Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCzy przy "zimym" starcie słychać szklanki itd przy Amsoilu? Praca na zimno jest metaliczna czy bardziej "aksamitna" ?
Jak olej zachowuje się pod obciążeniem - przy ostrej jeździe i mocnym przyśpieszaniu słychać "pracujący silnik"?
Zamieszczone przez QbaasZaraz wrzucę fotkę AFL.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
jestem przekonany że olej LM który w pewnym produkcje nie ma odpowiedniej aprobaty przewyższa jakościa wiele, wiele olejów posiadajacych wykupioną takową aprobate.
I daję sobie reke obciąc że 4100 bije na łeb i szyje w testach każdego castrola i mobila :-)
Trzeba sobie uświadomić że API, ACEA, C-, normy VW, MB, itp. to w wielu wypadkach furtka, bramka przez którą aby przejśc trzeba zapłacić aby wejść na "boisko" :-)
Dlatego Quazar nie zapłacił za API bo woli mieć ACEA :-)
Są pewne specyfikacje i klasy jakości które dany olej musi posiadać, każdy producent ma własne zaplecza badawcze (przynajmniej Ci poważni) i testuja oleje wg. wytycznych ASTM, czy naszych DIN, ACEA. oraz wiele specjalistycznych testów laboratoryjnych i tych w warunkach obciążeniowych
Rozmawiałem wczoraj z kierownikiem pewnego serwisu VW, auta z USA i Europy tego koncernu nie różnią się silnikowo niczym kompletnie jesli chodzi o budowę samego silnika.
Bo spotkałem sie z taka opinią że są jakieś różnice, nie ma żadnych.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaczaisz na tego amsa i jakoś nie możesz się zebrać
Zamieszczone przez PidziekRozmawiałem wczoraj z kierownikiem pewnego serwisu VW, auta z USA i Europy tego koncernu nie różnią się silnikowo niczym kompletnie jesli chodzi o budowę samego silnika.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Kilka km przejechałem na Fuchs więc mogę co nieco napisać na temat Motul Specific 505.01-502.00 vs FuchsTITAN GT1 5W-40 (BEZ technologii XTL) będą to w większości subiektywne odczucia ale też i odrobinę bardziej „technicznych” spostrzeżeń ponieważ posiadam : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29509
Poranny rozruch :
Fuchs – po około 2 sek już nie słychać tego charakterystycznego metalicznego klekotania
Motul – ten potrzebuje trochę dłużej tak z około 3-4s
Rozgrzewanie motorku :
Fuchs – zdecydowanie dłużej mu to zajmuje
Motul – dochodzi szybciej do temp roboczej w porównaniu do Fuchs, zajmuje mu to około 1,5km krócej.
Praca po nagrzaniu przy stałej prędkości :
Fuchs – ciszej
Motul – głośniej
Praca po nagrzaniu przy schodzeniu z obrotów (hamowanie silnikiem):
Fuchs – głośniej ale dźwięk jest „przewidywalny”
Motul – ciszej ale potrafi czasami coś tam zamruczeć w innym tonie niż by się kierownik spodziewał słyszeć
Praca po nagrzaniu przy gwałtownym dodaniu gazu „
Fuchs – głośniej
Motul – ciszej
Praca po nagrzaniu, wkręcanie się na obroty:
Fuchs – tak sobie, silnik wydaje się nie być tym „zachwycony” przez pierwszą chwilę ,pewnie dla tego że motor pracuje bardziej „twardo”
Motul – ładnie sobie z tym radzi i ten dźwięk jest „milszy” dla ucha
Upalanie auta :
Fuchs – ciężko jest go zagotować
Morul – łatwiej łapie temp
Na odcinku http://maps.google.pl/map...&sz=17&t=h&z=16 niecałe 1,7km przy pełnym ogniu z hamowaniem przed światłami i rondem na Motul-u spokojnie uzyskiwałem 100stC , Fuchs na tym samym uzyskuje 97stC
Spokojna jazda :
Fuchs – temp jaką utrzymuje to około 87-90stC
Motul – temp jaką utrzymuje to około 90-93stC
Wytracanie temp przy spokojniej jedzie :
Fuchs – robi to błyskawicznie, przy wyższych temp oleju jak stanę na światłach potrafi zejść o 1stC
Motul – robi to ok. przy wyższych temp oleju jak stoję na światłach rzadko sie zdarzało żeby wytracił choć by 1stC
Wytracanie temp po upalaniu auta:
Fuchs – robi to błyskawicznie
Motul – trzeba chwilę poczekać
Reasumując, jak by je razem wymieszać było by zajebiście ale następne zalanie będzie Amsoil
U P D A T E
Prędkości autostradowe 140km/h do 160km/h na odcinku około 100km (A1)
Fuchs - przy temp zewnętrznej w granicach 24 stC trzymał stałą temperaturę od 103 do 106 w zależności od prędkości.
Matul - tu niestety ciężko porównać ponieważ ten odcinek pokonywałem rok temu a temp zew. wahała się w granicach 37 stC i tu przy temp oleju 115 stC zjechałem na MOP-a aby motorek trochę ochłonął.
Chociaż po obserwacji jak obecnie zachowuje się Fuchs, to Fuchs był by lepszy i trzymał by niższą temp oleju.
Po przejechaniu prawie 4kkm na Fuchs nie ubyło go z motorka w zasadzie nic jak był max tak jest co mnie pozytywnie zaskoczyło, oczywiście poczekamy i pojeździmy dłużej, zobaczymy czy coś zejdzie, nadal motor przy przyspieszaniu pracuje głośniej niż na Motul-u.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruale też i odrobinę bardziej „technicznych” spostrzeżeń ponieważ posiadam : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29509pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Skoro już wszyscy opisują swoje doświadczenia to ja też się moimi podzielę, więc tak:
Octavia 2.0 140KM CR DPF. Przejechane 16000km.
Pierwsze 1700 na oleju z fabryki połknął 2 setki (przy raczej spokojnej jeździe) potem zmiana na LM 4200 dolatane do 16000 nie łyknął nic i chciałem tutaj zaznaczyć że jeździłem na różnym paliwie tzn. miałem rundę po europie 4000km i drugie tyle po Polsce no, a 6000 zrobione po Maroku gdzie paliwo ma kilka razy więcej siarki niż w europie (dla osób niezorientowanych siarka powoduje szybsze zużycie większości elementów oraz zapychanie filtra DPF). Aktualnie jestem po zmianie oleju na świeży i sam mechanik zapytał mnie jakiego oleju używam ponieważ nigdy nie widział tak czystego silnika. I przyznam się, że kompletnie go nie oszczędzałem na trasie niemcy autostrada 228km/hi nie było zmiłuj. Przyznam, że jestem bardzo zadowolony. Fakt kosztuje trochę ten olej ale naprawdę warto zapłacić za spokojną i bezstresową jazdę.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOdokładnie tak jak piszesz. W 100% prawda - VW Polkowice wysyła silniki do Chin i do Meksyku i do Niemiec i gdzie tylko sobie tego VW zażyczy (tz tam gdzie dostaną zlecenie) i są to w 100% zawsze takie same silniki ( nie mają jakichkolwiek wprowadzanych zmian konstrukcyjnych itd...) .
Co do temperatury oleju to może zagadka :
Zgadnijcie jaka temp. oleju jest w tym silniku przy pełnym pałowaniu na tej hamowni:
(podpowiem że na postoju jest inna niż na pełnym bucie)
Podpowiem że przed zadaptowaniem mojego smarowidła obawiałem sie trochę o temp. ale moje obawy okazały sie zupełnie niepotrzebne :-)
W 3 minucie filmu kolektor miał ok.900st.C na wylocie, pełny but i doładowanie chyba z tego co pamietam 2 bary.
Ten środkowy cyfrowy zegarek to średnie spalanie paliwa i odpowiada raczej rzeczywistości :-)
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCytat:
motor przy przyspieszaniu pracuje głośniej niż na Motulu
a to mnie zdziwiło akurat :roll:
Jak to taksówkarze kupowali (już nie pamietam jaki olej ale to było lata, lata temu) który wyciszał pięknie silniki nastepnie je remontowali a Ci którzy mieli zwykłe oleje jeździli dalej.
Nie dopytałem co to za mikstury lali.
Zapraszam do kontaktu z tymże zacnym człowiekiem moze cos ciekawego napisze komuś bo ma nieprawdopodobny bagaż doświadczeń i jest dla mnie jednym z lepszych specjalistów dot. techniki motoryzacyjnej :
Ma tam na stornie duzo ciekawych artykułów.
Notabene kiedys się zastanawiałem jakby ktoś był z okolicy P. Leszka podjechać z TSI i popytać o tematy i bolączki dotyczace poboru oleju w niektórych samochodach można by jakieś ciekawe światło rzucić na temat .Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasesMożesz mi coś zasugerować?
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCytat:
motor przy przyspieszaniu pracuje głośniej niż na Motulu
a to mnie zdziwiło akurat :roll:O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Panowie u mnie temp oleju rzadko sięga 100 stopni, nie wiem czy jest to zasługa amsoila czy przekłamywań zegara, 110 stopni na szafie aby uzyskać to musi być gorąco i trzeba grzać ponad dwie paczki. szkoda że wczesniej nie miałem zegarów bo bym porównał wyniki z motulem specyfikiem :roll:
Czekam z niecierpliwością na testy innym użytkowników którzy zalali lub zaleją amsa :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaCzekam z niecierpliwością na testy innym użytkowników którzy zalali lub zaleją amsa
piramida, a ty Amsoil jakiego masz zalanego European Car Formula 5w40 czy European Car Formula 5W-30 ?[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daneczek76Zamieszczone przez piramidaCzekam z niecierpliwością na testy innym użytkowników którzy zalali lub zaleją amsa
piramida, a ty Amsoil jakiego masz zalanego European Car Formula 5w40 czy European Car Formula 5W-30 ?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemskolego PAOLO ESCO, mam pytanie odnosnie tego motula x-clean+ , jest on w specyfikacji 507.00
tylko na odwrocie pisze ze jest w technologii MID SAPS.
(specyfic jest LOW SAPS)
jako ze ja sie nieznam pytam Ciebie. czy jesli on jest mid saps to przypadkiem nie zawali mi szybciej DPFa??
Komentarz
-
-
Paolo ja z kolei mam pytanie odnosnie X-cleana+. Na stronie jest napisane, ze jest to ACEA C3 - http://www.motul.de/pl/en/products/55
z kolei w karcie, że A3/B4
i to by była prawda bo kazdy Motul C3 ma oznaczenie C3 na przedniej etykiecie.
Komentarz
-
-
Motul 8100 X-clean+ 5W-30ma:
sulphated ash (≤ 0.8%), phosphorus (0.07 ≤ x ≤ 0.09%) and sulphur (≤ 0.3%) a wg ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES http://www.acea.be/images/uploads/fi..._Sequences.pdf
olej C 3 ma mieć:
HTHS > 3,5 i ma
TBN > lub = 6.0 i ma
Sulphated ash < 0,8 i ma
phosphorus≥ 0.070 < 0.090 i ma
Sulphur < 0,3 i ma
Więc jeśli chodzi o ochronę silnika i DPF to jest tak jak trzeba. Może to błąd ze strony Motula a może 8100 X-clean+ 5W-30 nie spełnia którejś z pozostałych norm oleju C 3 ...nie wiem ..albo wiem...popatrz na datę karty 11.09 ---> listopad 2009 r ... więc obstawiam, ze ten Motul spełnia Standard: ACEA C3 i to te wg ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES z 2010 roku ( a po prostu karta jest stara nie zaktualizowana).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Przy A3/B4 wg ACEA/2010 masz sulphated ash (popiół siarczynowy) ≥ 1,0 and < = 1.6 więc może być w praktyce maksymalnie dwa razy większe (czyli to jest 100% większe) od dopuszczalnej normy dla C3 (poniżej 0,8) ... dłuższa jazda na tym oleju dla samego DPF może nie najlepiej wróżyć. Zwłaszcza ze przy A3/B4 nie bierze się dodatkowo pod uwagę takich parametrów jak udział fosforu i siarki.
----> http://maxol.com.pl/info/16.pdf <-----
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedPaolo ja z kolei mam pytanie odnosnie X-cleana+. Na stronie jest napisane, ze jest to ACEA C3 - http://www.motul.de/pl/en/products/55
z kolei w karcie, że A3/B4
i to by była prawda bo kazdy Motul C3 ma oznaczenie C3 na przedniej etykiecie.
wiec moze masz jakas stara karte.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez SeedPaolo ja z kolei mam pytanie odnosnie X-cleana+. Na stronie jest napisane, ze jest to ACEA C3 - http://www.motul.de/pl/en/products/55
z kolei w karcie, że A3/B4
i to by była prawda bo kazdy Motul C3 ma oznaczenie C3 na przedniej etykiecie.
wiec moze masz jakas stara karte.
Komentarz
-
-
Chłopaki, tymi parametrami to też różnie bywa ...
Spróbuję to delikatnie liznąć aby nie narobic bigosu..
Są oleje które nie spełniaja podstawowych A3/B4, a producenci sami się wykładaja podając dane majace się nijak do wymogów ACEA.
Polecam dopytać niektórych producentów o podanie NOACK-a oraz TBN to tak na poczatek .
może tak z biegu...
Valvoline doesn’t just set the bar for premium products and services. We raise it. Relentless innovation has been the heart of our company since 1866.
Hm ....Noack 13.6.
Paolo co mówi ACEA ?
Więc można się zastanowić czemu napisali że spełnia ACEA czyli podstawową normę europejskich konstruktorów ....
Proponuję zapytać kogoś z Exxona o TBN Mobila 10W-40
Nie mam juz tego maila w archiwum więc nie mogę się tym podeprzeć.
Jakby się głębiej zainteresować to można znaleźć wiele ciekawych rodzynków które ani nie maja certyfikatu API, ani nie spełniaja wymogów ACEA a mimo to wedle napisów na butelce je spełniają ....
Proponuję pobuszować i znaleźć takie dane jak TBN, Noack, zawartość popiołów, fosforu, cynku, siarki.
I może sie okazać że 4100 mimo że nie ma 505.01 spełnia wytyczne ACEA a inny okraszony certyfikatami olej ma się do tego nijak :lol:
To własnie Noack powoduje ze EGR-y trzeba czyścić, rewitalizować i całe systemy recyrkulacji spalin :-)
To ubytek samego oleju w wysokich temp. itp...
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz