Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Orbit
    Rider
    • 2010
    • 486

    dlatego ja zakupie ten olej jak się pokaże na rynku , takie załatwianie to o kant D... potłuc . to nie kiełbasa za czasów komuny :lol:
    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

    Komentarz

    • czyzyk64
      Elegance
      • 2008
      • 866

      jakoś ten kolega Rtrocki nie przemawia do mnie za bardzo, absolutnie sorki i nie chce wydawać pochopnych opini, ale coś mi za bardzo to zagmatwane, raz jest na forum i bardzo sie udziela teraz nie ma dostępu do internetu, w paczce niby mu przysłali xtl 1 butelke ,a reszta zwykły fuchs. Ja kupiłem w sklepie ten zwykły, za 125 zł ( podrożał troche od ostatniego zakupu - 118zł) W Gdańsku nie ma problemu ze zwykłym fuchsem , tylko trzeba wcześniej zamówić telefonicznie, mysle , że tak za pól roku to bedzie też dostepny bez problemu ten XTL.

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        Zamieszczone przez przemek88
        Panowie jeżdżę teraz na mobilu ale jakoś nie jestem z niego zadowolony
        ja tak samo bo jakoś sam silnik na ESP głosniej pracuje niż na Castrolu który miałem wcześniej:
        Wybiorę między AGIP 7007 który plecali koledzy
        chodzi jeszcze mi pogłowie Motul.
        A najbardziej kręci mnie przetestowanie i zalanie samochodu Gulfem:
        Gulf Oil jest jednym z wiodących dostawców paliw i środków smarnych dla sektora samochodowego, motocyklowego, morskiego, rolniczego i przemysłowego.

        Okazuje się że mam dobrze wyposażaną w Olsztynie Hurtownie Olejów ze sklepem i jest w czym wybierać co najważniejsze pod ręką; http://www.olpol.com.pl/
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          k
          Zamieszczone przez daneczek76
          AGIP 7007
          full syntetyk A5B5 VW 506.01 :P

          Oleje silnikowe Gulf sprzedawane w Europie (czyli i u nas), są produkowane i konfekcjonowane w Holandii.
          Gulf - na papierze parametry OK ale z tego co słyszałem nie każdy silnik go lubi (zdecydowanie silniki Japońskie za nim nie przepadają :wink: natomiast silniki VW podobno tolerują z dobrymi wynikami) - ale ja osobiście tego nie potwierdzę- najlepiej niech wypowiedzą się użytkownicy TDI zalewający silnik Gulfem.
          Porównaj parametry fizykochemiczne kilku olejów i wtedy będziesz wiedział, który jest lepszy.
          Sama nazwa, marka wcale nie musi i często nie idzie w parze z faktyczną jakością, co najwyżej z ceną, bo reklamy są kosztowne.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • KubaMpakiet
            Rider
            • 2011
            • 279

            Witam, jestem tu pierwszy raz i najpierw wielki szacun dla wiedzy PAULO ESCO, czytalem ok 50 ostatnich stron i mam takie male zestawienie-AMSOIL European 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil vs VALVOLINE 5W-30 XL III 5W30 vs LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40, wszystkie na bazie syntetycznej.... czekam na opis od PAULO pozdro...
            kod silnika auy 115 ps vw
            Audi 1.8T AVJ

            Silnik smaruje
            Ravenol SSL

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Kuba - konkretniej .... 1.9 TDI VW Bora, Sharan?
              Jaki przebieg auta? Stan silnika? Z Amsoilem różnie bywa - niekiedy ciężko go dostać a to duży minus przy częstszej wymianie- ma normę 505.01 - pompowtryski PD.
              Valvoline XL III 5W/30 jest z normą 507.00 - i odpada - nie ten olej nie do tego silnika.
              LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 jest do silnika 1,9 TDI na VP - pompie.
              TY masz pompowtryski PD czy VP?

              Zamieszczone przez KubaMpakiet
              wszystkie na bazie syntetycznej
              - nie do końca bo Voalvoline na 99% nie jest full syntetykiem co nie znaczy że jest to zły olej.

              Jeśli silnik jest na VP to ja z w/w wybieram LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40.
              Jeśli na pompowtryskiwaczach to żaden z powyższych.

              Kuba wybrałeś trzy rodzaje olejów praktycznie każdy do innej generacji silnika z różnymi normami. :roll:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • KubaMpakiet
                Rider
                • 2011
                • 279

                Sharan, PD,silnik igla 187 tysi 100%, obecnie do wszystkiego leje TT4100, bo mam jeszcze bmw 320d 02r ale myslalem zeby przejsc na cos syntetycznego
                Audi 1.8T AVJ

                Silnik smaruje
                Ravenol SSL

                Komentarz

                • shok
                  RS
                  • 2009
                  • 2070
                  • Octavia I (1U2)
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Oleje silnikowe Gulf sprzedawane w Europie (czyli i u nas), są produkowane i konfekcjonowane w Holandii.
                  W Holandii w każdym warsztacie proponują kroon oil.W sumie w Polsce nie znana marka ale tu w każdym warsztacie stoją beczki tych olejów.Czy dobry nie mam pojęcia ale leją go do prawie wszystkich aut.
                  http://www.kroon-oil.com/de/ są różne języki ale niemiecki więcej ludzi zna

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Kuba - LM TT 4100 daje radę? Jesteś z niego zadowolony? Jak tak to zostaw i zmieniaj olej co 15 tys i będzie OK.
                    Do silnika z normą 505.01 praktycznie nic ciekawszego nie zalejesz a napewno nie full syntetyka 0W/40 jeśli już to są syntetyki LL z normą 506.01 ale o lepkości 0W/30 ale przy takim przebiegu do Sharana - jak by nie było obciążonego bardziej nie zalał bym tego oleju.
                    Zostaw LM TT 4100 5W/40 lub jak chcesz poszukaj Fuchs Titan GT1 5W/40 http://allegro.pl/olej-fuchs-germany...445276497.html Ja bym raczej nie szukał czegoś innego ew LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40 - dokładnie TEN - ma tak dobre parametry(praktycznie jak full syntetyk), że może wpędzić w kompleksy nawet Amsoila :P - to nie jest żart!
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • KubaMpakiet
                      Rider
                      • 2011
                      • 279

                      Daje rade jak cholera, mam porownanie z edge 5w40- castrol nie ma startu pod wzgledem kultury pracy, ale tak czytam twoje wypowiedzi i zaczynam myslec ze najlepiej miec w motorze cos full synthetic... chyba faktycznie dam sobie spokuj i nie bede kombinowal...
                      Audi 1.8T AVJ

                      Silnik smaruje
                      Ravenol SSL

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez shok
                        W Holandii w każdym warsztacie proponują kroon oil.
                        shok - takie wytwórnie olejów mają bardzo ciekawe produkty. Już wpadł mi w oko jeden z nich :P

                        Helar SP 0W30


                        VW 503.00/506.00/506.01
                        ACEA A1/B1, A5/B5
                        Kupił bym jego :szeroki_usmiech

                        Typische Standardanalysen
                        Dichte bei 15 °C, kg/l 0,857
                        Viskosität -30 °C, mPa.s 3100 suuuper wynik
                        Viskosität 40 °C, mm²/s 55,30
                        Viskosität 100 °C, mm²/s 10,10
                        Viskositätsindex 174
                        Flammpunkt COC, °C 226
                        Fließpunkt, °C -50
                        Basenzahl, mgKOH/g TBN 10,2
                        Sulfataschegehalt, % 1,28

                        Do 1,9 TDI na PD miodzio jak dla mnie :szeroki_usmiech

                        [ Dodano: Sob 05 Mar, 11 22:28 ]
                        Zamieszczone przez KubaMpakiet
                        zaczynam myslec ze najlepiej miec w motorze cos full synthetic... chyba faktycznie dam sobie spokuj i nie bede kombinowal...
                        full syntetyk na bazie PAO ma też swoje miusy tak samo jak sam olej oparty o estry stąd oleje mieszanki estrów i PAO. Oleje w nowej syntetycznej technologii także spełniają swoję rolę.

                        cytuję:

                        "Do pracy w niskich i wysokich temperaturach lepiej niż oleje mineralne nadają się oleje syntetyczne. Bazy olejowe o wysokim wskaźniku lepkości i stosunkowo niskiej lotności są rozwijane tak, aby odpowiadać potrzebom techniki. Takimi surowcami są bazy z hydrokrakingu, poli-a-olefiny i estry.

                        Estry mają doskonałą stabilność termiczną i dlatego są szeroko stosowane w wysokich temperaturach. Posiadają jednak kilka poważnych wad, m.in. same estry powodują uszkodzenie uszczelek. W umiarkowanych temperaturach i w obecności wody zwykle rozkładają się do kwaśnych produktów. Podobna reakcja występuje z ważnymi dodatkami, takimi jak ditiofosforany cynku, co prowadzi do wzrostu zużycia. Estry mogą powodować korozję takich metali, jak miedź i ołów. Wszystkie te wady mogą być zminimalizowane przez staranną selekcję użytych estrów, ale dążenie do zastosowania odpowiednich estrów jest zwykle drogie.

                        Poli-a-olefiny mają bardzo wysoki wskaźnik lepkości, niską lotność i niską temperaturę krzepnięcia. Ponieważ są one zasadniczo alkenami wielocząsteczkowymi, mają one ubogie właściwości stabilności oksydacyjnej, ale reagują bardzo dobrze na dodatki przeciwutleniające. Poli-a-olefiny z powodu swojej „parafinowej” natury, zwykle powodują kurczenie się elastomerów. Dodatki uszlachetniające olej silnikowy mają ograniczoną rozpuszczalność w poli-a-olefinach. - dlatego oleje w technologii syntetycznej są lepsze pod tym względem bo lepiej w nich te dodatki się rozpuszczają.

                        Wiele syntetycznych olejów silnikowych jest więc mieszanką estrów i poli-a-olefin, co optymalizuje rozpuszczalność dodatków i ich oddziaływanie na uszczelki.

                        Struktura chemiczna olejów bazowych z hydrokrakingu jest bardzo podobna do poli-a-olefin. W wielu przypadkach dają podobne korzyści do tradycyjnych syntetyków, chociaż pod kilkoma względami są one lepsze.
                        Bazy olejowe hydrokrakowane zawierają znacznie mniej siarki i węglowodorów aromatycznych niż bazy mineralne. Parametry te rzutują na właściwości użytkowe olejów gotowych, na czas życia olejów oraz oddziaływanie na środowisko. Im mniejsza ilość węglowodorów aromatycznych, tym wolniej zachodzą procesy starzeniowe oleju silnikowego, ponieważ związki aromatyczne w bazie olejowej starzeją się najszybciej."

                        Stąd wynika min. te całe zamieszanie w nazwach syntetyczny - full syntetyczny (ale o tym już pisałem).
                        Zostaw ten olej który masz
                        Zamieszczone przez KubaMpakiet
                        Daje rade jak cholera,
                        no i nie ma co kombinować
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • XRS
                          Classic
                          • 2010
                          • 21

                          .




                          Trochę historii motoryzacji... Nie można zrozumieć istoty tuningu bez znajomości, choćby pobieżnej, podstawowych procesów fizycznych, a ściślej fizyko-chemicznych zachodzących w silniku. Wiedza o tym jak zamienić nalane do baku paliwo w energię umożliwiającą nam jazdę samochodem, ba, jak to zrobić w sposób jak najbardziej efektywny, rozwija się od 1879 roku, kiedy to skonstruowano pierwszy silnik spalinowy. W roku 1883 Daimler zaprezentował silnik benzynowy pracujący z zawrotną jak na ówczesne czasy prędkością 900 obr/min. Tak popularne dzisiaj, szczególnie w samochodach z silnikami wysokoprężnymi doładowanie opatentowano już w roku 1897, a praktycznie stosowano od czasów pierwszej wojny światowej. W 1908 roku wyjeżdża z fabryki Mercedes wyposażony w silnik z dwoma świecami na cylinder (popularny Twin Spark w dzisiejszych samochodach Alfa Romeo), a w 1912 roku Peugeot zastosował wielozaworową głowicę z czterema zaworami [...]





                          .

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            ACEA A1/B1, A5/B5
                            Kupił bym jego :szeroki_usmiech
                            Tyle że konstrukcja VW zaleca A3/B4 więc min. HTHS min. 3.5
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              konstrukcja VW zaleca A3/B4 więc min. HTHS min. 3.5
                              konstrukcja zaleca?
                              VW tak jak i wielu producentów samochodów osobowych
                              stworzył system własnych specyfikacji jakosciowych olejów smarowych.
                              Optymalnie, zalecany jest dobór oleju do samochodu ze wzgledu na odpowiedni kod specyfikacji producenta. Wymogi wybranych specyfikacji jakosciowych często sie pokrywaja, toteż jakoścć dużej liczby olejów jest charakteryzowana przez wiecej niż jedna specyfikację jakosciową.
                              Te same specyfikacje jakosciowe moga byc przyporzadkowane olejom różnych klas lepkosciowych,jednak wymogi najnowszych specyfikacji ograniczaja sie do klas lepkosciowych 0W/5W/30/40 a najczesciej do klasy 5W/30.
                              W przypadku gdy producent oleju spełniajacego wymagania danej specyfikacji wystapi do producenta pojazdu o formalne potwierdzenie jakosci - olej może uzyskać tzw. aprobate. W rzeczywistosci, dowolny producent srodków smarowych może sie ubiegać o pozyskanie, dla swoich produktów, aprobat koncernów:
                              VW, MB, GM/Opel, BMW oraz Porsche.
                              Ford ustanowił wymagania jakosciowe dot. olejów smarowych
                              jednak nie prowadzi systemu formalnej certyfikacji.
                              Koncerny PSA, Renault i FIAT wydają aprobaty tylko preferowanym przez siebie producentom olejów smarowych i tylko na oleje do tzw. pierwszego
                              (fabrycznego) zalania.



                              http://maxol.com.pl/info/18.pdf ( w biuletynie Cz. 2. w tabeli dotyczącej VW wpisano błędne dane)

                              Tak więc olej spełniający normę VW może mieć ACEA:
                              A3/B3-B4 lub A5/B5 widać to wyraznie w normach 505.01/507.00 lub 506.01.
                              W czym problem?
                              A "konstrukcja" - jak zwał tak zwał :roll: na 100% nie zaleca stosowanie wyłącznie olejów A3/B4.
                              Jeśli już to ująłbym to w ten sposób że VW preferuje oleje A3B3-B4 z podwyższonym HTHS w granicy 3,5.
                              A3/B3-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa s].
                              A3/B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
                              A5/B5-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej o niskiej lepkości i tarciu wewnętrznym, zalecany do użycia w wysoko obciążonych silnikach benzynowych i wysilonych vanach z jednostką Diesla wymagających wydłużonych okresów pomiędzy wymianami. Jest to olej energooszczędny o klasie lepkości SAE 0W-20, 0W-30 i 5W-30, jak również niskiej lepkości na ścinanie HTHS 2,9-3,5 [mPa s]; stąd może być nieodpowiedni dla niektórych silników.

                              A5/B5 Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu. Odpowiada ACEA A3, jednak z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu
                              do oleju referencyjnego musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%.
                              Załączone pliki
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • przemek88
                                Rider
                                • 2009
                                • 613

                                jeżdżę teraz na mobilu ale jakoś nie jestem z niego zadowolony zastanawiam się nad zimną na olej formy Lotos lub Valvoline co o tym myślicie?

                                Mam przejechane 105tyś km


                                Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez przemek88
                                  Lotos lub Valvoline co o tym myślicie?
                                  jestem za
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • przemek88
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 613

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Zamieszczone przez przemek88
                                    Lotos lub Valvoline co o tym myślicie?
                                    jestem za
                                    a możesz jakiś polecić? Teraz mam 5W/40

                                    a może ten z Lotosa:
                                    Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.


                                    a Valvoline :

                                    Valvoline doesn’t just set the bar for premium products and services. We raise it. Relentless innovation has been at the heart of our company since 1866. From leading-edge lubricants to best-in-class automotive maintenance, we go the extra mile so your car can, too.


                                    Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                    Komentarz

                                    • KubaMpakiet
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 279

                                      PAOLO - Bazy olejowe hydrokrakowane zawierają znacznie mniej siarki i węglowodorów aromatycznych niż bazy mineralne.- tu nie powinno byc porownania do baz pao?, bo normalne ze wszysto jest lepsze jak mineral...
                                      Audi 1.8T AVJ

                                      Silnik smaruje
                                      Ravenol SSL

                                      Komentarz

                                      • Tomek_dx
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 398

                                        PAOLO ESCO, Mam pytanie podsumówujące ponad 100 stron tego postu

                                        Po przeczytaniu ok 100 stron od natłoku wiadomości mam mętlik w głowie. Po pierwsze nie jestem do końca zadowolony z głośniej pracy i rozruchu silników na oleju Motul. Dodatkowo ostatnio pojawił się post o problemach w silnikach BXE (oczywiście niepotwierdzonych, ze szklankami i wałkiem po Motulu)

                                        Chcę w dwóch autach zastosować Olej Liqui Moly cenowo do ok 200- 220PLN za 5L całoroczny 5W40, wymiana co 15tys najbliższy olejowi syntetycznemu lub fullsyntetyk

                                        Pierwszy pacjent to O1 1.9TDI ALH ale po wymianie wtrysków i podniesieniu mocy na 146KM. Min norma 505.00 Rozumiem że z olejów LM najlepszy będzie Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40?

                                        A czym różnią się jeszcze dwa pozostałe oleje tj LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 oraz Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, w sumie który z tych trzech będzie najlepszy do powyższego silnika?

                                        Drugi pacjent to O2 1.9TDI BXE standardowo 105KM bez DPF. Min norma 505.01 więc z olejów LM pozostaje chyba LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40. Rozumiem że LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 byłby lepszy ale ta Octa jest b. mało jeżdżona (15-20tys rocznie) i jak teraz zmienię olej to przez całe lato do następnej zimy Octa będzie na nim jeździła. W sumie na lato i dla turbiny lepszy chyba będzie 5W40 niż 5W30 czy ja dobrze rozumuję?
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • neck99
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1326

                                          Nie chce was martwić tym XTL ale jak wspomniałem. Byłem juz 2 razy w Fuchsie w Gliwicach i za każdym razem mówią mi ze XTL to na razie marketing. Dostępność będzie w I połowie 2011 roku. Na razie nie ma szans na jego ściągnięcie oficjalnie jak i nie oficjalnie.
                                          Nawet próbowałem z handlowcem zagadać czy jak ma dojście do Niemców moze by prywatnie ściągnąć - też nie ponoć nie sprzedają jeszcze i mam poczekać.

                                          Stąd zakupiłem tam kilka butelek Fuchsa GT1 5W40 dla siebie jak i chłopaków z OCP bo było ich kilku. U siebie zmieniałem w piątek. I powiem tak :

                                          - po wymianie pierwsze uruchomienie po przepłukaniu silnika LiqyMoly Pro LINE [silnik tak samo pracował jak na motulu]

                                          - po zagrzaniu silnika czyli po powrocie do domu ok 60 km zanim zaparkowałem w garażu wyszedłem posłuchać i silnik pracował jak by bardziej miękko. Wiem, że świeży olej robi swoje ale stary miał zaledwie 8 tys

                                          - w sobotę jak i niedziele zauważyłem ze juz rano na zimnym silniku pracuje on bardziej miękko. Nie jest to jakoś bardzo odczuwalne ale jeżdżę dziennie autem więc odczuwam różnicę. Na pewno jak by mi ktoś wymienił olej podczas mojej niewiedzy zauważył bym to rano podczas pierwszych kilometrów.

                                          generalnie zostaje juz przy Fuchs Silnik ładniej pracuje, olej w dobrej cenie i kupuje go bezpośrednio u producenta - wiec pewność co do zawartości

                                          Jak sie pokaże XTL maja dać mi znac to bede na pewno lał go do siebie jak i do zony.


                                          BTW: akurat jak byłem na wymianie do warsztatu kumpla podjechał gość z LiqyMoly. Rozmawiałem z nim na temat kilku dodatków bo je stosuje u siebie i wszedłem na temat olejów TT. Pokazał mi tetsy jakie zrobił LiqyMoly badając oleje. I okazało się ze Liqy moly bylo na 2 miejscu w tym zestawieniu. Na pierwszym był Fuchs Strasznie mnie to rozbawiło gdyż spodziewałem się ze jak test LiqyMoly to bedzie on na 1 a jednak nie Raz tylko w jednym z testów był na 1 a fuchs na 2 gdy badali olej 5w30 w niskich temperaturach. Ciutek dosłownie o wlos był lepszy TT. Niestety testów nie otrzymałem

                                          tak, że LM i Fuchs to jednak solidna niemiecka technologia
                                          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                          Komentarz

                                          • czyzyk64
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 866

                                            neck99, ile płacisz u siebie za flaszke 4l fuchsa. Na półnpcy u mnie banka 4l kosztuje 125 zł. Fuchs nie jest tak rozreklamowany, wiec i podróbek bedzie zdecydowanie mniej, w przeciwienstwie do innych bardzo popularnych marek i to kolejny jego plus.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Tomek_dx
                                              Pierwszy pacjent to O1 1.9TDI ALH ale po wymianie wtrysków i podniesieniu mocy na 146KM. Min norma 505.00 Rozumiem że z olejów LM najlepszy będzie Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40?
                                              zdecydowanie TAK (olej na bazie PAO) VW 505.00 tak jak powinni być. A może Lotos 5W/40? Wcale nie gorszy parametrami a o wiele tańszy?

                                              Zamieszczone przez Tomek_dx
                                              Drugi pacjent to O2 1.9TDI BXE standardowo 105KM bez DPF. Min norma 505.01 więc z olejów LM pozostaje chyba LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40.
                                              TAK. Albo LM Top Tec 4100 5W/40 albo Fuchs Titan GT1 5W/40 oba mają normą 505.01 i oba napewno spokojnie dadzą radę w tym silniku. W TT 4200 bym się nie pchał przy Twoim przebiegu. Nawet gdy zrobisz do jesieni 15 tys km to zmienisz olej na nowy przed zimą a to duży +. Użycie TT 4200 5W/30 i zmiana po 15 tys km to tak średnio opłacalny interes. W dodatku LM TT 4100 lepiej spełni swoje zadanie w zakresie ochrony silnika w lecie (w każdym razie nie będziesz musiał się bać o olej w upały). Tak więc albo TT4100 albo Fuchs GT1 5W/40...albo Lotos PRO 5W/40!
                                              Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 do BXE odpada - brak normy 505.01
                                              Ja do BXE też mam już LM 4100 kupiony. Gdybym miał jeszcze raz kupować pewnie kupił bym Fuchs'a GT1 5W/40 :P albo.... LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control.
                                              Myślę także nad przejściem na A5B5 z normą 506.01 i kupnem jakiegoś full syntetyka 0W/30 ( nie obawiam się że olej zagotuje się w lecie). Jeśli nie zmienię go teraz na lato to na zimę w 100% będzie dokładnie ta lepkość oleju.
                                              http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control - naprawdę bardzo dobry olej i stosunek ceny do jakości jest na właściwym pozimie. Jeśli jeszcze ktoś uśmiecha się na myśl o Lotosie to radzę zweryfikować swoje poglądy ten olej może wpędzić w kompleksy naprawdę uznane marki.
                                              A dokładnie w/w produkt jest naprawdę bardzo dobry aż zaskakująco dobry. No i kupując go macie 99,99% pewności że nikt go nie podrobił :P

                                              Zamieszczone przez Tomek_dx
                                              W sumie na lato i dla turbiny lepszy chyba będzie 5W40 niż 5W30 czy ja dobrze rozumuję?
                                              dobrze - choć zapewniam że 5W/30 też dobrze ochroni silnik.

                                              Zamieszczone przez neck99
                                              generalnie zostaje juz przy Fuchs Silnik ładniej pracuje, olej w dobrej cenie i kupuje go bezpośrednio u producenta - wiec pewność co do zawartości
                                              to cieszy że jesteś zadowolony, jak widać forum się przydaje

                                              Zamieszczone przez neck99
                                              I okazało się ze Liqy moly bylo na 2 miejscu w tym zestawieniu. Na pierwszym był Fuchs
                                              w którymś z postów w porównaniu napisałem że Fuchs chyba prześcignał jednak troszkę Liqui Moly i jego produkty wypadają parametrami odrobinę lepiej. Ciekawe które produkty porównywali :roll: Bo LM ma też kilka ciekawych olejów które w Polsce są nieosiągalne kurna... :evil: nie kumam tej durnej polityki Niemców. Nie chcą udostępnić Polakom lepszych, nowszych produktów albo uważają że na nasz rynek wystarczy podstawowy i to w dodatku okrojony asortyment. :?

                                              Zamieszczone przez neck99
                                              tak, że LM i Fuchs to jednak solidna niemiecka technologia
                                              no baaaa mi nie musisz o tym mówić :wink:

                                              [ Dodano: Nie 06 Mar, 11 22:13 ]
                                              Zamieszczone przez neck99
                                              zakupiłem tam kilka butelek Fuchsa GT1 5W40 dla siebie jak i chłopaków z OCP bo było ich kilku
                                              no co jest chłopaki proszę podzielić się informacjami na temat Fuchsa i LM ...trochę osób kupiło te oleje z tego co wiem. Krytykować też wolno jak najbardziej :lol:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • neck99
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1326

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                neck99 napisał/a:
                                                generalnie zostaje juz przy Fuchs Silnik ładniej pracuje, olej w dobrej cenie i kupuje go bezpośrednio u producenta - wiec pewność co do zawartości
                                                to cieszy że jesteś zadowolony, jak widać forum się przydaje
                                                PAOLO ESCO, especially thanks to Y O U ... :elegant

                                                czyzyk64, podobna cena bo brałem pojedyncze partie. Obiecali mi dobra cene na XTL-e jak będę brał większa ilość tj co najmniej 5x4L lub 20x1L. Tak, że myślę ze nie będzie problemu bo ja zawsze będę brał co najmniej 10 litrów dla siebie i zony na kolejne 10 na pewno sie ktoś z forum złapie
                                                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                Komentarz

                                                • dwaoka
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 927

                                                  tutaj chciałem podziękować serdecznie koledze neck99 , za ekspresową wysyłkę litra Fuchsa, powoli zbieram graty i na wiosne wymiana i płukanka także u mnie...
                                                  bkc+dsg

                                                  Komentarz

                                                  • neck99
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1326

                                                    Zamieszczone przez dwaoka
                                                    tutaj chciałem podziękować serdecznie koledze neck99 , za ekspresową wysyłkę litra Fuchsa, powoli zbieram graty i na wiosne wymiana i płukanka także u mnie...
                                                    no problema
                                                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...