Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCzy przy "zimym" starcie słychać szklanki itd przy Amsoilu? Praca na zimno jest metaliczna czy bardziej "aksamitna" ?
Jak olej zachowuje się pod obciążeniem - przy ostrej jeździe i mocnym przyśpieszaniu słychać "pracujący silnik"?
Zamieszczone przez QbaasZaraz wrzucę fotkę AFL.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
jestem przekonany że olej LM który w pewnym produkcje nie ma odpowiedniej aprobaty przewyższa jakościa wiele, wiele olejów posiadajacych wykupioną takową aprobate.
I daję sobie reke obciąc że 4100 bije na łeb i szyje w testach każdego castrola i mobila :-)
Trzeba sobie uświadomić że API, ACEA, C-, normy VW, MB, itp. to w wielu wypadkach furtka, bramka przez którą aby przejśc trzeba zapłacić aby wejść na "boisko" :-)
Dlatego Quazar nie zapłacił za API bo woli mieć ACEA :-)
Są pewne specyfikacje i klasy jakości które dany olej musi posiadać, każdy producent ma własne zaplecza badawcze (przynajmniej Ci poważni) i testuja oleje wg. wytycznych ASTM, czy naszych DIN, ACEA. oraz wiele specjalistycznych testów laboratoryjnych i tych w warunkach obciążeniowych
Rozmawiałem wczoraj z kierownikiem pewnego serwisu VW, auta z USA i Europy tego koncernu nie różnią się silnikowo niczym kompletnie jesli chodzi o budowę samego silnika.
Bo spotkałem sie z taka opinią że są jakieś różnice, nie ma żadnych.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaczaisz na tego amsa i jakoś nie możesz się zebrać
Zamieszczone przez PidziekRozmawiałem wczoraj z kierownikiem pewnego serwisu VW, auta z USA i Europy tego koncernu nie różnią się silnikowo niczym kompletnie jesli chodzi o budowę samego silnika.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Kilka km przejechałem na Fuchs więc mogę co nieco napisać na temat Motul Specific 505.01-502.00 vs FuchsTITAN GT1 5W-40 (BEZ technologii XTL) będą to w większości subiektywne odczucia ale też i odrobinę bardziej „technicznych” spostrzeżeń ponieważ posiadam : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29509
Poranny rozruch :
Fuchs – po około 2 sek już nie słychać tego charakterystycznego metalicznego klekotania
Motul – ten potrzebuje trochę dłużej tak z około 3-4s
Rozgrzewanie motorku :
Fuchs – zdecydowanie dłużej mu to zajmuje
Motul – dochodzi szybciej do temp roboczej w porównaniu do Fuchs, zajmuje mu to około 1,5km krócej.
Praca po nagrzaniu przy stałej prędkości :
Fuchs – ciszej
Motul – głośniej
Praca po nagrzaniu przy schodzeniu z obrotów (hamowanie silnikiem):
Fuchs – głośniej ale dźwięk jest „przewidywalny”
Motul – ciszej ale potrafi czasami coś tam zamruczeć w innym tonie niż by się kierownik spodziewał słyszeć
Praca po nagrzaniu przy gwałtownym dodaniu gazu „
Fuchs – głośniej
Motul – ciszej
Praca po nagrzaniu, wkręcanie się na obroty:
Fuchs – tak sobie, silnik wydaje się nie być tym „zachwycony” przez pierwszą chwilę ,pewnie dla tego że motor pracuje bardziej „twardo”
Motul – ładnie sobie z tym radzi i ten dźwięk jest „milszy” dla ucha
Upalanie auta :
Fuchs – ciężko jest go zagotować
Morul – łatwiej łapie temp
Na odcinku http://maps.google.pl/map...&sz=17&t=h&z=16 niecałe 1,7km przy pełnym ogniu z hamowaniem przed światłami i rondem na Motul-u spokojnie uzyskiwałem 100stC , Fuchs na tym samym uzyskuje 97stC
Spokojna jazda :
Fuchs – temp jaką utrzymuje to około 87-90stC
Motul – temp jaką utrzymuje to około 90-93stC
Wytracanie temp przy spokojniej jedzie :
Fuchs – robi to błyskawicznie, przy wyższych temp oleju jak stanę na światłach potrafi zejść o 1stC
Motul – robi to ok. przy wyższych temp oleju jak stoję na światłach rzadko sie zdarzało żeby wytracił choć by 1stC
Wytracanie temp po upalaniu auta:
Fuchs – robi to błyskawicznie
Motul – trzeba chwilę poczekać
Reasumując, jak by je razem wymieszać było by zajebiście ale następne zalanie będzie Amsoil
U P D A T E
Prędkości autostradowe 140km/h do 160km/h na odcinku około 100km (A1)
Fuchs - przy temp zewnętrznej w granicach 24 stC trzymał stałą temperaturę od 103 do 106 w zależności od prędkości.
Matul - tu niestety ciężko porównać ponieważ ten odcinek pokonywałem rok temu a temp zew. wahała się w granicach 37 stC i tu przy temp oleju 115 stC zjechałem na MOP-a aby motorek trochę ochłonął.
Chociaż po obserwacji jak obecnie zachowuje się Fuchs, to Fuchs był by lepszy i trzymał by niższą temp oleju.
Po przejechaniu prawie 4kkm na Fuchs nie ubyło go z motorka w zasadzie nic jak był max tak jest co mnie pozytywnie zaskoczyło, oczywiście poczekamy i pojeździmy dłużej, zobaczymy czy coś zejdzie, nadal motor przy przyspieszaniu pracuje głośniej niż na Motul-u.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruale też i odrobinę bardziej „technicznych” spostrzeżeń ponieważ posiadam : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29509pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Skoro już wszyscy opisują swoje doświadczenia to ja też się moimi podzielę, więc tak:
Octavia 2.0 140KM CR DPF. Przejechane 16000km.
Pierwsze 1700 na oleju z fabryki połknął 2 setki (przy raczej spokojnej jeździe) potem zmiana na LM 4200 dolatane do 16000 nie łyknął nic i chciałem tutaj zaznaczyć że jeździłem na różnym paliwie tzn. miałem rundę po europie 4000km i drugie tyle po Polsce no, a 6000 zrobione po Maroku gdzie paliwo ma kilka razy więcej siarki niż w europie (dla osób niezorientowanych siarka powoduje szybsze zużycie większości elementów oraz zapychanie filtra DPF). Aktualnie jestem po zmianie oleju na świeży i sam mechanik zapytał mnie jakiego oleju używam ponieważ nigdy nie widział tak czystego silnika. I przyznam się, że kompletnie go nie oszczędzałem na trasie niemcy autostrada 228km/h i nie było zmiłuj. Przyznam, że jestem bardzo zadowolony. Fakt kosztuje trochę ten olej ale naprawdę warto zapłacić za spokojną i bezstresową jazdę.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOdokładnie tak jak piszesz. W 100% prawda - VW Polkowice wysyła silniki do Chin i do Meksyku i do Niemiec i gdzie tylko sobie tego VW zażyczy (tz tam gdzie dostaną zlecenie) i są to w 100% zawsze takie same silniki ( nie mają jakichkolwiek wprowadzanych zmian konstrukcyjnych itd...) .
Co do temperatury oleju to może zagadka :
Zgadnijcie jaka temp. oleju jest w tym silniku przy pełnym pałowaniu na tej hamowni:
(podpowiem że na postoju jest inna niż na pełnym bucie)
Podpowiem że przed zadaptowaniem mojego smarowidła obawiałem sie trochę o temp. ale moje obawy okazały sie zupełnie niepotrzebne :-)
W 3 minucie filmu kolektor miał ok.900st.C na wylocie, pełny but i doładowanie chyba z tego co pamietam 2 bary.
Ten środkowy cyfrowy zegarek to średnie spalanie paliwa i odpowiada raczej rzeczywistości :-)
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCytat:
motor przy przyspieszaniu pracuje głośniej niż na Motulu
a to mnie zdziwiło akurat :roll:
Jak to taksówkarze kupowali (już nie pamietam jaki olej ale to było lata, lata temu) który wyciszał pięknie silniki nastepnie je remontowali a Ci którzy mieli zwykłe oleje jeździli dalej.
Nie dopytałem co to za mikstury lali.
Zapraszam do kontaktu z tymże zacnym człowiekiem moze cos ciekawego napisze komuś bo ma nieprawdopodobny bagaż doświadczeń i jest dla mnie jednym z lepszych specjalistów dot. techniki motoryzacyjnej :
Ma tam na stornie duzo ciekawych artykułów.
Notabene kiedys się zastanawiałem jakby ktoś był z okolicy P. Leszka podjechać z TSI i popytać o tematy i bolączki dotyczace poboru oleju w niektórych samochodach można by jakieś ciekawe światło rzucić na temat .Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasesMożesz mi coś zasugerować?
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCytat:
motor przy przyspieszaniu pracuje głośniej niż na Motulu
a to mnie zdziwiło akurat :roll:O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Panowie u mnie temp oleju rzadko sięga 100 stopni, nie wiem czy jest to zasługa amsoila czy przekłamywań zegara, 110 stopni na szafie aby uzyskać to musi być gorąco i trzeba grzać ponad dwie paczki. szkoda że wczesniej nie miałem zegarów bo bym porównał wyniki z motulem specyfikiem :roll:
Czekam z niecierpliwością na testy innym użytkowników którzy zalali lub zaleją amsa :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaCzekam z niecierpliwością na testy innym użytkowników którzy zalali lub zaleją amsa
piramida, a ty Amsoil jakiego masz zalanego European Car Formula 5w40 czy European Car Formula 5W-30 ?[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daneczek76Zamieszczone przez piramidaCzekam z niecierpliwością na testy innym użytkowników którzy zalali lub zaleją amsa
piramida, a ty Amsoil jakiego masz zalanego European Car Formula 5w40 czy European Car Formula 5W-30 ?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemskolego PAOLO ESCO, mam pytanie odnosnie tego motula x-clean+ , jest on w specyfikacji 507.00
tylko na odwrocie pisze ze jest w technologii MID SAPS.
(specyfic jest LOW SAPS)
jako ze ja sie nieznam pytam Ciebie. czy jesli on jest mid saps to przypadkiem nie zawali mi szybciej DPFa??
Komentarz
-
-
Paolo ja z kolei mam pytanie odnosnie X-cleana+. Na stronie jest napisane, ze jest to ACEA C3 - http://www.motul.de/pl/en/products/55
z kolei w karcie, że A3/B4
i to by była prawda bo kazdy Motul C3 ma oznaczenie C3 na przedniej etykiecie.
Komentarz
-
-
Motul 8100 X-clean+ 5W-30ma:
sulphated ash (≤ 0.8%), phosphorus (0.07 ≤ x ≤ 0.09%) and sulphur (≤ 0.3%) a wg ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES http://www.acea.be/images/uploads/fi..._Sequences.pdf
olej C 3 ma mieć:
HTHS > 3,5 i ma
TBN > lub = 6.0 i ma
Sulphated ash < 0,8 i ma
phosphorus≥ 0.070 < 0.090 i ma
Sulphur < 0,3 i ma
Więc jeśli chodzi o ochronę silnika i DPF to jest tak jak trzeba. Może to błąd ze strony Motula a może 8100 X-clean+ 5W-30 nie spełnia którejś z pozostałych norm oleju C 3 ...nie wiem ..albo wiem...popatrz na datę karty 11.09 ---> listopad 2009 r ... więc obstawiam, ze ten Motul spełnia Standard: ACEA C3 i to te wg ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES z 2010 roku ( a po prostu karta jest stara nie zaktualizowana).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Przy A3/B4 wg ACEA/2010 masz sulphated ash (popiół siarczynowy) ≥ 1,0 and < = 1.6 więc może być w praktyce maksymalnie dwa razy większe (czyli to jest 100% większe) od dopuszczalnej normy dla C3 (poniżej 0,8) ... dłuższa jazda na tym oleju dla samego DPF może nie najlepiej wróżyć. Zwłaszcza ze przy A3/B4 nie bierze się dodatkowo pod uwagę takich parametrów jak udział fosforu i siarki.
----> http://maxol.com.pl/info/16.pdf <-----
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedPaolo ja z kolei mam pytanie odnosnie X-cleana+. Na stronie jest napisane, ze jest to ACEA C3 - http://www.motul.de/pl/en/products/55
z kolei w karcie, że A3/B4
i to by była prawda bo kazdy Motul C3 ma oznaczenie C3 na przedniej etykiecie.
wiec moze masz jakas stara karte.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez SeedPaolo ja z kolei mam pytanie odnosnie X-cleana+. Na stronie jest napisane, ze jest to ACEA C3 - http://www.motul.de/pl/en/products/55
z kolei w karcie, że A3/B4
i to by była prawda bo kazdy Motul C3 ma oznaczenie C3 na przedniej etykiecie.
wiec moze masz jakas stara karte.
Komentarz
-
-
Chłopaki, tymi parametrami to też różnie bywa ...
Spróbuję to delikatnie liznąć aby nie narobic bigosu..
Są oleje które nie spełniaja podstawowych A3/B4, a producenci sami się wykładaja podając dane majace się nijak do wymogów ACEA.
Polecam dopytać niektórych producentów o podanie NOACK-a oraz TBN to tak na poczatek .
może tak z biegu...
Hm ....Noack 13.6.
Paolo co mówi ACEA ?
Więc można się zastanowić czemu napisali że spełnia ACEA czyli podstawową normę europejskich konstruktorów ....
Proponuję zapytać kogoś z Exxona o TBN Mobila 10W-40
Nie mam juz tego maila w archiwum więc nie mogę się tym podeprzeć.
Jakby się głębiej zainteresować to można znaleźć wiele ciekawych rodzynków które ani nie maja certyfikatu API, ani nie spełniaja wymogów ACEA a mimo to wedle napisów na butelce je spełniają ....
Proponuję pobuszować i znaleźć takie dane jak TBN, Noack, zawartość popiołów, fosforu, cynku, siarki.
I może sie okazać że 4100 mimo że nie ma 505.01 spełnia wytyczne ACEA a inny okraszony certyfikatami olej ma się do tego nijak :lol:
To własnie Noack powoduje ze EGR-y trzeba czyścić, rewitalizować i całe systemy recyrkulacji spalin :-)
To ubytek samego oleju w wysokich temp. itp...
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz