Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    Ja już wybrałem za pomocą tego forum Motul X-Clean C3 5W-40 oraz filtry MANN. Myślę, że to bezpieczny i dobry wybór. Wcześniej auto przejechało 180k na Shell 507.01 bo było longlife, czyli pewnie miał w swojej historii 6 wymian co 30k. Na dniach zamówię z forum od kogoś, bo u mnie w okolicy niema tego oleju. Czy on ma jakieś własności czyszczące skoro w nazwie ma "X-Clean".

    Poczytałem trochę na temat płukanek i mam pytanie czy przy 180k, przy braku wycieków, jest sens to robić, bo krążą opinie, że olej też uszczelnia, i jak teraz by wypłukać to może zacząć coś się pocić... Prawda to czy fałsz?

    Jak już będę brał płukankę, jak ktoś się wypowie na ten temat to biorę Motul Engine Clean.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      PAOLO ESCO, mam pytanko do Ciebie. Jak do golfa IV tdi znajoma zalewała Mobila 5w50 to mozna zmienic na Castrola 5w40?
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • pacocases
        Rider
        • 2011
        • 576
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        olej

        Motul X-Clean C3 5W-40 ma normę 502 i 505 a do pompowtrysków (BXE) potrzebna jest chyba 505.01 lub 506.01 :?:
        Jeżeli się mylę to sorry ale moja wiedza w tym temacie jest czysto forumowa ops:
        pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez pacocases
          Motul X-Clean C3 5W-40 ma normę 502 i 505 a do pompowtrysków (BXE) potrzebna jest chyba 505.01
          http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf :arrow: ma normę VW 505.01 (pewnie patrzyłeś na Motul X-Clean 5W-40 bez C3.)
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            Proszę nie rozmywać tematu , czekam na wypowiedz i opinie na temat płukanki

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez natash
              czy przy 180k, przy braku wycieków, jest sens to robić, bo krążą opinie, że olej też uszczelnia, i jak teraz by wypłukać to może zacząć coś się pocić... Prawda to czy fałsz?
              od uszczelniania są wszelkie uszczelki w silniku..itd. Warto zrobic płukankę. Nie powinieneś się martwić bo Shell dobrze czyści silnik...jedynie te zmiany co 30 tys km....aż do 180 tys km. i to całe 6 zmian :? Ja mam teraz prawie 50 tys km ...i robię niedługo 5 zmiane oleju.
              Motul Engine Clean płukanka LM są OK ale chyba najlepsza jest płukanka Millersa.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                Na razie zmienię olej, pojeżdżę ok 5000 i go znowu zmienię, zobaczę co się będzie działo. Płukankę na razie odstawię, bo nieraz jak chce się polepszyć to się pogorszy

                Jedyne co wiem o poprzednim oleju, to wiem że był to Shell Helix, mam wlepkę jak poniżej i że wymiany były co 30 000 km. Ale jaki dokładnie to nie wiem, ktoś może "strzelić" co to było?

                Czy jak użyję Motul X-Clean C3 5W-40 505.01 to nie zaszkodzę, bo czytam coraz więcej i piszą, że trochę oleju nawet przy dobrym zlaniu zostaję, a mieszanie niektórych olejów jest nie wskazane...
                Załączone pliki

                Komentarz

                • konkon
                  Rider
                  • 2008
                  • 667
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  Zamieszczone przez natash
                  Czy jak użyję Motul X-Clean C3 5W-40 505.01 to nie zaszkodzę, bo czytam coraz więcej i piszą, że trochę oleju nawet przy dobrym zlaniu zostaję, a mieszanie niektórych olejów jest nie wskazane...
                  Gdzie czytałeś ?
                  Dziś wszystkie oleje są mieszalne. Jednak różne dodatki i inne klasy olejów wpływaja na parametry mieszaniny. Uściślając jak silnik wymaga 505.01 to tylko w przypadku braku dostępności tego oleju dopuszcza się dolanie innego. Pamiętajmy że lepiej wlać słabszy olej ale poziom musi być w okolicach max. (odp. ciśnienie, chłodzenie itp.) niż jazda z kontrolką oleju. Jeżeli olej spełnia 505.01 to można zalewać, dolewać dowolną markę choć najlepiej jest się trzymać jednego oleju. W przypadku wymogu norm dla filtrów cząstek stałych dolewanie oleju nie spełniającego normy może uszkodzić filtr cząstek stałych i faktycznie można zaszkodzić z oczywistych powodów. Czasy kiedy w silniku robił się kisiel, budyń, inne desery przy mieszaniu minęły.
                  Zamieszczone przez natash
                  Na razie zmienię olej, pojeżdżę ok 5000 i go znowu zmienię, zobaczę co się będzie działo. Płukankę na razie odstawię, bo nieraz jak chce się polepszyć to się pogorszy
                  A co ma się dziać ?
                  Twoja decyzja. Płukanka jeszcze nikowu nie zaszkodziła, naprawdę nie rozumiem co sobie wyobrażacie. Są to dodatki czyszczące, te same co w oleju tylko bardziej skondensowane. Zanieczyszczenia spływają ze starym olejem w postaci zawiesiny. Nie topi uszczelek, nie wchodzi w reakcję z blokiem silnika. I wreszcie po co renomowani producenci olejów mieliby wypuszczać bubel na rynek, nie pisząc o przeciwwskazaniach ? Wiem skąd macie takie przeświadczenia. Bo słyszeliście o dodatkach do oleju typu moto doctor. I jak słyszycie o jakichkolwiek dodatkach to macie przed oczami właśnie ten specyfik który pozwalał ukryć agonię silnika słynnego Maluszka przy sprzedaży na słomczynie. Ale równie dobrze można powielać drugi mit z tamtych lat. Po co więc zalewacie silniki olejem syntetycznym przy przebiegu 200 tys. km. Przecież po 100 tys. zalewa sie pół syntetyk a po 200 to już tylko mineralny. No chyba że chcecie przedobrzyć. Ludzie, co z Wami ?
                  Zmiana oleju co 5 tys. oczywiście jak Cię stać ale co 10 tys. w zupełności wystarczy.
                  Co do uszczelnień i nagaru. Jeśli ktoś sądzi że nagar uszczelnia i jest to zjawisko porządane to jego sprawa ale niech nie wypisuje takich bredni na forum. Nagar utrudnia przepływ oleju, blokuje odbiór ciepła, w końcu rysuje elementy trące, zalepia pierścienie, silnik traci kompresję, zalepia kanały olejowe, zwiększa się ciśnienie, wydmuchuje uszczelniacze, silnik traci parametry, turbina, konkretnie ułożyskowanie ma niedostateczne smarowanie. Wnioski wyciągnijcie sami.
                  Sam olej nie ma prawa wejść w reakcję z uszczelnieniami. Same bazy PAO owszem penetrują uszczelnienia ale dodatek estrów lub innych dodatków zobojętnia te właściwości. I proszę niech ktoś zaraz nie napisze że gdzieś czytał że bazy oleje na PAO powodują wycieki. Dobry olej wręcz konserwuje uszczelnienia, tak samo jak dobry płyn chłodniczy przedłuża żywotność chłodnicy, termostatu, czujnika temp. i pompy wody.
                  Z doświadczenia: W swoim silniku przy ok. 350 tys. km miałem Liqui Moly Top Tec 4100, do wymiany dolałem troszkę Motula X-cessa (tuż po zmianie dolałem do max.) i potem LM Synthoil High Tech. Silnik nie wybuchł, ma się dobrze. Płukanki stosowałem od ok. 300 tys. km, praktycznie przy każdej zmianie (ostatnia bez). Był Motul Engine Clean i LM zarówno Pro-line jak i "mała" Engine Flusch. Żadnych problemów.
                  PAOLO ESCO zalał 50/50 dwa różne oleje (różne klasy lepkości) i nic się nie stało. Z efektów był myślę bardziej niż zadowolony. Mit mieszanek został obalony. Zauważył także że niska lepkość wysiszyła silnik do tego stopnia że ludzie jadący z Nim pytali czy to benzyna. I wreszcie doszedł do wniosku, że silnik PD AXR w O1 jest bardziej kulturalny niż BXE.
                  Konrad
                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                  90 konny AGRessor
                  PerfectServiceBy DGW
                  WhitePride :smokedevil

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    Zamieszczone przez konkon
                    I wreszcie doszedł do wniosku, że silnik PD AXR w O1 jest bardziej kulturalny niż BXE.
                    Bo jest, bez względu na to co wlejesz (swoją drogą nie wiem z czego to wynika, ale faktycznie tak jest).

                    Komentarz

                    • natash
                      RS
                      • 2011
                      • 2599

                      Nie będę cytował wypowiedzi kolegi konkon. Ktoś jeszcze ma takie pozytywne zdanie na temat płukanki albo jest w kropce jak ja, czy to robić czy nie ?

                      Czy ktoś ma negatywne odczucia lub doświadczenia po użyciu tego typu środków.

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        BXE to pompowtryski więc zapewne lali cos z 507.00 w trybie longlife
                        lub cienkiego 506.01 ale obstawiam Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 :-)

                        Obstawiam że ten !


                        Ale też nie wykluczone że i ten...



                        Albo ...tego:



                        Albo tanie beki z tym:



                        Pieron wie a jak nie ma wpisu na kartce to nie wiadomo.

                        JA do diesla nie polecam 0W-30 bo wolę żeby smarowanie było lepsze i turbo dłuzej pozyło a spalanie wyzesz o te 2-3%.

                        Wg. mozna 505.01 i ustawić 15 000km .

                        A żeby silnik pracował ciszej i lepiej od "konkurencji" na pompowtryskach to polecam Fuchs Fuel Plus BAR wlać do baku wystarcza na 1000L paliwa a kultura BXE i również innych pompowtrysków nabieże zupełnie innego wymiaru :-)

                        Dobre płukanki to tylko pomogą ale musza byc dobrych firm i ja polecam TYLKO , Amsoil, LM, i Motula inne nie biorę pod uwagę :-)


                        Ja znałem kiedyś osobe która do 90KM TDI lała ten olej w lecie (zostało z koparki):


                        :shock:

                        Nie wiem jak na jesien , ciekawe czy mu silnik stanął w zimie :-)

                        Ja bym jeszcze chętnie spróbował :

                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • Orbit
                          Rider
                          • 2010
                          • 486

                          Zamieszczone przez Pidziek

                          A żeby silnik pracował ciszej i lepiej od "konkurencji" na pompowtryskach to polecam Fuchs Fuel Plus BAR wlać do baku wystarcza na 1000L paliwa a kultura BXE i również innych pompowtrysków nabieże zupełnie innego wymiaru :-)
                          poczytałem sobie o tym wynalazku... ja widzę ze to złoty środek .. pomaga na wszystko ...

                          Opis ... :

                          Charakterystyka produktu:
                          Zalety wynikające ze stosowania Titan Fuel Plus Bar: -
                          -podniesienie liczby cetanowej paliwa -
                          -efektywne spalanie i mniejsze zużycie paliwa
                          - cichsza praca silnika
                          - łatwiejszy rozruch
                          - mniejsza toksyczność spalin
                          - poprawienie własności smarnych paliwa
                          - zmniejszenie awaryjności aparatury wtryskowej
                          - zmniejszenie stopnia zakoksowania końcówek wtryskiwaczy
                          - właściwe rozpylanie paliwa w komorze spalania
                          - mniejsze zużycie paliwa dzięki właściwemu dawkowaniu
                          - poprawa własności rozruchowych silnika "na zimno"
                          - krótki czas uruchamiania
                          - mniejsze zużycia akumulatora i rozrusznika
                          - mniejsza ilość paliwa przedostającego się do oleju silnikowego
                          - zredukowanie emisji szkodliwych substancji
                          - widoczne zmniejszenie zadymiania spalin
                          - zmniejszenie pienienia się paliwa
                          - poprawienie własności antykorozyjnych paliwa
                          - szybsze tankowanie paliwa
                          - ograniczenie korozji układu paliwowego po przedostaniu się wody do paliwa Titam Fuel Plus Bar posiada intensywny kolor nadający mieszaninie z paliwem charakterystyczną niebiesko-zieloną barwę pozwalającą na łatwą identyfikację mieszaniny. Najkorzystniejsza z punktu widzenia ekonomicznego i technicznego jest domieszka 1 litra dodatku Titan Fuel Plus Bar do 1000 litrów oleju napędowego.


                          moje ulubione to

                          - zmniejszenie stopnia zakoksowania końcówek wtryskiwaczy
                          - mniejsze zużycia akumulatora i rozrusznika
                          - szybsze tankowanie paliwa

                          zwłaszcza ten ostatni powalił mnie na kolana .... BIORĘ !
                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Ja wiem ze napradę wycisza pracę pompowtryskiwaczy :-)
                            Szybciej tankujesz bo się paliwo tak nie pieni jak to jest w przypadku ON :-)
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              Jako ciekawostka. Wkrótce brat aplikuje do Accorda 2.2 i-CTDI nowy olej. Przesiadka z Castrola Edge TD 5W-40 na:

                              Do tego płukanka układu wtryskowego Liqui Moly Spulung 2666.
                              Płukanka silnika Liqui Moly Pro Line Engine Flusch 2427.
                              Wrażenia po przesiadce na olej nisko lepkościowy już wkrótce.
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Podpowiem że w i-CTDI lepiej się spisuje 5W-30 w porównaniu do tego oleju :-)
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • konkon
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 667
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                  Pidziek, tzn. ? chodzi o Motula Eco-nergy 5W-30 A5/B5 ?
                                  Niewiele niższa lepkość i pour point -36, X-lite ma -51 i TBN 11.2, ester based

                                  Wynika z tego że jest lepiej niż na X-Cessie 5W-40, po prawie 10 tys. mil nie zmienił lepkości.
                                  Sprecyzuj o co konkretnie chodzi.
                                  Konrad
                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                  90 konny AGRessor
                                  PerfectServiceBy DGW
                                  WhitePride :smokedevil

                                  Komentarz

                                  • Dzida
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2253

                                    Spójrzcie na ten "test". Czyżby 0WXX nie było równe 0WXX (zakładam że to nagranie nie jest zmanipulowane). Być może temperatura jest odrobinę za wysoka, ale. . .

                                    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez Dzida
                                      Czyżby 0WXX nie było równe 0WXX (zakładam że to nagranie nie jest zmanipulowane). Być może temperatura jest odrobinę za wysoka, ale. . .
                                      Nie tak jest w rzeczywistości, ten olej zalewam do nowszych K20 i K24 i auta jeżdzą bardzo ladnie :-)


                                      Zamieszczone przez konkon
                                      Pidziek, tzn. ? chodzi o Motula Eco-nergy 5W-30 A5/B5 ?
                                      Własnie bo ten silnik bazuje na A1 ale nie ma co w dieslu schodzić do 0W-30, klekocik musi mieć nieco grubszy film olejowy, dyspersja sadzy, i odpornośc na "rozklepanie" w dieslu :-)

                                      Podałeś wyniki UAO z silników benzynowych a ja wiem że na 5W-30 /5W-40 te silniki po prostu lepiej pracuja w przeciwienstwie do 0W20/0W-30 w silnkach benzynowych :-)

                                      Różnica leży w A1 w zdrowym silniku i idelanej kondycji, po przebiegach 100 000km albo w sytuacjahc jak i-CTDI zaczyna klekotac kilka sek. na zimno zalewam 5W-40 CJ-4 i jest spokój :-)
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • Dzida
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 2253

                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Nie tak jest w rzeczywistości, ten olej zalewam do nowszych K20 i K24 i auta jeżdzą bardzo ladnie
                                        ten to który? I co to jest K20 i K24?

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          No to silniki Hondy K20 to 2.0 a K24 to 2.4L :-)
                                          Popularne jednostki z Civiców czy Accordów :-)
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Zamieszczone przez Dzida
                                            Spójrzcie na ten "test". Czyżby 0WXX nie było równe 0WXX (zakładam że to nagranie nie jest zmanipulowane). Być może temperatura jest odrobinę za wysoka, ale. . .
                                            Żadna manipulacja. 0W to najniższa klasa lepkości jeśli chodzi o warunki zimowe.
                                            Otóż co nam mówią normy SAE:
                                            klasa 0W- lepkość rozruchowa w -30 st. <3250 i pompowalność w -40 st. <60 000, lepkość w 100 st. jest taka sama jak 5W czyli >3.8, pomijam jednostki.
                                            Nie ma więc dolnych widełek jak w przypadku wyższych lepkości. Jeden ma wyższą pompowalność np. 20 000 a drugi ledwo się mieści i ma 59 000 w -40 st. Zapewne w -50 różnice są jeszcze większe.

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            silnik bazuje na A1
                                            Co to znaczy bazuje ? Poprostu Honda zaleca taki olej w celu oszczędności paliwa. Tak samo jak dopuszcza inne oleje od 0W-30 do 5W-40.
                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            ja wiem że na 5W-30 /5W-40 te silniki po prostu lepiej pracuja w przeciwienstwie do 0W20/0W-30 w silnkach benzynowych
                                            Pidziek żadnych konkretów.
                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            nie ma co w dieslu schodzić do 0W-30, klekocik musi mieć nieco grubszy film olejowy, dyspersja sadzy, i odpornośc na "rozklepanie" w dieslu
                                            W silnikach luźno spasowanych może i tak. Diesel Hondy to troche inna bajka, co zapewne wiesz i nie rozumiem czemu generalizujesz. Film olejowy, odporność i grubość nie idzie w parze wprost z lepkością. Mineralny może mieć gruby film ale co z tego skoro za bardzo sie rozrzedza, nagrzewa i film nie ma szans. Dyspersja sadzy, no cóż TBN 11.2 (Eco-nergy 10.3) to chyba nie jest źle.
                                            Rozklepanie to chyba od braku smarowania na zimno co w przypadku 0W, temp. płynięcia -51 st. (Eco-nergy -36) nie grozi.
                                            X-Lite ma wyższą lepkość w 40 i 100 st. więc bliżej mu do 5W-40 niż Eco-nergy.
                                            odpowiednio 57 : 66.5 , 10 : 11.9
                                            wyższy HTHS 3.41 : >3.5
                                            temp. zapłonu 232.
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              Teraz to mi się namieszało .

                                              Chciałem kupić ten olej:
                                              Motul X-Clean C3 5W-40


                                              Ale w karcie niema on informacji, że spełnia normę 505.01?????


                                              Brać lepiej wtedy ten:
                                              Motul Specific 5W-40


                                              Czy może ten:
                                              Fuchs-a GT1 5W-40.

                                              Komentarz

                                              • konkon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 667
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                natash, wg. karty z niemieckiej strony motula ma aprobatę i o dziwo inne parametry :roll:
                                                Fuchs i Motul są na porównywalnym wysokim poziomie, z obu powinieneś być zadowolony.
                                                X-Clean papierowo wygląda lepiej niż Specific.
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz

                                                • skoda_gadac
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 26
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Jeśli przeglądy są stałe co 15 tys km to olej z normą 505.01 wystarczy. Inaczej przy Long Life olej VW 507.00 (lub 506.01).
                                                  ... albo w ogóle nie zmieniać

                                                  Jako ciekawostka:

                                                  wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi
                                                  Taka podpisa to ważna sprawa jest

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Zamieszczone przez skoda_gadac
                                                    Jako ciekawostka:
                                                    staaaaare i było już tyle razy . . .

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...