Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Vaz co ty taki tajemniczy jesteś :roll:
    slawikrrg

    Komentarz


    • Zamieszczone przez myles
      Looknij TU. Chyba o to właśnie Ci chodzi.
      Dzięki, to już znam. Szukam takich parametrów, jak noack, tbn, pompowalność na zimno, sapsy i inne.

      Pozdrawiam
      Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

      Komentarz


      • Papier papierem a w praktyce walory użytkowe ukazują że niekiedy olej o nieco lepszej charakterystyce papierowej wypada blado przy innym niby gorszym odpowiedniku inne firmy.
        Podobnie jest np. w przypadku Petro Canady i Motula.
        niby Duron XL z Petro swoimi parametrami miażdzy Motula Synergie Plus ale po zalaniu do silnika zaczyna sie dramat i przynajmniej kiedys u mnie Pero wyleciała z silnika z hukiem po 500 km jazdy. :szeroki_usmiech

        podobnie jest z Mercedesami i olejami Fuchs które przyjeżdzają z Niemiec na takich olejach (pisze z autopsji) ludzie zalewają nasze niby lepsze i tańsze odpowiedniki i zaczynaja się zastanawiać hm ....dlaczego oleju mi zaczyna ubywać auto przyjechało na Fuchsie z Niemiec i nie było żadnych ubytków

        Posty w tym stylu to tylko przykład jak to wyglada w praktyce ..

        Forum Mercedes C klasa W203 - Informacje

        Wiecie co, u mnie po zmianie ni z gruszki ni z pietruszki też zaczął palić olej. Nie w ilościach 1l/1000km, ale jednak pali. Auto ma trochę ponad 80 tys przebiegu, wcześniej w Niemczech jeździł na Fuchs. Kiedy go sprowadziłem to jakieś 7 tyś km zrobiłem na tym Fuchs i nie ubywało ani grama. Potem była zmiana na Mobil, niestety Fuchs nie dostaniesz sobie od tak w pierwszym lepszym sklepie z olejami. Na tym Mobilu zaczęło się ubywanie. Na około 10 tyś km wlałem prawie litr. Wychodzi jakieś 100g/1000km. Niby mało, ale mnie to wnerwia.
        I powiem szczerze jest to dosyć czesty przypadek, auto jeździ w Niemczech na serwisowym oleju Fuchs przyjeżdza i "Panie nie wiem dlaczego ale leje dobry olej i mi ubywa ..." ...

        Ludzie wracaja niekiedy do tego co się zalewa a fabrykach czy to co jest naprawdę dobre i później piszą coś w tym stylu :

        Mercfan, mam pierwsze "wyniki" Po wymianie oleju, wylaniu Mobila i zalaniu Fuchs 5w30, na wakacyjnym wyjeździe zrobiłem 4 tys km. Auto nie spaliło grama oleju. Nie wiem, czy to przypadek, ale więcej Mobila NIE WLEJĘ.
        To samo dzieje się z olejami GM .
        Auta jeżdzone na Fuchs-ach czy nawet Motulach robią dobre przebiegi i nic się nie dzieje, a Ci co leją oleje ze 70-100zł mają później problemu ze swoimi ECOTEC-ami po 100 000km i dolewkami na poziomie 1L/1000km.
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Ja miałem zalany silnik tylko 1 raz olejem GM-Dexos 2 i w moim ( Astra eco-flex . nowsza wersja eco- tec ) i silnik klekotał , ..... po zmianie na LM 4600 silnik sie wyciszył ,
          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Orbit
            Ja miałem zalany silnik tylko 1 raz olejem GM-Dexos 2
            No a czego się spodziewać po oleju 5W-30 który jest tańszy od zwykłych przeciętnych olejów mineralnych ? :lol:
            Cóż może soba reprezentować olej który kosztuje 64zł za 5L :shock:
            Chyba bym wolał zalac najtanszego minerała lotosa 15w40 niz to coś ...
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Cóż może soba reprezentować olej który kosztuje 64zł za 5L :shock:
              64 zł ? gdzie ? ja wiem ze ten olej nie jest drogi ale nie az tak
              za to w serwisie swego czasu 270 zł potem chyba zeszli do 199 zł
              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Pidziek
                Papier papierem a w praktyce walory użytkowe ukazują że niekiedy olej o nieco lepszej charakterystyce papierowej wypada blado przy innym niby gorszym odpowiedniku inne firmy.
                zgadza się.
                Zamieszczone przez Orbit
                64 zł ? gdzie ?
                na przykład tutaj Link :wink:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Przejeżdżając dzisiaj Puławską zajrzałem do NORAUTO w Piasecznie. O dziwo bez problemu można dostać tam Motul, zerknąłem też na kod kreskowy oleju NORAUTO. Jak się domyślałem kod kreskowy wskazuje iż olej pochodzi z Francji (czyli producentem jest albo Motul albo Total). Cena dosyć atrakcyjna: ok. 35 PLN brutto za litr, zarówno 5W30 z normą 504/507.00, jak i 5W40 505.01. Zastanawiam się czy się nie skusić przy najbliższej wymianie, choć ten Fuchs też korci. . .

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Pidziek
                    Papier papierem a w praktyce walory użytkowe ukazują że niekiedy olej o nieco lepszej charakterystyce papierowej wypada blado przy innym niby gorszym odpowiedniku inne firmy.
                    Podobnie jest np. w przypadku Petro Canady i Motula.
                    niby Duron XL z Petro swoimi parametrami miażdzy Motula Synergie Plus ale po zalaniu do silnika zaczyna sie dramat i przynajmniej kiedys u mnie Pero wyleciała z silnika z hukiem po 500 km jazdy. :szeroki_usmiech

                    podobnie jest z Mercedesami i olejami Fuchs które przyjeżdzają z Niemiec na takich olejach (pisze z autopsji) ludzie zalewają nasze niby lepsze i tańsze odpowiedniki i zaczynaja się zastanawiać hm ....dlaczego oleju mi zaczyna ubywać auto przyjechało na Fuchsie z Niemiec i nie było żadnych ubytków

                    Posty w tym stylu to tylko przykład jak to wyglada w praktyce ..

                    Forum Mercedes C klasa W203 - Informacje

                    Wiecie co, u mnie po zmianie ni z gruszki ni z pietruszki też zaczął palić olej. Nie w ilościach 1l/1000km, ale jednak pali. Auto ma trochę ponad 80 tys przebiegu, wcześniej w Niemczech jeździł na Fuchs. Kiedy go sprowadziłem to jakieś 7 tyś km zrobiłem na tym Fuchs i nie ubywało ani grama. Potem była zmiana na Mobil, niestety Fuchs nie dostaniesz sobie od tak w pierwszym lepszym sklepie z olejami. Na tym Mobilu zaczęło się ubywanie. Na około 10 tyś km wlałem prawie litr. Wychodzi jakieś 100g/1000km. Niby mało, ale mnie to wnerwia.
                    I powiem szczerze jest to dosyć czesty przypadek, auto jeździ w Niemczech na serwisowym oleju Fuchs przyjeżdza i "Panie nie wiem dlaczego ale leje dobry olej i mi ubywa ..." ...

                    Ludzie wracaja niekiedy do tego co się zalewa a fabrykach czy to co jest naprawdę dobre i później piszą coś w tym stylu :

                    Mercfan, mam pierwsze "wyniki" Po wymianie oleju, wylaniu Mobila i zalaniu Fuchs 5w30, na wakacyjnym wyjeździe zrobiłem 4 tys km. Auto nie spaliło grama oleju. Nie wiem, czy to przypadek, ale więcej Mobila NIE WLEJĘ.
                    To samo dzieje się z olejami GM .
                    Auta jeżdzone na Fuchs-ach czy nawet Motulach robią dobre przebiegi i nic się nie dzieje, a Ci co leją oleje ze 70-100zł mają później problemu ze swoimi ECOTEC-ami po 100 000km i dolewkami na poziomie 1L/1000km.
                    Niezła reklama Fuchsa - nia ma co 8)
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz


                    • Link

                      WITAM MAM DZIŚ DO ZAOFEROWANIA KANISTRY PO OLEJU CASTROL 4L

                      WIECĘJ INFORMACJI POD NUMEREM GG:12164628

                      DLA KOLEKCJONERÓW

                      :roll: :roll: :roll: :roll:
                      Kolekcjonuje ktoś z Was kanistry po oleju.

                      Komentarz


                      • Panowie, z racji że po raz 3 bede zalewał amsa zastanawiam sie czy przed okresem zimowym zalewać tego co zawsze czyli 5W/40 czy spróbować z 5W/30?
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez piramida
                          czy przed okresem zimowym zalewać tego co zawsze czyli 5W/40 czy spróbować z 5W/30?
                          zalewaj 5W/40 Just a moment... ---> ma CCS przy -30 na poziomie 5171 a 5W/30 przy -30 ma CCS na poziomie 6350 ( więc gorzej!) Just a moment... ( indeksy lepkości przy 40C nie mają tragicznie wielkiej róznicy natomiast CCS wypada zdecydowanie lepiej w wypadku oleju 5W/40)
                          Chyba że brałeś pod uwagę jakiś inny 5W/30 bez rekomendacj dla VW ?
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zamieszczone przez piramida
                            czy przed okresem zimowym zalewać tego co zawsze czyli 5W/40 czy spróbować z 5W/30?
                            zalewaj 5W/40 Just a moment... ---> ma CCS przy -30 na poziomie 5171 a 5W/30 przy -30 ma CCS na poziomie 6350 ( więc gorzej!) Just a moment...
                            Chyba że brałeś pod uwagę jakiś inny 5W/30 bez rekomendacj dla VW ?
                            Dzięki za odpowiedz, zalewam tego samego co wcześniej, jako ciekawostkę dodam że olej zmieniam co około 10kkm i jak tak dalej pójdzie to za dwie wymiany kolejna będzie gratis bo z każdego baniaka zostaje trochę oleju a ponieważ oleju nie ubywa to bedzie jak znalazł :wink:

                            Bardzo dobrze mi sie sprawuje ten olej więc nie będe szukać dziur w całym, nie brałem pod uwagę oleju bez rekomendacji dla VW
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz


                            • Ja widzę jesteś z tego Amsoila AFL 5W/40 zadowlony.
                              Porównam go kiedyś z LM Diesel Synthoil 5W/40 jak już zabraknie go w sprzedaży i trzeba będzie myśleć nad zmianą.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Ja widzę jesteś z tego Amsoila AFL 5W/40 zadowlony.
                                Porównam go kiedyś z LM Diesel Synthoil 5W/40 jak już zabraknie go w sprzedaży i trzeba będzie myśleć nad zmianą.

                                Tak jestem zadowolony, ale nie jestem specialnym znawcą olejów ani maniakiem więc ten olej spełnia moje wymagania
                                Kilka zalet:
                                - zimny silnik cicho pracuje zaraz po odpalniu
                                - bardzo cięzko doprowadzić do temp 100 stopni nawet przy dolnej osłonie silnika i tem zew ponad 30 stopni
                                - nie ubywa go przez około 10kkm

                                Jak dla mnie wystarcza :szeroki_usmiech
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Dzida
                                  WITAM MAM DZIŚ DO ZAOFEROWANIA KANISTRY PO OLEJU CASTROL 4L
                                  Tak to tylko w Polsce.

                                  Panowie, z racji że po raz 3 bede zalewał amsa zastanawiam sie czy przed okresem zimowym zalewać tego co zawsze czyli 5W/40
                                  Tak to jest idealny wybór.

                                  Do tego możemy zrobić badanie w Blackstone z analiza spektralną za 100zł (TAN + TBN to 130zł) i bedzie czarno na białym.
                                  Zestawy do pobierania próbek naklejki i wężyki mam w razie czego :-)
                                  Zreszta każdy olej możemy tak zbadać na marginesie :-)
                                  Jakby ktos był chętny to powysyła się trochę tego i zweryfkuje pewne rynkowe niuanse :-)
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz


                                  • To ja mam proste pytanie do ekspertów. Który z tych syntetyków wybrać:
                                    LM Synthoil 5w40 (czym się różni od Synthoil High Tech?)
                                    TBN: 7< ? nie mogę znaleźć nigdzie pewnej informacji
                                    Wskaźnik lepkości 170
                                    Temperatura płynięcia -45°C
                                    404 Not Found

                                    Valvoline SYNPOWER 5W-40
                                    TBN, mg KOH/g 11.6
                                    Pour Point, ºC -45
                                    Viscosity Index 178
                                    404 Not Found
                                    Wskażnik lepkości większy, ale nie mogę znaleźć nigdzie potwierdzenia tych danych z tej strony. TBN też dużo wyższe.

                                    Millers Oils XFS 5W-40
                                    Indeks lepkości 165
                                    Temperatura krzepnięcia -42oC
                                    TBN ??
                                    404 Not Found

                                    Parametry niby gorsze, ale Paolo pisał, że mają najlepszą bazę?

                                    Skłaniam się ku Valvoline, ale LM kusi mnie tym wyciszeniem silnika u konkona.
                                    AGR 112KM, 232Nm
                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                    Komentarz


                                    • Z tych trzech wymienionych powinieneś być najbardziej zadowolony z LM Diesel Synthoil 5w40 napewno jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika (kwestia użytkownika czego oczekuje od danego oleju).
                                      Synthoil High Tech to praktycznie to samo - ma dodane dopuszczenia do silników benzynowych i diesla. Specyfikacje: ACEAA3-98 (wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji) /B3-98 (wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem) ACEA A3/B3 ---> "Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika" i API SM/CF a Diesel Synthoil ma specyfikacje skierowane tylko pod kątem diesla : ACEA B4-04 (dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa) i API CF.
                                      Jak do AGR to kup LM Diesel Synthoil 5w40 z Millersa też powinieneś być zadowolony. Valvo mnie jakoś nie przekonuje jesli chodzi o "kulturę" pracy silnika CCS przy -30C wynosi 6600 a to zbyt wysoko jesli chodzi o lepkość strukturalną dla pełnego syntetyka ( bo tak naprawdę to jest to porządny olej "syntetyk" Grupy III (hydrorafinowany), dodatkowo słaby NOACK na poziomie 10 hmmm cos mi tu nie pasi z tymi danymi Valvoline IIS 8.5 Detailed Error - 404.0 - Not Found
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez piramida
                                        Tak jestem zadowolony, ale nie jestem specialnym znawcą olejów ani maniakiem więc ten olej spełnia moje wymagania
                                        Kilka zalet:
                                        - zimny silnik cicho pracuje zaraz po odpalniu
                                        - bardzo cięzko doprowadzić do temp 100 stopni nawet przy dolnej osłonie silnika i tem zew ponad 30 stopni
                                        - nie ubywa go przez około 10kkm

                                        Jak dla mnie wystarcza
                                        ta opinia cieszy moje serce bo tez kupiłem ten AFL 5w40 zobaczymy czy też tak będzie jak u ciebie.
                                        Czytałem wypowiedz na jakimś forum użytkownika który zalaną miał motorownie Amsoil napisał że to jak chip tuning jak już raz zmienisz soft to już w każdym aucie bedzie chciał i tak sam z Olejem jak już raz zalejesz to już każdy następny samochód to Amsoil.
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez daneczek76
                                          to jak chip tuning jak już raz zmienisz soft to już w każdym aucie bedzie chciał i tak sam z Olejem jak już raz zalejesz to już każdy następny samochód to Amsoil
                                          ciekawe...jeszcze nie spotkałem się z taka opinią ale kto wie ... :roll:
                                          Daj znać za jakiś czas jak się ten olej u Ciebie sprawuje.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Pidziek, znasz tego Pana? Czy można mu ufać?

                                            Link

                                            Piramida, czy to ten olej którym zalewasz swoją bejbe?

                                            Link

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Dzida
                                              Pidziek, znasz tego Pana? Czy można mu ufać?
                                              Nie znam osobiście, raz tylko rozmawiałem telefonicznie.
                                              Widać olej z beki.
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Dzida
                                                Pidziek, znasz tego Pana? Czy można mu ufać?
                                                temu można :lol: Link :haha:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Witam ekspertów.
                                                  Niby wątek o TDI ale adekwatnego dla TSI brak i mam nadzieje że nie będzie (powielanie) ;-)
                                                  Potrzebna porada.
                                                  Po zakupie auta 1,4 TSI miałem Castrol longlifa a potem przez ~8 tysięcykm Castrola EDGE 5W-30 ale silnik klekotał i za waszą poradą i po przeczytaniu tego wątka zalałem MOTULA Specifica 5W30 504 507 i jestem zadowolony.
                                                  Generalnie jeżdze 60% miasto 40% trasa , 20 tysi rocznie. leje/lałem 507(longlifa) żeby mi ASO dupy nie zawracało ale wymieniam co 15 tysikm.
                                                  Zbliża mi sie kolejna wymiana i pewnie zalałbym ponownie tego samego Motula ale czytam i widze inne alternatywy, chociażby Motul X-clean+.
                                                  Ciekaw jestem waszej rady :lol:
                                                  Co dobrego do TSI ? czy zostać przy starym.?
                                                  kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                                  teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez jamesbondzio
                                                    Niby wątek o TDI ale adekwatnego dla TSI brak i mam nadzieje że nie będzie
                                                    :arrow: :arrow: :arrow: Forum - Octavia Club Polska :diabelski_usmiech słabo szukałeś :terefere
                                                    Poczytasz ten wątek (tylko 62 strony) i napewno sam podejmiesz trafną decyzję jakim olejem masz ochotę zalać swój silniczek
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X