Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zak14
    Rider
    • 2011
    • 605
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez innova
    SRAPS'ach, TBN'ach itp zresztą mało istotnych a wokół tej karuzeli niezrozumienia prowadzone były działania w poprzedniej epoce
    Dla mnie te TBN-y są nadal ważne. Być może mniej to co napisano w karcie, bo tu wartości dla oliw z aprobatą 505.01, 506.01 lub 507 są bardzo zbliżone, ale już zmienność tego parametru w czasie eksploatacji interesuje mnie żywotnie. Co do SAPS-ów, to nie mam DPF-a, więc, są w mniejszym stopniu przedmiotem mojej troski.
    A dlaczego o tym nikt teraz nie ma pary rozmawiać, to już inne kwestia...
    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

    Komentarz

    • innova
      Rider
      • 2011
      • 554

      Zamieszczone przez parasite
      No i? Czego to ma dotyczyć? Że przepłacasz kupując w InterCars? U mnie w lokalnym sklepie motoryzacyjnym masę rzeczy kupię taniej i co też mam tam nie kupować?
      to miało wykazać trend,
      jeżeli w tym czasie dystrybutor zarządził podwyżkę ceny co przełożyło się na wyższą cenę w InterCars (nie mówiłem ile zapłaciłem i czy drożej niż Ty) a w tym samym czasie (co się pokrywało z awanturą o zawartość sławetnej bańki) w oliwiarce ten olej został przeceniony (i kosztował 135 PLN czy jakoś tak) to dla mnie już wtedy był sygnał iż coś tu jest nie tak

      [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 18:12 ]
      Zamieszczone przez parasite
      Trzeci raz Ci piszę, że nie mam zamiaru wymieniać tego oleju co 5000 km tylko co 15 000 km.
      o przepraszam, nie zauważyłem gdzie zwróciłeś na to moją uwagę. Zapamiętałem tylko iż nie tylko ja byłem zaskoczony zasygnalizowaną częstotliwością wymian...
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
      _______________________________________

      Komentarz

      • parasite
        L&K
        • 2011
        • 1368

        Zamieszczone przez innova
        to miało wykazać trend,
        jeżeli w tym czasie dystrybutor zarządził podwyżkę ceny co przełożyło się na wyższą cenę w InterCars (nie mówiłem ile zapłaciłem i czy drożej niż Ty) a w tym samym czasie (co się pokrywało z awanturą o zawartość sławetnej bańki) w oliwiarce ten olej został przeceniony (i kosztował 135 PLN czy jakoś tak) to dla mnie już wtedy był sygnał iż coś tu jest nie tak
        Po pierwsze podrobiony był LM Synthoil a nie TT4100. Po drugie nie został kupiony w internecie, ale w zwykłym sklepie. Skąd Ci się nagle wzięła oliwiarka, na prawdę nie wiem.

        Chyba za wszelką cenę chcesz zdyskredytować ten produkt, ale za bardzo Ci to nie wychodzi. Ja już kończę dyskusję, bo na prawdę nie ma o czym rozmawiać. Każdą wypowiedz przeinaczać byle udowodnić swoją rację, pomijając fakt, że odpowiadacie tylko na wybrane fragmenty postów i od wybranych użytkowników. Śmieszne.

        I na koniec wpis z tamtego watku:
        blackrs, każdy olej można podrobić. Ja tam kupiłem LM na www.oliwiarka.pl i wszystko z olejem git.
        I w dalszej części Ci ładnie wyjaśnili dlaczego tam było taniej. Czyżby to była konkurencja? Bo coś bardzo na nich ujadasz.
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz

        • Orbit
          Rider
          • 2010
          • 486

          Innova , najeżdżacie na LM . wasza sprawa , macie do tego prawo mam stosunkowo nowe Auto , jest to drugi Diesel jakim jeżdżę pierwszy był GOLF-4 10 lat temu , potem miałem dwa benzyniaki ,
          w obecnym Aucie zalany był Castrol , Motul , GM-Dexos 2 oraz LM 4600 i na tym właśnie oleju silnik pracuje równo cicho , spalanie mam w normie nic nie klekocze ... z ( Ciekawosci w lato zaleje Amsoil ) ... , wiec mówiąc szczerze wasze ( twoje ) elaboraty dla mnie nic nie wnoszą
          zwłaszcza ze nie podpierasz się żadna dokumentacją ... Wiec , no... ja to zlewam ...

          następną sprawa . to jak manipulujesz i prowokujesz ""pisaków "" no tutaj chylę czoła ... Przypomina mi się mój kolega Handlowiec , który stosuje podobne techniki , dziwie się tylko tym którzy Ci odpisują ...że dają się wciągać w dyskusje , próbując udowadniać swoją racje ... Panowie ... ja naprawdę nie czaje bazy ... za chwile pan Innova wyskoczy z nazwa oleju np. FUCHS. No Żenada :lol:
          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

          Komentarz

          • innova
            Rider
            • 2011
            • 554

            Zamieszczone przez parasite
            Po pierwsze podrobiony był LM Synthoil a nie TT4100
            tak masz rację, to był Synthoil

            Zamieszczone przez parasite
            Skąd Ci się nagle wzięła oliwiarka, na prawdę nie wiem.
            to właśnie w tym wątku (i równolegle w jakimś innym jeżeli mnie pamięć nie myli) była poruszona akcja promocyjna w oliwiarce, przy czym ta dotyczyła (ta akcja) właśnie TT4100 a ja sprawdziłem natychmiast cenę w InterCars myśląć iż tam równiez potaniał (to było zaraz po tym jak zakupiłem) a tymczasem rzeczywistośc była odwrotna, okazało się iż cena LM 4100 wzrosła

            [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 18:57 ]
            Zamieszczone przez Orbit
            Innova , najeżdżacie na LM
            Orbit,

            widzisz, nie odpowiedziałeś na moje uprzednio zadane pytania, postanowiłeś zapaść się niby pod ziemię

            Do poprzednio zadanych pytań dołożę jeszcze jedno:

            nadal twierdzisz że to Ja piszę na dwa nicki ???

            no a teraz przechodzimy do kwestii LM:

            1) nie najeżdzamy, ja piszę w swoim imieniu
            2) w zasadzie to już udzieliłeś odpowiedzi na postawione powyżej pytanie (sugerując liczbę mnogą) zatem oczekuję przeprosin za pomówienia, no i cieszę się ża jak się przespałeś i poanalizowałeś to do tego doszedłeś
            3) to z LM wyszło i wychodzi zupełnie przez przypadek i jest konsekwencją faktu, iż "towarzystwo" LM jako jedyne mocno zampóściło tu korzenie i co chwila coś wyskakuje właśnie w związku z tym producentem...
            4) ja starałem się podciągnąć tematyke lepkości i przestawienie myślenia z olejów lepkich na mniej lepkie, to że przykładem czy punktem odniesienia był LM a zawiedzony przeszadłem na inny niemiecki olej (Ci którzy mnie znają bliżej wiedzą jaką wyznaję filozofię w tym zakresie) najpierw otrzymałem pomoc teoretyczną (wraz z potwierdzeniem moich przypuszczeń) od kilku kolegów a potem jak podkreśliłem skrajność pomiędzy przetestowanymi modelami na bazie zużycia paliwa to doprowadziło wręcz do furii lobbystów LM i się od czasu do czasu przeplata w tym wątku
            5) temat zużycia paliwa pomijałem w ostatnim czasie aby nie dawać pożywki cudotwórcom, dzięki temu analizowany był temat lepkości i uprzedzeń zakorzenionych na forum do olejów mniej lepkich

            [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 19:18 ]
            Zamieszczone przez Skodaoctavia
            zak14 napisał/a:
            Współczynnik tarcia jest zależny od grubości filmu ! Silnie w przypadku tarcia mieszanego, o granicznym nie wspominając. Nie polecam lektury całości, ale spójrz na pierwsze wykresy:
            catalysis, platinum, triboelectrons tribochemistry, tribocatalysis


            Tak, ale tarcie jest również zależne od grubości filmu olejowego w przypadku tarcia płynnego, tylko odwrotnie. Smarowanie silnika ma być płynne, nie mieszane dlatego rozpatruje się to głownie punktu widzenia tarcia płynnego, oczywiście nie zapominając o tarciu mieszanym. Jak dochodzi do tarcie granicznego, to już w ogóle jest „po ptokach”. Cały problem polega na tym, aby jak najbardziej zminimalizować czas, czy sytuacje występowania tarcia mieszanego. Tylko zwróć uwagę, że droga do tego nie może prowadzić przez zwiększenie grubości filmu, bowiem wtedy zwiększamy niepotrzebnie tarcie. W tym leży problem nieracjonalnego stosowania zbyt „grubych” olejów.
            Tracie mieszane w normalnym silniku zachodzi na ogół w momencie uruchamiania lub unieruchamiania silnika, resztę czasu sprawny silnik spędza na tarciu płynnym. I jak widać dobrze z tego wykresu grubość filmu olejowego powinna być tak dobrana, aby tarcie było jak najmniejsze, a jednocześnie istniała odpowiednia granica bezpieczeństwa przed tarciem mieszanym. Gdyby założyć idealne warunki pracy to najkorzystniejszą wartością grubości filmu byłaby wartość prawie na granicy tarcia płynnego i mieszanego, bo wtedy współcz. tarcia jest najniższy.
            Nie można więc rozpatrywać smarowania silnika tylko i wyłącznie z punktu widzenia grubości filmu, tzn. czym grubszy tym lepiej. Dobrze, ze choć Ty to rozumiesz.
            Panowie
            ten wykres przytoczony przez zak14 wraz z opisem warto tu wrzucić w formie obrazka , ładnie obrazuje faktycznie optymalne warunki pracy z perspektywy współczynnika tarcia. No i prosiłbym o wskazanie (jeżeli to możliwe tak teoretycznie bez eksperymentu) jak pozostać w pobliży optimum ale po tej prawej stronie. Czy Waszym zdaniem V100 na poziomie 5 spełni ten warunek w przypadku silnika (współczesnego) ? Tę wartość 5 podaję celowo zastanawiając się już nad przyszłością dalszego rozwoju olejów samochodowych w kierunku jeszcze niższych lepkości. Zakłądam iż nie będzie dalszej optymalizacji spasowania elementów silnika (jak to słusznie Lashlo wskazał - statkami kosmicznymi za naszego życia nie polatamy raczej) czyli dystnase pozostaną te same.
            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
            _______________________________________

            Komentarz


            • Zamieszczone przez zak14
              Prawda. Natomiast gdybym miał wybierać, to wolę, żeby wartość liczby Herseya leżała raczej na prawo niż na lewo od jej minimum lokalnego, które wyznacza teoretycznie najmniejsze straty mocy.
              W porządku, widzę że w pewnym sensie się rozumiemy. Mimo wszystko ja ten wykres Stribecka analizuję jednak inaczej. Jeżeli producent silnika, producent oleju gwarantuje mi, że mogę sobie wlać olej np.5W30 zamiast 5W40, to nie wnikam czy liczba Herseya przesunie mi się za blisko tarcia mieszanego, ważne że go nie osiągnie przy normalnym zakresie użytkowania. Nie kupuje sobie większego bezpieczeństwa bardziej lepkim olejem, bo inaczej wlewałbym 20W50, wtedy byłoby jeszcze bezpieczniej. Takie rozumowanie prowadzi wg mnie do nikąd. Wlewam olej mniej lepki, cieszę się że silnik ma mniej pod górkę i jeszcze mniej płacę za paliwo. Czego chcieć więcej.
              Zamieszczone przez zak14
              To mi nie odpowiada i nie zgadzam się na taki styl konwersacji, czemu dałem (dość umiarkowany) wyraz.
              No tak, ale ja mógłbym Ci napisać, co mnie to obchodzi na co się Ty zgadzasz, a na co nie.
              Wtedy uznasz mnie za jeszcze większego gbura?
              Jak widzisz ja nie wyznaczam żadnych norm moralnych dla Ciebie, ani nie wymagam od Ciebie nic. Nie latam też na skargę do admina jak co poniektórzy.
              Dlaczego nie pouczasz innych userów? Mam Ci wypunktować ich wypowiedzi, tak jak Ty zrobiłeś to z moimi?
              Nigdy w realu nie słyszałeś pierniczysz farmazony? No to niezły masz ten real, przyznaje.
              Wolał byś usłyszeć, „uprzejmie Cię informuje, że Twoje słowa są niemądre”.
              Kolego, nie wiem w jakim Ty świecie żyjesz, ale ja żyje w takim, że dla mnie się liczy treść, a nie styl. Mam gdzieś jak ktoś coś pisze, tylko co ktoś pisze. Nie wiem również jakie wartości cenisz u ludzi, ale jeżeli styl wypowiedzi jest dla Ciebie najważniejszy, no to wybacz, ale chyba nie mamy o czym rozmawiać. Jeżeli jednak zdecydujesz się na dalszą konwersację ze mną, to będzie mi miło, tym bardziej, że cenię sobie Twoją wiedzę, jak zapewne zdążyłeś zauważyć.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TG2nCrjqJcw&feature=related[/youtube]
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Lashlo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1455

                  PAOLO ESCO, :-)

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Lashlo
                    I cos z zycia dodam. W polowie lat 90 kupilem sobie 150 konna Honde CRX. Wlalem super reklamowany wtedy olej lotos syntetic. I przy 190 tys km obrocila mi sie panewka na korbowodzie. I teraz czy mam zrzucac wine na zly olej,czy na zla jazde-czytaj palowanie,czy tez te silniki sa jak mlynek do kawy wysokoobrotowe i czas go sie skonczyl,moze wczesniejszy wlasciciel nie dbal o wymiane na czas?
                    No właśnie, dokładnie tak jest. Tylko problem polega na tym, że takich osób jak Ty jest znikoma ilość. Większość napisałaby zaraz, że to wina oleju. Jaki wniosek wyciągnie zaraz wiara, ano że Lotos to syf i ścierwo. I tak rodzą się właśnie miarodajne opinie o olejach k..wa.

                    Komentarz

                    • Lashlo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1455

                      P.S Tylko ja dalej nie wiem co lac do silnika po tych 384 stronach wywodow.
                      Silnik mial juz w sobie Shella,Mobila,Castrola,Fuchsa,nie wybuchl do tej pory i pali na dotyk (AXR 151 tys km)
                      :-)

                      Komentarz


                      • No i dobrze, tak trzymaj. Kto wie, czy nie wychodzisz na tym najlepiej.

                        Komentarz

                        • Lashlo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1455

                          Skodaoctavia, przynajmniej nie popadam w paranoje ;-)

                          Komentarz

                          • demmsi
                            Elegance
                            • 2011
                            • 966
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Rzeczywiście po kilkunastu wypowiedziach pod pytaniem 5w30 czy 5w40 nie za bardzo mogę się zdecydować na którąś opcję. Wiele z wypowiedzi było w ogóle niemerytorycznych co bardziej udowadniających kto jest większym ekspertem teoretycznym a kto praktycznym.

                            Powiem tak... Mobil1 esp 5w30 już miałem, castrola edge 5w30 też. Czas na kolejną markę...
                            Wiem tylko jedno. Castrola musiałem 200-300ml dolać już. Mobila1 nie. :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Zamieszczone przez demmsi
                              Rzeczywiście po kilkunastu wypowiedziach pod pytaniem 5w30 czy 5w40 nie za bardzo mogę się zdecydować na którąś opcję. Wiele z wypowiedzi było w ogóle niemerytorycznych co bardziej udowadniających kto jest większym ekspertem teoretycznym a kto praktycznym.

                              Powiem tak... Mobil1 esp 5w30 już miałem, castrola edge 5w30 też. Czas na kolejną markę...
                              Wiem tylko jedno. Castrola musiałem 200-300ml dolać już. Mobila1 nie. :szeroki_usmiech
                              Jak często zmieniasz olej, ile km robisz rocznie, jakie trasy pokonujesz mniej więcej?
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • zak14
                                Rider
                                • 2011
                                • 605
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                Jeżeli producent silnika, producent oleju gwarantuje mi, że mogę sobie wlać olej np.5W30 zamiast 5W40, to nie wnikam czy liczba Herseya przesunie mi się za blisko tarcia mieszanego, ważne że go nie osiągnie przy normalnym zakresie użytkowania.
                                Ja swojego diesla na PD eksploatuję przez połowę przebiegu w warunkach niekoniecznie dedykowanych jego konstrukcji, tj. w tygodniu jeździ nim po mieście, nierzadko w korkach, moja żona. Ponieważ w eksploatacji moim priorytetem jest trwałość a nie ekonomia - nie będę tu szedł na żadne kompromisy. Producent dopuszcza do tego sillnika lepkości od 0w30 (506.01) do 5w40 (505.01). Żeby ustalić jak to jest z tą ochroną - zalałem olej ze środka skali (5w30) i go badam. Jeżeli będę miał w nim dużo metali uznam, że źle chroni silnik i pójdę z lepkością w górę. Jeżeli będzie ok. - spróbuję pójść w dół - ciągle badając olej, mierząc czasy nagrzewania oraz weryfikując temperatury przy Vmax na moim testowym odcinku A1. Najdalej po kilku wymianach będę wiedział gdzie jest moje optimum. Dane publikuję i będę publikował na forum - każdy może wyciągnąć z nich wnioski jakie zechce.
                                Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                No tak, ale ja mógłbym Ci napisać, co mnie to obchodzi na co się Ty zgadzasz, a na co nie.
                                Szanujmy się na forum - jesteśmy tu żeby sobie pomagać, nie za karę.
                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                Komentarz

                                • innova
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 554

                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                  Jak często zmieniasz olej, ile km robisz rocznie, jakie trasy pokonujesz mniej więcej?
                                  no nie wiem jakie to ma znaczenie biorąc pod uwagę, iż wprowadzasz u kolegi poczucie dyskomfortu na przyszłość. Powie Ci że trasy to będzie miał obawy jeździc po mieście i na odwrót. Równie dobrze mógłbyś go zapytać o kolor nadwozia.... no ja to tak widzę chociaż silnika nie rozbierałem nigdy.

                                  [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 22:56 ]
                                  Zamieszczone przez Lashlo
                                  P.S Tylko ja dalej nie wiem co lac do silnika po tych 384 stronach wywodow.
                                  Silnik mial juz w sobie Shella,Mobila,Castrola,Fuchsa,nie wybuchl do tej pory i pali na dotyk (AXR 151 tys km)
                                  Lashlo,
                                  moim zdaniem znaczenie ma ostatnie 20 stron ze szczególnym wskazaniem na ostatnie 10 stron. Pozostałe to karta historii opisująca zmierzchłą mam nadzieję epokę. I teraz patrząc na oleje dostępne na rynku po lekturze tych ostatnich 10-ciu stron ja bym rozpoznał ofertę olejów 0W30 (oczywiście tylko tych które spełniają normy wymagane dla Twojego pojazdu) i przyjrzał się ich cenom, następnie przyjrzałbym się parametrowi V100 dla tych najmniej drogich i wybrałbym ten z najniższą wartością V100 właśnie, czyli coś z zakresu pomiędzy 9 do 10 uwzględniwszy jeszcze że muszę być wewnętrznie przekonany do tego wyboru gdyż autosugestia jest silnym czynnikiem oddziałującym na człowieka w przypadku olejów ( nasz pojazd i chcemy aby było wszystko jak najlepsze)

                                  pisałem w trybie przypuszczającym, tak naprawdę to ja już to zrobiłem kilka tygodni temu dokładnie jak opisałem przy czym w moim przypadku doszło jeszcze jedno kryterium wynikające z mojego ogólnego przeświadczenia.
                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                  _______________________________________

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez innova
                                    no nie wiem jakie to ma znaczenie biorąc pod uwagę, iż wprowadzasz u kolegi poczucie dyskomfortu na przyszłość. Powie Ci że trasy to będzie miał obawy jeździc po mieście i na odwrót. Równie dobrze mógłbyś go zapytać o kolor nadwozia.... no ja to tak widzę chociaż silnika nie rozbierałem nigdy.

                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • innova
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 554

                                      Zamieszczone przez zak14
                                      Jeżeli będę miał w nim dużo metali uznam, że źle chroni silnik i pójdę z lepkością w górę
                                      zak14, a co będzie punktem odniesienia dla określenie czy to jest dużo czy nie ? Czy to też nie jest pochodną momentu życia silnika i czy przypadkiem nie wprowadzi błędu w analizie ? W myśl tego co opisywaliście w ostatnich postach z skodaoctavia to pojawienie się większej ilości metali byłoby pochodną zerwania filmu (w co nie wierzę przy W30) ale i rozruchów (o tych wymieniliśmy szybko informacje że trwają do chwili zagrzania oleju do temperatury pracy) a w szczególności startów w tym przypadku. I teraz aplikując W40 chyba doprowadzisz jednak do pogorszenia a nie do polepszenia. To taka moja teoretyczna analiza i biorąc pod uwagę to co pisałem o momencie życia silnika (docieranie i zmiany eksploatacyjne) to taki eksperyment trzeba by chyba przeprowadzać w na krótkim interwale w takich samych warunkach atmosferycznych a to cięzko zapewnić bez labu tymczasem różnice będą raczej niewielkie i zapewnienie jednorodnych warunków jest kluczowe.
                                      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                      _______________________________________

                                      Komentarz

                                      • Orbit
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 486

                                        Zamieszczone przez zak14
                                        . Ponieważ w eksploatacji moim priorytetem jest trwałość a nie ekonomia - nie będę tu szedł na żadne kompromisy. Producent dopuszcza do tego sillnika lepkości od 0w30 (506.01) do 5w40 (505.01). Żeby ustalić jak to jest z tą ochroną - zalałem olej ze środka skali (5w30) i go badam. Jeżeli będę miał w nim dużo metali uznam, że źle chroni silnik i pójdę z lepkością w górę. Jeżeli będzie ok. - spróbuję pójść w dół - ciągle badając olej, mierząc czasy nagrzewania oraz weryfikując temperatury przy Vmax na moim testowym odcinku A1. Najdalej po kilku wymianach będę wiedział gdzie jest moje optimum.
                                        BRAWO ZAK .... bez żadnej propagandy pseudo-naukowego bełkotu oraz przepychania się kto ma racje ..... dokładnie to samo mam zamiar zrobić , zestaw BALCKSTONE LABORATORIES , już czeka !! w zależności od wyników można myśleć o zmianie
                                        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                        Komentarz

                                        • zak14
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 605
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez innova
                                          to taki eksperyment trzeba by chyba przeprowadzać w na krótkim interwale w takich samych warunkach atmosferycznych a to ciężko zapewnić bez labu tymczasem różnice będą raczej niewielkie i zapewnienie jednorodnych warunków jest kluczowe.
                                          Zaczynając od tyłu - nie pojadę robić badań na hamownię z klimatyzacją. Warunki nie będą laboratoryjne, zabawa będzie obciążona błędem i będzie trwała z dwa lata. Auto jeździ na podobnych odcinkach w tygodniu, podobnych w weekendy i jedynie wakacje mogą to trochę zaburzyć. Klimat mamy jaki mamy i tego nie wystandaryzuję.


                                          Zamieszczone przez innova
                                          zak14, a co będzie punktem odniesienia dla określenie czy to jest dużo czy nie
                                          Średnie uniwersalne podawane przez Lab, UOA innych posiadaczy zwłaszcza tego silnika dla podobnych przebiegów, porównanie moich własnych badań między sobą.

                                          Zamieszczone przez innova
                                          pojawienie się większej ilości metali byłoby pochodną zerwania filmu
                                          Tarcia mieszanego (oby nie granicznego), kiedy grubość filmu spada poniżej określonego minimum. Dzieje się to przy starcie lub przy przeciążeniu węzła tarcia przynajmniej w przypadku łożysk.
                                          Jak często dzieje się to na granicy krzywka wałka rozrządu - popychacz zaworów / napęd pompowtryskiwacza - nie wiem, ale myślę, że nie tak rzadko i nie tylko w warunkach startu (vide praca cytowana kilka postów temu).
                                          Na olejach 505.00 zaczęły padać wałki tak, że VW wprowadził normę 505.01 – 5w40, do tego stawiając jakieś wymogi wobec formulacji oleju (początkowo tylko HC z jakimś konkretnym pakietem AW): http://forums.tdiclub.com/showthread...=124172&page=8.
                                          Chcieli w ten sposób zapewnić odpowiednią grubość filmu i odpowiednie zabezpieczenie w chwili gdy film jest za cienki / podaż oleju za mała.
                                          Co do zimnych startów (szczególnie w ujemnych temperaturach) to problem może być taki, że olej bardziej lepki może wolniej docierać do węzłów tarcia (w takim przypadku ważną rolę odgrywają dodatki smarnościowe: przeciwzatarciowe (EP), przeciwzużyciowe (AW), modyfikatory tarcia (FM)). Ale jak już dotrze, to film będzie gruby i dobrze separujący trące części. Dlatego trzeba zwracać uwagę na CCS. I dlatego – nie dam się przekonać, do zmiany zdania w tej sprawie – nie od rzeczy w olejach bardziej lepkich będzie baza PAO/Estry, które to mają dobra własności niskotemperaturowe nawet wtedy gdy dodatki (depresatory) zaczynają ulegać zużyciu.

                                          Zamieszczone przez innova
                                          Czy to też nie jest pochodną momentu życia silnika i czy przypadkiem nie wprowadzi błędu w analizie
                                          W okresie docierania metale są wysokie. Potem przez dobre 100-300 kkm (kwestia „osobnicza”) mniej więcej stabilne dla ustalonych warunków i środków smarnych.
                                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Witam,

                                            Aby odpowiednio zinterpretowac wyniki badania trzeba miec dane dot. Wartosci granicznych w przeciwnym razie pojawia się zartaz spekulacje że olej na ktorym wyszlo 10 ppm zelaza wiecej jest be.

                                            Jak kogos interesuje mam takie informacje.

                                            Druga wazna sprawa - PAO to baza olejowa .
                                            Nie ma ona nic do rzeczy jeśli chodzi o to czy olej bardziej lepki czy nie.
                                            PAO uzyskujesie glownie z gazu ziemnego z etylenu wiec jest to również produkt ropopochodny ale o calkowicie zmienionym ukladzie i budowie .

                                            Trzecia sprawa obecnosc PAO ma się nijak do parametrow jakimi się wszyscy podniecaja czyli temp. Plyniecia wszystko się rozbija o konkretna formulacje baz i dodatkow a tego nie wyczytamy z Zadnej karty.

                                            Sa oleje na bazach HC ktore sa leopsze od olejow PAO zwlaszcza tych tanszych opartych na skapych pakietach AW.

                                            Kolejna sprawa PAO i PAO to tak duze roznice że mozna jedynie snuc domysly ktore jest lepsze i w praktyce często okazuje się że formulacje duzo drozsze sa po prostu lepsze.

                                            Kolejna sprawa prosze mnie nie laczyc z Innowa i Skodaoctawia dostaje na maila rozne zapytania czy on to ja i kto to jest.
                                            Odpowiem że nie znam tych dwoch gentelmenow ale Skodaoctwaia pisze raczej to co praktyk widzi na codzien i wydaje mi się że po prostu chyba zawodowo zwiazany jest lub byl z branza.

                                            Co do rozgrywek LM również ciezko mi zabierac glos jedno co mnie irytuje to fakt torpedowania opinii o markach chocby Fuchs, Amsoil.
                                            Nie jednokrotnie dalo się slyszec ironiczne i wysmieewcze konkluzje pod marka Fuchs .
                                            Powiem tak że jako jeden z najwiekszych koncernow zna najlepiej chocby obok LM tendencje rynek i specyfike aut Niemieckichj grupy VW Audi MB itp..
                                            I to oni się najlepiej dogaduja w tej materii.
                                            Przykladowo Sintofluid idzie do manuallnych przekladni w lwiej czesci pojazdow a ATF 4134 w MB MAN czy 4300 do wspomagania do Opla itp. Nie wspominajac o oleju z 229.51 dla MB dla tasm montazowych i serwisow.

                                            Innowa nie przeforsujesz zasadnosci stosowania oleju o nizszej lepkosci.
                                            Chcę namowic kolege ktory jezdzi na tym oleju w TDI aby podzielil się wrazeniami.
                                            Jak stosuje się kiepskie oleje od poczatku to pozniej faktycznie silnik moze być już zbyt zuzyty aby utrzymac akceptowalny poziom zuzycia oleju po zalaniu oleju z 506.01.
                                            Przeciez 506.01 wymyslono do PD w pewnym celu podobnie jak 505.01

                                            Warto pokusic się o mniejsze zuzycie paliwa.

                                            Co jeszcze lepkosc oleju 0w20 w przypadku topowego syntetyka bedzie bardziej stabilna niż 5w40 na slabej bazie i przecietnymi dodatkami.

                                            W wyczynie stosuje się oleje 151 czy sae 60 bowiem dochodzi do pootwornego rozrzedzania paliwem i dodatkami wysokooktanowymi podcvzas spalanian takie auta niekiedy pala 100l na 100 km wiec do cylindrow wpada w ciagu jednej minuty często po 250 ml benzyny
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • parasite
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1368

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Aby odpowiednio zinterpretowac wyniki badania trzeba miec dane dot. Wartosci granicznych w przeciwnym razie pojawia się zartaz spekulacje że olej na ktorym wyszlo 10 ppm zelaza wiecej jest be.
                                              Cały ten wątek to jedna wielka spekulacja bo nikt tak naprawdę nie ma dostępu do profesjonalnego labu i kilkudziesięciu silników do testowania poszczególnych olejów. Wszyscy tutaj wypowiadają się, albo bazując na własnych doświadczeniach i generalnie większość tych opinii opiera się na słuchu, albo podpierając się różnymi artykułami i badaniami naukowymi. Z tego co napisałeś to nawet analiza oleju nam za wiele nie powie. W takim razie ta dyskusja jest jałowa.

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Co do rozgrywek LM również ciezko mi zabierac glos jedno co mnie irytuje to fakt torpedowania opinii o markach chocby Fuchs, Amsoil.
                                              O ile na Fuchsa kilka osób narzekało, o tyle nie przypominam sobie żeby ktoś wypowiadał się negatywnie na temat Amsoila. Amsoil przecież jest tutaj wychwalany więc nie wiem skąd Ci się on wziął. Dziwne, że nikt z was nie jedzie po Motulu, a to jest najbardziej promowany olej na wszystkich forach klubowych i tutaj również.

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Innowa nie przeforsujesz zasadnosci stosowania oleju o nizszej lepkosci.
                                              Ja bym chętnie zalał, ale czy w normalnej cenie znajdę dobry olej 5W30, który spełnia 505.00 i ma dość duży TBN? Skoro LM robi mnie w konia z 0W40 to dlaczego mam im wierzyć, że olej 5W30 odpowiednio zabezpiecza mój silnik? Na razie to słyszę samą teorię -> powinno, przypuszczam itd.

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Warto pokusic się o mniejsze zuzycie paliwa.
                                              No właśnie. O ile się zmniejszy to zużycie paliwa. Na razie tylko słyszałem o litrze, ale chyba nikt w coś takiego nie uwierzy. W takim razie mój powinien średnio spalać wtedy 3,8l/100km. Jeśli mi zagwarantujecie takie spalanie to ja już dzisiaj lecę kupić olej 5W30. Moim zdaniem różnica w spalaniu nie przekroczy nawet 1%.
                                              Wg. mnie jest tak jak z oponami o mniejszych oporach toczenia. Podobno zmniejsza zużycie paliwa o 3%, ale czy ktoś to zauważył kiedykolwiek? Po drugie taka opona jeśli nawet zmniejsza zużycie paliw, to zawsze w testach wypada gorzej jeśli chodzi o przyczepność. Tak samo wydaje mi się, że nie ma możliwości, żeby olej dobrze zabezpieczał i jeszcze nie stawiał oporów w silniku. Nie jestem z branży ale teraz producenci niestety bardziej dbają o ekologię niż o dobre zabezpieczenie silnika.
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz

                                              • zak14
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 605
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Aby odpowiednio zinterpretowac wyniki badania trzeba miec dane dot. Wartosci granicznych w przeciwnym razie pojawia się zartaz spekulacje że olej na ktorym wyszlo 10 ppm zelaza wiecej jest be.
                                                10 ppm różnicy to za mało, żeby ocenić, że jakikolwiek olej jest bardziej be niż inny.
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Jak kogos interesuje mam takie informacje.
                                                Mnie interesuje, a jakie to dane ?
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Sa oleje na bazach HC ktore sa leopsze od olejow PAO zwlaszcza tych tanszych opartych na skapych pakietach AW.
                                                Jakie są w Twoim prywatnym rankingu najsłabsze oleje oparte o PAO ?
                                                Żeby nie zaczynać wojny z serii "szkaluje konkurecncję" może być na PW.

                                                [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 12:09 ]
                                                Zamieszczone przez parasite
                                                Cały ten wątek to jedna wielka spekulacja bo nikt tak naprawdę nie ma dostępu do profesjonalnego labu i kilkudziesięciu silników do testowania poszczególnych olejów. Wszyscy tutaj wypowiadają się, albo bazując na własnych doświadczeniach i generalnie większość tych opinii opiera się na słuchu,
                                                W gruncie rzeczy taka jest niezbyt krzepiąca prawda. Zapewne dlatego wątki olejowe należą do najdłuższych na wszystkich forach motoryzacyjnych.
                                                Zamieszczone przez parasite
                                                albo podpierając się różnymi artykułami i badaniami naukowymi
                                                A to według mnie akurat nic złego. Jak zauważyłem prace w tej branży są silnie związane z praktyką. Publikują je praktycy, często mający wiele wdrożonych patentów w tej dziedzinie, a testy realizowane są w większości przypadków w oparciu o wystandaryzowane metody – te same, których używa się do stwierdzenia czy dany olej spełnia wymogi klasyfikacji. Wydaje mi się, że odwołanie do badań nawet jeżeli nie daje konkretnej odpowiedzi jaki wybrać olej, to pozwala przynajmniej odsiać ‘urban legends’ od obiektywnej prawdy na temat istoty zjawisk, ułatwia ich zrozumienie i tworzy podstawę do dokonywania racjonalnych wyborów.
                                                To poprzez prowadzenie i publikowanie badań posuwa się stan sztuki do przodu. "-If you think education is expensive, try ignorance" jak powiedział Derek Bok.
                                                Zamieszczone przez parasite
                                                analiza oleju nam za wiele nie powie
                                                Moim zdaniem, mimo swoich niedoskonałości – to jedyne narzędzie, które pozwala obniżyć w warunkach amatorskich stopień subiektywizmu oceny. Szczególnie jeżeli porównujesz wyniki z tego samego silnika.
                                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                Komentarz

                                                • innova
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 554

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Kolejna sprawa prosze mnie nie laczyc z Innowa i Skodaoctawia dostaje na maila rozne zapytania czy on to ja i kto to jest.
                                                  Pidziek,
                                                  nie narzekaj - to jest nic przy tym jak jeden słabo rozwinięty analityk zarzucił mi, iż ja to skodaoctavia bezpośrednio tu na forum. Póżniej coś jeszcze poszemrał o jakimś niskich lotów marketingu podczas gdy sam na każdej stronie tego wątku robi copy-paste wpisu, iż LM to jest najlepsze z tego co miał. Zresztą permanentnie przymisuje mi swoje cechy.

                                                  Na co ja odpowiadam Tobie, gdyż z nim/nimi dyskusja jest jakaś jednostronna, tylko LM, LM, LM przeplatane tym jaki to ja niemądry i niedobry jestem że wyłapuje grzechy LM. Otóż po LM zalałem inny olej i jestem z niego znacznie bardzie jak dotdychczas zadowolony, silnik pracuje równie cicho albo nawet ciszej, spalanie wreszcie jest na właściwym poziomie, silnik odzyskał wigor i dynamikę a co najważniejsze: olej 0W30 kosztował mnie znacznie mniej niż koszt 5W30 LM i był na poziomie typowych olei 5w30. Zatem zupełnie nie widzę sensu aby przepłacać (i to w obu olajech: napędowym i silnikowym) tylko dlatego iż około 5 awatarów do tego nakłania/promuje w tym wątku...a raz się już skusiłem.

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Druga wazna sprawa - PAO to baza olejowa .
                                                  Nie ma ona nic do rzeczy jeśli chodzi o to czy olej bardziej lepki czy nie.
                                                  PAO uzyskujesie glownie z gazu ziemnego z etylenu wiec jest to również produkt ropopochodny ale o calkowicie zmienionym ukladzie i budowie .

                                                  Trzecia sprawa obecnosc PAO ma się nijak do parametrow jakimi się wszyscy podniecaja czyli temp. Plyniecia wszystko się rozbija o konkretna formulacje baz i dodatkow a tego nie wyczytamy z Zadnej karty.

                                                  Sa oleje na bazach HC ktore sa leopsze od olejow PAO zwlaszcza tych tanszych opartych na skapych pakietach AW.

                                                  Kolejna sprawa PAO i PAO to tak duze roznice że mozna jedynie snuc domysly ktore jest lepsze i w praktyce często okazuje się że formulacje duzo drozsze sa po prostu lepsze.
                                                  no i skodaoctavia to wszystko rzeczowo i konkretnie wytłumaczył kilka stron wcześniej. Po czym od razu musiał dopisać:

                                                  "jak to jest że jedni w mig to pojmą a inni jakoś kręcą"

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Chcę namowic kolege ktory jezdzi na tym oleju w TDI aby podzielil się wrazeniami.
                                                  to nie ma sensu, aby wypowiedź była taką płynąca z tego czym się ktoś chciał podzielic to musi byc spontaniczna

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Innowa nie przeforsujesz zasadnosci stosowania oleju o nizszej lepkosci.
                                                  myślę że jednak każdy kto przeczytał ostatnie 10 stron powinien mieć jasność czym się kierować stając w obliczy pytania: Jaki olej do TDI
                                                  Ponadto niektóre ASO jak się okazało w tym wątku również ma już na pokładzie 0W30. Tylko tutaj ciemnotę ludziom wciskają.

                                                  Problem w tym, iż "aktywiści" niestety dbają oto aby rozproszyć temat zwłaszcza jak treści stają się niewygodne.

                                                  [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 13:48 ]
                                                  Zamieszczone przez parasite
                                                  Cały ten wątek to jedna wielka spekulacja bo nikt tak naprawdę nie ma dostępu do profesjonalnego labu i kilkudziesięciu silników do testowania poszczególnych olejów. Wszyscy tutaj wypowiadają się, albo bazując na własnych doświadczeniach i generalnie większość tych opinii opiera się na słuchu, albo podpierając się różnymi artykułami i badaniami naukowymi. Z tego co napisałeś to nawet analiza oleju nam za wiele nie powie. W takim razie ta dyskusja jest jałowa.
                                                  parasite,
                                                  częściowo się z Tobą zgodzę a częściowo nie.
                                                  Zgadzam się co do labu, jeżeli to ma być miarodajne to musi być przeporwadzone w jednakowych warunkach i w myśl jednego harmonogramu. Jeżeli jest tak jak pisze zak14 w zakresie własciwości silnika w pewnej fazie życia (a ma to sens po całkowitym dotarciu a efekt ścinania nieówności było widać w materiale który zacytował) to nawet na jednym silniku.
                                                  Opinie o słuchu sobie również do bani można wsadzić, te wieści o szklankach i inne odsłuchy też mnie zupełnie oddalają od łączenia tego z typem oleju

                                                  Natomiast materiał naukowy to już opatruję większą uwagą. Materiał owszem dotyczy łożysk i jest teoretyczny ale wykazuje trendy i to zgodnie z przeczuciem (jak ktoś ma zmysł techniczny), na tym materiale można udowodnić istnienie zjawisk czyli mieć taką "baze" do dalszych dodatków oraz dla mnie jest wystarczajaca do podejmowania decyzji w danym kierunku.

                                                  Moim zdaniem analiza oleju pokaże przykładowe parametry oleju po przeproacowaniu w silniku typu X o kilometrażu Y eksploatowanego w klimacie Z... no i do tego powinniśmy jak się okazuje uwzględnić ilość startów oraz temperatury przy jakich te starty się odbywały... stąd bez niezlależnego labu ani rusz

                                                  Zamieszczone przez parasite
                                                  No właśnie. O ile się zmniejszy to zużycie paliwa. Na razie tylko słyszałem o litrze, ale chyba nikt w coś takiego nie uwierzy. W takim razie mój powinien średnio spalać wtedy 3,8l/100km. Jeśli mi zagwarantujecie takie spalanie to ja już dzisiaj lecę kupić olej 5W30. Moim zdaniem różnica w spalaniu nie przekroczy nawet 1%.
                                                  Twój i mój silnik to tylko nieznacznie różniące się jednostki, z punktu widzenia smarowania (spasowania) to praktycznie w cale, różnią się spalaniem, wytwarzanym momentem i sterowaniem dawkami paliwa między innymi które ma ten moment wytworzyć. I teraz jak zrobisz eksperyment i wlejesz LM TT 5W40 a potem olej dowolny 0W30 o V100 bliskim 9,6 to w Twoim silniku dostrzeżesz różnice w spalaniu rzędu 0,8l w moim odczuciu. I teraz pytanie czy zalanie W30 prowadzi do oszczędności (kiedy producent opracowując dane katalogowe przeprowadził testy na tym właśnie oleju) czy wlanie W40 (które to prowadzi do wzrostu wszystkich oporów i zużycia paliwa) jest w pewnym sensie mało optymalne to sam możesz sobie odpowiedzieć.

                                                  I tego Ty akurat zapewne nie doczytałeś, ale jak w innych wątkach narzekałem (to już było po tym jak wrzuciłem tego TT 4100) na spalanie (rzędu 9l) to inni użytkownicy BMN'ow wskazali mi iż u nich to w mieście wygląda na 8l...no i długo nie musiałem szukać co jest przyczyną tego stanu rzeczy, teraz mam poniżej 8l/100 w mieście.

                                                  Ponieważ wiedzy szczegółowej na ten temat brakowało a jedynie były karty katalogowe i SRAPS'y (nie tylko ale to mój ulubieniec) dotychczas to teraz moim zdaniem łatwiej samodzielnie się poruszać w tej tematyce.

                                                  [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 14:11 ]
                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Średnie uniwersalne podawane przez Lab, UOA innych posiadaczy zwłaszcza tego silnika dla podobnych przebiegów, porównanie moich własnych badań między sobą.
                                                  zak14, w żadnym wypadku nie chcę byc napastliwy czy coś takiego, napastliwość = 0, jesteś osobą jedyną w tym wątku z którą drążę szczegóły i podstawy póki co. No i teraz przychodzi mi na myśl, iż wartość średnia to mało miarodajny parametr. Trochę lepszym uściśleniem byłoby podzielenie tabel na strefy klimatyczne w których poruszały się pojazdy,
                                                  idąc dalej powinno się jednak uwzględnic przedziały kilometrażu (tu problem bo w Polsce każdy kupowany pojazd ma 180tyś), idąc dalej typ eksploatacji a w tym rzeczona istotna ilość startów. Dopiero wtedy mógłbyś się odpowiednio spozycjonować ze swoim wynikiem. A tak zakładam, iż wariancja wyników jest bardzo duża a na wartość średnią wpływ ma to, jak wygląda dystrybucja (z jakich stref klimatycznych pochodzą) użytkowników nadysłających swoje oleje do analizy.

                                                  [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 14:20 ]
                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Tarcia mieszanego (oby nie granicznego), kiedy grubość filmu spada poniżej określonego minimum.
                                                  no tak, ale jak wynikało z Waszej dyskusji ze skodaoctavia w przypadku olejów silnikowych dopuszczonych do sprzedaży i opatrzonych normami kwalifikującymi do użycia w danym pojeżdzie do takiej sytuacji nie powinno nigdy dojść, poza startem i chwilą, zanim olej zostanie rozprowadzony a tu przewaga mniej lepkich.

                                                  Ponadto ja wyczytałem z tych wszystkich wpisów, iż olej o większej lepkości bedzie się bardziej grzał powyżej typowej temperatury pracy (90-100stC) a te oleje są mniej stabilne temperaturowo w konsekwencji to włąsnie przy takim tańszym oleju o większej lepkości może dochodzić do nipożądanych efektów w przypadku jazdy z konkretniejszymi prędkościami na autostradzie.

                                                  [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 14:22 ]
                                                  Zamieszczone przez zak14
                                                  Na olejach 505.00 zaczęły padać wałki tak, że VW wprowadził normę 505.01 – 5w40, do tego stawiając jakieś wymogi wobec formulacji oleju (początkowo tylko HC z jakimś konkretnym pakietem AW): http://forums.tdiclub.com...=124172&page=8.
                                                  nie znam historii tego problemu ale czy to nie było najprostsze (i najszybsze dla ratowania sytuacji) przejściowe jego rozwiązanie zanim inżynierowanie zastosowali odpowiednie zmiany konstrukcyjne ?

                                                  [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 14:42 ]
                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Jak stosuje się kiepskie oleje od poczatku to pozniej faktycznie silnik moze być już zbyt zuzyty aby utrzymac akceptowalny poziom zuzycia oleju po zalaniu oleju z 506.01.
                                                  pamiętasz jak pisałem o tym filtrze powietrza K&N, zabrudzeniu, problemami z pompowalnością oleju ?
                                                  prędzej takie i temu podobne eksperymenty doprowadzają do zużycia silnika.

                                                  Inna rzecz jest taka, iż nie rozumiem czemu LM 4100 po tych 13000mniej więcej tyś zaczął znikać z miski ? Nawet jak się zdegradował totalnie to wciąż nie rozumiem czemu ten proces przybrał na sile od pewnego momentu, w wodę się chyba nie przemienił jak niektórzy sugerują.
                                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                  _______________________________________

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez zak14
                                                    Ja swojego diesla na PD eksploatuję przez połowę przebiegu w warunkach niekoniecznie dedykowanych jego konstrukcji, tj. w tygodniu jeździ nim po mieście, nierzadko w korkach, moja żona. Ponieważ w eksploatacji moim priorytetem jest trwałość a nie ekonomia - nie będę tu szedł na żadne kompromisy. Producent dopuszcza do tego sillnika lepkości od 0w30 (506.01) do 5w40 (505.01). Żeby ustalić jak to jest z tą ochroną - zalałem olej ze środka skali (5w30) i go badam. Jeżeli będę miał w nim dużo metali uznam, że źle chroni silnik i pójdę z lepkością w górę. Jeżeli będzie ok. - spróbuję pójść w dół - ciągle badając olej, mierząc czasy nagrzewania oraz weryfikując temperatury przy Vmax na moim testowym odcinku A1. Najdalej po kilku wymianach będę wiedział gdzie jest moje optimum. Dane publikuję i będę publikował na forum - każdy może wyciągnąć z nich wnioski jakie zechce.
                                                    Zamieszczone przez zak14
                                                    Ponieważ w eksploatacji moim priorytetem jest trwałość a nie ekonomia - nie będę tu szedł na żadne kompromisy
                                                    Nie kolego, wybór pomiędzy mniejszą, a większą lepkością to nie jest wybór między ekonomią, a trwałością. Jest tak dlatego, że jeżeli na mniejszej lepkości zapewnisz odpowiednie smarowanie, to trwałość silnika jest wówczas większa. Wynika to właśnie np. z wykresu Stribecka, który zaprezentowałeś. Silnik, w którym zachodzi większe tarcie więcej się zużywa i to jest fakt. Jeżeli natomiast chodzi Ci o priorytet w większej ochronie, to też nie jest do końca tak jak piszesz. Dlatego, że te różnice nie są na tyle wielkie, aby olejem 5W40 kupić sobie większą ochronę nad 5W30. Musiałbyś chyba zalać olej dużo bardziej lepki, to może, ale wtedy kupując większą ochronę ponosisz koszty i właśnie tym kosztem jest np. spadek sprawności silnika, a w wymiarze najbardziej wymiernym - koszty paliwa.
                                                    Zamieszczone przez zak14
                                                    Żeby ustalić jak to jest z tą ochroną - zalałem olej ze środka skali (5w30) i go badam. Jeżeli będę miał w nim dużo metali uznam, że
                                                    Życzyłbym Ci żebyś doszedł do racjonalnych i miarodajnych wniosków, jednak moim zdaniem na podstawie tych kwitów z laba jest to niemożliwe. Jest tak dlatego, bo:

                                                    1. Nie jesteś w stanie określić, z czego na pewno wzięły się składniki zawarte w oleju. Nie muszą one pochodzić tylko i wyłącznie z pracy oleju podczas smarowania. Innymi słowy nie musza być one pochodzenia zewnętrznego, sam olej ma wystarczającą ilość różnorodnych składników wewnętrznych, które mogą zafałszować wyniki. Dodatkowo, sinik nie zużywa się tylko podczas pracy, czyli podczas smarowania, które chcesz ocenić, ale także podczas bezruchu. Na metalowych częściach silnika zachodzą róźne zjawiska związane np. z wiekiem elementów.

                                                    2.Nie jesteś w stanie zapewnić tych samych, niezmiennych warunków testu, np. parametrów pracy silnika, czyli tego o czym pisał innova. Jak chcesz zapewnić tę sama prędkość obrotową, to samo obciążenie, tę samą ilość startów, tę samą mieszankę paliwowo-powietrzną, te same ciśnienia i temperatury powietrza dolotowego i co ważne podkreślenie tę samą temperaturę pracy całego silnika itp. itd.

                                                    3.W smarowaniu silnika istotne jest przede wszystkim jak się zużywa silnik, a nie olej. Olej może być na minus, ale za to silnik będzie na plus. Bo o to chodzi. Tu nie idzie o zachowane parametry oleju, ale o jak najmniejsze zużycie silnika. Taka jest istota smarowania. Olej się wylewa, a silnik się chroni.
                                                    Rozpatrywanie więc samego składu oleju bez uwzględnienia zmian jakie zaszły w silniku nie jest miarodajną oceną jak dany olej się sprawuje w silniku. Jak zapewne wiesz, instytucje certyfikujące oleje opierają się zarówno na testach laboratoryjnych, ale także na testach silnika np. żużycie (wałka, cylindra, tłoka), zanieczyszczenia sludge itp.
                                                    Krótko mówiąc musisz rozbierać silnik i robic pomiary...

                                                    4. No i w końcu sama różnica w olejach. One niestety nie różnią się tylko lepkością. Każdy jest inny, ma rożne dodatki, bazy itp. Żeby testy były miarodajne, musiałbyś mieć oleje np. 0W30, 5W30, 10W30 różniące się tylko lepkością.

                                                    Ale próbuj, może do czegoś dojdziesz. Tylko pamiętaj, że tak naprawdę najwartościowszą rzeczą w tych zmaganiach i testach jest Twój obiektywizm.
                                                    Zamieszczone przez parasite
                                                    No właśnie. O ile się zmniejszy to zużycie paliwa. Na razie tylko słyszałem o litrze, ale chyba nikt w coś takiego nie uwierzy. W takim razie mój powinien średnio spalać wtedy 3,8l/100km. Jeśli mi zagwarantujecie takie spalanie to ja już dzisiaj lecę kupić olej 5W30. Moim zdaniem różnica w spalaniu nie przekroczy nawet 1%
                                                    Przykładowo ACEA gwarantuje, że np.olej C1 ma min. 3% mniejsze zużycie paliwa niż olej C3, C4, tylko dla 0W30 C3, C4 różnica jest min.2% na korzyść C1.
                                                    Jeżdżąc kilkanaście kkm rocznie masz np. za darmo nowy olej w silniku.
                                                    Zamieszczone przez parasite
                                                    Wg. mnie jest tak jak z oponami o mniejszych oporach toczenia. Podobno zmniejsza zużycie paliwa o 3%, ale czy ktoś to zauważył kiedykolwiek? Po drugie taka opona jeśli nawet zmniejsza zużycie paliw, to zawsze w testach wypada gorzej jeśli chodzi o przyczepność.
                                                    Ja zauważyłem, np. na Michellin Energy Saver. Nie dość, że mniej się zużywa paliwa w porównaniu z innymi oponami, to jeszcze opona starcza na dwa razy dłużej. Parametrami nie ustępuje innym lepszym oponom. Z tego co się orientuję, to od zawsze te opony stoją wysoko w rankingach i testach.
                                                    Zamieszczone przez parasite
                                                    Tak samo wydaje mi się, że nie ma możliwości, żeby olej dobrze zabezpieczał i jeszcze nie stawiał oporów w silniku.
                                                    Tu nie idzie o to, że olej dobrze zabezpiecza i nie stawia oporów w silniku, tylko o to, że olej zabezpiecza tak samo jak inny (gwarantuje Ci to konstruktor silnika, konstruktor oleju, instytucja testująca i certyfikująca olej), a opory stawia mniejsze.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...