Zamieszczone przez Orbit
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Wszyscy tutaj piszemy o jakości olei jak wazna jest zmiana itd. ... zapomnieliśmy chyba napisać o jakości Filtrów olejowych .... chociaż pewnie nie mamy dużego wyboru , to może warto zobaczyć najlepszy i najgorszy filtr w USA
Najgorszy
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nfj9KUv0pKY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kX0xrqvlsNI[/youtube]
Najlepszy , zamiast papieru , syntetyczne włókno , filtrujące jak również wytrzymujące dużo więcej niż standardowy filtr.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EAmfwTvZx7M[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n_mQcIyteQk&feature=player_embedded[/youtube]
Olej robi sie czarny ponieważ Filtr przepuszcza wszystko co jest mniejsze niż 33 mikrony ... sa firmy w tym Amsoil które produkują tzw. Filtr Bypass ..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=klcBRnyCSvo&feature=related[/youtube]1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Amsoil faktycznie wypada tutaj najlepiej, klasa filtrowalnosci 15 mikronów i rekomendacja na 24 000km ale niestety do TDI i Skodzinek nie ma :-)
Można crossować ale nie na wszystko jest pokrycie.
Ale aktycznie lepiej to filtruje , olej jest dłużej troszkę klarowny i ma dobre uszczelnienie aby się olej nie wylewał spowrotem do miski :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Panowie, przeczytałem już całość - 226 str :lol:
Dzięki również dużej pomocy kolegi Paolo Esco, za którą bardzo dziękuje wytypowałem te oleje. Prośba do Was, który wybrać. Ale od początku - przedmiotowe auto to Opel Corsa D 2008 rok 1,3 CDTI 55KW bez DPF'a przebieg 37tyś km. Auto jeździ głównie na krótkich odcinkach, po mieście, często odpalane i gaszone. W zimie zapewne notorycznie nie dogrzane. Wymiana max. co 15 tyś km. Nie ma DPF, więc skupiam się na olejach, które zadbają o odpowienie zabezpieczenie silnika (nie ekologa :wink: ), cichą jego pracę i możliwie jak najszybsze smarowanie po odpaleniu, zwłaszcza zimą. Dłuższe trasy kilka razy w roku. Do tej pory Motul X-cess 8100 5W-40 nie jest źle, ale:
-po odpaleniu zimnego silnika dłużej świeci się kontrolka ciśnienia oleju niż na poprzednim oleju (nie wiem jaki był poprzedni - jakiś fabryczny),
-silnik głośniej pracuję, słychać metaliczny klekot.
Dlatego postanowiłem zmienić na:
Liqui Moly Synthoil Energy 0W40
LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40
LIQUI MOLY 3756 TOP TEC 4600 - ten jest wskazywany przez konfigurator
Ważne, żeby olej był dostępny.
Z góry dziękuje za pomoc i sugestie, o ile to możliwe z uzasadnieniem.
1.Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwojPanowie, przeczytałem już całość - 226 str
Pierwsze dwa to pełne syntetyki na PAO trzeci to nowoczesny HC ...do silników z DPF-em którego nie masz :wink:
Zamieszczone przez bobwojWażne, żeby olej był dostępny.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez bobwojPanowie, przeczytałem już całość - 226 str
Pierwsze dwa to pełne syntetyki na PAO trzeci to nowoczesny HC ...do silników z DPF-em którego nie masz :wink:
Zamieszczone przez bobwojWażne, żeby olej był dostępny.
http://oliwiarka.pl/
Ciekawi mnie dlaczego konfigurator wsakazuję właśnie na 4600, a nie na któryś z powyższych skoro są lepsze?
Dlaczego 0W-40 jest tańszy od 5W-40 skoro ten pierwszy jest lepszy? Mowa o LM full syntetic.Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwojdlaczego konfigurator wsakazuję właśnie na 4600
Zamieszczone przez bobwojDlaczego 0W-40 jest tańszy od 5W-40 skoro ten pierwszy jest lepszy?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOkto powiedział, ze lepszy?
Który powinien wybrać? Czy olej na gorszej bazie, ale z optymalna lepkością - LM4600, czy olej na lepszej bazie, ale z mniej optymalną lepkością? Biorąc pod uwagę także pozostałem uwarunkowania czyli, mój przypadek konkretnie. :roll:Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Kup do tego lepszy filtr oleju bo kontrolka gaśnie dłużej jak kołnierz przy wlocie oleju na membranie jest lipny i tylko dlatego , jak olej trzyma we filtrze to kontrolka gasnie szybciej,Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekKup do tego lepszy filtr oleju bo kontrolka gaśnie dłużej jak kołnierz przy wlocie oleju na membranie jest lipny i tylko dlatego , jak olej trzyma we filtrze to kontrolka gasnie szybciej,
Proszę o analizę, który jest najlepszy dla mnie:
Synthoil Energy SAE 0W-40
Viscosity class : 0W-40
Density at +15 °C : 0.85 g/cm³ DIN 51757
Viscosity at +40 °C : 80 mm²/s DIN 51562
Viscosity at +100 °C : 14 mm²/s DIN 51562
Viscosity index : 181 DIN ISO 2909
Flash point : 216 °C DIN ISO 2592
Pour point : -48 °C DIN ISO 3016
ASTM color : 3.5 DIN 51578
Ash, sulphate : 1.2 g/100 g DIN 51575
Synthoil Longtime SAE 0W-30
Viskositätsklasse : 0W-30
Dichte bei +15°C : 0,845 g/cm³ DIN 51757
Viskosität bei +40°C : 52 mm2/s DIN 51562
Viskosität bei +100°C : 10,1 mm2/s DIN 51562
Viskositätsindex : 186 DIN ISO 2909
Flammpunkt : 234 °C DIN ISO 2592
Pour Point : -45 °C DIN ISO 3016
ASTM-Farbzahl : L4,5 DIN ISO 2049
Asche, Sulfat : 1,1 g/100g DIN 51575
Synthoil High Tech SAE 5W-40
Viskositätsklasse : 5W-40
Dichte bei +15°C : 0,850 g/cm³ DIN 51757
Viskosität bei +40°C : 86 mm2/s DIN 51562
Viskosität bei +100°C : 14,1 mm2/s DIN 51562
Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909
Flammpunkt : 222 °C DIN ISO 2592
Pour Point : – 45 °C DIN ISO 3016
ASTM-Farbzahl : 3,5 DIN 51578
Asche, Sulfat : 1,2 g/100g DIN 51575
Top Tec 4600 5W-30
Viskositätsklasse : 5W-30
Dichte bei +15 °C : 0,855 g/cm³ DIN 51757
Viskosität bei +40°C : 64 mm²/s DIN 51562
Viskosität bei +100°C : 11,6 mm²/s DIN 51562
Viskositätsindex : 178 DIN ISO 2909
Flammpunkt : 232 °C DIN ISO 2592
Pour Point : - 36 °C DIN ISO 3016
ASTM-Farbzahl : 2,5 DIN 51578
Asche, Sulfat : < 0,80 g/100g DIN 51575Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaNiezłe, kto by się spodziewał w hamerykańskim filmie. :lol:
Ogladałem dziś PURFLUX-a wyglada w środku całkiem sympatycznieProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
co do olejów wiele z nich lałem do wczesniejszego auta i byly srednie od kiedy mam OI postanowilem zmienić półkę by go dobrze zakonserwować i przypadkiem trafilem na cos takiego
ale 5w40 ;P
i po wymianie miski kazałem tego wlać mimo ze mechanik mowił ze to pewnie jakiś tani shit bo pierwszy raz na oczy widzi to poczułem róznice Skodzia jakoś płynie na banie :P widziałem ze i tu sie przewijała ta marka (tak używam czasem opcji szukaj :P)
a co do filtrów to ten kawałek pozostawiam mojemu mechanikowi :P
Komentarz
-
-
To jaki konkretnie ten olej wlałeś z Repsola ?
Jaka cena z ciekawosci ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
wczorajsza trasa kraków-wrocław-kraków, średnia przejazdu to ponad 150km/h a tem oleju oscylowała około 90 stopni, dolna osłona silnika założona
Dobry ten amsoilZałączone plikisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Temperaturka oliwki to pierwszy zegarek od prawej ?
A te dwa od lewej ?
Widzę że budziki skladane :-)
Robienie zdjęc jednak przy 190km/h może być nieco ryzykowne :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekTemperaturka oliwki to pierwszy zegarek od prawej ?
A te dwa od lewej ?
Widzę że budziki skladane :-)
Robienie zdjęc jednak przy 190km/h może być nieco ryzykowne :-)
Przy prędkosci 190, prostej drodze i brak aut w poblizu nawet nie ma stresu :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
No składane masz podstawki budzików mi sie wydaje czy to efect wizualny ?
500st.C to o ok 400st. mniej niz tutaj (3min.):
Hamownia u Termanowskich w Niepolomicach notabene można za 100zł zchamować jedną oś na DYNO :-)
piamida: a jak poprzednie oleje w podobnych warunkach czy pamietasz jakie temperatury notowałeś ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekNo składane masz podstawki budzików mi sie wydaje czy to efect wizualny ?
500st.C to o ok 400st. mniej niz tutaj (3min.):
Hamownia u Termanowskich w Niepolomicach notabene można za 100zł zchamować jedną oś na DYNO :-)
piamida: a jak poprzednie oleje w podobnych warunkach czy pamietasz jakie temperatury notowałeś ?
EGT tez jest w stanie wzrosnąć do 800 stopni ale wtedy but w podłodze i prędkosci 230-240 :wink: a że wariatem nie jestem to powyżej 200 sie nie poruszam :diabelski_usmiech
Od kiedy mam zegary zamontowane to zrobiłem około 20-25kkm a wczesniej pomykałem na motulu specificu, niestety nie jestem wstanie porównać tych olejów podczas upalania auta, wiej jedno że przy porannym odpalaniu auta na amsie silnik lepiej to znosisuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Spotkałem wczoraj w garażu sąsiada (stysiek), ma cipowane BXE, i lata na Motulu Specific 505.01. Zgadaliśmy się nt. oleju i okazało się że on nie dolewa oliwy pomiędzy wymianami (15 kkm), co mnie szczerze mówiąc bardzo zdziwiło. PD-ek który nie bierze oleju. . . choć pewnie kłania się też styl jazdy (głównie miasto, bez dawania w palnik)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidapewnie kłania się też styl jazdy (głównie miasto, bez dawania w palnik)
Ruget też sprawdzałem tego Repsola ale po obejrzeniu karty produktów dałem sobie luz. W obu bardzo słaby/wysoki Noack i strasznie wysoki wysoki CCS. W Hiszpani może i ten olej się sprawdzi ale w Polsce przy naszych warunkach klimatycznych szukał bym oleju o parametrach które bardziej zadbają o ochronę zimnego silnika. Lotos i Orlen nie wypadają wcale gorzej od tego oleju.
https://imagenes.repsol.com/es_en/ev...cm11-15309.pdf :arrow: VW 505.00
https://imagenes.repsol.com/es_en/RE...cm11-27497.pdf :arrow: VW 505.01PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz