Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Seed
    Elegance
    • 2010
    • 875
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    seed a co powiesz na Elfa Solaris LLX 5W/30 z normą VW 507.00 i ACEA A3/B4 LL III bez C3 ...? http://www.total.be/be/content/NT0000C5CE.pdf ---> http://allegro.pl/listing.php/search...1b45ce82fe39d8

    Zamieszczone przez Seed
    Przeciez VAG wymaga C3 dla DPFow?
    Tak a C3 to Mid Saps a nie Lov Saps ---> http://translate.google.pl/translate...%26prmd%3Divns
    No ok ale czy olej A3/B4, ktory jest olejem Full SAPS - nie zapcha przypadkiem DPF VAG? przeciez tam sa zupelnie inne ilosci siarki itp?!

    Ten Elf ok ale ja podobnie jak piramida mam PD bez DPF i zmieniam co 15 tys. auto ma 72 tys - gwarancja wlasnie sie skonczyla. jak pytalem czy moge przywozic olej 505.01 na przeglady to marudzili w ASO ze lepiej 507.00. Ale teraz chce przejsc na 505.01 - po cholere stosowac olej do DPF i LL - wole chronic silnik niz DPF, ktorego nie mam. Mysle zalac wlasnie X-cleana 5W-40.
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      Zamieszczone przez Seed
      ktorego nie mam. Mysle zalac wlasnie X-cleana 5W-40.
      No tak ale ten X-clean jest właśnie C3. . .mam podobny dylemat. . .

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Wprowadzenie minimalnej Liczby TBN na poziomie 8,0 mg KOH / g wpływa na liczbę sekwencji ACEA, które mogą być łączone z ACEA A3/B4-08.
        Przed ACEA 2008, w zależności od wydajności oleju, można było połączyć ACEA A3/B4 z szeregiem innych sekwencji w tym ACEA C3. Jednak oleje silnikowe spełniające ACEA z sekwencją C są formułowane na niższy poziom popiołu siarczanowego i mają tendencję do dostarczenia TBN poniżej 8,0 mg KOH / g.
        Dlatego z wprowadzeniem ACEA 2008 jest mało prawdopodobne, że oleje silnikowe spełniające ACEA sekwencji C3 -08 będą w stanie sprostać ACEA A3/B4.
        Limity dopuszczalnego poziomu czystości w teście TDI silnika wysokoprężnego VW z wtryskiem bezpośrednim zostały podniesione do najwyższego poziomu postrzeganego w ACEA, dopasowując wydajność do poziomu ACEA A5/B5 i ACEA sekwencji C. Niektóre istniejące oleje silnikowe ACEA A3/B4 będą w stanie sprostać wymaganiom C.

        Oleje klas A3/B3 i A3/B4 sa
        olejami ogólnego stosowania, przy czym klasa A3/B4 jest jakościowo wyższa i jest zalecana do samochodów
        na dłuższe interwały wymiany oraz w silnikach diesla z wtryskiem bezpośrednim typu common rail.
        Podstawowe różnice pomiędzy poszczególnymi klasami przedstawia tabela 1

        Specyfikacja jakościowa ACEA 2004 – Kategorie CX
        Najważniejsza zmiana w klasyfikacji ACEA 2004 polegała na wprowadzeniu nowej klasy jakościowej
        dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej
        aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów cząstek stałych.
        Oleje nowej klasy jakosciowej - CX - sa olejami których formulacja uwzględnia specjalne wymogi dotyczące
        zawartości siarki, fosforu i tzw. popiołów siarczanowych (razem określanych jako SAPS). Wyróżniono
        trzy klasy olejów:
        ACEA C1
        ACEA C2
        ACEA C3
        Ze względu na lepkość HTHS – oleje klas C1 i C2 sa olejami niskolepkosciowymi. Ze względu na zawartość siarki, fosforu i tzw. popiołu siarczanowego oleje C1 sa olejami typu „low SAPS” a oleje C2 i C3 tzw. olejami „mid SAPS”. Przy doborze olejów do samochodów wyposażonych w układy filtrów cząstek stałych należy stosować oleje o jakości zgodnej z zaleceniami producenta samochodu, w przeciwnym razie
        może być konieczna szybsza wymiana filtra cząstek stałych i pogorszenie deklarowanych przez producenta
        samochodu osiągów silnika. Podstawowe różnice pomiędzy wymogami poszczególnych kategorii CX
        przedstawia tabela2




        Seed - od 1996 do 2004 r obowiązywała ACEA i dopiero od 2004 zlikwidowano oddzielne klasyfikacje olejów do silników samochodów osobowych i wprowadzono nową klasę jakosciową dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów czastek stałych, czyli kategorię "C".
        Do 2004 roku nikt się nie przejmował nawet przy autach wyposażonych w DPF-a czy olej jest bardziej eko czy nie. Grunt by miał normę VW ... i tyle. Wymieniony Elf spełnia Euro IV więc napewno nie zapcha DPF-a. Przy Millersie...jak zwykle zgadywanka :?
        Zamieszczone przez Seed
        Mysle zalac wlasnie X-cleana 5W-40.
        trzeba było tak od razu :wink: 
        Załączone pliki
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • pacocases
          Rider
          • 2011
          • 576
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          olej

          Mogę polecić MOTO KRAM na ul. Jerzego (niestety nie pamiętam nr-u tel.)
          Gość zna się na rzeczy i z pewnością ma dobre ceny.
          Sklep specjalizuje się w Motulu ale i inne marki nie są mu obce (otwarty do 17.00)
          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

          Komentarz

          • pio_wwa
            Drive
            • 2010
            • 85

            ja właśnie zalałem auto X-cleana 5W-40 c3

            moge polecic ten olej

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez pio_wwa
              moge polecic ten olej
              eeeee noooo nie idź na łatwiznę :szeroki_usmiech Prosimy o porównanie do poprzednich olejów (ostatnio miałeś LM TT4200) + własne zdanie o pracy silnika na tym Motulu. :P
              Jak pracuje silnik na tym Motulu X-cleana 5W-40 c3 w porównaniu do LM TT4200?
              Jaki filtra oleju założyłeś? Zmieniałeś filtr powietrza?... bo to groszowa sprawa a ma istotny wpływ w dieslu na pracę silnika.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • chimek11
                Rider
                • 2007
                • 482

                panowie
                mam pytanko, czy do ASV można lac mobil 1 5w30?

                kupiłem 2 miesiące temu autko i taki właśnie olej był wlany, na fakturze było i na zawieszce też.
                dzisiaj sprawdzałem stan oleju i jest ok ale wydaje mi się on jakiś taki strasznie żadki na bagnecie

                auto ma zrobiony program na 138 ps i 317 nm

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez chimek11
                  czy do ASV można lac mobil 1 5w30?
                  strona 46 tego wątku --->ma być olej z normą VW 505.00 np. motul 8100 X-MAX 5w-30 lub motul 8100 X-CESS 5w-40 do wyboru masz też dużo innych dobrych marek :wink:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Seed
                    Elegance
                    • 2010
                    • 875
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez pio_wwa
                    moge polecic ten olej
                    (ostatnio miałeś LM TT4200)
                    Prowadzisz paolo tabelę w excelu kto co zalewa? :shock:
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez chimek11
                      do ASV można lac mobil 1 5w30?
                      kupiłem 2 miesiące temu autko i taki właśnie olej był wlany, na fakturze było i na zawieszce też.
                      Chyba nie wlali tam Mobila ESP 5W/30 :shock: albo Mobila Super 3000 XE 5W-30 ...?


                      Zamieszczone przez Seed
                      Prowadzisz paolo tabelę w excelu kto co zalewa?
                      nie :haha: ale pisałem z kolegą pio_wwa na PW i polecałem jemu ten olej jako jeden z kilku :P
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        prowadzenie minimalnej Liczby TBN na poziomie 8,0 mg KOH / g wpływa na liczbę sekwencji ACEA, które mogą być łączone z ACEA A3/B4-08.
                        Przed ACEA 2008, w zależności od wydajności oleju, można było połączyć ACEA A3/B4 z szeregiem innych sekwencji w tym ACEA C3. Jednak oleje silnikowe spełniające ACEA z sekwencją C są formułowane na niższy poziom popiołu siarczanowego i mają tendencję do dostarczenia TBN poniżej 8,0 mg KOH / g.
                        Dlatego z wprowadzeniem ACEA 2008 jest mało prawdopodobne, że oleje silnikowe spełniające ACEA sekwencji C3 -08 będą w stanie sprostać ACEA A3/B4.
                        Limity dopuszczalnego poziomu czystości w teście TDI silnika wysokoprężnego VW z wtryskiem bezpośrednim zostały podniesione do najwyższego poziomu postrzeganego w ACEA, dopasowując wydajność do poziomu ACEA A5/B5 i ACEA sekwencji C. Niektóre istniejące oleje silnikowe ACEA A3/B4 będą w stanie sprostać wymaganiom C.

                        Oleje klas A3/B3 i A3/B4 sa
                        olejami ogólnego stosowania, przy czym klasa A3/B4 jest jakościowo wyższa i jest zalecana do samochodów
                        na dłuższe interwały wymiany oraz w silnikach diesla z wtryskiem bezpośrednim typu common rail.
                        Podstawowe różnice pomiędzy poszczególnymi klasami przedstawia tabela 1

                        Specyfikacja jakościowa ACEA 2004 – Kategorie CX
                        Najważniejsza zmiana w klasyfikacji ACEA 2004 polegała na wprowadzeniu nowej klasy jakościowej
                        dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej
                        aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów cząstek stałych.
                        Oleje nowej klasy jakosciowej - CX - sa olejami których formulacja uwzględnia specjalne wymogi dotyczące
                        zawartości siarki, fosforu i tzw. popiołów siarczanowych (razem określanych jako SAPS). Wyróżniono
                        trzy klasy olejów:
                        ACEA C1
                        ACEA C2
                        ACEA C3
                        Ze względu na lepkość HTHS – oleje klas C1 i C2 sa olejami niskolepkosciowymi. Ze względu na zawartość siarki, fosforu i tzw. popiołu siarczanowego oleje C1 sa olejami typu „low SAPS” a oleje C2 i C3 tzw. olejami „mid SAPS”. Przy doborze olejów do samochodów wyposażonych w układy filtrów cząstek stałych należy stosować oleje o jakości zgodnej z zaleceniami producenta samochodu, w przeciwnym razie
                        może być konieczna szybsza wymiana filtra cząstek stałych i pogorszenie deklarowanych przez producenta
                        samochodu osiągów silnika. Podstawowe różnice pomiędzy wymogami poszczególnych kategorii CX
                        przedstawia tabela2




                        Seed - od 1996 do 2004 r obowiązywała ACEA i dopiero od 2004 zlikwidowano oddzielne klasyfikacje olejów do silników samochodów osobowych i wprowadzono nową klasę jakosciową dla olejów dedykowanych silnikom samochodów osobowych przystosowanym do spełniania najbardziej aktualnych norm ekologicznych w których zastosowano w układzie wydechowym układy filtrów czastek stałych, czyli kategorię "C".
                        Do 2004 roku nikt się nie przejmował nawet przy autach wyposażonych w DPF-a czy olej jest bardziej eko czy nie. Grunt by miał normę VW ... i tyle. Wymieniony Elf spełnia Euro IV więc napewno nie zapcha DPF-a. Przy Millersie...jak zwykle zgadywanka :?


                        a możne te swoje "wypociny" daj w oddzielnym wątku, bo zaraz znikną w gaczu innych pytań o olej a przeglądać już 229 stron to udręka.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • wojtass
                          Rider
                          • 2007
                          • 473

                          ok Ja zalałem właśnie olej Motul 5W40 wraz z wszystkimi filtram Mann'a od kolegi ELEMENTAUR'A Fachowa pomoc i super szybka wysyłka. Popieram co wczesniej koledzy przedmowcy mowili o w/w koledze. PEWNY NA 100%
                          Co do oleju , jak na razie wszystko hula

                          Komentarz

                          • pio_wwa
                            Drive
                            • 2010
                            • 85

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zamieszczone przez pio_wwa
                            moge polecic ten olej
                            eeeee noooo nie idź na łatwiznę :szeroki_usmiech Prosimy o porównanie do poprzednich olejów (ostatnio miałeś LM TT4200) + własne zdanie o pracy silnika na tym Motulu. :P
                            Jak pracuje silnik na tym Motulu X-cleana 5W-40 c3 w porównaniu do LM TT4200?
                            Jaki filtra oleju założyłeś? Zmieniałeś filtr powietrza?... bo to groszowa sprawa a ma istotny wpływ w dieslu na pracę silnika.
                            Powiem tak.
                            wydaje mi się że minimalnie głośniej pracuje ale dźwięk jest przyjemniejszy dla ucha
                            jak przejadę więcej to coś napiszę.
                            Jak używałem LMTT4200 nie musiałem dolewać oleju między wymianami.

                            filtr paliwa nie wymieniłem bo dobrałem nie ten trzeba.

                            Resztę filtrów wymieniłem.


                            Więcej

                            Komentarz

                            • elemenateur
                              Elegance
                              • 2007
                              • 803

                              Zamieszczone przez wojtass
                              ok Ja zalałem właśnie olej Motul 5W40 wraz z wszystkimi filtram Mann'a od kolegi ELEMENTAUR'A Fachowa pomoc i super szybka wysyłka. Popieram co wczesniej koledzy przedmowcy mowili o w/w koledze. PEWNY NA 100%
                              Co do oleju , jak na razie wszystko hula

                              niezmiernie mi miło.

                              Od końca września zapraszam także po Liqui Moly w MIAZGA cenach , prócz tego zapraszam po fuchsa!

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Zamieszczone przez elemenateur
                                Od końca września zapraszam także po Liqui Moly w MIAZGA cenach
                                A co polecasz z LM do BKD z wymianami co 15 kkm?

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez elemenateur
                                  Od końca września zapraszam także po Liqui Moly w MIAZGA cenach
                                  to ja się piszę, bo akurat mi wymiana tak przypadnie :P
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • elemenateur
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 803

                                    bez dpfa na 15k to spokojnie top tec 4100 Dzida.


                                    Paolo zapraszam.
                                    Pierwsze zatowarowanie początek przyszłego tygodnia najpewniej. Kurka tylko euro nie miało kiedy wystrzelić

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      elemenateur - cieszymy się, że frankami nie płacisz za towar :2kc
                                      Podasz tutaj ofertę i ceny, jak będziesz już miał na stanie? http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...9263&start=345


                                      Zamieszczone przez elemenateur
                                      bez dpfa na 15k to spokojnie top tec 4100 Dzida.
                                      lub LM TT 4600 5W/30 z oficjalną normą VW505.01 :wink:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • elemenateur
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 803

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        elemenateur napisał/a:
                                        bez dpfa na 15k to spokojnie top tec 4100 Dzida.

                                        lub LM TT 4600 5W/30 z oficjalną normą VW505.01
                                        dokładnie ten także, zmyliła mnie tylko na prędko tłumaczone zdanie nicht ausserhalb Europa bestellbar... i pomajtałem

                                        zrobię Paolo osobny temat bo postaram się by ceny były naprawdę w dechę no i promo z kompletem filtrów kurier w cenie.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez elemenateur
                                          osobny temat bo postaram się by ceny były naprawdę w dechę no i promo z kompletem filtrów kurier w cenie.
                                          :slinka
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • haragon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 310

                                            Ja też się pisze ;-)
                                            Wprawdzie próbowałem ostatnio dzwonić z zamówieniem na komplet hamulcowy, ale nikt nie obierał. Dzwoniłem na wszystkie telefony ;-((.
                                            Sytuacja ta się wielokrotnie powtarza co może jedynie pod tym względem źle świadczyć o firmie (no chyba, że mnie tam nikt jako klienta nie lubi, albo mam pecha...).
                                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                            >>Software - rogalotti<<

                                            Komentarz

                                            • ariu
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 17

                                              Witam serdecznie… ale z pewną nieśmiałością, a to dlatego, że mam BMW 320d Touring.

                                              OCP i ten temat znam od dawna, bo jeździłem VAGiem 12lat (passat B3/B4-benzyna) oraz na innych forach są linki do tego topicu i cytaty z niego.
                                              Panowie ogarniacie temat b. merytorycznie, choć np na streetracing.pl niektórzy userzy gadają nie od rzeczy tylko wtedy tak jakoś... komercyjnie.

                                              Jeśli pozwolicie, mam sakramentalne pytanie: „Jaki olej zalać?”

                                              Odpowiedź jest z pozoru prosta- spełniający normę BMW-LL04.
                                              Ale u mnie nie jest tak łatwo, jestem b. dociekliwy, b. kocham swój samochód, a poza tym jestem na wczasach nad Bałtykiem i cały czas leje, zimno i mi się nudzi.

                                              Do rzeczy: silnik 150KM na CR, turbo ze zmienną geometrią kierownic, katalizatory, brak DPF - na szczęście, nie ma EURO-4.

                                              Stan: igła 215kkm, nowe (nie regenerowane) ori Garret turbo, silnik suchy, oleum nie ubywa (od ostatniej wymiany ok. 5 kkm) mam auto dopiero 2 miesiące, Castrol Edge 5W30, zmieniany prawdopodobnie wg inspekcji – w moim bmw 22kkm.

                                              Warunki brzegowe:
                                              Olej będzie wymieniany raz do roku lub co max 15 kkm, mało jeżdże,

                                              Typowy dupowóz, 70% city, 30% dłuższe trasy, styl jazdy raczej spokojny (o ile się tak da bmw), czasem sprawdzenie Vmax ( w DE oczywiście :wink: ), czasami ostro dla fanu, czasami eco-driving z ciekawości, ale nie PSJ, czasami rozruszanie kierownic w turbo, zwykle normalnie i z głową.

                                              Dbam o silnik, delikatnie na zimnym, zawsze schładzam turbo, filtry, płyny na czas.

                                              Instrukcja zaleca:

                                              "Silnik Diesla
                                              Olej zawsze musi spełniać warunki specyfikacji ACEA: A3/B3 lub A3/B4
                                              Dopuszczone oleje "Longlife-01" spełniają te warunki w każdym przypadku."

                                              Ale w czasie, kiedy silnik był konstruowany (montowane od 2001r chyba), nikt nie wiedział jakie oleje będą dziś.

                                              Zmiana oleju będzie dopiero za ok. 10 kkm, ( na wiosnę ), obowiązkowo płukanka (po castrolu) i co?

                                              1.”prawdziwy” syntetyk lub dobry HC

                                              2.nie mam zamiaru robić dobrze ekologom, natomiast swojemu silnikowi jak najbardziej.
                                              BTW-piep**eni ekolodzy od ponad 20-tu lat „psują” nasze silniki; oleje bardziej chronią środowisko niż motor, katalizatory, DPFy/FAPy, EGRy, srery nawet mapowanie silnika nie pod osiągi,a pod eko.
                                              !
                                              „Dobieraczki”- konfiguratory zwykle sugerują oleje bmw LL-04 o oznaczeniu C3, dla mnie chyba nie koniecznie, dlatego patrz pkt 2.

                                              Na forach BMW polecają LM, Valvoline, Motul, coś bąkają o Shellu i niszowym Millersie, oczywiście hardcore (cena i dostępność) Amsoil.

                                              Castrol i Mobil to szit, pozostawia syf w motorowni – to cytat, czy rzeczywiście ?, i ryzyko podróbek – z tym się zgadzam.

                                              Co biorę pod uwagę:
                                              Castrol
                                              -Castrol edge 5W30 bmw LL-04 – bo na takim jeździ auto
                                              -Castrol edge sport 0W40 BMW LL-04 – bo tak mówi dobieraczka i jest lepsiejszy od pkt1
                                              W każdej bajce jest ziarno prawdy, więc castro chyba odpuszczę.

                                              Millers – syntetyki PAO, nie oszukują klienta w nazewnictwie, mało popularny, jedna fabryka na świecie, więc ryzyko podróbki bliskie zeru, cena ok.

                                              Dobieraczka:

                                              Engine M47TU
                                              Capacity : Capacity 5,5 litre
                                              Use : Normal
                                              Intervals : Change 24 months

                                              Products :
                                              1. XF Longlife C3 5w30
                                              CEA C3, A3/B4
                                              API SM/CF
                                              BMW Longlife 04-ok
                                              Mercedes Benz 229.51
                                              GM/Opel/Vauxhall LL-A-025 / LL-B-025
                                              GM Dexos 2
                                              SAE klasa lepkości:…5W30
                                              Ciężar właściwy przy 15°0C…0,853
                                              Lepkość kinematyczna przy 100 °0C…11,7 cSt
                                              Lepkość kinematyczna przy 40°0C…69,0 cSt
                                              Indeks lepkości…158
                                              Temperatura krzepnięcia…-40
                                              Temperatura zapłonu…230
                                              Lepkość na zimno przy -300C…6,200 cP

                                              2.XFS 5w40
                                              •API-SL,CF,ACEA-A3/B3
                                              • BMW Longlife 98, aprobata Porsche- nie ma LL-01 ale spełnia
                                              SAE-klasalepkości:…5W40
                                              Ciężar właściwy przy 15 °0C…0,855
                                              Lepkość kinematyczna przy 100 °C…13,8cSt
                                              Lepkość kinematycza przy 40 °C…86cSt
                                              Indeks lepkości…165-może być
                                              Temperatura krzepnięcia…-42oC-nieźle
                                              Temperatura zapłonu…220oC
                                              Lepkość na zimno przy -300C…6,590 cP-b. słabo
                                              Brak danych TBN i NOAC

                                              3. Trident Longlife 5w30 starsza generacja



                                              Ja znalazłem:

                                              MILLERS XFS 0W40

                                              CHARAKTERYSTYKA:
                                              API SM, CF
                                              ACEA A3/B4, C3
                                              BMW LL04
                                              Mercedes-Benz 229.31, 229.51
                                              VW 502.00, 505.00
                                              Porsche
                                              SAE klasa lepkości: 0W40
                                              Ciężar właściwy przy 15°0C 0,845
                                              Lepkość kinematyczna przy 100°0C 13,0 cSt
                                              Lepkość kinematycza przy 40°0C 78,03 cSt
                                              Indeks lepkości 186
                                              Temperatura krzepnięcia -42°0C
                                              Temperatura zapłonu 230°C
                                              Lepkość na zimno przy -30°0C 6,590 cP- znowu porażka!

                                              VALVOLINE

                                              Dobieraczka:

                                              1. SynPower XL-III 5W-30 ma BMW LL04, znany na OCP m.in. dzięki PAOLO ESCO
                                              2. SynPower

                                              Klasa jakości / Aprobaty
                                              SynPower 0W-40, 5W-30, 5W-40 API SJ/SM/CF, MB Aprobata 229.1, 229.3, VW 502.00, 505.00, 505.01, BMW LL-98/LL-01, Porsche*, GM LL-A.025/B-025 (0W-40 i 5W-30), BMW LL-01 (5W-30)

                                              może 5W30 lub 0W40 jak myślicie?

                                              3. MaxLife Synthetic 5W-40 w pełni syntetyczny
                                              MaxLife Synthetic 5W-40 API SL/CF, ACEA A3-02, B3-98 Wydanie 2, B4-02, API SM/ CF, ACEA A3/B4. Zalecany do użytku w zastosowaniach, dla których określono VW 502.00, 505.00 lub MB Aprobata 229.1, 229.3
                                              Brak aprobaty BMW (choć spełnia wymagania) i konfigurator poleca po przebiegu 100kkm.

                                              LiquiMoly

                                              dobieraczka:

                                              Top Tec 4200 5W-30 ma LL-04
                                              Top Tec 4600 5W-30 ma LL-04
                                              Leichtlauf High Tech 5W-40 ma bmw LL-01
                                              Top Tec 4100 5W-40 ma LL-04

                                              Nie będę ich przybliżał czy komentował, bo oleje świetnie znane na OCP.
                                              Natomiast ja wybieram

                                              DIESEL SYNTHOIL 5W-40
                                              Specyfikacje:
                                              ACEAB4-04; API CF

                                              Parametry techniczne
                                              Gęstość 15°C 0.85 g/cm³
                                              Lepkość kinematyczna 40°C 86 mm²/s
                                              Lepkość kinematyczna 100°C 14.1 mm²/s
                                              Wskaźnik lepkości 170
                                              Temperatura płynięcia -45°C
                                              Temperatura zapłonu 222°C
                                              Ma tylko aprobatę BMW LL-98, ale chyba wystarczy i jest full syntetyk :lol:

                                              MOTUL

                                              dobieraczka:

                                              Best Specific LL-04 5W-40 (a, b)
                                              Better 8100 X-clean 5W-40
                                              Good 8100 X-cess 5W-40

                                              8100 X-clean wszyscy znają, Specific LL-04 5W-40 nie mogę znaleźć parametrów.

                                              O olejach FUCHS prawie nic nie wiem, ale chyba zapowiada się obiecująco z XTL, tylko znowu, który?

                                              Teraz pytam poważnie, który olej wybrać?

                                              Mój typ to LM Diesel Synthoil 5W40 - full syntetyk

                                              chociaż żeby silniczkowi było lżej (zimne starty) biorę pod uwagę:

                                              Millers XF Longlife c3 5W40

                                              XFS 0W40

                                              Valvo SynPower XL III 5W30

                                              no i oczywiście Motul, tylko który(do ich dobieraczki podchodzę z rezerwą)

                                              8100 X-clean+ 5W30
                                              8100 X-clean 5W30
                                              8100 X-clean 5W40

                                              a może te, tylko czy dostępne?
                                              8100 X-max 0W-40
                                              PROPERTIES
                                              Viscosity grade SAE J 300 0W-40
                                              Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842
                                              Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 74.9 mm²/s
                                              Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.3 mm²/s
                                              HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.58 mPa.s
                                              Viscosity index ASTM D2270 182
                                              Pour point ASTM D97 -45°C / -49°F
                                              Flash point ASTM D92 222°C / 431.6°F
                                              Sulfated ash ASTM D874 0.80% weight
                                              TBN ASTM D2896 7.0 mg KOH/g

                                              lub jednak
                                              Specific LL-04 5W-40, może ktoś mi pomoże i znajdzie charakterystykę tego?

                                              P.S.Myślałem, że nie ma "najlepszych" olei, tym bardziej, że w USA osobowy Diesel to egzotyka, a tu popatrzcie:

                                              AMSOIL Series 3000 Synthetic 5W30 heavy duty Diesel Oil

                                              Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445)- 11.7
                                              Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) -67.8
                                              Wskaźnik lepkości (ASTM D-2270) -169
                                              Cold Crank Simulator Apparent Viscosity @ -30°C, cP (ASTM D-5293)- 5276
                                              Temp. zapłonu °C (°F) (ASTM D-92) -226 (439)
                                              Temp. palenia. °C (°F) (ASTM D-92)- 244 (471)
                                              Punkt płynności °C (°F) (ASTM D-97) -50 (-58)
                                              Noack Volatility (DIN 51581) 250°C for 1 hour, % utraty wagi-7.6
                                              Four Ball Wear Test (ASTM D-4172B @ 40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1 hr), Scar, mm-0.35
                                              total Base Number-12.1
                                              High Temperature/High Shear Viscosity, cP, 150°C, 1.0 x 106 s-1 (ASTM D-5481)- 3.5

                                              chyba nieźle we wszystkich parametrach dla mojego auta, tylko cena, a może warto?

                                              Jeśli ktoś przeczytał cały wątek-szacun, jeśli merytorycznie doradzi-wielkie dzięki, jeśli mnie pogonicie ze swojego forum, a wątek pójdzie do kosza-przyjmę na klatę, ale szkoda by było, tym bardziej, że właściciele BMW też to czytają.
                                              Pozdrawiam all

                                              Komentarz

                                              • soszek81
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1245

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                :slinka
                                                Paolo - tak miałem jak odebrałem w piątek paczkę z Fuchsem od elemenateur'a :diabelski_usmiech
                                                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                Komentarz

                                                • elemenateur
                                                  Elegance
                                                  • 2007
                                                  • 803

                                                  Ja też się pisze
                                                  Wprawdzie próbowałem ostatnio dzwonić z zamówieniem na komplet hamulcowy, ale nikt nie obierał. Dzwoniłem na wszystkie telefony ;-((.
                                                  Sytuacja ta się wielokrotnie powtarza co może jedynie pod tym względem źle świadczyć o firmie (no chyba, że mnie tam nikt jako klienta nie lubi, albo mam pecha...).
                                                  Przykro mi Haragon że nie udało się dodzwonić, jeśli było to w czasie gdy byłem na urlopie jestem w stanie zrozumieć jeszcze... na przyszłość proszę choć o króciuchny sms w takiej sytuacji, oddzwonie albo poproszę by oddzwoniono natychmiast jak się da!

                                                  [ Dodano: Czw 11 Sie, 11 22:05 ]
                                                  Zamieszczone przez soszek81
                                                  PAOLO ESCO napisał/a:




                                                  Paolo - tak miałem jak odebrałem w piątek paczkę z Fuchsem od elemenateur'a

                                                  Cała przyjemność po mojej stronie Soszek!

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez ariu
                                                    Jeśli ktoś przeczytał cały wątek-szacun
                                                    przeczytał. ...kurcze nie wiem już sam... znowu ktoś z BMW :wink: już kilku osobom od Was pisałem...
                                                    Ale niech będzie.
                                                    1.
                                                    Zamieszczone przez ariu
                                                    Do rzeczy: silnik 150KM na CR, turbo ze zmienną geometrią kierownic, katalizatory, brak DPF - na szczęście, nie ma EURO-4.
                                                    2.
                                                    Zamieszczone przez ariu
                                                    Olej będzie wymieniany raz do roku lub co max 15 kkm, mało jeżdże,
                                                    3.
                                                    Zamieszczone przez ariu
                                                    Typowy dupowóz, 70% city, 30% dłuższe trasy, styl jazdy raczej spokojny
                                                    itd...

                                                    Zamieszczone przez ariu
                                                    „Jaki olej zalać?”
                                                    Odpowiedź jest z pozoru prosta- spełniający normę BMW-LL04.
                                                    no własnie NIE. Ponieważ jak sam piszesz
                                                    Zamieszczone przez ariu
                                                    brak DPF - na szczęście, nie ma EURO-4
                                                    więc używanie oleju o specyfikacji BMW-LL04 jest średnio trafione jeśli chodzi o ochronę slinka (natomiast wymagane przy ochronie filtra cząstek stałych ---> którego TY nie masz).
                                                    ---> BMW Longlife-04
                                                    Olej do silników z zapłonem iskrowym i silników z zapłonem samoczynnym. Olej spełnia wymogi jakosciowe ACEA C3 i dodatkowe testy BMW. Olej jest zalecany szczególnie do modeli wyposa'onych w filtry czastek stałych, obniżona zawartosci SAPS.

                                                    Zamieszczone przez ariu
                                                    Instrukcja zaleca:
                                                    "Silnik Diesla Olej zawsze musi spełniać warunki specyfikacji ACEA: A3/B3 lub A3/B4
                                                    Dopuszczone oleje "Longlife-01" spełniają te warunki w każdym przypadku."
                                                    i tego można się trzymać.
                                                    Longlife-01
                                                    Olej do silników z zapłonem iskrowym i silników z zapłonem samoczynnym o wydłużonym interwale wymiany (30 000 km lub 2 lata). Olej charakteryzuje sie lepkoscia HTHS min. 3.5 mPa×s; specyfikacja oparta o ACEA A3/B3/B4 oraz dodatkowe testy BMW.

                                                    Czyli olej o specyfikacji ACEA A3/B3 lub A3/B4 lub A3/B3/B4
                                                    a tym samym BMW Longlife-98 olej do silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym (modele do roku 2001) o wydłużonym interwale wymiany (20 -25 000 km lub 2 lata). Olej charakteryzuje sie lepkoscia HTHS min. 3.5 mPa×s, specyfikacja oparta o ACEA A3/B3 oraz dodatkowe testy BMW. Też bym brał pod uwagę, zwłaszcza pełne syntetyki, które przy tym przebiegu silnika napewno mu nie zaszkodzą.

                                                    Ja bym szukał dla tego silnika Konkretnie:
                                                    - Amsoil 5W/40
                                                    - Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40 -BMW LL-98
                                                    - Liqui Moly Synthoil Energy 0W/40 - BMW LL-98
                                                    - Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W-30 - BMW LL-01 (pozostałem LM do BMW sobie daruj...)
                                                    - Millers XFS 5w40 - BMW LL-98
                                                    - Millers XFS 0W40 - BMW LL-04 ( zachwalany millers nie ma tutaj w ofercie nic ciekawego) raczej darowałbym sobie ten olej do Twojego BMW.
                                                    - MOTUL 8100 X-MAX 5W-30 ( w sam raz dla tego silnika norma BMW - LL01) http://www.motul.pl/download/1motul_..._max_5w_30.pdf
                                                    (8100 X-MAX 5W-30 zastąpił SPECIFIC'a LL-01)
                                                    - MOTUL 8100 X-LITE 0W-30 - (w sam raz na jazdę po mieście i nie tylko)BMW LL-98
                                                    - MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 - BMW LL-04
                                                    - Valvoline SynPower 0W-40 BMW Longlife-98
                                                    - Valvoline SynPower 5W-30 i SynPower MXL 0W-30 oraz SynPower MXL 5W-30 - BMW Longlife-01 ( nie Valvoline XL III 5W/30). http://www.valvoline.com/pdf/SynPower.pdf i http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid(608)/synpower_mxl_ow-30,_5w-3o i http://www.automotive.artversa.com/A...AOHVS/1195.pdf

                                                    Zamieszczone przez soszek81
                                                    tak miałem jak odebrałem w piątek paczkę z Fuchsem od elemenateur'a
                                                    chwalipięta :wink: ja poczekam na kompleksową wymianę jeszcze chwilę i też się będę chwalił :P
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...