Vaz co ty taki tajemniczy jesteś :roll:
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dzięki, to już znam. Szukam takich parametrów, jak noack, tbn, pompowalność na zimno, sapsy i inne.Zamieszczone przez mylesLooknij TU. Chyba o to właśnie Ci chodzi.
PozdrawiamFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Papier papierem a w praktyce walory użytkowe ukazują że niekiedy olej o nieco lepszej charakterystyce papierowej wypada blado przy innym niby gorszym odpowiedniku inne firmy.
Podobnie jest np. w przypadku Petro Canady i Motula.
niby Duron XL z Petro swoimi parametrami miażdzy Motula Synergie Plus ale po zalaniu do silnika zaczyna sie dramat i przynajmniej kiedys u mnie Pero wyleciała z silnika z hukiem po 500 km jazdy. :szeroki_usmiech
podobnie jest z Mercedesami i olejami Fuchs które przyjeżdzają z Niemiec na takich olejach (pisze z autopsji) ludzie zalewają nasze niby lepsze i tańsze odpowiedniki i zaczynaja się zastanawiać hm ....dlaczego oleju mi zaczyna ubywać auto przyjechało na Fuchsie z Niemiec i nie było żadnych ubytków
Posty w tym stylu to tylko przykład jak to wyglada w praktyce ..
I powiem szczerze jest to dosyć czesty przypadek, auto jeździ w Niemczech na serwisowym oleju Fuchs przyjeżdza i "Panie nie wiem dlaczego ale leje dobry olej i mi ubywa ..." ...Wiecie co, u mnie po zmianie ni z gruszki ni z pietruszki też zaczął palić olej. Nie w ilościach 1l/1000km, ale jednak pali. Auto ma trochę ponad 80 tys przebiegu, wcześniej w Niemczech jeździł na Fuchs. Kiedy go sprowadziłem to jakieś 7 tyś km zrobiłem na tym Fuchs i nie ubywało ani grama. Potem była zmiana na Mobil, niestety Fuchs nie dostaniesz sobie od tak w pierwszym lepszym sklepie z olejami. Na tym Mobilu zaczęło się ubywanie. Na około 10 tyś km wlałem prawie litr. Wychodzi jakieś 100g/1000km. Niby mało, ale mnie to wnerwia.
Ludzie wracaja niekiedy do tego co się zalewa a fabrykach czy to co jest naprawdę dobre i później piszą coś w tym stylu :
To samo dzieje się z olejami GM .Mercfan, mam pierwsze "wyniki" Po wymianie oleju, wylaniu Mobila i zalaniu Fuchs 5w30, na wakacyjnym wyjeździe zrobiłem 4 tys km. Auto nie spaliło grama oleju. Nie wiem, czy to przypadek, ale więcej Mobila NIE WLEJĘ.
Auta jeżdzone na Fuchs-ach czy nawet Motulach robią dobre przebiegi i nic się nie dzieje, a Ci co leją oleje ze 70-100zł mają później problemu ze swoimi ECOTEC-ami po 100 000km i dolewkami na poziomie 1L/1000km.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
No a czego się spodziewać po oleju 5W-30 który jest tańszy od zwykłych przeciętnych olejów mineralnych ? :lol:Zamieszczone przez OrbitJa miałem zalany silnik tylko 1 raz olejem GM-Dexos 2
Cóż może soba reprezentować olej który kosztuje 64zł za 5L :shock:
Chyba bym wolał zalac najtanszego minerała lotosa 15w40 niz to coś ...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
zgadza się.Zamieszczone przez PidziekPapier papierem a w praktyce walory użytkowe ukazują że niekiedy olej o nieco lepszej charakterystyce papierowej wypada blado przy innym niby gorszym odpowiedniku inne firmy.
na przykład tutaj http://allegro.pl/opel-gm-dexos2-5w3...799361525.html :wink:Zamieszczone przez Orbit64 zł ? gdzie ?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Przejeżdżając dzisiaj Puławską zajrzałem do NORAUTO w Piasecznie. O dziwo bez problemu można dostać tam Motul, zerknąłem też na kod kreskowy oleju NORAUTO. Jak się domyślałem kod kreskowy wskazuje iż olej pochodzi z Francji (czyli producentem jest albo Motul albo Total). Cena dosyć atrakcyjna: ok. 35 PLN brutto za litr, zarówno 5W30 z normą 504/507.00, jak i 5W40 505.01. Zastanawiam się czy się nie skusić przy najbliższej wymianie, choć ten Fuchs też korci. . .
Komentarz
-
-
Niezła reklama Fuchsa - nia ma co 8)Zamieszczone przez PidziekPapier papierem a w praktyce walory użytkowe ukazują że niekiedy olej o nieco lepszej charakterystyce papierowej wypada blado przy innym niby gorszym odpowiedniku inne firmy.
Podobnie jest np. w przypadku Petro Canady i Motula.
niby Duron XL z Petro swoimi parametrami miażdzy Motula Synergie Plus ale po zalaniu do silnika zaczyna sie dramat i przynajmniej kiedys u mnie Pero wyleciała z silnika z hukiem po 500 km jazdy. :szeroki_usmiech
podobnie jest z Mercedesami i olejami Fuchs które przyjeżdzają z Niemiec na takich olejach (pisze z autopsji) ludzie zalewają nasze niby lepsze i tańsze odpowiedniki i zaczynaja się zastanawiać hm ....dlaczego oleju mi zaczyna ubywać auto przyjechało na Fuchsie z Niemiec i nie było żadnych ubytków
Posty w tym stylu to tylko przykład jak to wyglada w praktyce ..
I powiem szczerze jest to dosyć czesty przypadek, auto jeździ w Niemczech na serwisowym oleju Fuchs przyjeżdza i "Panie nie wiem dlaczego ale leje dobry olej i mi ubywa ..." ...Wiecie co, u mnie po zmianie ni z gruszki ni z pietruszki też zaczął palić olej. Nie w ilościach 1l/1000km, ale jednak pali. Auto ma trochę ponad 80 tys przebiegu, wcześniej w Niemczech jeździł na Fuchs. Kiedy go sprowadziłem to jakieś 7 tyś km zrobiłem na tym Fuchs i nie ubywało ani grama. Potem była zmiana na Mobil, niestety Fuchs nie dostaniesz sobie od tak w pierwszym lepszym sklepie z olejami. Na tym Mobilu zaczęło się ubywanie. Na około 10 tyś km wlałem prawie litr. Wychodzi jakieś 100g/1000km. Niby mało, ale mnie to wnerwia.
Ludzie wracaja niekiedy do tego co się zalewa a fabrykach czy to co jest naprawdę dobre i później piszą coś w tym stylu :
To samo dzieje się z olejami GM .Mercfan, mam pierwsze "wyniki" Po wymianie oleju, wylaniu Mobila i zalaniu Fuchs 5w30, na wakacyjnym wyjeździe zrobiłem 4 tys km. Auto nie spaliło grama oleju. Nie wiem, czy to przypadek, ale więcej Mobila NIE WLEJĘ.
Auta jeżdzone na Fuchs-ach czy nawet Motulach robią dobre przebiegi i nic się nie dzieje, a Ci co leją oleje ze 70-100zł mają później problemu ze swoimi ECOTEC-ami po 100 000km i dolewkami na poziomie 1L/1000km.
Komentarz
-
-
Panowie, z racji że po raz 3 bede zalewał amsa zastanawiam sie czy przed okresem zimowym zalewać tego co zawsze czyli 5W/40 czy spróbować z 5W/30?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
zalewaj 5W/40 http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx ---> ma CCS przy -30 na poziomie 5171 a 5W/30 przy -30 ma CCS na poziomie 6350 ( więc gorzej!) http://www.amsoil.com/storefront/ael.aspx ( indeksy lepkości przy 40C nie mają tragicznie wielkiej róznicy natomiast CCS wypada zdecydowanie lepiej w wypadku oleju 5W/40)Zamieszczone przez piramidaczy przed okresem zimowym zalewać tego co zawsze czyli 5W/40 czy spróbować z 5W/30?
Chyba że brałeś pod uwagę jakiś inny 5W/30 bez rekomendacj dla VW ?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzięki za odpowiedz, zalewam tego samego co wcześniej, jako ciekawostkę dodam że olej zmieniam co około 10kkm i jak tak dalej pójdzie to za dwie wymiany kolejna będzie gratis bo z każdego baniaka zostaje trochę oleju a ponieważ oleju nie ubywa to bedzie jak znalazł :wink:Zamieszczone przez PAOLO ESCOzalewaj 5W/40 http://www.amsoil.com/storefront/ael.aspx ---> ma CCS przy -30 na poziomie 5171 a 5W/30 przy -30 ma CCS na poziomie 6350 ( więc gorzej!) http://www.amsoil.com/storefront/ael.aspxZamieszczone przez piramidaczy przed okresem zimowym zalewać tego co zawsze czyli 5W/40 czy spróbować z 5W/30?
Chyba że brałeś pod uwagę jakiś inny 5W/30 bez rekomendacj dla VW ?
Bardzo dobrze mi sie sprawuje ten olej więc nie będe szukać dziur w całym, nie brałem pod uwagę oleju bez rekomendacji dla VWsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOJa widzę jesteś z tego Amsoila AFL 5W/40 zadowlony.
Porównam go kiedyś z LM Diesel Synthoil 5W/40 jak już zabraknie go w sprzedaży i trzeba będzie myśleć nad zmianą.
Tak jestem zadowolony, ale nie jestem specialnym znawcą olejów ani maniakiem więc ten olej spełnia moje wymagania
Kilka zalet:
- zimny silnik cicho pracuje zaraz po odpalniu
- bardzo cięzko doprowadzić do temp 100 stopni nawet przy dolnej osłonie silnika i tem zew ponad 30 stopni
- nie ubywa go przez około 10kkm
Jak dla mnie wystarcza :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Tak to tylko w Polsce.Zamieszczone przez DzidaWITAM MAM DZIŚ DO ZAOFEROWANIA KANISTRY PO OLEJU CASTROL 4L
Tak to jest idealny wybór.Panowie, z racji że po raz 3 bede zalewał amsa zastanawiam sie czy przed okresem zimowym zalewać tego co zawsze czyli 5W/40
Do tego możemy zrobić badanie w Blackstone z analiza spektralną za 100zł (TAN + TBN to 130zł) i bedzie czarno na białym.
Zestawy do pobierania próbek naklejki i wężyki mam w razie czego :-)
Zreszta każdy olej możemy tak zbadać na marginesie :-)
Jakby ktos był chętny to powysyła się trochę tego i zweryfkuje pewne rynkowe niuanse :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
To ja mam proste pytanie do ekspertów. Który z tych syntetyków wybrać:
LM Synthoil 5w40 (czym się różni od Synthoil High Tech?)
TBN: 7< ? nie mogę znaleźć nigdzie pewnej informacji
Wskaźnik lepkości 170
Temperatura płynięcia -45°C
Valvoline SYNPOWER 5W-40
TBN, mg KOH/g 11.6
Pour Point, ºC -45
Viscosity Index 178
Wskażnik lepkości większy, ale nie mogę znaleźć nigdzie potwierdzenia tych danych z tej strony. TBN też dużo wyższe.
Millers Oils XFS 5W-40
Indeks lepkości 165
Temperatura krzepnięcia -42oC
TBN ??
Parametry niby gorsze, ale Paolo pisał, że mają najlepszą bazę?
Skłaniam się ku Valvoline, ale LM kusi mnie tym wyciszeniem silnika u konkona.
Komentarz
-
-
Z tych trzech wymienionych powinieneś być najbardziej zadowolony z LM Diesel Synthoil 5w40 napewno jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika (kwestia użytkownika czego oczekuje od danego oleju).
Synthoil High Tech to praktycznie to samo - ma dodane dopuszczenia do silników benzynowych i diesla. Specyfikacje: ACEAA3-98 (wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji) /B3-98 (wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem) ACEA A3/B3 ---> "Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika" i API SM/CF a Diesel Synthoil ma specyfikacje skierowane tylko pod kątem diesla : ACEA B4-04 (dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa) i API CF.
Jak do AGR to kup LM Diesel Synthoil 5w40 z Millersa też powinieneś być zadowolony. Valvo mnie jakoś nie przekonuje jesli chodzi o "kulturę" pracy silnika CCS przy -30C wynosi 6600 a to zbyt wysoko jesli chodzi o lepkość strukturalną dla pełnego syntetyka ( bo tak naprawdę to jest to porządny olej "syntetyk" Grupy III (hydrorafinowany), dodatkowo słaby NOACK na poziomie 10 hmmm cos mi tu nie pasi z tymi danymi Valvoline http://www.lubricant.sg/Product%20In...wer%205W40.pdfPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ta opinia cieszy moje serce bo tez kupiłem ten AFL 5w40 zobaczymy czy też tak będzie jak u ciebie.Zamieszczone przez piramidaTak jestem zadowolony, ale nie jestem specialnym znawcą olejów ani maniakiem więc ten olej spełnia moje wymagania
Kilka zalet:
- zimny silnik cicho pracuje zaraz po odpalniu
- bardzo cięzko doprowadzić do temp 100 stopni nawet przy dolnej osłonie silnika i tem zew ponad 30 stopni
- nie ubywa go przez około 10kkm
Jak dla mnie wystarcza
Czytałem wypowiedz na jakimś forum użytkownika który zalaną miał motorownie Amsoil napisał że to jak chip tuning jak już raz zmienisz soft to już w każdym aucie bedzie chciał i tak sam z Olejem jak już raz zalejesz to już każdy następny samochód to Amsoil.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
ciekawe...jeszcze nie spotkałem się z taka opinią ale kto wie ... :roll:Zamieszczone przez daneczek76to jak chip tuning jak już raz zmienisz soft to już w każdym aucie bedzie chciał i tak sam z Olejem jak już raz zalejesz to już każdy następny samochód to Amsoil
Daj znać za jakiś czas jak się ten olej u Ciebie sprawuje.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Nie znam osobiście, raz tylko rozmawiałem telefonicznie.Zamieszczone przez DzidaPidziek, znasz tego Pana? Czy można mu ufać?
Widać olej z beki.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
temu można :lol: http://allegro.pl/listing.php/user?u...&change_view=1 :haha:Zamieszczone przez DzidaPidziek, znasz tego Pana? Czy można mu ufać?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam ekspertów.
Niby wątek o TDI ale adekwatnego dla TSI brak i mam nadzieje że nie będzie (powielanie) ;-)
Potrzebna porada.
Po zakupie auta 1,4 TSI miałem Castrol longlifa a potem przez ~8 tysięcykm Castrola EDGE 5W-30 ale silnik klekotał i za waszą poradą i po przeczytaniu tego wątka zalałem MOTULA Specifica 5W30 504 507 i jestem zadowolony.
Generalnie jeżdze 60% miasto 40% trasa , 20 tysi rocznie. leje/lałem 507(longlifa) żeby mi ASO dupy nie zawracało ale wymieniam co 15 tysikm.
Zbliża mi sie kolejna wymiana i pewnie zalałbym ponownie tego samego Motula ale czytam i widze inne alternatywy, chociażby Motul X-clean+.
Ciekaw jestem waszej rady :lol:
Co dobrego do TSI ? czy zostać przy starym.?kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
:arrow: :arrow: :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...6202&start=915 :diabelski_usmiech słabo szukałeś :terefereZamieszczone przez jamesbondzioNiby wątek o TDI ale adekwatnego dla TSI brak i mam nadzieje że nie będzie
Poczytasz ten wątek (tylko 62 strony) i napewno sam podejmiesz trafną decyzję jakim olejem masz ochotę zalać swój silniczek
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-

Komentarz