Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Qbaas
    Classic
    • 2011
    • 16

    Amsoila kupowałem u kolegi Pidziek (Croom) , cenowo niestety nie pamiętam jak to wychodziło, gdzieś około 280zł same oleje + płukanka, silnik - skrzynia .

    Niecałe 6L AFL + niecałe 2litry MTG + płukanka

    Komentarz

    • daneczek76
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3642
      • Toyota

      za Amsoil zapłaciłem 225 zł za 5 sztuk ( 5 x 0,946 ml), płukankę mam kupiona Motula także na-pewno zastosuje zresztą przy moim przebiegu 183 tyś .małe czyszczenie nie-zaszkodzi a wręcz pomoże.
      Oczywiście filtry Mann też kupiłem u kolegi Pidziek.
      Oczywiście zdam relacje jak zobaczę jakąś różnice choć pewnie nie tak profesjonalną jak ty PAOLO ESCO, .
      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        daneczek76, mógłbyś wrzucić zdjęcie "pleców" butelki?

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          mówisz i masz Dzida, sory ale to telefonem.
          Załączone pliki
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Dzida
            RS
            • 2006
            • 2253

            Zamieszczone przez daneczek76
            mówisz i masz Dzida, sory ale to telefonem.
            Dzięki, podziel się wrażeniami po wymianie. Pytałeś Piotrka jak będzie z ciągłością dostaw tego oleju?

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              niestety nie-pytałem ale mam nadzieje że będzie, choć ja ostatnio zmniejszyłem przebieg roczny także będę nawiedzał Piotra tylko raz w roku no chyba że coś się zmieni w podróżowaniu.
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                Zainspirowany tym oto tematem http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=44169 mam parę pytań do szanownych forumowiczów, jako entuzjastów i znawców Szkodników TDI i ich potrzeb

                Auto z pewnego źródła z DE, z książką serwisową:
                - Auto ma teraz przejechane ok 175k
                - Auto u mnie od ok 6k
                - Na szafie pokazuje zmianę oleju za ok 8k lub 211 dni, ostatnia wymiana była ok 155k trochę ponad rok temu, czyli jak na warunki QG1 wszystk się zgadza i jest zgodnie z wpisem w książce serwisowej
                - Rozrząd był wymieniany przy ok 100-130k o ile teraz dobrze pamiętam, muszę jeszcze raz sprawdzić w książce serwisowej, wiem że na pewno nie minęło od tego czasu więcej niż 60-70k

                To co zrobię to za 8k przejdę na QG0 i zmienię olej z Shell Helix, który był od nowości lany, pytanie na co, co najlepiej na zimę i na lato, poprosiłbym o 3 konkretne typy jeżeli jest różnica względem temperatur powietrza, wtedy sobie o nich poczytam dokładnie i wybiorę swój typ, a może zostać przy Shell Helix?

                Warto zmieniać z VW506.01 na VW505.01, czy olej służący w QG1 lepiej działa na silnik jeżeli używa się go w okresie obsługi QG0, czy nie robi ?

                Norma VW 507.01 wspomagam tylko silniki z DPF, niema jakiejś różnicy w używaniu ich w silniku bez DPF, na korzyść?

                Wiem, że robili mi inspekcję przed kupnem parę dni, ale może nie mam QG1 tylko QG2, jak można to sprawdzić? Nalepka na drzwiach wiele nie mówi

                Myślę, że ok 200k zmienię rozrząd i wtedy bym się przyjrzał (mechanik) tym szklanką czy coś z tym robić czy nie, chyba że dużo wcześniej usłyszę coś bardzo niepokojącego, oby nie było za późno :diabelski_usmiech, trochę zboczyłem z tematu ale w sumie ktoś wie ile sobie liczą za przyjrzenie się tylko zużyciu tych szklanek ...

                Prosiłbym o krótkie sprostowanie i rady
                Załączone pliki

                Komentarz

                • Seed
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Zamieszczone przez Qbaas
                  Ja również mam zalanego Amsoila AFL 5W-40, do Astry G 2.0 DTI, przejechałem na nim około 8tyś km, poprzednio był Motul 8100 X-Cess 5W-40..... mechanik zapytał się jakiego oleju używam bo dawno nie widział tak czystego silnika z takim przebiegiem (260tyś km)....
                  Czyli można smiało stwierdzić, że nienaganny stan silnika utrzymał sie dzięki 120 zl tanszemu od Amsa X-cessowi? :shock:
                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez daneczek76
                    niestety nie-pytałem ale mam nadzieje że będzie, choć ja ostatnio zmniejszyłem przebieg roczny także będę nawiedzał Piotra tylko raz w roku no chyba że coś się zmieni w podróżowaniu.
                    Będzie cały czas :-)

                    Doneczek ja Ci wysłałem pojemniczek z naklejką do badania drugiego oleju bo juz nie pamiętam ?

                    Zamieszczone przez natash
                    Norma VW 507.01 wspomagam tylko silniki z DPF, niema jakiejś różnicy w używaniu ich w silniku bez DPF, na korzyść?
                    507.00 to przede wszystkim dbałość o ekologie, katalizatory i emisje spalin, silnik jest tutaj na drugim priorytecie.
                    Jest zasadnicza różnica w dodatkach antyzużyciowych, cynk, fosfór, siarka itp. i jest tego w stosunku do C3/505.01 mniej o ok. 0.2-0.3%

                    Zamieszczone przez natash
                    To co zrobię to za 8k przejdę na QG0 i zmienię olej z Shell Helix,
                    To kompletnie nic nie móri to tylko nazwa firmy która robi kilkanaście olejów z normami do VW.

                    Jeśli long life to tylko z nadzorem i odpowiednia inspekcją bo na przysłowiową deklarację nikt nie zagwarantuje że jakiś olej wytrzyma dwa lata i np. 30 000km.
                    Wszystko zależy od silnika, jego konstrukcji, stylu jazdy.
                    Wystarczy że od uruchomienia silnika robisz mniej niż 16 km i już dyskwalifikuje to system long life, to już warunki severe service czyli trudne.

                    Czym sie różni olej long life od tego który nie jest long life z tą sama normą ?
                    Mało czym , zazwyczaj większą domieszką baz syntetycznych , neutralizatorów utleniania, oksydacji a TBN zostaje w ramach 507.00 ten sam czyli poniżej C3 a to w praktyce daje TBN na poziomie ok. 5-7 wg. zdecydowanie za mało na czas ponad 1 rok.
                    Weźmy jeszcze paliwo z Polski które nieco różni sie od tego z Niemiec.

                    Toyoty w Niemczech jeżdzą z DPF po 300 000km bez usterek filtró u nas po 100 000km była juz naprawa gwarancyjna, było kiedyś opisywane to w Auto Świecie.
                    Ja wiem że w Orlenie i Lotosie paliwo jest OK, ale co juz jest na stacjach to hm...bywa różnie.

                    No i panowie tankowanie paliwa z dużą zawartością bioestrów dyskwalifikuje long life juz na starcie, zresztą wszystkie niskopopiołowe oleje !
                    Ba ... Amsoil w swoich biuletynach technicznych pisze jasno :

                    Extended drain intervals are not recommended when using biofuels containing >10% ethanol or 5% biodiesel (B5). Follow OEM drain intervals or extend drain intervals with oil analysis.


                    Więc wiem że to może nie leży w interesie niektorych polityków i ludzi wdrażający takie paliwa do sprzedaży w Europie, tak samo jak dezorinformacja użytkowników 1.8T o problemie SLUDGE.

                    Najgorzej olej ma na wiosnę i w zimie wtedy ilość substancji neutralizujaco myjących jest narażona na extremalne czynniki zwłaszcza w warunkach ciężkich tzw. severe service.
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • Dzida
                      RS
                      • 2006
                      • 2253

                      Zamieszczone przez natash
                      Nalepka na drzwiach wiele nie mówi
                      Czy ja wiem. . . Akurat naklejka mówi dosyć sporo. Płynu hamulcowego nie ruszać bo świeży, silnik masz zalany zapewne Shell Helix Ultra Extra 5W30 z normą 507.00, do tej pory na serwis samochód jeździł wtedy kiedy szafa krzyknie, co jeszcze chcesz wiedzieć?

                      Nie szukaj oleju z normą 506.01, jest drogi i słabo dostępny zazwyczaj w nie najszczęśliwszej lepkości 0W30, jeżeli nie ma wycieków a silnik nie konsumuje oleju ponad normą to zostałbym przy tym oleju jaki jest. Możesz też zmienić olej na trylion różnych innych z normą 505.01 lub 506.01 lub 507.00. Na jaki nie pytaj, masz cały wątek o tym, włącznie z opiniami userów.

                      Komentarz

                      • Qbaas
                        Classic
                        • 2011
                        • 16

                        Zamieszczone przez Seed
                        Zamieszczone przez Qbaas
                        Ja również mam zalanego Amsoila AFL 5W-40, do Astry G 2.0 DTI, przejechałem na nim około 8tyś km, poprzednio był Motul 8100 X-Cess 5W-40..... mechanik zapytał się jakiego oleju używam bo dawno nie widział tak czystego silnika z takim przebiegiem (260tyś km)....
                        Czyli można smiało stwierdzić, że nienaganny stan silnika utrzymał sie dzięki 120 zl tanszemu od Amsa X-cessowi? :shock:
                        Uszczelkę pokrywy zaworów miałem wymienianą około 1,5tyś km temu, więc Amsoil już od wielu kilometrów pracował w silniku. Stosuję płukankę co zmianę oleju, więc to też ma wpływ na stan silnika. Zalewając X-Cessa również stosowałem płukankę Motula, po 10tyś km kolejna płukanka i zmiana na AFL, więc jak widać olej + płukanka to dobre rozwiązanie.

                        Komentarz

                        • natash
                          RS
                          • 2011
                          • 2599

                          Zamieszczone przez Dzida
                          Zamieszczone przez natash
                          Nalepka na drzwiach wiele nie mówi
                          Czy ja wiem. . . Akurat naklejka mówi dosyć sporo. Płynu hamulcowego nie ruszać bo świeży, silnik masz zalany zapewne Shell Helix Ultra Extra 5W30 z normą 507.00, do tej pory na serwis samochód jeździł wtedy kiedy szafa krzyknie, co jeszcze chcesz wiedzieć?

                          Nie szukaj oleju z normą 506.01, jest drogi i słabo dostępny zazwyczaj w nie najszczęśliwszej lepkości 0W30, jeżeli nie ma wycieków a silnik nie konsumuje oleju ponad normą to zostałbym przy tym oleju jaki jest. Możesz też zmienić olej na trylion różnych innych z normą 505.01 lub 506.01 lub 507.00. Na jaki nie pytaj, masz cały wątek o tym, włącznie z opiniami userów.
                          Skąd to wywnioskowałeś z tej nalepki?

                          Oleju bierze 0,1l na 1000km, czy dużo czy mało to nie wiem...

                          Podajcie 3 popularniej używane przez użytkowników tego forum oleje które się stosuje co 15k bez DPF, przecież przeczytanie tego wątku od początku to samobójstwo... :shock:

                          Komentarz

                          • Dzida
                            RS
                            • 2006
                            • 2253

                            Zamieszczone przez natash
                            Skąd to wywnioskowałeś z tej nalepki?
                            tak.
                            Zamieszczone przez natash
                            Podajcie 3 popularniej używane przez użytkowników tego forum oleje które się stosuje co 15k bez DPF, przecież przeczytanie tego wątku od początku to samobójstwo..
                            Motul, Castrol, Fuchs, LM, Valvoline, Shell i wiele wiele innych.

                            Komentarz

                            • myles
                              Drive
                              • 2010
                              • 52

                              Zamieszczone przez natash
                              Podajcie 3 popularniej używane przez użytkowników tego forum oleje które się stosuje co 15k bez DPF, przecież przeczytanie tego wątku od początku to samobójstwo...
                              Nie musisz czytać całego wątku, wystarczy że przejżysz ostatnie kilkanaście stron i już mniej więcej będziesz wiedział w czym wybierać i na co zwracać uwagę przy wyborze. Nie dawniej jak dosłownie parę stron temu PAOLO ESCO i inni koledzy wrzucili parametry najpopularniejszych tutaj olei i krótki do nich opis.

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Qbaas
                                mechanik zapytał się jakiego oleju używam bo dawno nie widział tak czystego silnika z takim przebiegiem (260tyś km).
                                :arrow:
                                Zamieszczone przez Qbaas
                                poprzednio był Motul 8100 X-Cess 5W-40.
                                czysty silnik to zapewne zasługa Motula bo śmiem podejrzewać, że Amsoil nie zrobił czystki w tym silniku po 8 tys km. Długo na Motulu jeździłeś?
                                Zamieszczone przez Qbaas
                                Silnik wyraźnie chodzi ciszej i bardzo równomiernie
                                na Amsoilu "to normalne". Czy po tych 8 tys km widać, czuć "zużycie" oleju?
                                Zamieszczone przez daneczek76
                                mówisz i masz ...sory ale to telefonem.
                                a dasz radę bardziej czytelną fotkę dodać -chciał bym coś sprawdzić :P


                                Zamieszczone przez Seed
                                Czyli można śmiało stwierdzić, że nienaganny stan silnika utrzymał sie dzięki 120 zl tanszemu od Amsa X-cessowi?
                                chyba czytasz w moich myślach

                                Zamieszczone przez Qbaas
                                Zalewając X-Cessa również stosowałem płukankę Motula, po 10tyś km kolejna płukanka i zmiana na AFL, więc jak widać olej + płukanka to dobre rozwiązanie.
                                i wszystko jasne :szeroki_usmiech Dobry olej + systematyczna zmiana przez uzytkownika + płukanka robi swoje.

                                Zamieszczone przez Dzida
                                Akurat naklejka mówi dosyć sporo.
                                no właśnie przecież ma zaznaczony LL Serwis.
                                Zamieszczone przez natash
                                Skąd to wywnioskowałeś z tej nalepki?
                                Kolega Dzida dobrze pisze odnośnie oleju i płyny hamulcowego
                                Zamieszczone przez Dzida
                                Nie szukaj oleju z normą 506.01, jest drogi
                                zgadza się.
                                Zamieszczone przez Dzida
                                słabo dostępny zazwyczaj w nie najszczęśliwszej lepkości 0W30
                                a tutaj nie zabardzo bym się zgodził. Bo z dostepnością olejów VW 506.01 nie jest tak tragicznie ( w sklepach oczywiście ich raczej nie ma bo cenowo są droższe i mało kto je kupuje). Czy lepkość 0W/30 jest taka zła dla TDI to zależy od tego jak uzytkownik obchodzi się z silnikiem i w jakich warunkach go eksploatuje. Osobiście zalałem ojcu na zimę Elfa CRV 506.01 0W/30 i silnik pracował bardzo cicho i "lekko" (ojciec jeździł głównie krótkie odcinki i po mieście - przy dłuższych trasach podstawa przy takim oleju to chłodzenie dobre turbiny) a na lato zmieniłem na 5W/40 i też jest OK. Natash przy przebiegu 175 tys km zalałbym dobry 5W/40 lub na zimę 5W/30 i będzie wystarczający np Motul X-Clean 5W/40 C3 z normą VW 505.01 http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Qbaas
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 16

                                  Przed wymianą pokrywy dolewałem około 300-400ml oleju co 10000 tys km(olej powoli się sączył z pod pokrywy), obecnie nie dolałem ani ml. X-Cess w sumie był zalewany 3 razy czyli 30tys km na nim przejechałem.

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Czy przy "zimym" starcie słychać szklanki itd przy Amsoilu? Praca na zimno jest metaliczna czy bardziej "aksamitna" ?
                                    Jak olej zachowuje się pod obciążeniem - przy ostrej jeździe i mocnym przyśpieszaniu słychać "pracujący silnik"?
                                    Zamieszczone przez Qbaas
                                    Zaraz wrzucę fotkę AFL.
                                    - czytelny tył opakowania poproszę :P
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Qbaas
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 16

                                      Niestety zdjęcie robione telefonem, mam nadzieje, że się doczytasz

                                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Qbaas - super , wszystko czytelne. Dziekuję - o to mi chodziło.
                                        Załączone pliki
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • Dzida
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 2253

                                          O ile moja znajomość języka angielskiego mnie nie myli, to na opakowaniu nie jest napisane że spełnia normę do PD-ka.

                                          Czy ktoś ma kartę charakterystyki tego oleju?

                                          Komentarz

                                          • myles
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 52

                                            Amsoil European Car Formula 5W/40

                                            Komentarz

                                            • daneczek76
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 3642
                                              • Toyota

                                              Dzida, a norma 505.01 tego nam nie mówi że to do PD.
                                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                to na opakowaniu nie jest napisane że spełnia normę do PD-ka.
                                                :hmm no to już wiesz po co chciałem zobaczyc tył opakowania. Juz dawno na to zwróciłem uwagę ... It is recommended for European and North American gasoline or diesel vehicles requiring any of the following worldwide specifications:
                                                •Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
                                                AMSOIL 100% Syntetyczny European Car Formula jest sformułowany tak, by przewyższyć najbardziej wymagające europejskie specyfikacje. Jest polecony dla aut europejskich ... albo pojazdów diesla wymagających którejkolwiek z następujących ogólnoświatowych specyfikacji: VW 505.00 ---505.01
                                                Czy to kwestia braku parametrów które pozwoliłyby Amsoilowi na spełnienie normy VW 505.01 - to raczej watpię bo ta norma nie jest wcale jakąś "wyśrubowaną".

                                                Zapewne, podobnie jak w przypadku LIQUI MOLY TT 4100 5W/40 - Amsoil postanowił zaoszczędzić na zrobieniu specyfikacji ...szkoda im było zakupić silniki VW i wyłożyć $ (w końcu to nie jest wielka firma).
                                                Tylko w tym jest różnica, że LIQUI MOLY TT4100 posiadał w Europie oficjalną normę 505.01 ( w USA posiada ja nadal) a po upływie ważności nie chciał ponownie płacić $ VW za odnowienie normy gdyż posiada aktulanie w sprzedaży LM TT 4600 który takową spełnia i dlatego tylko rekomenduje TT 4100 recommends this product for vehicles for which the following specifications are required: VW 505 01.
                                                Rekomendacja "nic" nie kosztuje a to się obecnie liczy :diabelski_usmiech

                                                Natomiast Amsoil nigdy nie spełniał oficjalnie normy VW 505.01 i nigdy jej nie wykupił ale nie można powiedzieć że olej ten swoimi parametrami jest gorszy i zapewne gdyby firma chciała i wyłożyła odpowiednie $ nie miałaby problemów z uzyskaniem stosownej aprobaty.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • daneczek76
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 3642
                                                  • Toyota

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Dzida napisał/a:
                                                  to na opakowaniu nie jest napisane że spełnia normę do PD-ka.

                                                  ...
                                                  t.z.?



                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Doneczek ja Ci wysłałem pojemniczek z naklejką do badania drugiego oleju bo juz nie pamiętam ?
                                                  wysłałes tylko jeden z olejem Fuscha , ale myślę że nie ma problem jak bede wymieniał ten olej co teraz kupiłem to przy zamówieniu nowego doślesz.
                                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez daneczek76
                                                    t.z.?
                                                    http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewt...ebacad32403698
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...