Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zak14
    Rider
    • 2011
    • 605
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Wezwany do tablicy, spieszę z wyjaśnieniami.

    Analizę można zrobić w wielu miejscach. Polecane na Bob is the oil guy (B.I.T.O.G): www.bobistheoilguy.com, to m.in.:
    Learn what's going on in your engine with oil analysis. Our free kits are easy to use and we explain the results in plain English! Since 1985.





    Pierwsze z nich jest bodaj najpopularniejsze, choć w innych można wykonać bardziej zaawansowane i zwykle wtedy droższe analizy. Np. Dyson ma w standardzie m.in. poziom oksydacji, czy ilość sadzy.

    Ja mam doświadczenie z Bstone i dla niego opiszę procedurę.

    1. Wchodzimy na stronę www.blackstone-labs.com, wybieramy zakładkę CONTACT US, wypełniamy formularz podając nasze dane adresowa a w polu Comments prosimy o przesłanie darmowych zestawów do pobrania próbek (sample kits)
    2. Miły Pan odpisuje nam mailem, że cieszy się, iż mógł wysłać. Czekamy ok. 2 tygodnie, wyciągamy awizo ze skrzynki i idziemy odstać swoje w kolejce na poczcie.
    3. Sample kit to pojemnik z naklejonym nać adresem zwrotnym do Bstone, a w środku drugi – właściwy pojemnik na próbkę, woreczek zamykany na zamek typu ‘zip’ , włóknina absorbująca olej, gdyby ten chciał wyciec w trakcie transportu i formularz umożliwiający opisanie próbki (instrukcja wypełniania załączona).
    4. Do „wewnętrznego” pojemniczka pobieramy olej. Mamy tu następujące opcje:
    - pobranie przy okazji wymiany. W takim przypadku odkręcamy korek miski olejowej i wyciekający olej, łapiemy do pojemniczka niczym mocz do analizy – ze środkowego strumienia tj. ani z samego początku ani też z końca.
    - pobranie w trakcie użytkowania przez otwór bagnetu. W tym przypadku możemy użyć dedykowanej pompki sprzedawanej przez Bstone, Amsoil i w wielu innych miejscach za ok. 30 $. Można też skuteczny substytut takiej pompki sprokurować kupując w aptece „końską” strzykawkę o pojemności 100 ml, z którą udajemy się do sklepu motoryzacyjnego, marketu budowlanego lub innego miejsca, gdzie sprzedają w miarę sztywne wężyki o średnicy umożliwiającej naciągnięcie na końcówkę strzykawki. Wężyk przycinamy na długość od górnej krawędzi, do końca skali bagnetu i wrażając go przez otwór bagnetu pobieramy ca. 90 ml, które następnie przelewamy do pojemniczka.
    Ważna uwaga ! Olej pobieramy nagrzany i to nie tak troszkę po odpaleniu na postoju, ale porządnie – po przejechaniu kilkunastu km. Chodzi o to, żeby wilgoć porządnie odparowała i żadna kropla skondensowanej w zimnym silniku wody nie wpadła do pojemniczka powodując przekłamanie wyników.
    5. Rozstrzygamy kwestię płatności i zakresu badań (ten ostatni wskazaujemyna formularzu). Opcja dla twardzieli ufających, że nikt na poczcie nie zagląda do przesyłek to dołączenie do niej numeru swojej karty kredytowej. Ja jestem raczej nieufny, więc umówiłem się, że zapłacę przez PayPal. W dodatku nie mając pewności, czy przesyłki z tak nietypową zawartością nie wetnie gdzieś po drodze, umówiłem się mailowo z Bstone, że dadzą mi znać mailem, że przesyłka doszła a wtedy dopiero puszczę płatność. Standardowy test to 25$. TBN kolejne 10$ a TAN to następne 10$. Inne opcje jeszcze droższe, ale niekiedy warto – np. jeżeli mamy dużo metalu, to warto zbadać wielkość cząsteczek, żeby wiedzieć czy to nieszkodliwy efekt uboczny docierania, czy też „wielkie bryły metalu” brutalnie (np. na skutek złego smarowania) wyrwane ze struktury pierścieni, gładzi cylindra, łożysk etc. – działające na silnik jak papier ścierny.
    6. Pojemnik dokładnie zakręcamy, owijamy we włókninę, wkładamy do woreczka, który zamykamy, a następnie całość, wraz z wypełnionym formularzem, wkładamy do zewnętrznego pojemnika i dokładnie go zakręcamy. Jeżeli chcemy, żeby przysłali nam kolejne sample kity, to na formularzu zaznaczamy ptaszka w odpowiedniej kratce.
    7. Udajemy się odstać swoje w kolejce na pocztę polską, gdzie za jedyne 18,80 zł wysyłamy poleconym na adres:
    Blackstone Laboratories
    416 East Pettit Avenue
    Fort Wayne, IN 46808
    Teoretycznie można wysłać w samym opakowaniu, na którym jest już gotowy adres, ja jednak idąc za radą Bstone zapakowałem całość w kopertę z folią bąbelkową, by osobliwym kształtem przesyłki nie wzbudzać niezdrowej ekscytacji służb pocztowych, granicznych etc.
    8. Czekamy ze 2 tygodnie i dostajemy mailem PDF-a z naszą analizą. Po kolejnych 2 tygodniach, jeżeli była to nasza pierwsza analiza, zostajemy uhonorowani wydrukiem tejże analizy przesłanym na nasz adres pocztą ślimaczą (o ile pofatygujemy się z awizem, by odstać swoje w ogonku seniorów czających na odbiór emerytury, zakup rajstop, kalendarzy lub innych dóbr oferowanych w okienku pocztowym).
    9. Dzielimy się kolegami z forum swoją analizą. Możemy też wrzucić do dedykowanego działu na B.I.T.O.G. – będę nam wdzięczni a być może dostaniemy też wartościowe komentarze.

    Powyższy opis dotyczy pojedynczych próbek, płatnych każdorazowo. Można też zamówić, dokonując przedpłaty, większą ilość zestawów testowych – dostaje się wtedy zniżkę.
    Przypuszczam, że tak właśnie czyni kolega Pidziek, bo ceny, które mi kiedyś podawał, były dość konkurencyjne.

    Więcej grzechów nie pamiętam, ale jakby coś pytajcie
    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

    Komentarz

    • innova
      Rider
      • 2011
      • 554

      Zamieszczone przez zak14
      Analizę można zrobić w wielu miejscach. Polecane na Bob is the oil guy (B.I.T.O.G): www.bobistheoilguy.com, to m.in.:
      Learn what's going on in your engine with oil analysis. Our free kits are easy to use and we explain the results in plain English! Since 1985.



      http://www.dysonanalysis.com/
      No tak - wszystkie po drodze, jak będę leciał gdzieś w teren wypocząć to zrzucę im próbki No a tak na serio to nie ma czegoś bliżej ? Zrobimy u nich to pojawią się zarzuty, iż olej za długo przebywał w niskiej temperaturze (transport) czy coś tam...

      przekażę Pidziek to nie dość że mu się znowu oberwie to po drugie głosy się odewzwą że "przedrukowany" wynik i cały trud okaże się niewiarygodny :roll:

      Zamieszczone przez xtremesystems
      raz w aso popierdzielilo sie mechanikom zalali 505
      i tak samo czesto sie wypalala.przejezdzil 15tysi i nic sie nie stalo z dpfem. teraz ma juz 120tys nalatane.
      ja prowadząc różne rozmowy z osobami z ASO dostrzegam u nich bardzo luźnie (i moim zdaniem właściwe) podejście do tematyki olejów i norm - olej jest olej i ma służyć do smarowania a nie filozofowania. Po prostu co jest to leją a jak trzeba się tłumaczyć to zawsze wersja że się popierdzieliło jest dobra.

      a z DPF'em nic się stać nie może, czy wprowadzając DPF ktoś zadbał o wprowadzanie ON LOW SAPS czy czegoś podobnego ? Przy lekturze 0w20 natrafiłem na wymóg stosowania ON z niską zawartością siarki...tylko co to jest niska zawartośc siarki i co jest punktem odniesienia (tego tam już nie podali) ? Ponadto jak duży procent samochodów wyposażonych w DPF posiada rózne defekty przekładający się na mniej optymalne spalanie ON co skutkuje większym niż przeciętne zarzuceniem DPF'a różnym bałaganem. A mimo to DPF'y w tych pojazdach żyją i mają się dobrze, nawet lepiej niż to co przed nimi. Nie ma co robić z DPF'a księzniczki na ziarnie grochu, silnik jest ważniejszy.

      Zamieszczone przez rOBERTO795
      raczej go przybywa poprzez rozrzedzanie go olejem napędowym
      wtedy zmieniłbym wtryski i to czym prędzej bo to ponoć (i nawet napewno) bardzo niezdrowa sytuacja dla silnika

      [ Dodano: Pią 16 Gru, 11 00:54 ]
      Zamieszczone przez zak14
      by odstać swoje w ogonku seniorów czających na odbiór emerytury, zakup rajstop, kalendarzy lub innych dóbr oferowanych w okienku pocztowym).
      tak jakbyśmy mieszkali w rejonie obsługiwanym przez ten sam urząd

      czyli w zasadzie to taki test ma znacznie większy sens na oleju przepracowanym zniżeli na nówce celem zweryfikowania faktycznych właściwości.

      dużo tego do tych probówek trzeba ? już kombinuję jak to wężykiem od akwarium zassać poprzez otówr bagnetowy. Ostatnio się do wyciągania świec żarowych w Tourze przydał oraz wkręcania wstępnego to i nada się i tutaj zapewne :idea:
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
      _______________________________________

      Komentarz

      • zak14
        Rider
        • 2011
        • 605
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez innova
        przekażę Pidziek to nie dość że mu się znowu oberwie to po drugie głosy się odewzwą że "przedrukowany" wynik i cały trud okaże się niewiarygodny
        Przekażesz koledze Pidziek to albo wykona bardzo podstawowy test w PL, z którego nic się nie dowiesz, albo na pełniejszą analizę wyśle do Bstone Kolega Pidziek publikował już wyniki z Bstone i nikt mu nie zarzucał, że "przedrukowane".
        Zamieszczone przez innova
        Zrobimy u nich to pojawią się zarzuty, iż olej za długo przebywał w niskiej temperaturze (transport) czy coś tam...
        Nie ma opcji - ludzie z wielu miejsc świata wysyłają olej do US w dobrze zakręconych pojemniczkach i nie ma powodów sądzić, że przez te 2 tygodnie podróży zmieniają się istotnie jego właściwości. A w PL na pewno znajdziesz jakieś laboratorium, które zrobi Ci analizę w zakresie takim jak Bstone. Koszt np. 1000 PLN Jak Cię stać, to szukaj czegoś bliiżej...
        Zamieszczone przez innova
        a z DPF'em nic się stać nie może, czy wprowadzając DPF ktoś zadbał o wprowadzanie ON LOW SAPS czy czegoś podobnego ? Przy lekturze 0w20 natrafiłem na wymóg stosowania ON z niską zawartością siarki...tylko co to jest niska zawartośc siarki i co jest punktem odniesienia (tego tam już nie podali)
        Jest na ON stosowna norma, reguluąca maksymalną ilość siarki.
        Zamieszczone przez innova
        czyli w zasadzie to taki test ma znacznie większy sens na oleju przepracowanym zniżeli na nówce celem zweryfikowania faktycznych właściwości.
        To zależy co Cię interesuje, ale z punktu widzenia diagnostycznego oczywiście bardziej wartościowa jest analiza przepracowanego oleju (UOA - Used Oil Analysis).
        Zamieszczone przez innova
        dużo tego do tych probówek trzeba ?
        90 ml na pewno wystarczy.
        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez innova
          olej jest olej i ma służyć do smarowania a nie filozofowania.
          No własnie wiec dlaczego ludzie kupują odtwarzacze Cd za 3000zł a nie Firsty za 100zl w Selgrosie ?
          Bo słyszą a wiekszość ludzi po prostu żyje w przeświadczeniu iż nie ważne co jest w silniku ważne że smaruje...
          Zapomina ile profitów moze zyskać dzięki własciwemu olejowi, np. oszczędności :-)

          Zamieszczone przez innova
          Przy lekturze 0w20 natrafiłem na wymóg stosowania ON z niską zawartością siarki..
          Gdzie tak pisze ?
          Może czytałeś jakiś C1?

          Tutaj przykład jak 0W20 sprawuje sie w Polskich warunkach z instalacją sekwencyjną....



          Gdzieś uciekło minimalnie TBN ale to siarka .
          Spokojnie jak widać 15 000km, auto hulało po autostradach i mieście w tym w lecie przy upałach jakie były w tym roku :-)

          Jak widać tzw. "woda" 0W20 nie zrobiła kuku a auto spala dużooo mniej niz to co moze być na 5W40.

          Co do ON limity w Polsce sa juz bardzo ostre jesli chodzi o zawartość siarki , ale siarki w naszym LPG jest 7x wiecej niż dopuszcza norma dla ..benzyny co potwierdzają kontrole. :-)
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            Pidziek, Jest jakaś sensowna alternatywa dla amsa 5W40 powiedzmy 5W30 lub cos w tym stylu? Chodzi o mój przypadek :szeroki_usmiech
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Seed
              Elegance
              • 2010
              • 875
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Zamieszczone przez piramida
              Pidziek, Jest jakaś sensowna alternatywa dla amsa 5W40 powiedzmy 5W30 lub cos w tym stylu? Chodzi o mój przypadek :szeroki_usmiech
              LM TT 4600 5W-30 505.01 - bardzo przyjemny olej - śmigam od 3 tyg i chwalę.
              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                Zamieszczone przez Seed
                Zamieszczone przez piramida
                Pidziek, Jest jakaś sensowna alternatywa dla amsa 5W40 powiedzmy 5W30 lub cos w tym stylu? Chodzi o mój przypadek :szeroki_usmiech
                LM TT 4600 5W-30 505.01 - bardzo przyjemny olej - śmigam od 3 tyg i chwalę.
                dzieki, może na zimę go zaleje tym bardziej że za około 1500km wymiana oleju
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  piramida, podziel się wrażeniami
                  Zamieszczone przez piramida
                  dzieki, może na zimę go zaleje tym bardziej że za około 1500km wymiana oleju

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez piramida
                    Pidziek, Jest jakaś sensowna alternatywa dla amsa 5W40 powiedzmy 5W30 lub cos w tym stylu? Chodzi o mój przypadek
                    Jeśli chodzi o TWÓJ przypadek to Fuchs RACE PRO S 5W40, lub MILLERS CFS 5W40.
                    Wszystko w ramach 10 000km.
                    Bedziesz miał pełna ochronę przy jeździe z pełnym butem na A4.
                    To moje dwie propozycje.
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • natash
                      RS
                      • 2011
                      • 2599

                      A co wybrać na miasto odcinki do pracy ok 15 km, weekend zdarzają się krótsze i dłuższe. Obecnie jeżdżę na Motul X-Clean C3 5W40....

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez piramida
                        Zamieszczone przez Seed
                        Zamieszczone przez piramida
                        Pidziek, Jest jakaś sensowna alternatywa dla amsa 5W40 powiedzmy 5W30 lub cos w tym stylu? Chodzi o mój przypadek :szeroki_usmiech
                        LM TT 4600 5W-30 505.01 - bardzo przyjemny olej - śmigam od 3 tyg i chwalę.
                        dzieki, może na zimę go zaleje tym bardziej że za około 1500km wymiana oleju
                        Zawsze możesz zalać http://www.motul.de/pl/pl/products/20
                        Kumpel w RS6 na tym jezdzi i chwali.
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Fuchs RACE PRO S 5W40, lub MILLERS CFS 5W40.
                          bez normy VW do PD-ków
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Dzida
                            RS
                            • 2006
                            • 2253

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Jeśli chodzi o TWÓJ przypadek to Fuchs RACE PRO S 5W40, lub MILLERS CFS 5W40
                            Ani jeden ani drugi olej nie spełnia normy do pompek :| :?: :?: . Na forum Paska właśnie jednemu z forumowiczów wysrały się pompki, jeździł na jakimś wynalazku 5w40/10w40 bez normy 505.01 lub wyższych. No i są efekty.

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez natash
                              co wybrać na miasto odcinki do pracy ok 15 km, weekend zdarzają się krótsze i dłuższe.
                              albo porządny 5W/40 o niskim CCS i niskiej temperaturze płynięcia na zimę lub 5W/30 z podobnnie dobrymi parametrami.

                              Może ktoś się wkońcu skusi na http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf bo jestem ciekawy opini - sam bym ojcu zalał ale niedano zmienialiśmy na nowy...
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Może ktoś się wkońcu skusi
                                Ja to lałem do poprzedniej czeszki z BXE, w tej chwili trochę mi szkoda lać oleju 507.00,. jak mam wymiany co 15 kkm. Poza tym u mnie wymiana jest za 5 kkm.

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Dzida
                                  Ja to lałem do poprzedniej czeszki z BXE
                                  Lałeś Lazerway LL 5W/30 ? ... jakieś uwagi co do oleju,bywało go, jak silnik pracował na nim? Porównywalny z jakimś innym? Miałeś zastrzeżenia? Zastanawiam sie czy ojcu nie zmienić go na następny raz bo dojeżdża tylko do pracy po 5-8 km dziennie...może TT 4600 tam pójdzie ... :roll:
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    albo porządny 5W/40 o niskim CCS i niskiej temperaturze płynięcia na zimę lub 5W/30 z podobnnie dobrymi parametrami.
                                    Co o takich parametrach było polecane na forum, można prosić o podpowiedź

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      uuu ... ale zależy jak chcesz ten olej dobrać - pod jakim kontem - na jakie przebiegi, w jakich warunkach, czy auto na gwarancji, jaki tryb zmian oleju? itd...dodam kilka propozycji z normami VW po południu. (takie zestawienia z parametrami już też wklejałem wcześniej do wątku ale trochę je zaktualizuję bo powoli coś nowego się pojawia).
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Dzida
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 2253

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Lałeś Lazerway LL 5W/30 ?
                                        tak, do BXE ze zmiennym interwałem przeglądowym (QG1).
                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Porównywalny z jakimś innym? Miałeś zastrzeżenia? Zastanawiam sie czy ojcu nie zmienić go na następny raz bo dojeżdża tylko do pracy po 5-8 km dziennie...może TT 4600 tam pójdzie
                                        Ciężko mi go jest porównać z innym olejem z kilku powodów:

                                        1. Sprzedałem samochód 2-3 kkm po wymianie.
                                        2. Samochód jest garażowany, więc moja opinia nt. zachowania na zimnym silniku jest nieobiektywna. Temperatura w garażu jest cały rok na plusie, w związku z tym nie doświadczam dyskomfortu związanego z odpalaniem na mrozie.
                                        3. Po zmianie z poprzednio zalewanego Castrola silnik chodził bardziej miekko, ale zrzucam to na karb świeżego oleju, tym bardziej że wymiana nastąpiła po 30 kkm.
                                        4. Moim zdaniem olej bardzo porównywalny do Castrola, który moim zdaniem jest lepszym olejem niż. np. Mobil który mam zalany w tej chwili u siebie w silniku.

                                        Spróbuj, choć przyznam że ten 4600 też mnie kusi - tym bardziej jak wspomniałem nie potrzebuję oleju do WIV.

                                        Komentarz

                                        • natash
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2599

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          uuu ... ale zależy jak chcesz ten olej dobrać - pod jakim kontem - na jakie przebiegi, w jakich warunkach, czy auto na gwarancji, jaki tryb zmian oleju? itd...dodam kilka propozycji z normami VW po południu. (takie zestawienia z parametrami już też wklejałem wcześniej do wątku ale trochę je zaktualizuję bo powoli coś nowego się pojawia).
                                          Przebieg 180k
                                          Roczne przebiegi ok 15-20k
                                          Auto nie na gwarancji 2006r
                                          Wymiana co 15k

                                          Chcę dobrać taki, żeby silnik jak najmniej dostawał po dup... i jak najszybciej się grzał, bo te 15km to nie są jakieś długie odcinki...

                                          Komentarz

                                          • Dzida
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 2253

                                            A jeszcze jedno. Było tutaj kilka wypowiedzi nt. nagrzewania się silnika, i rodzajem oleju związanych z tym procederem. U mnie w tej chwili na nie najlepszym oleju Mobil XE 3000 5W30, po 2 km mam 75 C na zegarach, a po następnych 2 km mam już 90 C płynu. (czyli zagrzanie cieczy kiedy temp. na zewnątrz oscyluje 4-10 C trwa 4 km). Moim zdaniem to bardzo przyzwoite paramenty choć jak wspomniałem, "odczucia słuchowe" silnika zaraz po uruchomieniu nie są najciekawsze.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              dzida - dzięki za info.


                                              Zamieszczone przez natash
                                              Chcę dobrać taki, żeby silnik jak najmniej dostawał po dup... i jak najszybciej się grzał, bo te 15km to nie są jakieś długie odcinki...
                                              czyli Liqui Moly TopTec 4600 :wink: ...ale pomyślę i odpiszę po południu - bo jeszcze kilka ciekawych produktów innych firm w przedziale lepkości oleju SAE 5W/30 też jest ew coś z 5W/40 popatrzę jeśli bedzie godne uwagi.

                                              Zamieszczone przez Dzida
                                              olej bardzo porównywalny do Castrola, który moim zdaniem jest lepszym olejem niż. np. Mobil
                                              i muszę się z tym zgodzić...Castrol Edgę wypada ostatnio lepiej w ofercie ( i chyba jakościowo też :roll: ) niż Mobil ...który osiadł "na laurach" i nie ma nic nadzwyczajnego do zaoferowania. Dzida - już u kilku osób potwierdza się nie najciekawsza praca na zimno (ale nie tylko) silnika na tym oleju...chodzi mi o Mobila. :?
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                bez normy VW do PD-ków
                                                to silnik bkd fakt....więc Amsoil 5W40 jest idealny.
                                                Ja bym jeszcze wlał z alternatywy Millersa XFE-PD



                                                5W30 bym sobie odpuścił...:-)
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  5W30 bym sobie odpuścił...:-)
                                                  do 2.0 BKD piramidy i z programem to raczej mało jest porządnych alternatyw z 5W/30...jak to się mówi "LEPSZE JEST WROGIEM DOBREGO"
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Seed
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 875
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    uuu ... ale zależy jak chcesz ten olej dobrać - pod jakim kontem - na jakie przebiegi, w jakich warunkach, czy auto na gwarancji, jaki tryb zmian oleju? itd...dodam kilka propozycji z normami VW po południu. (takie zestawienia z parametrami już też wklejałem wcześniej do wątku ale trochę je zaktualizuję bo powoli coś nowego się pojawia).
                                                    Paolo zrob porzadne zestawienie co na zimę co na lato do PD bez DPF oraz do PD z DPF jak i CR z DPF (fajnie tez nie zapomniec o VP). W Twoim obiektywizmie nadzieja
                                                    PS podobnie do benzym - podklei sie gore moze wkoncu takie zestawienie i uniknie pytan "jaki olej do mojego silnika co stronę".
                                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...