Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    hmmm takie porównania/testy nie są dla mnie obiektywne, co innego gdyby badanie dwóch marek oleju było robione na tym samym silniku przy tym samym określonym przebiegu ( najlepiej poprzedzone w obydwu przypadkach płukanką), skąd wiadomo w jakim stanie były te silniki? jak użytkowane? i co wcześniej zalewał użytkownik do silnika? Wtedy takie zestawienia było by bardziej wiarygodne, a zestawienie TT 4200 5W/30 i Mobila ESP 5W/30 (norma VW 507.00) z olejem Amsoila 5W/40 (rekomendacja VW 505.01) to tak średnio dopasowane zestawienie. Już bardziej AMSOIL European Car 5W/30 z VW 507.00 był by odpowiedni do porównania. Zresztą takich pozytywnych i negatywnych badań olejów różnych marek jest troszkę na internecie. Ja osobiście wolę opinie doświadczonych użytkowników, bardziej to do mnie przemawia.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • parasite
      L&K
      • 2011
      • 1368

      Zamieszczone przez konkon
      Po przebiegu mniej więcej 9 okrążeniom kuli ziemskiej
      ...
      Do pary filtry Knecht.
      Wrażenia: Silnik po ok. 200 km testowania wyciszył się, choć nie jest to tak spektakularne jak po przesiadce z Motula 8100 X-cessa na Liqui Moly Top Tec 4100. To potwierdza jakość LM TT 4100, przez 14 tys. km czyli do wymiany silnik pracował cicho. Dolałem niecałe 0.5L, łyknął w zimę (uszczelka przy pompie vacum do zmiany i odma). Po 12-13 tys. można było odczuć zwiększenie hałasu, jednak nieznaczne w porównaniu z X-cessem po ok. 8-10 tys. Na Synthoilu momentalnie wyciszają się popychacze, silnik nawet na zimno pracuje cichutko, podobnie jak na TT 4100. Niedługo test zimowy, jestem dobrej myśli. Gorąco polecam ten olej, dodam że mój kuzyn jeździ na nim w CC 700 :lol: po 120 tys. na mineralu, poprzedził płukanką. O wrażeniach nie piszę, to trzeba usłyszeć.
      Hmm, mam ten sam silnik i chyba mnie przekonałeś do spróbowania tego LM. Zobaczymy jaka będzie różnica w porównaniu do Lotosa, którego miałem wymieniać co 10 tyś. km. Najwyżej LM będę wymieniał co 15 tyś. km i cenowo wyjdzie mi podobnie, a jakościowo chyba dla silnika będzie lepiej. Samochód jeździ głównie na dłuższych odcinkach w trasie więc raczej olej nie dostaje chyba tak po tyłku, jak w mieście?
      btw.
      Jakie TBN mają LL TT 4100 i Synthoil? Na stronie niestety nie widzę tej informacji?
      AGR 112KM, 232Nm
      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        co innego gdyby badanie dwóch marek oleju było robione na tym samym silniku przy tym samym określonym
        Takie już są robione w Blackstone w Polsce własnie ale nie ma tego jeszcze aż tyle co w USA.
        Za rok, dwa myślę rynek jakościowy w Polsce zostanie zweryfikowany :-)

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Ja osobiście wolę opinie doświadczonych użytkowników, bardziej to do mnie przemawia.
        Tak to tez nieoceniony argument ale też wyniki analizy są nieocenionym źródłem wiedzy o danym oleju i jego parametrach użytkowych po danym interwiale.

        Zamieszczone przez konkon
        No tak ale silnik na dotarciu, stąd prawdopodobnie takie wartości,
        O i tutaj masz rację ...Zapewne to pozostałośc pomontażowa ....
        I sygnał że olej po pierwszym zalaniu powinien być wymieniony wg. mnie nie po 15000km ale nawet po 5000km max, płukanka i dopiero docelowy wysokojakościowy olej.
        Podobno 3.0 TDI nie ma takiego zanieczyszczenia a dopiero 1.9 oraz 2.0 w nowych TDI miewaja taki poziom zanieczyszczeń.
        Gdzieś czytałem że może to być źródło z intercoolera oraz EGR -u ...
        Jazda 15000km na tak zagnojonym oleju nie wróży nic dobrego w mojej ocenie.

        Pozdrawiam
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • Orbit
          Rider
          • 2010
          • 486

          Ok, sie tam rozdrabniacie panowie, czy z tych testów wynika ze Amsoil pobił resztę na głowę ?
          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Orbit. Z jakich testów? Gdyby badania robione były na tym samym silniku przy podobnej eksploatacji to można wysnuwać jakieś wnioski ... a tak produkowanie się nad analizą olejów o różnych lepkościach, specyfikacjach i w dodatku przy silniku 2,0 TDI i 1,9 TDI ma taki sobie sens... a dokładnie taki sam jak bezsensowne zużycie prądu na ogladanie meczu Wisły z Apoelem :wink: czego sie ostatnio dopuściłem i mam teraz wyrzuty sumienia, że nie dbam o ochronę środowiska :diabelski_usmiech . Zapewne można wyszukać jeszcze lepsze analizy oleju zarówno dla LM, Mobila czy Amsoila itd. ... jak ktos lubi i ma czas to proszę bardzo. Zresztą widać , że niby nowy silnik VW 2.0 TDI nawet będąc na dotarciu ewidentnie nie domaga...kolejny "owocek" od VW :?
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Nie nie panowie z jednego czy dwóch testów nie ma co wyciągać daleko idących wniosków.

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              że niby nowy silnik VW 2.0 TDI nawet będąc na dotarciu ewidentnie nie domaga...kolejny "owocek" od VW :?

              I tutaj polecam co może być dziwne zlanie fabrycznego oleju po połowie interwiału i to samo w przypadku drugiej wymiany a do tego płukanka.




              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              bezsensowne zużycie prądu na ogladanie meczu Wisły z Apoelem :wink: czego sie ostatnio dopuściłem i mam teraz wyrzuty sumienia, że nie dbam o ochronę środowiska
              nie tylko ty .... :lol:

              Brakło 3 minut a by sie udało .... :lol:
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • konkon
                Rider
                • 2008
                • 667
                • Octavia I (1U2)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                parasite,
                Jak przeszedłem z Motula 10W-40 na 5W-40 to też łyknął dosyć sporo, ale się nie przejmowałem, po kolejnej wymianie sie unormowało. Sprawdź newralgiczne punkty: uszczelniacz wałka rozrządku (!), turbo może puszczać (!), chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, odmę (to by tłumaczyło syf z tyłu), uszczelkę pokrywy zaworów.
                Zamieszczone przez parasite
                konfrontacja między kimś wirtualnym na forum, a mechanikami z okolicy, którzy mówią co innego
                zmień mechaników :twisted:
                prawda jest taka, że ludzie (nawet mechanicy :roll: , co gorsza olejarze zazwyczaj nie mają pojęcia o nowoczesnych olejach albo chcą zarabiać na naiwności klientów. Nie raz spotkałem się z opiniami żeby nie lać syntetyka bo można przedobrzyć, o wyciekach, jak to wszystkim leją 10W-40 i jest dobrze, pada też pytanie ile chcesz jeździć tym samochodem że zalewasz syntetyka ? Do TDI tylko syntetyk z 0W, 5W z przodu do końca.
                Jaki styl jazdy ?
                Konrad
                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                90 konny AGRessor
                PerfectServiceBy DGW
                WhitePride :smokedevil

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  Zamieszczone przez konkon
                  parasite,
                  Jak przeszedłem z Motula 10W-40 na 5W-40 to też łyknął dosyć sporo, ale się nie przejmowałem, po kolejnej wymianie sie unormowało. Sprawdź newralgiczne punkty: uszczelniacz wałka rozrządku (!), turbo może puszczać (!), chłodnicę oleju, pompę podciśnienia, odmę (to by tłumaczyło syf z tyłu), uszczelkę pokrywy zaworów.
                  Zamieszczone przez parasite
                  konfrontacja między kimś wirtualnym na forum, a mechanikami z okolicy, którzy mówią co innego
                  zmień mechaników :twisted:
                  prawda jest taka, że ludzie (nawet mechanicy :roll: , co gorsza olejarze zazwyczaj nie mają pojęcia o nowoczesnych olejach albo chcą zarabiać na naiwności klientów. Nie raz spotkałem się z opiniami żeby nie lać syntetyka bo można przedobrzyć, o wyciekach, jak to wszystkim leją 10W-40 i jest dobrze, pada też pytanie ile chcesz jeździć tym samochodem że zalewasz syntetyka ? Do TDI tylko syntetyk z 0W, 5W z przodu do końca.
                  Jaki styl jazdy ?
                  Właśnie jest problem ze znalezieniem dobrego mechanika, który by mi to wszystko posprawdzał, a przy okazji nie naciągnął na kasę.
                  Generalnie zaraz po zakupie przy wymianie rozrządu dużo oleju było w intercoolerze., więc stawiam na odmę albo turbo. Leje mi się też chyba spod korka wlewu bo jakoś jego okolice są zawsze ubabrane i z przodu silnika też leciutko w zakamarkach zbiera się trochę czarnego oleju. Ostatnio go wycierałem, więc może dzisiaj sprawdzę jak to wygląda i jakieś fotki zrobię.

                  Co do stylu jazdy to jeżdżę normalnie. Nie piłuję go, rzadko kiedy przekraczam 3 tyś. obrotów. Generalnie codzienna jazda wygląda tak samo, czyli rano przez 5km nie przekraczam 2 tyś. obrotów, później normalnie ok.40 km do wrocka i ok 20km autostradą 140-150km/h
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • konkon
                    Rider
                    • 2008
                    • 667
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    Zamieszczone przez parasite
                    przy wymianie rozrządu dużo oleju było w intercoolerze
                    A co ma IC do wymiany rozrządu ?
                    Dużo tzn. ?
                    Być może poprzedni właściciel nie dbał o turbo albo uszczelnienia (regeneracja).
                    Póki co obserwuj ale jazda z wysokimi obrotami w lato zwiększa apetyt, osłona pod silnikiem jest ?
                    U mnie z IC ledwo co skapnęło, raczej mgła olejowa choć turbina zawsze trochę puszcza. Pamiętajmy też że IC jest w bardzo niskim punkcie dolotu.
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz

                    • parasite
                      L&K
                      • 2011
                      • 1368

                      Zamieszczone przez konkon
                      Zamieszczone przez parasite
                      przy wymianie rozrządu dużo oleju było w intercoolerze
                      A co ma IC do wymiany rozrządu ?
                      Nie wiem, ale mechanik który to robił odkręcał intercooler i mówił tylko, ze wylało się trochę oleju więc nie wiem ile dokładnie.

                      Osłona jest, turbo raczej ok, chociaż jak rano jadę i odpuszczę gaz to jest lekki gwizd, ale na prawdę trzeba się wsłuchać. Do tego auto rano nie kopci i na placu praktycznie nic nie dymi, lekko czasem przy depnięciu puści przez chwilkę czarnego dymka.

                      No nic, pojadę do mechanika i zobaczymy co powie.

                      btw
                      Gdzieś czytałem (chyba na forum golfa), że przed filtrem powietrza jest jeszcze jakaś siateczka czy coś takiego, i przez to, że była nieźle zapchana owadami to zwiększało się ciśnienie w dolocie i wysysało z odmy więcej oleju. W Octavii jest coś takiego?
                      AGR 112KM, 232Nm
                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                      Komentarz

                      • Cromka
                        Drive
                        • 2011
                        • 94

                        Czy zaryzykować Amsoil DEO CJ-4 do silnika JTDm?

                        Witam.

                        Pisałem już kilka wątków na tym forum i postanowiłem napisać kolejny, dotyczący możliwości i sensowności stosowania oleju CJ-4 w aucie osobowym. Własnie jestem na etapie zamawiania oleju do mojego auta. Silnik to sprawdzony fiatowski 1.9 MultiJet o mocy 150 KM i przebiegu 115000 km. Obecnie jest zalany Amsoilem AFL i wszystko działa poprawnie, jedyne co daje do myślenia to zmiana koloru na czarny po przebiegu kilkuset km. Moim zdaniem wynika to z intensywnego płukania silnika po poprzednich środkach smarnych. Poprzedni właściciel zalał Shell 5w40, jakieś 10 tysięcy przed moim zakupem i olej był nadal ciemno brązowy. Przyznam się też, że po zalaniu AFL zastosowałem pewne środki modyfikujące metal, o których nie będę się teraz rozpisywał. Ostatnio bawiąc się FES, przez przypadek (no może nie do końca był to przypadek) wywołałem serwisowe wypalanie DPF, co jak wiadomo korzystne dla oleju nie jest i trzeba go jak najszybciej zmienić. Tyle tytułem przydługawego wstępu. W najbliższym czasie robię płukanie silnika, środkiem LM i zalewam ponownie Amsoil`em. Powstaje pytanie, czy zostać przy sprawdzonym AFL, który posiada wszystkie potrzebne normy: SM/CF, C3, czy zaryzykować Amsoil DEO, z najwyższą norma dla diesla CJ-4, mimo braku odpowiednich ACEA i aprobat europejskich aut osobowych? Moim zdaniem DEO ma dużo lepsze parametry niż AFL i bardzo kusi mnie, żeby to zalać. Poniżej podaje parametry i aprobaty obu:

                        European Car Formula 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil (AFL)

                        Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 13.7
                        Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) 82.2
                        Viscosity Index (ASTM D-2270) 171
                        Viscosity CCS, cP @ °C (ASTM D-5293) 5171 (-30)
                        Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 230 (446)
                        Fire Point °C (°F) (ASTM D-92) 248 (478)
                        Pour Point °C (°F) (ASTM D-97) -43 (-45)
                        Noack Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D-5800) 8.9
                        Four Ball Wear Test (ASTM D-4172B @ 40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1 hr), Scar, mm 0.44
                        Total Base Number 8.0
                        HTHS (cP) (ASTM D-4683) 3.8


                        API SM/CF
                        ACEA C3
                        ACEA A3/B3
                        ACEA A3/B4
                        BMW LL-04
                        Mercedes Benz 229.31, 229.51
                        Porsche
                        Saab
                        Volvo
                        Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
                        DaimlerChrysler MS-10725


                        AMSOIL Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil (DEO)

                        Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 14.5
                        Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) 87.9
                        Viscosity Index (ASTM D-2270) 172
                        CCS Viscosity @ -30°C, cP (ASTM D-5293) 5932
                        Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 228 (442)
                        Fire Point °C (°F) (ASTM D-92) 246 (475)
                        Pour Point °C (°F) (ASTM D-97) -46 (-51)
                        NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D-5800) 8.8
                        Four-Ball Wear Test @ 40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1 hr, Scar, mm (ASTM D-4172) 0.51
                        Total Base Number (ASTM D-2896) 10.4
                        High Temperature/High Shear Viscosity, cP (ASTM D5481) 4.0
                        Sulfated Ash Content, wt. % 1.0

                         SAE 5W-40  API CJ-4, CI-4+, CF, SM
                         ACEA E7, E9  Mack EO-O Premium Plus
                         DDC Power Guard 93K218
                         Caterpillar ECF-3, ECF-2  Cummins 20081
                         Volvo VDS-4  MB 228.31  MTU Type I & II
                         MAN 3275  JASO DH-2  Global DHD-1
                         Renault RLD-3

                        Jedyne co mnie niepokoi, to poziom popiołów 1%, kiedy ACEA C3 wymaga poniżej 0,7, z drugiej strony w opisie DEO jest wyraźnie napisane, że nadaje się do siników Euro IV i DPF.

                        Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

                        Pozdrawiam
                        Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Cromka
                          Obecnie jest zalany Amsoilem AFL i wszystko działa poprawnie, jedyne co daje do myślenia to zmiana koloru na czarny po przebiegu kilkuset km.
                          normalna sprawa w dieslu. Widać, że olej "pracuje" i absorbuje wszelkie zanieczyszczenia, to dobrze.
                          Zamieszczone przez Cromka
                          European Car Formula 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil (AFL)
                          vs
                          Zamieszczone przez Cromka
                          AMSOIL Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil (DEO)
                          AFL jest do "osobówek" a Twój 1.9 MultiJet na CR wymaga stosowania właśnie takiego oleju a nie oleju do samochodów ciężarowych. Możesz przedobrzyć więc został bym przy tym AFL - zwłaszcza przed zimą - CCS 5171 w AFL jest lepszy niż przy DEO a pozostałe parametry zbliżone a i sam olej w swojej charakterystyce dopasowany do silników lekko obciążonych. Równie dobrze mógł byś zalać Mobila Delvac. http://www.mobil.com/poland-polish/l.../oil_synth.asp
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • piociel
                            Rider
                            • 2010
                            • 526
                            • Volkswagen

                            Nie dotyczy Skody, ale....Opel Astra II (2007) 1,7CDTI. Większość po mieście. Nie wiem co było zalane wcześniej. Jadąc do sklepu myślałem o kupnie:
                            LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W-30
                            a wyszedłem z:
                            XF LONGLIFE C3 5w30
                            Czy to dobry wybór?
                            Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                            Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez piociel
                              Czy to dobry wybór?
                              TAK.
                              Można się czepiać CCS ... ale nie ma co głupieć do końca :P Śpij spokojnie i ciesz się jazdą
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • haragon
                                Rider
                                • 2008
                                • 310

                                Zamieszczone przez piociel
                                Nie dotyczy Skody, ale....Opel Astra II (2007) 1,7CDTI. Większość po mieście. Nie wiem co było zalane wcześniej. Jadąc do sklepu myślałem o kupnie:
                                LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W-30
                                a wyszedłem z:
                                XF LONGLIFE C3 5w30
                                Czy to dobry wybór?
                                Patrząc na twój awatar- moim zdaniem możesz spać niespokojnie... :P
                                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                >>Software - rogalotti<<

                                Komentarz

                                • kiki
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 359

                                  Panowie a ten olej to dobry ??



                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez kiki
                                    ten olej to dobry
                                    taki mix HC cytat ---> "oparty na bazie syntetycznej oraz na pewnych i dobrze sprawdzonych dodatkach"...ale po co Tobie lepkość 5W/50? Na Saharę jedziesz? Lato się kończy... Lepiej - lżej pompowalny będzie 5W/40. Ogólnie olej może być choć nie jest to jakiś rewelacyjny olej najwyższej klasy. Podstawowe parametry OK ale brak HTHS, NOACK, TBN.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • kiki
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 359

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Ogólnie olej może być choć nie jest to jakiś rewelacyjny olej najwyższej klasy
                                      w sumie to nie potrzebuje właśnie najlepszego istniejącego oleju a cenowo ten prezentowany całkiem fajnie się przedstawia . Ważne, jest żeby zalać syntetyk ze sprawdzonego źródła a tego Pentosina ma nasz przyjaciel Maciejek więc nie ma się co obawiać o jakość (podróbki itp) .

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez kiki
                                        Pentosina ma nasz przyjaciel Maciejek więc nie ma się co obawiać o jakość
                                        więc śmiało zalewaj.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • kiki
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 359

                                          PAOLO ESCO, dziękuje za pomoc

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Proszę bardzo.
                                            Na przyszłość zaktualizuj pole "silnik" w Twoim profilu, będzie łatwiej...
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Cromka
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 94

                                              Czy ktoś z kolegów jest może w posiadaniu karty technicznej oleju LM Diesel Synthoil 5w40? Nie mogę znaleźć, wszędzie jest tylko karta charakterystyki.
                                              Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                              Komentarz

                                              • myles
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 52

                                                Looknij TU. Chyba o to właśnie Ci chodzi.

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  Tak przypadkiem dzisiaj natknąłem się na VALVOLINE MaxLife SYNTHETIC 5W40. Cenowo kosztuje podobnie ja LM Synthoil, ale zastanawia mnie czy to prawda z tym "odmładzaniem" silnika i zmniejszonym poborem oleju ?
                                                  Z tego co znalazłem TBN ma wyższe od LM.

                                                  Używał go już ktoś? Jakieś opinie? Sprzedaje ktoś na forum pewne oleje Valvolinie?
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  • vaz
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 799
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Używałem w innym samochodzie V.MaxLife 10W40 i w porównaniu z Lotosem 10W40 spalanie jego było znacząco mniejsze. Co ciekawe, w tej samej temperaturze olej ten wydawał się nieco gęstszy od Lotosa. Obecnie w drugim aucie mam olej 5W40 (nazwy na razie nie podam) spełniający min. normę OPEL/GM Diesel LL B-025 i w porównaniu z innym olejem (wcześniej używanym) o tej samej lepkości zużycie jego jest dużo mniejsze.
                                                    Antyfotoradar Valentine1
                                                    Harry II Classic+Sirio ML145

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...