Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6627
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CGGA 1.4 MPI 80 KM

    http://www.liquimoly-sklep.pl/produc...60L-205L-.html na stronie firmowej nie widać by ten olej miał specyfikację VW 505.01....kup Top Tec 4100 on napewno ma! A w dodatku na lato lepsza jest norma 5W/40 !

    Synthoil Longtime High Tech 5W-30 Liqui Moly nie spełnia normy 507.00

    jesli już to Top Tec 4200 ten spełnia 507.00 i 506.01 ...ale jak już pisałem na lato lepszy będzie Top Tec 4100 5W/40 spełnia 505.01 wymiana oleju co 15 tys km (wg producenta tego oleju interwał wymiany dopuszczalny jest co 30 tys km).

    [ Dodano: Sro 31 Mar, 10 17:03 ]
    Może się WAM przyda (to samo dodałem w wątku o olejach do benzyny ale chyba praktycznie będzie mieć te dane też w tym wątku).

    Specyfikację opracowana przez firmę Volkswagen, określająca wymogi jakościowe oleju niezbędne do stosowania w modelach tej firmy, można podzielić na trzy duże grupy:

    I. Specyfikacja olejów smarnych podwójnych
    500.00 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
    501.01 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
    Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku.


    II. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach benzynowych
    502.00 Do silników benzynowych o wysokich osiągach, z wymianą co 15.000 km
    503.00 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany (30.000 km),o niskiej lepkości
    503.01 Do silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany, wyłącznie AUDI
    504.00 Do silników benzynowych spełniających wymaagnia Euro IV

    III. Specyfikacja olejów smarnych stosowanych w silnikach wysokoprężnych

    505.00 Do silników wysokoprężnych z intercoolerem, wymiana co 15.000 km
    505.01 Do silników wysokoprężnych, wraz z silnikami nowej generacji z pojedynczym pompowtryskiwaczem, wymiana co 15.000 km
    506.00 Do silników wysokoprężnych z wydłużonym okresem wymiany, dłuższym niż 50.000 km, nie nadaje się do stosowania w silnikach z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Wymiana oleju jest sygnalizowana przez elektroniczny wyświetlacz obsługi pojazdu (WIV)
    506.01 Specyfikacja identyczna jak numer 506.00, z większą ochroną przeciwzużyciową, wymiana po 50.000 km, dla wszystkich silników wysokoprężnych. To specyfikacja oleju o przedłużonej trwałości do samochodu marki AUDI A2 1.4 TDI wyposażonego w silnik z pojedynczym pompowtryskiwaczem. Nie należy stosować go tam, gdzie wymagana jest specyfikacja VW503.00/506.00/505.01/505.00/502.00.
    507.00 Do silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro IV

    Specyfikacja VW powiązana jest ze szczególną gradacją lepkości. Wyłącznie oleje posiadające odpowiednią gradację mogą posiadać taką a nie inną specyfikację, bowiem tylko oleje danej gradacji są akceptowane przez firmę VW i poddawane testom niezbędnym do uzyskania homologacji.
    Załączone pliki
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • jurczap
      Classic
      • 2010
      • 13

      Witam,

      posiadam od niedawna O1 1,9 TDI AXR z 2006 roku.
      Obecnie ma przebieg 58 tys i ostatni przegląd w ASO zaliczyła przy 40,5 tys km w czerwcu 2008. Wg. serwisu wlano wtedy olej Castrol EDGE 5w30.

      W książce wpisane jest ze jest to olej dla okresu obsługowego QG1 i następny przegląd wg. wskaźnika.

      Pytanie teraz, czy powinienem już wymienić olej dla świętego spokoju, bo zbliżają się 2 lata, czy mam czekać spokojnie aż komputer się upomni o to ?
      Ostatnio zapaliła mi się żółta lampka poziomu oleju i musiałem trochę dolać - na bagnecie było minimum na ciepłym silniku. Znalazłem wtedy karteczkę z serwisu, aby wymianę zrobić po 15 tys, więc trochę się nie zgadza z tym co jest w papierach.

      Jeżeli mam zmieniać olej, to jaki warto zastosować ? Nadal Castrol EDGE czy może chwalony na początku tego wątku Motul ? Dużo ludzi pisze tutaj o Mobil1 i taki też mi proponowano w polecanym na forum warsztacie na ul. Syreny w Warszawie, ale nie chciałbym żałować mojej skodzince i jestem skłonny dołożyć te 100-200 zł jeżeli to miałoby poprawić żywotność silnika/turbiny itp.

      Pozdrawiam
      Piotrek

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6627
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CGGA 1.4 MPI 80 KM

        58 - 40 = 18 tys km....dla dobra silnika a do tego po 2 latach zdecydowanie zmieniaj :P
        Zamieszczone przez jurczap
        bagnecie było minimum na ciepłym silniku
        :evil: pięknie pieknie...jak będziesz dbał tak będziesz miał....a olej w TDI jest ważny i jego odpowiedni poziom...
        Zamieszczone przez jurczap
        Dużo ludzi pisze tutaj o Mobil1 i taki też mi proponowano w polecanym na forum warsztacie
        dobrze gadają :lol: norma 505.01 i wymiana co 15 tys km lub norma 506.01 i wymiana wg wskazań kompa....ew norma 507.00 i też będzie dobrze (te ostatnie to oleje LL)
        Zamieszczone przez jurczap
        Jeżeli mam zmieniać olej, to jaki warto zastosować ?
        poczytaj...nie idź na łatwiznę...wystarczy przewertować kilka stron do tyłu i będziesz wiedział
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          A spytam ile ma byc na cieplym silniku. Przeciez jak splynie to moze byc i max, albo nawet ponad max, wszystko zalezy jak cieply silnik i w jakim momencie sprawdzamy olej
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6627
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CGGA 1.4 MPI 80 KM

            :roll: noooo chyba prawie każdy wie jak się sprawdza poziom oleju w silniku :szeroki_usmiech .... no może nie każdy :P
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • jurczap
              Classic
              • 2010
              • 13

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              58 - 40 = 18 tys km....dla dobra silnika a do tego po 2 latach zdecydowanie zmieniaj :P
              No ale chyba ten Castrol EDGE 5w30 to jest olej Long Life do wydłużonego okresu między przeglądami ?

              A co do poziomu, to chyba jak zejdzie do minimum podziałki to jeszcze nic strasznego ?
              Czy warto jednak zaglądać tam od czasu do czasu, czy czekać aż komputerek powie że już mało ? Mówię o codziennej jeździe po mieście bo przed/po długiej trasie to oczywiście i tak sam będę sprawdzał.
              Piotrek

              Komentarz

              • genesis
                Ambiente
                • 2010
                • 232

                No ale chyba ten Castrol EDGE 5w30 to jest olej Long Life do wydłużonego okresu między przeglądami ?
                Są dwa rodzaje, jeden z dopiską LongLife, drugi bez.

                A co do poziomu, to chyba jak zejdzie do minimum podziałki to jeszcze nic strasznego ?
                Czy warto jednak zaglądać tam od czasu do czasu, czy czekać aż komputerek powie że już mało ? Mówię o codziennej jeździe po mieście bo przed/po długiej trasie to oczywiście i tak sam będę sprawdzał.
                Instrukcja zaleca kontrolę poziomu oleju przy każdym tankowaniu, tak samo jak ciśnienia w oponach. Zawsze się może czujnik zepsuć, więc nie zaszkodzi chociaż raz na miesiąc zerknąć, bo smarowanie sprawa najważniejsza, ważniejsza nawet od tego czy mamy olej stary, czy regularnie wymieniany.
                DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6627
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                  Zamieszczone przez genesis
                  Instrukcja zaleca kontrolę poziomu oleju przy każdym tankowaniu, tak samo jak ciśnienia w oponach. Zawsze się może czujnik zepsuć, więc nie zaszkodzi chociaż raz na miesiąc zerknąć, bo smarowanie sprawa najważniejsza, ważniejsza nawet od tego czy mamy olej stary, czy regularnie wymieniany.
                  no i to jest dobre podsumowanie
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Jacek1966
                    Classic
                    • 2007
                    • 24

                    Witam

                    Czytam ten wątek i zastanawiam się nad czekającą mnie w nie długim czasie wymianą oleju.
                    W mojej Superb mam silnik 2,0 tdi 170 cr okres zmienny OG1 olej wg normy VW507.00.
                    W tej chwili mam przebieg 26000 km. zamierzałem zalać Motulem zgodnym z normą ale przewija się tu opinia, że jest on bardzo higroskopijny i po 12000 km. traci swe własności.
                    Jak to jest, ma normę VW507.00 to powinien wytrzymać 30000 km. jak większość tu pisze jest bardzo dobry to dlaczego po 12000 km. jest do d...
                    Jaki w moim przypadku olej wlać abym mógł do tych 30000 km. jeździć bez obaw?

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      PAOLO ESCO, Czy kazdy to ja bym nie byl taki pewien, wielu nawet nie wie gdzie ten bagnet, albo jak z tego syfu w OII cokolwiek odczytac.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6627
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                        Zamieszczone przez Jacek1966
                        przewija się tu opinia, że jest on bardzo higroskopijny i po 12000 km. traci swe własności.
                        dotyczyło to Motula Specyfic przeważnie 505.00; 505.01 5W/40 ...na temat pozostałych norm nie słyszałem krytyczniejszych uwag, więc są one nie poparte dowodami...owszem o tym, że Motul jest higroskopijny pisze się na wielu forach ale...chodzi tu przeważnie o płyn hamulcowy Motula, który faktycznie jest bardzo mocno higroskopijny ....dlatego zaleca się częstą jego wymianę-ale to całkiem inna bajka.Motul to doskonały olej o bardzo dobrej bazie syntetycznej i dobrych dodatkach uszlachetniających.
                        Jeżeli chodzi o Motul Specific 504.00-507.00 5W/30 to został stworzony w oparciu o normę 504.00-507.00 dla olejów o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołówsiarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin. Oleje te umożliwiają długie przebiegi międzywymianowe. Co do tego jaki olej wybrać...jedni chwalą Mobila inni Motula...a ja polecam inny :szeroki_usmiech
                        Jeżeli faktycznie chcesz zalać porządnym olejem silnik to polecam LIQUI MOLY Top Tec 4200 5l. 506.00 506.01 507.00 interwał wymiany deklarowany przez producenta wynosi 50 tys km! więc olej ten spokojnie wytrzyma przebieg ok 30 tys km bo pewnie po tym przybliżonym przebiegu komputer wezwie Ciebie na wymianę :P
                        Polecam też Olej Valvoline SynPower XL-III 5W-30 ACEA B3, B4 VW 504.00, 507.00, 503.00, 503.01, 506.01 Stworzony dla najnowszych modeli VW, Audi, Seat i Skoda, z wydłużonymi przebiegami miedzy wymianami oleju. Zawsze możesz też wybrać olej Mobila lub innej firmy ...
                        dobry olej i wymiana co 15000 km to recepta dla codziennego użytkowania by jego silnik był w dobrej kondycji ja osobiście zrezygnowałem z z OG 1 i wymieniam olej co 15 tys km
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Magik35
                          Drive
                          • 2009
                          • 42

                          Witam za 500 km szykuje mi się wymiana oleju.
                          Od nowości skoda zalana była Castrolem SLX. Znajomy mechanik z aso powiedział mi, że ten olej jest bardzo dobry ale przy większym przebiegu warto zalać troche gęstszy olej.
                          Zastanawiam się na Castrolem Edge Turbo Diesel 5W-40. Co sądzicie o tym oleju ? czy to dobry wybór? Czy może jednak zalać czymś innym? a jak tak to czym?
                          Dodam że przebieg to 160tyś.

                          ps. ile trzeba kupić oleju przy wymianie w przypadku mojego silnika?

                          Komentarz

                          • daniel.krech
                            Drive
                            • 2009
                            • 88

                            tak czytam te wszystkie watki,powiedz PAOLO ESCO bo widze ze jestes w sprawach olejowych jak Dr.House w medycynie,skad u ciebie taka wiedza,rozumiem ze sie interesujesz i siedzisz w tym temacie bo lubisz czy moze zawodowo jestes jakos zwiazany z .....fajnie byloby cos sie dowiedziec :?: :wink:

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6627
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                              Zamieszczone przez Magik35
                              Od nowości skoda zalana była Castrolem SLX.
                              byłeś zadowolony? Skoro cały czas jezdziłeś na TYM Castrolu i wszystko wg. Ciebie było OK to nie zmieniaj. Mechanik powiedział , że przy przebiegu 160 tys zmienić należy olej na gęstszy.... :? Trzymaj się syntetyku ...chyba , ze masz jakieś rażace ubytki oleju -czytaj wycieki... Jeśli nie to zostań przy syntetyku...przecież na forum są Koledzy, którzy mają nalatane grubo ponad 200 tys km i dalej śmigają na syntetyku.
                              Jeśli już chcesz zmiany to ew na lato 5W/40 zamiast 5W/30 i to tyle w temacie.
                              Przy tym przebiegu nie zmieniał bym marki oleju skoro auto jezdziło od nowości na Catrolu i byłeś zadowolony.

                              [ Dodano: Pią 02 Kwi, 10 22:45 ]
                              daniel.krech ops: interesuję się i lubię, nie jstem związany zawodowo ...nie pracuję dla żadnej z firm olejowych...
                              ...czytam, szukam, uczę się...i tak wszystkiego nie wiem...dlatego jeśli ktoś ma ochotę mnie poprawić i wytknąć błędy to proszę bardzo...jeśli komuś pomogłem to mnie to cieszy...i tyle w tym temacie
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Magik35
                                Drive
                                • 2009
                                • 42

                                Paolo nie znam sie bardzo na olejach, ale ja nie chce zmieniać syntetyku tylko z slx 5w30 chce zmienić na EDGE 5w40 i tu mam włąśni pytanie o ten olej EDGE 5w40 czy to dobry wybór itd. Co do wycieków to ich nie ma a autko tego slx sobie chlapnie od wymiany do wymiany niecały litr.

                                Ps.ja to auto kupiłem przy przebiegu 150 tyś, natomiast znam je bardzo dobrze od nowości bo było w firmie w której pracowałem.

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6627
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                  poczytaj:
                                  Produkty Castrol SLX Professional opracowywane sa przy współpracy z wiodącymi
                                  producentami samochodów osobowych. Powstają w oparciu o najnowocześniejsze
                                  technologie, spełniając najwyższe standardy jakości, co gwarantuje bezawaryjna prac´
                                  silnika.
                                  Castrol SLX Professional to linia produktów skierowana wyłącznie do profesjonalnych
                                  serwisów samochodowych. Samochody wiodących producentów opuszczają fabryki
                                  zalane olejem Castrol, dzięki czemu od pierwszego dnia korzystają z wyjątkowej
                                  ochrony i korzyści, jakie dają oleje Castrol SLX Professional.
                                  Castrol SLX Professional gwarantują zwiększona trwałość silnika oraz uzyskanie
                                  maksymalnych zalecanych przebiegów międzywymianowych. Zapewniają zwiększenie oszczędności zużycia paliwa i pełne osiągi silnika przy zachowaniu wymagań dotyczących niskiej emisji spalin.

                                  Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30
                                  to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany przy
                                  współpracy z Grupą VW, jako olej technologii niskopopiołowej
                                  LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla
                                  z filtrami cząstek stałych, opracowany zgodnie
                                  z Clean Performance Technology™.
                                  Olej rekomendowany przez Grupę VW
                                  lub
                                  Castrol SLX Professional VW 505.01 5W-40 to syntetyczny olej
                                  silnikowy opracowany wspólnie z VW, jako olej do
                                  silników wysokoprężnych TDI z pompowtryskiwaczami bez
                                  systemu wydłużonej obsługiserwisowej WIV (Longlife), bez
                                  filtrów cząstek stałych DPF.


                                  ...widzę , ze chcesz zamienić na Castrol Edge
                                  CASTROL EDGE 5W-30
                                  Niskopopiołowy olej odpowiedni dla silników: VW, Audi, Skoda....
                                  W pełni syntetyczny, najnowsza technologia przeciwzużyciuowa
                                  Kompletna ochrona silnika oraz przedłużenie trwałości układów katalitycznych
                                  Zmniejsza zawartość toksycznych składników spalin, przez co utrzymuje silnik w długotrwałej czystości
                                  Specyfikacje:
                                  SAE 5W-30; ACEA A3/B3, A3/B4, C3; Spełnia wymagania specyfikacji VW 503 01; VW 504 00/ 507 00;
                                  lub na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 innego wyboru nie widzę.....

                                  [ Dodano: Pią 02 Kwi, 10 23:07 ]
                                  poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic293022.html
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Magik35
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 42

                                    Nie mam filtra cząsteczek stałych czyli moja norma to 505 01

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6627
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                      ....w takim razie możesz zmienić na CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 (zmiana co 15 tys km) na lato będzie "zdrowszy" dla silnika innego wyboru z grupy Castol Edge nie widzę .....ja bym chyba jednak pozostał przy Castrol SLX Professional 5W-30 i nic więcej nie zmieniał....
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • daniel.krech
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 88

                                        dzieki za uchylenie rombka tajemnicy PAOLO ESCO. jestem pod wrazeniem twojej wiedzy .pozdrawiam dk

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6627
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                          Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30
                                          w pełni syntetyczny ..........
                                          CASTROL EDGE 5W-30
                                          wpełni syntetyczny.......
                                          Castrol SLX Professional VW 505.01 5W-40 syntetyczny olej ...
                                          CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 uniwersalny syntetyczny .....
                                          Olej silnikowe EDGE to kompletna oferta w pełni syntetycznych produktów ....tak reklamuje się Castrol ...

                                          [ Dodano: Pią 02 Kwi, 10 23:45 ]
                                          ....a tak wogóle to zobacz sobie stronę 50 tego wątku
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Magik35
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 42

                                            Paolo to już teraz mam całkowity mętlik w głowie :-)

                                            Do tej pory to auto miało wymieniany olej w aso, czyli było to slx b4 5w30 którego ja chcąc wymienić olej po za aso nie dostanę( tak wynika info na stronie nr 50). Ze strony castrola wynika ze slx LL 5w30 nie spełnia normy 505 01 czyli tak czy siak nie wymienię po za aso na slx 5w30?? z tego co rozumie chcąc zostać przy castrolu muszę wymienić na Edge TD 5w40 bo tylko ten z dostępnych dla detalistów spełnia normę 505 01?? Dobrze to rozumie ?

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6627
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                                              SLX Professional
                                              VW Longlife III 5W-30 spełnia normęVW 504.00/507.00 ! I możesz go lać!!!!!!! Ma normy wyższe niż 505.01! i każda wyższa może być stosowana do twojego silnika
                                              chyba, że będziesz chciał mieć 5W/40 wtedy CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 z normą 505.01.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Magik35
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 42

                                                Dzięki Paolo teraz mam już jasność o co biega z tymi normami.
                                                Teraz muszę tylko przemyśleć czy zostać przy 5w30 to wtedy slx czy jednak 5w40 a wtedy tego Edga wezmę.

                                                Komentarz


                                                • PAOLO, wiem juz raz tlumaczyles mi jaki olej,normy itd.
                                                  Ale ciagle mam watpliwosci bo...niby 1,9 ASV z 2001/02 nie bylo w nich DPF, ale jak juz wczesniej w tym temacie zreszta pisalem w moim zostal dolozony filtr dpf w 2007, a przynajmniej cos w tym stylu.

                                                  Zostal zalozony za katalizatorem i wyraznie na nim pisze DPF. No wiec niby zalac olej o normie 507.00 o niskiej zawartosci siarki itp. Ale czy napewno?! Nie sa to oleje o lepkosci 5W30?! Nadadza sie do auta z duzym przebiegiem?
                                                  Moze ciagle blednie mysle, w kazdym razie na naklejce serwisowej z drzwi odczytalem ze olej zalany to 10W40 czyli polsyntetyk.

                                                  Pisze i czuje ze tylko bardziej mieszam, wiec moglbys poprostu mi podsunac jak kompletnemu idiocie, ze 2 lub 3 oleje ktorymi bez obaw moge zalac swoja skodzine. Poprostu marka lepkosc, moze nawet link zebym mogl takowy zobaczyc
                                                  No i co z tym systemem Longlife?

                                                  Sorki ze tak mecze, ale nie daje mi to spokoju, przypomne tylko ze przebieg 240 tys. km.

                                                  Posiadam taki filtr.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...