Nie wlewaj Castrola... wiele osób przypłaciło to zatartymi silnikami w PL . nawet w TVN Turbo o tym było...
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez XRSnie kumasz tego widzę nic a nic .
a dokładnie :
CI-4 - najnowsza norma z 5 września 2002 roku
i CH-4 - z 1998 roku.
Zamieszczone przez XRSSM odnosi się do benzyniaków
Zamieszczone przez XRSNormy API to nie to samo co ACEA
Zamieszczone przez XRS/ kurna gdzieś widziałem już ten tekst /
Zamieszczone przez XRSOK - np. 10W30 Diesel od Royala spełnia: VW507.00, VW506.01, VW505.01, VW505.00, VW501.01, VW500.00 - pasuje ?
Cytat:
Ma to gdzies napisane ?
No oczywiście ! ale OK - napisze im maila aby napisali se to na stronie ...
RP- "Produkcja w amerykanskim stylu-wyprodukowali kilkanaście ton po 5 zł za litr,nastepnie zapłacili za uzyskanie certyfikatu API 500 000 $,podzielili ta wpłatę do API przez ilość wyprodukowanych litrów,następnie dodali te 5zł za litr i powstała cena 50 zł za litr". cytat z jednego z forum na temat RP :P też to pewnie czytałeś....
http://renox.com/ dystrybutor …no chyba że sami sprowadzają olej prosto z USA
Podsumowując - [shadow=brown:f5672ab905]gratuluje wprowadzenia tego oleju prosto z Texasu na nasz Polski rynek [/shadow:f5672ab905]- konkurencja jest mile widziana
Może już nie zaśmiecajmy tego watku bo pisanie wkółko o cyferkach i specyfikacjach mija się tutaj z celem a ja nie mam zamiaru czego kolwiek udawadniać Tobie jeśli chodzi o LM a tym bardziej zajmować się RP.
Koledzy z forum sami zweryfikują jakim olejem będą zalewać silnik.
Miłego dnia
[ Dodano: Pią 10 Gru, 10 11:18 ]
Zamieszczone przez awaria_maniacOd jakiego przebiegu powinno się przejść w 1.9 TDI na olej w pełni syntetyczny
Co do Castrola to jeśli już to Edg'e (lepszy jest zdecydowanie od Magnateca). Producent/marka wg uznania - do ALH norma VW505.00.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
LM Top Tec 4200 (olej w technologii syntetycznej - nawte nie 100% syntetyk)
Ja odnosiłem się to tego 4100, który podał ktoś inny - straszny syf ... ale i 4200 to nawet nie syntetyk i nawet nie ma norm amerykańskich, które Royal przekracza z łatwością - a te normy sa o wiele bardziej restryjkcyjne niż u nas .
Nie myl pojęć - no stary no . To tak jak byś chciał zapisac fonetycznie "dzień dobry" chińskimi znaczkami - NIE DA SIĘ ! :roll:
dokładnie LM dysponuje olejami w najnowszej specyfikacji SM tak samo jak RP...
jasne ACEA jes bardziej restrykcyjne i wymagające pod tym wzgledem a przede wszystkim dopasowane do danej marki/silnika
Jeśli chodzi o tą wypowiedź jest w 100% moja
i P.S. człowiek różni się od małpy niewiele ... np. podstawową różnica jest to, że czasem potrafi przyznać się do błędu i przyjąć argumenty innych ... a ty rób jak chcesz. :hi:
[ Dodano: Pią 10 Gru, 10 11:55 ]
zapłacili za uzyskanie certyfikatu API
VW ma swoje własne NORMY fabryczne - NIE SĄ TO CERTYFIKATY - dlatego dany produkt po prostu spełnia dane normy bądź nie ... tego VW nie bada - to bada producent albo jakiś tam inny Lab . ech . To tak samo jak byś nie mógł japońskich opon zainstalować w swojej kosiarce, bo niemcy ich na oczy nie widzieli ... ważne, że spełniają wymagania producenta i tyle !
Sam piszesz coś co logicznie przeczy innej części twojej wypowiedzi - rzeczywiście trudno tak się rozmawia...
Komentarz
-
-
Jakieś przykłady?
widzę że kolega XRS, uznaje pismaków za wyrocznie
btw: http://mitsubishi.auto.com.pl/forum/...c.php?p=465686
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez XRSJa odnosiłem się to tego 4100, który podał ktoś inny - straszny syf ... ale i 4200 to nawet nie syntetyk i nawet nie ma norm amerykańskich, które Royal przekracza z łatwością - a te normy sa o wiele bardziej restryjkcyjne niż u nas .
Zamieszczone przez XRSto norma, która nawet NIE WYSTĘPUJE przy modelu LM Top Tec 4200 .Zamieszczone przez PAOLO ESCOLM dysponuje olejami w najnowszej specyfikacji SM tak samo jak RP...
Zamieszczone przez XRSSM to jest norma dla benzyniaków i jest to norma, która nawet NIE WYSTĘPUJE przy modelu LM Top Tec 4200
Zamieszczone przez XRSwcześniej sam powiedziałeś, że najwyższe LM sa robione z amerykańskich komponentów, bo te są BEZKONKURENCYJNE!
Zamieszczone przez XRSnie masz się do czego przypiąć jak chodzi o Royala bo to cholernie dobra rzeczZamieszczone przez PAOLO ESCOnie neguję, że to jest bardzo dobry olZamieszczone przez XRSa ty rób jak chcesz
Zgadnij jakim cudem firma LM sprzedaje swoje oleje bo dzięki Tobie wiem jak robi to RP. Co do błędu to potwierdzam...ja chyba faktycznie mało wiem o tych olejach :szeroki_usmiech i popełniłem wielki błąd piszac z Tobą ale postaram się jego natychmiast naprawić.
Panu już dziękuję - możesz przekonywać kogo tylko chcesz do swojego RP o ile ktoś będzie chciał tutaj z Toba pisać na ten temat. k
Miłego dnia.
Zamieszczone przez Dzidato widzę że kolega XRS, uznaje pismaków za wyrocznie jeżeli chodzi o to jaki olej wlewać........PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Nigdzie nie widze aby Oleje RP , były przystosowane do silników z DPF ,
Znalezione w Internecie ...
""oleje, zawierające halogenderywaty (chloroparafiną,chloroestry), znaczy węglowodory chloru lub fluoru. Wszelkie dodatki tego charakteru powstały
dlatego, iż sole chloru są doskonałymi środkami smarującymi, które można demonstrować
„szokującym“ sposobem i na użytkownika działa się formą nacisku psychologicznego. Różne demonstracje na maszynkach i „zdumiewające“ telewizyjne pokazy jazdy samochodów bez oleju w baku powinny działać na motorowców, żeby byli przekonani, iż to jest ten doskonały produkt.Jaka jest rzeczywistość?
W latach 30-tych ubiegłego stulecia producenci olejów poprzestali z aplikacją związków chloru do olejów z powodu ich właściwości korozyjnych i działania negatywnego na olej. Silniki w tych czasach były charakteryzowane jako niskotemperaturowe i ich konstrukcja była całkowicie inna od niniejszej. Na podstawie sprawdzonych działań negatywnych na silniki postanowiono zamienić je bezpieczniejszymi dodatkami ZDDP. Prezentacje za pomocy różnych przyrządów, demonstrujących tarcie, mogą fascynować tylko laika, który nie rozumie sedna problemu. W rzeczywistości taka demonstracja nie ma nic wspólnego z tym, co się dzieje w silniku. Materiał, który smaruje na przyrządzie demonstracyjnym, w ogóle w silniku nie musi funkcjonować. Jakim sposobem to w rzeczywistości funkcjonuje? W pierwszym rzędzie musimy sobie uświadomić, iż praktycznie nie istnieje trąca para rolka – deska. Rolka się zawsze toczy po desce i nie obraca się w jednym punkcie względem do deski. To jest absolutny nonsens i coś takiego w silniku nie istnieje. Podczas takiej demonstracji dochodzi do ciśnienia punktowego i każdy olej jest z takiego punktu usunięty. Wystarczy relatywnie niskie ciśnienie i dochodzi do zatarcia ( to demonstrator pokazuje niezdolność oleju do smarowania). Po dodaniu dodatku chlorowego dochodzi pod wpływem wysokiej temperatury w miejscu tarcia do reakcji dodatku i natychmiastowego powstania soli chlorowych, które funkcjonują jako warstwy oddzielającej.Warstwa soli nie jest stała i przez działanie wody w oleju dochodzi na jej zmianę na kwas solny.Zarówno sól chlorowa i kwas są bardzo agresywne i wysoce korozyjne i z tego powodu nie można takich komponentów dodawać do silników.
Dla potwierdzenia działania takich dodatków powinno przeprowadzić się testy silnikowe, gdzie mierzone są parametry na hamulcu dynamometrycznym i mierzone podstawowe parametry "".. znalezione w Internecie ..
TUTAJ CAŁOSĆ1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
XRS napisał/a:
nie masz się do czego przypiąć jak chodzi o Royala bo to cholernie dobra rzecz
PAOLO ESCO napisał/a:
nie neguję, że to jest bardzo dobry olej
Nie jestem tu po to aby wam cokolwiek udowadniać - mam to w nosie . mam w nosie polactwo czyli: byle by pojechać i nie przyznac racji bo kumple patrzą... co za dziecinada - jak w podstawówce
Byłem userem kosiarki i wiem jak dobrze pracuje Royal w TDI i skrzyni takich aut - dlatego z sympatii do marki pisze na tym forum, ale jak widać się nie da .
Pozdrawiam i życzę długich przebiegów...
Komentarz
-
-
XRS - szkoda ze nie sprzedajecie Filtrów Olejowych PR ... są na pewno bardzo dobre , olej z pewnoscia takzę , Lecz aby cos wlac do silnika powinien miec odpowiedznią specyfikacje .. ja dla siebie nie widze niestety nic a szkoda
TUTAJ FILTRY1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Jak już pisałem wyżej mam zamiar wymienić olej w 1.9 TDI ALH przebiego 150 000 km na Castrol Magnatec 10W40 (aktualnie jeżdżę na Mobilu). Olej zakupiony w Niemczech w 5l bańce. Podobno jest większe prawdopodobieństwo że jak niemiecki to nie będzie trefny (w Polsce tylko 4l bańki i zdarzają się też podróby). Mam w związku z tym pytanie czy polecilibyście Castrola Magnatec (ostatnio naczytałem się sporo negatywnych opinii o tym oleju) czy w ogóle go sobie odpuścić i przejść np. na Motula (jaki konkretnie do 1.9 TDI ALH i wskazanego przebiegu)? A może spróbować - jak sugeruje PAOLO ESCO - Castrol Edge (tylko jaki 10w40 czy może 5w40). Będę wdzięczny za poradę.Octavia I 1.9 TDI ALH 2004
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez awaria_maniac(aktualnie jeżdżę na Mobilu).
jeśli półsyntetyk to np:
Mobil Super S 10W-40
motul 6100 10W-40 SYNERGIE
MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10w-40
Zamieszczone przez awaria_maniacCastrol Edge (tylko jaki 10w40 czy może 5w40)PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maroko2007LM jest rozlewany w PL czy tylko importowany z niemiec?
Wszystkie produkty są wytwarzane w Niemczech w dwóch fabrykach: w Saarluis blisko granicy z Francją i w Lehr-Ulm w okolicach Stuttgartu.
nie namawiam :P poczytaj jeśli masz ochotę:
ew zamiast LM proponuję oleje Valvoline - naprawdę dobra oliwa do TDI.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOew zamiast LM proponuję oleje Valvoline - naprawdę dobra oliwa do TDI.
Zamieszczone przez PAOLO ESCODobry będzie nowy LM TOP TEC 4500 5W-30
Specyfikacje:
ACEA C1-08
FORD WSS-M2C 934-B
do silnika z filtrem czastek stalych
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maroko2007a ten olej do forda nadaje sie do sinika bez filtrem czastek stalych, czy jest przeznaczony tylko do PDF?
Specyfikacja Valvoline:
API: SJ
ACEA: A1/B1/A5
FORD: M2C913-A, M2C913-B
porównując jakościowo dwa powyższe LM & Valvoline to LM 4500 będzie lepszy (nowocześniejszy) ma C-1
C1-08 - trwały i wysokiej jakości olej (zwykle) w klasie ACEA A5/B5 przeznaczony do użycia jako najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF i TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również wysilonych vanach z motorami wysokoprężnymi i benzynowymi wymagającymi środka smarowego z unikalnymi dodatkami zmniejszającymi tarcie, o niskiej lepkości i "low SAPS".PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maroko2007czyli lepiej go zalac LM TOP TEC 4500 5W-30 jak sie nie wie czy ma filter?
http://allegro.pl/listing.php/search...8933&country=1 oleje do wyboru i koloru :P generalnie silnik Forda "lubi 5W/30 bardziej niż 5W/40" ew możesz kupić jeśli sam chcesz CASTROL SLX PROF. LONGTEC A5 5W30 - FORD
maroko2007 - [shadow=red:6130dcf452]poprawka[/shadow:6130dcf452] z tego co widzę normy :
WSS-M2C913-C
WSS-M2C913-B
WSS-M2C913-A
są także dopuszczone do silników Forda z filtrem czastek stałych więc masz problem z głowy - nic tylko wybierać i kupić olej który chcesz.
każda z poniższych będzie OK
WSS M2C 913A
WSS M2C 913B
WSS-M2C913C
WSS M2C 917A
WSS M2C 934A
WSS M2C 934BPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam
Chcialem sie tylko podzielic wrazeniami z uzytkowania nowego oleju. Zakupiłem polecany olej Fuchs Titan GT1 5W40 505,01 , uprzednio jezdziłem na castrolu Edge 5W40 i szczerze powiem, że przy około przejechanych na nim 10.000 km silnik glosno chodzil , jakby jezdził na wodzie, przejechane mam 118.000km silnik PD w stanie bardzo dobrym Po wymianie , a mam juz przejechane 3.000 km jestem z niego bardzo zadowolony, chodzi naprawde cicho, az przyjemnie posłuchac , odpala sie bez zadnego problemu, naprawde olej godny polecenia, a i cena dobra.W porównaniu do poprzedniego oleju, dla mnie dzień do nocy. Jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
ops: eee...stresujecie mnie z tym LM ale niech Wam będzie.
Powtórzę się:
"nie przesadzajmy znów z tym LM to nie jest cudowne lekarstwo a jedynie dobry olej - mimo, że faktycznie całkiem fajnie się sprawuje akurat w VW dieslach to macie jeszcze Fuchsa, Valvoline... także pewne oleje i kilka porządnych sprawdzonych marek".
Zamieszczone przez marcinosczy do 1,9 TDI BXE z 2010r. powinienem stosować być Top Tec 4100 czy 4200.
Top Tec 4200 - przy zmiennych przeglądach (ew jeśli posiadasz filtr cząstek stałych) łączy w sobie normy od 505.01, przez 506.01, do 507,00) marcinos jesli pierwsza zmiana to napewno masz ustawione QG1 (Serwis o wydłużonym okresie wykonywany według wskazań wskaźnika – opcja QG1)
Ja bym przeszedł na stałe przeglądy QG0 i lał Top Tec 4100 lub Fuchsa Titan GT1 5W40
Przy zmiennych przeglądach Valvoline XL III 5W/30 i właśnie ten olej polecam !!!
Sam zalałem nim silnik w BXE jakieś 3 tygodnie temu :P - też była pierwsza wymiana.
albo Fuchs'a Titan GT1 Longlife III 5W30 też będziesz bardzo zadowolony !
...aha Panowie nie bać się zalać silnik Lotosem Quazar !!! zbiera całkiem pochlebne opinie na różnych forach!!!PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz