Zamieszczone przez daneczek76
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez phrixMożecie doradzić czym zalać jego samochód ??
phirx - kup ojcy do BXE LazerWay LL 5W/30 - będzie zadowolony.
I jeszcze jedno, dlaczego oleje 506.00 są z reguły droższe od 507.00 i czy w związku z wyższą TBN lepiej utrzymują silnik w czystości?Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazI jeszcze jedno, dlaczego oleje 506.00 są z reguły droższe od 507.00
Zamieszczone przez vazczy w związku z wyższą TBN lepiej utrzymują silnik w czystości?
Zamieszczone przez vazwybiorę najpewniej LazerWay 5W30 ale jeszcze biorę pod uwagę Fuchs Titan GT1 Pro C3- jest pod jakimś względem lepszy od Statoila?
Może sprzedawcy Fuchsa podadzą konkretny skład bazy tego oleju ponieważ z karty wynika.....że nic w sumie nie wynika - bo stwierdzenie "syntetyczna" to jednak zbyt mało, jak się można niekiedy przekonać.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaJak tam po zmianie oleju na literę A?[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOOleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających,
To modyfikatory, dodatki itp.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOhmmmmm pojęcie względne czy faktycznie droższe a jeśli już to dlatego, ponieważ w większości zawierały lepszą bazę - PAO i więcej dodatków...przy VW 504.00/507.00 ilość dodatków zawartych w oleju została ograniczona (ale Millers XF Longlife 5W/30 jest (podobno) pełnosyntetyczny mimo normy 507.00) Oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) – stąd też niekiedy cena bywa wyższa.
Dlaczego ....ano dlatego że o ile tansze produkty zostały odessane z przeciwzużyciowycyh dodatkówm ZDDP np. cynk, fosfór, siarka itp. to w ich miejsce nie dano zadnego ekwiwalentu a w produktach droższych klasy premium wchodzi coś co nawywa się MoDtC to kosztuje , to nastepnie rzutuje na cene finalną i gwarantuje że np. olej jak jest longlife to nie tylko z nazwy ale faktycznie wytrzymuje te 15-20 000km.
Co do ModTC nikt oficjalnie nie powie gdzie wdrożono ten substytut.
Ba...to jeden z lepszych ekwiwalentów klasycznego ZDDP stosowanego w czesto tanszych pełno syntetycznych olejach opartych na bazach PAO.
Mało.... dodatki MoDtc powodują że oleje nie bedące pełnymi syntetykami opartymi na PAO moga wypaść w konfrontacji antyzuzyciowej gorzej od oleju opartego na dobrej bazie HC IIIgr. + z dodatkami MoDtc.
To jeden z atrybutów dobrych i ...droższych olejów.
Jest niewiele produktów w których stosuje sie dodatki klasy MoDtc. w zdecydowanej wiekszosci po prostu okrojono pakiet antyzuzyciowy.
Na zakonczenie zagadka dla fanów diesla i norm euro 5 i 6 co to jest ?
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziek.... dodatki powodują że oleje nie bedące pełnymi syntetykami opartymi na PAO moga wypaść w konfrontacji antyzuzyciowej gorzej od oleju opartego na dobrej bazie HC IIIgr. + z dodatkami MoDtc.
Jednak nagminne używanie przez ASO olejów z normami VW 504.00/507.00 do większości silników i uznawanie tej normy za "idealną" do wszystkich jednostek jest ze wszech miar błędne. Jest wiele olejów na bazie PAO z normami VW 505.02 i 505.00 o zdecydowanie lepszych parametrach. Owszem zgodzę się jest kilka ciekawych olejów z najnowszą normą VW (nawet o naprawdę dobrych parametrach) i kiedy trzeba użyć takiego oleju to warto poszukać porządnego produktu.
Zamieszczone przez PidziekNa zakonczenie zagadka dla fanów diesla i norm euro 5 i 6 co to jest ?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOOwszem zgodzę się jest kilka ciekawych olejów z najnowszą normą VW (nawet o naprawdę dobrych parametrach) i kiedy trzeba użyć takiego oleju to warto poszukać porządnego produktu.
wiem ze lazerway
a jakie jeszcze?
zrobilem pierwsze testy castrola.
po odpaleniu masakra.. obrotomierz tanczyl jak panna na wydaniu.
na motulu moze sama praca byla glosniejsza jak wspominalem. ale silnik po odpaleniu pracowal rowno.
zobaczymy jak olej troche popracuje. (bo na motulu tez na samym poczatku bylo podobnie - moze troche mniej.)
niestety nie moglem potestowac na mojej trasce nagrzewania.
ale na pierwszy rzut oka nagrzewa sie szybciej
motul
castrol
ciekawe jest nie sama temp oleju . ale stosunek temp oleju do temp cieczy
i jeszcze temp zewnetrzna.
podczas testu motula bylo 12st
castrola 2 st
[ Dodano: Sro 23 Lis, 11 23:52 ]
a jeszcze ciekawostka o castrolu.
ma duza rozszezalnosc temperaturowa.
na zimno . mam oleju w dole miarki. na cieplo w gorze miarki
motul na zimno , rowno na polowie miarki . na cieplo moze milimetr powyzej polowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPidziek napisał/a:
Na zakonczenie zagadka dla fanów diesla i norm euro 5 i 6 co to jest ?
jakiś zapchany eko wynalazek (DPF , KAT) ?
To własnie SCR jak kto woli dodatek Add blue tak ładnie rozkwitł w kacie, to sie nazywa ekologie....
Śmialiśmy sie że mało co a za nie długo by korzenie puścił heheh
To wlasnie pomaga wypalac sie DPF :-)
Zamieszczone przez PAOLO ESCOJednak nagminne używanie przez ASO olejów z normami VW 504.00/507.00 do większości silników i uznawanie tej normy za "idealną" do wszystkich jednostek jest ze wszech miar błędne.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
A ja smigam od kilku dni na Fuchsie od kolegi Pidziek i wiecie co?
Z tym olejem,to chyba placebo. Moze i ciut ladniej chodzi,ale w koncu to nowy olej.
Jakiejs drastycznej roznicy nie zauwazam,ale skoro tak chwalicie ten olej,to spie spokojniej ;-)
Moze troszke lepiej pracuje niz na Mobilu czy Shellu,do Castrola mysle,ze podobnie. Wszystkie o normach 5/30, 504/507.
Komentarz
-
-
dzis po raz kolejny sprawdzilem poziom castrola na zimnym i na cieplym.
(przypominam ze na motulu i na zimnym i na cieplym miarka praktycznie rowno w polowie)
i po nocy castrol byl dolnej granicy miarki (zaraz na kropkami - wiec jeszcze w normie) mialem dolac . ale mowie sprawdze jak po jezdzie.
i szok
po dogrzaniu do 92 st postawilem go w garazu w tym samym miejscu. mierze poziom. i ponad 3/4 miarki
kolego paolo jak jest lepiej ?
jak olej na zimno i na cieplo ma ta sama objetosc. czy jak na cieplo sie rozszerza ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemspo dogrzaniu do 92 st postawilem go w garazu w tym samym miejscu. mierze poziom. i ponad 3/4 miarki
Zamieszczone przez xtremesystemsczy jak na cieplo sie rozszerza ?
Olej nie jest ściślowy ale ulega rozszczerzalności cieplnej w niewielkim stopniu ale ulega.
W przypadku przeciętnego silnika 2.0 diesel jest to ok. 1-2mm na bagnecie, no chyba że jest za dużo paliwa albo zrobiony nie wiekszy odcinek jazdy niz 15km.
Więc ja przynajmniej zawsze proponuje mierzyć poziom oleju na zimno, jego san powinien byc zawsze ok. 2mm poniżej max.wtedy ma goracym silniku w zdecydowanej wiekszosci poziom na bagnecie jest w okolicach max.
Jest to bardzo istotne w przypadku przekładni pracujacych w zamknieciu pod wpływem wysokich temp.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekWięc ja przynajmniej zawsze proponuje mierzyć poziom oleju na zimno, jego san powinien byc zawsze ok. 2mm poniżej max.wtedy ma goracym silniku w zdecydowanej wiekszosci poziom na bagnecie jest w okolicach max.
W instrukcji O2FL "stoi napisane", żeby mierzyć na ciepłym 5 minut po wyłączeniu silnika.
U mnie kiedy o poranku na zimno jest na dolnej krawędzi skali, to 5 minut po wyłączenia silnika mam poziom 1/3. Gdbym miał 2 mm poniżej maksa, na zimno, to na ciepło byłbym zapewne powyżej skali.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemspo dogrzaniu do 92 st postawilem go w garazu w tym samym miejscu. mierze poziom. i ponad 3/4 miarki
Sprawdzę dziś jaki poziom mam u siebie na zimnym i po rozgrzaniu i odczekaniu kulku minut.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsczy lepszy jest olej ktory nie rozszerza sie prawie wcale pod wplywem temperatury (tak jak motul moze milimetr.),PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
kolego olej przedwczoraj wymieniany.
skoda zaleca sprawdzanie na cieplym. tylko 1.2 44kw sprawdza sie na zimnym wg instrukcji
pisze tam zeby dolewac tylko na cieplym bo dolanie na zimnym grozi tym ze po rozgrzaniu bedzie oleju za duzo
fabryczy olej tez mi sie rozszerzal przez pol dlugosci miarki
tylko motul jak byl zalany na pol to po rozgrzaniu tez bylo mniej wiecej na pol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzida3/4 na miarce to jest 0,75 litra oleju
Zamieszczone przez xtremesystemstylko motul jak byl zalany na pol to po rozgrzaniu tez bylo mniej wiecej na pol
Zamieszczone przez xtremesystemsfabryczy olej tez mi sie rozszerzal przez pol dlugosci miarki
aha zastanawiałęm się nad płukaną do silnika przy teym przebiegu ...i jednak wlałem pół opakowania płukanki Millersa - mimo że olej na bagnecie wydawał się złoto-czysty a pod korkiem wlewu oleju wszystko lśniło fabryczną nowością to.... po 15 minutrach płukania na wolnych obrotach ściekł cholernie czarny syf :shock: :shock: :shock: co nie najlepiej świadczy o tym fabrycznym baziewiu wlewanym do tego silnika ( rozumiem w dieslu czarny olej ale żeby przy taki przebiegi w benzynie był taki syf :cry:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
gadalem wczoraj z twoim kolega
tez mnie o to pytal
w temacie motul vs. castrol.
nadal castrol na plus
jechalem wczoraj po nocy ta trase co mierze temp oleju w tych samych miejscach
oba mialy podobna temp w odpowiednich miejscach. tylko jest mala roznica.
jeden testowalem przy okolicach 15 stopni drugi przy 2stopniach
i nadal uwzam ze casrol lepiej wkreca sie zaraz po odpaleniu. pierwsze 2-3km lepiej reaguje na gaz
jechalem wczoraj specjalnie mega kapelusiarsko zeby nie dac casrtolowi przewagi
Komentarz
-
Komentarz