka zapala się przy 1/4 litra powyżej Min. Te pół litra oleju samochód wciągnął dokładnie po 6'800 km. Aktualny przebieg prawie 60'000 km, wymiany wypadały po ok. 25 kkm i 50 kkm. Zużycie oleju wynosi u mnie w praktyce te 0.5 litra na 5000-7000 km i jest bardzo przewidywalne (nie zawsze czekam do zapalenia się kontrolki). Ostatnio dolewałem po zapaleniu się kontrolki, ale dzień wcześniej powiedziałem do żony patrząc na przebieg: "Trzeba będzie na dniach dolać z pół litra oleju". A następnego dnia - PING - wyskoczyła pomarańczowa oliwiarka :lol:

                          M.
                          666 4U

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Orbit
                            czy to są te wymienione ..:
                            po części +

                            Wskaźnik lepkości oleju.

                            Wskaźnik lepkości wylicza się z lepkości oleju wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40° C i 100o C. Wskaźnik lepkości jest jednostką bezwymiarowa. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym zmiana lepkości wraz ze zmianą temperatury jest mniejsza.

                            Uwzględniając bardzo dużą rozpiętość temperatur, w których musi pracować olej w silniku (od ujemnych temperatur w trakcie rozruchu silnika w okresie zimowym do temperatur rzędu 220-230o C), wskazanym jest, aby olej silnikowy posiadał jak najwyższy wskaźnik lepkości. Czyste oleje mineralne posiadają wskaźnik lepkości 85-105, a oleje silnikowe posiadają wskaźnik lepkości powyżej 720.

                            Lepkość oleju w temperaturze 100o C jest podstawą klasyfikacji lepkościowej olejów silnikowych opracowanej przez Society of Automotive Engineers, SAE J300MAR93. Klasyfikacja ta jest rozpowszechniona na całym świecie i stanowi jedno z podstawowych kryteriów stosowanych przy ocenie oleju. Z bardzo dużym przybliżeniem stwierdzić można, iż lepkość oleju w 100o C odpowiada średniej lepkości oleju w trakcie normalnej eksploatacji silnika.

                            Drugim elementem wspomnianej wyżej klasyfikacji lepkościowej olejów silnikowych SAE J300MAR93 jest lepkość oleju w ujemnych temperaturach. Umownie przyjęto jako graniczną wartość temperaturę, w której olej osiąga lepkość 3500 cP. Praktycznie jest to najniższa temperatura, przy której nie ma problemów z uruchomieniem silnika (stosując olej odpowiedniej klasy lepkościowej).

                            Temperatura zapłonu.

                            Temperatura zapłonu jest to najniższa temperatura, przy której w ściśle określonych warunkach następuje zapalenie par oleju od zewnętrznego źródła ognia. Z fizycznego punktu widzenia odpowiada temperaturze, w której prężność par oleju wynosi ok. 8 mm Hg. Z chemicznego punktu widzenia mówi ona o obecności w oleju niskowrzących składników, co prowadzić może do ubytków w trakcie jego pracy w silniku. Ubytki w wyniku odparowania prowadzą do zwiększenia ilości powstających nagarów i laków (ze spalonych par oleju), jak i zwiększonej toksyczności spalin.

                            Powyższe rozważania odnoszą się do sytuacji, gdy temperatura zapłonu oleju świeżego jest za niska. Gdy spada temperatura zapłonu oleju już eksploatowanego w silniku, świadczy to jednoznacznie o przedostawaniu się paliwa do oleju. Oleje silnikowe posiadają temperaturę zapłonu pomiędzy 200° C a 250° C.

                            Temperatura płynięcia.

                            Jest własnością niskotemperaturową charakteryzującą olej silnikowy. Jest to najniższa temperatura, w której olej znajduje się na granicy utraty płynności, pozostając nadal cieczą.

                            Odporność na pienienie.

                            To bardzo ważna własność oleju smarowego. Gdy w trakcie eksploatacji powstanie w układzie olejowym silnika piana, następuje przerwanie "filmu" olejowego i zanik przepływu oleju, co może doprowadzić do wystąpienia zjawiska smarowania granicznego. Prowadzi ono do zwiększonego zużycia silnika, a w skrajnym przypadku nawet do zatarcia. Główną przyczyną tworzenia piany jest obecność w oleju wody lub płynu chłodniczego. Metodologia oznaczania odporności na pienienie polega na pomiarze skłonności oleju do tworzenia piany i ocenie stabilności powstałej piany.

                            Liczba zasadowa TBN.

                            Jedną z najważniejszych funkcji oleju w silniku oprócz smarowania jest jego zdolność do utrzymywania silnika w czystości oraz zdolność do neutralizacji kwaśnych produktów spalania, mogących przedostawać się do oleju.

                            Cechy te nadają olejowi dodatki dyspergująco-myjące. Ilość dodawanych środków dyspergująco-myjących jest uzależniona od klasy jakości oleju, który pragniemy otrzymać. Im wyższa klasa jakościowa oleju, tym więcej dodatków tego typu. Miarą zawartości dodatków dyspergująco-myjących jest liczba zasadowa (powszechnie stosowany jest skrót TBN). Liczba zasadowa wyrażana jest w mg KOH/g. TBN mówi nam również o zdolnościach neutralizacyjnych oleju.

                            Przyjmuje się następującą zasadę: im większa zawartość siarki w stosowanym paliwie, tym stosowany olej winien mieć wyższą TBN. Oleje silnikowe świeże posiadają TBN w granicach 2,5 mg KOH/g do 15.0 mg KOH/g.

                            W miarę eksploatacji oleju następuje naturalne zużywanie dodatków myjąco-dyspergujących. Konsekwencją tego jest spadek TBN-u. Gdy TBN spadnie poniżej określonej granicy, należy olej wymienić. Zawartość dodatków myjąco-dyspergujących w sposób pośredni jest kontrolowana poprzez oznaczenie tzw. popiołu siarczanowego. Oznaczona jest w ten sposób zawartość metali (wapń, magnez, cynk) wprowadzanych do oleju w postaci dodatków uszlachetniających. Oznaczenie to jest typowe dla oleju świeżego.

                            W oleju już eksploatowanym występuje znacznie więcej metali i pierwiastków pochodzących ze źródeł innych niż dodatki.

                            Odparowalność według Noacka.

                            We współczesnych silnikach podstawowym źródłem strat oleju (po wyeliminowaniu strat poprzez wycieki, uszczelnienia, itp.), są starty przez odparowanie, wynikające z jednej strony z obecności niskowrzących frakcji w oleju, z drugiej zaś z coraz wyższych temperatur, w których pracować musi olej w silniku. Temperatura zapłonu mówi nam tylko o obecności niskowrzących składników oleju, natomiast nic nie mówi o ich ilości. W związku z tym wprowadzono dodatkowe oznaczenie jakości oleju w postaci oznaczania odparowalności wg NOACKA. Praktycznie parametr ten informuje nas o potencjalnych ubytkach oleju, które mogą wystąpić w trakcie eksploatacji oleju w silniku. Im wartość ta jest niższa, tym naturalne straty oleju będą mniejsze.

                            + http://gulf.pl/pl/wszystko_o_oleju/d..._bazowego.html
                            + http://gulf.pl/pl/wszystko_o_oleju/o...ormy/acea.html i tak dalej...
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Orbit
                              Rider
                              • 2010
                              • 486

                              Dziekuje za odpowedz ..
                              Paolo ... własnie porownałem Olej Millers XF Longlife C3 5w30
                              do Castrol SLX Longlife III 5W-30

                              wydaje mi sie , oczywiscie moge sie mylic że Castrol ma troche lepsze parametry , co czyni oleje Millers lepszymi od Castrol, czy jest to baza olejowa Pao ?
                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                              Komentarz

                              • Farmer
                                Classic
                                • 2010
                                • 4

                                Paolo Esco mam pytanie
                                Wyszukiwarka millers poleciła mi półsyntetyk

                                który jest dedykowany do tego auta. WRB wcześniej polecał Castrol SLX 5W 30. To co w końcu stosować bo ten castrol to syntetyk.

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Farmer
                                  To co w końcu stosować
                                  jeśli Ciebie stać i chcesz to Millers XFE-PD 5w40 to chyba jeden z najlepszych w tej chwili na rynku i jest to pełen syntetyk 100%.
                                  Zamieszczone przez Farmer
                                  ten castrol to syntetyk
                                  :roll:
                                  strona 81 poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=1200

                                  Zamieszczone przez Farmer
                                  WRB wcześniej polecał Castrol SLX 5W 30.
                                  :roll:
                                  Zamieszczone przez WRB
                                  Przed chwilą rozmawiałem z kumplem, który z kolei odradza Castrola
                                  polecał?

                                  Zamieszczone przez Orbit
                                  własnie porownałem Olej Millers XF Longlife C3 5w30
                                  do Castrol SLX Longlife III 5W-30
                                  Castrol to III grupa ew lekko wzmonicona dodatkami - Millers syntetyczny grupa 4 z PAO (syntetic z domieszką estrów)... dłużej zachowa swoje właściwości niż każdy olej HC/technoligii syntetycznej itd...

                                  Grupa 4 ma zbliżone parametry co grupa 3 ale jest kolejną technologią. Z grupy 3 która dzieli się na kilka technologii (nie tylko HC) wyodrębniono PAO i stworzono dla niego odrębną grupę.

                                  Castrol - "Grupa III obejmuje oleje otrzymywane w wyniku zastosowania procesów głębokiego
                                  hydrokrakingu i hydroizomeryzacji destylatów próżniowych oraz hydroizomeryzacji
                                  parafin."
                                  "Co warto nadmienić, budowa baz należących do Grupy III proces hydrokrakingu katalitycznego
                                  zachodzi w ostrzejszych warunkach w instalacjach dwustopniowych.
                                  Destrukcyjne procesy katalityczne z udziałem wodoru zapewniają niemal całkowite
                                  odsiarczenie i odazotowanie produktu, dzięki czemu możliwe jest przerabianie ropy
                                  gatunkowo gorszej. W firmach takich jak Shell i Exxon, poddając gacz parafinowy
                                  procesowi hydroizomeryzacji, otrzymuje się bazowe oleje pozbawione aromatów
                                  o bardzo wysokim wskaźniku lepkości, przez co są określane jako oleje XVHVI
                                  i zaliczane są do Grupy III+.


                                  Miller's - "Grupa IV – PAO – obejmuje zarówno produkty polimeryzacji 1-decenu lub innych
                                  długołańcuchowych alfa-olefin C8–C12, jak i ciekłe produkty polimeryzacji niżejcząsteczkowych alfa-olefin, np. mieszanin etylenu, propylenu i butylenu. Intensywnie realizowane prace związane z produkcją i oceną właściwości ciekłych EOP (ethylene-α-olefin polymer) wskazują, iż te produkty jako oleje bazowe Grupy IV mogą być tańsze w stosunku do PAO otrzymywanych jako oligomery 1-decenu, którego ilość na rynku jest limitowana, gdyż jest również przemysłowym surowcem do produkcji alkoholi"

                                  Zamieszczone przez Orbit
                                  co czyni oleje Millers lepszymi od Castrol Edg'e, czy jest to baza olejowa PAO
                                  olej bazowy (syntetyczny) z polialfaolefinami (PAO-są produkty polimeryzacji etylenu, otrzymanego z ropy naftowej przez kraking surowej benzyny- nie HC!!! nie mylić). Dla prawdziwych fanatyków nawet jeśli bazą jest PAO, to olej nie jest syntetykiem bo powstaje z produktów ubocznych procesu rafinacji ropy :roll:
                                  W pełni syntetyczna baza to oleje grupy 5 czyli Red Line, Motul 300V, Fuchs Silkolene .

                                  Oleje HC/technologii syntetycznej produkowane również na bazie ropy (to nic innego jak troche poprawiony molekularnie olej mineralny) , zawierają oprócz uszlachetniaczy także estry syntetyczne, mające właściwości myjące i poprawiające płynność w niższych temperaturach.

                                  Syntetyki to oleje w 100 % sztuczne nie zawierające ropy naftowej w składzie, a jedynie zmodyfikowane łańcuchy estrowe bazujące na ropie naftowej. Brak ropy powoduje, że nie wykazują one dużych wartości spopielin, a więc czystość silnika jest nieporównywalnie większa. Ma to też bezpośredni wpływ na spalenie i emisję spalin, oraz żywotność układu katalityczno - wydechowego. Oleje syntetyczne są o wiele dłużej świeże, mają większość zdolność do absorbowania spopielin nie pozostawiając ich w silniku.
                                  Millers to syntetyczny olej. Castrol Edg'e olej technologii syntetycznej (dobry...ale jednak nie 100% syntetyk).

                                  Coraz lepsza jakość bazowych olejów mineralnych od I do III Grupy wskazuje, iż
                                  wprowadzając nowoczesne wodorowe procesy przerobu ropy naftowej, dąży się do
                                  maksymalizacji udziału w oleju bazowym węglowodorów o strukturze izoparafinowej,
                                  charakteryzujących się wysokim wskaźnikiem lepkości, wysoką czułością na działanie
                                  inhibitorów utleniania oraz poprawionymi właściwościami użytkowymi w stosunku do
                                  konwencjonalnych olejów mineralnych. Dlatego też producenci olejów bazowych Grupy
                                  III (a dokładnie firma Castrol !!!), chcąc podkreślić ich walory i sposób otrzymywania, polegający na głębokiej
                                  przeróbce struktur węglowodorów wydzielanych z ropy naftowej, zaczęli określać je
                                  jako oleje syntetyczne.


                                  Uwieńczeniem tych zabiegów w Stanach Zjednoczonych było
                                  wydanie w kwietniu 1999 r. orzeczenia przez Urząd Rady ds. Lepszego Handlu w Państwowym
                                  Wydziale ds. Reklamy (National Advertising Division of the Council of Better
                                  Business Bureaux). Według tego orzeczenia olej silnikowy zestawiony z udziałem oleju
                                  bazowego Grupy III może być określany jako olej syntetyczny
                                  . :tuk:
                                  (to własnie dzięki prawnikom firmy Castrol...mamy takie zamieszanie z olejami HC/ syntetycznej technologii / synetycznymi i w pełnisyntetycznymi - sprawa toczyłą się między Castrolem a Mobilem który był przeciwny zastosowaniu określenia "syntetyczny" dla olejów HC). I to tyle.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • WRB
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 46

                                    Małe sprostowanie co do mojego polecania Castrola
                                    Zamieszczone przez Farmer
                                    WRB wcześniej polecał Castrol SLX 5W 30.
                                    Jedyne co, to napisałem, że mam taki sam silnik jak kolega Farmer, a do takiego silnika w ASO leją Castrola 5W 30 A czy to dobry olej czy słaby, tego niestety nie wiem, ale bardzo chciałbym się dowiedzieć

                                    Mój kolega natomiast Castrola mi odradzał.

                                    Jedyne co mogę powiedzieć o olejach to, to że miałem przez 8 lat zagazowaną Fabię, machnąłem nią ponad 210 000km lejąc regularnie co 15 000km Mobil1 Syntetic 5W50 i silnik ani razu nie sprawił mi najmniejszego problemu.
                                    www.oskarwrobel.pl

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez WRB
                                      czy to dobry olej czy słaby
                                      jeśli chodzi o Edg'a (bo tylko jego ew biorę pod uwagę) to normalny, niczym sie nie wyróżnia a co najważniejsze nie słyszałem dotychczas tak negatywnych opini o nim jak wczesniej przy Magnatec'u - o ile można to zaliczyć na plus dla firmy :wink: (Castrol rozlewany w USA a ten w Polsce...to jak dwa różne oleje, z przewagą tego ze Stanów). Myslę , że zalewając Edg'a i zmieniając go co 15 tys km nic w silniku nie powinno się wydarzyć. Z kart produktów na poprzedniej stronie widać , ze to olej HC.
                                      Zamieszczone przez WRB
                                      Mobil1 Syntetic 5W50 i silnik ani razu nie sprawił mi najmniejszego problemu.
                                      to dlaczego szukasz Castrola? W chwili obecnej Castrol i Mobil ograniczyli bazę olejową i są praktycznie na jednej stopie jakościowej, może z lekka przewagą Mobila (konkurencja/cena za produkty)więc nie ma co się tutaj rozwodzić. Wcześniej Mobil wyróżniał sie dobrą bazą olejową (nawet syntetyczną).
                                      W ASO zaleją Tobie olej który im przywieziesz...byle spełniał konkretną normę VW- nie mogą odmówić.
                                      Jeśli chcesz coś więcej o Castrolu (to konkrety) ew. pytaj sie Kolegów, wprawdzie zalewałem kiedyś megankę w dieslu Castrolem...ale nie mam akurat odnośnie tej firmy najlepszego zdania.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • delanopl
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 831

                                        Jako że mój nowy nabytek powoli będzie się domagał wymiany oleju, doradźcie czym go zalać. Przebieg 181000 - sęk w tym że śmiga na 5W40 Platinum. Dwa pytania: czy nie pora już na 10W40? i czy nie lepiej zmienić na Castrola etc. ?

                                        Komentarz

                                        • JanuszSz
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 2835
                                          • Superb II combi (3T5)

                                          Zamieszczone przez delanopl
                                          Jako że mój nowy nabytek powoli będzie się domagał wymiany oleju, doradźcie czym go zalać. Przebieg 181000 - sęk w tym że śmiga na 5W40 Platinum. Dwa pytania: czy nie pora już na 10W40? i czy nie lepiej zmienić na Castrola etc. ?
                                          181 kkm,to auto dobrze dotarte i nie ma potrzeby zmieniać oleju na półsyntetyk.
                                          Co do producenta,to osobiście bym nie zaryzykował nigdy zalania silnika w swoim aucie olejem Platinum (jeśli dobrze rozumiem jest to Lotos).Zostało mi to z czasów,gdy kolega po remoncie silnika zalał go jakimś olejem lotos(Platinum jeszcze nie było) i na wolnych obrotach paliła się lampka smarowania.Po zmianie oleju na jakiś inny(markowy) lampka zgasła.
                                          Sam jeżdżę na Motulu X-cess 8100 5W/40,silnik ma przebieg zbliżony do Twojego.
                                          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                          Komentarz

                                          • delanopl
                                            Elegance
                                            • 2009
                                            • 831

                                            JanuszSz, właśnie poprzedni właściciel lał Platinum i też mi się nie uśmiecha marka tego oleju dzięki za podpowiedź :wink:

                                            Komentarz

                                            • will
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 30
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Mam pytanko czy te oleje są faktycznie te same ???Chodzi mi o Mobil1 Formula 5w30 oryginalny niemiecki:

                                              Mobil niemiecki

                                              Mobilek polski:
                                              Mobil polski

                                              Różnica polega na podpisie na dole buteleczki na polskiej:Fully synthetic motor oil
                                              na niemieckiej:SHC Synthese Technology™

                                              Komentarz

                                              • beaviso
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 767
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Panowie,

                                                Czytając te 90 stron postów można popaść w paranoję, osiwieć, zapłakać się i przestraszyć stanu własnego samochodu...

                                                "Okazuje się", że powszechnie stosowane nowoczesne oleje silnikowe firm Castrol i Mobil1 są według Was nic nie warte i trzeba kupować oleje firm, o których prawdę mówiąc niewiele słychać na rynku oleji do samochodów nie wyczynowych. Gdy ktoś dorwie taki olej np. na Allegro to pojawia się druga paranoja - czy aby oryginalny? Czy oszukany?

                                                Proponuję zdrowy rozsądek. Żaden producent nie wypuści na rynek szajsu, bo nie stać go na masowe procesy sądowe. Jeżeli fabryka zalewa mi silnik Castrolem SLX LLIII, który jest de facto Castrolem Edge 5W30 VW507.00, to ja też kupuję taki olej i nie zawracam sobie głowy cudowaniem p.t. "kolega nie poleca". To są ludowe opowieści. Kolega może mi polecić piwo, a i tak może okazać się, że jego gust różni się całkowicie od mojego. Jeśli olej spełnia normę producenta - to ją spełnia. Nie szukajmy problemów tam gdzie ich nie ma.

                                                Wspomniany wcześniej Platinum to olej Orlenu. Lotos ma inne serie. Najnowsza to Quazar, z czego powstały oleje dedykowane i aprobowane przez producentów, np. Longlife low-SAPS do pompowtryskiwaczy, czyli VW507.00. Czy wydaje Wam się, że ten olej nosi takie oznaczenia zarazem nie spełniając określonych norm? A jeśli spełnia, to czy w takim razie jest do niczego, musi być do niczego, bo przecież nazywa się Lotos?

                                                W moim starym samochodzie (Golf II 1.6TD), który posiadałem z przebiegiem od ok. 240'000 do 300'000 km lałem co 10kkm olej syntetyczny Lotos Syntetic i między wymianami dolewka nie przekraczała 1 litra (bo z lekka kapał), a auto chodziło jak zegarek. Stare pudło, a syntetyk sprawdzał się bez problemów wbrew teoriom o migracji syntetyk->półsytnetyk->mineralny.

                                                A jeśli ktoś ma nadal problemy mentalne i np. w TDI BXE nie może znieść wymiany oleju VW506.01 lub 507.00 co ok. 25'000 km (pod warunkiem przebiegów głównie w trasie), to niech przestawi samochód w tryb stałych interwałów wymiany oleju i leje co 15'000 km lub nawet co 10'000 km świeży olej VW505.01. Choćby Lotos, Castrol, Mobil1. Dostępne na półkach. I jeśli nie zapomni wymienić, jeśli nie podziaduje 30 zł na nowy filtr i jeśli zadba o właściwy poziom, to na pewno nic się nie stanie. A samochód popsuje się jeszcze 100 razy z innych powodów.

                                                M.
                                                666 4U

                                                Komentarz

                                                • konkon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 667
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  Castrol i Mobil1 są według Was nic nie warte i trzeba kupować oleje firm, o których prawdę mówiąc niewiele słychać na rynku oleji do samochodów nie wyczynowych
                                                  Nie czytałeś całości. Wg. "Nas" można je śmiało lać, nawet mają swoich zwolenników. Jednak warto IMO dopłacić do olejów lepszych jakościowo (10-20 zł), ze względu na jakość bazy olejowej, a także właściwości. Prosty przykład- cichsza praca, stabilniejsze temperatury oleju. Swego czasu były testy realnej temperatury oleju przy dużych temperaturach silnika jak i otoczenia (jazda w granicach prędkości maksymalnej. Kiedy Castrol miał ok. 130-140 st. (ryzyko zerwania filmu olejowego, utrata smarowania i zatarcie silnika), Motul miał 100-110 st. Wniosek był jeden: Motul lub Liqui Moly. Masz rację oleje Castrol i Mobil są najpopularniejsze, można powiedzieć, że idą na ilość, jakość ma co najwyżej drugorzędne znaczenie, o ASO, które mają umowę z jednym z nich i ich chęci przebitki na wszystkim nie wspominam.
                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  pojawia się druga paranoja - czy aby oryginalny? Czy oszukany?
                                                  Tak to już u Nas jest, że trzeba być czujnym, zarówno na stacji paliw można zostać oszukanym jak i kupując olej, bez względu na markę (choć mniej popularne są mniej podrabiane).
                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  Żaden producent nie wypuści na rynek szajsu, bo nie stać go na masowe procesy sądowe
                                                  Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem szajsu. Jeśli chodzi o Castrola- smarować smaruje, Tobie to wystarczy, mnie osobiście jak olej wyciszy pracę silnika i zapewni lepszą ochronę w ciężkich warunkach bardzo odpowiada i nie płaczę jak raz na rok cztery piwka zamiast "do gardła" poświęcę dla auta.
                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  jego gust różni się całkowicie od mojego
                                                  Ten temat nie dotyczy gustów ludzkich tylko gustu silnika i tak też na dobrym oleju szklanki się mniej odzywają, często też zmniejsza się pobór oleju, praca staje się aksamitna.
                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  Jeśli olej spełnia normę producenta - to ją spełnia
                                                  Niby tak tylko dla mnie Castrol nie jest wiarygodny. Skoro na butelece oleju jest napisane pełen syntetyk a w rzeczywostości jest to hydrokrakowany olej mineralny i nie ma nic wspólnego z pełnym syntetykiem to jaką mamy pewność z tymi normami :roll: ?
                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  Najnowsza to Quazar
                                                  Wszystko ładnie pięknie ale 200 zł za 4L to jakieś nieporozumienie.
                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  z przebiegiem od ok. 240'000 do 300'000 km
                                                  Ja mam 350 000 km, leję pełen syntetyk, silnik również chodzi jak zegareczek, dolewam na 15 tys. km do 1L. To jest mit z przechodzeniem na półsyntetyk czy mineralny.
                                                  Podsumowując: ten wątek zmierza ku doskonaleniu wiedzy jak i świadomości forumowiczów a przy obecnej dostepności na wolnym rynku wszelakich produktów nie jesteśmy skazani tylko na to co reklamują i spotkamy nawet w warzywniaku obok buraków :diabelski_usmiech
                                                  Mógłbym długo pisać..
                                                  Konrad
                                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                  90 konny AGRessor
                                                  PerfectServiceBy DGW
                                                  WhitePride :smokedevil

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez will
                                                    Chodzi mi o Mobil1 Formula 5w30 oryginalny niemiecki:
                                                    już pisałem na stronie nr 80 ale przypomnę :lol: wersja dla mniej ambitnych w pigułce :lol: - " Mobil ograniczył pełnosyntetyczną bazę PAO i w swoich produktach detalicznych będzie stosował inną bazę olejową, należąca do grupy III+ o nazwie VISOM 6. (SHC Synthese Technology)
                                                    Skończyły się czasy 100% syntetyku M1".
                                                    Olej silnikowy w oparciu o syntezę SHC Technology ™ zawiera oleje bazowe, które są bardziej dopracowane w porównaniu z tymi stosowanymi w konwencjonalnych olejach mineralnych. To zapewnia optymalną ochronę silnika i lepsze osiągi. Oleje silnikowe na bazie syntetycznych SHC Technology ™ posiada wiele zalet, które zapewniają, że silnik pracuje w optymalnej wydajności w najbliższych latach.
                                                    Istnieją dwa typy pochodzenia tego oleju:
                                                    1. Traditional Settlement zakończyła stosowanie konwencjonalnych olejów mineralnych
                                                    2. Syntetyczne środki smarne, które są coraz bardziej popularne.
                                                    Oba oleje silnikowe są produkowane z ropy naftowej, który jest wydobywana z ziemi. Różnica polega na tym, że oleje syntetyczne są wytwarzane w nowoczesnym procesie rafinacji, a więc baza jest czysta i wyższej jakości niż w przypadku konwencjonalnych olejów. Specjalna struktura molekularna pozwala na usunięcie większości zanieczyszczeń w procesie rafinacji ropy naftowej. Olej jest czysty i może być stosowany do nowoczesnych silników..
                                                    Oleje silnikowe, takie jak Mobil 1, które zostały przygotowane na podstawie SHC Synthesis Technology ™ są stabilne. Oznacza to, że film olejowy nie zrywa się oraz że szybkie smarowanie silnika jest gwarantowane - w niskich i wysokich temperaturach. Oferta produktów z Mobil nastawiona jest na - na mniejsze zużycie silnika, zużycia paliwa i trwałość silnika. SHC Oleje syntetyczne są specjalnie zaprojektowane, aby wytrzymać ekstremalne warunki nowoczesnych silników. Mają doskonałą płynnością. To chroni silnik.
                                                    Z oleje silnikowe na bazie syntetycznych SHC Technology ™, można również zaoszczędzić paliwo. M1 sprawia że silnik smarowany jest szybko i sprawnie. Prowadzi to do znacznych oszczędności paliwa . Dobry olej musi również chronić środowisko. Zmniejsza zużycia paliwa, emisjię CO 2. SHC Syntetyczne oleje przyczyniają się do ochrony środowiska.
                                                    :hi: Wymagania ekologii są na 1 miejscu i to one sa brane pod uwagę jako pierwsze...a ochrona silnika spada na pozostałe miejsce. No i cena!!!! Wykonanie oleju SHC jest o wiele tańsze niż wykonanie wpełnisyntetycznego oleju z bazą PAO.

                                                    Olej rozlewany w Niemczch ma dokładny opis (SHC Synthese Technology) a ten rozlewany w innych krajach jak widać jest pełnym syntetykiem ... :haha: nie ma co się bać tego nowego Mobila. Na + jest fakt że Mobil informuje o tym....w odróżnieniu do swojej konkurencji która perfidnie kłamie Zwykły konsumet nie jest w stanie sprawdzić jaki olej jest w opakowaniu , jedynie może zawierzyć producentowi. Zwróćcie tylko uwagę na tych solidnych producentów, którzy informują nas o tym i tych którzy idą w zaparte i wciskają nam kity,że oferują nam full syntetyk ...

                                                    [ Dodano: Pon 22 Lis, 10 19:23 ]
                                                    Zamieszczone przez konkon
                                                    Wg. "Nas" można je śmiało lać, nawet mają swoich zwolenników.
                                                    oczywiście!
                                                    Zamieszczone przez konkon
                                                    Jednak warto IMO dopłacić do olejów lepszych jakościowo (10-20 zł), ze względu na jakość bazy olejowej, a także właściwości. Prosty przykład- cichsza praca, stabilniejsze temperatury oleju. Swego czasu były testy realnej temperatury oleju przy dużych temperaturach silnika jak i otoczenia (jazda w granicach prędkości maksymalnej. Kiedy Castrol miał ok. 130-140 st. (ryzyko zerwania filmu olejowego, utrata smarowania i zatarcie silnika), Motul miał 100-110 st. Wniosek był jeden: Motul lub Liqui Moly. Masz rację oleje Castrol i Mobil są najpopularniejsze, można powiedzieć, że idą na ilość, jakość ma co najwyżej drugorzędne znaczenie, o ASO, które mają umowę z jednym z nich i ich chęci przebitki na wszystkim nie wspominam.
                                                    BRAWO BRAWO BRAWO!
                                                    Zamieszczone przez konkon
                                                    Niby tak tylko dla mnie Castrol nie jest wiarygodny. Skoro na butelece oleju jest napisane pełen syntetyk a w rzeczywostości jest to hydrokrakowany olej mineralny i nie ma nic wspólnego z pełnym syntetykiem to jaką mamy pewność z tymi normami ?
                                                    konkon - chopie brawo po raz kolejny! Fajnie, że Ty piszesz, jako osoba powiedzmy "postronna" :P jak widać można na forum poszerzyć pojmowanie pewnych spraw związanych z olejami i przełamać stereotypy

                                                    [ Dodano: Pon 22 Lis, 10 19:40 ]
                                                    Zamieszczone przez beaviso
                                                    Wspomniany wcześniej Platinum to olej Orlenu. Lotos ma inne serie. Najnowsza to Quazar, z czego powstały oleje dedykowane i aprobowane przez producentów, np. Longlife low-SAPS do pompowtryskiwaczy, czyli VW507.00. Czy wydaje Wam się, że ten olej nosi takie oznaczenia zarazem nie spełniając określonych norm? A jeśli spełnia, to czy w takim razie jest do niczego, musi być do niczego, bo przecież nazywa się Lotos?
                                                    a teraz troszkę cytatów z jednego z forum (którym także często się posiłkuję-bo taki znowu alfa i omega to ja nie jestem ops: ) za co tym których cytuję poniżej dziękuję :bow

                                                    "To właśnie Orlen jest jednym z dostawców baz olejowych do większości europejskich produktów olejowych, co nie powinno być powodem do zmartwień ale raczej to że nie wszystkie markowe firmy stosują porządne pakiety dodatków uszlechatniających.

                                                    Co do Lotosu.... to jego kapitał/majątek jest kilkanaście, kilkadziesiąt czy kilkaset razy większy niż firmy Motul... i podejrzewam, że gdyby mieli takie ambicje lub biznesowe uzasadnienie by robić oleje sportowe lub jakieś niszowe, to mają do tego wszystko co potrzeba.

                                                    Zgadza się, ale my Polacy zapominamy że naprawde mamy dobry towar!
                                                    Lotos Quazar nie odbiega niczym od najlepszych olejów, powiem więcej wiem co zostawia castrol, mobil i inne marketingowe gnioty w silnikach, i w jakiej kondycji ....
                                                    Zresztą może kiedyś ktoś powie, napisze kto dostarcza baze olejową dla tych marketingowych potentatów....bo same sobie chyba nie robią bazy i dodatków bo już by całkiem nie mieli na te bonusy dla serwisów, ASO i prezesów !!!

                                                    Oczywiście, że w Polskich blendowniach są robione oleje znanych koncernów.... były robione, są robione i będą robione.
                                                    Jest tylko pewna nieścisłość a w właściwie 3... które są kluczowe:

                                                    - oleje blendowane są ściśle wg. receptury koncernu który je zamówił (po co wozić coś zza granicy skoro można zrobić to samo na miejscu ale taniej)
                                                    - oleje mogą być konfekcjonowane na liniach produkcyjnych danej blendowni (dojeżdżają do blendowni koleją w cysternach)
                                                    - oleje nie są takie same, mimo iż robione są na tej samej linii.... więc pisanie "to samo ale w innej butelce" jest kompletną bzdurą!

                                                    Dodatkowo trzeba brać pod uwagę taką rzecz, że wydajność blendowni koncernowych (Orlen, Lotos, Statoil itp) jest na tyle wysoka, że znacznie przerasta zapotrzebowanie rynkowe na produkt danej marki.

                                                    Oleje Castrola i Mobila nie przychodzą do nas w beczkach, ani nawet w IBC (opakowania 1000l) tylko są produkowane w Polsce. Każdy przedstwiciel Platinum powie....co widział "3 miesiące temu na wycieczce po zakładzie" Castrol to biuro handlowe - ogłaszają przetarg na wyprodukowanie iluś tam milionów litrów oleju o specyfikacji takiej i takiej i kto da najlepszą cenę - wygrywa i produkuje Castrola lub Mobila...ale nie tylko te Marki są u nas blendowane/rozlewane :? (w Polsce np. Magnatec 10w40).
                                                    To tylko biznes."

                                                    [ Dodano: Pon 22 Lis, 10 20:30 ]
                                                    Właśnie wyczytałem na jednym z zagranicznych forum...
                                                    "cytat - Dlaczego VW zrezygnował z zalewania silników olejami Fuchs i wybrał Castrola? No mieli problem, bo gdyby silniki zalewane były nim cały czas (tz Fuchsem) to były by długowieczne..." :haha: żarcik, żarcik...a może odrobina prawdy :?
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...