Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez konkon
    A świstak siedzi i zawija.. pozdrawiam mitomaniaków.. produkować się nie mam zamiaru.. wasz cyrk wasze małpy.. i schodząc do waszego poziomu dam wam radę.. nie warto przepłacać
    Czyli ok 6zł netto za 1L z marżą dystrybutora, taniej niż piwo :lol: :lol: :lol:

    Cromka a może inny dział ?
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      Chyba pierwszy raz widzę tą nazwę XADO .. http://xado.pl/
      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZmaKpm5bQ4s[/youtube]
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Ja znałem XADO zanim zawitała w Polsce.
        Środek stały dodawany do padających mechanizmów różnorakiego typu, 15 lat temu chciałem to kupić do padnietej skrzyni w osobówce ale z Ukrainy to ściagnac to nie lada problem.
        Teraz jest inaczej ale nie wiem co to obecnie jest.
        Kiedys XADO był naprawde dobrym maźidłem które naprawiało dyfry, skrzyni robili to na Ukrainie.

        A co teraz się dzieje i kto to robi ciężko wpoeidzieć.

        Ja jestem ostrożny ze wszelkimi dodataki=ami stałymi w oleju...

        Taki film widziałem i MOS2 też silnik moze sobie pojechać 20min. ale jestem ostrożny do takich eksperymentów bez oleju, w większości wypadków popekane głowice, pokrzywione nie są czym odosobnionym.

        Zarówno XADO jak i MOS2 jest dobre dla uzytkowników którzy jeżdzą po ostrym terenie i jest ryzyko utraty miski olejowej, lub przechyły są większe niż 45%.


        MIDLAND: kiedys był Quaker State ale teraz jest zgoła odrębną firmą, coś a`la PANOLIN.
        Dobre produkty, lepsze od Valvoline, Castrola, Mobila

        Co do tych HC to normalny użytkownik raczej nie zauważy różnicy miedzy olejem syntetycznym a HC ale silnik to odczuje zwłaszcza nowy mocno wysilony z którego wyciśnięto każdy mozliwy KM i Nm.

        Tak przegladałem sobie ostatnio pewne oleje i widzę że Millers ma w ofercie olej do PD 5W-40 z API CH-4 ! na pełnej bazie syntetycznej, wydaje sie być dużo lepszą alternatywą od popularnego syntetyka z LM do Diesla.
        Przynajmniej jestem przekonany że na pewno bedzie miał lepszą kontrolę nad sadzą.




        No i mamy analizę naszego klubowego 2.0 TDI który jeździ na AFL-u



        Niestety dobrze że pobrałem próbkę bo widać że pękajaca głowica 2.0 TDi nie jest czymś odosobnionym w tym silniku..

        Ewidentnie w oleju znajduje się płyn chłodniczy który mocno degraduje olej.

        TBN po 10 000 bardzo mocne i stabilne i widać że trzyma w ryzach wszystko !

        Poziom sodu jest tego wyrazem.
        Kolektor dolotowy również prawdopodobnie mocno zabrudzony silikon, potas, a zaślepiony EGR rotuje tutaj wyższą dawkę potasu.

        Olej zdegradował siłą rzeczy do ok. 5W-30 ale z praktyki wiem że oleje kiepski jakosci nie utrzymują już nawet takich parametrów.

        Cieszę się że wszystko jest czarno na białym.

        nieświadoma jazda z usterką i robienie po 15 000km w takich warunkach groźi poważną usterką.

        W tej chwili podejmujemy kroki zaradcze czyli uzdrowienie silnika 2.0 TDI !

        Zalewamy za niedługo preparat do układu chłodzenia na bazie organicznych włukien które to z kolei maja uszczelnic juz na dobre mikro peknięcia w tejże głowicy i spowodowac że TDI nie trafi stół mechanika.

        Jakże wiele osób jeździ po 15 000km w takich warunkach zupełnie nie świadoma co sie dzieje.

        Po zaimportowaniu specyfiku zrobimy kolejna juz podstawową analize oleju bez TBn bo tutaj jak widac mimo zawartości chłodziwa TBN trzyma bardzo ładnie i sprawdzimy po 7000km wszystko.
        Mam nadzieję że takim w sumie nie wysokim kosztem zrewiitalizujemy i poprawimy nieco "fabrykę ".

        Teraz zapewne wiele osób zauważy czemu służą takie badania i w jakim stopniu pozwalaja uniknąć późniejszych kosztownych napraw, dostosowac interwiał miedzy przeglądowy do konkretnego przypadku.

        Cieszę się że zrobiliśmy ten materiał bo pokazał on faktyczny stan silnika.

        Co poza tym piramida, płyn chłodniczy do wymiany, te delikatne dolewki płynu o których mi wspominałeś potwierdziły moje przypuszczenia z głowcą, po wymianie płynu chłodniczego , zalejemy preparacik do ukł. chłodzenia, pasuje zrobić płukanke w układzie olejowym zalać olejem śwerzym i obrać 7000km na kolejny interiwał i posłać następny raz olej do analizy ale juz w postaci podstawowej bez TBN .
        Oczyscić kolektor dolotowy i sprawdzić filterek - nie pamietamjaki tam masz :-)

        I myslę że bedzie OK !


        Pozdrawiam wszystkich
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Pidziek
          Millers ma w ofercie olej do PD 5W-40 z API CH-4 na pełnej bazie syntetycznej
          który ?
          ten http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=221 ...on nie ma normy 505.01 do PD :?
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Cromka
            Drive
            • 2011
            • 94

            Zamieszczone przez Pidziek
            Ja znałem XADO zanim zawitała w Polsce.
            Środek stały dodawany do padających mechanizmów różnorakiego typu, 15 lat temu chciałem to kupić do padnietej skrzyni w osobówce ale z Ukrainy to ściagnac to nie lada problem.
            Teraz jest inaczej ale nie wiem co to obecnie jest.
            Kiedys XADO był naprawde dobrym maźidłem które naprawiało dyfry, skrzyni robili to na Ukrainie.

            A co teraz się dzieje i kto to robi ciężko wpoeidzieć.

            ...............

            Pozdrawiam wszystkich
            Witam.

            To nadal ta sama firma i nadal robią to na Ukrainie. Teraz to już międzynarodowy koncern, posiadający własne marki. Tak jak napisałem na Autokąciku - udało mi się uzyskać spore zniżki dla chętnych do przetestowania, mam nadzieję, że powoli ludzie się zaczną odzywać i opisywać efekty działania. Mają tez w ofercie oleje na bazach PAO i estrach, które już kilka osób testuje. Oleje 10w60 SL/CF , 5w40 SM/CF C3 i 10w40 SM/CF można kupić za połowę ceny do odwołania, jak ktoś jest zainteresowany wypróbowaniem to zapraszam na priv. Tak jak napisałem na Autokąciku, nie mam z firma Xado nic wspólnego i nie zarabiam na tym ani złotówki - wraz z innymi testującymi chcemy odpowiedzieć na pytanie, czy to cokolwiek poprawia, czy tylko czyści kieszeń.

            Pozdrawiam
            Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

            Komentarz

            • konkon
              Rider
              • 2008
              • 667
              • Octavia I (1U2)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              Orbit, sory ale nie wyrabiam.. forum wykazywało wysoki poziom, ludzie szli po rozum do głowy, było wyjaśniane że lepkość zimowa to coś zupełnie innego niż wysoko-temp., kończyły się mity o wyciekach po przejściu na niższą lepkość ZIMOWĄ, że za wycieki odpowiedzialne są uszczelki itd.. wpajane było że ma być conajmniej 5W z przodu.. I generalnie szło to w dobrym kierunku, aż tu nagle :shock:
              Szala zaczęła się znowu przechylać i zaraz zalecalibyście mineralny po 300 tys. km.
              Najbardziej zastanawia mnie Paolo. Coś się zmieniło ? Co można przedobrzyć, przekombinować ?
              To że silnik będzie miał lżej w zimę przy rozruchu (lepsze smarowanie silnika, turbo) ?
              Zastanawia mnie o co chodzi ? o oleju GM napisałem właśnie dla tych którzy nie widzą różnicy i nie lubią przepłacać, o tekstach w stylu zalewam 10W-40 wszystkie swoje auta i jestem zadowolony nie wspomnę. ZERO merytoryki, jakieś pół zdania wyrwane, żeby nie powiedzieć, że niektórzy mają tak ostre wejście w ten temat- krótko mówiąc walą jak dzik w sosnę.

              Kompletnie nikt nie polecił karlito1982 zalania 5W-40, skoro z Midlanda jest zadowolony to niech zostanie przy marce. 300 tys. to jakiś wyczyn ? Bez jaj, chyba maluchem. Może zalać inne, nie ma przeciwskazań, o ile nie był na tym oleju przekraczany interwał wymiany i auto było użytkowane normalnie. Płukanka i jazda. Ze swojej strony polecam LM Synthoil High Tech.
              Konrad
              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

              90 konny AGRessor
              PerfectServiceBy DGW
              WhitePride :smokedevil

              Komentarz

              • myles
                Drive
                • 2010
                • 52

                Się pochwalę się :P Jestem świeżo po aplikacji większości szpei z poniższego kramiku. Na wymianę czeka jeszcze tylko filtr kabinowy i zapiankowanie klimy. Ale to może za tydzień. Podobnie z Diesel Spulungiem, zaleję przy najbliższym tankowaniu. Na razie zaaplikowany został nowy olej poprzedzony płukanką wraz z filtrami oleju i paliwa oraz płyn hamulcowy. Pierwsze wrażenia? Na zimno jeszcze nie startowałem, ale jak się wsłuchać w pracę silnika, to jest jakby ciszej i delikatniej. Na pewno zasługa w tym samej zmiany oleju na nowy, ale pojeżdżę trochę i za jakiś czas zdam relację. Do tej pory auto jeździło na Shellu Helix 5W/30 LongLife 504/507, jakim dokładnie - nie wiem.
                Za pomoc w wyborze oleju chciałbym szczególnie podziękować PAOLO ESCO

                Pzdr
                Załączone pliki

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  Zamieszczone przez konkon
                  (...)
                  Kompletnie nikt nie polecił karlito1982 zalania 5W-40, (...)
                  Niedokładnie przeczytałeś :P

                  Tak btw. dzisiaj byłem u elektryka, który mi robił kabelki od wzbudzenia w aucie i tak jakoś zszedł temat na olej. Był pewny, że musi zalewać już półsyntetyk bo inaczej mu się silnik rozszczelni jak przejdzie na syntetyka.
                  To samo kolega, który kupił niedawno Opla Zafire. Nie chce słyszeć o niczym innym tylko Castrol bo jest najlepszy. Do tego chce zalewać 10W40 bo inaczej mu się silnik rozszczelni gdzie sam Castrol na stronie zaleca 0W40 bodajże. I nie przetłumaczysz, ze na zimę lepiej mu będzie na syntetyku.
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • Cromka
                    Drive
                    • 2011
                    • 94

                    Zamieszczone przez konkon
                    Orbit, sory ale nie wyrabiam.. forum wykazywało wysoki poziom, ludzie szli po rozum do głowy, było wyjaśniane że lepkość zimowa to coś zupełnie innego niż wysoko-temp., kończyły się mity o wyciekach po przejściu na niższą lepkość ZIMOWĄ, że za wycieki odpowiedzialne są uszczelki itd.. wpajane było że ma być conajmniej 5W z przodu.. I generalnie szło to w dobrym kierunku, aż tu nagle :shock:
                    Szala zaczęła się znowu przechylać i zaraz zalecalibyście mineralny po 300 tys. km.
                    Najbardziej zastanawia mnie Paolo. Coś się zmieniło ? Co można przedobrzyć, przekombinować ?
                    To że silnik będzie miał lżej w zimę przy rozruchu (lepsze smarowanie silnika, turbo) ?
                    Zastanawia mnie o co chodzi ? o oleju GM napisałem właśnie dla tych którzy nie widzą różnicy i nie lubią przepłacać, o tekstach w stylu zalewam 10W-40 wszystkie swoje auta i jestem zadowolony nie wspomnę. ZERO merytoryki, jakieś pół zdania wyrwane, żeby nie powiedzieć, że niektórzy mają tak ostre wejście w ten temat- krótko mówiąc walą jak dzik w sosnę.

                    Kompletnie nikt nie polecił karlito1982 zalania 5W-40, skoro z Midlanda jest zadowolony to niech zostanie przy marce. 300 tys. to jakiś wyczyn ? Bez jaj, chyba maluchem. Może zalać inne, nie ma przeciwskazań, o ile nie był na tym oleju przekraczany interwał wymiany i auto było użytkowane normalnie. Płukanka i jazda. Ze swojej strony polecam LM Synthoil High Tech.
                    Moim zdaniem Paolo zasugerował się błędna kartą produktu, która wskazywała na bardzo dobre parametry tego oleju - tak naprawdę karta dotyczy syntetyka 5w40.

                    Większość ludzi boi się wyłamywać i idzie dalej ze stadem, niekoniecznie w dobrym kierunku. Całe stado mechaników i klakierów im przyklaskujących opowiada o szkodliwości przechodzenia na olej o niższej lepkości i wyższej jakości. Trudno to zmienić i trzeba się uzbroić w cierpliwość. Trzeba też wziąć pod uwagę, że nie zawsze wszyscy mają czas, żeby zajrzeć do wątku i zabrać głos - może tak własnie było?

                    Co do Midlanda, to nie jest to dawny Quaker State. Midland powstał, kiedy QUaker miał się jeszcze dobrze i był jakby europejskim odpowiednikiem. Jednak jeszcze raz podkreślam - to nie są produkty Quaker State! Wszystkie oleje są produkowane w Szwajcarii, na bazie bardzo wysokiej jakości ropy naftowej importowanej z USA. Wszystkie oleje Midlanda to HC, jednak mają zagorzałych zwolenników, co świadczy o ich bardzo dobrej jakości.

                    Kwestia LM Synthoil i Diesel Synthoil - namówiłem na ten olej (bo to prawie na pewno to samo) dwóch użytkowników Stilo JTD 115, po wielkich bojach dali się nawet namówić namówić na płukankę. Efekt był taki, że byli zszokowani wyciszeniem i kukturą poracy silnika. Nie wiem co LM dodaje do tego oleju, jednak jest pewne, że coś niestandardowego dodają.

                    Pozdrawiam
                    Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez parasite
                      Do tego chce zalewać 10W40 bo inaczej mu się silnik rozszczelni
                      niektórych nie przekonasz.

                      co do silnika karlito1982
                      Zamieszczone przez konkon
                      Płukanka i jazda. Ze swojej strony polecam LM Synthoil High Tech.
                      no właśnie się zastanawiałem. Ciężko brać odpowiedzialność za czyjś silnik polecając 5W/40 i płukankę i to jeszcze przez internet.
                      Zamieszczone przez konkon
                      nikt nie polecił karlito1982 zalania 5W-40
                      chyba 99% osób z forum użytkujących 1,9 TDI wie że dla turbiny najlepszy jest 5w/40 czy 5W/30 więc skoro karlito1982 zdecydował się na taką a nie inną lepkość oleju to nie róbmy z kogoś poszkodowanego. 248 stron o olejach to w końcu można samemu odpowiednie wnioski wyciągnąć jaki olej ma być.
                      Co do płukanki aby zastosować ją w silniku który ma 300 tys przebiegu trzeba go wcześniej stopniowo "przygotować" ( o ile nie było to wcześniej robione)...czyli przejść wcześniej na olej z wysokim TBN np Motul a inaczej takie użycie płukanki może przynieść zgoła odmienny skutek jeśli w silniku nagromadził się jakiś syf po poprzednich olejach - różnie to bywa.
                      Ja się dzisiaj też zdziwiłem. Zmieniałem w żony samochodzie olej (silnik benzynowy). Niby na bagnecie przed zmianą był ładny złotawy kolor ale po wlaniu płukanki i odczekaniu 15-20 minut z silnika spłunął czarny syf, którego wcześniej nie było wcale widać :shock: Musiałam trochę poczekać by wszystko sciekło. Za to teraz nie widać na bagnecie prawie wcale oleju - taki jest czysty.

                      Zamieszczone przez Cromka
                      zasugerował się błędna kartą produktu, która wskazywała na bardzo dobre parametry tego oleju - tak naprawdę karta dotyczy syntetyka 5w40
                      :arrow: http://www.oelbrack.ch/pdf/21707_avanza10w40.pdf inna sprawa że w polskiej karcie tego produktu jest błędnie podany CCS (i nie tylko polskiej, bo na innych zagranicznych też jest CCS przy -30 podany a faktycznie miał być przy -20) coś pokręcili w kartach.

                      Zamieszczone przez Cromka
                      Kwestia LM Synthoil i Diesel Synthoil - ... Efekt był taki, że byli zszokowani wyciszeniem i kukturą poracy silnika. Nie wiem co LM dodaje do tego oleju, jednak jest pewne, że coś niestandardowego dodają.
                      akurat te dwa oleje dobrze się sprawdzają w silnikach diesla wystarczy poszperać po zagranicznych forach, nawet tych w USA - skoro chwalą te oleje to chyba coś w tym jest. Amerykanie mają na punkcie badania przepracowanego oleju a na temat LM są pochlebne opinie. Zresztą ...oni chwalą "nasze europejskie oleje" ...a my odwrotnie uważamy że ich są najlepsze. :2kc
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • konkon
                        Rider
                        • 2008
                        • 667
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        parasite, zwracam honor
                        Cromka, akurat zapamiętałem Cię pozytywnie, Ty pedancie :twisted:
                        Tobie dogodzić ciężko ale entuzjaści mają własne prawa, swoją drogą czym zalałeś w końcu Cromkę chleba ?
                        To forum daje mi wiarę że ludzie zmienią nawyki i zaczną myśleć a nie tylko słuchać bzdur. I chodzi o to że jak więcej ludzi zmieni mentalność to nie będzie takiego problemu z kupnem używki, ludzie nie będą biedniejsi o kolenjne naprawy których można uniknąć.
                        Co do Liqui Moly- uczciwość i zalety z punktu widzenia użytkowania na duży +
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Ciężko brać odpowiedzialność za czyjś silnik polecając 5W/40 i płukankę i to jeszcze przez internet.
                        Chwila chwila.
                        Nie raz polecane były takie zabiegi i nie było ŻADNEGO przypadku negatywnego, wszyscy byli zadowoleni, zresztą tego typu dyskusje sie przewijały, sam opisywałem przypadki przejśc na niższą lepkość nawet w Cinqecento z 15W-40 na 5W-40.
                        Płukanka i dobry olej to napewno lepsze rozwiązanie niż olej z b. dobrymi właściwościami czyszczącymi po słabej jakości i potem płukanka. Jeżeli olej "wypłuka" silnik tzn. utrzyma to w zawiesinie, nie wytrzyma całego interewału, gdyż TBN (pojemność) się skończy i będzie problem, więc trzeba zmienić olej po ok. 2 tys. km. Płukanka wypłuka nagary i spłyną w zawiesinie, zmieniamy filtr. Nowy olej nie jest na dzień dobry obciążony zanieczyszczeniami. Płukanka usuwa to czego sam olej nie jest w stanie.
                        Poza tym nie rozumiem. Czy ktoś ma dawać gwarancję ? To zależy, jak się człowiek uprze to nawet przepalenie żarówki powiąże z olejem. Nasze forum jest nierzadko uważane za fachowe więc nie rozumiem czemu mielibyśmy czuć się na równi z forum onetu czy kafeterii. Każdy człowiek ma własny rozum i zrobi jak uważa, przesądni nie będą kombinować, ich sprawa tylko coraz więcej forów głosi ten sam kierunek. Dyskusja jak zwykle będzie atakowana. Przyrównam to do chip tuningu. O ile nie jest robiony u p. henia w garażu czy też w stodole, użytkownik jeździ z głową to żywotność silnika nie spadnie a może wzrosnąć, bo o równomiernym przebiegu momentu czy poprawie różnych innych parametrów mało kto mówi. Tak samo jest z olejem, nie bójmy sie lepszego. Zawsze można trafić podróbkę, ocenę czystości można powierzchownie poczynić przez zdjęcie pokrywy zaworów, tylko dzisiejsze oleje spełniające A3/B3/B4 itd. napewno nie zostawią syfu, nawet 15W-40, chyba że ktoś przecenił możliwości auta cywilnego, przekraczał interwały wymiany, nie dostosował interwału do eksploatacji itp. Tylko jeśli czynniki te wystąpiły to niestety ale człowiek sam jest sobie winien i niech nie zwala winy na demony. Jeżeli silnik jest w stanie agonalnym to nic mu już nie pomoże, tylko remont a takie półśrodki z wyższą lepkością, co dla mnie nie ma sensu i jest to nielogiczne, tym bardziej że dobrej klasy oleje mają niższą odparowalność, "spulchniają uszczelki", szereg zalet, dzięki czemu zużycie oleju powinno spaść, co też znam z praktyki. Tylko lepkość dobieramy do konstrukcji i zaleceń producenta. Niech ktoś zaraz nie wyleci że zalał do 1.9 TDI 0W-20 i trochę mu łyknął, chociaż nie wiadomo jak silnik by się zachował, teoria już nie raz się nie sprawdziła. Poza tym wielokrotnie myli się lepkość z gęstością i przebiegi w funkcji temperatury.
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Co do płukanki aby zastosować ją w silniku który ma 300 tys przebiegu
                        Ja zrobiłem pierwszą po ponad 300 tys. km po półsyntetyku i zalałem pełen :lol:
                        I tu chciałbym napisać uwagę. Otóż z obserwacji silnik łyknął sporo oleju ale twardo lałem syntetyk. Po kolejnej wymianie się unormowało i spadło. Także nie ma co panikować. Poza tym w tej obserwacji nie jestem odosobniony.
                        Co do silników PD. Osobiście mając taki silnik mocno zastanowiłbym sie nad zalewaniem Synthoila LM + MoS2. A inpiracją jest Master's z MT. Tylko wiadomo jak to jest z wróblem na dachu i w gaści.
                        Konrad
                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                        90 konny AGRessor
                        PerfectServiceBy DGW
                        WhitePride :smokedevil

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Pidziek napisał/a:
                          Millers ma w ofercie olej do PD 5W-40 z API CH-4 na pełnej bazie syntetycznej
                          który ?
                          ten http://millersoils.pl/cat...?id_product=221 ...on nie ma normy 505.01 do PD :?
                          Oj ma ma ...
                          XFE-PD 5w40


                          PERFORMANCE PROFILE:
                          ACEA A3/B3
                          API CH4
                          VW 505.00, 505.01
                          Ford M2C 917A

                          TYPICAL CHARACTERISTICS:
                          SAE Viscosity Grade ... 5w40
                          Specific Gravity @ 15°C ... 0.858
                          Kinematic Viscosity @ 100°C ... 13.9cSt
                          Kinematic Viscosity @ 40°C ... 88cSt
                          Viscosity Index ... 161
                          Pour Point °C ... -42
                          Flashpoint °C ... 220
                          Cold Crank Viscosity @ -30°C ... 6,000cP




                          Tyle że API nie maja zaktualizowanego bo obecne to CH4 i nie ma normy eko C3 więc silnik będzie miał lepiej ! :-)
                          Chyba najlepszy olej 5W-40 do pompek bez DPF-a w tej klasie.:-)
                          Kontrola nad sadza doskonała :-)


                          Jechałem wczoraj samochodem w którym jest TOPTEC 4600 a w drugim rocznikowo starszym Lotos Quazar. (w tamtym roku Valvoline)
                          nie zauważyłem KOMPLETNIEJ zadnej różnicy, pracuje podobnie jak na Valvolinie rok wcześniej.
                          Zaskakujace są te nieprawdopodobne wyciszenia


                          Amerykanie mają na punkcie badania przepracowanego oleju
                          Tak a u nas nie dlatego wola jeździć po naprawach i remontowac za kilka tysięcy zł silniki zamiast w sytuacji niepokojacej podjąć kroki zaradcze.
                          Tutaj analiza prawdopodobnie uchroni silnik naszego kolegi przez poważna awarią i dalszą degradacja całej jednostki np. na środku autostrady bo i taka sytuacja może mieć miejsce.
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            Pytanie troche poza konkursem. Jestem po wymianie,.w bance zostalo ok 0,8-0,6l oleju, sprawdzam stan i widze ok 3mm nad wciecie na bagnecie, stan powinien chyba sie utrzymywac w tym wcieciu w zakresie zakropkowanym? Zle czy dobrze ze mam go az tyle?

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Oj ma ma ...
                              XFE-PD 5w40
                              myślałem, że chodzi Tobie o Millers Oils XFD 5w40.

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Millers ma w ofercie olej do PD 5W-40 z API CH-4 ! na pełnej bazie syntetycznej
                              :roll: chyba raczej nie bo na polskiej stronie XFE-PD to oficjalny półsyntetyk http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=226 na wskazanej przez Ciebie też "Semi synthetic Diesel engine oil" więc nie jest olejem na pełnej bazie syntetycznej tak jak napisałeś a jedynie "Wysokiej jakości półsyntetyczny (o wyższej niż przeciętna zawartości bazy syntetycznej) olej SAE 5W40 do samochodów Diesel oficjalnie zaakceptowany przez firmę Volkswagen". Co nie znaczy,że warto by go sprawdzić.

                              Zamieszczone przez natash
                              Zle czy dobrze ze mam go az tyle?
                              nie za dobrze. Najlepiej gdybyś miał 3/4 wymaganego stanu na miarce. Można podjechać do zakładu gdzie wymieniają olej i tobie odciagną ten nadmiar albo samemu pomęczyć się ze strzykawką i wężykiem.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez natash
                                Zle czy dobrze ze mam go az tyle?
                                nie za dobrze. Najlepiej gdybyś miał 3/4 wymaganego stanu na miarce. Można podjechać do zakładu gdzie wymieniają olej i tobie odciagną ten nadmiar albo samemu pomęczyć się ze strzykawką i wężykiem.
                                Zrobiłem tak już z 300 km... ops: Może dziś uda mi się odessać, którędy to najlepiej robić, tam gdzie jest bagnet? Jakie może mieć skutki zalanie oleju ponad stan?

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez konkon
                                  Ja zrobiłem pierwszą po ponad 300 tys. km po półsyntetyku i zalałem pełen. I tu chciałbym napisać uwagę. Otóż z obserwacji silnik łyknął sporo oleju ale twardo lałem syntetyk.
                                  konkon - wszystko się zgadza tylko, że Ty brałeś odpowiedzialność za swój silnik stosując płukankę a pewnie 90% użytkowników już by spanikowało i zalało spowrotem 10W40
                                  Zamieszczone przez konkon
                                  Płukanka i dobry olej to napewno lepsze rozwiązanie niż olej z b. dobrymi właściwościami czyszczącymi po słabej jakości i potem płukanka.
                                  hmmm zgadza się tylko najpierw trzeba silnik doprowadzić do odpowiedniego stanu ( jeśli jesteś pewien swojego silnika i tego co w nim było lane to OK możesz lać płukankę) a co jeśli właściciel nie ma pewności do oleju wcześniej zastosowanego?
                                  Zamieszczone przez konkon
                                  Płukanka wypłuka nagary i spłyną w zawiesinie, zmieniamy filtr.
                                  a jeśli zapcha się któryś z kanałów olejowych? Ja jestem za stosowaniem płukanki jak najbardziej (zwłaszcza po tym jak się wczoraj zdziwiłem przy wymianie oleju w silniku żony jaki syf może ona wypłukać :shock: ) ale nie będąc pewnym skrócił bym okres wymiany oleju o połowę tak by silnik trochę się doczyścił a dopiero potem zlał go i zastosował płukankę.

                                  Zamieszczone przez konkon
                                  Dyskusja jak zwykle będzie atakowana
                                  od tego jest forum a Twoje uwagi są jak najbardziej na miejscu i o to chodzi.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • karlito1982
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 720
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                    jako że o mnie tu chodzi i mój silnik to konkretnie co robic?
                                    obecnie mam juz kupiony ten midland i jest to AVANZA SAE 10W40 półsyntetyk....czyli jeśli dobrze zrozumiałem to co czytam to na zime powinienem kupic i zalac np MOTUL 5W40 lub VALVOLINE 5W40 a na lato wrócic do 10W40 i ten midland moze zostac bo dobry jest?
                                    czy takie skakanie z zimy na lato z lata na zime z 5W40 na 10W40 nie zaszkodzi silnikowi?
                                    czy wogole zmienic i juz pozostac przy 5W40 na zawsze?
                                    Midland z tego co wiem jest dobra firma i mam bezposrednie dojscie do dystrybutora na malopolske (kolega akurat ma hurtownie tego oleju) i kupuje w super cenie czy robic płukanke i zmieniac marke oleju i parametry znaczy z MIDLAND 10W40 przejsc np. na MOtul 5W40 i tak juz pozostac?
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez karlito1982
                                      na zime powinienem kupic i zalac np MOTUL 5W40 lub VALVOLINE 5W40
                                      tak ( pomijając już samych producentów) lepkość 5W/40 będzie zdecydowanie wskazana na zimę - wart też pogrzebać w parametrach danego oleju i wybrać ten lepszy. Taki MIDLAND AVANZA SAE 5W40 http://allegro.pl/olej-midland-avanz...816813039.html bedzie dobrym wyborem do Twojego silnika natomiast MIDLAND SYNOVA SAE 5W40 ze względu na to że to olej typu Longlife oraz LOW SAPS daruj sobie zdecydowanie.
                                      Zamieszczone przez karlito1982
                                      na lato wrócic do 10W40 i ten midland moze zostac bo dobry jest
                                      no cóż dobrze jak by w lecie też był olej 5W/40 ...nie możesz wymienić tego 10W/40?
                                      Zamieszczone przez karlito1982
                                      czy takie skakanie z zimy na lato z lata na zime z 5W40 na 10W40 nie zaszkodzi silnikowi?
                                      akurat w tym przypadku nie a dla turbo będzie to na duży +.
                                      Zamieszczone przez karlito1982
                                      czy wogole zmienic i juz pozostac przy 5W40 na zawsze?
                                      tak trzeba było od razu.
                                      Zamieszczone przez karlito1982
                                      mam bezposrednie dojscie do dystrybutora na malopolske (kolega akurat ma hurtownie tego oleju)
                                      no chłopie ... co tu dużo gadać - wymień na 5W/40 może być Midland / Motul marka wg. uznania. (ważne są parametry).
                                      Co do płukanki to ja jestem ostrożny - w swoim samochodzie bym się nie zastanawiał. Jeśli jesteś pewny że silnik jest w dobrej kondycji a olej był systematycznie wymieniany i nie ma w nim syfu to tak jak pisał kolega konkon - to płukanka, obserwować, jak będzie lekko ubywało nie panikować, kontrolowac poziom, jeśli po drugiej wymianie będzie znaczący ubytek wtedy dopiero będzie można myśleć co dalej.


                                      :zastrzelic polska karta Avanza 5W/40 też jest skopana znów zle podany CCS http://www.midland.pl/attachments/01...za%205W-40.pdf na zagranicznych stronach też jest błąd - reszta parametró jest wporządku. http://www.midlandoil.se/produkter/p...anza-5w-40.pdf
                                      Załączone pliki
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • konkon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 667
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                        karlito1982, jak masz pewne źródło Midlanda to lej go ale Avanza 5W-40 na zawsze. Płukanka jak najbardziej.
                                        Konrad
                                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                        90 konny AGRessor
                                        PerfectServiceBy DGW
                                        WhitePride :smokedevil

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          tutaj może być podany prawidłowo CCS Midland Avanza 5W/40 ---> CCS przy -25C wynosi 3270 http://www.oelbrack.ch/pdf/21706_avanza5w40.pdf lub http://www.oelbrack.ch/pdf/21706%20Avanza%205W-40.pdf
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Cromka
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 94

                                            Zamieszczone przez konkon
                                            parasite, zwracam honor
                                            Cromka, akurat zapamiętałem Cię pozytywnie, Ty pedancie :twisted:
                                            Tobie dogodzić ciężko ale entuzjaści mają własne prawa, swoją drogą czym zalałeś w końcu Cromkę chleba ?

                                            ........
                                            Zalałem w ramach eksperymentu takim olejem z takim dodatkiem. Przejechałem jakieś 300 km i silnik nadal pracuje bez zastrzeżeń, tak jak na poprzednio zalanym Amsie AFL - raz to się zyje, auto zawsze można zmienić na nowe :lol: .

                                            W opisie na stronie Xado jest błąd - pompowalność na zimno dotyczy -30, nie -20 stopni celsjusza.

                                            Pozdrawiam

                                            [ Dodano: Nie 25 Wrz, 11 23:19 ]
                                            Zamieszczone przez karlito1982
                                            jako że o mnie tu chodzi i mój silnik to konkretnie co robic?
                                            obecnie mam juz kupiony ten midland i jest to AVANZA SAE 10W40 półsyntetyk....czyli jeśli dobrze zrozumiałem to co czytam to na zime powinienem kupic i zalac np MOTUL 5W40 lub VALVOLINE 5W40 a na lato wrócic do 10W40 i ten midland moze zostac bo dobry jest?
                                            czy takie skakanie z zimy na lato z lata na zime z 5W40 na 10W40 nie zaszkodzi silnikowi?
                                            czy wogole zmienic i juz pozostac przy 5W40 na zawsze?
                                            Midland z tego co wiem jest dobra firma i mam bezposrednie dojscie do dystrybutora na malopolske (kolega akurat ma hurtownie tego oleju) i kupuje w super cenie czy robic płukanke i zmieniac marke oleju i parametry znaczy z MIDLAND 10W40 przejsc np. na MOtul 5W40 i tak juz pozostac?
                                            Kolego, Midland to bardzo przyzwoite oliwy, na dodatek szansa na podróbę jest minimalna. Tak jak już pisali koledzy, jeśli masz możliwość to wymień na Avanza 5w40 i przed wymianą zastosuj płukankę - pewna i dość tania to Liqui Moly engine flush, jeśli mają coś markowego w zaprzyjaźnionej hurtowni to tam kup. Po wymianie obserwuj stan oleju i w przypadku ubywania dolewaj. Zmiana na 5w40 to najlepsze co możesz zrobić dla turbo i silnika przed zimą i na zawsze. Jeśli silnik był regularnie zalewany Avanza 10w40 i olej był wymieniany co 15 tysięcy lub częściej, to o żadnych szlamach i rozszczelnieniu nie ma mowy.

                                            Pozdrawiam
                                            Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez natash
                                              Zle czy dobrze ze mam go az tyle?
                                              nie za dobrze. Najlepiej gdybyś miał 3/4 wymaganego stanu na miarce. Można podjechać do zakładu gdzie wymieniają olej i tobie odciagną ten nadmiar albo samemu pomęczyć się ze strzykawką i wężykiem.
                                              Wężyk i strzykawka i 300-400 ml mniej, bagnet na 3/4. Co ciekawe oni teraz podobno nie spuszczają oleju tylko zasysają... fakt, że zrobili chyba fuszerkę na szybko, a auto mieli dosyć długo, bo żona pracuje obok i zostawiła im auto i odebrała po pracy...

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez natash
                                                oni teraz podobno nie spuszczają oleju tylko zasysają
                                                pokazywał mi gościu na stacji wymiany, że w OII TDI nie da się odessać całości oleju bo w misce zostanie trochę starego i trzeba i tak odkręcać osłonę i resztę spuścić dołem :shock: i faktycznie po odessaniu starego oleju odkręcił śrubę w misce olejowej i zleciało tam jeszcze sporo starego oleju - o odessaniu z obudowy filtra nie wspomnę bo tam się też niezłe ilości zbierają - odsysanie z obudowy filtra dotyczy O1 w TDI. Podobno w O1 można spokojnie odsysać olej bez spuszczania dołem bo miska jakoś inaczej ukształtowana -tak mówił. Na 100% nie jestem pewien co do 01 ale na własne oczy widziałem, że odsysanie oleju w OII nie przynosi porządanego efektu.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • myles
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 52

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  o odessaniu z obudowy filtra nie wspomnę bo tam się też niezłe ilości zbierają.
                                                  Chyba mam jakąś dziurawą obudowę, bo podczas spuszczania oleju i wymiany filtra, kuknąłem do obudowy i było pusto, a macher nic nie odsysał. Jak to w końcu jest?

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez myles
                                                    kuknąłem do obudowy i było pusto, a macher nic nie odsysał. Jak to w końcu jest?
                                                    to dotyczy O1na 100% w O2 chyba nie trzeba tego robić - kurcze nie jestem na 100% pewien, sprawdzę ( jak zdążę przy wymianie :lol: ). Poprawiłem poprzedni tekst żeby nie było niedomówień.
                                                    Ja też nie wiedziałęm ale pokazał mi gościu przy wymianie oleju jak odysał kiedyś w mojej O1 że tam jest "trochę" tego starego oleju - po odessaniu z silnika włożył do obudowy "ustrojstwo z rurką" i wyciągnął jeszcze spora ilość.
                                                    Do odsysania starego oleju z obudowy filtra w O1 TDI polecam użyć dużej strzykawki z wężykiem jakieś 20/30 cm starczy spokojnie- bardzo fajnie się sprawdza (sam testowałem). Pakuje się wężyk na dno ubudowy...do kanalików i odsysa. Szwagier z mechanikiem jak mu pokazałem też się zdziwili ( na początku się śmiali :wink: ) bo nigdy tego nie robili ...a tu zonk +- 150/200mll syfu.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...