Nie wiem czy ja mam pecha czy cos. W ASO juz 3-krotnie nalano mi za duzo.
W ostatni piatek kupilem Motul i wymiana odbyla sie gratis na miejscu. Z 5 razy mowilem, zeby nie lali tak jak jest w instrukcji 4,5 tylko 4 litry i ewentualnie kapke, a potem sobie sam doleje jak wszystko scieknie.
Wyczulem ich lekkie poirytownie faktem, ze ucze ojców dzieci robic. Wytlumaczylem wiec grzecznie, ze ASO "zalewa" te samochody na codzien a i tak juz wielokrtonie wlano mi za duzo.
Oczywiscie uslyszalem odpowiedz z nieskrywana wyzszoscia w glosie, ze ASO sie nie nadaje, a to nie jest ASO wiec bedzie dobrze.
No i co? No i sprawdzam w soboter rano i qrwa przelane... :x
No tylko isc i sobie tetnice przegryzc...
Mi w ASO zalali zdecydowanie za malo :twisted: ... no ale to tzw mniejsze zlo. Mam nawyk ze sprawdzam po kims wiec zawsze doleje w razie potrzeby... a w przypadku jak za duzo nalali i zorientujesz sie po fakcie to rzeczywiscie nie wiadomo co robic (ktoredy pozbyc sie nadmiaru :wink: )
A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Naczytalem sie o Motulu jeszcze w minionym roku. Zakupilem 10l i... tak zostalo.
Pojechalem do ASO (Poznan - Jozwiak), z kierownikiem dla formalnosci sprawdzilismy czy spelnia normy. Oczywiscie bez zastrzezen.
Ale kiedy spytalem co z gwarancja, to szczerze odpowiedzial, ze moga byc jaja, bo gwarancja odnosi sie TYLKO do zalecanych przez Skode olejow. Czyli Castrol i Mobil. I co Wy na to?
Naczytalem sie o Motulu jeszcze w minionym roku. Zakupilem 10l i... tak zostalo.
Pojechalem do ASO (Poznan - Jozwiak), z kierownikiem dla formalnosci sprawdzilismy czy spelnia normy. Oczywiscie bez zastrzezen.
Ale kiedy spytalem co z gwarancja, to szczerze odpowiedzial, ze moga byc jaja, bo gwarancja odnosi sie TYLKO do zalecanych przez Skode olejow. Czyli Castrol i Mobil. I co Wy na to?
"Zalecane" nie oznacza "wyłącznego stosowania" Zwłaszcza że jak wszyscy pewnie słusznie, podskórnie czujemy, owo "zalecenie" ma badziej podłoże biznesowe niż techniczne. IMHO, jak coś się rypnie w silniku, to niech ktokolwiek spróbuje dowieść, że właśnie z winy oleju, któremu, co więcej, sam koncern VW dał cert.
Szczerze mówiąc, ciekaw jestem jakie stanowisko w tej sprawie przyjęłaby SAP, bo potwierdzając opinię serwisu Jóźwiaka, odebrałby niejako Motulowi "normę". Już w wyobraźni widzę jak by zaiskrrzyyyyyło :wink:
--
E
--
sen supermarketu: szanowni klienci, jestescie jeb...
Jednak zalałeś Motula? Opisz w wolnej chwili wrażenia. Czy faktycznie wyczuwasz różnice.
No zdecydowalem sie, bo i tak mialem "przesiasc sie" z 0W na 5W, wiec zalalem Motula.
Jesli chodzi o jakies roznice to nie spodziewam sie, zeby jakiekolwiek wystapily w stosunku do uzywanego przeze mnie dotychczas Mobila, ktory spisywal sie bardzo dobrze.
@eM - wyglupili sie (nie pierwszy raz zreszta) z ta gwarancja w ASO dotyczaca oleju... :lol:
Tak jak Rnest napisal - jest norma VW do tych silnikow wiec jesli olej ja spelnia, to moga sobie co najwyzej pokiwac palcem w bucie.
Cześć,
nie będę zaczynać nowego wątku więc zapytam tutaj:
Czy ktoś z Was zrobił wymianę oleju po 1000 - 2000 km ? ASO Skody twierdzi, że silniki na tyle są docierane, że po 15 tyś. wystarczy... ale jak pamiętam styczność z Toyotą, to była wymiana po 1000km... coby silnik "fabrycznej historii" się pozbył. Skoda którą odbiorę w maju będzie moim pierwszym dieslem, więc chciałbym poznać zdanie dieslowców z tego forum... warto zrobić taką wymianę czy nie ?
Bytheway... jak mi powiedzili, że leją shella to zaraz pomyślełem o motulu... ale na szczęście ktoś bardziej zaznajomiony stwierdził, że shell to już historia i leją fabrycznie mobila... ufff, ulżyło
Laszlo: poszukaj troche starych tematow o olejach i o docieraniu to sie wszystkiego dowiesz :wink:
Ja wymienilem przeszedlame na Motula i zrobilem pierwsza wymiale przy ~2000km. Do tego czasu jazda z lekka noga...
A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
OK. Dzięki - znalazłem... od dwóch dni przeglądam wątki archiwalne na temat OII ale jakoś mi przemknęło... no cóż, z tego co wyczytałem ze znalezionych postów będę musiał się przyzwyczaić do wożenia pojemnika oleju w bagazniku 8) Przy benzynie w NUII mogłem zapomnieć o takiej czynności jak dolewka No i zrobię wymianę po 2kkm... dla świętego spokoju.
hej jestem nowy na tym forum 3 dni temu kupilem ocavie tdi 110ps co do oleju moja jeździ od nowosci na castrolu slx 70 zl/litr 0w-30 ma przejechane 54tkm wiem ze to zadkosc ale czasami skoda lala taki olej do tdi ja polecam castrol rs 10w60 nie drogi a ponoc najlepszy do diesli i pelen syneteyk duzo lepszy niz mobil czesto stosowany w sporcie polecal mi go znajomy ktory od lat handluje olejami i sam na nim jeździ 160 lz za 4 litry tak ze cena dosc kuszaca
hej jestem nowy na tym forum 3 dni temu kupilem ocavie tdi 110ps co do oleju moja jeździ od nowosci na castrolu slx 70 zl/litr 0w-30 ma przejechane 54tkm wiem ze to zadkosc ale czasami skoda lala taki olej do tdi ja polecam castrol rs 10w60 nie drogi a ponoc najlepszy do diesli i pelen syneteyk duzo lepszy niz mobil czesto stosowany w sporcie polecal mi go znajomy ktory od lat handluje olejami i sam na nim jeździ 160 lz za 4 litry tak ze cena dosc kuszaca
niestety Twoj znajomy chyba tylko handluje olejami, a nie widział co można zobaczyć w silniku po RSie :evil: wiem bo miałem :? Co do samego oleju to nie wiem czy on spełnia normy wymagana przez VW do takich silników, do mojego napewno nie spełnia i to rozwiązuje "problem" 8)
ja po 3000 wymieniłem olej na Castrol SLX 0w-30 tak zalecał serwis. narazie jestem zadowolony. teraz mam 43000 i między wymianami (co 15tkm) dolewam ok 0,7 l.
Poprzednio miałem omegę 2,4l benzynę i mobila 1 wymieniłem na castrol rs 10w-60 bo od kumpli rajdowców słyszałem że mobila "składają" z komponentów w polsce a castrola nie (wrażenie miałem jakby mobil nie wytrzymywał za dobrze wys. temperatur).
ja polecam castrol rs 10w60 nie drogi a ponoc najlepszy do diesli i pelen syneteyk duzo lepszy niz mobil czesto stosowany w sporcie polecal mi go znajomy ktory od lat handluje olejami i sam na nim jeździ 160 lz za 4 litry tak ze cena dosc kuszaca
Witaj na forum. Niestety mi też jeden znajomy "mechanior" polecał ten olej jako idealny do TDI, przejechałem na nim koło 15kkm. Zmieniłem na Mobil 1 którego polecają tunerzy i sprawdzeni mechanicy. Szczerze mówiąc na własnej skórze nie przekonałem sie czy Castrol szkodzi. Jednak na Castrolu Octa dymiła mi strasznie (prawie jak seryjne Mondeo :szeroki_usmiech ). Na Mobilu porównując z Castrolem - górskie powietrze
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Zobaczcie co znalazłem przy okazji na http://www.vtech.pl/zhamowni.html#Skoda Octavia 1.9 TDI (110) na temat oleju 0w-30
Audi A3 1.9 TDI PD (130). Zasadniczym problemem tego auta jest zastosowany w nim olej. Standardowy "ekologiczny" olej (0W30) dostarczany przez producenta ma kłopoty z wytrzymaniem wysokich temperatur, gdy powietrze w ciepły dzień ma ponad 30 stopni. Przy ostrej jeździe (a jest przecież czym pojechać, nawet bez chipa) turbina "przerzuca" dość nachalnie olej i trzeba czekać ok. 30 sekund na uzyskanie szczelności. Ciekawe jest to, że inni, przede wszystkim zagraniczni producenci oprogramowania twierdzą, że można uzyskać nawet 160 KM z tego silnika i nie wspominają nic o problemach ze zbyt delikatnym olejem. Być może za granicą są stosowane oleje o innej specyfikacji. Po zastosowaniu mineralnego oleju 5W60 problem wrzenia oleju ustępuje.
niedługo zmieniam i chyba nie dam już nalać tego wynalazku (teraz jeżdże właśnie na slx 0w-30 bo w salonie powiedzieli że nalepszy do mojego ASV - chodziaż się upewniałem, czy napewno bo autko dostanie nieźle w d..e)
pozostaje wybrać coś z waszeg polecenia
Komentarz