Zamieszczone przez ruszok
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
Rozumiem, o to mi chodzi. Ciekaw jestem bazy tego oleju i tego TBNu.
Zamieszczone przez loruprzy -30 to cienko ale przy -300 to chyba nieźle
innova - możesz krzyczeć, jęczeć, piszczeć, tupać... Pokazałem prawdę o tobie i tyle. TT 4100 nie spełnia tej specyfikacji oficjalnie i w ASO takiego oleju by ci nie zalali. A zalanie groziłoby utratą gwarancji. I TAKI JEST FAKT! Nie zaprzeczysz temu! Więc jeśli tak jest to nie można mówić o spełnieniu wymagań tej specyfikacji. A to, że rekomendują - mogą to zrobić. Tylko wtedy to TY decydujesz i zalewasz na własne ryzyko. Z resztą w tamtej wypowiedzi stało czarno na białym, że auta na gwarancji tym nie zalejesz... Więc nie spełnia normy. Nie spełnia, ale Ty się w to świadomie pchałeś. I sam próbujesz wybielać siebie i ciągnąć ten bezsensowny wątek. Ty i Twoje teorie przejedliście się już...
Tutaj popierasz SO, który nie zna składów baz olejowych, nie wierzy przedstawicielom, a tutaj nagle powołujesz się na nich... No to jak? Trzymaj się jednej wersji i tyle.
Przepraszać cię nie mam za co. Sam zalałeś nieodpowiedni olej.
Sprawdzam sobie na stronie producenta:
Specyfikacje:
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; API SM/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00 ; Mercedes - Benz 229.31
Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów które wymagają oleju ze specyfikacją:
Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.355535-M2; VW 505.01
Zamieszczone przez innovaZatem zasługi Tobie się należą, ja tylko zainicjowałem proces przemian w kierunku prawdy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruszokOtóż nie zmienia to nic w tej dyskusji ponieważ LM TT 4100 nie spełnia żadnej z w/w specyfikacji. Ma rekomendację co do jednej, ale w ASO straciłbyś gwarancję zalewając taki olej. Czyli NIE SPEŁNIA nawet wg. książki, którą posiadasz, a której to jeszcze nie znalazłem... Proste. W zasadzie nie muszę już szukać bo sam już sobie udowodniłeś to i owo...
odnośnie normy 505.01 i dalszych Twoich krętactw: siedzisz w tym wątku i doskonale wiesz, iż PAOLO ESCO zacytował mi rekomendację VW kilka stron wcześniej (Ty ocywiście przeoczyłeś ten fakt niechcący), gdzie było czarno na białym iż ten olej spełnia wymogi VW 505.01. Wtedy jakoś nie protestowałeś. Tak więc wybielić to Ty się już nie wybielisz.
Dla pozostałych czytelników dodam, iż na bańce LM 4100 TT również pojawia się naklejka (po Polsku) iż ten olej spełnia tę normę (505.01) a trochę więcej jak pół roku temu mieliśmy na forum zacytowaną wypowiedź w tej sprawie przedstawiciela LM
tak więc dużymi literami to możesz się podpisać co najwyżej i wiesz już jaki wyraz najlepiej odzwierciedla Twoją "prawdomówność".--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruszokloru napisał/a:
przy -30 to cienko ale przy -300 to chyba nieźle
Po prostu nie zdążyłem edytować. Wiadomo, że tam było 30 stopni C, ale przy wklejaniu indeks górny się zmył i zrobiło się 300.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SkodaoctaviaNo, widzę kolego innova, że ciemnogród masz tu niezły….
I teraz popatrz z jakim trudem przychodzi przebicie się przez ten mur z wnioskami które można samemu wysnuć wyobrażając sobie to, jakie zjawiska mają miejsce w silniku. Nie ma co ukrywać, iż bez Ciebie miałbym ciężko a dzięki Twojej wiedzy teoretycznej i rozpoznaniu rynkowemu wszystkie matactwa szybko wychodziły na światło dzienne i były obnażane. Zatem zasługi Tobie się należą, ja tylko zainicjowałem proces przemian w kierunku prawdy i aktualnych trendów. Wciąż uważam, iż jest ciężko przeciętnemu użytkownikowi forum wejść w ten wątek bo zaraz mu będą udowadniać że jest niemądry nie chcąc W40 i płukanki.
Natomiast powstało wiele ciekawych wpisów obnażających sytuację rynkową oraz wiele niewygodnych czasem a ważnych dla użytkownika pojazdu szczegółów i z tego płynie duża wartość dodana (Twoja zasługa).--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaZamieszczone przez ruszokOtóż nie zmienia to nic w tej dyskusji ponieważ LM TT 4100 nie spełnia żadnej z w/w specyfikacji. Ma rekomendację co do jednej, ale w ASO straciłbyś gwarancję zalewając taki olej. Czyli NIE SPEŁNIA nawet wg. książki, którą posiadasz, a której to jeszcze nie znalazłem... Proste. W zasadzie nie muszę już szukać bo sam już sobie udowodniłeś to i owo...
odnośnie normy 505.01 i dalszych Twoich krętactw: siedzisz w tym wątku i doskonale wiesz, iż PAOLO ESCO zacytował mi rekomendację VW kilka stron wcześniej (Ty ocywiście przeoczyłeś ten fakt niechcący), gdzie było czarno na białym iż ten olej spełnia wymogi VW 505.01. Wtedy jakoś nie protestowałeś. Tak więc wybielić to Ty się już nie wybielisz.
Dla pozostałych czytelników dodam, iż na bańce LM 4100 TT również pojawia się naklejka (po Polsku) iż ten olej spełnia tę normę (505.01) a trochę więcej jak pół roku temu mieliśmy na forum zacytowaną wypowiedź w tej sprawie przedstawiciela LM
tak więc dużymi literami to możesz się podpisać co najwyżej i wiesz już jaki wyraz najlepiej odzwierciedla Twoją "prawdomówność".OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruszoki mówię tu o doświadczeniach, a nie o teorii
Sorry za OTJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
innova, powiedz mi tylko jedną rzecz. Skoro masz taką rozległą wiedzę, wiesz co się dzieje w silniku i chcesz wszystkich prostować w tym temacie, to po jaką cholerę pytałeś się PAOLO i zalałeś ten olej, który kompletnie według ciebie się nie nadaje i nie pasuje do twojej teorii? Czyżby twoja cała wiedza aż tak urosła w czasie od tej jednej wymiany oleju?
Co to jakieś towarzystwo wzajemnej adoracji? :shock: Jeszcze sobie buzi dajcie. Szkoda, że nie macie nic do powiedzenia na stwierdzenia użytkowników soszek81, barteq.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SkodaoctaviaDodatkowo olej mniej lepki spowoduje mniejsze straty mocy silnika, a więc wydłuży jego żywotność.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaZamieszczone przez SkodaoctaviaDodatkowo olej mniej lepki spowoduje mniejsze straty mocy silnika, a więc wydłuży jego żywotność.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruszokPokazałem prawdę o tobie i tyle
no i fajnie że tak sobie do tego wróciłeś na kolejnej stronie, żeby przypadkiem czytelnicy nie zapamiętali treści stron poprzednich i tego jak mi próbowałeś wmontować silnik którego nie mam a później alternatywnie po raz drugi taki sam (i ponownie konsekwentnie nie taki jak mam) ale już z labelkami w innym języku.
Oooo przepraszam, ja Ci pokazałem Twoją dwulicowość wskazując iż była dyskusja o normie 505.01 a Ty jakoś wtedy nie mówiłeś że stosując oleje z listy VW można utracić gwarancję. Ja dochowałem należytej staranności przy doborze oleju co jasno wykazałem a tupanie i krzyki (pisanie dużymi literkami, kolorowankami) to jakby Twoja domena. To nie zmienia postaci rzeczy, iż wykazanie tego, że uciekasz się do kłamstw i krętactw nie trwało dłużej niż dwie iteracje.
I znowu duże litery, ja jak powiedziałem konkretnie co myślę to Admin musiał posprzątać.
O utracie gwarancji to już Ci podpowiedziałem pisząc o liście rekomendowanych olejów przez grupę VW a skoda jakby nie patrzeć jest wyposażona w silnik tego producenta (przynajmniej moja)
Zamieszczone przez ruszokWytłumacz to w ASO na przeglądzie gwarancyjnym - zobaczymy. Na pewno będzie ich obchodzić tłumaczenie, że spełnia, ale nie zapłacili czy coś w tym stylu.
Zamieszczone przez ruszokHahaha... Rozwaliło mnie to... :szeroki_usmiech Po ordery to w kolejce obok I parami panowie
[ Dodano: Pią 06 Sty, 12 23:13 ]
Zamieszczone przez parasiteinnova, powiedz mi tylko jedną rzecz. Skoro masz taką rozległą wiedzę, wiesz co się dzieje w silniku i chcesz wszystkich prostować w tym temacie, to po jaką cholerę pytałeś się PAOLO i zalałeś ten olej, który kompletnie według ciebie się nie nadaje i nie pasuje do twojej teorii? Czyżby twoja cała wiedza aż tak urosła w czasie od tej jednej wymiany oleju?
już odpowiadałem na to pytanie (temu bardzo bardzo podobne) kilkanaście stron wcześniej wraz z obszernym i logicznym wyjaśnieniem
ale skoro już odwołujesz się do tego co było (pisałem) kiedyś na różnych wątkach, wszak zadałeś sobie trud aby przeskanować wszystkie moje wypowiedzi (ja bym nie miał czasu i motywacji a Ty je znalazłeś - ktoś Ci za to płaci albo Cie o to poprosił ?) to powiedz proszę wszystkim: czy oprócz tego, że miałem konto przez chwilę zablokowane znalazłeś na mnie jakiegoś "haka" ?
[ Dodano: Pią 06 Sty, 12 23:19 ]
Zamieszczone przez rOBERTO795Zapomnieli dopisać że skróci się żywotnośc hamulców bo silnik bedzie luźniej sie napedzał itp itd. Nie wierz we wszystko co czytasz- lub bierz na to 50% poprawkę.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68Sam się radziłeś jaki olej bo nie wiedziałeś a nagle również stałeś się ekspertem.
I teraz co do radzenia się. Przeczytałem wtedy około 200 stron tego wątku [czym niewielu może się pochwalić] i poznałem kilka osób które mają wiedzę. W całym ogóle wyróżniał się PAOLO, którego to się radziłem i radzić będę jeśli na to pozwoli. Chłopak "marnuje" swój czas i pomaga innym - w tym mnie. Dlatego nie można go od tak po prostu obrażać bo sam dobrze wiesz, że żadnych interesów tutaj nie załatwia, a teraz wyszedł na najgorszego. Tak nie wolno. Uspokój drugą stronę to nie będzie takich sytuacji.
Reszta na PW.
Naprawdę skupmy się na tytule tego wątku i o tym piszmy. Wszyscy na tym dobrze wyjdziemy. Szkoda zamknięcia tego wątku i wiedzy, która tutaj się przeplata.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovawidzisz parasite,
już odpowiadałem na to pytanie (temu bardzo bardzo podobne) kilkanaście stron wcześniej wraz z obszernym i logicznym wyjaśnieniem
ale skoro już odwołujesz się do tego co było (pisałem) kiedyś na różnych wątkach, wszak zadałeś sobie trud aby przeskanować wszystkie moje wypowiedzi (ja bym nie miał czasu i motywacji a Ty je znalazłeś - ktoś Ci za to płaci albo Cie o to poprosił ?) to powiedz proszę wszystkim: czy oprócz tego, że miałem konto przez chwilę zablokowane znalazłeś na mnie jakiegoś "haka" ?
Do tej pory się nie odniosłeś do tego co napisali inni użytkownicy i nie były to żadne przypuszczenia tylko fakty. Lepiej pominąć te posty bo psują twoją teorię? I wybacz, ze nie chce mi się przedzierać przez ten słowotok. EOT
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteDo tej pory się nie odniosłeś do tego co napisali inni użytkownicy i nie były to żadne przypuszczenia tylko fakty.
no a z tego wątku do którego nawiązujesz (pamiętaj, iż to nie ja wytargałem ten temat znowu na wierzch) i odnośnie logiki to jedna rzecz mi utkwiła w pamięci od razu i do dziś również gdzieś biega z tyłu głowy: ten człowiek dostał coś co wyglądem przypominało musztardę albo jeszcze inną ciecz. Następnie posłał LM zdjęcia tego co o mało nie wpadło do miski olejowej. Po czym z LM dostał taki przekaz, iż oni to zabiorą do analizy i jak się okaże że to nie jest ich (to bagno) to on poniesie wszelkie koszty logistyki i ekspertyzy jak dobrze pamiętam...
no i teraz jaki z tego był dla mnie morał: wariant że to coś wyjechało z fabryki (a na zdjęciach było widać wyraźnie że mocno coś nie jest tak) był możliwy :shock:
później aby poprawić wizerunek to się miało okazać że ktoś coś podmienił (tylko po co tak nieudolnie) i było po temacie a ja w różnych okresach mam mniej lub więcej czasu na rozwiązywanie zagadek
a teraz powróćmy do spraw bieżących, nie tak dawno temu przytoczyłem Tobie i PAOLO treści, które opisałem jako zapis z czarnych skrzynek (pamiętasz zapewne) i ten dla mnie miał następujący wydźwięk
chłopaki!!! cena LM Synthoil 0W..nie jest taka zła, 0W40 kosztuje prawie tyle co 5W40, kupujcie po dwie bańki w olejarka.pl (nie wiem czy nie przekręciłem nazwy) to się logistyka lepiej rozpisze (i tu się zgadzam) i wymieniajcie (taki wydźwięk tego był) co 5000 czy 7000km (nie pamiętam jaka dokładnie padła liczba ale wzbudziła zdziwienie)...
ja tymczasem zostałem zmuszony czy też sam stwierdziłem, że lepiej zaniechać podawania nazwy oleju (stąd byłem zdziwiony iż na Waszą niewinną wyminę zdań gdzie padały jednak nazwy i nie tylko olejów nikt nie reagował) gdyż od razu podnosiły się głosy, iż marketing uprawiam. Stąd zająłem się analizą lepkości a pominąłem od razu używanie nazwy narzekając kilkukrotnie na ten stan rzeczy ale dochowuję tego postanowienia jak się da.
[ Dodano: Sob 07 Sty, 12 01:11 ]
Zamieszczone przez ruszokUspokój drugą stronę to nie będzie takich sytuacji.
"czyli pozwól mi dalej pomawiać, kłamać i kręcić a użytkownikom każ tego pokornie słuchać"
w sumie niewiele oczekujesz :idea:--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Skodaoctavia
Zamieszczone przez rOBERTO795Nie ma takiej technicznej możliwości aby chronily tak samo przy roznych grubościach filmu olejowego
Lepkość oleju ma być dopasowana do konstrukcji silnika, a nie jak największa, bo wtedy wszyscy jeździliby na bardzo lepkich olejach. Jak widać tak nie jest…
Zamieszczone przez rOBERTO795Skoro mają inną lepkość to......szybciej spływa jeden niz drugi
Jeżeli jednak chodzi Ci o spływanie podczas pracy, to jak się tak obawiasz to może nie wyjeżdżaj pod góre, albo z góry nie zjeżdżaj, jedź tylko po płaskim, wtedy będzie Ci mniej spływał.
Zamieszczone przez rOBERTO795JAk coś co osiąga znacznie wyższe temp- podczas jazdy z dużymi prędkościami- staje się rzadsze a zatem mniej lepkie i zostawia jeszcze delikatniejszy film olejowy może lepiej chronić. Wtedy silnik bardziej się rozgrzewa olej też.
Zamieszczone przez rOBERTO795I tu wychodzi brak Twojej wiedzy technicznej Olej ma zadanie smarować i chronić silnik- jego stabilność temperaturowa powoduje stabilność temp elementów silnika a za chłodzenie w dużo większej mierze odpowiada płyn chłodniczy.Oczywiście odbiera on również ciepło ale w mniejszym stopniu.
Zamieszczone przez soszek81Powiedz mi jeszcze - to nie jestem rozumny???? Bo zalewam W40 miast W30 czy lepiej W20? Bo wolę przepłacać przy tankowaniu? To Twoje teorie.
Masz wyraźnie napisane, że lekkie oleje wlewa się tam, gdzie przewidział to konstruktor silnika? Widocznie o Twoim silniku zapomniał i nie przewidział, przykro mi bardzo.
Napisz to komuś kto ma zalecenie od producenta używać oleju 0W20, żeby sobie wlał 5W40, bo lepiej chroni silnik, mniej go ubywa i takie tam dyrdymały.
Zamieszczone przez soszek81Możesz napisać ile tej mocy przybędzie? W KM lub % ? .
Komentarz
-
Zamieszczone przez innovano dobrze, a gdybym wpisał iż mój kolega (właściciel serwisu) określił LM 4100 jako cytuję "zlewki jakieś" to jak myślisz co by było...
Kolega wcześniej wkleił zdjęcie co tam w serwisach wlewają. I ten znajomy pewnie nie ma interesu w narzekaniu na LM i pewnie ten serwis nie jest obklejony reklamami np. Castrola :lol:
Zamieszczone przez innovachłopaki!!! cena LM Synthoil 0W..nie jest taka zła, 0W40 kosztuje prawie tyle co 5W40, kupujcie po dwie bańki w olejarka.pl (nie wiem czy nie przekręciłem nazwy) to się logistyka lepiej rozpisze (i tu się zgadzam) i wymieniajcie (taki wydźwięk tego był) co 5000 czy 7000km (nie pamiętam jaka dokładnie padła liczba ale wzbudziła zdziwienie)...
Kilka dni wcześniej pytałem się zresztą o opinie o LM 0W40, gdzie sam mi jeszcze odpowiedziałeś, że lepiej wziąć 0W40. Później oczywiście zamówiłem ten olej 2 banki. Takie dziwne, że ktoś często olej zmienia? Dzięki temu miałem darmową przesyłkę. 5 tyśięcy wiem skąd Ci się wzięło. Pozwól, że Ci powiem. Za 5 tyś km. wymieniam OBECNIE ZALANY olej czyli Synthoil 5W40, którego trzeba oczywiście mocno promować i ja to robię za gruba kasę razem zresztą z PAOLO, który jest moim wspólnikiem :lol:
No a jak się cofniesz jeszcze bardziej w tych swoich czarnych skrzynakch to się dowiesz, że nie tylko oliwarkę reklamuję, ale jeszcze u RobertaM kupowałem olej wraz z filtrami i tam też znajdziesz ładne zdjęcie tego zestawu :lol:
Jeszcze dla przypomnienia z mojej strony padały nazwy Mobila 2000 X1 10W40 i Lotos Syntetic 5W40. Z tego drugiego byłem nawet zadowolony przez pewien czas. A wiesz dlaczego zalałem Lotosa? Bo w tym wątku właśnie twierdzono, że Lotos robi całkiem dobre oleje. Porównywalne, a nawet lepsze od Castrola.
Skodaoctavia, hehe widzę, że powoli zmieniacie taktykę. Najpierw było, że głupki bo leją 5W40 i ciemnogród, a teraz patrzcie ich. To wszystko zależy od silnika. hmm czyż to większość osób nie mówiła tak od początku?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteMasz chyba jakąś manie spiskową
Zamieszczone przez parasitegdzie sam mi jeszcze odpowiedziałeś, że lepiej wziąć 0W40--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovataki wyciągnąłem z tego wniosek kiedy okazało się, iż tylko raz podałem nazwę i od razu była awantura a Wam to przeszło bez echa i nie to żebym szukał równouprawnienia ale zwróciło to moją uwagę.
Zamieszczone przez innovana pytanie: czy lepiej wziąć 5w40 czy też 0w40 odpowiem zawsze że 0w40 a jak miałbym podjąć całościową decyzję to 0w30. Swoje spostrzeżenia o 0W20 obiecałem opisać ale tych długo nam przyjdzie czekać, być może w międzyczasie ktoś inny spróbuje i opowie o swoich wrażeniach, ale dopóki tego nie zrobiłem to w swoich opiniach zawsze pisałem, iż to tego nie rekomenduję bo nie mam doświadczenia z tą lepkością i nie chcę też nikogo wprowadzić na złe rozwiązanie. Sam się nie obawiam zbytnio gdyż V100 nie jest rażąco różne między 0w30 a 0w20.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SkodaoctaviaPotrafisz więc jakoś wykazać, że np. oleje oparte w 90% o nowoczesne bazy HC gr.III, czy gr. III tzw. High VI są mniej chemiczne, albo mniej przetworzone chemicznie
Istotne jest natomiast to żeby olej, który wlewam do silnika miał bazę o pożądanych właściwościach.
A więc jak mają się bazy HC do baz, które nazywam syntetykami (dla ustalenia uwagi: PAO, estry i ich mieszaniny) ?
Są liczne prace, z których wynika, że własności baz HC niewiele ustępują / są porównywalne z PAO.
Jedna z pierwszych, która odbiła się szerszym echem zniknęła z oryginalnej lokalizacji, ale znalazłem ją tu:
Autorzy stwierdzają, że w przypadku niektórych własności bazy HC mogą nawet przewyższać PAO (choć akurat żaden z wykresów odnoszących się do tych właściwości tego nie potwierdza).
Inna jest tu: http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/Beran.pdf - tabelka na str. 16 (PAO mają lepsze własności niskotemperaturowe, i VI, ale trudniej w nich rozpuścić dodatki). Niekonwencjonalny mineralny, to w nomenklaturze stosowanej przez autorkę HC. Jednocześnie autorka wskazuje, że wybrane HC np. tworzone w technologii GTL „pozwolą otrzymać mieszaniny izoparafinowych węglowodorów odpowiadających jakością niekonwencjonalnym olejom mineralnym lub olejom syntetycznym PAO” (str. 13).
Niektórzy autorzy tworząc rankingi baz przyznają pewną przewagę PAO:
http://books.google.pl/books?id=UTdf...page&q&f=false – tabela na str. 87.
Gdy chodzi o producentów, to każda pliszka swój ogonek chwali.
Neste (przez przypadek producent PAO), wskazuje (na dość przyzwoitej konferencji branżowej) na przewagę PAO nad HC+. Polecam wykresy w tej prezentacji:
Lotos (który ma nowoczesną instalację hydrocrackingu) zasadniczych różnic nie dostrzega:
http://maxol.com.pl/info/5.pdf - autorzy wskazują wprawdzie, że PAO tracą płynność w niższej temperaturze, ale twierdzą, że akurat temperatura płynięcia to parametr jakościowy determinowany przez dodatki.
Reasumując: jest mnóstwo prac, z których wynika, że bazy HC mogą osiągać nieznacznie tylko gorsze lub porównywalne z PAO własności.
Nie znalazłem natomiast pracy, w której wykazano by przewagę baz HC nad PAO. Tzn. znalazłem jedną – koreańską – bliżej nieznanych autorów, fatalnie sformatowaną i z niewiarygodnymi danymi referencyjnymi.
Zatem – nie popełnię zasadniczego błędu kupując nie najtańszy z możliwych olej oparty o bazę PAO (z większościowym udziałem tej bazy). Tym bardziej nie popełnię błędu kupując olej, którego baza jest mieszaniną PAO i Estrów. O własnościach i znakomitej elastyczności projektowania baz opartych o te ostatnie można przeczytać przyzwoite podsumowanie tutaj: http://www.bobistheoilguy.com/forums...Number=1252272
Pytanie w drugą stronę – czy mogę mieć graniczące z pewnością przekonanie, że dokonam dobrego wyboru kupując olej HC ?
Moim zdaniem nie, ponieważ nie mam pewności jak bardzo porównywalne z PAO HC dostaję – czyściutkie łańcuchy parafinowe np. wykonane w procesie GTL z (relatywnie) niewielką ilością węglowodorów n-parafinowych (poniżej 40%) i zawierające niewielki tylko odsetek pierścieni aromatycznych ? A może jednak istotnie gorsze ?
Odparowalność wg NOACKA a także Indeks Lepkości oleju grIII zależy od ilości węglowodorów n-parafinowych. Podatność na oksydację zależy od ilości pierścieni aromatycznych.
Jakość bazy HC zależy od tego w jakim procesie ją uzyskano, a możliwości jest sporo, dla przykładu podam dwie:
- Czy podwyższenie wskaźnika lepkości uzyskano przez rafinację rozpuszczalnikową czy poprzez hydrokraking połączony z izomeryzacją ?
- Czy zwiększenia odporności na oksydację dokonano dokonując po prostu adsorbcji na adsorbentach, czy może zastosowano hydrofinishing ?
Odpowiedź na powyższe pytania jest istotna, bo tylko przyzwoita baza grIII będzie miała własności nie gorsze od PAO.
Oczywiście można powiedzieć, jak to uczyniłeś:
Zamieszczone przez SkodaoctaviaNiezależnie od tego kto co napisze i do czego załączy link. Ten olej LM Synthoil, który zalałeś może i mieć 100% tego PAO, czy 50%, czy 30%, to nie jest istotne, rozumiesz? Jakość oleju masz zagwarantowaną przez producenta i normy ACEA i API. To wszystko.
Co więcej – czas trwania niektórych testów jest dalece krótszy, niż czas jaki olej ten przepracuje w silniku. Można słabszą bazę dopakować dodatkami, tak żeby przeszła z powodzeniem testy. Ale czy z takiej formulacji będziemy nadal zadowoleni, kiedy popracuje te kilkaset godzin w silniku ?
Na chwilę wracając do HC vs. PAO: można. nie najlepszą bazę HC dopakować polimerami. Indeks lepkości będzie przyzwoity mimo znaczącej zawartości węglowodorów n-parafinowych. Porównywalny z PAO. Tylko, że dodatki ulegają zużyciu i w końcu interwału do głosu w większym stopniu zacznie dochodzić baza. Oby dobra !
Oczywiście powyższe nie oznacza, że normy nie są ważne. Oleje powinny je spełniać. Użytkownicy, np. Pidziek, wielokrotnie zwracali na to uwagę. Jeżeli olej spełnia wymogi ILSAC GF-4, to z pewnością poprzeczka jest wysoko ustawiona. Zapewne nie od rzeczy, przynajmniej w okresie gwarancji, będzie też – o czym nie wspominałeś - jeżeli olej będzie posiadał aprobatę producenta z jego sławetnymi (w przypadku VW) „black-box” testami.
Jednak jeżeli dwa oleje spełniają identyczne normy, to któryś musisz wybrać. Tu pomocna jest informacja o bazie, pakiecie dodatków (jeżeli dostępne są dla danego oleju VOA) a także opinie innych użytkowników forum. Oczywiście te kryteria dotyczą osób, które to szczególnie interesuje, ekscytują się zapewnieniem trwałości wszystkich smarowanych podzespołów swojego silnika, wsłuchują w jego dźwięk etc. W przypadku przeciętnego użytkownika Octavii TDI, często nie wiedzącego o istnieniu tego forum, zupełnie wystarczającym do szczęścia będzie wybranie oleju posiadającego właściwą aprobatę VW. Piszę zapewne, ponieważ zestaw testów niezbędnych do uzyskania tej aprobaty nie jest publicznie znany. O ile wiem coś (nie wszystko) o normach 505, 505.01, 506.01, to na temat najnowszej 507 nie wiem nic i to sprawia mi pewien dyskomfort (to tak na marginesie).
Zamieszczone przez Skodaoctaviazak14 napisał/a:
Dawanie 70% drogich PAO byle jak zblendowanych nie jest z żadnego punktu widzenia racjonalne i nie wierzę, żeby (co do zasady) taki olej miał gorsze właściwości od HC + 10% PAO.
W tym zdaniu chyba zrobiłeś czeski błąd, zamiast słowa "gorsze" powinno być chyba słowo "lepsze".
W dobie łatwej dostępności taniego HC - dawanie 70% drogich PAO byle jak zblendowanych nie jest z żadnego punktu widzenia racjonalne i nie wierzę, żeby (co do zasady) oleje były formułowane niechlujnie, z najnędzniejszych PAO. Nie wierzę tym samym, że olej z większościowym udziałem bazy PAO (>60%) ma gorsze właściwości od HC + 10% PAO. Zakładam też, że dobrej/drogiej bazie PAO nie towarzyszy żenujący i rujnujący całość efektu pakiet dodatków, bo to byłoby nieracjonalne – wydać dużo na bazę, żeby dostarczyć przeciętny produkt.
Zamieszczone przez SkodaoctaviaA po drugie w smarowaniu nie chodzi o grubość filmu olejowego, ale o jego trwałość.
Eksponuję tarcie mieszane, ponieważ dla modelowego silnika Mercedes Benz M111 straty mocy (wynikające z tarcia) przypadające na układ rozrządu to, w zależności od przyjętego modelu obliczeniowego, od 19 do 34 % ogólnych strat mocy pochodzących ze smarowanych węzłów tarcia. Co istotne, przyjmuje się, że napęd rozrządu pracuje w reżimie tarcia mieszanego / granicznego. Źródło:
Idąc dalej – nie jest tajemnicą, że w naszych TDI z pompowtryskiwaczami – napędzanymi przez mechanizm rozrządu – problem tarcia mieszanego jest w sposób szczególnie istotny. Oprócz popychaczy zaworów mamy jeszcze dźwigienki pompowtryskiwaczy, na które krzywka w krótkim czasie wywiera duży nacisk. Straty energii z tego wynikające mogą być większe niż w silniku modelowym, a brak odpowiedniego smarowania może mieć katastrofalne skutki (widziałem w garażu u jednego z kolegów z tego forum wałek „wywalony” po 100 kkm). To właśnie z tego powodu VW na gwałt wprowadzał normę 505.01.
Nie bagatelizowałbym zatem zagadnienia grubości filmu olejowego akurat w tym wątku tego forum.
Zamieszczone przez SkodaoctaviaWobraź sobie, że wiarygodność danych prezentowanych nawet przez producenta można podważyć..."
Zamieszczone przez SkodaoctaviaJeżeli weźmiesz do porównania dwa oleje tej samej jakości, z tymi samymi normami, nawet tego samego producenta, choć musisz to założyć teoretycznie, bo w praktyce nie ma nigdy dwóch takich samych olejów – to olej 5W40 od oleju 5W30 różni się przede wszystkim lepkością.
Ta lepkość ma niewiele wspólnego z gęstością, a jest bardzo często mylona z nią. Gęstość jest tylko stosunkiem masy płynu do jego objętości. Każdy płyn ma tę gęstość inną. Np. litr wody waży 1kg, litr czystego spirytusu waży 0,8kg, litr benzyny waży 0,7kg i w końcu litr oleju samochodowego waży ok. 0,85kg. Ale w każdym oleju, o którym tu mowa ta gęstość jest prawie taka sam. Gęstość zależy również od temp., ale ta zależność jest niewielka, zwłaszcza w porównaniu z zależnością lepkości od temperatury, która jest wielka. Przykładowo gęstość oleju rozgrzanego w silniku jest tylko kilka procent większa niż oleju w bańce. Jest tak dlatego, że rozgrzany olej zwiększa swoją objętość, innymi słowy rozgrzanego oleju jest w silniku trochę więcej…
Lepkość natomiast to inaczej tarcie wewnętrzne płynu i w porównaniu z gęstością silnie zależy od temperatury. Olej w rozgrzanym silniku ma kilkanaście razy (czyli np. 1500%) mniejszą lepkość niż olej w bańce.
Obrazowo, ta lepkość, to jest to co obserwujesz jak np. wylewasz ze słoika wodę, a z drugiego słoika miód. Różnicę, jaką widzisz to nie różnica w gęstości, (miód ma tylko 30% większa gęstość niż woda) tylko w lepkości (miód ma 5000 razy większa lepkość niż woda, czyli 500000% większą). Woda ma więc małą lepkość, a miód dużą lepkość
Dokładnie tak samo jest z olejami, oczywiście nie ma aż takich różnic jak między wodą, a miodem, ale są. I to 5W30, 5W40, 10W40 jest po prostu oznaczeniem lepkości oleju (oczywiście nie tylko lepkości, ale przede wszystkim). Dlatego należy mówić nie „bardziej gęsty” olej, tylko „bardziej lepki” olej, nie „mniej gęsty” olej tylko „mniej lepki” olej.
Olej 5W30 jest wiec mniej lepki od oleju 5W40 i to w całym zakresie temp. Jest tak w wysokiej temp. pracującego silnika jak również w niskiej temp. podczas postoju silnika na mrozie. Ponieważ to oznaczenie 5W30, czy 5W40 to nie jest konkretna lepkość, tylko pewien przedział lepkości, dlatego też jeden olej tej samej grupy np. jeden olej 5W30 może mieć inną lepkość od drugiego 5W30. Ale zawsze olej 5W30 będzie mniej lepki od oleju 5W40, podkreślam w całym zakresie temperatur, bowiem niektórzy błędnie rozumują, że olej 5W30 jest tylko mniej lepki w wysokich temp., a już w niskich (np. na mrozie) – nie. Tak nie jest.
Ale jednocześnie piszesz szanowny kolego tak:
Zamieszczone przez SkodaoctaviaI nie musiałem w tej sprawie do nikogo pisać, bo żeby to pojąć wystarczy używać mózgu.Zamieszczone przez Skodaoctaviawiększego kretynizmu na żadnym forum nie czytałemZamieszczone przez SkodaoctaviaNapisz do innych, zobacz co Ci odpiszą, porównaj, wyciągnij wnioski, a potem możesz tu napisać co z tego zrozumiałeś.
A, że tak spytam, rozumiesz co znaczy określenie „skład chemiczny” oleju?Zamieszczone przez SkodaoctaviaKimkolwiek jesteś, powiadam Ci,Zamieszczone przez SkodaoctaviaJak widać nie dość, ze z teorią to jeszcze z praktyką u Ciebie na bakier.Zamieszczone przez SkodaoctaviaBzdura totalna. Myslisz pojęcia
Proponuję więc, że skoro trafiasz tu z pewną wiedzą i jak wyżej zacytowałem, potrafisz ją dobrze przekazać, także w polemice na forum zachowuj reguły komunikacji codziennej, a będzie to dla czytelników tego wątku i dla Ciebie z pożytkiem
Zamieszczone przez innovapatrząc na poznane fakty czy uważasz że to źle iż z pewnym niesmakiem ale mimo wszystko poznaliśmy ważną prawdę ?Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaZamieszczone przez ruszokOtóż nie zmienia to nic w tej dyskusji ponieważ LM TT 4100 nie spełnia żadnej z w/w specyfikacji. Ma rekomendację co do jednej, ale w ASO straciłbyś gwarancję zalewając taki olej. Czyli NIE SPEŁNIA nawet wg. książki, którą posiadasz, a której to jeszcze nie znalazłem... Proste. W zasadzie nie muszę już szukać bo sam już sobie udowodniłeś to i owo...
odnośnie normy 505.01 i dalszych Twoich krętactw: siedzisz w tym wątku i doskonale wiesz, iż PAOLO ESCO zacytował mi rekomendację VW kilka stron wcześniej (Ty ocywiście przeoczyłeś ten fakt niechcący), gdzie było czarno na białym iż ten olej spełnia wymogi VW 505.01. Wtedy jakoś nie protestowałeś. Tak więc wybielić to Ty się już nie wybielisz.
Dla pozostałych czytelników dodam, iż na bańce LM 4100 TT również pojawia się naklejka (po Polsku) iż ten olej spełnia tę normę (505.01) a trochę więcej jak pół roku temu mieliśmy na forum zacytowaną wypowiedź w tej sprawie przedstawiciela LM
tak więc dużymi literami to możesz się podpisać co najwyżej i wiesz już jaki wyraz najlepiej odzwierciedla Twoją "prawdomówność".
From:
Sent: Wednesday, May 18, 2011 10:16 AM
To: [email protected]
Subject: Zapytanie o specyfikacje oleju Liqui Moly Top Tec 4100
Witam,
Jestem użytkownikiem samochodu z silnikiem TDI z pompowtryskiwaczami z wymaganą normą oleju VW 505.01.
Ostatnio nabrałem wątpliwości co do tego czy olej Liqui Moly Top Tec 4100 posiada wyżej wymienioną specyfikację.
Na Waszej stronie internetowej są sprzeczne informacje : bezpośrednio na stronie widnieją normy VW 502.00/505.00 ale już w paszporcie produktu, który jest dościągnięcia z tej strony widnieją normy VW 505.01/502.00/505.00.
Na stronie producenta www.liqui-moly.de oraz na karcie produktu umieszczono z kolei informację, że olej Top Tec 4100 posiada specyfikacje VW 502.00/505.00 natomiast firma zaleca stosowanie tego oleju do samochodów wymagających normy 505.01. Również wyszukiwarka oleju zarówno na stronie polskiej jak i niemieckiej wyświetla ten olej jako jeden z nadających się do samochodów z silnikami TDI PD.
Różnie też są te kwestie ujęte na etykietach na butelkach z olejem pochodzącymi z różnych okresów. Rónież na Waszych i niemieckich stronach www.
Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
Jestem zaniepokojony ponieważ mam samochód na gwarancji i stosowanie oleju bez właściwej specyfikacji może powodować perturbacje podczas ewentualnych roszczeń gwarancyjnych.
Pozdrawiam
A tutaj odpowiedź :
Szanowny Panie,
Olej Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 posiada nasze zalecenie do stosowania go w samochodach grupy VW wymagających oleju o aprobacie 505.01 tj. pojazdów z interwałem wymiany oleju co 15.000 km lub raz w roku i wyposażonych w układ wtryskowy pompo wtryskiwaczy.
Ponosimy pełną odpowiedzialność za stosowanie naszych produktów dobranych zgodnie z naszym katalogiem doboru oleju znajdującym się na stronach WWW.liqui-moly.pl lub WWW.liqui-moly.de . Wg katalogu do samochodów grupy VW wymagających oleju o aprobacie 505.01 wynika, że można w tych pojazdach stosować olej Top Tec 4100 5W-40.
Zamieszanie w informacjach na naszej stronie internetowej, paszporcie technicznym i na stronie niemieckiej wynika stąd, że dnia 15 września 2009r. skończyła się ważność dokumentu zwanym „Aprobatą”, wystawionego przez koncern VW (w załączniku) dotyczącego oleju Top Tec 4100. Oczekujemy wystawienia nowego dokumentu, niestety proces uzyskiwania i przedłużania aprobat jest niezwykle skomplikowany i czasochłonny. Dlatego też większość producentów oleju posługuje się „zaleceniami” a nie „aprobatami”. Nie sądzę aby było możliwe uzyskanie załączonego dokumentu od najbardziej znanych w Polsce firm dystrybuujących oleje.
Nie mniej nie zmienia to faktu, że olej top Tec 4100 ma nasze zalecenie do stosowania w pojazdach wymagających aprobaty VW 505.01.
Na marginesie informuję Pana, że olej Top Tec 4600 5W-30 posiada aktualną aprobatę 505.01 (w załączniku). Uważam jednak, że w naszych warunkach pogodowych (wysokie upały latem) lepszym wyborem jest jednak olej Top Tec 4100 5W-40.
Łączę wyrazy szacunku i życzę Panu wielu tysięcy bezpiecznie przejechanych kilometrów
Piotr Kasprzak
Liqui Moly Polska Sp. z o.o.
ul. Cybernetyki 7B
02-677 Warszawa
tel. +48 22 331-03-08
fax +48 22 331-03-09
NIP 522-26-23-299,
Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie,
XIII Wydział Gospodarczy KRS, Numer KRS 0000065196
Wysokość Kapitału Zakładowego 1.276.000,00 PLN
Myślę, że to rozwiewa wszelkie wątpliwości.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SkodaoctaviaZamieszczone przez rOBERTO795Nie ma takiej technicznej możliwości aby chronily tak samo przy roznych grubościach filmu olejowego
Lepkość oleju ma być dopasowana do konstrukcji silnika, a nie jak największa, bo wtedy wszyscy jeździliby na bardzo lepkich olejach. Jak widać tak nie jest…
Zamieszczone przez rOBERTO795Skoro mają inną lepkość to......szybciej spływa jeden niz drugi
Jeżeli jednak chodzi Ci o spływanie podczas pracy, to jak się tak obawiasz to może nie wyjeżdżaj pod góre, albo z góry nie zjeżdżaj, jedź tylko po płaskim, wtedy będzie Ci mniej spływał.
Zamieszczone przez rOBERTO795JAk coś co osiąga znacznie wyższe temp- podczas jazdy z dużymi prędkościami- staje się rzadsze a zatem mniej lepkie i zostawia jeszcze delikatniejszy film olejowy może lepiej chronić. Wtedy silnik bardziej się rozgrzewa olej też.
Zamieszczone przez rOBERTO795I tu wychodzi brak Twojej wiedzy technicznej Olej ma zadanie smarować i chronić silnik- jego stabilność temperaturowa powoduje stabilność temp elementów silnika a za chłodzenie w dużo większej mierze odpowiada płyn chłodniczy.Oczywiście odbiera on również ciepło ale w mniejszym stopniu.
Zamieszczone przez soszek81Powiedz mi jeszcze - to nie jestem rozumny???? Bo zalewam W40 miast W30 czy lepiej W20? Bo wolę przepłacać przy tankowaniu? To Twoje teorie.
Masz wyraźnie napisane, że lekkie oleje wlewa się tam, gdzie przewidział to konstruktor silnika? Widocznie o Twoim silniku zapomniał i nie przewidział, przykro mi bardzo.
Napisz to komuś kto ma zalecenie od producenta używać oleju 0W20, żeby sobie wlał 5W40, bo lepiej chroni silnik, mniej go ubywa i takie tam dyrdymały.
Zamieszczone przez soszek81Możesz napisać ile tej mocy przybędzie? W KM lub % ? .
Pytanie konkretne ile silników w życiu rozebrałeś i złożyłeś sam?
Gdzie ty się urodziłeś? Stary po pierwsze jak grubość samego filmu olejowego ma się do technologii wykonania silnika-tylko konkretnie ? bo w/g mnie nijak.I uwierz że żadne pierścienie Ci nie pomogą jak również nie interesuje mnie spasowanie silnika- interesuje mnie sama grubosc filmu od czego ona zależy.Poczytaj o zjawisku ratchetingu metali- może coś znajdziesz- jakby coś służe pomocą
I nie chodzi mi o smarowanie wyłączonego silnika bo takowe nie istnieje tylko utrzymanie się warstwy oleju ma elementach silnika a to bardzo istotny parametr.
Zawsze uważałem że jeśli producent zaleca 5w30 i nie daje żednych innych alternatyw to nalezy lać 5w30! Natomiast jeżeli zaleca inne lepkości to oki. Polecam zamontować sobie wskaźnik temp oleju i pojeżdzić troszke - zobaczysz wtedy co to stabilnośc temp oleju i róznice pomiędzy w30 a w40 - o ile są dopuszczalne w lecie oraz zimie.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Tak czytam to wszystko i sie za glowe lapie. Pare osob chce przekonac reszte do tego jedynego,najlepszego i jedynie slusznego oleju. Proponuje przeniesc te dywagacje do podtematu ogloszenia komercyjne.
I tak jak kiedys chyba napisalem-jesli olej spelnia norme i jest w tej samej specyfikacji to nikt mi nie wmowi,ze rozni sie jeden od drugiego jakoscia o 100,200,500%.
Na bank sa lepsze i gorsze oleje,ale bez przesady,a co poniektorzy z wypowiadajacych sie maja nadcisnienie juz na bank.
A olej wazne zeby byl wg normy i regularnie wymieniany wraz z filtrem oleju oczywiscie.
Nasze auta,to nie statki kosmiczne.
Mamy sobie pomagac jako uzytkownicy Octavii a nie sobie ublizac.
Z takim zalozeniem tu sie pojawilem w 2007.
[ Dodano: Sob 07 Sty, 12 11:36 ]
P.S. Reklama dzwignia handlu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruszokUspokój drugą stronę to nie będzie takich sytuacji.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Skodaoctavia
Zamieszczone przez parasiteTwój guru właśnie napisał, że lepkość zależy od silnika. Super, wziąłeś pod uwagę, że jak u ciebie 5W30 jest taki super, to nie znaczy, że np. u mnie się sprawdzi? Ja mam dużo starszą konstrukcję. Ciekawą przyjąłeś metodę badawczą. Sprawdziłeś na jednym silniku i teraz wszystkim udowadniasz swoją teorię, która to nie musi być prawdziwa w stosunku do mojego silnika i jak wynika z wcześniejszych postów - nie jest.
Fuchs:
1.TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
2.TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)
3.TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
LM:
1.Top Tec 4200 5W-30
2.Top Tec 4600 5W-30
3.Leichtlauf High Tech 5W-40
4.Super Leichtlauf 10W-40
To, że sobie wlewasz olej 5W40, bo coś zasłyszałeś o czymś, czy o innym to sobie wlewaj, ale nie ogłupiaj innych, że olej np. 5W30 jest złym wyborem.
Dlaczego jest lepszym, wydaje mi się, że nigdy tego nie zrozumiesz, ale najprościej mówiąc - wynika to z fizyki, mechaniki, mechaniki płynów, trybologii, reologii i pewnie paru innych dziedzin.
Zauważyłem po tym co piszesz, jesteś dosyć konformistycznie nastawiony, wiedzę o olejach masz raczej skromną i opierasz się na ogół na opiniach innych. Jednak nie wiedzieć czemu z góry zakładasz, że wiedza na temat olejów np. osób które zarejestrowały się na forum wczoraj jest mniejsza niż osób, które zarejestrowały się 8 lat temu. Bo mniej więcej w takim tonie się wypowiadasz? Sądzisz, że o skali pojęcia o olejach i smarowaniu decyduje data rejestracji na forum?
Komentarz
Komentarz