hmmm takie porównania/testy nie są dla mnie obiektywne, co innego gdyby badanie dwóch marek oleju było robione na tym samym silniku przy tym samym określonym przebiegu ( najlepiej poprzedzone w obydwu przypadkach płukanką), skąd wiadomo w jakim stanie były te silniki? jak użytkowane? i co wcześniej zalewał użytkownik do silnika? Wtedy takie zestawienia było by bardziej wiarygodne, a zestawienie TT 4200 5W/30 i Mobila ESP 5W/30 (norma VW 507.00) z olejem Amsoila 5W/40 (rekomendacja VW 505.01) to tak średnio dopasowane zestawienie. Już bardziej AMSOIL European Car 5W/30 z VW 507.00 był by odpowiedni do porównania. Zresztą takich pozytywnych i negatywnych badań olejów różnych marek jest troszkę na internecie. Ja osobiście wolę opinie doświadczonych użytkowników, bardziej to do mnie przemawia.
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez konkonPo przebiegu mniej więcej 9 okrążeniom kuli ziemskiej
...
Do pary filtry Knecht.
Wrażenia: Silnik po ok. 200 km testowania wyciszył się, choć nie jest to tak spektakularne jak po przesiadce z Motula 8100 X-cessa na Liqui Moly Top Tec 4100. To potwierdza jakość LM TT 4100, przez 14 tys. km czyli do wymiany silnik pracował cicho. Dolałem niecałe 0.5L, łyknął w zimę (uszczelka przy pompie vacum do zmiany i odma). Po 12-13 tys. można było odczuć zwiększenie hałasu, jednak nieznaczne w porównaniu z X-cessem po ok. 8-10 tys. Na Synthoilu momentalnie wyciszają się popychacze, silnik nawet na zimno pracuje cichutko, podobnie jak na TT 4100. Niedługo test zimowy, jestem dobrej myśli. Gorąco polecam ten olej, dodam że mój kuzyn jeździ na nim w CC 700 :lol: po 120 tys. na mineralu, poprzedził płukanką. O wrażeniach nie piszę, to trzeba usłyszeć.
btw.
Jakie TBN mają LL TT 4100 i Synthoil? Na stronie niestety nie widzę tej informacji?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOco innego gdyby badanie dwóch marek oleju było robione na tym samym silniku przy tym samym określonym
Za rok, dwa myślę rynek jakościowy w Polsce zostanie zweryfikowany :-)
Zamieszczone przez PAOLO ESCOJa osobiście wolę opinie doświadczonych użytkowników, bardziej to do mnie przemawia.
Zamieszczone przez konkonNo tak ale silnik na dotarciu, stąd prawdopodobnie takie wartości,
I sygnał że olej po pierwszym zalaniu powinien być wymieniony wg. mnie nie po 15000km ale nawet po 5000km max, płukanka i dopiero docelowy wysokojakościowy olej.
Podobno 3.0 TDI nie ma takiego zanieczyszczenia a dopiero 1.9 oraz 2.0 w nowych TDI miewaja taki poziom zanieczyszczeń.
Gdzieś czytałem że może to być źródło z intercoolera oraz EGR -u ...
Jazda 15000km na tak zagnojonym oleju nie wróży nic dobrego w mojej ocenie.
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Orbit. Z jakich testów? Gdyby badania robione były na tym samym silniku przy podobnej eksploatacji to można wysnuwać jakieś wnioski ... a tak produkowanie się nad analizą olejów o różnych lepkościach, specyfikacjach i w dodatku przy silniku 2,0 TDI i 1,9 TDI ma taki sobie sens... a dokładnie taki sam jak bezsensowne zużycie prądu na ogladanie meczu Wisły z Apoelem :wink: czego sie ostatnio dopuściłem i mam teraz wyrzuty sumienia, że nie dbam o ochronę środowiska :diabelski_usmiech . Zapewne można wyszukać jeszcze lepsze analizy oleju zarówno dla LM, Mobila czy Amsoila itd. ... jak ktos lubi i ma czas to proszę bardzo. Zresztą widać , że niby nowy silnik VW 2.0 TDI nawet będąc na dotarciu ewidentnie nie domaga...kolejny "owocek" od VW :?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Nie nie panowie z jednego czy dwóch testów nie ma co wyciągać daleko idących wniosków.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOże niby nowy silnik VW 2.0 TDI nawet będąc na dotarciu ewidentnie nie domaga...kolejny "owocek" od VW :?
I tutaj polecam co może być dziwne zlanie fabrycznego oleju po połowie interwiału i to samo w przypadku drugiej wymiany a do tego płukanka.
Zamieszczone przez PAOLO ESCObezsensowne zużycie prądu na ogladanie meczu Wisły z Apoelem :wink: czego sie ostatnio dopuściłem i mam teraz wyrzuty sumienia, że nie dbam o ochronę środowiska
Brakło 3 minut a by sie udało .... :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
parasite,
Jak przeszedłem z Motula 10W-40 na 5W-40 to też łyknął dosyć sporo, ale się nie przejmowałem, po kolejnej wymianie sie unormowało. Sprawdź newralgiczne punkty: uszczelniacz wałka rozrządku (!), turbo może puszczać (!), chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, odmę (to by tłumaczyło syf z tyłu), uszczelkę pokrywy zaworów.
Zamieszczone przez parasitekonfrontacja między kimś wirtualnym na forum, a mechanikami z okolicy, którzy mówią co innego
prawda jest taka, że ludzie (nawet mechanicy :roll: , co gorsza olejarze zazwyczaj nie mają pojęcia o nowoczesnych olejach albo chcą zarabiać na naiwności klientów. Nie raz spotkałem się z opiniami żeby nie lać syntetyka bo można przedobrzyć, o wyciekach, jak to wszystkim leją 10W-40 i jest dobrze, pada też pytanie ile chcesz jeździć tym samochodem że zalewasz syntetyka ? Do TDI tylko syntetyk z 0W, 5W z przodu do końca.
Jaki styl jazdy ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonparasite,
Jak przeszedłem z Motula 10W-40 na 5W-40 to też łyknął dosyć sporo, ale się nie przejmowałem, po kolejnej wymianie sie unormowało. Sprawdź newralgiczne punkty: uszczelniacz wałka rozrządku (!), turbo może puszczać (!), chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, odmę (to by tłumaczyło syf z tyłu), uszczelkę pokrywy zaworów.
Zamieszczone przez parasitekonfrontacja między kimś wirtualnym na forum, a mechanikami z okolicy, którzy mówią co innego
prawda jest taka, że ludzie (nawet mechanicy :roll: , co gorsza olejarze zazwyczaj nie mają pojęcia o nowoczesnych olejach albo chcą zarabiać na naiwności klientów. Nie raz spotkałem się z opiniami żeby nie lać syntetyka bo można przedobrzyć, o wyciekach, jak to wszystkim leją 10W-40 i jest dobrze, pada też pytanie ile chcesz jeździć tym samochodem że zalewasz syntetyka ? Do TDI tylko syntetyk z 0W, 5W z przodu do końca.
Jaki styl jazdy ?
Generalnie zaraz po zakupie przy wymianie rozrządu dużo oleju było w intercoolerze., więc stawiam na odmę albo turbo. Leje mi się też chyba spod korka wlewu bo jakoś jego okolice są zawsze ubabrane i z przodu silnika też leciutko w zakamarkach zbiera się trochę czarnego oleju. Ostatnio go wycierałem, więc może dzisiaj sprawdzę jak to wygląda i jakieś fotki zrobię.
Co do stylu jazdy to jeżdżę normalnie. Nie piłuję go, rzadko kiedy przekraczam 3 tyś. obrotów. Generalnie codzienna jazda wygląda tak samo, czyli rano przez 5km nie przekraczam 2 tyś. obrotów, później normalnie ok.40 km do wrocka i ok 20km autostradą 140-150km/h
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteprzy wymianie rozrządu dużo oleju było w intercoolerze
Dużo tzn. ?
Być może poprzedni właściciel nie dbał o turbo albo uszczelnienia (regeneracja).
Póki co obserwuj ale jazda z wysokimi obrotami w lato zwiększa apetyt, osłona pod silnikiem jest ?
U mnie z IC ledwo co skapnęło, raczej mgła olejowa choć turbina zawsze trochę puszcza. Pamiętajmy też że IC jest w bardzo niskim punkcie dolotu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konkonZamieszczone przez parasiteprzy wymianie rozrządu dużo oleju było w intercoolerze
Osłona jest, turbo raczej ok, chociaż jak rano jadę i odpuszczę gaz to jest lekki gwizd, ale na prawdę trzeba się wsłuchać. Do tego auto rano nie kopci i na placu praktycznie nic nie dymi, lekko czasem przy depnięciu puści przez chwilkę czarnego dymka.
No nic, pojadę do mechanika i zobaczymy co powie.
btw
Gdzieś czytałem (chyba na forum golfa), że przed filtrem powietrza jest jeszcze jakaś siateczka czy coś takiego, i przez to, że była nieźle zapchana owadami to zwiększało się ciśnienie w dolocie i wysysało z odmy więcej oleju. W Octavii jest coś takiego?
Komentarz
-
-
Czy zaryzykować Amsoil DEO CJ-4 do silnika JTDm?
Witam.
Pisałem już kilka wątków na tym forum i postanowiłem napisać kolejny, dotyczący możliwości i sensowności stosowania oleju CJ-4 w aucie osobowym. Własnie jestem na etapie zamawiania oleju do mojego auta. Silnik to sprawdzony fiatowski 1.9 MultiJet o mocy 150 KM i przebiegu 115000 km. Obecnie jest zalany Amsoilem AFL i wszystko działa poprawnie, jedyne co daje do myślenia to zmiana koloru na czarny po przebiegu kilkuset km. Moim zdaniem wynika to z intensywnego płukania silnika po poprzednich środkach smarnych. Poprzedni właściciel zalał Shell 5w40, jakieś 10 tysięcy przed moim zakupem i olej był nadal ciemno brązowy. Przyznam się też, że po zalaniu AFL zastosowałem pewne środki modyfikujące metal, o których nie będę się teraz rozpisywał. Ostatnio bawiąc się FES, przez przypadek (no może nie do końca był to przypadek) wywołałem serwisowe wypalanie DPF, co jak wiadomo korzystne dla oleju nie jest i trzeba go jak najszybciej zmienić. Tyle tytułem przydługawego wstępu. W najbliższym czasie robię płukanie silnika, środkiem LM i zalewam ponownie Amsoil`em. Powstaje pytanie, czy zostać przy sprawdzonym AFL, który posiada wszystkie potrzebne normy: SM/CF, C3, czy zaryzykować Amsoil DEO, z najwyższą norma dla diesla CJ-4, mimo braku odpowiednich ACEA i aprobat europejskich aut osobowych? Moim zdaniem DEO ma dużo lepsze parametry niż AFL i bardzo kusi mnie, żeby to zalać. Poniżej podaje parametry i aprobaty obu:
European Car Formula 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil (AFL)
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 13.7
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) 82.2
Viscosity Index (ASTM D-2270) 171
Viscosity CCS, cP @ °C (ASTM D-5293) 5171 (-30)
Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 230 (446)
Fire Point °C (°F) (ASTM D-92) 248 (478)
Pour Point °C (°F) (ASTM D-97) -43 (-45)
Noack Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D-5800) 8.9
Four Ball Wear Test (ASTM D-4172B @ 40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1 hr), Scar, mm 0.44
Total Base Number 8.0
HTHS (cP) (ASTM D-4683) 3.8
API SM/CF
ACEA C3
ACEA A3/B3
ACEA A3/B4
BMW LL-04
Mercedes Benz 229.31, 229.51
Porsche
Saab
Volvo
Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
DaimlerChrysler MS-10725
AMSOIL Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil (DEO)
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 14.5
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) 87.9
Viscosity Index (ASTM D-2270) 172
CCS Viscosity @ -30°C, cP (ASTM D-5293) 5932
Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 228 (442)
Fire Point °C (°F) (ASTM D-92) 246 (475)
Pour Point °C (°F) (ASTM D-97) -46 (-51)
NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D-5800) 8.8
Four-Ball Wear Test @ 40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1 hr, Scar, mm (ASTM D-4172) 0.51
Total Base Number (ASTM D-2896) 10.4
High Temperature/High Shear Viscosity, cP (ASTM D5481) 4.0
Sulfated Ash Content, wt. % 1.0
SAE 5W-40 API CJ-4, CI-4+, CF, SM
ACEA E7, E9 Mack EO-O Premium Plus
DDC Power Guard 93K218
Caterpillar ECF-3, ECF-2 Cummins 20081
Volvo VDS-4 MB 228.31 MTU Type I & II
MAN 3275 JASO DH-2 Global DHD-1
Renault RLD-3
Jedyne co mnie niepokoi, to poziom popiołów 1%, kiedy ACEA C3 wymaga poniżej 0,7, z drugiej strony w opisie DEO jest wyraźnie napisane, że nadaje się do siników Euro IV i DPF.
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
PozdrawiamFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CromkaObecnie jest zalany Amsoilem AFL i wszystko działa poprawnie, jedyne co daje do myślenia to zmiana koloru na czarny po przebiegu kilkuset km.Zamieszczone przez CromkaEuropean Car Formula 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil (AFL)Zamieszczone przez CromkaAMSOIL Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil (DEO)PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Nie dotyczy Skody, ale....Opel Astra II (2007) 1,7CDTI. Większość po mieście. Nie wiem co było zalane wcześniej. Jadąc do sklepu myślałem o kupnie:
LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W-30
a wyszedłem z:
XF LONGLIFE C3 5w30
Czy to dobry wybór?Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piocielNie dotyczy Skody, ale....Opel Astra II (2007) 1,7CDTI. Większość po mieście. Nie wiem co było zalane wcześniej. Jadąc do sklepu myślałem o kupnie:
LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W-30
a wyszedłem z:
XF LONGLIFE C3 5w30
Czy to dobry wybór?"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kikiten olej to dobryPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOOgólnie olej może być choć nie jest to jakiś rewelacyjny olej najwyższej klasy
Komentarz
-
-
Tak przypadkiem dzisiaj natknąłem się na VALVOLINE MaxLife SYNTHETIC 5W40. Cenowo kosztuje podobnie ja LM Synthoil, ale zastanawia mnie czy to prawda z tym "odmładzaniem" silnika i zmniejszonym poborem oleju ?
Z tego co znalazłem TBN ma wyższe od LM.
Używał go już ktoś? Jakieś opinie? Sprzedaje ktoś na forum pewne oleje Valvolinie?
Komentarz
-
-
Używałem w innym samochodzie V.MaxLife 10W40 i w porównaniu z Lotosem 10W40 spalanie jego było znacząco mniejsze. Co ciekawe, w tej samej temperaturze olej ten wydawał się nieco gęstszy od Lotosa. Obecnie w drugim aucie mam olej 5W40 (nazwy na razie nie podam) spełniający min. normę OPEL/GM Diesel LL B-025 i w porównaniu z innym olejem (wcześniej używanym) o tej samej lepkości zużycie jego jest dużo mniejsze.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
Komentarz