Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • innova
    Rider
    • 2011
    • 554

    Zamieszczone przez Orbit
    gdyz według dokumentów powinien mieć DPF a go nie posiada ...
    według jakich dokumentów ? Po VIN'ie sprawdzą w jakiej konfiguracji z fabryki samochód wyjechał ? Jeżeli nawet to nie jest to element samochodu służący za podstawę dla określenia sprawności samochodu i dopuszczenia do ruchu, pisaliśmy o tym nie tak dawno temu i nikt nie przytoczył żadnego dekretu prawnego obligującego do posiadania DPF w pojeździe.

    Podobnie jest w innych krajach, biedy można sobie narobić tylko jak się oświadczy (chcąć korzystać z przywilejów) iż wspomnianego DPF'a się posiada a w istocie jest on tylko atrapą czy podobnie. I tak patrząc na przypadek przywiezienia pojazdu na lawecie i moje przypuszczenia, iż musiało dojśc do wyraźnego przegięcia właściciela pojazdu to i tak niemcy wybrali korzystniejszy wariant dla właściciela, gdyż w tym wariancie mógł on stwierdzić iż DPF jest ale się zepsuł wiec oni mu samochód na lawetę i jedynie koszty transportu pozostały. Gdyby jednak pojść w kierunku wyjaśniniania co podpisał wcześniej to skończyłoby się w sądzie sprawą za składanie fałszywych osiadczeń a tutaj koszty byłyby znacznie większe (dojazdy na rozprawy, czas, kara) oraz niefajny wpis do kartoteki obywatela RP z dalszymi konsekwencjami. Zatem z tą wywózką do Polski to myślę, iż wybrano w sposób rozsądny najmniej bolesny wariant dla kierowcy mniej lub bardziej świadomego czym jest podpis lub modyfikowanie parametrów pojazdu, które są wyszczególnione w dowodzie rejestracyjnym (DPF do nich nie należy)

    Sam brak DPF nie jest wyznacznikiem tego, czy samochód spełnia normy czy też nie, co najwyżej wspomniany test a tu trzeba się naprawdę postarać i przegiąć przy chipowaniu żeby faktycznie przekroczyć normy.

    [ Dodano: Pią 09 Gru, 11 17:17 ]
    Zamieszczone przez xtremesystems
    tylko pytanie brzmi .
    czy fuchs 0w20 XTL bedzie nadawal sie do mojego silnika po wywaleniu dpfa czy bedzie za malo lepki ? czy moze jakis 0w30 lepiej?
    w swoim pytaniu oczekujesz trochę przejęcia odpowiedzialności za ewentualne następstwa.

    Ja póki co mam 0w30 i jest bardzo dobrze a producent wręcz deklaruje, iż dedykuje ten olej silnikom VAG (cokolwiek by to nie znaczyło). W przypadku 0w20 deklaruje, iż będzie wszystko OK przy dieslu ale o niskiej zawartości siarki (taki chyba mamy ale nie wiem jaki jest punkt odniesienia). DPF'em to bym się wogóle nie przejmował bo to co idzie na wydech, to głównie efekt spalania ON a nie samego oleju...i niestety nie wiemy ile tego oleju będzie się tak naprawdę spalać. Producent mówi, iż mniej niż klasycznego oleju, zatem znaczenie spada na dalszy plan, ale to dopiero wyjdzie w jeździe. Ja poobserwuje jak się zużywać będzie 0w30 a jak już przewałkuje go te przepisowe 15tysi z górką to zarzucę ten 0w20, w końcu RS jest nie po to żeby go spowalniać kleistym błotem w silniku.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
    _______________________________________

    Komentarz

    • xtremesystems
      RS
      • 2010
      • 2254
      • Hyundai

      nie tylko jestem ciekaw czy tak zadki olej nadaje sie do diesla

      Komentarz

      • Orbit
        Rider
        • 2010
        • 486

        Zamieszczone przez innova
        Zamieszczone przez Orbit
        gdyz według dokumentów powinien mieć DPF a go nie posiada ...
        według jakich dokumentów ?
        w sumie nie musisz mieć dokumentów , na słupku od strony pasażera jest tabliczka z kodem ... jest tam także mały kwadrat z cyfrą w środku .. jesli jest 0,5 oznacza ze masz DPF ... inna cyfra...chyba 1,2 lub coś takiego oznacza ze nie masz DPF


        moze byc jeszcze napisane AIR POLLUTION CONTROL , i tutaj jakaś wartość ...

        w każdym razie na słupku od strony pasażera jest wszystko napisane
        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

        Komentarz

        • innova
          Rider
          • 2011
          • 554

          no tak ale tego typu wlepki (jeżeli dobrze kojarzę o której mówisz) są w każdym samochodzie w innym miejscu a kody oznaczeń również nie są zunifikowane
          Przykład z Audi A6 wlepka z tyłu (podobno, nie sprawdzałem) dla silnika ASB

          oznaczenia:
          0GG bez DPF
          7GG z DPF
          7GN auto przystosowane do wsadzenia DPFa
          [7GN - Emission standard: EU4, DPF preparation ]

          no i kto teraz ogarnia te detale we wszystkich markach i modelach ? no i gdzie jest napisane że ta wlepka jest obowiązkowa oraz podlega kontroli jak i stanowi dowód czegokolwiek?

          [ Dodano: Pią 09 Gru, 11 19:07 ]
          Zamieszczone przez xtremesystems
          nie tylko jestem ciekaw czy tak zadki olej nadaje sie do diesla
          niektórym wtryski ciekną i jeżdżą na mieszance olej silnikowy/olej napędowy i nawet o tym nie wiedzą a jeżdżą. Zatem jak coś nazywa się olej silnikowy i producent (szanowany jakby nie patrzeć) zaleca również do diesla to mi dużo więcej wiedzieć nie trzeba :wink:
          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
          _______________________________________

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Seed
            Bardhala jako te klasa premium
            do klasy premium ciut im brakuje... 5W/30 ---> Petroleum distillates, hydrotreated heavy paraffinic <80% ( Destylat naftowy, obrabiany wodorem ciężki prafinowy <80%) więc daje do myślenia o tej jakości premium :wink: co nie znaczy, że olej może być całkiem porządny ale to nie full syntetyk - resztę Google podpowie.







            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fQfD169CNl0[/youtube] :lol: takich reklam na bardahl youtybe jest dużo...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              zajebista reklama

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez innova
                pisaliśmy o tym nie tak dawno temu i nikt nie przytoczył żadnego dekretu prawnego obligującego do posiadania DPF w pojeździe.
                z tego co kojarzę to UE wprowadziło nakaz, że od jakiegoś tam roku nie będzie można sprzedawać aut innych jak tylko spełniających normy EURO5 a żeby to spełnić producenci zaczęli wsadzać DPF-a, to samo dotyczy obowiązkowego wyposażenia auta sprzedawanego na terenie UE w ESP czy światła do jazdy dziennej.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • innova
                  Rider
                  • 2011
                  • 554

                  no to mamy jeszcze jeden powód aby nie kupować nowych samochodów i być dodatkowo czujnym przy zakupie używanego wyprodukowanego po 1 stycznia 2011. Dotychczas każdy marzył o jak najnowszym samochodzie a teraz idzie nowe i będzie na odwrót

                  dając trochę nadziei właścicielom nowych samochodów można domniemywać, iż znajdą się jakieś dodatki do paliwa pozwalające na obniżenie poziomu wydalanych związków podlegających badaniom przynajmniej na czas badania technicznego

                  Jeszcze mi taki pomysł przyszedł żeby sobie mapy do ECU opracować takie na minimum dawki paliwa oraz powietrza (w odpowiedniej proporcji), byleby ze 30KM wykrzesać i do stacji diagnostycznej się doturlać. Zaraz po badaniu ponowne przeładowanie softu na pierwotnie używane i po robocie...albo cytując klasyka: "kij w oko unii" i jej dyrektywom...zresztą patrząc na NEWS'y w TV to jest spora szansa, iż do wprowadzenia EURO6 myśliciele i ogranicznicy już nie zdążą doprowadzić
                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                  _______________________________________

                  Komentarz

                  • parasite
                    L&K
                    • 2011
                    • 1368

                    Zamieszczone przez innova
                    no to mamy jeszcze jeden powód aby nie kupować nowych samochodów i być dodatkowo czujnym przy zakupie używanego wyprodukowanego po 1 stycznia 2011. Dotychczas każdy marzył o jak najnowszym samochodzie a teraz idzie nowe i będzie na odwrót
                    To ja chyba zakonserwuje swoją skodzinke. Za 5 lat pewnie wróci moda na stare, dobre TDI, tak jak teraz o starą Toyote Hiace się Niemcy biją. :roll:
                    AGR 112KM, 232Nm
                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                    Komentarz

                    • innova
                      Rider
                      • 2011
                      • 554

                      Zamieszczone przez parasite
                      To ja chyba zakonserwuje swoją skodzinke. Za 5 lat pewnie wróci moda na stare, dobre TDI, tak jak teraz o starą Toyote Hiace się Niemcy biją.
                      Szczerze polecam do pomocy specjalistów i fachowców z Kuby, oni w wyniku embarga na import oraz ograniczeń w zakpuie samochodów przez obywateli wypracowali metody na zakonserwowanie samochodów (nawet skóra na siedzeniach) na więcej niż 50lat jak dotąd i wygląda na to, że tak długo jak rodzina Castro jest przy władzy to kolejne lata te samochody też spędzą na drogach.
                      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                      _______________________________________

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez parasite
                        To ja chyba zakonserwuje swoją skodzinke. Za 5 lat pewnie wróci moda na stare, dobre TDI, tak jak teraz o starą Toyote Hiace się Niemcy biją.
                        Jak przywala podatek albo dodatkowe opłaty za posianie euro III to raczej nie...
                        Ale fakt Hiace czy Picnic to auta które odpalaja pod wodą i są jdnymi z najmniej awaryjnymi samochodami.
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Zamieszczone przez parasite
                          To ja chyba zakonserwuje swoją skodzinke. Za 5 lat pewnie wróci moda na stare, dobre TDI, tak jak teraz o starą Toyote Hiace się Niemcy biją.
                          Jak przywala podatek albo dodatkowe opłaty za posianie euro III to raczej nie...
                          Ale fakt Hiace czy Picnic to auta które odpalaja pod wodą i są jdnymi z najmniej awaryjnymi samochodami.
                          wszystkie stare japońce typu camry, hilux, 4runner itp sa zajebistymi autami pod względem awaryjnosci a odnosnie euro 5 czy 6 i cen ropy okaże sie za chwile że jezdzić dieslem nie bardzo sie opłaca i lepiej kupić benzynę z którą nie bedzie tyle jaj co z dieslem :wink:

                          P.S. Piotrek, nie długo wybieram sie do ciebie po Amsa, płynu chłodnczego nie ubywa
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Cromka
                            Drive
                            • 2011
                            • 94

                            Zamieszczone przez innova
                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            innova napisał/a:
                            będę miał punkt odniesienia do TT4100.
                            ale co to za punkt odniesienia skoro jeden olej to 5W/40 a drugi 0W/30 jak można wogóle takie oleje porównywać... :roll:
                            ano można a nawet powinno się i to nie tylko pod kątem składu chemicznego ale również eksploatacyjnego w szerokim spojrzeniu na poszczególne konsekwencje. Dla mnie obecnie po pierwszych godzinach doświadczeń z olejem 0w30 istotnym jest, iż przywróciłem spalanie do normalnego poziomu sprzed zalania 5w40 LM. Po dzisiejszych przejażdżkach już widzę redukcję i to znaczną na moje oko. Zaraz po wlaniu LM 4100 zasygnalizowałem (na forum), iż spalanie wzrosło mi na około 0,5-1L (samochód zakupiłem z zalanym Castrolem 5w30 LL) ale wszystko pracuje ciszej. Teraz po wymianie widzę iż ta uprzednia zwyżka została zniwelowana i to z "nadwyżką". Czyli silnik może pracować ciszej ale są tego pewne koszty:
                            a) paliwo
                            b) być może mniejsze zużycie elementów silnika (to na plus) chociaż tu też opinie są rozbieżne

                            i teraz aby rozważać kompleksowo zagadnienie "dobrego" oleju do samochodu należy moim zdaniem dzielić się również takimi spostrzeżeniami i aspektami praktycznymi. Wiosną pojawiło się wiele pozytywnych opinii o LM (w tym również o 4100TT) głównie w kontekście cichszej pracy, tymczasem nikt nie wspominał o tym, jaką metodą i z jakimi konsekwencjami wiąże się cichsza praca w przypadku TT 5w40.

                            Stąd też aby nie było tylko, że jest cicho i przyjemnie oraz że któryś olej ma więcej czegoś i mniej czegoś innego to uważam za bardzo wartościowe dla właściciela pojazdu informacje o wpływie na osiągi pojazdu dla przypadku różnych olejów (niestety trudno mierzalne fizycznie). Takie informacje pojawiają się rzadko (a wątek jest mocno rozwinięty) i stąd warto przekazywać sobie takie informacje częściej (być może się przydadzą).

                            Ja szukając rozwiązania i kompromisu (hałas/koszta) zaserwowałem 0w30 i bez analizowania składu skupiam się na odczuciach i obserwacjach:
                            - o turbinie i zwiększonej dynamice wspomniałem
                            - spalanie doprowadziłem do mniej przerażającej średniej (po wymianie zawsze jest lepiej ale tyle co zaobserwowałem to i tak nikt nie uwierzy i zresztą nie chcę rozpościerać wizji pięknego świata po zmianie bo rozbieżności będą w zależności od silnika) co jest jakby nie patrzeć istotne w dobie rosnących cen paliw
                            - silnik po rozgrzaniu pracuje porównywalnie cicho (jeżeli w ogóle w przypadku O2 RS można użyć przymiotnika "cicho")

                            wiosną zatem zapewne skuszę się na 0w20 nawet ale nie spodziewam się już tak spektakularnych różnic jak przy przejściu z 5w40 na 0w30 chociaż na stronie Fuchsa znalazłem obiecujące (obiecujące ze strony Fuchsa) wykresy
                            Kolego, zmniejszenie zużycia paliwa podawane przez producentów, przy przejściu z mineralnego 15w40 na syntetyk 5w40 to 2-3%!!! Twierdzisz, że zmiana 5w40 na 0w30 daje oszczędność 1 litra? Napiszę to samo, co napisałem jednemu koledze, przy porównywaniu Castrola z Motulem - bzdura!!! Na koniec napiszę, że jest to chyba jedna z ostatnich moich wypowiedzi na tym forum, poziom dyskusji spada radykalnie i widać też coraz mniejsze zainteresowanie osób, które miały coś rozsądnego do powiedzenia. Na koniec napiszę, że na zawyżone spalenie najlepsza jest wizyta w dobrym warsztacie i usunięcie niedomagań/naprawa auta a nie opowiadanie o zwiekszenu/zmniekszeniu spalania po zmianie oleju o jeden litr na 100 kilometrów :roll:
                            Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                            Komentarz

                            • innova
                              Rider
                              • 2011
                              • 554

                              Nie wiem o którego kolegę Ci chodzi tak do końca ale jako dalsze przykłady własne podam, iż sama wymiana oleju w ASO (na nowy a na jaki to na tym etapie nie wnikałem) i filtrów w A6 z silnikiem AKE skutkowała redukcją spalania o około 1,5 litra/100km przy czym jedynie przez pierwsze 1000km i to każdorazowo na przestrzeni kilku ładnych lat. Natomiast to że olej LM (czy jakikolwiek inny chcąc uzyskac podobny efekt) uzyskuje efekt wyciszenia metodą "zaklejenia" wszytkiego co się da to jest moja osobista opinia i odczucie.

                              Dla podkreślenia wyraźniejszego: przejście z LM 4100TT (kupiny w InterCars) na FUCHs 0w30 właśnie skutkowało redukcją 1l w przypadku silnika BMN

                              Oprócz wspomnianej redukcji spalania dodam (niezależnie jak bardzo się z tym nie zgadzasz i obrazisz na wszystkich przytaczających konkrety), iż samochód zyskał sporo na wigorze i to też jest nie tylko odczuwalne ale również widoczne po częstszym działaniu systemów antypoślizgowych na starcie... i nie było to szczególne zaskoczenie zresztą, przynajmniej dla mnie.

                              [ Dodano: Nie 11 Gru, 11 00:46 ]
                              Zamieszczone przez Cromka
                              przy przejściu z mineralnego 15w40 na syntetyk 5w40
                              oba się nadają bardziej do żuka czy robura a nie do nowoczesnego silnika, co naświetlił mi kolega prowadzący warsztat kiedy przytargałem wspomnianego LM4100 a on (wielki i oddany fan Motul'a zresztą) wspomniał wtedy, iż do nowoczesnych silników lepkość 30 neleży rozpatrywać i dobierać. Tyle (sporo więcej powiedział) o mechanikach i ich uproszczonym acz konkretnym spojrzeniu na problem.
                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                              _______________________________________

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Zamieszczone przez piramida
                                P.S. Piotrek, nie długo wybieram sie do ciebie po Amsa, płynu chłodnczego nie ubywa
                                Cieszę się niezmiernie kolejne auto poprawione
                                I oto chodzi aby nie robić klienta w trąbę i rzeźbić go z kasy poprzez regeneracje turbo , głowicy ale zrobić coś co kosztuje 50x mniej a da lepszy skutek bo ingerujemy w przyczynę a nie szukamy po macoszemu kosztem portfela petenta co się mogło zepsuć.

                                Amsoil jest bo musi być to mój rodzynek :-)

                                Zamieszczone przez piramida
                                okaże sie za chwile że jezdzić dieslem nie bardzo sie opłaca i lepiej kupić benzynę z którą nie bedzie tyle jaj co z dieslem
                                Radocha z jazdy benzyną jest dużo wieksza ale trzeba miec odpowiedni silnik który spali tej benzyny 2x więcej niż ropy przy okazji wydzielając 2x wiecej spalin w atmosferę.

                                Cromka: ja poprzez optymalizacje oleju powoduje że kleintowi niekiedy zostaje 2000zł rocznie w kieszenie dzięki samemu TYLKO olejowi, czy to mało ?
                                Dla kogoś wydanie 60zł za 1L to kosmos ale jak podliczy się ile wydaje na PB więcej w skali roku to ciężko uwierzyć.
                                Kłania się ILSAC, GF-4/ GF-5, A1/A5 i inne podobne normy i zalecenia.
                                Tak że ja się nie zgodze z tym co piszesz moim skromnym zdaniem.

                                Na temat oszczedności rzedu 1-2L/100km w ramach tej samej klasy SAE to jest mi ciężko uwierzyć, danmi jakimi dysponuje mówią co innego i często wymiana filtra powietrze powoduje że samochód zczyna palić nieco mniej, lepsze paliwo, dopompowanie opon, jazda z opróżnionym bakiem.

                                Ale juz przejście z SAE 40 (jak pisze mój przedmówca) na A5/B5 w klasie SAE 30 z 0W to owszem.

                                Innova: i teraz posty rachunek, robisz 15 000km rocznie na Fuchsie Longlife plus 0W30 średnio oszczędzasz na oleju 0W30 150 Litrów ON co daje przy obecnej cenie na poziomie 5,67zł/1L daje nam 850zł
                                Czy to nie przemawia ?

                                Mój rekord to 2400zł oszczedzone w skali roku, przesiadka w silniku benzynowym z Shella 10W60 na olej 0W20 GF-4 API SM , przebiegi ok. 20 000km z hakiem o ile dobrze pamietam.

                                Taki filmik ukazujący różnice w zimowym teście między olejami 0W ale jeden jest z GF4 i SAE 20 a drugi SAE 40.
                                Kóry bedzie rotował wieksze opory, szybciej nasmaruje silnik w temp. -20st.C przy rozruchu ?

                                W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                To jeden z tematów rozpatrywania czy 0W czy ...no właśnie.
                                Samo 0W to jak widac ma rózne oblicze :-)
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • xtremesystems
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2254
                                  • Hyundai

                                  pidzku musze sie z toba zgodzi.

                                  ja wprawdzie zmienialem w tej samej klasie lepkosci ale nie pisalem o litrze a o 0,5 do 1

                                  i tak moja najbardziej obserwowana trasa. jazda roznymi sposobami i spalanie wyszlo srednio 0,8L MNIEJSZE
                                  na motulu nie moglem zejsc ponizej 6.7-6.8
                                  na castroli 5.9-6.1

                                  powiem tak przeliczylem czy zwroci mi sie przedterminowa zmiana na castrola i wyszlo ze sie zwroci i pare groszy zostanie

                                  nie bede dorabial teorii , ale po prostu mnie sie to oplaca.
                                  co wiecej po gwarancjii pozbyciu sie dpf bede szukal jeszcze lzejszego oleju (moze 0-30) coby ulzyc dodatkowo silnikowi i jeszcze zmniejszyc spalanie.


                                  co wiecej zaobserwowalem jedna rzecz.

                                  po zalaniu nowego oleju (obojetnie czy castrol czy motul) spalanie bylo wieksze niz po przejechaniu na tym oleju ok 1000-1500km

                                  po tym dystensie spalanie na obu olejach spadlo

                                  Komentarz

                                  • ruszok
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 65

                                    Zamieszczone przez innova
                                    Zamieszczone przez Cromka
                                    syntetyk 5w40
                                    oba się nadają bardziej do żuka czy robura a nie do nowoczesnego silnika
                                    Że jak? Szczegóły poproszę. Bo jakoś w to nie wierzę, że wszyscy producenci silników się nie znają tylko Twój mechanik. 5W40/30 nie nadaje się do nowoczesnych diesli? Może warto o tym podyskutować?

                                    Komentarz

                                    • xtremesystems
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2254
                                      • Hyundai

                                      5w40 jak dla mnie to do 4.0 tdi sie moze nadawac.
                                      ale dla takich do 2 L to 5w30


                                      zreszta opis millersa z fulsyntetyka 5w40 xfs

                                      Do użytku w nowoczesnych i nieco starszych silnikach, których producenci zalecają olej o takiej lepkości, zwłaszcza do nowych samochodów o dużej mocy i znakomitych osiągach.
                                      [ Dodano: Nie 11 Gru, 11 09:18 ]
                                      btw czy ten olej nada sie do 1.6 tdi Commonrail jesli nie bedzie dpf?

                                      Komentarz

                                      • ruszok
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 65

                                        Acha, czyli teraz będziemy się licytować na opisy? A wszyscy producenci silników się mylą czy jak? Szczegółów oczekuję, a nie opisów producentów olejów.
                                        A tak w ogóle to oznacza, że wszyscy tutaj też się na maxa mylą. Bo rzadko kto poleca poniżej 5w-30.
                                        Pomijam już to, że na gwarancji poniżej zaleceń nie da się zejść.

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          btw czy ten olej nada sie do 1.6 tdi Commonrail jesli nie bedzie dpf?
                                          http://www.amsoil.com/storefront/azo.aspx
                                          Skoro się nadaje do nowych Hond I-CTDi to i tutaj się nada.
                                          Dlaczego bez DPF-a ?
                                          API SN i GF-5 to juz limit euro 6 przy wysoiej zawartości detergentów zasadowych.
                                          Ale jeśli producent pisze wyraźnie że ma bc A3/B4 czy HTHS powyzej 3.5 to wtedy inny olej :-)

                                          Co tam producent konkretnie zaleca ?
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • innova
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 554

                                            Zamieszczone przez ruszok
                                            Bo jakoś w to nie wierzę, że wszyscy producenci silników się nie znają tylko Twój mechanik. 5W40/30 nie nadaje się do nowoczesnych diesli? Może warto o tym podyskutować?
                                            Oczywiście że warto i nawet należy a zapewne sformułowania ktróe tu padną okażą się pomocne dla innych użytkowników...chociaż o dziwo jak rozmawiam z różnymi osobami, które użytkują jedynie to pajazdy a nie analizują żadnych sapsów to Ci doskonale zdają już sobie sprawę z tego faktu, tylko na forum nikt konkretniej o tym nie mówi obawiająć się zapewne urażenia innych.

                                            Ale do rzeczy:
                                            Mój punkt widzenia podąża za tym co mi kolega podpowiedział (on tego nie powiedział moimi słowami), czyli 5w30 dla współczesnych silników. Większe lepkości to do silników z lat 90-tych, gdzie faktycznie jest co zaklejać

                                            Producenci produkują to co ludzie kupują, czyli praktycznie wszystko gdyż rynkiem masowym można manipulować (i trzeba być gotowym, iż któryś z konkurentów wyskoczy z jakąś szlachetną ideą)... ale to nie znaczy że wszystko jest optymalne do wszystkiego i stąd moje jesne postawienie sprawy zresztą potwierdzone doświadczalnie

                                            Tendencja jest zniżkowa jeżeli chodzi o lepkość (chociaż BMW już od dwana sugerowało 0w30 jeżeli się nie mylę), po prostu idzie nowe i patrząc na to, iż cena 0w20 za niektóre litraże zwyżkowała w ostatnim czasie to nowy "zwyczaj" już się zaczyna przyjmować. To że niektózy producenci nie nadążyli zapewne albo nie chcieli dostrzec korzyści (korzyści dla kierowcy/użytkownika) albo znalźli inny powód aby nie produkować olejów o niskiej lepokości jak 0w20 to jest zapewne mocne przeoczenie managerów d/s rozwoju tych firm, ale tak to już jest w dużych korporacjach, iż zarządza się nie swoimi pieniędzmi.

                                            Odnośnie mojego kolegi: to nie jest taki sobie tylko praktyk ale człowiek, który skończył studia branży motoryzacyjnej a przy okazji duży społecznik obsługujący wszystkie rajdy w RP oraz otwarty umysł na to co się dzieje wokół niezaleznie od producenta, który to firmuje.

                                            Pidziek,
                                            z tym AKE to jest tak, iż trzeba jeszcze uwzględnić zabrudzenie oleju (ja się tutaj dopatruję problemu) o co tam nie trudno a ja szczególnie się do tego przyczyniłem używając filtrów powietrza materiałowych K&N. Dopiero jak pojawił się problem z pompowaniem oleju i niemocą turbiny to zaczęliśmy z kolegą rozgryzać temat (zresztą on zawsze mówił iż normalny użytkownik po filtr papierowy powinien sięgać) stąd po tym mniej więcej 1000km olej w tym czołgu (to naprawdę odporny silnik na głupotę użytkownika a przy tym ani grama oleju nie pożarł) zmianiał zupełnie swoje właściwości, taka konstrukcja oraz mój wkład w zabagnienie sprawy.
                                            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                            _______________________________________

                                            Komentarz

                                            • Orbit
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 486

                                              niektórzy tutaj wpadają w jakąś paranoje ... Pidziek nagania na swoje Oleje , inni zmieniają na 0w-30 mówiąc o uldze .. masakra

                                              0w-30 to olej który w naszych silnikach może się sprawdzić w zimę - tylko i wyłącznie i tylko w niskich temperaturach, ..... X-Systems odnoszę wrażenie iz nie wiesz co to jest Lepkość oleju ...

                                              żadnej ulgi twój silnik nie doświadczy latem ........
                                              zadaniem oleju 0w-30 w zimę jest ""być rzadszym nie gęstnieć .jak oleje o wyższych wartościach .. "" ale mówimy o temperaturach rzędu - 20 C - 30 C ... w normalnych warunkach ten olej będzie i tak rzadszy .... ( ale czy lepiej będzie chronił akurat twój silnik )
                                              zapewne japońskie jednostki tak, gdyż mają ściślej spasowane części ... ale nie wierze iż zwykły klekot odczuje to na korzyść

                                              2 lata temu zmieniałem koledze olej ...Mobil 0w30 ....to co spływało to była woda co prawda Auto Benzyna ... ale i tak niema to znaczenia ... Olej po przejechaniu ...... km . był jak woda ..

                                              Ja na lato zaleje 5w-40 .. gdyż silnik jest lepiej chroniony w wyższych temperaturach .... a o jakimś spalaniu paliwa ... ??
                                              Pidziek przestań ... bo gdy czytam iz można zaoszczędzić 120 Litrów paliwa w rok ( teoretycznie ) ... to się kichy wywracają i przypomina się pewna reklama MC-Donalda w USA ..

                                              gdzie Pani zajadała się sałatka którą miała być niskokaloryczna ... no i była tylko w reklamie pominięto iż sos do owej sałatki był wręcz tuczący ... MC-donald przegrał sprawę w sądzie zapłacili i wycofali reklamę , sałatki nadal sa ale nie nazywają się już ""LOW FAT "".

                                              Pidziek piszesz rzeczy które kompletnie nie maja pokrycia ,( tak jak reklama MC-Donalda ) zastanawiam się skąd bierzesz te wiadomości ,. pewnie z ulotki reklamowej ... ! JASNE !!!
                                              jeździłem na wielu olejach o czym pisałem wcześniej i tylko z pewnym dodatkiem było delikatnie mniejsze spalanie ( i tez nie dał bym sobie reki uciąć ) ... poza tym wszystkie oleje zachowują się podobnie a jedynie można usłyszeć różnice w pracy silnika ......oczywiście mówimy o nieprzepracowanym oleju ..

                                              to ile pali twoje Auto zależy od wtrysków i ich stanu i wielu innych czynników ... Olej ma jakieś śladowe znaczenie . no chyba ze jest mocno przepracowany , Gesty , lub kompletny Gniot !!! Olej ma głównie chronić itd. .. wiec koledzy przestańcie pier---olic kacapoły PLEASE ...gdyż suma sumarum nikt z nas nie jest w stanie tego sprawdzić a odczyty z pokładowych komputerów na pewno nie są miarodajne ... wiec pomijał bym ten czynnik

                                              X-Systems ...także twoje spostrzeżenia dotyczące spalania można wsadzić miedzy bajki .. jest tyle czynników ... iz olej ma definitywnie śladowe znaczenie w tej kwestii ... zwłaszcza w twoim przypadku ... gdzie miałeś nowy i teraz także masz nowy olej ..
                                              Wiatr na Autostradzie ma większe znaczenie ...lub ciśnienie w kołach


                                              Przypomnę jeszcze jedno zdarzenie dotyczące FUSCHA ... a mianowicie Analiza świeżego oleju która była zamieszczona na tym forum i która wyszła słabo !! a olej miał być
                                              SUPER EXTRA HIPER MAX ..
                                              Pidziek gloryfikujesz właściwości oleju które sprzedajesz "" reklama i ciemnota dźwignią handlu "" lecz niestety Analiza pokazuje iż Fusch to żaden Super olej ... i IMHO jest raczej średnich lotów... dlatego ja omijam ten produkt

                                              ..
                                              wklejam to raz jeszcze animacja dotycząca Lepkości Oleju ... naciśnij strat a będzie widać różnice

                                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                              Komentarz

                                              • ruszok
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 65

                                                Dokładnie. Powoli władają tutaj sprzedawcy.
                                                Nie zgadzam się że 5W-40 to jakiś tam kleik i tyle... A jeżdżenie latem na 0W-30 uważam za błąd. To na pewno nie jest dobre dla silnika. Zimą ok, ale nie każdy zmienia olej na wiosnę i na jesień...
                                                Wszyscy piszecie, ale nie ma żadnych "papierowych" dowodów na te pisaniny. Spalanie porównywać zaraz po zalaniu to też śmiech. Jak już porównywać to swoje, dokładne wyliczenia i do tego samego okresu roku i w tym samym przedziale kilometrów. A nie porównywanie po 1 czy 2 bakach. Ja mogę bez zmiany oleju jeździć ze spalaniem o litr mniejszym. Kwestia chciejstwa + warunków.

                                                Komentarz

                                                • zak14
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 605
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Orbit
                                                  Przypomnę jeszcze jedno zdarzenie dotyczące FUSCHA ... a mianowicie Analiza świeżego oleju która była zamieszczona na tym forum i która wyszła słabo !! a olej miał być
                                                  SUPER EXTRA HIPER MAX ..
                                                  Istotnie pakiet dodatków sprawia wrażenie bardzo przeciętnego, natomiast o jakości bazy trudno się narazie wypowiadać. Szacunkowy czas wykonania następnej analizy - początek marca 2012 - wtedy będzie coś wiadomo o tym jaką ochronę zapewnia ten olej i o stabilności jego parametrów.
                                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                  Komentarz

                                                  • Seed
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 875
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    Zamieszczone przez Orbit
                                                    niektórzy tutaj wpadają w jakąś paranoje ... Pidziek nagania na swoje Oleje , inni zmieniają na 0w-30 mówiąc o uldze .. masakra


                                                    Pidziek gloryfikujesz właściwości oleju które sprzedajesz "" reklama i ciemnota dźwignią handlu "" lecz niestety Analiza pokazuje iż Fusch to żaden Super olej ... i IMHO jest raczej średnich lotów... dlatego ja omijam ten produkt
                                                    oj juz wiele razy to podkreslalem - najlepsze, ze Pizdziu robi to w jakze wyrachowany i zawoalowany sposób - i zmienia nastroje na forum, lud sie nabiera, a sakiewka rosnie: raz jedna marka, zaraz druga jak sie ludzie od pierwszej odwroca (Fuchs - racja ze to nierewelacyjny olej).

                                                    Nawte Paolo ma juz chyba dosyc tej przepychanki i wypatrzyl Lazerwaya - olej nielansowany przez P. Pizdzka - mistrza wirtuPRu.
                                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...