Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • elemenateur
    Elegance
    • 2007
    • 803

    Zamieszczone przez Pidziek
    Elektryczny napisał/a:
    Jeśli chodzi zaś o ubytki oleju to 0,3l/1000km to raczej książkowo.



    Z takim poborem to raczej książkowo nadaje sie juz do poważnej inspekcji jak nie do remontu.
    Dla mnie pobór 100ml/1000km to już sygnał że coś jest nie tak jak powinno i czesto tąsetkę , dwie mozna zniwelowac lepszym olejem.
    Na motulu jeździłem w wielu autach i powiem że jako 10W40 nie jest zły ty masz cos z silnikiem ewidentnie no chyba że .....w butelce Motula masz inny olej lub miałeś.

    Zrób próbe olejową, sprawdz kompresję, zrób płukankę, analize spalin i zalej porzadny 5W40 .

    Pidziek

    zastanów się czy na takie zużycie nie ma wpływu sposób eksploatacji pojazdu.
    Przecież chyba Tobie tego nie trzeba przypominać.
    Pierwsza sprawa jak autko jest eksploatowane
    jak jeździ na trasach, jeśli tak to jakie prędkości obrotowe.
    Jakie dystanse, czy autko seria czy po programie.

    Pozdrawiam serdecznie
    marcin

    Komentarz

    • Elektryczny
      Classic
      • 2011
      • 5

      Więc uzupełniając informacje:
      Autko jest seryjne z silnikiem 1,9 TDI 90KM
      Eksploatacja samochodu przebiega w 75% w ruchu miejskim
      Dodam, że nie jeżdżę zbyt agresywnie. Jedynie od czasu do czasu kręcę silnik na wyższych obrotach żeby "przegonić" turbinę.
      Dzienne miejskie dystanse to około 30km.

      Po wczytaniu się odrobinę w informacje o oleju doczytałem się, że wspomniany wcześniej Motul 10W40 spełnia normy olejów o gęstości 5W40.

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Zamieszczone przez Elektryczny
        Po wczytaniu się odrobinę w informacje o oleju doczytałem się, że wspomniany wcześniej Motul 10W40 spełnia normy olejów o gęstości 5W40.
        Słuchaj , nie rzecz w Motulu 10W40 (pod warunkiem że to jest motul a nie cos innego w opakowaniu motul) bo ...sam motul 10W40 to naprwdę dobry olej, sam na nim jeździłem .

        Zamieszczone przez elemenateur
        zastanów się czy na takie zużycie nie ma wpływu sposób eksploatacji pojazdu.
        Przecież chyba Tobie tego nie trzeba przypominać.
        Pierwsza sprawa jak autko jest eksploatowane
        jak jeździ na trasach, jeśli tak to jakie prędkości obrotowe.
        Jakie dystanse, czy autko seria czy po programie.
        Tak owszem masz racje ale w zdrowym silniku bez błedów konstrukcyjnych i na dobrym oleju zużycie oleju 1L/1000km nie wystepuje.
        0.3L może wystąpić ale jest to delikatny sygnał w normanie użytkowanym samochodzieże jest jakiś problem, w przypadku auta katowanego może takie zużycie wystapić.

        Są silniki które więcej wezmą przy mocnym obciażeniu a są takie że mozesz je katować i nic nie ubedzie.
        Przykład yaris z japonii 1.3, 1.0 z 1999r. zalej mu 0W20 ogien na tłoki i nic nie zniknie, znasz zapewne jednostki z VW które mozesz katować i nic nie zniknie, no może zniknie ale mikro...


        Każdy producent ma takie silniki mniej udane i bardziej.

        Jak producent pisze że może ubyć 1L/1000km to znaczy że zamyka klientomi dalszą drogę do jakiś roszczeń a takie zużycie jest powtórzę nie normalne w sprawnych technicznie silniku jeżdzonym na dobrym oleju.
        bubli które biorą na gwarancji 1L/1000km nie powinno sie wypuszczać !

        Na koniec olej.
        Często bywa tak pierscienie się lekko zakleją na mobilu 10W40 w przypadku wiekszego obciążenia termicznego albo przeciągnięcia interwiału zaleje sie Maxlife i zaczyna się dramat ....

        Przykład z podwórka rodzinnego, toyota 1.3 ubytki 0.3-0.4L /1000km spalanie stukowe nagar na denkach tłoków od 100 000km mobil 10w40 super S pomysł na zalanie Valvo maxlife 10W40, silnik faniej chodzi super po 300km sprawdzenie poziomu....prawie sucho, kolejne 300km i 0.6L wciągnęło...!
        Nie pomógł Mobil 15W40 kupiony awaryjnie na stacji benzynowej, 1500zł na pierscienie i planowanie trzeba było wydać...

        To jest życie.
        Jak auto jeździło na beznadziejnych olejach to pojawi się pobór oleju wześniej czy później.

        W USA potrafią jeździć w Avalonach czy Camry 3.0 1MZFE po 400 000 mil na olejach A5/B5 5W30 czy 5W20 u nas po 200 000km juz zaczyna się zazwyczaj problem z poborem oleju a po 250 000km to w większośći robi sie juz pierscionki i uszczelniacze ...
        Olej zmieniaja co 7000mil czyli ok. 14000km najpóźniej.

        Elektryczny: bez diagnozy szczelności turbo, kompresji, próby olejowe mozesz gdybać.
        Jak wszystko jest idealne i nie masz zadnej nieszczelnosci na turbo to może ....oszczędząłeś na filtrach powietrza ..?

        Wystarczy pojeździć na baziewnych filtrach 50 000km aby spowodować ponad normatywne zabrudzenie calego układu a brud q oleju jest najgorszy.
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • Elektryczny
          Classic
          • 2011
          • 5

          Osobiście nie jestem za stosowaniem zamienników i wszystkie naprawy jakie były wykonywane do tej pory realizowane były na częściach sygnowanych do Skody / VW.
          Autkiem zrobiłem trochę ponad 8tyś, a za to co było wcześniej nie mogę mieć żadnej pewności. Części kupuje w w hurtowni na osiedlu. Handlują tylko częściami do Skody, VW, Audi oraz Seata.
          Tak jak napisałem testy przeprowadzę muszę tylko poszukać gdzie je wykonują.

          Komentarz

          • elemenateur
            Elegance
            • 2007
            • 803

            Pidziek

            nie ma sensu opowiadać historii życia pewnej yariski, corolli czy avalona... rozmawiamy o tdi

            więc ja Ci powiem tak

            octavia tdi
            czyli z założenia autko do pokonywania dużej ilości km, kolega nie jest pierwszym właścicielem od nowości więc
            nie napisze jak było od nowości autko użytkowane, czy ktoś nie zamęczął motorowni, czy nie lał ścierwa do autka.
            Zwróć uwagę że Elektryczny nie pisze nawet czy wg niego to przebieg oryginalny.
            Ja bym nie zrzucał winy i nie zalecał roboty silnika bo to wg mnie bez sensu. Jeśli autko ma realne 400k na blacie, autko śmigało i ktoś korzystał z mocy to jeśli weźmie te 300ml na 1kkm to masakry nie ma. Wiadomo że niektóre silniki tdi biorą mniej, są takie co biorą więcej i nie ma co dramatyzować i myśleć o remoncie. Raczej właściciel niech wypowie się jak wygląda zużycie autka , bo przelot 194kkm jeśli jest oryginalny w tdi to raczej to widać. Jeśli jednak ma tyle ale na jednej osi to co tu się dziwić że 300ml trza dolać.
            Nie bronie tutaj motula, wszyscy na tym forum wiedzą że jest to olej jeden z najlepszych dostępnych na rynku pod warunkiem że jest to produkt oryginalny.

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Ja nie mam na myśli remontu ale zweryfikowania stanu technicznego jednostki.
              Można przecież coś pomóc nieco silniowi.
              Takie badanie nie kosztuje wiecej niż 100-200zł a powie wszystko bo jak okaże sie że turbo ma dziurę i zasysa lewe powietrze to lepiej wczęśniej zaradzić.

              Wiesz dolewki 4.5L/15000km są jak dla mnie za duże.

              I niekiedy nic się nie poradzi auto bedzie brać i basta a niekiedy mozna spróbowac nieco ograniczyć taki pobór.
              Jest to auto spokojnie tradycyjnie eksploatowane.
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • elemenateur
                Elegance
                • 2007
                • 803

                Zamieszczone przez Pidziek
                Ja nie mam na myśli remontu ale zweryfikowania stanu technicznego jednostki.
                Można przecież coś pomóc nieco silniowi.
                Takie badanie nie kosztuje wiecej niż 100-200zł a powie wszystko bo jak okaże sie że turbo ma dziurę i zasysa lewe powietrze to lepiej wczęśniej zaradzić.

                Wiesz dolewki 4.5L/15000km są jak dla mnie za duże.

                I niekiedy nic się nie poradzi auto bedzie brać i basta a niekiedy mozna spróbowac nieco ograniczyć taki pobór.
                Jest to auto spokojnie tradycyjnie eksploatowane.
                ]

                Pidziu

                jeździsz autkiem z turbo ?
                dziura w dolocie ? kopcenie, brak mocy, autko nie jedzie.
                jeśli turbo leje węże będą zawalone olejem.
                Z analizy wiele wyczytasz ale to co napisałeś to chyba średnio trafiony argument. Radziłbym poczekać do wypowiedzi własciciela który jak do tej pory napisał:

                "Autkiem zrobiłem trochę ponad 8tyś, a za to co było wcześniej nie mogę mieć żadnej pewności. "

                Komentarz

                • soszek81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1245

                  Kwestie mogą być różne.

                  Mój TDi Castrola wciągał od 0,5l/14000km (spokojnie, zima ,seria) do 2l z hakiem (lato, but, seria) przy jeździe głównie w trasach (czyli ponad 80% przebiegu).
                  5l wystarczyło na wymianę i dolewki a i tak kolejna wymiana była już przy stanie minumum - tak średnio.

                  Motula wystarczyło na 14000km z dolewkami (wymiana przy stanie maximum, program na 120/290, jazda różna, wiosna-lato).

                  Fuchs - starczył na 12000km (olej jak dla mnie stracił zbyt zauważalnie parametry), przy czym dokonałem jednej dolewki dla św spokoju (0,3l) i zostało mi jeszcze 0,7l w butelce (jazda różna, często z butem, lato i jesień, wtryski + korekta na 150/340).

                  Silnik ma kilka nieszczelności - ma mokro przy EGR, czujniku położenia wałka rozrządu, miejscami przy pokrywie zaworów, wejście z odmy do dolotu. Nie leje się - po prostu jest mokro olejem.

                  Więc olej w TDi ma znaczenie. Jednocześnie nie przekreślam Castrola (TDI łykał go jak oranżadę) gdyż Castrola mam też w Pugu - i tam od wymiany do wymiany stan prawie się nie zmienia (wymiany co 20k km, teraz gł jazda miejska i podmiejska więc wymiany będą częściej).

                  Dla mnie TDI z VAGa ma konstrukcję taką że będzie łykał olej. Pytanie tylko ile i dlaczego. Ale 1l/1000 (wg producenta) to gruba przesada.
                  Choć znam przypadek w Golfie 6 że gościu na zbiornik dolewał do silnika 1l oleju i było mało.
                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    znasz zapewne jednostki z VW które mozesz katować i nic nie zniknie, no może zniknie ale mikro...
                    oj to już dawno temu takie jednostki VW montował...od dłuższego czasu to właśnie grupa VW ma problem z braniem olejów przez silniki. (co prawda to prawda - stare jednostki - ja miałem 1,9 SDI - od przeglądu do przeglądu śmigał bez dolewek ...ehhh jaki to był żywotny silniczek).
                    Zamieszczone przez Elektryczny
                    testy przeprowadzę muszę tylko poszukać gdzie je wykonują
                    ja bym nie panikował i tak jak pisze elemenateur obserwował najpierw uważnie zużycie oleju. Sąsiad ojca miał nowe A4 TDI - silnik od nowości brał +- 0,5 L na 1 tys km :? ASO stwierdziło, że jest to dopuszczalna ilość i odprawiło gościa z kwitkiem...
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Zamieszczone przez elemenateur
                      jeździsz autkiem z turbo ?
                      Sporadycznie prawie 600 konnym Oplem :-)

                      Mi nie chodzi o to że jest dziura czyli wyłom w doocie ale wystarczy dziórka wielkosci szpilki , igły aby zatrzeć turbo za kilkadziesiąt tyś km albo filtr powietrza który nie pasuje w obudowe itp.
                      Co robia wtedy mechanicy ...nic bo rozkładaja ręce ...

                      To takie drobne rzeczy a w przypadku mocnych aut kluczowe...
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • elemenateur
                        Elegance
                        • 2007
                        • 803

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        elemenateur napisał/a:
                        jeździsz autkiem z turbo ?





                        Sporadycznie prawie 600 konnym Oplem
                        respect!

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        To takie drobne rzeczy a w przypadku mocnych aut kluczowe...
                        AGR= 90ps

                        ale nawet jeśli , robisz logi i po tym co pokazuje przepływka widzisz co się dzieje.

                        Komentarz

                        • innova
                          Rider
                          • 2011
                          • 554

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          ale juz sie nie moge doczekac wywalenia dpf i przejscia na jakis 0w30. kusza te VI w granicach 180
                          ależ wcale nie musisz aż przejmować sie DPF'em, wszak to olej napędowy będziesz spalał i jego produkty spalania pójdą w "rurę". Ja właśnie zrealizował drugą część planu czyli wlałem 0w30 do Toura A6 z DPF'em (uprzednio był jakiś Castrol standard ASO) którego nie zdążyłem jeszcze wymieść (niełatwo kupić wydech w wersji z katalizatorem - wszyscy wiedzą co dobre i grabią "nieboszczyki" z tego chyba w pierwszej kolejności). Co wcale nie zmienia postaci rzeczy, iż bez mrugnięcia okiem zdecydowałem się zapakować Titan Supersyn 0w30 również tutaj, a że wlazło ponad 8l z kanistra to nieprędko zmiana nastąpi w tym konkretnie przypadku (producent mówi: LL ponad 45000tys ale tyle też nie wyczekam). O zmianach trudno tu powiedzieć cokolwiek bo to automat ale wszystko bardzo miękko i cicho pracuje.

                          Wracając do oszczędności wynikających z przejścia 5w40 LM na 0w30 Titan SS w przypadku O2 RS drugi kierowca również potwierdził większą dynamikę silnika oraz niższe spalanie po kilku "konkursach" od świateł do świateł z różnymi przeciwnikami oraz zróżnicowanych trasach.

                          Ja z kolei nie mogę się doczekać przejścia O2 RS na 0w20 tyle że z tym poczekam do wiosny bo w zimie przy napędzie na jedną oś i takim zdjęciu kagańca to koń gotów mnie do rowu wywieźć. Tak na serio nie spodziewam się takiego "odkorkowania zatoru" jak przy obecnym przejściu ale ciekawość właśnie prowadzi do tego testu.
                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                          _______________________________________

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            innova, fajnie jakbyś wysłał olej do analizy :wink:
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • elemenateur
                              Elegance
                              • 2007
                              • 803

                              Zamieszczone przez konkon
                              innova, fajnie jakbyś wysłał olej do analizy :wink:
                              i obowiązkowo wjazd na rolki

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                innova, wszystko logiczne to co piszesz. ale w po co sa w takim ukladzie oleje low saps?


                                EDIT
                                i tu moze pytanie do wszystkich. po co w ogole zabawa w low saps skoro tak jak innova pisze spalamy olej napedowy a nie silnikowy.
                                wiec jak ma powstac sadza z oleju silnikowego ? i jak ona ma sie dostac do dpf?

                                [ Dodano: Czw 15 Gru, 11 08:15 ]
                                edit 2


                                i mam takie konkretne pytanie



                                ten motul wg karty nadaje sie do dpf. nie ma on normy 507.00
                                czy podszedl by do mojego silnika bez wywalania dpf?

                                w normie 507 Sulfated ash jest do 0,6 % . tutaj 0,78 wiec nie jest to taka ogromna roznica





                                drugi typ to
                                http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1171%20Synthoil%20Longtime%20SAE%200W-30_EN.pdf/$file/1171%20Synthoil%20Longtime%20SAE%200W-30_EN.pdf

                                ale pewnie z dpf nie ma na niego szans



                                a trzeci to


                                niby low saps ale tez bez 507
                                nie wiadomo ile sulfated ash

                                [ Dodano: Czw 15 Gru, 11 08:25 ]
                                EDIT3

                                jeszcze jakby ktos mial chwile i wytlumaczyl mi czym sie rozni olej C2 od C3 (skoro c3 nie ma wymogu hths)

                                C1 – Stabilne oleje o stałym wskaźniku lepkości i wysokich parametrach. Przeznaczone do pracy w silnikach
                                wyposażonych w katalizatory, jak również do silników benzynowych i wysokoprężnych posiadających fi ltr cząstek
                                stałych DPF i trójfunkcyjny (trójdrożny) katalizator TWC, w których wymaga się olejów klasy SAPS o niskim
                                współczynniku tarcia i niskiej lepkości (o lepkości HTHS wyższej niż 2,9 mPas). Oleje te wydłużają żywotność
                                fi ltra DPF i katalizatora TWC, oszczędzają paliwo i mają najniższy poziom popiołu (SAPS).
                                C2 – Stabilne oleje o stałym wskaźniku lepkości i wysokich parametrach, przeznaczone do silników benzynowych
                                i wysokoprężnych wyposażonych w katalizator, fi ltr cząstek stałych i katalizator trójfunkcyjny (trójdrożny),
                                kiedy wymaga się olejów klasy SAPS, o niskim współczynniku tarcia i niskiej lepkości (o lepkości
                                HTHS wyższej niż 2,9 mPas). Oleje te wydłużają żywotność fi ltra DPF i katalizatora TWC oraz oszczędzają
                                paliwo. Charakteryzują się również obniżonym poziomem popiołu (SAPS).
                                C3 – Stabilne oleje o stałym wskaźniku lepkości i wysokich parametrach, przeznaczone do silników wyposażonych
                                w katalizator, jak również do silników benzynowych i wysokoprężnych z fi ltrem cząstek stałych
                                i z katalizatorem trójfunkcyjnym (trójdrożnym). Oleje te wydłużają żywotność fi ltra DPF i katalizatora TWC.
                                Mają obniżony poziom popiołu (SAPS). Bez wymogu HTHS.
                                C4 – Stabilne oleje o stałym wskaźniku lepkości i wysokich parametrach, przeznaczone do silników wyposażonych
                                w katalizator, jak również do silników benzynowych i wysokoprężnych z fi ltrem cząstek stałych
                                i z katalizatorem trójfunkcyjnym (trójdrożnym). Oleje te wydłużają żywotność

                                [ Dodano: Czw 15 Gru, 11 08:32 ]
                                EDIT 4

                                jak tak przeanalizowalem to najbardziej podchodzi do mojego silnika ten millers
                                ma C3 i jest low saps

                                tylko czemu nie ma 507

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  ad: nic nie napiszę, bo wygladało by to w TV tak ".... piiiii...........piiiiii............piiiii........ ."

                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  nie wiadomo ile sulfated ash
                                  jak nie, jak tak ... http://www.infineum.com/Documents/AC...0Sequences.pdf

                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  czym sie rozni olej C2 od C3
                                  a jesteś pewien, że nie było o tym ? ... str 86 (ale było też kilka razy wczesniej) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=1275
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    juz znalazlem hths pow 3,5

                                    paolo nie ma co pi pi pi pipkac


                                    te info o klasach acea znalazlem na stronie mobil1. wiec jak oni tam takie farmazony pisza to skad ja mam wiedziec

                                    [ Dodano: Czw 15 Gru, 11 09:07 ]
                                    btw dobry link do tych specyfikacji acea.


                                    powiedz mi czy ten HCHS to naprawde tak wazny parametr?

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      wiec jak ma powstac sadza z oleju silnikowego ? i jak ona ma sie dostac do dpf?
                                      sadza nie powstaje z oleju ale z procesu spalania ropy, miesza sie to wszystko w extrealnej temperaturze ok. 300-350st.C i idzie w układ.

                                      Normy 507.00 sa okrojone z sapsów całościowo i tutaj uzyskanie wysokiej jakości produktu to prawdziwy poligon dla inzynierów..
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • konkon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 667
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        te info o klasach acea znalazlem na stronie mobil1
                                        Bo to jedyna marka która zrobiła olej spełniający zarówno C2 i C3 :szeroki_usmiech
                                        Konrad
                                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                        90 konny AGRessor
                                        PerfectServiceBy DGW
                                        WhitePride :smokedevil

                                        Komentarz

                                        • innova
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 554

                                          Zamieszczone przez konkon
                                          innova, fajnie jakbyś wysłał olej do analizy
                                          konkon, rozpisz mi to jaśniej i z ciekawości tak zrobię jeżeli mamy się czegoś z tego dowiedzieć to w imię rozwoju i nauki pójdzie:

                                          a) w którym momencie eksploatacji czy też nowy mam posłać do analizy
                                          b) gdzie posłać
                                          c) co chcemy wiedzieć no i czego się spodziwamy

                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          ale w po co sa w takim ukladzie oleje low saps?
                                          też bym tu parę razy pikawkę włączył ale tak w skrócie w myśl tego co słysze i sobie w głowie zaczynam układać to są one głównie po to (raczej w konsekwencji), iż producenci poprowadzili optymalizację olejów pod konkretne silniki z konkretnym wyposażeniem... przy czym czytając wątek odniosłem wrażenie, iż poprawiając jedno (np SAPS) pogorszyli wiele innych istotnych czynników wpływających na samo zabezpieczenie silnika. Stąd jako iż mój samochód jest na olej napędowy i ten spala a olej silnikowy póki co trafia do miski olejowej a nie w rurę wydechową i być może 1L na 15000km ulegnie przepałowi (to z dużą górką) to z tego litra oleju i tak kilograma sadzy do spalenia w DPF nie będzie. Zresztą nie wiem czy ktoś zbadał ile więcej sadzy i popiołu powstanie z przepału 1L oleju oznaczonego jako low SAPS i jakiegokolwiek innego... w ogóle żeby to było miarodajne to trzeba by wszystkie oleje przepalić w tych samych warunkach jednego dnia biorąc egzemplarze z półki... to od razu zawartość kart katalogowych ze stanem faktycznym można by zweryfikować

                                          Stąd rozważając co lepsze: dobre smarowanie silnika oraz jego osiągi a w konsekwencji zanieczyśzcznie DPF większe o jeden promil, czy też jeden promil mniej popiołu w DPF (który to moim ulubionym podzespołem w aucie nie jest) a 1000PLN przykładowo w kieszeni za rok oszczędności, dobre smarowanie silnika oraz dobre osiągi to moje preferencje znacie

                                          w kartach katalogowych jedynie sprawdzam obecnie to co jest po literce W, rekomendacje co do czasu eksploatacji oraz temperaturę płynięcia całą resztę traktując jako element służący różnym zabiegom nie koniecznie związanym z faktyczną potrzebą użytkownika i silnika jego samochodu (ekologia, marketing, konsekwencje programów badawczych)

                                          Natomiast jak serwisujesz samochód w ASO to czy spotkałeś się może z takimi przypadkami, iż wlewa się to co jest na stanie a nie to co byłoby optymalne w myśl karty katalogowej czy nawet o zgrozo w myśl zaleceń producenta ?
                                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                          _______________________________________

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Doświadczenie w badanich mają o ile się nie mylę zak14 i Pidziek. Napiszcie dokładne info dla potomnych.
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              dzisiaj gadalem z kumplem. ma fabie z dpfem
                                              służbowa

                                              raz w aso popierdzielilo sie mechanikom zalali 505
                                              i tak samo czesto sie wypalala.przejezdzil 15tysi i nic sie nie stalo z dpfem. teraz ma juz 120tys nalatane.

                                              on jest mechanikiem i mowi tak . jak auto nie bierze oleju , a jego fabka nie bierze ani grama , zreszta moja tez. to nie ma mozliwosci zeby olej silnikowy wpywal na DPF

                                              Komentarz

                                              • rOBERTO795
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 3465
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                on jest mechanikiem i mowi tak . jak auto nie bierze oleju , a jego fabka nie bierze ani grama , zreszta moja tez. to nie ma mozliwosci zeby olej silnikowy wpywal na DPF[/quote]

                                                Zmienilbym kumpla :P
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  to oswiec mnie jak olej ktory nie dostaje sie do komory spalania ma wplywac na kata lub dpf

                                                  Komentarz

                                                  • rOBERTO795
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 3465
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    no dalej poprzez komore spalania jej odpowietrzenie np a że oleju nie ubywa to przy autach z dpf-ami norma- raczej go przybywa poprzez rozrzedzanie go olejem napędowym
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...