Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzida
    RS
    • 2006
    • 2253

    Zamieszczone przez daneczek76
    chyba że opinia ta co wyżej dotyczy właśnie tej oliwy, ja miałem takie wrażenie na ESP
    No to wszystko jasne. Jak tam po zmianie oleju na literę A?

    Komentarz

    • vaz
      Elegance
      • 2010
      • 799
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Zamieszczone przez phrix
      Możecie doradzić czym zalać jego samochód ??
      :arrow: http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...928163089.html Lazer Way 5W/30 VW 504../507.00 - bije Castrola i Mobila na głowę - http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf + http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf

      phirx - kup ojcy do BXE LazerWay LL 5W/30 - będzie zadowolony.
      wybiorę najpewniej LazerWay 5W30 ale jeszcze biorę pod uwagę Fuchs Titan GT1 Pro C3- jest pod jakimś względem lepszy od Statoila?
      I jeszcze jedno, dlaczego oleje 506.00 są z reguły droższe od 507.00 i czy w związku z wyższą TBN lepiej utrzymują silnik w czystości?
      Antyfotoradar Valentine1
      Harry II Classic+Sirio ML145

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez vaz
        I jeszcze jedno, dlaczego oleje 506.00 są z reguły droższe od 507.00
        hmmmmm pojęcie względne czy faktycznie droższe a jeśli już to dlatego, ponieważ w większości zawierały lepszą bazę - PAO i więcej dodatków...przy VW 504.00/507.00 ilość dodatków zawartych w oleju została ograniczona (ale Millers XF Longlife 5W/30 jest (podobno) pełnosyntetyczny mimo normy 507.00) Oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) – stąd też niekiedy cena bywa wyższa.
        Zamieszczone przez vaz
        czy w związku z wyższą TBN lepiej utrzymują silnik w czystości?
        w zasadzie można tak powiedzieć - im wyższe TBN tym lepiej - ( ale to też bywa złudne...jeśli baza olejowa i komponenty oleju są słabe to szybciej traci on swoje właściwości w tym także TBN).

        Zamieszczone przez vaz
        wybiorę najpewniej LazerWay 5W30 ale jeszcze biorę pod uwagę Fuchs Titan GT1 Pro C3- jest pod jakimś względem lepszy od Statoila?
        Lazerway LL 5W/30 ma > 30% polialfaolefiny ...Fuchs GT1 Pro C3 - ma bazę syntetyczną - czy coś jest mniej lub więcej syntetyczne to pojęcie względne jak widać u producentów olejów.

        Może sprzedawcy Fuchsa podadzą konkretny skład bazy tego oleju ponieważ z karty wynika.....że nic w sumie nie wynika - bo stwierdzenie "syntetyczna" to jednak zbyt mało, jak się można niekiedy przekonać.
        Załączone pliki
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • vaz
          Elegance
          • 2010
          • 799
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          dzięki Paolo
          trochę poza tematem olejowym ale jeszcze w granicy płynów do auta... w jakimś katalogu produktów Statoila widziałem płyny do chłodnic (czerwony LL i niebieski) opisane "na pierwszy montaż" dla VAG :idea:
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            Zamieszczone przez Dzida
            Jak tam po zmianie oleju na literę A?
            jak na razie mile zaskoczony porannym rozruchem co za tym idzie cichszą praca silnika , na razie tyle zbyt mało na razie śmigam aby coś więcej powiedzieć. Wydaje mi sie ze lepiej łapie temperaturę o jakieś niecałe 10 stopni wciągu krótkiego 8 kilometrowego przejazdu do pracy. Jedyne czego sie bałem to płukanki Motula gdy zalewałem przed wyminą przy moim przebiegu 180 tyś i nic się nie stało :szeroki_usmiech ale jak to pierwszy raz zawsze musi być adrenalina.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających,
              Wystarczy pod światło wziąść oleje dla Forda z A1/B1 ACEA 2008, olej 507.00 czy 505.01 tego samego porducenta, polecam Milersa i widać róznice...

              To modyfikatory, dodatki itp.

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              hmmmmm pojęcie względne czy faktycznie droższe a jeśli już to dlatego, ponieważ w większości zawierały lepszą bazę - PAO i więcej dodatków...przy VW 504.00/507.00 ilość dodatków zawartych w oleju została ograniczona (ale Millers XF Longlife 5W/30 jest (podobno) pełnosyntetyczny mimo normy 507.00) Oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) – stąd też niekiedy cena bywa wyższa.
              Jest jeden mały szkopuł....nie mozna tak wieszać kotów na 507.00 czy olejach eko.
              Dlaczego ....ano dlatego że o ile tansze produkty zostały odessane z przeciwzużyciowycyh dodatkówm ZDDP np. cynk, fosfór, siarka itp. to w ich miejsce nie dano zadnego ekwiwalentu a w produktach droższych klasy premium wchodzi coś co nawywa się MoDtC to kosztuje , to nastepnie rzutuje na cene finalną i gwarantuje że np. olej jak jest longlife to nie tylko z nazwy ale faktycznie wytrzymuje te 15-20 000km.

              Co do ModTC nikt oficjalnie nie powie gdzie wdrożono ten substytut.
              Ba...to jeden z lepszych ekwiwalentów klasycznego ZDDP stosowanego w czesto tanszych pełno syntetycznych olejach opartych na bazach PAO.

              Mało.... dodatki MoDtc powodują że oleje nie bedące pełnymi syntetykami opartymi na PAO moga wypaść w konfrontacji antyzuzyciowej gorzej od oleju opartego na dobrej bazie HC IIIgr. + z dodatkami MoDtc.

              To jeden z atrybutów dobrych i ...droższych olejów.

              Jest niewiele produktów w których stosuje sie dodatki klasy MoDtc. w zdecydowanej wiekszosci po prostu okrojono pakiet antyzuzyciowy.

              Na zakonczenie zagadka dla fanów diesla i norm euro 5 i 6 co to jest ?



              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Pidziek
                .... dodatki powodują że oleje nie bedące pełnymi syntetykami opartymi na PAO moga wypaść w konfrontacji antyzuzyciowej gorzej od oleju opartego na dobrej bazie HC IIIgr. + z dodatkami MoDtc.
                było już o tym na forum.
                Jednak nagminne używanie przez ASO olejów z normami VW 504.00/507.00 do większości silników i uznawanie tej normy za "idealną" do wszystkich jednostek jest ze wszech miar błędne. Jest wiele olejów na bazie PAO z normami VW 505.02 i 505.00 o zdecydowanie lepszych parametrach. Owszem zgodzę się jest kilka ciekawych olejów z najnowszą normą VW (nawet o naprawdę dobrych parametrach) i kiedy trzeba użyć takiego oleju to warto poszukać porządnego produktu.


                Zamieszczone przez Pidziek
                Na zakonczenie zagadka dla fanów diesla i norm euro 5 i 6 co to jest ?
                jakiś zapchany eko wynalazek (DPF , KAT) ?
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Owszem zgodzę się jest kilka ciekawych olejów z najnowszą normą VW (nawet o naprawdę dobrych parametrach) i kiedy trzeba użyć takiego oleju to warto poszukać porządnego produktu.
                  daj kilka przykladow

                  wiem ze lazerway
                  a jakie jeszcze?












                  zrobilem pierwsze testy castrola.
                  po odpaleniu masakra.. obrotomierz tanczyl jak panna na wydaniu.
                  na motulu moze sama praca byla glosniejsza jak wspominalem. ale silnik po odpaleniu pracowal rowno.
                  zobaczymy jak olej troche popracuje. (bo na motulu tez na samym poczatku bylo podobnie - moze troche mniej.)

                  niestety nie moglem potestowac na mojej trasce nagrzewania.
                  ale na pierwszy rzut oka nagrzewa sie szybciej

                  motul




                  castrol



                  ciekawe jest nie sama temp oleju . ale stosunek temp oleju do temp cieczy
                  i jeszcze temp zewnetrzna.
                  podczas testu motula bylo 12st
                  castrola 2 st

                  [ Dodano: Sro 23 Lis, 11 23:52 ]
                  a jeszcze ciekawostka o castrolu.

                  ma duza rozszezalnosc temperaturowa.

                  na zimno . mam oleju w dole miarki. na cieplo w gorze miarki


                  motul na zimno , rowno na polowie miarki . na cieplo moze milimetr powyzej polowy

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Pidziek napisał/a:
                    Na zakonczenie zagadka dla fanów diesla i norm euro 5 i 6 co to jest ?
                    jakiś zapchany eko wynalazek (DPF , KAT) ?
                    Tak blisko ciężarowa SCANIA z filtrem SCR.
                    To własnie SCR jak kto woli dodatek Add blue tak ładnie rozkwitł w kacie, to sie nazywa ekologie....
                    Śmialiśmy sie że mało co a za nie długo by korzenie puścił heheh
                    To wlasnie pomaga wypalac sie DPF :-)

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Jednak nagminne używanie przez ASO olejów z normami VW 504.00/507.00 do większości silników i uznawanie tej normy za "idealną" do wszystkich jednostek jest ze wszech miar błędne.
                    A co bedą sie rozdrabniać,maja target za sprzedaż np. 3000L tego i tego oleju co ich obchodzi silnik Kowalskiego , gorzej jak Kowalski przyniesie ze sobą jakiś wypasiony olej nikomu w ASO nie znany wtedy zaczyna sie dywagacja :-))0
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • kabi_007
                      Rider
                      • 2011
                      • 412
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      xtremesystems, fajnie że tak pieczołowicie dokumentujesz swoje spostrzeżenia
                      od jutra ja będę pisał o swoich uwagach na temat oleju, tyle że w drugą stronę: Castrol->Motul
                      O1-->O3--> ?

                      Komentarz

                      • Lashlo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1455

                        A ja smigam od kilku dni na Fuchsie od kolegi Pidziek i wiecie co?
                        Z tym olejem,to chyba placebo. Moze i ciut ladniej chodzi,ale w koncu to nowy olej.
                        Jakiejs drastycznej roznicy nie zauwazam,ale skoro tak chwalicie ten olej,to spie spokojniej ;-)
                        Moze troszke lepiej pracuje niz na Mobilu czy Shellu,do Castrola mysle,ze podobnie. Wszystkie o normach 5/30, 504/507.

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          dzis po raz kolejny sprawdzilem poziom castrola na zimnym i na cieplym.
                          (przypominam ze na motulu i na zimnym i na cieplym miarka praktycznie rowno w polowie)


                          i po nocy castrol byl dolnej granicy miarki (zaraz na kropkami - wiec jeszcze w normie) mialem dolac . ale mowie sprawdze jak po jezdzie.
                          i szok

                          po dogrzaniu do 92 st postawilem go w garazu w tym samym miejscu. mierze poziom. i ponad 3/4 miarki


                          kolego paolo jak jest lepiej ?
                          jak olej na zimno i na cieplo ma ta sama objetosc. czy jak na cieplo sie rozszerza ?

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            po dogrzaniu do 92 st postawilem go w garazu w tym samym miejscu. mierze poziom. i ponad 3/4 miarki
                            Czyli przybyło Ci ok. 0.5L oleju ...?

                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            czy jak na cieplo sie rozszerza ?
                            Oczywiście , jak każda ciecz.
                            Olej nie jest ściślowy ale ulega rozszczerzalności cieplnej w niewielkim stopniu ale ulega.
                            W przypadku przeciętnego silnika 2.0 diesel jest to ok. 1-2mm na bagnecie, no chyba że jest za dużo paliwa albo zrobiony nie wiekszy odcinek jazdy niz 15km.

                            Więc ja przynajmniej zawsze proponuje mierzyć poziom oleju na zimno, jego san powinien byc zawsze ok. 2mm poniżej max.wtedy ma goracym silniku w zdecydowanej wiekszosci poziom na bagnecie jest w okolicach max.

                            Jest to bardzo istotne w przypadku przekładni pracujacych w zamknieciu pod wpływem wysokich temp.
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • zak14
                              Rider
                              • 2011
                              • 605
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Więc ja przynajmniej zawsze proponuje mierzyć poziom oleju na zimno, jego san powinien byc zawsze ok. 2mm poniżej max.wtedy ma goracym silniku w zdecydowanej wiekszosci poziom na bagnecie jest w okolicach max.
                              W innych autach tak robiłem.
                              W instrukcji O2FL "stoi napisane", żeby mierzyć na ciepłym 5 minut po wyłączeniu silnika.
                              U mnie kiedy o poranku na zimno jest na dolnej krawędzi skali, to 5 minut po wyłączenia silnika mam poziom 1/3. Gdbym miał 2 mm poniżej maksa, na zimno, to na ciepło byłbym zapewne powyżej skali.
                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                              Komentarz

                              • Orbit
                                Rider
                                • 2010
                                • 486

                                W instrukcji O2FL "stoi napisane", żeby mierzyć na ciepłym 5 minut po wyłączeniu silnika.
                                U mnie pod maska jest dokładnie to napisane , gdybym mierzył poziom oleju Rano na Bagnecie będzie dużo za dużo
                                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  po dogrzaniu do 92 st postawilem go w garazu w tym samym miejscu. mierze poziom. i ponad 3/4 miarki
                                  olej sprawdzam po jeździe samochodem, gaszę silnik i po około 10-15 minutach sprawdzam poziom oleju. 3/4 idealny poziom.

                                  Sprawdzę dziś jaki poziom mam u siebie na zimnym i po rozgrzaniu i odczekaniu kulku minut.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    tak . ale chodzilo mi o cos innego.

                                    czy lepszy jest olej ktory nie rozszerza sie prawie wcale pod wplywem temperatury (tak jak motul moze milimetr.), czy lepszy jest taki co rozszerza sie bardzo (castrol od minimum miarki do 3/4 wysokosci)

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      czy lepszy jest olej ktory nie rozszerza sie prawie wcale pod wplywem temperatury (tak jak motul moze milimetr.),
                                      dokładnie tak - zmiany objętości w takim zakresie jak przy Castrolu są jakieś dziwne, bynajmniej nie powinien on ulegac rozszerzeniu w tak dużym stopniu.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Dzida
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 2253

                                        Słuchajcie, przecież to jest niemożliwe. 3/4 na miarce to jest 0,75 litra oleju. Niemożliwe żeby aż tak rozszerzał się olej. :idea:

                                        Komentarz

                                        • xtremesystems
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2254
                                          • Hyundai

                                          no wlasnie, dziwne. mierze w tym samym miejscu (moj garaz)
                                          moze uda mi sie zrobic zdjecia dzisiaj.

                                          [ Dodano: Pią 25 Lis, 11 08:28 ]
                                          Słuchajcie, przecież to jest niemożliwe. 3/4 na miarce to jest 0,75 litra oleju. Niemożliwe żeby aż tak rozszerzał się olej. :idea:
                                          panie FST

                                          Komentarz

                                          • Dzida
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 2253

                                            Zamieszczone przez xtremesystems
                                            panie FST
                                            Ty może lepie do DPF-a zajrzyj. . .bo zdaje się że masz sporo paliwa w oleju. . .

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              kolego olej przedwczoraj wymieniany.
                                              skoda zaleca sprawdzanie na cieplym. tylko 1.2 44kw sprawdza sie na zimnym wg instrukcji
                                              pisze tam zeby dolewac tylko na cieplym bo dolanie na zimnym grozi tym ze po rozgrzaniu bedzie oleju za duzo


                                              fabryczy olej tez mi sie rozszerzal przez pol dlugosci miarki
                                              tylko motul jak byl zalany na pol to po rozgrzaniu tez bylo mniej wiecej na pol

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                3/4 na miarce to jest 0,75 litra oleju
                                                dokładnie na 4L oleju poziom skacze conajmniej o 0,5 - 0,7 litra :shock:

                                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                                tylko motul jak byl zalany na pol to po rozgrzaniu tez bylo mniej wiecej na pol
                                                no kurna a było zmieniać na castrola i przejmować się temeraturą - a w w/w temacie jakieś nowe uwagi do castrola masz ( jest lepiej, gorzej) w porównaniu z Motulem - coś nowego?

                                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                                fabryczy olej tez mi sie rozszerzal przez pol dlugosci miarki
                                                ja sprawdzę to dziś bo tez zmieniłem kilka dni temu z fabrycznego po 5 tys km na inny porządny i różnica jest naprawdę wielka na + jeśli chodzi o pracę silnika (lżej, bardzo równomiernie, ciszej, spalanie nie sprawdzałem bo od razu głebiej pedał mi poszedł w podłogę :wink: - po prostu przyjemnie się jeździ (olej 0W/30 w 1,4 16V więc nie diesel, ale podobną operację będę robił na dnaich u ojca w 1,9 AXR bo jeździ na krótkich odcinkach codziennie do pracy).

                                                aha zastanawiałęm się nad płukaną do silnika przy teym przebiegu ...i jednak wlałem pół opakowania płukanki Millersa - mimo że olej na bagnecie wydawał się złoto-czysty a pod korkiem wlewu oleju wszystko lśniło fabryczną nowością to.... po 15 minutrach płukania na wolnych obrotach ściekł cholernie czarny syf :shock: :shock: :shock: co nie najlepiej świadczy o tym fabrycznym baziewiu wlewanym do tego silnika ( rozumiem w dieslu czarny olej ale żeby przy taki przebiegi w benzynie był taki syf :cry:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  gadalem wczoraj z twoim kolega

                                                  tez mnie o to pytal

                                                  w temacie motul vs. castrol.
                                                  nadal castrol na plus

                                                  jechalem wczoraj po nocy ta trase co mierze temp oleju w tych samych miejscach

                                                  oba mialy podobna temp w odpowiednich miejscach. tylko jest mala roznica.
                                                  jeden testowalem przy okolicach 15 stopni drugi przy 2stopniach

                                                  i nadal uwzam ze casrol lepiej wkreca sie zaraz po odpaleniu. pierwsze 2-3km lepiej reaguje na gaz

                                                  jechalem wczoraj specjalnie mega kapelusiarsko zeby nie dac casrtolowi przewagi

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                                    nadal castrol na plus
                                                    hmmm ciekawe czyli przy Castrolu silnik szybciej łapie temperaturę i wolniej ją traci...co ma swoje +-
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...