Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    Zamieszczone przez ruszok
    Co do TBNu to nie piszą nic poza:
    Znakomite właściwości czyszczące silnik.
    Ale ogólnie olej do najlepszych nie należy. Dzięki.
    Nie nadinterpretuj- To napewno dobry olej ale parametrami nie powala na kolana.
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • ruszok
      Drive
      • 2011
      • 65

      Rozumiem, o to mi chodzi. Ciekaw jestem bazy tego oleju i tego TBNu.

      Zamieszczone przez loru
      przy -30 to cienko ale przy -300 to chyba nieźle
      Po prostu nie zdążyłem edytować. Wiadomo, że tam było 30 stopni C, ale przy wklejaniu indeks górny się zmył i zrobiło się 300.

      innova - możesz krzyczeć, jęczeć, piszczeć, tupać... Pokazałem prawdę o tobie i tyle. TT 4100 nie spełnia tej specyfikacji oficjalnie i w ASO takiego oleju by ci nie zalali. A zalanie groziłoby utratą gwarancji. I TAKI JEST FAKT! Nie zaprzeczysz temu! Więc jeśli tak jest to nie można mówić o spełnieniu wymagań tej specyfikacji. A to, że rekomendują - mogą to zrobić. Tylko wtedy to TY decydujesz i zalewasz na własne ryzyko. Z resztą w tamtej wypowiedzi stało czarno na białym, że auta na gwarancji tym nie zalejesz... Więc nie spełnia normy. Nie spełnia, ale Ty się w to świadomie pchałeś. I sam próbujesz wybielać siebie i ciągnąć ten bezsensowny wątek. Ty i Twoje teorie przejedliście się już...
      Tutaj popierasz SO, który nie zna składów baz olejowych, nie wierzy przedstawicielom, a tutaj nagle powołujesz się na nich... No to jak? Trzymaj się jednej wersji i tyle.
      Przepraszać cię nie mam za co. Sam zalałeś nieodpowiedni olej.

      Sprawdzam sobie na stronie producenta:
      Specyfikacje:
      ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; API SM/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00 ; Mercedes - Benz 229.31
      Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów które wymagają oleju ze specyfikacją:
      Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.355535-M2; VW 505.01
      Sądzisz, że rekomendacja = spełnianie specyfikacji? Wytłumacz to w ASO na przeglądzie gwarancyjnym - zobaczymy. Na pewno będzie ich obchodzić tłumaczenie, że spełnia, ale nie zapłacili czy coś w tym stylu.

      Zamieszczone przez innova
      Zatem zasługi Tobie się należą, ja tylko zainicjowałem proces przemian w kierunku prawdy
      Hahaha... Rozwaliło mnie to... :szeroki_usmiech Po ordery to w kolejce obok I parami panowie

      Komentarz

      • innova
        Rider
        • 2011
        • 554

        Zamieszczone przez ruszok
        Otóż nie zmienia to nic w tej dyskusji ponieważ LM TT 4100 nie spełnia żadnej z w/w specyfikacji. Ma rekomendację co do jednej, ale w ASO straciłbyś gwarancję zalewając taki olej. Czyli NIE SPEŁNIA nawet wg. książki, którą posiadasz, a której to jeszcze nie znalazłem... Proste. W zasadzie nie muszę już szukać bo sam już sobie udowodniłeś to i owo...
        i znowu z dużej litery i chcesz koniecznie narzucić kłamliwą tezę...miast przeprosić (to odnośnie tych co mają jaja) za pomówienia i dopóki tego nie zrobisz to dla mnie jesteś krętaczem...zresztą nawet jak to zrobisz to i tak nim pozostaniesz

        odnośnie normy 505.01 i dalszych Twoich krętactw: siedzisz w tym wątku i doskonale wiesz, iż PAOLO ESCO zacytował mi rekomendację VW kilka stron wcześniej (Ty ocywiście przeoczyłeś ten fakt niechcący), gdzie było czarno na białym iż ten olej spełnia wymogi VW 505.01. Wtedy jakoś nie protestowałeś. Tak więc wybielić to Ty się już nie wybielisz.

        Dla pozostałych czytelników dodam, iż na bańce LM 4100 TT również pojawia się naklejka (po Polsku) iż ten olej spełnia tę normę (505.01) a trochę więcej jak pół roku temu mieliśmy na forum zacytowaną wypowiedź w tej sprawie przedstawiciela LM

        tak więc dużymi literami to możesz się podpisać co najwyżej i wiesz już jaki wyraz najlepiej odzwierciedla Twoją "prawdomówność".
        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
        _______________________________________

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez ruszok
          loru napisał/a:
          przy -30 to cienko ale przy -300 to chyba nieźle

          Po prostu nie zdążyłem edytować. Wiadomo, że tam było 30 stopni C, ale przy wklejaniu indeks górny się zmył i zrobiło się 300.
          zdaję sobie sprawę z tego "błędu" raczej go podkreśliłem aby wprowadzić odrobinę humoru do tego jak że ostatnimi czasy ponurego wątku :wink:
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • innova
            Rider
            • 2011
            • 554

            Zamieszczone przez Skodaoctavia
            No, widzę kolego innova, że ciemnogród masz tu niezły….
            to nie mój "bałagan", ja tylko chciałem wyprostować wszystkie zakręty a w zasadzie pokręty bo wątek był zdominowany przez naganianie (i to na to co sprzedawcom było wygodne i dawało szansę sprzedaży) a nie dyskutowanie o walorach praktycznych różnych rozwiązań.

            I teraz popatrz z jakim trudem przychodzi przebicie się przez ten mur z wnioskami które można samemu wysnuć wyobrażając sobie to, jakie zjawiska mają miejsce w silniku. Nie ma co ukrywać, iż bez Ciebie miałbym ciężko a dzięki Twojej wiedzy teoretycznej i rozpoznaniu rynkowemu wszystkie matactwa szybko wychodziły na światło dzienne i były obnażane. Zatem zasługi Tobie się należą, ja tylko zainicjowałem proces przemian w kierunku prawdy i aktualnych trendów. Wciąż uważam, iż jest ciężko przeciętnemu użytkownikowi forum wejść w ten wątek bo zaraz mu będą udowadniać że jest niemądry nie chcąc W40 i płukanki.

            Natomiast powstało wiele ciekawych wpisów obnażających sytuację rynkową oraz wiele niewygodnych czasem a ważnych dla użytkownika pojazdu szczegółów i z tego płynie duża wartość dodana (Twoja zasługa).
            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
            _______________________________________

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Zamieszczone przez innova
              Zamieszczone przez ruszok
              Otóż nie zmienia to nic w tej dyskusji ponieważ LM TT 4100 nie spełnia żadnej z w/w specyfikacji. Ma rekomendację co do jednej, ale w ASO straciłbyś gwarancję zalewając taki olej. Czyli NIE SPEŁNIA nawet wg. książki, którą posiadasz, a której to jeszcze nie znalazłem... Proste. W zasadzie nie muszę już szukać bo sam już sobie udowodniłeś to i owo...
              i znowu z dużej litery i chcesz koniecznie narzucić kłamliwą tezę...miast przeprosić (to odnośnie tych co mają jaja) za pomówienia i dopóki tego nie zrobisz to dla mnie jesteś krętaczem...zresztą nawet jak to zrobisz to i tak nim pozostaniesz

              odnośnie normy 505.01 i dalszych Twoich krętactw: siedzisz w tym wątku i doskonale wiesz, iż PAOLO ESCO zacytował mi rekomendację VW kilka stron wcześniej (Ty ocywiście przeoczyłeś ten fakt niechcący), gdzie było czarno na białym iż ten olej spełnia wymogi VW 505.01. Wtedy jakoś nie protestowałeś. Tak więc wybielić to Ty się już nie wybielisz.

              Dla pozostałych czytelników dodam, iż na bańce LM 4100 TT również pojawia się naklejka (po Polsku) iż ten olej spełnia tę normę (505.01) a trochę więcej jak pół roku temu mieliśmy na forum zacytowaną wypowiedź w tej sprawie przedstawiciela LM

              tak więc dużymi literami to możesz się podpisać co najwyżej i wiesz już jaki wyraz najlepiej odzwierciedla Twoją "prawdomówność".
              Normy się nie czepiałem tylko lepkości zalecanej przez producenta- mówie o wątku kilka stron wcześniej. niemniej jednak strasznie się cieszę że ty się cieszysz że masz zalany właściwy olej i czerpiesz z tego przyjemność- cokolwiek by to miało znaczyć- dla Ciebie. O to przeciez chodzi. Pozdrawiam
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • ZYBI68
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 697
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                Zamieszczone przez ruszok
                i mówię tu o doświadczeniach, a nie o teorii
                A jakie masz doświadczenia :?: z tym jednym Lotosem, jest to bardzo dziwne bo u mnie w firmie jest bardzo dużo KIA z tym silnikiem co Ty masz i o dziwo nic się nie dzieje. Druga sprawa zalogowałeś się nawet nie przywitałeś w odpowiednim wątku, oczywiście nie trzeba, tylko od razu na ''jaki olej do TDI'' sorry dwa wątki w komercyjne, wprowadzasz niepotrzebną dyskusje robiąc również zamęt tym którzy chcą dobrać olej i muszą czytać te bzdury. Sam się radziłeś jaki olej bo nie wiedziałeś a nagle również stałeś się ekspertem. Dlaczego nie poszedłeś na forum KIA tylko tu, przecież to normalne, że potrzebujesz olej o innych specyfikacjach niż my, ktoś kto szuka do TDI to naprawdę może .
                Sorry za OT
                Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  innova, powiedz mi tylko jedną rzecz. Skoro masz taką rozległą wiedzę, wiesz co się dzieje w silniku i chcesz wszystkich prostować w tym temacie, to po jaką cholerę pytałeś się PAOLO i zalałeś ten olej, który kompletnie według ciebie się nie nadaje i nie pasuje do twojej teorii? Czyżby twoja cała wiedza aż tak urosła w czasie od tej jednej wymiany oleju?

                  Co to jakieś towarzystwo wzajemnej adoracji? :shock: Jeszcze sobie buzi dajcie. Szkoda, że nie macie nic do powiedzenia na stwierdzenia użytkowników soszek81, barteq.
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • innova
                    Rider
                    • 2011
                    • 554

                    Zamieszczone przez Skodaoctavia
                    Dodatkowo olej mniej lepki spowoduje mniejsze straty mocy silnika, a więc wydłuży jego żywotność.
                    na jednym z sąsiadujących wątków (nawet na dwóch) pojawił się artykuł, w którym cytowano nawet przesłanie, iż mniej lepki (i nie mniej lepki niż W50 z pewnością) olej przekłada się na większą żywotność rozrządu, ma ktoś ten artykuł "pod ręką" ?
                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                    _______________________________________

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Zamieszczone przez innova
                      Zamieszczone przez Skodaoctavia
                      Dodatkowo olej mniej lepki spowoduje mniejsze straty mocy silnika, a więc wydłuży jego żywotność.
                      na jednym z sąsiadujących wątków (nawet na dwóch) pojawił się artykuł, w którym cytowano nawet przesłanie, iż mniej lepki (i nie mniej lepki niż W50 z pewnością) olej przekłada się na większą żywotność rozrządu, ma ktoś ten artykuł "pod ręką" ?
                      Zapomnieli dopisać że skróci się żywotnośc hamulców bo silnik bedzie luźniej sie napedzał itp itd. Nie wierz we wszystko co czytasz- lub bierz na to 50% poprawkę. Gdyby wszystko nowe bylo lepsze od starego- nawiązuje do olejów- to sare silniki nie robily by 1 000 000 tak miliona km bez remontu. Pokaż mi nowy motor który tyle zrobi- i nie interesuje mnie wysilenie jednostek itp- teraz liczy się ekonomia i zarobek z serwisu- resztę sobie sam dopowiedz. Kiedyś nie było super olejów 0w20 5w30 itd.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • innova
                        Rider
                        • 2011
                        • 554

                        Zamieszczone przez ruszok
                        Pokazałem prawdę o tobie i tyle
                        no raczej sobie wizytówkę wydrukowałeś, specjalista od czego to już wyraziłem opinię

                        no i fajnie że tak sobie do tego wróciłeś na kolejnej stronie, żeby przypadkiem czytelnicy nie zapamiętali treści stron poprzednich i tego jak mi próbowałeś wmontować silnik którego nie mam a później alternatywnie po raz drugi taki sam (i ponownie konsekwentnie nie taki jak mam) ale już z labelkami w innym języku.

                        Oooo przepraszam, ja Ci pokazałem Twoją dwulicowość wskazując iż była dyskusja o normie 505.01 a Ty jakoś wtedy nie mówiłeś że stosując oleje z listy VW można utracić gwarancję. Ja dochowałem należytej staranności przy doborze oleju co jasno wykazałem a tupanie i krzyki (pisanie dużymi literkami, kolorowankami) to jakby Twoja domena. To nie zmienia postaci rzeczy, iż wykazanie tego, że uciekasz się do kłamstw i krętactw nie trwało dłużej niż dwie iteracje.

                        I znowu duże litery, ja jak powiedziałem konkretnie co myślę to Admin musiał posprzątać.

                        O utracie gwarancji to już Ci podpowiedziałem pisząc o liście rekomendowanych olejów przez grupę VW a skoda jakby nie patrzeć jest wyposażona w silnik tego producenta (przynajmniej moja)

                        Zamieszczone przez ruszok
                        Wytłumacz to w ASO na przeglądzie gwarancyjnym - zobaczymy. Na pewno będzie ich obchodzić tłumaczenie, że spełnia, ale nie zapłacili czy coś w tym stylu.
                        kolejne przewrotne stwierdzenie które ma na celu wykazanie nie wiem czego, tego że ja będę się tłumaczył na przeglądzie z tego jaki olej mam zalany ? A przepraszam jak już tak często jeździsz do ASO to pytali Cie kiedyś o to co tam masz w misce ? No a już tak tytułem podsumowania to kiepskie porównanie z tą gwarancja gdyż BMN to konstrukcja sprzed kilku lat, żaden już się chyba na gwarancję nie łapie a mój to już na bank. Więc nie mów mi co jest dobre a co złe do tego przytaczając tak barwne porównania zupełnie nieadekwatne do sytuacji... z tego też powodu zadałem pytanie: skąd Ty się w ogóle wziąłeś a teraz w zasadzie to bardziej mnie zastanawia: po co :?:

                        Zamieszczone przez ruszok
                        Hahaha... Rozwaliło mnie to... :szeroki_usmiech Po ordery to w kolejce obok I parami panowie
                        to też taka typowa reakcja człowieka mocno przygniecionego faktami

                        [ Dodano: Pią 06 Sty, 12 23:13 ]
                        Zamieszczone przez parasite
                        innova, powiedz mi tylko jedną rzecz. Skoro masz taką rozległą wiedzę, wiesz co się dzieje w silniku i chcesz wszystkich prostować w tym temacie, to po jaką cholerę pytałeś się PAOLO i zalałeś ten olej, który kompletnie według ciebie się nie nadaje i nie pasuje do twojej teorii? Czyżby twoja cała wiedza aż tak urosła w czasie od tej jednej wymiany oleju?
                        widzisz parasite,

                        już odpowiadałem na to pytanie (temu bardzo bardzo podobne) kilkanaście stron wcześniej wraz z obszernym i logicznym wyjaśnieniem

                        ale skoro już odwołujesz się do tego co było (pisałem) kiedyś na różnych wątkach, wszak zadałeś sobie trud aby przeskanować wszystkie moje wypowiedzi (ja bym nie miał czasu i motywacji a Ty je znalazłeś - ktoś Ci za to płaci albo Cie o to poprosił ?) to powiedz proszę wszystkim: czy oprócz tego, że miałem konto przez chwilę zablokowane znalazłeś na mnie jakiegoś "haka" ?

                        [ Dodano: Pią 06 Sty, 12 23:19 ]
                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Zapomnieli dopisać że skróci się żywotnośc hamulców bo silnik bedzie luźniej sie napedzał itp itd. Nie wierz we wszystko co czytasz- lub bierz na to 50% poprawkę.
                        Masz 100% rację, nie należy tego traktować jako zielone światło dla zaniechania wymiany rozrządu czy też wymian co drugi raz przykładowo. Natomiast dla mnie ma to sens przyczynowo skutkowy i niech nawet przyjmijmy że waga tego czy też wydłużenie żywotności rozrządu zwiększa się o 0,1% (może ma ktoś jakiś precyzyjny materiał traktujący o tym ?) to rozważane na ostatnich stronach były wszystkie detale, również takie o małej istocie ale były stąd dopisałem również i tę jedną.
                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                        _______________________________________

                        Komentarz

                        • ruszok
                          Drive
                          • 2011
                          • 65

                          Zamieszczone przez ZYBI68
                          Sam się radziłeś jaki olej bo nie wiedziałeś a nagle również stałeś się ekspertem.
                          A myślisz dlaczego się radziłem? Bo ekspertem nie jestem i nigdy się nim nie mianowałem.
                          I teraz co do radzenia się. Przeczytałem wtedy około 200 stron tego wątku [czym niewielu może się pochwalić] i poznałem kilka osób które mają wiedzę. W całym ogóle wyróżniał się PAOLO, którego to się radziłem i radzić będę jeśli na to pozwoli. Chłopak "marnuje" swój czas i pomaga innym - w tym mnie. Dlatego nie można go od tak po prostu obrażać bo sam dobrze wiesz, że żadnych interesów tutaj nie załatwia, a teraz wyszedł na najgorszego. Tak nie wolno. Uspokój drugą stronę to nie będzie takich sytuacji.
                          Reszta na PW.

                          Naprawdę skupmy się na tytule tego wątku i o tym piszmy. Wszyscy na tym dobrze wyjdziemy. Szkoda zamknięcia tego wątku i wiedzy, która tutaj się przeplata.

                          Komentarz

                          • parasite
                            L&K
                            • 2011
                            • 1368

                            Zamieszczone przez innova
                            widzisz parasite,

                            już odpowiadałem na to pytanie (temu bardzo bardzo podobne) kilkanaście stron wcześniej wraz z obszernym i logicznym wyjaśnieniem

                            ale skoro już odwołujesz się do tego co było (pisałem) kiedyś na różnych wątkach, wszak zadałeś sobie trud aby przeskanować wszystkie moje wypowiedzi (ja bym nie miał czasu i motywacji a Ty je znalazłeś - ktoś Ci za to płaci albo Cie o to poprosił ?) to powiedz proszę wszystkim: czy oprócz tego, że miałem konto przez chwilę zablokowane znalazłeś na mnie jakiegoś "haka" ?
                            Hahhah to teraz ja już też jestem handlarzem? Zaraz padnę. Ja już tez odpisałem dlaczego zauważyłem, że twoje konto było usunięte. Jakbyś był taki logiczny i mądry to byś skojarzył Liqui Moly Synthoil, którego zakupiłem i wątek, w którym ktoś dostał podróbkę tego oleju, a w którym to również namiętnie się wypowiadałeś.
                            Do tej pory się nie odniosłeś do tego co napisali inni użytkownicy i nie były to żadne przypuszczenia tylko fakty. Lepiej pominąć te posty bo psują twoją teorię? I wybacz, ze nie chce mi się przedzierać przez ten słowotok. EOT
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz

                            • innova
                              Rider
                              • 2011
                              • 554

                              Zamieszczone przez parasite
                              Do tej pory się nie odniosłeś do tego co napisali inni użytkownicy i nie były to żadne przypuszczenia tylko fakty.
                              no dobrze, a gdybym wpisał iż mój kolega (właściciel serwisu) określił LM 4100 jako cytuję "zlewki jakieś" to jak myślisz co by było...

                              no a z tego wątku do którego nawiązujesz (pamiętaj, iż to nie ja wytargałem ten temat znowu na wierzch) i odnośnie logiki to jedna rzecz mi utkwiła w pamięci od razu i do dziś również gdzieś biega z tyłu głowy: ten człowiek dostał coś co wyglądem przypominało musztardę albo jeszcze inną ciecz. Następnie posłał LM zdjęcia tego co o mało nie wpadło do miski olejowej. Po czym z LM dostał taki przekaz, iż oni to zabiorą do analizy i jak się okaże że to nie jest ich (to bagno) to on poniesie wszelkie koszty logistyki i ekspertyzy jak dobrze pamiętam...

                              no i teraz jaki z tego był dla mnie morał: wariant że to coś wyjechało z fabryki (a na zdjęciach było widać wyraźnie że mocno coś nie jest tak) był możliwy :shock:

                              później aby poprawić wizerunek to się miało okazać że ktoś coś podmienił (tylko po co tak nieudolnie) i było po temacie a ja w różnych okresach mam mniej lub więcej czasu na rozwiązywanie zagadek

                              a teraz powróćmy do spraw bieżących, nie tak dawno temu przytoczyłem Tobie i PAOLO treści, które opisałem jako zapis z czarnych skrzynek (pamiętasz zapewne) i ten dla mnie miał następujący wydźwięk

                              chłopaki!!! cena LM Synthoil 0W..nie jest taka zła, 0W40 kosztuje prawie tyle co 5W40, kupujcie po dwie bańki w olejarka.pl (nie wiem czy nie przekręciłem nazwy) to się logistyka lepiej rozpisze (i tu się zgadzam) i wymieniajcie (taki wydźwięk tego był) co 5000 czy 7000km (nie pamiętam jaka dokładnie padła liczba ale wzbudziła zdziwienie)...

                              ja tymczasem zostałem zmuszony czy też sam stwierdziłem, że lepiej zaniechać podawania nazwy oleju (stąd byłem zdziwiony iż na Waszą niewinną wyminę zdań gdzie padały jednak nazwy i nie tylko olejów nikt nie reagował) gdyż od razu podnosiły się głosy, iż marketing uprawiam. Stąd zająłem się analizą lepkości a pominąłem od razu używanie nazwy narzekając kilkukrotnie na ten stan rzeczy ale dochowuję tego postanowienia jak się da.

                              [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 01:11 ]
                              Zamieszczone przez ruszok
                              Uspokój drugą stronę to nie będzie takich sytuacji.

                              "czyli pozwól mi dalej pomawiać, kłamać i kręcić a użytkownikom każ tego pokornie słuchać"

                              w sumie niewiele oczekujesz :idea:
                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                              _______________________________________

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                Nie ma takiej technicznej możliwości aby chronily tak samo przy roznych grubościach filmu olejowego
                                A wyobraź sobie że jest, bo ochrona nie zależy od grubości tylko od trwałości filmu, a ta jest uzależniona od wielu czynników, np. od technologii wykonania silnika. Dlatego nowe konstrukcje silników (dokładniejsze spasowanie elementów, nowsza i dokładniejsza technologia obróbki metalu itp.) wymagają smarowania cieńszym filmem, mniej lepkim olejem. Właśnie ta zbyt duża lepkość w takich konstrukcjach powoduje, że w węzłach tarcia zaprojektowanych na tarcie płynne, ale na oleju o mniejszej lepkości, sumaryczne tarcie się zwiększa, bowiem w momencie tarcia płynnego tarcie jest wprostproporcjonalne do lepkości oleju, a co za tym idzie grubości filmu. Zwiększone sumaryczne tarcie powoduje wzrost temp., a to powoduje dalszy spadek lepkości.
                                Lepkość oleju ma być dopasowana do konstrukcji silnika, a nie jak największa, bo wtedy wszyscy jeździliby na bardzo lepkich olejach. Jak widać tak nie jest…
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                Skoro mają inną lepkość to......szybciej spływa jeden niz drugi
                                Tobie chodzi o smarowanie wyłączonego silnika? Rozpatrujesz olej pod względem smarowania wyłączonego silnika? Powodzenia…
                                Jeżeli jednak chodzi Ci o spływanie podczas pracy, to jak się tak obawiasz to może nie wyjeżdżaj pod góre, albo z góry nie zjeżdżaj, jedź tylko po płaskim, wtedy będzie Ci mniej spływał.
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                JAk coś co osiąga znacznie wyższe temp- podczas jazdy z dużymi prędkościami- staje się rzadsze a zatem mniej lepkie i zostawia jeszcze delikatniejszy film olejowy może lepiej chronić. Wtedy silnik bardziej się rozgrzewa olej też.
                                Jak widać nie dość, ze z teorią to jeszcze z praktyką u Ciebie na bakier. Zalej do silnika olej 0W20, rozgrzej go przez 2 godziny na 3000 obr./min, zmierz temp., a potem zrób to samo z olejem 10W60 i porównaj temp. Przekonasz się, że na oleju 0W20 temp. jest niższa. Jeżeli więc temp. podczas szybkiej jazdy autostradą podnosi się mniej, tzn. lepkość spada mniej.
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                I tu wychodzi brak Twojej wiedzy technicznej Olej ma zadanie smarować i chronić silnik- jego stabilność temperaturowa powoduje stabilność temp elementów silnika a za chłodzenie w dużo większej mierze odpowiada płyn chłodniczy.Oczywiście odbiera on również ciepło ale w mniejszym stopniu.
                                Bzdura totalna. Myslisz pojęcia. Drugą po smarowaniu funkcją oleju jest chłodzenie silnika, czyli odbieranie ciepła od nagrzanych elementów silnika. O jakiej znów stabilizacji piszesz. Za stabilizacje temperatury silnika, odpowiedzialny jest właśnie przede wszystkim układ chłodzenia, a nie układ olejowy. Układ chłodzenia jest tak skonstruowany, aby nie dopuścić do przegrzania, ale także nie dopuścić do zbyt niskiej temp. pracy. Układ olejowy natomiast skonstruowany jest tak, aby smarować i jak najszybciej i efektywniej odprowadzić ciepło z rozgrzanych elementów. Układ ten nie zastanawia się nad tym, czy silnikowi jest za zimno, albo za ciepło. Olej o mniejszej lepkości jest pod względem odprowadzania ciepła efektywniejszy. Wynika to z jego szybszej cyrkulacji w silniku, większej podatności na pompowalność, większego współczynnika przenikalności cieplnej.
                                Zamieszczone przez soszek81
                                Powiedz mi jeszcze - to nie jestem rozumny???? Bo zalewam W40 miast W30 czy lepiej W20? Bo wolę przepłacać przy tankowaniu? To Twoje teorie.
                                To nie są moje teorie, tylko podstawy mechaniki płynów, a jeżeli ci silnik łyka tyle oleju 5W30 to komu się żalisz. Nalej sobie 5W70 będzie Ci przybywać, będziesz odlewał i jeszcze go sprzedawał z beczki.
                                Masz wyraźnie napisane, że lekkie oleje wlewa się tam, gdzie przewidział to konstruktor silnika? Widocznie o Twoim silniku zapomniał i nie przewidział, przykro mi bardzo.
                                Napisz to komuś kto ma zalecenie od producenta używać oleju 0W20, żeby sobie wlał 5W40, bo lepiej chroni silnik, mniej go ubywa i takie tam dyrdymały.
                                Zamieszczone przez soszek81
                                Możesz napisać ile tej mocy przybędzie? W KM lub % ? .
                                Proszę bardzo, jak zdemontujesz bat od CB to jakieś 1KM, to taka premia za normalność. Za to jak dorzucisz skrzydło to nawet do 5 dojdziesz.

                                Komentarz

                                • parasite
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1368

                                  Zamieszczone przez innova
                                  no dobrze, a gdybym wpisał iż mój kolega (właściciel serwisu) określił LM 4100 jako cytuję "zlewki jakieś" to jak myślisz co by było...
                                  zapytałbym czy znajomy ma chromatograf w oczach. :lol:
                                  Kolega wcześniej wkleił zdjęcie co tam w serwisach wlewają. I ten znajomy pewnie nie ma interesu w narzekaniu na LM i pewnie ten serwis nie jest obklejony reklamami np. Castrola :lol:

                                  Zamieszczone przez innova
                                  chłopaki!!! cena LM Synthoil 0W..nie jest taka zła, 0W40 kosztuje prawie tyle co 5W40, kupujcie po dwie bańki w olejarka.pl (nie wiem czy nie przekręciłem nazwy) to się logistyka lepiej rozpisze (i tu się zgadzam) i wymieniajcie (taki wydźwięk tego był) co 5000 czy 7000km (nie pamiętam jaka dokładnie padła liczba ale wzbudziła zdziwienie)...
                                  Leże i kwiczę normalnie :lol: Zerknąłeś do tych swoich "czarnych skrzynek"? Masz chyba jakąś manie spiskową. Z PiSu jesteś?
                                  Kilka dni wcześniej pytałem się zresztą o opinie o LM 0W40, gdzie sam mi jeszcze odpowiedziałeś, że lepiej wziąć 0W40. Później oczywiście zamówiłem ten olej 2 banki. Takie dziwne, że ktoś często olej zmienia? Dzięki temu miałem darmową przesyłkę. 5 tyśięcy wiem skąd Ci się wzięło. Pozwól, że Ci powiem. Za 5 tyś km. wymieniam OBECNIE ZALANY olej czyli Synthoil 5W40, którego trzeba oczywiście mocno promować i ja to robię za gruba kasę razem zresztą z PAOLO, który jest moim wspólnikiem :lol:
                                  No a jak się cofniesz jeszcze bardziej w tych swoich czarnych skrzynakch to się dowiesz, że nie tylko oliwarkę reklamuję, ale jeszcze u RobertaM kupowałem olej wraz z filtrami i tam też znajdziesz ładne zdjęcie tego zestawu :lol:
                                  Jeszcze dla przypomnienia z mojej strony padały nazwy Mobila 2000 X1 10W40 i Lotos Syntetic 5W40. Z tego drugiego byłem nawet zadowolony przez pewien czas. A wiesz dlaczego zalałem Lotosa? Bo w tym wątku właśnie twierdzono, że Lotos robi całkiem dobre oleje. Porównywalne, a nawet lepsze od Castrola.

                                  Skodaoctavia, hehe widzę, że powoli zmieniacie taktykę. Najpierw było, że głupki bo leją 5W40 i ciemnogród, a teraz patrzcie ich. To wszystko zależy od silnika. hmm czyż to większość osób nie mówiła tak od początku?
                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz

                                  • innova
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 554

                                    Zamieszczone przez parasite
                                    Masz chyba jakąś manie spiskową
                                    taki wyciągnąłem z tego wniosek kiedy okazało się, iż tylko raz podałem nazwę i od razu była awantura a Wam to przeszło bez echa i nie to żebym szukał równouprawnienia ale zwróciło to moją uwagę.


                                    Zamieszczone przez parasite
                                    gdzie sam mi jeszcze odpowiedziałeś, że lepiej wziąć 0W40
                                    na pytanie: czy lepiej wziąć 5w40 czy też 0w40 odpowiem zawsze że 0w40 a jak miałbym podjąć całościową decyzję to 0w30. Swoje spostrzeżenia o 0W20 obiecałem opisać ale tych długo nam przyjdzie czekać, być może w międzyczasie ktoś inny spróbuje i opowie o swoich wrażeniach, ale dopóki tego nie zrobiłem to w swoich opiniach zawsze pisałem, iż to tego nie rekomenduję bo nie mam doświadczenia z tą lepkością i nie chcę też nikogo wprowadzić na złe rozwiązanie. Sam się nie obawiam zbytnio gdyż V100 nie jest rażąco różne między 0w30 a 0w20.
                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                    _______________________________________

                                    Komentarz

                                    • parasite
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1368

                                      Zamieszczone przez innova
                                      taki wyciągnąłem z tego wniosek kiedy okazało się, iż tylko raz podałem nazwę i od razu była awantura a Wam to przeszło bez echa i nie to żebym szukał równouprawnienia ale zwróciło to moją uwagę.
                                      Może dlatego, że to ja zacząłem i to ja się zapytałem o ten olej, nie głosząc tu swoich teorii, których podstawa bazuje na doświadczeniu z jednym olejem. Ja tu jestem tylko zwykłym użytkownikiem auta, a dotychczasowe rozmowy dotyczyły konkretnych marek i ich baz + doświadczenia użytkowników po zalaniu. A tu nagle się okazuje, ze wszystkie te oleje to badziewie i wszystkie 5W30 są cudowne.

                                      Zamieszczone przez innova
                                      na pytanie: czy lepiej wziąć 5w40 czy też 0w40 odpowiem zawsze że 0w40 a jak miałbym podjąć całościową decyzję to 0w30. Swoje spostrzeżenia o 0W20 obiecałem opisać ale tych długo nam przyjdzie czekać, być może w międzyczasie ktoś inny spróbuje i opowie o swoich wrażeniach, ale dopóki tego nie zrobiłem to w swoich opiniach zawsze pisałem, iż to tego nie rekomenduję bo nie mam doświadczenia z tą lepkością i nie chcę też nikogo wprowadzić na złe rozwiązanie. Sam się nie obawiam zbytnio gdyż V100 nie jest rażąco różne między 0w30 a 0w20.
                                      Twój guru właśnie napisał, że lepkość zależy od silnika. Super, wziąłeś pod uwagę, że jak u ciebie 5W30 jest taki super, to nie znaczy, że np. u mnie się sprawdzi? Ja mam dużo starszą konstrukcję. Ciekawą przyjąłeś metodę badawczą. Sprawdziłeś na jednym silniku i teraz wszystkim udowadniasz swoją teorię, która to nie musi być prawdziwa w stosunku do mojego silnika i jak wynika z wcześniejszych postów - nie jest.
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz

                                      • zak14
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 605
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Potrafisz więc jakoś wykazać, że np. oleje oparte w 90% o nowoczesne bazy HC gr.III, czy gr. III tzw. High VI są mniej chemiczne, albo mniej przetworzone chemicznie
                                        W sumie bez znaczenia. Temat był w tym wątku wałkowany (wypadałoby przeczytać go przed zabraniem głosu).
                                        Istotne jest natomiast to żeby olej, który wlewam do silnika miał bazę o pożądanych właściwościach.

                                        A więc jak mają się bazy HC do baz, które nazywam syntetykami (dla ustalenia uwagi: PAO, estry i ich mieszaniny) ?

                                        Są liczne prace, z których wynika, że własności baz HC niewiele ustępują / są porównywalne z PAO.

                                        Jedna z pierwszych, która odbiła się szerszym echem zniknęła z oryginalnej lokalizacji, ale znalazłem ją tu:

                                        Autorzy stwierdzają, że w przypadku niektórych własności bazy HC mogą nawet przewyższać PAO (choć akurat żaden z wykresów odnoszących się do tych właściwości tego nie potwierdza).

                                        Inna jest tu: http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/Beran.pdf - tabelka na str. 16 (PAO mają lepsze własności niskotemperaturowe, i VI, ale trudniej w nich rozpuścić dodatki). Niekonwencjonalny mineralny, to w nomenklaturze stosowanej przez autorkę HC. Jednocześnie autorka wskazuje, że wybrane HC np. tworzone w technologii GTL „pozwolą otrzymać mieszaniny izoparafinowych węglowodorów odpowiadających jakością niekonwencjonalnym olejom mineralnym lub olejom syntetycznym PAO” (str. 13).

                                        Niektórzy autorzy tworząc rankingi baz przyznają pewną przewagę PAO:
                                        http://books.google.pl/books?id=UTdf...page&q&f=false – tabela na str. 87.

                                        Gdy chodzi o producentów, to każda pliszka swój ogonek chwali.

                                        Neste (przez przypadek producent PAO), wskazuje (na dość przyzwoitej konferencji branżowej) na przewagę PAO nad HC+. Polecam wykresy w tej prezentacji:


                                        Lotos (który ma nowoczesną instalację hydrocrackingu) zasadniczych różnic nie dostrzega:
                                        http://maxol.com.pl/info/5.pdf - autorzy wskazują wprawdzie, że PAO tracą płynność w niższej temperaturze, ale twierdzą, że akurat temperatura płynięcia to parametr jakościowy determinowany przez dodatki.

                                        Reasumując: jest mnóstwo prac, z których wynika, że bazy HC mogą osiągać nieznacznie tylko gorsze lub porównywalne z PAO własności.
                                        Nie znalazłem natomiast pracy, w której wykazano by przewagę baz HC nad PAO. Tzn. znalazłem jedną – koreańską – bliżej nieznanych autorów, fatalnie sformatowaną i z niewiarygodnymi danymi referencyjnymi.

                                        Zatem – nie popełnię zasadniczego błędu kupując nie najtańszy z możliwych olej oparty o bazę PAO (z większościowym udziałem tej bazy). Tym bardziej nie popełnię błędu kupując olej, którego baza jest mieszaniną PAO i Estrów. O własnościach i znakomitej elastyczności projektowania baz opartych o te ostatnie można przeczytać przyzwoite podsumowanie tutaj: http://www.bobistheoilguy.com/forums...Number=1252272

                                        Pytanie w drugą stronę – czy mogę mieć graniczące z pewnością przekonanie, że dokonam dobrego wyboru kupując olej HC ?
                                        Moim zdaniem nie, ponieważ nie mam pewności jak bardzo porównywalne z PAO HC dostaję – czyściutkie łańcuchy parafinowe np. wykonane w procesie GTL z (relatywnie) niewielką ilością węglowodorów n-parafinowych (poniżej 40%) i zawierające niewielki tylko odsetek pierścieni aromatycznych ? A może jednak istotnie gorsze ?
                                        Odparowalność wg NOACKA a także Indeks Lepkości oleju grIII zależy od ilości węglowodorów n-parafinowych. Podatność na oksydację zależy od ilości pierścieni aromatycznych.
                                        Jakość bazy HC zależy od tego w jakim procesie ją uzyskano, a możliwości jest sporo, dla przykładu podam dwie:
                                        - Czy podwyższenie wskaźnika lepkości uzyskano przez rafinację rozpuszczalnikową czy poprzez hydrokraking połączony z izomeryzacją ?
                                        - Czy zwiększenia odporności na oksydację dokonano dokonując po prostu adsorbcji na adsorbentach, czy może zastosowano hydrofinishing ?

                                        Odpowiedź na powyższe pytania jest istotna, bo tylko przyzwoita baza grIII będzie miała własności nie gorsze od PAO.

                                        Oczywiście można powiedzieć, jak to uczyniłeś:
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Niezależnie od tego kto co napisze i do czego załączy link. Ten olej LM Synthoil, który zalałeś może i mieć 100% tego PAO, czy 50%, czy 30%, to nie jest istotne, rozumiesz? Jakość oleju masz zagwarantowaną przez producenta i normy ACEA i API. To wszystko.
                                        Ja jednak twierdzę, że to nie wszystko. Normy mają tą gigantyczną zaletę, że chronią Cię przed zasadniczą wtopą – pozytywnie przeszły wyniki testów określonych przez daną normę. Ale to nie oznacza, że są identyczne ! Jeden mógł przeczołgać się minimalnie poza wartości progowe, a inny pokonać tą poprzeczkę z dużym zapasem. Weźmy pierwszy z brzegu w specyfikacji ACEA test ASTM D6278. Po 30 cyklach lepkość @ 100 st. C ma pozostać w granicach wynikających z deklarowanej klasy danego oleju. Przy czym jeden olej może obsunąć się w granicach przedziału określonych przez normą SAE J300, a lepkość drugiego pozostanie bez zmian. Oba przeszły test.

                                        Co więcej – czas trwania niektórych testów jest dalece krótszy, niż czas jaki olej ten przepracuje w silniku. Można słabszą bazę dopakować dodatkami, tak żeby przeszła z powodzeniem testy. Ale czy z takiej formulacji będziemy nadal zadowoleni, kiedy popracuje te kilkaset godzin w silniku ?

                                        Na chwilę wracając do HC vs. PAO: można. nie najlepszą bazę HC dopakować polimerami. Indeks lepkości będzie przyzwoity mimo znaczącej zawartości węglowodorów n-parafinowych. Porównywalny z PAO. Tylko, że dodatki ulegają zużyciu i w końcu interwału do głosu w większym stopniu zacznie dochodzić baza. Oby dobra !

                                        Oczywiście powyższe nie oznacza, że normy nie są ważne. Oleje powinny je spełniać. Użytkownicy, np. Pidziek, wielokrotnie zwracali na to uwagę. Jeżeli olej spełnia wymogi ILSAC GF-4, to z pewnością poprzeczka jest wysoko ustawiona. Zapewne nie od rzeczy, przynajmniej w okresie gwarancji, będzie też – o czym nie wspominałeś - jeżeli olej będzie posiadał aprobatę producenta z jego sławetnymi (w przypadku VW) „black-box” testami.
                                        Jednak jeżeli dwa oleje spełniają identyczne normy, to któryś musisz wybrać. Tu pomocna jest informacja o bazie, pakiecie dodatków (jeżeli dostępne są dla danego oleju VOA) a także opinie innych użytkowników forum. Oczywiście te kryteria dotyczą osób, które to szczególnie interesuje, ekscytują się zapewnieniem trwałości wszystkich smarowanych podzespołów swojego silnika, wsłuchują w jego dźwięk etc. W przypadku przeciętnego użytkownika Octavii TDI, często nie wiedzącego o istnieniu tego forum, zupełnie wystarczającym do szczęścia będzie wybranie oleju posiadającego właściwą aprobatę VW. Piszę zapewne, ponieważ zestaw testów niezbędnych do uzyskania tej aprobaty nie jest publicznie znany. O ile wiem coś (nie wszystko) o normach 505, 505.01, 506.01, to na temat najnowszej 507 nie wiem nic i to sprawia mi pewien dyskomfort (to tak na marginesie).

                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        zak14 napisał/a:
                                        Dawanie 70% drogich PAO byle jak zblendowanych nie jest z żadnego punktu widzenia racjonalne i nie wierzę, żeby (co do zasady) taki olej miał gorsze właściwości od HC + 10% PAO.

                                        W tym zdaniu chyba zrobiłeś czeski błąd, zamiast słowa "gorsze" powinno być chyba słowo "lepsze".
                                        Myślę, że w świetle pierwszej części tego posta jasne jest co miałem na myśli. Gdybym miał doprecyzować zdanie, do którego się odnosisz to może brzmieć tak:

                                        W dobie łatwej dostępności taniego HC - dawanie 70% drogich PAO byle jak zblendowanych nie jest z żadnego punktu widzenia racjonalne i nie wierzę, żeby (co do zasady) oleje były formułowane niechlujnie, z najnędzniejszych PAO. Nie wierzę tym samym, że olej z większościowym udziałem bazy PAO (>60%) ma gorsze właściwości od HC + 10% PAO. Zakładam też, że dobrej/drogiej bazie PAO nie towarzyszy żenujący i rujnujący całość efektu pakiet dodatków, bo to byłoby nieracjonalne – wydać dużo na bazę, żeby dostarczyć przeciętny produkt.

                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        A po drugie w smarowaniu nie chodzi o grubość filmu olejowego, ale o jego trwałość.
                                        Współczynnik tarcia jest zależny od grubości filmu ! Silnie w przypadku tarcia mieszanego, o granicznym nie wspominając. Nie polecam lektury całości, ale spójrz na pierwsze wykresy:
                                        catalysis, platinum, triboelectrons tribochemistry, tribocatalysis


                                        Eksponuję tarcie mieszane, ponieważ dla modelowego silnika Mercedes Benz M111 straty mocy (wynikające z tarcia) przypadające na układ rozrządu to, w zależności od przyjętego modelu obliczeniowego, od 19 do 34 % ogólnych strat mocy pochodzących ze smarowanych węzłów tarcia. Co istotne, przyjmuje się, że napęd rozrządu pracuje w reżimie tarcia mieszanego / granicznego. Źródło:


                                        Idąc dalej – nie jest tajemnicą, że w naszych TDI z pompowtryskiwaczami – napędzanymi przez mechanizm rozrządu – problem tarcia mieszanego jest w sposób szczególnie istotny. Oprócz popychaczy zaworów mamy jeszcze dźwigienki pompowtryskiwaczy, na które krzywka w krótkim czasie wywiera duży nacisk. Straty energii z tego wynikające mogą być większe niż w silniku modelowym, a brak odpowiedniego smarowania może mieć katastrofalne skutki (widziałem w garażu u jednego z kolegów z tego forum wałek „wywalony” po 100 kkm). To właśnie z tego powodu VW na gwałt wprowadzał normę 505.01.

                                        Nie bagatelizowałbym zatem zagadnienia grubości filmu olejowego akurat w tym wątku tego forum.

                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Wobraź sobie, że wiarygodność danych prezentowanych nawet przez producenta można podważyć..."
                                        Gdyby jednak tak się stało, to oczywiście byłoby głośno o tym na forum, a czytają je także ludzie z poza OCP. Służby PR koncernów urwały by głowę osobie, która puściła w imieniu firmy takiego babola – myślisz, że osoby, które nam odpisywały nie brały tego pod uwagę ?


                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Jeżeli weźmiesz do porównania dwa oleje tej samej jakości, z tymi samymi normami, nawet tego samego producenta, choć musisz to założyć teoretycznie, bo w praktyce nie ma nigdy dwóch takich samych olejów – to olej 5W40 od oleju 5W30 różni się przede wszystkim lepkością.
                                        Ta lepkość ma niewiele wspólnego z gęstością, a jest bardzo często mylona z nią. Gęstość jest tylko stosunkiem masy płynu do jego objętości. Każdy płyn ma tę gęstość inną. Np. litr wody waży 1kg, litr czystego spirytusu waży 0,8kg, litr benzyny waży 0,7kg i w końcu litr oleju samochodowego waży ok. 0,85kg. Ale w każdym oleju, o którym tu mowa ta gęstość jest prawie taka sam. Gęstość zależy również od temp., ale ta zależność jest niewielka, zwłaszcza w porównaniu z zależnością lepkości od temperatury, która jest wielka. Przykładowo gęstość oleju rozgrzanego w silniku jest tylko kilka procent większa niż oleju w bańce. Jest tak dlatego, że rozgrzany olej zwiększa swoją objętość, innymi słowy rozgrzanego oleju jest w silniku trochę więcej…
                                        Lepkość natomiast to inaczej tarcie wewnętrzne płynu i w porównaniu z gęstością silnie zależy od temperatury. Olej w rozgrzanym silniku ma kilkanaście razy (czyli np. 1500%) mniejszą lepkość niż olej w bańce.
                                        Obrazowo, ta lepkość, to jest to co obserwujesz jak np. wylewasz ze słoika wodę, a z drugiego słoika miód. Różnicę, jaką widzisz to nie różnica w gęstości, (miód ma tylko 30% większa gęstość niż woda) tylko w lepkości (miód ma 5000 razy większa lepkość niż woda, czyli 500000% większą). Woda ma więc małą lepkość, a miód dużą lepkość
                                        Dokładnie tak samo jest z olejami, oczywiście nie ma aż takich różnic jak między wodą, a miodem, ale są. I to 5W30, 5W40, 10W40 jest po prostu oznaczeniem lepkości oleju (oczywiście nie tylko lepkości, ale przede wszystkim). Dlatego należy mówić nie „bardziej gęsty” olej, tylko „bardziej lepki” olej, nie „mniej gęsty” olej tylko „mniej lepki” olej.

                                        Olej 5W30 jest wiec mniej lepki od oleju 5W40 i to w całym zakresie temp. Jest tak w wysokiej temp. pracującego silnika jak również w niskiej temp. podczas postoju silnika na mrozie. Ponieważ to oznaczenie 5W30, czy 5W40 to nie jest konkretna lepkość, tylko pewien przedział lepkości, dlatego też jeden olej tej samej grupy np. jeden olej 5W30 może mieć inną lepkość od drugiego 5W30. Ale zawsze olej 5W30 będzie mniej lepki od oleju 5W40, podkreślam w całym zakresie temperatur, bowiem niektórzy błędnie rozumują, że olej 5W30 jest tylko mniej lepki w wysokich temp., a już w niskich (np. na mrozie) – nie. Tak nie jest.
                                        Bardzo fajnie, komunikatywnie i obrazowo wytłumaczyłeś ważną kwestię.

                                        Ale jednocześnie piszesz szanowny kolego tak:
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        I nie musiałem w tej sprawie do nikogo pisać, bo żeby to pojąć wystarczy używać mózgu.
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        większego kretynizmu na żadnym forum nie czytałem
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Napisz do innych, zobacz co Ci odpiszą, porównaj, wyciągnij wnioski, a potem możesz tu napisać co z tego zrozumiałeś.
                                        A, że tak spytam, rozumiesz co znaczy określenie „skład chemiczny” oleju?
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Kimkolwiek jesteś, powiadam Ci,
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Jak widać nie dość, ze z teorią to jeszcze z praktyką u Ciebie na bakier.
                                        Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                        Bzdura totalna. Myslisz pojęcia
                                        Jestem pewien, że w realu nie komunikujesz się w ten sposób, bo nie byłaby to komunikacja efektywna, tzn. nie miałbyś rozmówców lub dalibyście sobie po razie najdalej w trzeciej minucie rozmowy.

                                        Proponuję więc, że skoro trafiasz tu z pewną wiedzą i jak wyżej zacytowałem, potrafisz ją dobrze przekazać, także w polemice na forum zachowuj reguły komunikacji codziennej, a będzie to dla czytelników tego wątku i dla Ciebie z pożytkiem

                                        Zamieszczone przez innova
                                        patrząc na poznane fakty czy uważasz że to źle iż z pewnym niesmakiem ale mimo wszystko poznaliśmy ważną prawdę ?
                                        Za tą cenę ? Nie warto było. Zresztą maila do LM wysłałem zanim się zaczęło
                                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                        Komentarz

                                        • pepso
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 32

                                          Zamieszczone przez innova
                                          Zamieszczone przez ruszok
                                          Otóż nie zmienia to nic w tej dyskusji ponieważ LM TT 4100 nie spełnia żadnej z w/w specyfikacji. Ma rekomendację co do jednej, ale w ASO straciłbyś gwarancję zalewając taki olej. Czyli NIE SPEŁNIA nawet wg. książki, którą posiadasz, a której to jeszcze nie znalazłem... Proste. W zasadzie nie muszę już szukać bo sam już sobie udowodniłeś to i owo...
                                          i znowu z dużej litery i chcesz koniecznie narzucić kłamliwą tezę...miast przeprosić (to odnośnie tych co mają jaja) za pomówienia i dopóki tego nie zrobisz to dla mnie jesteś krętaczem...zresztą nawet jak to zrobisz to i tak nim pozostaniesz

                                          odnośnie normy 505.01 i dalszych Twoich krętactw: siedzisz w tym wątku i doskonale wiesz, iż PAOLO ESCO zacytował mi rekomendację VW kilka stron wcześniej (Ty ocywiście przeoczyłeś ten fakt niechcący), gdzie było czarno na białym iż ten olej spełnia wymogi VW 505.01. Wtedy jakoś nie protestowałeś. Tak więc wybielić to Ty się już nie wybielisz.

                                          Dla pozostałych czytelników dodam, iż na bańce LM 4100 TT również pojawia się naklejka (po Polsku) iż ten olej spełnia tę normę (505.01) a trochę więcej jak pół roku temu mieliśmy na forum zacytowaną wypowiedź w tej sprawie przedstawiciela LM

                                          tak więc dużymi literami to możesz się podpisać co najwyżej i wiesz już jaki wyraz najlepiej odzwierciedla Twoją "prawdomówność".
                                          Z normą 505.01 w oleju LM Top Tec 4100 nie jest tak do końca jak piszesz. Pisałem o tym już na forum w maju 2011. Poniżej wklejam treść mojej korespondencji z LM Polska :

                                          From:
                                          Sent: Wednesday, May 18, 2011 10:16 AM
                                          To: [email protected]
                                          Subject: Zapytanie o specyfikacje oleju Liqui Moly Top Tec 4100



                                          Witam,

                                          Jestem użytkownikiem samochodu z silnikiem TDI z pompowtryskiwaczami z wymaganą normą oleju VW 505.01.

                                          Ostatnio nabrałem wątpliwości co do tego czy olej Liqui Moly Top Tec 4100 posiada wyżej wymienioną specyfikację.

                                          Na Waszej stronie internetowej są sprzeczne informacje : bezpośrednio na stronie widnieją normy VW 502.00/505.00 ale już w paszporcie produktu, który jest dościągnięcia z tej strony widnieją normy VW 505.01/502.00/505.00.

                                          Na stronie producenta www.liqui-moly.de oraz na karcie produktu umieszczono z kolei informację, że olej Top Tec 4100 posiada specyfikacje VW 502.00/505.00 natomiast firma zaleca stosowanie tego oleju do samochodów wymagających normy 505.01. Również wyszukiwarka oleju zarówno na stronie polskiej jak i niemieckiej wyświetla ten olej jako jeden z nadających się do samochodów z silnikami TDI PD.

                                          Różnie też są te kwestie ujęte na etykietach na butelkach z olejem pochodzącymi z różnych okresów. Rónież na Waszych i niemieckich stronach www.

                                          Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.

                                          Jestem zaniepokojony ponieważ mam samochód na gwarancji i stosowanie oleju bez właściwej specyfikacji może powodować perturbacje podczas ewentualnych roszczeń gwarancyjnych.



                                          Pozdrawiam


                                          A tutaj odpowiedź :

                                          Szanowny Panie,



                                          Olej Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 posiada nasze zalecenie do stosowania go w samochodach grupy VW wymagających oleju o aprobacie 505.01 tj. pojazdów z interwałem wymiany oleju co 15.000 km lub raz w roku i wyposażonych w układ wtryskowy pompo wtryskiwaczy.

                                          Ponosimy pełną odpowiedzialność za stosowanie naszych produktów dobranych zgodnie z naszym katalogiem doboru oleju znajdującym się na stronach WWW.liqui-moly.pl lub WWW.liqui-moly.de . Wg katalogu do samochodów grupy VW wymagających oleju o aprobacie 505.01 wynika, że można w tych pojazdach stosować olej Top Tec 4100 5W-40.



                                          Zamieszanie w informacjach na naszej stronie internetowej, paszporcie technicznym i na stronie niemieckiej wynika stąd, że dnia 15 września 2009r. skończyła się ważność dokumentu zwanym „Aprobatą”, wystawionego przez koncern VW (w załączniku) dotyczącego oleju Top Tec 4100. Oczekujemy wystawienia nowego dokumentu, niestety proces uzyskiwania i przedłużania aprobat jest niezwykle skomplikowany i czasochłonny. Dlatego też większość producentów oleju posługuje się „zaleceniami” a nie „aprobatami”. Nie sądzę aby było możliwe uzyskanie załączonego dokumentu od najbardziej znanych w Polsce firm dystrybuujących oleje.



                                          Nie mniej nie zmienia to faktu, że olej top Tec 4100 ma nasze zalecenie do stosowania w pojazdach wymagających aprobaty VW 505.01.



                                          Na marginesie informuję Pana, że olej Top Tec 4600 5W-30 posiada aktualną aprobatę 505.01 (w załączniku). Uważam jednak, że w naszych warunkach pogodowych (wysokie upały latem) lepszym wyborem jest jednak olej Top Tec 4100 5W-40.



                                          Łączę wyrazy szacunku i życzę Panu wielu tysięcy bezpiecznie przejechanych kilometrów



                                          Piotr Kasprzak



                                          Liqui Moly Polska Sp. z o.o.

                                          ul. Cybernetyki 7B

                                          02-677 Warszawa

                                          tel. +48 22 331-03-08

                                          fax +48 22 331-03-09





                                          NIP 522-26-23-299,

                                          Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie,

                                          XIII Wydział Gospodarczy KRS, Numer KRS 0000065196

                                          Wysokość Kapitału Zakładowego 1.276.000,00 PLN



                                          Myślę, że to rozwiewa wszelkie wątpliwości.

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Zamieszczone przez Skodaoctavia
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            Nie ma takiej technicznej możliwości aby chronily tak samo przy roznych grubościach filmu olejowego
                                            A wyobraź sobie że jest, bo ochrona nie zależy od grubości tylko od trwałości filmu, a ta jest uzależniona od wielu czynników, np. od technologii wykonania silnika. Dlatego nowe konstrukcje silników (dokładniejsze spasowanie elementów, nowsza i dokładniejsza technologia obróbki metalu itp.) wymagają smarowania cieńszym filmem, mniej lepkim olejem. Właśnie ta zbyt duża lepkość w takich konstrukcjach powoduje, że w węzłach tarcia zaprojektowanych na tarcie płynne, ale na oleju o mniejszej lepkości, sumaryczne tarcie się zwiększa, bowiem w momencie tarcia płynnego tarcie jest wprostproporcjonalne do lepkości oleju, a co za tym idzie grubości filmu. Zwiększone sumaryczne tarcie powoduje wzrost temp., a to powoduje dalszy spadek lepkości.
                                            Lepkość oleju ma być dopasowana do konstrukcji silnika, a nie jak największa, bo wtedy wszyscy jeździliby na bardzo lepkich olejach. Jak widać tak nie jest…
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            Skoro mają inną lepkość to......szybciej spływa jeden niz drugi
                                            Tobie chodzi o smarowanie wyłączonego silnika? Rozpatrujesz olej pod względem smarowania wyłączonego silnika? Powodzenia…
                                            Jeżeli jednak chodzi Ci o spływanie podczas pracy, to jak się tak obawiasz to może nie wyjeżdżaj pod góre, albo z góry nie zjeżdżaj, jedź tylko po płaskim, wtedy będzie Ci mniej spływał.
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            JAk coś co osiąga znacznie wyższe temp- podczas jazdy z dużymi prędkościami- staje się rzadsze a zatem mniej lepkie i zostawia jeszcze delikatniejszy film olejowy może lepiej chronić. Wtedy silnik bardziej się rozgrzewa olej też.
                                            Jak widać nie dość, ze z teorią to jeszcze z praktyką u Ciebie na bakier. Zalej do silnika olej 0W20, rozgrzej go przez 2 godziny na 3000 obr./min, zmierz temp., a potem zrób to samo z olejem 10W60 i porównaj temp. Przekonasz się, że na oleju 0W20 temp. jest niższa. Jeżeli więc temp. podczas szybkiej jazdy autostradą podnosi się mniej, tzn. lepkość spada mniej.
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            I tu wychodzi brak Twojej wiedzy technicznej Olej ma zadanie smarować i chronić silnik- jego stabilność temperaturowa powoduje stabilność temp elementów silnika a za chłodzenie w dużo większej mierze odpowiada płyn chłodniczy.Oczywiście odbiera on również ciepło ale w mniejszym stopniu.
                                            Bzdura totalna. Myslisz pojęcia. Drugą po smarowaniu funkcją oleju jest chłodzenie silnika, czyli odbieranie ciepła od nagrzanych elementów silnika. O jakiej znów stabilizacji piszesz. Za stabilizacje temperatury silnika, odpowiedzialny jest właśnie przede wszystkim układ chłodzenia, a nie układ olejowy. Układ chłodzenia jest tak skonstruowany, aby nie dopuścić do przegrzania, ale także nie dopuścić do zbyt niskiej temp. pracy. Układ olejowy natomiast skonstruowany jest tak, aby smarować i jak najszybciej i efektywniej odprowadzić ciepło z rozgrzanych elementów. Układ ten nie zastanawia się nad tym, czy silnikowi jest za zimno, albo za ciepło. Olej o mniejszej lepkości jest pod względem odprowadzania ciepła efektywniejszy. Wynika to z jego szybszej cyrkulacji w silniku, większej podatności na pompowalność, większego współczynnika przenikalności cieplnej.
                                            Zamieszczone przez soszek81
                                            Powiedz mi jeszcze - to nie jestem rozumny???? Bo zalewam W40 miast W30 czy lepiej W20? Bo wolę przepłacać przy tankowaniu? To Twoje teorie.
                                            To nie są moje teorie, tylko podstawy mechaniki płynów, a jeżeli ci silnik łyka tyle oleju 5W30 to komu się żalisz. Nalej sobie 5W70 będzie Ci przybywać, będziesz odlewał i jeszcze go sprzedawał z beczki.
                                            Masz wyraźnie napisane, że lekkie oleje wlewa się tam, gdzie przewidział to konstruktor silnika? Widocznie o Twoim silniku zapomniał i nie przewidział, przykro mi bardzo.
                                            Napisz to komuś kto ma zalecenie od producenta używać oleju 0W20, żeby sobie wlał 5W40, bo lepiej chroni silnik, mniej go ubywa i takie tam dyrdymały.
                                            Zamieszczone przez soszek81
                                            Możesz napisać ile tej mocy przybędzie? W KM lub % ? .
                                            Proszę bardzo, jak zdemontujesz bat od CB to jakieś 1KM, to taka premia za normalność. Za to jak dorzucisz skrzydło to nawet do 5 dojdziesz.

                                            Pytanie konkretne ile silników w życiu rozebrałeś i złożyłeś sam?

                                            Gdzie ty się urodziłeś? Stary po pierwsze jak grubość samego filmu olejowego ma się do technologii wykonania silnika-tylko konkretnie ? bo w/g mnie nijak.I uwierz że żadne pierścienie Ci nie pomogą jak również nie interesuje mnie spasowanie silnika- interesuje mnie sama grubosc filmu od czego ona zależy.Poczytaj o zjawisku ratchetingu metali- może coś znajdziesz- jakby coś służe pomocą
                                            I nie chodzi mi o smarowanie wyłączonego silnika bo takowe nie istnieje tylko utrzymanie się warstwy oleju ma elementach silnika a to bardzo istotny parametr.
                                            Zawsze uważałem że jeśli producent zaleca 5w30 i nie daje żednych innych alternatyw to nalezy lać 5w30! Natomiast jeżeli zaleca inne lepkości to oki. Polecam zamontować sobie wskaźnik temp oleju i pojeżdzić troszke - zobaczysz wtedy co to stabilnośc temp oleju i róznice pomiędzy w30 a w40 - o ile są dopuszczalne w lecie oraz zimie.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • parasite
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1368

                                              Tak ap ropo tego Liqui Moly to nie tylko jest problem z TopTec. Synthoil 5W40 na polskiej stronie ładnie spełnia specyfikacje 505.00, a na niemieckiej już jest tylko rekomendowany zarówno 5W40, jak i 0W40. Na opakowaniu też mam, że jest tylko zalecany.
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz

                                              • Lashlo
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1455

                                                Tak czytam to wszystko i sie za glowe lapie. Pare osob chce przekonac reszte do tego jedynego,najlepszego i jedynie slusznego oleju. Proponuje przeniesc te dywagacje do podtematu ogloszenia komercyjne.
                                                I tak jak kiedys chyba napisalem-jesli olej spelnia norme i jest w tej samej specyfikacji to nikt mi nie wmowi,ze rozni sie jeden od drugiego jakoscia o 100,200,500%.
                                                Na bank sa lepsze i gorsze oleje,ale bez przesady,a co poniektorzy z wypowiadajacych sie maja nadcisnienie juz na bank.
                                                A olej wazne zeby byl wg normy i regularnie wymieniany wraz z filtrem oleju oczywiscie.
                                                Nasze auta,to nie statki kosmiczne.
                                                Mamy sobie pomagac jako uzytkownicy Octavii a nie sobie ublizac.
                                                Z takim zalozeniem tu sie pojawilem w 2007.

                                                [ Dodano: Sob 07 Sty, 12 11:36 ]
                                                P.S. Reklama dzwignia handlu

                                                Komentarz

                                                • ZYBI68
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 697
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  Zamieszczone przez ruszok
                                                  Uspokój drugą stronę to nie będzie takich sytuacji.
                                                  dlatego napisałem ''wprowadzasz niepotrzebną dyskusje robiąc również zamęt'', jeżeli im nie będziesz odpowiadał nie będą mieli z kim się wymądrzać, a jak nie przestaną to ADMINISTRACJA sobie poradzi :szeroki_usmiech
                                                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez parasite
                                                    Twój guru właśnie napisał, że lepkość zależy od silnika. Super, wziąłeś pod uwagę, że jak u ciebie 5W30 jest taki super, to nie znaczy, że np. u mnie się sprawdzi? Ja mam dużo starszą konstrukcję. Ciekawą przyjąłeś metodę badawczą. Sprawdziłeś na jednym silniku i teraz wszystkim udowadniasz swoją teorię, która to nie musi być prawdziwa w stosunku do mojego silnika i jak wynika z wcześniejszych postów - nie jest.
                                                    Wyjaśnij zatem, dlaczego jedni z większych przedstawicieli niemieckiego przemysłu petrochemicznego rekomendują do Twojego silnika (też niemieckiego) następujące oleje, kolejność wg wagi rekomendacji:
                                                    Fuchs:
                                                    1.TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
                                                    2.TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)
                                                    3.TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)

                                                    LM:
                                                    1.Top Tec 4200 5W-30
                                                    2.Top Tec 4600 5W-30
                                                    3.Leichtlauf High Tech 5W-40
                                                    4.Super Leichtlauf 10W-40

                                                    To, że sobie wlewasz olej 5W40, bo coś zasłyszałeś o czymś, czy o innym to sobie wlewaj, ale nie ogłupiaj innych, że olej np. 5W30 jest złym wyborem.
                                                    Dlaczego jest lepszym, wydaje mi się, że nigdy tego nie zrozumiesz, ale najprościej mówiąc - wynika to z fizyki, mechaniki, mechaniki płynów, trybologii, reologii i pewnie paru innych dziedzin.
                                                    Zauważyłem po tym co piszesz, jesteś dosyć konformistycznie nastawiony, wiedzę o olejach masz raczej skromną i opierasz się na ogół na opiniach innych. Jednak nie wiedzieć czemu z góry zakładasz, że wiedza na temat olejów np. osób które zarejestrowały się na forum wczoraj jest mniejsza niż osób, które zarejestrowały się 8 lat temu. Bo mniej więcej w takim tonie się wypowiadasz? Sądzisz, że o skali pojęcia o olejach i smarowaniu decyduje data rejestracji na forum?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...