Set, o DPF zawsze możesz spytać w serwisie, a olej Motul sobie odpuśc, drogi jak cholera, a nie charakteryzuje sie niczym nadzwyczajnym, lej Mobil 1, Shella, co wolisz wg gustu i własnego doswiadczenia/znajomych, syntetyki można mieszać, ale Motula na pierwszej lepszej stacji nie dostaniesz, bynajmniej w Warszawie takowego nie ma, jezdziłem na Oleju motul w Benzynie Honda Civic UFO 1.8, tylko jedna wymiane, to nie ma sensu generalnie.
Motul dobra marka (do sportowych aut)drogi, cieżko dostepny a przedewszystki PO CO? hmmm.... nie wiem. Ja tam jestem od zawsze zwolennikiem M1.
I własnie ciekawi mnie to bo przy zamiawianiu auta tez mi powiedzieli, że wg komputera wymiana oleju, może to byc 12 tyś a może byc i 30 tyś wg ich uwag.
Nie przesadzajcie z tą ceną oleju motula.
Co do dostępności - w dzisiejszych czasach kupno przez internet i dostawa do domu nie jest problemem.
Może ktoś lubi chodzić po sklepach ale ja wolę zamawiać.
Samochód też kupiłem przez internet nawet go nie widząc - odbiór niestety w salonie, nie chcieli podstawić pod drzwi domu
Motul dobra marka (do sportowych aut)drogi, cieżko dostepny a przedewszystki PO CO? hmmm.... nie wiem. Ja tam jestem od zawsze zwolennikiem M1.
Rekin Chlebojad, faktycznie tak jak piszesz było jeszcze kilka miesięcy temu.
A teraz...........
Drogi?
5-ka Motula 505.01 w internecie kosztuje mniej niż 5-ka Castrola 505.01 w Makro.....
Trudno dostępny?
Jeżeli jesteś z W-wy, to na aukcji w linku który podałem powyżej, sprzedawca przywozi olej do domu, za jakąś symboliczną kwotę......
Ja również bardzo ostrożnie podchodzilem do tego oleju, ale w związku z znormalizowaniem się cen, oraz większej dostępności, zamierzam się mu lepiej przyjrzeć.
BTW polecam lekturę załączonego pliki. Informacje które są zawarte na początku osobiście traktuje z lekkim przymróżeniem oka, ale artykul dosyć ciekawy, a IMO, wiedzy nigdy dosyć.
Motul olej bardzo dobry, ale na allegro to moge kupic Pasek klinowy do Auta, ale nie Olej
Każdy ma swoje zdanie w tym temacie (nie ładnie gdybym je podważył i komus coś nazucał)
w Babicach Starych po W-wa, koles skupuje butelki po M1 (1 Litr= 1 zł, 4L= 5 zł)
A co tydzien w Niedziele jest na giełdzie na Żeraniu w Wwa, w necie napewno tez sie reklamuje
A gwarantuje że, 80% samochodziaży nie dopatrzylo by sie (majac w reku butelke) podstepu.
Motul olej bardzo dobry, ale na allegro to moge kupic Pasek klinowy do Auta, ale nie Olej
Sklepy też wysyłają towar - olej nie musi być z allegro - to tak gwoli informacji - bo widzę, że dla niektórych zakupy w internecie są równoznaczne z allegro. To nawet śmieszne jest :diabelski_usmiech
z olejami 5W/50 ze specyfikacją 505.01 wogóle jest cieżka sprawa...osobiście jeszcze takiego nie wypatrzyłem...(ale jeśli ktoś spotkał się z takim olejem o takiej specyfikacji to proszę napisać) przeważnie producenci stosują jak wiadomo 5W/40 z normą 505.01 lub 5W/30 z normą 506.01 ale spotykamy też 0W/30 0W/40 z normami 505.01 lub 506.01...
Z zasady do pompowtrysków należy lać olej specyfikowany (505.01 506.01). Różni się on tym, że ma dodany azotek litu i dwusiarczek molibdenu (co służy m.in. smarowaniu pompowtrysków).
Wiele olejów na rynku zawiera te same dodatki i np. edycja 505.01 Motula różni się od edycji do pozostałych silników praktycznie napisem. Podobnie w wielu innych wysokiej klasy olejach o specyfikacji do diesli dodatki takie trafiają profilaktycznie.
Jednak jeżeli olej jest specyfikowany jako 505.01 to mamy gwarancję, że ma odpowiedni skład. Jeżeli nie - to zgadujemy że może ma.
,,Masters leje do swojego PD-ka mobila 5/50 i cytuje mam czysto w silniku że po zdjeciu pokrywy moge kanapki kłaść tylko mobil , i przejechał chyba 180tkm i nic się niw wysrało"... :roll:
kilka nazw produktów doskonałych firm produkujących oleje 5W/50 ....ale nie widzę w nich specyfikacji do PD-ków :?
Mobil 1 5W-50 Rally Formula
VALVOLINE VR1 5W-50
Gulf Racing 5W-50
Agip EUROSPORTS 5W-50
ELF EXCELLIUM 5W50
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
przeczytalem chyba z 20 stron i nie wiem co zrobić. obecnie mam castrol edge 5w/40 505.01 oleju nie bierze wogóle, chciałem coś zmienić i nie wiem czy zostać przy castrolu czy zmienić go na: LIQUI MOLY TOP TEC 4100 lub Motul Specific 505.01 5W40.
Jaka jest różnica między nimi? Bo coś tu wyczytałem że motul traci swoje wlaściwości po 12 000 km? Oliwe zmieniam co 15kkm
CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 jest to olej do pompowtryskiwaczy tu
ale to apropopo mojego pytania?
[ Dodano: Pon 12 Kwi, 10 20:54 ]
Zamieszczone przez jama89
przeczytalem chyba z 20 stron i nie wiem co zrobić. obecnie mam castrol edge 5w/40 505.01 oleju nie bierze wogóle, chciałem coś zmienić i nie wiem czy zostać przy castrolu czy zmienić go na: LIQUI MOLY TOP TEC 4100 lub Motul Specific 505.01 5W40.
Jaka jest różnica między nimi? Bo coś tu wyczytałem że motul traci swoje wlaściwości po 12 000 km? Oliwe zmieniam co 15kkm
jeździsz na castrolu i wszystko gra, to daj sobie spokój ze zmianami, one nic sensownego nie wniosą, tym bardziej, że masz zamiar zmienić to samo na to samo :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ale tak kilka stron wcześniej jest napisane że castrol to syf :shock:
a jeszcze wcześniej, że motul to syf, jak dobrze poszukasz to okaże się, że mobil to syf i wszystkie inne możliwe marki to również syf
daj sobie spokój, te zmiany olejów mają głównie działanie psychologiczne i poprawiają samopoczucie kierującego a nie silnika, ewentualnie są wynikiem nerwicy natręctw
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ale tak kilka stron wcześniej jest napisane że castrol to syf
taaa, gdzie?
[ Dodano: Pon 12 Kwi, 10 21:29 ]
Zamieszczone przez szkoda
a jeszcze wcześniej, że motul to syf, jak dobrze poszukasz to okaże się, że mobil to syf i wszystkie inne możliwe marki to również syf
daj sobie spokój, te zmiany olejów mają głównie działanie psychologiczne i poprawiają samopoczucie kierującego a nie silnika, ewentualnie są wynikiem nerwicy natręctw
Właśnie, a wogóle to wszystko jest syf, a szef castrola powiedział że wymiana oleju to dymanie kierowców i drenowanie ich kieszeni. Więc co za róznica na jakim syfie jeździsz.
"Silnikowy Castrol na Polskę jest robiony z polskiej bazy i importowanego pakietu dodatków. Tak jest na całym świecie - Castrol nie ma swoich własnych fabryk. Nie wiem czy to, czy też stosowane dodatki powodują, że po Magnatec'u silnik pokrywa się wewnątrz takim brązowo-kleistym syfem. Ostatnio widziałem środek 1,9 TDI zarośnięty takim syfem, a znajomy robił Focusa 1,6 16V w którym ten syf zakleił pierścienie. Głośno było o tym na wielu forach internetowych i wiem, że Toyota ostatnio miała problemy z jakością Castrola LL - parę silników było wymienionych przez olej - to jest nieoficjalna wiadomość ale z pewnego źródła - od kierownika serwisu mechanicznego jednego z salonów Toyoty. Z moich dośwadczeń, ale z RS 0W40, zauważyłem, że w nowym silniku (3 kkm) w Meganie 1,6 16V szybko po wymianie robił się czarny a na ściankach pozostwał lakowaty brud. Wlany w to miejsce później Mobil 1 0W40 do wymiany (15 kkm) był koloru ciemnej herbaty a silnik po nim czysty w środku. Potwierdzają to też opinie ludzi naprawiających BMW - polecają oleje przekładniowe i specjalne Castrola ale odradzają silnikowe (może poza TWS).
Chciałem to jakoś logicznie wytłumaczyć i dwa parametry Magnateca 5W40 zwróciły moją uwagę:
- TBN 6,4 mgKOH czyli bardzo niskie, co powoduje pośrednio słabe właściwości czyszczące,
- temperatura zapłonu 200C - bardzo niska, niższa niż wiele mineralnych - powodować to może podatność na koksowanie i tworzenie się laków." :shock: daje mocno do myślenia... :roll:
Liqy Moly 4100 5W/40 a CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 to wielka przepaść ... wskazaniem na LIQUI MOLY ......poczytajcie Panowie ...wypowiedzi na temat tych olejów...
ale tutaj się zgodze ...bez sensu jest zmieniać olej jesli jesteś z ...niego zadowolony a silnik nie bierze oleju ....nawet jesli to Castrol...zmieniaj co 15 tys max i będzie OKjest zasada by dbając o silnik nie zmieniać producentów olejów
Zamieszczone przez szkoda
jeździsz na castrolu i wszystko gra, to daj sobie spokój ze zmianami, one nic sensownego nie wniosą
- popieram
Zamieszczone przez Dzida
szef castrola powiedział że wymiana oleju to dymanie kierowców i drenowanie ich kieszeni
:wink: tak zgadza się czytałem o tym...ale zmieniam jednak co 15 tys km...ot tak dla zasady i dla czystego sumienia
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ten kolega na forum nie zawsze pisze koniecznie mądre i przemyślane rzeczy. No offence of korz.
BTW Kiedyś w tym wątku zapytałem czy ktoś miał przeboje z Castrolem które doprowadziły do konkretnej awarii - nikt mi odpisał nic oprócz Mikrusa który napisał że ktoś tam coś tam itp, widział silnik itp. Więc sorry ale 1 odpowiedź negatywna na tyle osób to trochę mało.
A pytałem, bo tak się składa że mój ojciec jeżdżąc w pewnj firmie przelatał na Castrolu 630 kkm i samochód został sprzedany z pocałowaniem ręki. Więc ja osobiście mam dobre zdanie na temat tego oleju a że kiedyś była wpadka w Toyocie.....cóż zdaża się najlepszym.
Aczkolwiek w związku z tym że Motul mocno potaniał, to jak mam kupić do siebie Edga 5W40 (150 PLN za 5 l) a Motula 505.01 5W40 (139 PLN za 5 litrów) to chyba jednak wezmę Motula (bo i tańszy i lepszy).
Aczkolwiek w związku z tym że Motul mocno potaniał, to jak mam kupić do siebie Edga 5W40 (150 PLN za 5 l) a Motula 505.01 5W40 (139 PLN za 5 litrów) to chyba jednak wezmę Motula (bo i tańszy i lepszy).
też taki miałem zamiar ale skoro mówicie żeby nie zmieniać to zostanę przy castrolu. dzięki pozdrawiam
jeżdżę na w/w i śmiem twierdzić , że tak jest...poczytajcie Panowie ...wypowiedzi na temat tych olejów...castrol to wielkie g....
Tak tak i twój AXR napewno dostaje skrzydeł od LM. :roll: Chłopie, proszę Cię nie pisz że Castrol to gówno, bo później przez takie właśnie wypowiedzi się pojawiają posty typu Catrol to .....tak Cię bawi to doradztwo? :|
Lać co spełnia normę i i cieszyć się furą, nawet jak olej W5 z LIDL-a dostanie 505.01 albo 507.00 to można go lać do PD-ka. AMEN.
Komentarz