Czy ktoś z szanownych użytkowników stosował Schel Helix Ultra Diesel. Ma specyfikacje VW 505.00 więc do VP powinien się nadawać. Poprzedni właściciel mojej Octy jeździł na Castrol SLX 0W30, a to chyba olej do serwisu Long Life, tyle że on zmieniał co 15kkm.
Czy ktoś z szanownych użytkowników stosował Schel Helix Ultra Diesel. Ma specyfikacje VW 505.00 więc do VP powinien się nadawać. Poprzedni właściciel mojej Octy jeździł na Castrol SLX 0W30, a to chyba olej do serwisu Long Life, tyle że on zmieniał co 15kkm.
Castrol SLX 0W30 występuje w dwóch specyfikacjach: SLX i SLX Long Life :diabelski_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Co myślicie o oleju Shell Helix Ultra Racing 10w60
Uciu dalej mi nie wierzy :P
nie masz PeDeka, wiec potrzebujesz X-Cess'a 8100 5W40, a nie Specifica
Nie do końca tak jest. VP mogą chodzić na Specyfic i na X-Cees. Przy czym Specyfic rozpuszcza podobno lepiej sadze.
Ale teraz najważniejsze - Specyfic to semisyntetyk!!!! (Tak samo jak Mobil Supersynt 5W40 do PD).
X-Cees 8100 jest oparty o technologię estrów roślinnych a nie polinaftalenów (unikalne rozwiązanie Motula) i w 100% syntetyczny.
Ja przesiadłem się z Mobila 5W50 na X-Cees'a 5W40 i nie wrócę raczej do Mobila...
Ale teraz najważniejsze - Specyfic to semisyntetyk!!!! (Tak samo jak Mobil Supersynt 5W40 do PD).
te dyskusje o olejach sa dobijajace, ale co tam... biore udzial
czy napis na opakowaniu mobila 1 synt S 5W-40: "Fully Synthetic Motor Oil" oznacza ze to półsyntetyk?!
juz nic nie rozumiem... :roll:
a moze inny miales na mysli?
pzdr!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
czy napis na opakowaniu mobila 1 synt S 5W-40: "Fully Synthetic Motor Oil" oznacza ze to półsyntetyk?!
"Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 to najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy"
Tak opisują Mobila1 0W40.
"Mobil Synt S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil."
A tak Mobila Synt S Special V 5W-40.
"Prawie" czyni różnicę 8)
A poważnie to dnia 23.01.2006 r. otrzymałem maila z firmy Inter-Team gdzie pracownik odpowiedzialny na oleje poinformował mnie dokładnie, że 5W40 to semisyntetyk ale spełniający VW505.01. Dostałem też kartę specyfikacji produktu. Dokładnie to śledziłem bo chciałem przejść z Mobila1 0W40 Diesel na olej klasy 5W40 i brałem pod uwagę właśnie Motula 8100 X-Cees, 5W40 Specyfic i Mobila Synt S Special V 5W-40.
Wybrałem X-Cees za 209zł/5l i uważam, że jest naprawdę super. Silnik chodzi bardzo cicho i miękko na nim, popychacze nie stukają. Zobaczymy jak będzie latem ale na razie jest w 100% OK.
to ja też jeszcze raz mam jedno pytanie bo troche sie zamieszałem.
Przy następnej wymianie do AHF wlać MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40
czy MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
Ten pierwszy MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40 wg opisu producenta jest "specjalnie zaprojektowany do samochodów napędzanych silnikami Volskwagen Turbo Diesel (pompy wtryskowe)".
Przy tym drugim MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 na stronie producenta jest takie coś: "Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40". A z tego co wiem to mój AHF ma pompe wtryskową.
hmm, to znaczy, ze gdzie jest informacja o tym jaki to jest w koncu olej???
mnie polsyntetyk jakos specjalnie nie przeraza, ale to chyba normalne, ze wprost na opakowaniach mamy zazwyczaj ta banalna informacje :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
to ja też jeszcze raz mam jedno pytanie bo troche sie zamieszałem.
Przy następnej wymianie do AHF wlać MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40
czy MOTUL 8100 X-CESS 5W-40
Ten pierwszy MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40 wg opisu producenta jest "specjalnie zaprojektowany do samochodów napędzanych silnikami Volskwagen Turbo Diesel (pompy wtryskowe)".
Przy tym drugim MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 na stronie producenta jest takie coś: "Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40". A z tego co wiem to mój AHF ma pompe wtryskową.
Specyfic VW jest półsyntetykiem wykonanym w technologii Technosynteze spełniajcym normę dla VP i PD.
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 jest 100% syntetykiem spełniającym tylko wymagania VP (pompy). Za to spełnia B4. Osobiście polecam ten drugi do VP.
Chyba zaleję tym Motulem X-Cess 8100 ,
Jak pisałem auto przejechało 100kkm na półsyntetyku
Zalać w 100% syntetyk czy może na pierwszy raz pół na pół z półsyntetykiem
A ja powtarzam moje wcześniejsze pytanie na temat oleju:
Shell Helix Ultra Diesel 5W40. Olej syntetyczny spełnia normę VW 505.00 czyli nadaje się do VP. Czy ktoś używał tego oleju? Proszę o opinie. 8)
Chyba zaleję tym Motulem X-Cess 8100 ,
Jak pisałem auto przejechało 100kkm na półsyntetyku
Zalać w 100% syntetyk czy może na pierwszy raz pół na pół z półsyntetykiem
Poradźcie
:?:
Możesz zrobić tak - nalać X-Ceess 8100 i obserwować co się dzieje. Jak zacznie brać olej lub dymić na sino to zlać go i wrócić do semisyntetyka. Ale to ryzykowne dość rozwiązanie.(choć jak jeździłeś na dobrym półsyntetyku to nic się nie powinno dziać bo to przecież nie mineralny syf i ma dobry pakiet dodatków myjących). Ja jak kupiłem swojego Golfa III AHU to miał najechane 80 kkm na BP Visco 3000 10W40 i zmieniłem na Mobila1 5W50. Nic się nie działo aż do sprzedania (ponad 300 kkm).
Osobiście zrobiłbym coś inngo - nalał MOTUL'a SPECIFIC VW 505.01 5W-40 i zapomniał o problemie.
I tak będzie o niebo lepszy od zwykłych półsyntetyków 10W40. Na tej oliwie śmigają bardzo mocne PD po modach i nic się nie dzieje to i pewnie przeżyje Twój VP.
Nie mieszaj oliw. Albo albo a nie jakieś "mikstury" k
Spoko pytaj o co chcesz, jak moge to pomogę (Kto Leona ma zawsze radę da :szeroki_usmiech )
A poważnie to olej można przyjąć jako mieszaninę bazy + pakietu dodatków.
Pakiety dodatków przyjmijmy jako stały (składa się on najczęsciej z substancji antypiennych, dodatków myjących, EP, substancji zapewniających rezerwę alkaiczną, ...)
Wszystko to "rozpuszczone" jest w bazie. I tu mamy różnicę pomiędzy olejami.
Oleje mineralne - baza to wyselkcjonowane frakcje ropy naftowej otrzymane w destylacji frakcyjnej. Odparowuje podczas eksploatacji w silniku, zagęszcza się, utlenia łatwo i ma niskie wspołczynniki lepkości. Kto ma lepszą ropę bazową ten ma lepszy olej mineralny (np teksańska jest bardzo dobra stąd oleje Penzoil i Quarker State są uznawane za najlepsze w świecie mierały. Rosjanie mają też niezłą stąd mają olej czołgowy MT-16P o unikalnych parametrach).
Aby częściowo zlikwidować wady oleju mineralnego dodawano do bazy mineralnej ok 30% sztucznie uzyskanej w procesie hydrokrakingu albo podobnym bazy syntetycznej (najczęściej są to nadal pochodne ropy naftowej - polinaftaleny). Tak powtawał i powstaje olej półsyntetyczny.
Wreszcie olej syntetyczny - sztucznie uzyskana baza oparta o ropę naftową (polinaftaleny) lub o estry olejów roślinnych (np Motul w technologii Estrowej 8100 X-Cees) jest "rozpuszczalnikiem" pakietu dodatków. Taka baza nie ulatnia się tak szybko jak mineralna, nie utlenia, jest odporniejsza termicznie, ma wyższy współczynnik lepkości.
To głowne róznice między olejami k
Ale jak mam ryzykować to chyba podziękuję.
Chociaż z drugiej strony kusi zalać najlepszym.
Tylko jak by mi się silnik rozszczelnił lub cokolwiek innego (dokładnie to nie wiem co ops: ) to bym sobie niewybaczył. Bo jak narazie to nie widzę grama wycieków z silnika (poza zapoconą odmą) i nawet nie dymi.
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 do twojego AHF -a !!!!!!!!! k kupuj i wlewaj 8)
W takim razie wytłumacz mi czemu na stronie producenta napisali: "Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40".
Komentarz