Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Orbit
    Amsoil VS, Mobil1 - 50 C
    już ten filmik widziałem ale fajnie jak by te oleje miały takie same lepkości a nie 0W/20 vs 0W/40. Wynik można z góry było przewidzieć.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      Wszyscy tutaj piszemy o jakości olei jak wazna jest zmiana itd. ... zapomnieliśmy chyba napisać o jakości Filtrów olejowych .... chociaż pewnie nie mamy dużego wyboru , to może warto zobaczyć najlepszy i najgorszy filtr w USA

      Najgorszy

      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nfj9KUv0pKY[/youtube]

      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kX0xrqvlsNI[/youtube]



      Najlepszy , zamiast papieru , syntetyczne włókno , filtrujące jak również wytrzymujące dużo więcej niż standardowy filtr.


      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EAmfwTvZx7M[/youtube]

      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n_mQcIyteQk&feature=player_embedded[/youtube]





      Olej robi sie czarny ponieważ Filtr przepuszcza wszystko co jest mniejsze niż 33 mikrony ... sa firmy w tym Amsoil które produkują tzw. Filtr Bypass ..

      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=klcBRnyCSvo&feature=related[/youtube]
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Amsoil faktycznie wypada tutaj najlepiej, klasa filtrowalnosci 15 mikronów i rekomendacja na 24 000km ale niestety do TDI i Skodzinek nie ma :-)
        Można crossować ale nie na wszystko jest pokrycie.

        Ale aktycznie lepiej to filtruje , olej jest dłużej troszkę klarowny i ma dobre uszczelnienie aby się olej nie wylewał spowrotem do miski :-)
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • bobwoj
          Classic
          • 2011
          • 39

          Panowie, przeczytałem już całość - 226 str :lol:

          Dzięki również dużej pomocy kolegi Paolo Esco, za którą bardzo dziękuje wytypowałem te oleje. Prośba do Was, który wybrać. Ale od początku - przedmiotowe auto to Opel Corsa D 2008 rok 1,3 CDTI 55KW bez DPF'a przebieg 37tyś km. Auto jeździ głównie na krótkich odcinkach, po mieście, często odpalane i gaszone. W zimie zapewne notorycznie nie dogrzane. Wymiana max. co 15 tyś km. Nie ma DPF, więc skupiam się na olejach, które zadbają o odpowienie zabezpieczenie silnika (nie ekologa :wink: ), cichą jego pracę i możliwie jak najszybsze smarowanie po odpaleniu, zwłaszcza zimą. Dłuższe trasy kilka razy w roku. Do tej pory Motul X-cess 8100 5W-40 nie jest źle, ale:
          -po odpaleniu zimnego silnika dłużej świeci się kontrolka ciśnienia oleju niż na poprzednim oleju (nie wiem jaki był poprzedni - jakiś fabryczny),
          -silnik głośniej pracuję, słychać metaliczny klekot.

          Dlatego postanowiłem zmienić na:

          Liqui Moly Synthoil Energy 0W40
          LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40
          LIQUI MOLY 3756 TOP TEC 4600 - ten jest wskazywany przez konfigurator

          Ważne, żeby olej był dostępny.

          Z góry dziękuje za pomoc i sugestie, o ile to możliwe z uzasadnieniem.
          1.
          Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez bobwoj
            Panowie, przeczytałem już całość - 226 str
            to teraz "witaj w Klubie"
            Pierwsze dwa to pełne syntetyki na PAO trzeci to nowoczesny HC ...do silników z DPF-em którego nie masz :wink:

            Zamieszczone przez bobwoj
            Ważne, żeby olej był dostępny.
            jest dostepny. Na tej stronie masz tez Millersa, Fuchsa, Motula i inne. http://sklep-oleje.pl/Oleje_syntetyc...3-default.html

            Cena domeny: 375 PLN. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • bobwoj
              Classic
              • 2011
              • 39

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zamieszczone przez bobwoj
              Panowie, przeczytałem już całość - 226 str
              to teraz "witaj w Klubie"
              Pierwsze dwa to pełne syntetyki na PAO trzeci to nowoczesny HC ...do silników z DPF-em którego nie masz :wink:

              Zamieszczone przez bobwoj
              Ważne, żeby olej był dostępny.
              jest dostepny. Na tej stronie masz tez Millersa, Fuchsa, Motula i inne. http://sklep-oleje.pl/Oleje_syntetyc...3-default.html

              http://oliwiarka.pl/
              Dzięki,

              Ciekawi mnie dlaczego konfigurator wsakazuję właśnie na 4600, a nie na któryś z powyższych skoro są lepsze?

              Dlaczego 0W-40 jest tańszy od 5W-40 skoro ten pierwszy jest lepszy? Mowa o LM full syntetic.
              Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez bobwoj
                dlaczego konfigurator wsakazuję właśnie na 4600
                bo konfigurator pokazuje optymalną lepkośc dla tego silnika czyli 5W/30 nie bierze zapewne...pod uwagę, że to HC i że nie masz DPFa.
                Zamieszczone przez bobwoj
                Dlaczego 0W-40 jest tańszy od 5W-40 skoro ten pierwszy jest lepszy?
                kto powiedział, ze lepszy? 5W/40 Diesel Synthoil jest opracowany specjalnie jako olej do diesla a 0W/40 pełen syntetyk ale opracowany jako olej uniwersalny całoroczny zarówno do diesla jak i benzyny. Widocznie zapotrzebowanie na ten olej jest mniejsze ( bo konkurencyjny jest Motul i Millers oraz wiele inncy marek 0W/40) to i cena poszła do dołu :P
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • bobwoj
                  Classic
                  • 2011
                  • 39

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  kto powiedział, ze lepszy?
                  Masz rację popełniłem błąd. To 0W-40 powinien być lepszy od 5W-40, a tańszy jest 0W-40 :?

                  Który powinien wybrać? Czy olej na gorszej bazie, ale z optymalna lepkością - LM4600, czy olej na lepszej bazie, ale z mniej optymalną lepkością? Biorąc pod uwagę także pozostałem uwarunkowania czyli, mój przypadek konkretnie. :roll:
                  Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Kup do tego lepszy filtr oleju bo kontrolka gaśnie dłużej jak kołnierz przy wlocie oleju na membranie jest lipny i tylko dlatego , jak olej trzyma we filtrze to kontrolka gasnie szybciej,
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • bobwoj
                      Classic
                      • 2011
                      • 39

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Kup do tego lepszy filtr oleju bo kontrolka gaśnie dłużej jak kołnierz przy wlocie oleju na membranie jest lipny i tylko dlatego , jak olej trzyma we filtrze to kontrolka gasnie szybciej,
                      Rozumiem, dzieki. Z tego co doczytałem wcześniej polecacie Knecht lub Mann.

                      Proszę o analizę, który jest najlepszy dla mnie:

                      Synthoil Energy SAE 0W-40

                      Viscosity class : 0W-40
                      Density at +15 °C : 0.85 g/cm³ DIN 51757
                      Viscosity at +40 °C : 80 mm²/s DIN 51562
                      Viscosity at +100 °C : 14 mm²/s DIN 51562
                      Viscosity index : 181 DIN ISO 2909
                      Flash point : 216 °C DIN ISO 2592
                      Pour point : -48 °C DIN ISO 3016
                      ASTM color : 3.5 DIN 51578
                      Ash, sulphate : 1.2 g/100 g DIN 51575


                      Synthoil Longtime SAE 0W-30

                      Viskositätsklasse : 0W-30
                      Dichte bei +15°C : 0,845 g/cm³ DIN 51757
                      Viskosität bei +40°C : 52 mm2/s DIN 51562
                      Viskosität bei +100°C : 10,1 mm2/s DIN 51562
                      Viskositätsindex : 186 DIN ISO 2909
                      Flammpunkt : 234 °C DIN ISO 2592
                      Pour Point : -45 °C DIN ISO 3016
                      ASTM-Farbzahl : L4,5 DIN ISO 2049
                      Asche, Sulfat : 1,1 g/100g DIN 51575

                      Synthoil High Tech SAE 5W-40

                      Viskositätsklasse : 5W-40
                      Dichte bei +15°C : 0,850 g/cm³ DIN 51757
                      Viskosität bei +40°C : 86 mm2/s DIN 51562
                      Viskosität bei +100°C : 14,1 mm2/s DIN 51562
                      Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909
                      Flammpunkt : 222 °C DIN ISO 2592
                      Pour Point : – 45 °C DIN ISO 3016
                      ASTM-Farbzahl : 3,5 DIN 51578
                      Asche, Sulfat : 1,2 g/100g DIN 51575

                      Top Tec 4600 5W-30

                      Viskositätsklasse : 5W-30
                      Dichte bei +15 °C : 0,855 g/cm³ DIN 51757
                      Viskosität bei +40°C : 64 mm²/s DIN 51562
                      Viskosität bei +100°C : 11,6 mm²/s DIN 51562
                      Viskositätsindex : 178 DIN ISO 2909
                      Flammpunkt : 232 °C DIN ISO 2592
                      Pour Point : - 36 °C DIN ISO 3016
                      ASTM-Farbzahl : 2,5 DIN 51578
                      Asche, Sulfat : < 0,80 g/100g DIN 51575
                      Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez Dzida
                        Zamieszczone przez Seed
                        Panowie jaka wyczajka:

                        Film Control z 2004 z W.Dafoe i Rayem Liotta


                        1h 50m 18s - drugi plan - nie sądzę aby to był product placement
                        Seed, ale ten film trwa 1 h 40 min. :wink:
                        1h 05m 18s 8)
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • Dzida
                          RS
                          • 2006
                          • 2253

                          Niezłe, kto by się spodziewał w hamerykańskim filmie. :lol:

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez Dzida
                            Niezłe, kto by się spodziewał w hamerykańskim filmie. :lol:
                            Hehheheh

                            Ogladałem dziś PURFLUX-a wyglada w środku całkiem sympatycznie
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Seed
                              1h 05m 18s
                              no proszę
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • ruszok
                                Drive
                                • 2011
                                • 65

                                W temacie filtrów... To w KIA wymienia się właśnie sam wkład. Także doskonale widać z czego jest zrobiony. Oryginalny [póki co w takie się zaopatruję] nie jest papierowy a z jakiegoś syntetycznego włókna.
                                Uważam, że właśnie tak wykonane filtry to dobra sprawa.

                                Komentarz

                                • Ruget
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 186

                                  co do olejów wiele z nich lałem do wczesniejszego auta i byly srednie od kiedy mam OI postanowilem zmienić półkę by go dobrze zakonserwować i przypadkiem trafilem na cos takiego



                                  ale 5w40 ;P
                                  i po wymianie miski kazałem tego wlać mimo ze mechanik mowił ze to pewnie jakiś tani shit bo pierwszy raz na oczy widzi to poczułem róznice Skodzia jakoś płynie na banie :P widziałem ze i tu sie przewijała ta marka (tak używam czasem opcji szukaj :P)

                                  a co do filtrów to ten kawałek pozostawiam mojemu mechanikowi :P

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    To jaki konkretnie ten olej wlałeś z Repsola ?

                                    Jaka cena z ciekawosci ?
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • Ruget
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 186

                                      elite ten z rysunku lecz nie 200w50 tylko 5w40 :P o ile pamietam :P

                                      a cena ok 80 zl za 4 l ale okazyjnie dostalem taka cene wiec kupilem 12 l :P wiec bedzie na zapas :P

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        wczorajsza trasa kraków-wrocław-kraków, średnia przejazdu to ponad 150km/h a tem oleju oscylowała około 90 stopni, dolna osłona silnika założona
                                        Dobry ten amsoil
                                        Załączone pliki
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Temperaturka oliwki to pierwszy zegarek od prawej ?

                                          A te dwa od lewej ?
                                          Widzę że budziki skladane :-)

                                          Robienie zdjęc jednak przy 190km/h może być nieco ryzykowne :-)
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Temperaturka oliwki to pierwszy zegarek od prawej ?

                                            A te dwa od lewej ?
                                            Widzę że budziki skladane :-)

                                            Robienie zdjęc jednak przy 190km/h może być nieco ryzykowne :-)
                                            tak, pierwszy od prawej to olej, środkowy to doładowanie turbiny a ten z lewej to temp spalin (egt) co masz na mysli po przez składanych budzików?

                                            Przy prędkosci 190, prostej drodze i brak aut w poblizu nawet nie ma stresu :wink:
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              No składane masz podstawki budzików mi sie wydaje czy to efect wizualny ?

                                              500st.C to o ok 400st. mniej niz tutaj (3min.):



                                              Hamownia u Termanowskich w Niepolomicach notabene można za 100zł zchamować jedną oś na DYNO :-)

                                              piamida: a jak poprzednie oleje w podobnych warunkach czy pamietasz jakie temperatury notowałeś ?
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                No składane masz podstawki budzików mi sie wydaje czy to efect wizualny ?

                                                500st.C to o ok 400st. mniej niz tutaj (3min.):



                                                Hamownia u Termanowskich w Niepolomicach notabene można za 100zł zchamować jedną oś na DYNO :-)

                                                piamida: a jak poprzednie oleje w podobnych warunkach czy pamietasz jakie temperatury notowałeś ?
                                                podstawki były w kpl bo nie widzi mi sie robić żadnego kurnika czy zabudowy z słupku, u mnie
                                                EGT tez jest w stanie wzrosnąć do 800 stopni ale wtedy but w podłodze i prędkosci 230-240 :wink: a że wariatem nie jestem to powyżej 200 sie nie poruszam :diabelski_usmiech

                                                Od kiedy mam zegary zamontowane to zrobiłem około 20-25kkm a wczesniej pomykałem na motulu specificu, niestety nie jestem wstanie porównać tych olejów podczas upalania auta, wiej jedno że przy porannym odpalaniu auta na amsie silnik lepiej to znosi
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  Spotkałem wczoraj w garażu sąsiada (stysiek), ma cipowane BXE, i lata na Motulu Specific 505.01. Zgadaliśmy się nt. oleju i okazało się że on nie dolewa oliwy pomiędzy wymianami (15 kkm), co mnie szczerze mówiąc bardzo zdziwiło. PD-ek który nie bierze oleju. . . choć pewnie kłania się też styl jazdy (głównie miasto, bez dawania w palnik)

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez Dzida
                                                    pewnie kłania się też styl jazdy (głównie miasto, bez dawania w palnik)
                                                    pewnie tak. Ja jadąc wiosną tego roku do Zamościa ( A-2) po przejechaniu +- 800 km na Valvoline XL III 5W/30 musiałem dolać oleju do stanu. Od razu dodam, że wolno to nie jechałem ops: Potem zmiana na inną markę ...obecnie wlany znów Valvoline ( bo przed wakacjami nie miałem czasu szukać a miałem jeszcze bańkę) sprawdzałem ostatnio stan i po przejechaniu +- 5 tys km stan na bagnecie się praktycznie nie zmienił. (olej na lato może być ale na zimę go nie zaleje jednak - nie lubię klekotu zimego silnika). To zapewne tak jak pisze dzida właśnie styl/warunki jazdy mają na to wpływ. Obecna jazda po S3 (będącej w trakcie modernizacji) pozwala w okresie wakacji, kiedy jedzie nią nad morze cały Dolny Śląsk i Południe Polski na naprawdę emerycki styl jazdy :wink: . Było też na forum o tym, że na branie oleju może mieć wpływ wymiana filtra powietrza a raczej jej brak... Ja tam zmieniam filtr powietrza każdorazowo przy wymianie oleju i jak narazie jest ok.


                                                    Ruget też sprawdzałem tego Repsola ale po obejrzeniu karty produktów dałem sobie luz. W obu bardzo słaby/wysoki Noack i strasznie wysoki wysoki CCS. W Hiszpani może i ten olej się sprawdzi ale w Polsce przy naszych warunkach klimatycznych szukał bym oleju o parametrach które bardziej zadbają o ochronę zimnego silnika. Lotos i Orlen nie wypadają wcale gorzej od tego oleju.
                                                    https://imagenes.repsol.com/es_en/ev...cm11-15309.pdf :arrow: VW 505.00
                                                    https://imagenes.repsol.com/es_en/RE...cm11-27497.pdf :arrow: VW 505.01
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...