Zamieszczone przez Orbit
Podobnie jest w innych krajach, biedy można sobie narobić tylko jak się oświadczy (chcąć korzystać z przywilejów) iż wspomnianego DPF'a się posiada a w istocie jest on tylko atrapą czy podobnie. I tak patrząc na przypadek przywiezienia pojazdu na lawecie i moje przypuszczenia, iż musiało dojśc do wyraźnego przegięcia właściciela pojazdu to i tak niemcy wybrali korzystniejszy wariant dla właściciela, gdyż w tym wariancie mógł on stwierdzić iż DPF jest ale się zepsuł wiec oni mu samochód na lawetę i jedynie koszty transportu pozostały. Gdyby jednak pojść w kierunku wyjaśniniania co podpisał wcześniej to skończyłoby się w sądzie sprawą za składanie fałszywych osiadczeń a tutaj koszty byłyby znacznie większe (dojazdy na rozprawy, czas, kara) oraz niefajny wpis do kartoteki obywatela RP z dalszymi konsekwencjami. Zatem z tą wywózką do Polski to myślę, iż wybrano w sposób rozsądny najmniej bolesny wariant dla kierowcy mniej lub bardziej świadomego czym jest podpis lub modyfikowanie parametrów pojazdu, które są wyszczególnione w dowodzie rejestracyjnym (DPF do nich nie należy)
Sam brak DPF nie jest wyznacznikiem tego, czy samochód spełnia normy czy też nie, co najwyżej wspomniany test a tu trzeba się naprawdę postarać i przegiąć przy chipowaniu żeby faktycznie przekroczyć normy.
[ Dodano: Pią 09 Gru, 11 17:17 ]
Zamieszczone przez xtremesystems
Ja póki co mam 0w30 i jest bardzo dobrze a producent wręcz deklaruje, iż dedykuje ten olej silnikom VAG (cokolwiek by to nie znaczyło). W przypadku 0w20 deklaruje, iż będzie wszystko OK przy dieslu ale o niskiej zawartości siarki (taki chyba mamy ale nie wiem jaki jest punkt odniesienia). DPF'em to bym się wogóle nie przejmował bo to co idzie na wydech, to głównie efekt spalania ON a nie samego oleju...i niestety nie wiemy ile tego oleju będzie się tak naprawdę spalać. Producent mówi, iż mniej niż klasycznego oleju, zatem znaczenie spada na dalszy plan, ale to dopiero wyjdzie w jeździe. Ja poobserwuje jak się zużywać będzie 0w30 a jak już przewałkuje go te przepisowe 15tysi z górką to zarzucę ten 0w20, w końcu RS jest nie po to żeby go spowalniać kleistym błotem w silniku.
Komentarz