dlatego ja zakupie ten olej jak się pokaże na rynku , takie załatwianie to o kant D... potłuc . to nie kiełbasa za czasów komuny :lol:
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
jakoś ten kolega Rtrocki nie przemawia do mnie za bardzo, absolutnie sorki i nie chce wydawać pochopnych opini, ale coś mi za bardzo to zagmatwane, raz jest na forum i bardzo sie udziela teraz nie ma dostępu do internetu, w paczce niby mu przysłali xtl 1 butelke ,a reszta zwykły fuchs. Ja kupiłem w sklepie ten zwykły, za 125 zł ( podrożał troche od ostatniego zakupu - 118zł) W Gdańsku nie ma problemu ze zwykłym fuchsem , tylko trzeba wcześniej zamówić telefonicznie, mysle , że tak za pól roku to bedzie też dostepny bez problemu ten XTL.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemek88Panowie jeżdżę teraz na mobilu ale jakoś nie jestem z niego zadowolony
Wybiorę między AGIP 7007 który plecali koledzy
chodzi jeszcze mi pogłowie Motul.
A najbardziej kręci mnie przetestowanie i zalanie samochodu Gulfem:
Gulf Oil jest jednym z wiodących dostawców paliw i środków smarnych dla sektora samochodowego, motocyklowego, morskiego, rolniczego i przemysłowego.
Okazuje się że mam dobrze wyposażaną w Olsztynie Hurtownie Olejów ze sklepem i jest w czym wybierać co najważniejsze pod ręką; http://www.olpol.com.pl/[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
kZamieszczone przez daneczek76AGIP 7007
Oleje silnikowe Gulf sprzedawane w Europie (czyli i u nas), są produkowane i konfekcjonowane w Holandii.
Gulf - na papierze parametry OK ale z tego co słyszałem nie każdy silnik go lubi (zdecydowanie silniki Japońskie za nim nie przepadają :wink: natomiast silniki VW podobno tolerują z dobrymi wynikami) - ale ja osobiście tego nie potwierdzę- najlepiej niech wypowiedzą się użytkownicy TDI zalewający silnik Gulfem.
Porównaj parametry fizykochemiczne kilku olejów i wtedy będziesz wiedział, który jest lepszy.
Sama nazwa, marka wcale nie musi i często nie idzie w parze z faktyczną jakością, co najwyżej z ceną, bo reklamy są kosztowne.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam, jestem tu pierwszy raz i najpierw wielki szacun dla wiedzy PAULO ESCO, czytalem ok 50 ostatnich stron i mam takie male zestawienie-AMSOIL European 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil vs VALVOLINE 5W-30 XL III 5W30 vs LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40, wszystkie na bazie syntetycznej.... czekam na opis od PAULO pozdro...
kod silnika auy 115 ps vwAudi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Kuba - konkretniej .... 1.9 TDI VW Bora, Sharan?
Jaki przebieg auta? Stan silnika? Z Amsoilem różnie bywa - niekiedy ciężko go dostać a to duży minus przy częstszej wymianie- ma normę 505.01 - pompowtryski PD.
Valvoline XL III 5W/30 jest z normą 507.00 - i odpada - nie ten olej nie do tego silnika.
LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 jest do silnika 1,9 TDI na VP - pompie.
TY masz pompowtryski PD czy VP?
Zamieszczone przez KubaMpakietwszystkie na bazie syntetycznej
Jeśli silnik jest na VP to ja z w/w wybieram LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40.
Jeśli na pompowtryskiwaczach to żaden z powyższych.
Kuba wybrałeś trzy rodzaje olejów praktycznie każdy do innej generacji silnika z różnymi normami. :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOOleje silnikowe Gulf sprzedawane w Europie (czyli i u nas), są produkowane i konfekcjonowane w Holandii.
http://www.kroon-oil.com/de/ są różne języki ale niemiecki więcej ludzi zna
Komentarz
-
-
Kuba - LM TT 4100 daje radę? Jesteś z niego zadowolony? Jak tak to zostaw i zmieniaj olej co 15 tys i będzie OK.
Do silnika z normą 505.01 praktycznie nic ciekawszego nie zalejesz a napewno nie full syntetyka 0W/40 jeśli już to są syntetyki LL z normą 506.01 ale o lepkości 0W/30 ale przy takim przebiegu do Sharana - jak by nie było obciążonego bardziej nie zalał bym tego oleju.
Zostaw LM TT 4100 5W/40 lub jak chcesz poszukaj Fuchs Titan GT1 5W/40 http://allegro.pl/olej-fuchs-germany...445276497.html Ja bym raczej nie szukał czegoś innego ew LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40 - dokładnie TEN - ma tak dobre parametry(praktycznie jak full syntetyk), że może wpędzić w kompleksy nawet Amsoila :P - to nie jest żart!PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Daje rade jak cholera, mam porownanie z edge 5w40- castrol nie ma startu pod wzgledem kultury pracy, ale tak czytam twoje wypowiedzi i zaczynam myslec ze najlepiej miec w motorze cos full synthetic... chyba faktycznie dam sobie spokuj i nie bede kombinowal...Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shokW Holandii w każdym warsztacie proponują kroon oil.
Helar SP 0W30
VW 503.00/506.00/506.01
ACEA A1/B1, A5/B5
Kupił bym jego :szeroki_usmiech
Typische Standardanalysen
Dichte bei 15 °C, kg/l 0,857
Viskosität -30 °C, mPa.s 3100 suuuper wynik
Viskosität 40 °C, mm²/s 55,30
Viskosität 100 °C, mm²/s 10,10
Viskositätsindex 174
Flammpunkt COC, °C 226
Fließpunkt, °C -50
Basenzahl, mgKOH/g TBN 10,2
Sulfataschegehalt, % 1,28
Do 1,9 TDI na PD miodzio jak dla mnie :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sob 05 Mar, 11 22:28 ]
Zamieszczone przez KubaMpakietzaczynam myslec ze najlepiej miec w motorze cos full synthetic... chyba faktycznie dam sobie spokuj i nie bede kombinowal...
cytuję:
"Do pracy w niskich i wysokich temperaturach lepiej niż oleje mineralne nadają się oleje syntetyczne. Bazy olejowe o wysokim wskaźniku lepkości i stosunkowo niskiej lotności są rozwijane tak, aby odpowiadać potrzebom techniki. Takimi surowcami są bazy z hydrokrakingu, poli-a-olefiny i estry.
Estry mają doskonałą stabilność termiczną i dlatego są szeroko stosowane w wysokich temperaturach. Posiadają jednak kilka poważnych wad, m.in. same estry powodują uszkodzenie uszczelek. W umiarkowanych temperaturach i w obecności wody zwykle rozkładają się do kwaśnych produktów. Podobna reakcja występuje z ważnymi dodatkami, takimi jak ditiofosforany cynku, co prowadzi do wzrostu zużycia. Estry mogą powodować korozję takich metali, jak miedź i ołów. Wszystkie te wady mogą być zminimalizowane przez staranną selekcję użytych estrów, ale dążenie do zastosowania odpowiednich estrów jest zwykle drogie.
Poli-a-olefiny mają bardzo wysoki wskaźnik lepkości, niską lotność i niską temperaturę krzepnięcia. Ponieważ są one zasadniczo alkenami wielocząsteczkowymi, mają one ubogie właściwości stabilności oksydacyjnej, ale reagują bardzo dobrze na dodatki przeciwutleniające. Poli-a-olefiny z powodu swojej „parafinowej” natury, zwykle powodują kurczenie się elastomerów. Dodatki uszlachetniające olej silnikowy mają ograniczoną rozpuszczalność w poli-a-olefinach. - dlatego oleje w technologii syntetycznej są lepsze pod tym względem bo lepiej w nich te dodatki się rozpuszczają.
Wiele syntetycznych olejów silnikowych jest więc mieszanką estrów i poli-a-olefin, co optymalizuje rozpuszczalność dodatków i ich oddziaływanie na uszczelki.
Struktura chemiczna olejów bazowych z hydrokrakingu jest bardzo podobna do poli-a-olefin. W wielu przypadkach dają podobne korzyści do tradycyjnych syntetyków, chociaż pod kilkoma względami są one lepsze.
Bazy olejowe hydrokrakowane zawierają znacznie mniej siarki i węglowodorów aromatycznych niż bazy mineralne. Parametry te rzutują na właściwości użytkowe olejów gotowych, na czas życia olejów oraz oddziaływanie na środowisko. Im mniejsza ilość węglowodorów aromatycznych, tym wolniej zachodzą procesy starzeniowe oleju silnikowego, ponieważ związki aromatyczne w bazie olejowej starzeją się najszybciej."
Stąd wynika min. te całe zamieszanie w nazwach syntetyczny - full syntetyczny (ale o tym już pisałem).
Zostaw ten olej który masz
Zamieszczone przez KubaMpakietDaje rade jak cholera,PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
.
Trochę historii motoryzacji... Nie można zrozumieć istoty tuningu bez znajomości, choćby pobieżnej, podstawowych procesów fizycznych, a ściślej fizyko-chemicznych zachodzących w silniku. Wiedza o tym jak zamienić nalane do baku paliwo w energię umożliwiającą nam jazdę samochodem, ba, jak to zrobić w sposób jak najbardziej efektywny, rozwija się od 1879 roku, kiedy to skonstruowano pierwszy silnik spalinowy. W roku 1883 Daimler zaprezentował silnik benzynowy pracujący z zawrotną jak na ówczesne czasy prędkością 900 obr/min. Tak popularne dzisiaj, szczególnie w samochodach z silnikami wysokoprężnymi doładowanie opatentowano już w roku 1897, a praktycznie stosowano od czasów pierwszej wojny światowej. W 1908 roku wyjeżdża z fabryki Mercedes wyposażony w silnik z dwoma świecami na cylinder (popularny Twin Spark w dzisiejszych samochodach Alfa Romeo), a w 1912 roku Peugeot zastosował wielozaworową głowicę z czterema zaworami [...]
.
Komentarz
-
-
ACEA A1/B1, A5/B5
Kupił bym jego :szeroki_usmiechProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekkonstrukcja VW zaleca A3/B4 więc min. HTHS min. 3.5
VW tak jak i wielu producentów samochodów osobowych
stworzył system własnych specyfikacji jakosciowych olejów smarowych.
Optymalnie, zalecany jest dobór oleju do samochodu ze wzgledu na odpowiedni kod specyfikacji producenta. Wymogi wybranych specyfikacji jakosciowych często sie pokrywaja, toteż jakoścć dużej liczby olejów jest charakteryzowana przez wiecej niż jedna specyfikację jakosciową.
Te same specyfikacje jakosciowe moga byc przyporzadkowane olejom różnych klas lepkosciowych,jednak wymogi najnowszych specyfikacji ograniczaja sie do klas lepkosciowych 0W/5W/30/40 a najczesciej do klasy 5W/30.
W przypadku gdy producent oleju spełniajacego wymagania danej specyfikacji wystapi do producenta pojazdu o formalne potwierdzenie jakosci - olej może uzyskać tzw. aprobate. W rzeczywistosci, dowolny producent srodków smarowych może sie ubiegać o pozyskanie, dla swoich produktów, aprobat koncernów:
VW, MB, GM/Opel, BMW oraz Porsche.
Ford ustanowił wymagania jakosciowe dot. olejów smarowych
jednak nie prowadzi systemu formalnej certyfikacji.
Koncerny PSA, Renault i FIAT wydają aprobaty tylko preferowanym przez siebie producentom olejów smarowych i tylko na oleje do tzw. pierwszego
(fabrycznego) zalania.
http://maxol.com.pl/info/18.pdf ( w biuletynie Cz. 2. w tabeli dotyczącej VW wpisano błędne dane)
Tak więc olej spełniający normę VW może mieć ACEA:
A3/B3-B4 lub A5/B5 widać to wyraznie w normach 505.01/507.00 lub 506.01.
W czym problem?
A "konstrukcja" - jak zwał tak zwał :roll: na 100% nie zaleca stosowanie wyłącznie olejów A3/B4.
Jeśli już to ująłbym to w ten sposób że VW preferuje oleje A3B3-B4 z podwyższonym HTHS w granicy 3,5.
A3/B3-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa s].
A3/B4-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
A5/B5-04 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej o niskiej lepkości i tarciu wewnętrznym, zalecany do użycia w wysoko obciążonych silnikach benzynowych i wysilonych vanach z jednostką Diesla wymagających wydłużonych okresów pomiędzy wymianami. Jest to olej energooszczędny o klasie lepkości SAE 0W-20, 0W-30 i 5W-30, jak również niskiej lepkości na ścinanie HTHS 2,9-3,5 [mPa s]; stąd może być nieodpowiedni dla niektórych silników.
A5/B5 Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu. Odpowiada ACEA A3, jednak z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu
do oleju referencyjnego musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez przemek88Lotos lub Valvoline co o tym myślicie?
a może ten z Lotosa:
Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.
a Valvoline :
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Mam pytanie podsumówujące ponad 100 stron tego postu
Po przeczytaniu ok 100 stron od natłoku wiadomości mam mętlik w głowie. Po pierwsze nie jestem do końca zadowolony z głośniej pracy i rozruchu silników na oleju Motul. Dodatkowo ostatnio pojawił się post o problemach w silnikach BXE (oczywiście niepotwierdzonych, ze szklankami i wałkiem po Motulu)
Chcę w dwóch autach zastosować Olej Liqui Moly cenowo do ok 200- 220PLN za 5L całoroczny 5W40, wymiana co 15tys najbliższy olejowi syntetycznemu lub fullsyntetyk
Pierwszy pacjent to O1 1.9TDI ALH ale po wymianie wtrysków i podniesieniu mocy na 146KM. Min norma 505.00 Rozumiem że z olejów LM najlepszy będzie Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40?
A czym różnią się jeszcze dwa pozostałe oleje tj LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 oraz Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, w sumie który z tych trzech będzie najlepszy do powyższego silnika?
Drugi pacjent to O2 1.9TDI BXE standardowo 105KM bez DPF. Min norma 505.01 więc z olejów LM pozostaje chyba LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40. Rozumiem że LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 byłby lepszy ale ta Octa jest b. mało jeżdżona (15-20tys rocznie) i jak teraz zmienię olej to przez całe lato do następnej zimy Octa będzie na nim jeździła. W sumie na lato i dla turbiny lepszy chyba będzie 5W40 niż 5W30 czy ja dobrze rozumuję?Tomek
Komentarz
-
-
Nie chce was martwić tym XTL ale jak wspomniałem. Byłem juz 2 razy w Fuchsie w Gliwicach i za każdym razem mówią mi ze XTL to na razie marketing. Dostępność będzie w I połowie 2011 roku. Na razie nie ma szans na jego ściągnięcie oficjalnie jak i nie oficjalnie.
Nawet próbowałem z handlowcem zagadać czy jak ma dojście do Niemców moze by prywatnie ściągnąć - też nie ponoć nie sprzedają jeszcze i mam poczekać.
Stąd zakupiłem tam kilka butelek Fuchsa GT1 5W40 dla siebie jak i chłopaków z OCP bo było ich kilku. U siebie zmieniałem w piątek. I powiem tak :
- po wymianie pierwsze uruchomienie po przepłukaniu silnika LiqyMoly Pro LINE [silnik tak samo pracował jak na motulu]
- po zagrzaniu silnika czyli po powrocie do domu ok 60 km zanim zaparkowałem w garażu wyszedłem posłuchać i silnik pracował jak by bardziej miękko. Wiem, że świeży olej robi swoje ale stary miał zaledwie 8 tys
- w sobotę jak i niedziele zauważyłem ze juz rano na zimnym silniku pracuje on bardziej miękko. Nie jest to jakoś bardzo odczuwalne ale jeżdżę dziennie autem więc odczuwam różnicę. Na pewno jak by mi ktoś wymienił olej podczas mojej niewiedzy zauważył bym to rano podczas pierwszych kilometrów.
generalnie zostaje juz przy Fuchs Silnik ładniej pracuje, olej w dobrej cenie i kupuje go bezpośrednio u producenta - wiec pewność co do zawartości
Jak sie pokaże XTL maja dać mi znac to bede na pewno lał go do siebie jak i do zony.
BTW: akurat jak byłem na wymianie do warsztatu kumpla podjechał gość z LiqyMoly. Rozmawiałem z nim na temat kilku dodatków bo je stosuje u siebie i wszedłem na temat olejów TT. Pokazał mi tetsy jakie zrobił LiqyMoly badając oleje. I okazało się ze Liqy moly bylo na 2 miejscu w tym zestawieniu. Na pierwszym był Fuchs Strasznie mnie to rozbawiło gdyż spodziewałem się ze jak test LiqyMoly to bedzie on na 1 a jednak nie Raz tylko w jednym z testów był na 1 a fuchs na 2 gdy badali olej 5w30 w niskich temperaturach. Ciutek dosłownie o wlos był lepszy TT. Niestety testów nie otrzymałem
tak, że LM i Fuchs to jednak solidna niemiecka technologiaOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomek_dxPierwszy pacjent to O1 1.9TDI ALH ale po wymianie wtrysków i podniesieniu mocy na 146KM. Min norma 505.00 Rozumiem że z olejów LM najlepszy będzie Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40?
Zamieszczone przez Tomek_dxDrugi pacjent to O2 1.9TDI BXE standardowo 105KM bez DPF. Min norma 505.01 więc z olejów LM pozostaje chyba LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40.
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 do BXE odpada - brak normy 505.01
Ja do BXE też mam już LM 4100 kupiony. Gdybym miał jeszcze raz kupować pewnie kupił bym Fuchs'a GT1 5W/40 :P albo.... LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control.
Myślę także nad przejściem na A5B5 z normą 506.01 i kupnem jakiegoś full syntetyka 0W/30 ( nie obawiam się że olej zagotuje się w lecie). Jeśli nie zmienię go teraz na lato to na zimę w 100% będzie dokładnie ta lepkość oleju.
http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control - naprawdę bardzo dobry olej i stosunek ceny do jakości jest na właściwym pozimie. Jeśli jeszcze ktoś uśmiecha się na myśl o Lotosie to radzę zweryfikować swoje poglądy ten olej może wpędzić w kompleksy naprawdę uznane marki.
A dokładnie w/w produkt jest naprawdę bardzo dobry aż zaskakująco dobry. No i kupując go macie 99,99% pewności że nikt go nie podrobił :P
Zamieszczone przez Tomek_dxW sumie na lato i dla turbiny lepszy chyba będzie 5W40 niż 5W30 czy ja dobrze rozumuję?
Zamieszczone przez neck99generalnie zostaje juz przy Fuchs Silnik ładniej pracuje, olej w dobrej cenie i kupuje go bezpośrednio u producenta - wiec pewność co do zawartości
Zamieszczone przez neck99I okazało się ze Liqy moly bylo na 2 miejscu w tym zestawieniu. Na pierwszym był Fuchs
Zamieszczone przez neck99tak, że LM i Fuchs to jednak solidna niemiecka technologia
[ Dodano: Nie 06 Mar, 11 22:13 ]
Zamieszczone przez neck99zakupiłem tam kilka butelek Fuchsa GT1 5W40 dla siebie jak i chłopaków z OCP bo było ich kilkuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOneck99 napisał/a:
generalnie zostaje juz przy Fuchs Silnik ładniej pracuje, olej w dobrej cenie i kupuje go bezpośrednio u producenta - wiec pewność co do zawartości
to cieszy że jesteś zadowolony, jak widać forum się przydaje
czyzyk64, podobna cena bo brałem pojedyncze partie. Obiecali mi dobra cene na XTL-e jak będę brał większa ilość tj co najmniej 5x4L lub 20x1L. Tak, że myślę ze nie będzie problemu bo ja zawsze będę brał co najmniej 10 litrów dla siebie i zony na kolejne 10 na pewno sie ktoś z forum złapieOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dwaokatutaj chciałem podziękować serdecznie koledze neck99 , za ekspresową wysyłkę litra Fuchsa, powoli zbieram graty i na wiosne wymiana i płukanka także u mnie...OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
Komentarz