Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Podobnie jak parasite przeszedłem zmiane oliwy. U mnie zmiana wyglądała troszkę inaczej.
Pacjent: 1,9 TDi ASV+. Od ponad 4 lat jestem jego właścicielem. Poprzedni właściciel jeździł na oleju TEXACO ….. Diesel 10W40 (dlaczego tak szybko półsyntetyk??). Więc wielki strach przed pełnym syntetykiem i to, że auto miało wtedy 120kkm nabite zalałem go Mobil diesel 10W40. Jednak w tym czasie zacząłem szukać w necie informacji na temat olei do TDi i co , a no przy następnej wymianie postanowiłem zmienić szybko olej Mobila.
Dodam fajne znalezione stwierdzenie: Mobil i Castrol to tylko do kosiarki…
Padło na VALVOLINE MaxLife Diesel 10W40 - dlatego ,że blisko mam warsztat/dystrybutora Valvoline , a i opinie olej ma bardzo dobre. I tak śmigałem na tym Valvoline od 130 do 250kkm. Muszę dodać, że póżniej po większych nabytych informacjach o oliwach co każde 10kkm (co tyle wymieniam oliwę) miałem ból głowy w temacie przejścia na syntetyk, ciągnęło mnie do zmiany ale bałem się i zawsze jednak wlewałem półsyntetyk Valvoline. Ostatnio bardzo dużo czasu spędzałem na forum OCP gdzie temat oliwy jest chyba najbardziej rozwinięty na forach w PL, dlatego tylko dzięki Wam przy 250kkm na liczniku i śmiganiu ciągle na 10W40 postanowiłem w końcu zaryzykować i zmienić olej na syntetyk 5W40. No i poszło…. Na początek płukanka silnika Liqui Moly i olej LM Diesel Synthoil 5W40. Jestem już przed drugą wymianą i mogę powiedzieć ,że olej LM super, ciszej... , ale aż tak dużej różnicy po Valvoline nie odczułem co świadczy, że MaxLife to bardzo dobry olej. Jedynie po dłuższym postoju (poranny rozruch) silnik już nie puka przez 3-4 sek jak to było na Valvo , no ale to jest właśnie różnica 10W i 5W. A może jeszcze jedno, mam już najechane 10kkm na LM i zaraz wymiana ale dodam, że na LIQUI MOLY kultura pracy cały czas utrzymuje się na tym samym wysokim poziomie. Na Valvoline po około 5-6 kkm "olej słabł" bo silnik troszkę tracił wyciszenia, głośniej pracował.... Jednak co syntetyk to syntetyk. Valvo ma też plusa za czystość silnika, co wymiana, co 10kkm było widać różnicę w czystości silnika, ale płukankę i tak zapodałem. Także przy 250kkm przesiadka na pełen syntetyk nic nie spowodowała złego w silniku, silnik jak dobrze pracował tak dalej a nawet lepiej pracuje, oleju jak nie ubywało tak nie ubywa, nic nie dolewam… Za tydzień ponownie LM Diesel Synthoil 5W40 co by auto dobrze miało…. bo jeżdżę dużo, 25-30kkm rocznie. Także na pewno silnik ma lepiej na syntetyku LM i tak już pozostanie….!!!! :lol: Po następnych 10kkm będzie jeszcze pewnie lepiej… Zima tuż,tuż...
Polecam LM ale i Valvoline MaxLife również, bo co by było na MaxLife 5W40??
Nie bać się wlewania syntetyka, jeśli motor sprawny i brak wycieków to tylko pełen syntetyk!!! :wink:
Komentarz
-
-
Ja dodam, ze kosiarki dziela sie na dwu i cztero suwowe, a tam podzial oleju roniez wystepuje ku woli scislosci ;-)"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szmoładlatego tylko dzięki Wam przy 250kkm na liczniku i śmiganiu ciągle na 10W40 postanowiłem w końcu zaryzykować i zmienić olej na syntetyk 5W40.
Zamieszczone przez szmołaZa tydzień ponownie LM Diesel Synthoil 5W40 co by auto dobrze miało…Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekA czemu skoro Valvoline jest tak dobry ?
Nie powinien dziwić wybór oleju, który zdecydowanie lepiej zadba, szczególnie w zimę o silnik a w szczgólności o turbosprężarkę.
Komentarz
-
-
Taka rzecz: oleje lekkobieżne. Na http://www.liqui-moly.pl/features/olejowe-abc jest informacja o tym jakie to są oleje - o dolnej granicy lepkości: 0W, 5W a nawet 10W. Inne popularne firmy: Motul, Mobil1, Castrol, Shell, Elf, Lotos, Valvoline, Orlen też mają serie olejów o tych lepkosciach. Wychodzi na to, że takie oleje tych firm też są lekkobieżne. Czy tak jest? Chodzi mi o to, że LM cześciej niż inni producenci używa słowa lekkobieżny. Czy coś jeszcze kryje się za tym?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Ale to dobry olej :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekto samo jest w 10W-40 MOS2
Pisanie, że LM Diesel Synthoil to olej półsyntetyk...jest raczej nie na miejscu.
Akurat seria Synthoil została przebadana w laboratoriach w USA i przeszła testy na "prawdziwego" syntetyka. Zresztą sam wiesz, że w Niemczech, by nazwać olej "full syntetyczny" produkt musi posiadać co najmniej 70% oleju bazowego syntetycznego. Na wypadek dalszych pytań - LM posiada certyfikat TÜV w zakresie wybranego produktu.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Aj jaj jaj...pisałem o tym Valvolinie o którym autor sie rozpisywał.
A tu tak racja - ale z ciekawości poddam zapisek w karcie do interpretacji mojemu znajomemu który zajmuje się własnie takimi rzeczami :-)
Oleje lekkiego biegu cóz zależy od użytej tchnologi.
Samo stwierdzenie że olej jest lekkiego biegu w przypadku 505.00 tez nie wiele wnosi.
Pasuje tutaj porównanie do silnika referencyjnego i sprawdzenie składowej sił i oporów jakie generuje olej.
W Fuchsie olejami tzw. "lekiego biegu" są oleje z rodziny MC (molecular converted) a czy użytkownik może odczuć różnicę w swoim samochodzi po zalaniu oleju bedącego tym samym w granicach pewnej klasy lepkościowej...raczej w 90% nie.
Ja osobiście po testach tylko raz odczułem różnice w przypadku popularnej klasy 10W-40 wtedy kiedy zmieniłem Amsoil-a 10W-40 na coś innego.
Prawdopodobnie same opory wewnętrzne oleju syntetycznego są na tyle zauważalne że użytkownik potrafi to odczuć.
Ale to tez mze być złudne ponieważ nowy olej z butelki ma inną tendencję zwłaszcza w silnikach wysokoprężnych w stosunku do oleju który juz nieco zgestniał po 10 000km i nabrał "sadzy" :-)
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zastanawiam się co wybrać za oliwę. Czytając ten watek już zwariowałem. Proszę o jakaś konkretna odpowiedz co do tych oleji
Pacjent to Diesel BMN z DPF 70%miasto 30%trasa. Przebieg 90tys , wymiana co 15tys
obecnie MOTUL Specific 504.0 ...
1. TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)
2. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30
3. MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W-30
4. Czy może jeszcze coś innego
Komentarz
-
-
Tak sę zastanawiam dlaczego na forum tak mało ludzi testowało Millersa...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekdlaczego na forum tak mało ludzi testowało Millersa...
Millers do PD czyli XFE-PD 5w40 http://www.millersoils.pl/wp-content...FE-PD-5W40.pdf
XF Longlife 5w30 do silników z DPF-em VW 507.00 http://www.millersoils.pl/wp-content...GLIFE-5W30.pdf
XFS 5w40 do silników na VP VW 505.00 http://www.millersoils.pl/wp-content...4-XFS-5W40.pdf
Ciekawe ...oleje do silników koncernu VW są takie sobie jakościowo. Co innego oleje do Hondy czy Toyoty które spełniają najnowsze normy ACEA i nie mają "dziwnych ograniczeń".PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paolo jak będziesz chciał przetestować Millersa to puszczę Ci go po specjalnej cenie będziesz mógł ocenić i porównać.
Ja testowałem Millersa Longlife C3 w swoim Oplu. W drugim aucie też testuje Millersa - półsyntetyk 10W-40. Złego słowa powiedzieć o nim nie mogę. Z ciekawości ostatnio zalałem Pro Flexa, ale przy kolejnej wymianie wracam najprawdopodobniej do Millersa.
Komentarz
-
-
pomyślę bo zmieniam za jakiś tydzień czasu ...to już 3 propozycja od kolejnego dystrubutora :P
Jestem otwarty na nowe marki, nie tylko na LM - sprawdzić i ocenić nie zaszkodzi - papierowe dane to oczywiście nie wszystko i może się okazać , że silnik TDI z tym olejem się "polubią".PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Lotos wypuscił nowy olej. Wygląda na to, że to dedyk dla KIA i dla benzyniaków, ale może warto ocenić:
LOTOS QUAZAR K/FE 5W30
- LP Wymagania Metody badań wg Jednostka Wartość
1. lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D 445 mm2/s 9,8
2. temperatura płynięcia ASTM D 97 °C -33
3. temperatura zapłonu ASTM D 92 °C 210
4. liczba zasadowa ASTM D 2896 mgKOH/g 10
5. wskaźnik lepkości ASTM D 2270 162
6. lepkość strukturalna CCS w -30°C ASTM D 5293 mPa*s 4500
7. lepkość dynamiczna HTHS w 150°C ASTM D 4741 mPa*s 2,95
- Specyfikacje i klasyfikacje:[list:10ee57d7bb]SAE 5W/30
API SL/CF
ACEA A5/B5-08
Wydaje mi się, że LM TT4600 jest ciutkę lepszy?
Komentarz
- LP Wymagania Metody badań wg Jednostka Wartość
-
Zamieszczone przez ruszokmoże warto ocenić
Piszę już na PW z witia_2005 więc nie ma sensu produkować się w tym watku - bo jest on przeznaczony dla olejów do silników diesla Skody Octavi :nonoPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz