Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • XRS
    Classic
    • 2010
    • 21

    Nie wlewaj Castrola... wiele osób przypłaciło to zatartymi silnikami w PL . nawet w TVN Turbo o tym było...

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez XRS
      nie kumasz tego widzę nic a nic .
      LM Top Tec 4200 (olej w technologii syntetycznej - nawet nie 100% syntetyk) ma normę ACEA C3-04 -klasyfikacja od 10.2004 roku tak więc bije pod wzgledem normy RP
      a dokładnie :
      CI-4 - najnowsza norma z 5 września 2002 roku
      i CH-4 - z 1998 roku.
      Zamieszczone przez XRS
      SM odnosi się do benzyniaków
      dokładnie LM dysponuje olejami w najnowszej specyfikacji SM tak samo jak RP...

      Zamieszczone przez XRS
      Normy API to nie to samo co ACEA
      jasne ACEA jes bardziej restrykcyjne i wymagające pod tym wzgledem a przede wszystkim dopasowane do danej marki/silnika.

      Zamieszczone przez XRS
      / kurna gdzieś widziałem już ten tekst /
      sory ale może już ktoś Tobie tak wcześniej pisał? Jeśli chodzi o tą wypowiedź jest w 100% moja i tylko moja napisana osobiście na tym forum dzisiaj. :P

      Zamieszczone przez XRS
      OK - np. 10W30 Diesel od Royala spełnia: VW507.00, VW506.01, VW505.01, VW505.00, VW501.01, VW500.00 - pasuje ?
      Cytat:
      Ma to gdzies napisane ?
      No oczywiście ! ale OK - napisze im maila aby napisali se to na stronie ...
      padłem normalnie padłem ad: nie neguję, że to jest bardzo dobry olej ale wybacz...to będzie raczej koniec pisania ze mną na temat RP - przecież ja się nie znam :twisted:

      RP- "Produkcja w amerykanskim stylu-wyprodukowali kilkanaście ton po 5 zł za litr,nastepnie zapłacili za uzyskanie certyfikatu API 500 000 $,podzielili ta wpłatę do API przez ilość wyprodukowanych litrów,następnie dodali te 5zł za litr i powstała cena 50 zł za litr". cytat z jednego z forum na temat RP :P też to pewnie czytałeś....

      http://renox.com/ dystrybutor …no chyba że sami sprowadzają olej prosto z USA

      Podsumowując - [shadow=brown:f5672ab905]gratuluje wprowadzenia tego oleju prosto z Texasu na nasz Polski rynek [/shadow:f5672ab905]- konkurencja jest mile widziana

      Może już nie zaśmiecajmy tego watku bo pisanie wkółko o cyferkach i specyfikacjach mija się tutaj z celem a ja nie mam zamiaru czego kolwiek udawadniać Tobie jeśli chodzi o LM a tym bardziej zajmować się RP.
      Koledzy z forum sami zweryfikują jakim olejem będą zalewać silnik.
      Miłego dnia

      [ Dodano: Pią 10 Gru, 10 11:18 ]
      Zamieszczone przez awaria_maniac
      Od jakiego przebiegu powinno się przejść w 1.9 TDI na olej w pełni syntetyczny
      nie ma takich wytycznych...jeśli silnik jest w dobrym stanie to śmigaj tak jak niektórzy koledzy na syntetycznym oleju.
      Co do Castrola to jeśli już to Edg'e (lepszy jest zdecydowanie od Magnateca). Producent/marka wg uznania - do ALH norma VW505.00.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • XRS
        Classic
        • 2010
        • 21

        LM Top Tec 4200 (olej w technologii syntetycznej - nawte nie 100% syntetyk)
        no właśnie - sam piszesz - to o czym my gadamy ?

        Ja odnosiłem się to tego 4100, który podał ktoś inny - straszny syf ... ale i 4200 to nawet nie syntetyk i nawet nie ma norm amerykańskich, które Royal przekracza z łatwością - a te normy sa o wiele bardziej restryjkcyjne niż u nas .

        Nie myl pojęć - no stary no . To tak jak byś chciał zapisac fonetycznie "dzień dobry" chińskimi znaczkami - NIE DA SIĘ ! :roll:

        dokładnie LM dysponuje olejami w najnowszej specyfikacji SM tak samo jak RP...
        ale SM to jest norma dla benzyniaków i jest to norma, która nawet NIE WYSTĘPUJE przy modelu LM Top Tec 4200 .

        jasne ACEA jes bardziej restrykcyjne i wymagające pod tym wzgledem a przede wszystkim dopasowane do danej marki/silnika
        hehe - nie, ale wcześniej sam powiedziałeś, że najwyższe LM sa robione z amerykańskich komponentów, bo te są BEZKONKURENCYJNE!

        Jeśli chodzi o tą wypowiedź jest w 100% moja
        to sarkazm był... odwracasz teraz kota ogonem z braku argumentów, ale wiesz, że nie masz się do czego przypiąć jak chodzi o Royala bo to cholernie dobra rzecz.

        i P.S. człowiek różni się od małpy niewiele ... np. podstawową różnica jest to, że czasem potrafi przyznać się do błędu i przyjąć argumenty innych ... a ty rób jak chcesz. :hi:

        [ Dodano: Pią 10 Gru, 10 11:55 ]
        zapłacili za uzyskanie certyfikatu API
        no miedzy innymi tym się różni certyfikat od normy, którą można spełniać albo nie . Certyfikat trzeba kupić i dac do przebadania odpowiedniej jednostce certyfikującej dany produkt na konkretnym terenie i potem trzymac się parametrów, bo sprawdzają próbki cały czas .

        VW ma swoje własne NORMY fabryczne - NIE SĄ TO CERTYFIKATY - dlatego dany produkt po prostu spełnia dane normy bądź nie ... tego VW nie bada - to bada producent albo jakiś tam inny Lab . ech . To tak samo jak byś nie mógł japońskich opon zainstalować w swojej kosiarce, bo niemcy ich na oczy nie widzieli ... ważne, że spełniają wymagania producenta i tyle !

        Sam piszesz coś co logicznie przeczy innej części twojej wypowiedzi - rzeczywiście trudno tak się rozmawia...

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          Zamieszczone przez XRS
          Nie wlewaj Castrola... wiele osób przypłaciło to zatartymi silnikami w PL
          ?
          Jakieś przykłady?
          Zamieszczone przez XRS
          nawet w TVN Turbo o tym było...
          A to widzę że kolega XRS, uznaje pismaków za wyrocznie jeżeli chodzi o to jaki olej wlewać........

          Komentarz

          • XRS
            Classic
            • 2010
            • 21

            Jakieś przykłady?
            mój własny + reportaż w TVN Turbo jak kolesiowi zalali castrola po polskiej stronie w autoryzowanym serwisie -> zatarł się silnik po niemieckiej stronie -> dali to co zeszło z silnika na badanie -> wyszło, że jest 2 klasy niżej niż "to samo" sprzedawane w DE ...

            widzę że kolega XRS, uznaje pismaków za wyrocznie
            to nie było pisemko - tylko reportaż z kamerkou .. z dokumentami ... z wypowiedziami niemców ... głośno było o tym, a zauważyłem, bo sam miałem problem z tym olejem .

            btw: http://mitsubishi.auto.com.pl/forum/...c.php?p=465686

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez XRS
              Ja odnosiłem się to tego 4100, który podał ktoś inny - straszny syf ... ale i 4200 to nawet nie syntetyk i nawet nie ma norm amerykańskich, które Royal przekracza z łatwością - a te normy sa o wiele bardziej restryjkcyjne niż u nas .
              widziśz LM 4200 a nawet syfiasty LM 4100 który nawet nie jest syntetykiem spełnia ACEA C3-04 czym przewyższa normy Twojego RP - więc o czym mowa ?
              Zamieszczone przez XRS
              to norma, która nawet NIE WYSTĘPUJE przy modelu LM Top Tec 4200 .
              a ja napisałem że przy LM 4200 czy że
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              LM dysponuje olejami w najnowszej specyfikacji SM tak samo jak RP...
              czytaj uważnie.

              Zamieszczone przez XRS
              SM to jest norma dla benzyniaków i jest to norma, która nawet NIE WYSTĘPUJE przy modelu LM Top Tec 4200
              bo LM 4200 to typowy olej LL do diesla na pompowtryskiwaczach i dlatego właśnie firma opracowała taki olej z myślą o użytkownikach diesla...a na co użytkownikowi diesla wysoka naorma do benzyny? A co na to Twoja zbiorcza tabelka do której się odwołujesz?
              Zamieszczone przez XRS
              wcześniej sam powiedziałeś, że najwyższe LM sa robione z amerykańskich komponentów, bo te są BEZKONKURENCYJNE!
              :shock: sory ale chyba fora się Tobie pomyliły. Sprawdźjeszcze raz dokładnie.
              Zamieszczone przez XRS
              nie masz się do czego przypiąć jak chodzi o Royala bo to cholernie dobra rzecz
              bez przesady
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              nie neguję, że to jest bardzo dobry ol
              chwilami mam wrażenie że piszesz na kilku forach...nie prawda?
              Zamieszczone przez XRS
              a ty rób jak chcesz
              dokładnie ...ja będę robił swoje. Tak naprawdę to Ty zaczołeś udowadniać hiper jakość RP zupełnie bezinteresownie :wink: ...i porównywać z LM a mnie naprawdę takie udawadnianie czego kolwiek nie interesuje a Twoje argumenty nie trafiają do mnie. Zapoznaj się najpierw z normami VW do silników diesla. Ten marketing RP nie trafia do mnie a co do Twojego sarkazmu to trzeba mieć odrobine kultury by nikogo nie krytykować na tym forum lub być ...dokończ sobie sam.
              Zgadnij jakim cudem firma LM sprzedaje swoje oleje bo dzięki Tobie wiem jak robi to RP. Co do błędu to potwierdzam...ja chyba faktycznie mało wiem o tych olejach :szeroki_usmiech i popełniłem wielki błąd piszac z Tobą ale postaram się jego natychmiast naprawić.

              Panu już dziękuję - możesz przekonywać kogo tylko chcesz do swojego RP o ile ktoś będzie chciał tutaj z Toba pisać na ten temat. k
              Miłego dnia.

              Zamieszczone przez Dzida
              to widzę że kolega XRS, uznaje pismaków za wyrocznie jeżeli chodzi o to jaki olej wlewać........
              :lol: oj dzida przeczytaj co kolega pisze... i jaki to jest styl ...czysto marketingowy w dodatku usiłuje na siłę udowodnić że RP to jedyny słuszny olej :wink: ( może bym w to wszystko uwierzył ale za duż kilometrów w życiu przejechałem i mam pewne doświadczenie a na temat olejów i producentów własne zdanie). Jakoś dziwne że tak bardzo zależy Tobie na udowadnianiu czego kolwiek... już widzę jak KOWALSKI po przeczytaniu tego topiku biegnie do sklepu po RP ....w następnej kolejności polecam obsmarować Motula ,Valvoline i Fuchsa a potem może Mobila? bo na temat Castrola Twoją opinię już znamy i wtedy na placu boju w pełnej chwale pozostanie nasz zwycięzca - olej wszechczasów Royal Purple.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Orbit
                Rider
                • 2010
                • 486

                Nigdzie nie widze aby Oleje RP , były przystosowane do silników z DPF ,
                Znalezione w Internecie ...


                ""oleje, zawierające halogenderywaty (chloroparafiną,chloroestry), znaczy węglowodory chloru lub fluoru. Wszelkie dodatki tego charakteru powstały
                dlatego, iż sole chloru są doskonałymi środkami smarującymi, które można demonstrować
                „szokującym“ sposobem i na użytkownika działa się formą nacisku psychologicznego. Różne demonstracje na maszynkach i „zdumiewające“ telewizyjne pokazy jazdy samochodów bez oleju w baku powinny działać na motorowców, żeby byli przekonani, iż to jest ten doskonały produkt.Jaka jest rzeczywistość?
                W latach 30-tych ubiegłego stulecia producenci olejów poprzestali z aplikacją związków chloru do olejów z powodu ich właściwości korozyjnych i działania negatywnego na olej. Silniki w tych czasach były charakteryzowane jako niskotemperaturowe i ich konstrukcja była całkowicie inna od niniejszej. Na podstawie sprawdzonych działań negatywnych na silniki postanowiono zamienić je bezpieczniejszymi dodatkami ZDDP. Prezentacje za pomocy różnych przyrządów, demonstrujących tarcie, mogą fascynować tylko laika, który nie rozumie sedna problemu. W rzeczywistości taka demonstracja nie ma nic wspólnego z tym, co się dzieje w silniku. Materiał, który smaruje na przyrządzie demonstracyjnym, w ogóle w silniku nie musi funkcjonować. Jakim sposobem to w rzeczywistości funkcjonuje? W pierwszym rzędzie musimy sobie uświadomić, iż praktycznie nie istnieje trąca para rolka – deska. Rolka się zawsze toczy po desce i nie obraca się w jednym punkcie względem do deski. To jest absolutny nonsens i coś takiego w silniku nie istnieje. Podczas takiej demonstracji dochodzi do ciśnienia punktowego i każdy olej jest z takiego punktu usunięty. Wystarczy relatywnie niskie ciśnienie i dochodzi do zatarcia ( to demonstrator pokazuje niezdolność oleju do smarowania). Po dodaniu dodatku chlorowego dochodzi pod wpływem wysokiej temperatury w miejscu tarcia do reakcji dodatku i natychmiastowego powstania soli chlorowych, które funkcjonują jako warstwy oddzielającej.Warstwa soli nie jest stała i przez działanie wody w oleju dochodzi na jej zmianę na kwas solny.Zarówno sól chlorowa i kwas są bardzo agresywne i wysoce korozyjne i z tego powodu nie można takich komponentów dodawać do silników.
                Dla potwierdzenia działania takich dodatków powinno przeprowadzić się testy silnikowe, gdzie mierzone są parametry na hamulcu dynamometrycznym i mierzone podstawowe parametry ""..
                znalezione w Internecie ..


                TUTAJ CAŁOSĆ
                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                Komentarz

                • XRS
                  Classic
                  • 2010
                  • 21

                  XRS napisał/a:
                  nie masz się do czego przypiąć jak chodzi o Royala bo to cholernie dobra rzecz
                  PAOLO ESCO napisał/a:
                  nie neguję, że to jest bardzo dobry olej
                  OK . ja pas . na "odTROLowywanie" nie mam chęci . Nie udowadniasz nic - nie wiesz co to jest certyfikat i co to jest norma nawet jak ci napisać - trudno .

                  Nie jestem tu po to aby wam cokolwiek udowadniać - mam to w nosie . mam w nosie polactwo czyli: byle by pojechać i nie przyznac racji bo kumple patrzą... co za dziecinada - jak w podstawówce

                  Byłem userem kosiarki i wiem jak dobrze pracuje Royal w TDI i skrzyni takich aut - dlatego z sympatii do marki pisze na tym forum, ale jak widać się nie da .

                  Pozdrawiam i życzę długich przebiegów...

                  Komentarz

                  • Orbit
                    Rider
                    • 2010
                    • 486

                    XRS - szkoda ze nie sprzedajecie Filtrów Olejowych PR ... są na pewno bardzo dobre , olej z pewnoscia takzę , Lecz aby cos wlac do silnika powinien miec odpowiedznią specyfikacje .. ja dla siebie nie widze niestety nic a szkoda
                    TUTAJ FILTRY
                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                    Komentarz

                    • awaria_maniac
                      Drive
                      • 2010
                      • 43

                      Jak już pisałem wyżej mam zamiar wymienić olej w 1.9 TDI ALH przebiego 150 000 km na Castrol Magnatec 10W40 (aktualnie jeżdżę na Mobilu). Olej zakupiony w Niemczech w 5l bańce. Podobno jest większe prawdopodobieństwo że jak niemiecki to nie będzie trefny (w Polsce tylko 4l bańki i zdarzają się też podróby). Mam w związku z tym pytanie czy polecilibyście Castrola Magnatec (ostatnio naczytałem się sporo negatywnych opinii o tym oleju) czy w ogóle go sobie odpuścić i przejść np. na Motula (jaki konkretnie do 1.9 TDI ALH i wskazanego przebiegu)? A może spróbować - jak sugeruje PAOLO ESCO - Castrol Edge (tylko jaki 10w40 czy może 5w40). Będę wdzięczny za poradę.
                      Octavia I 1.9 TDI ALH 2004

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez awaria_maniac
                        (aktualnie jeżdżę na Mobilu).
                        to dlaczego zmiana na Castrola? Przecież możesz pozostać przy Mobilu...czyba że jesteś nie zadowolony z Mobila. Ja bym zalał ALH Mobilem 5W/50 lub Valvoline MaxLife Synthetic 5W-40 albo Motulem 8100 X-CESS 5w-40
                        jeśli półsyntetyk to np:
                        Mobil Super S 10W-40
                        motul 6100 10W-40 SYNERGIE
                        MOTUL 4100 TURBOLIGHT 10w-40


                        Zamieszczone przez awaria_maniac
                        Castrol Edge (tylko jaki 10w40 czy może 5w40)
                        jeśli już to 5W/40 Edge bo 10W/40 to Magnatec.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • maroko2007
                          Drive
                          • 2010
                          • 68

                          PAOLO ESCO,
                          powiedz mi czy LM jest rozlewany w PL czy tylko importowany z niemiec?

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez maroko2007
                            LM jest rozlewany w PL czy tylko importowany z niemiec?
                            przedstawiciel LIQUI MOLY POLSKA- tylko i wyłącznie importuje gotowe produkty z NIemiec

                            Wszystkie produkty są wytwarzane w Niemczech w dwóch fabrykach: w Saarluis blisko granicy z Francją i w Lehr-Ulm w okolicach Stuttgartu.

                            nie namawiam :P poczytaj jeśli masz ochotę:


                            ew zamiast LM proponuję oleje Valvoline - naprawdę dobra oliwa do TDI.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • maroko2007
                              Drive
                              • 2010
                              • 68

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              ew zamiast LM proponuję oleje Valvoline - naprawdę dobra oliwa do TDI.
                              Juz za pozno oliwa kupiona (LM 4100) mam nadziaje ze bede zadowolony

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Dobry będzie nowy LM TOP TEC 4500 5W-30
                              Specyfikacje:
                              ACEA C1-08
                              FORD WSS-M2C 934-B
                              do silnika z filtrem czastek stalych
                              a ten olej do forda nadaje sie do sinika bez filtrem czastek stalych, czy jest przeznaczony tylko do PDF?

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez maroko2007
                                a ten olej do forda nadaje sie do sinika bez filtrem czastek stalych, czy jest przeznaczony tylko do PDF?
                                nadaje się zarówno do silnika z filtrem jak i bez filtra cząstek stałych ale do Forda to ja bym poszukał dobrego Valvoline np: Durablend FE 5W30 ew MOTUL SPECIFIC FORD 913B SAE 5W-30

                                Specyfikacja Valvoline:
                                API: SJ
                                ACEA: A1/B1/A5
                                FORD: M2C913-A, M2C913-B

                                porównując jakościowo dwa powyższe LM & Valvoline to LM 4500 będzie lepszy (nowocześniejszy) ma C-1



                                C1-08 - trwały i wysokiej jakości olej (zwykle) w klasie ACEA A5/B5 przeznaczony do użycia jako najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF i TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również wysilonych vanach z motorami wysokoprężnymi i benzynowymi wymagającymi środka smarowego z unikalnymi dodatkami zmniejszającymi tarcie, o niskiej lepkości i "low SAPS".
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • maroko2007
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 68

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Valvoline np: Durablend FE 5W30
                                  a ten olej tez jest do PDF? bo tak szczerze mówiąc ten ford to ojca jest i on sam nie wie czy ma filtr czy nie?

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez maroko2007
                                    a ten olej tez jest do PDF?
                                    z tego co widać to jednak TAK

                                    z tańszych ew Carlube TRIPLE R 5W-40 PD DIESEL ma normę FORD M2C-917-A kiedyś jego zalałem do Mondeo MKIII 2,0 Tddi i byłem nawet zadowolony.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • maroko2007
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 68

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      do filtra ma być olej z normami WSS M2C 917A ; WSS M2C 934A lub WSS M2C 934B
                                      czyli lepiej go zalac LM TOP TEC 4500 5W-30 jak sie nie wie czy ma filter?

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez maroko2007
                                        czyli lepiej go zalac LM TOP TEC 4500 5W-30 jak sie nie wie czy ma filter?
                                        tak - nie wskazuje tutaj akurat LM (ogólnie każdy olej który spełnia wyższą normę danego producenta zawiera w sobie jego normy niższe - tak w skrócie).
                                        http://allegro.pl/listing.php/search...8933&country=1 oleje do wyboru i koloru :P generalnie silnik Forda "lubi 5W/30 bardziej niż 5W/40" ew możesz kupić jeśli sam chcesz CASTROL SLX PROF. LONGTEC A5 5W30 - FORD


                                        maroko2007 - [shadow=red:6130dcf452]poprawka[/shadow:6130dcf452] z tego co widzę normy :
                                        WSS-M2C913-C
                                        WSS-M2C913-B
                                        WSS-M2C913-A
                                        są także dopuszczone do silników Forda z filtrem czastek stałych więc masz problem z głowy - nic tylko wybierać i kupić olej który chcesz.

                                        każda z poniższych będzie OK
                                        WSS M2C 913A
                                        WSS M2C 913B
                                        WSS-M2C913C
                                        WSS M2C 917A
                                        WSS M2C 934A
                                        WSS M2C 934B
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • czyzyk64
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 866

                                          Witam
                                          Chcialem sie tylko podzielic wrazeniami z uzytkowania nowego oleju. Zakupiłem polecany olej Fuchs Titan GT1 5W40 505,01 , uprzednio jezdziłem na castrolu Edge 5W40 i szczerze powiem, że przy około przejechanych na nim 10.000 km silnik glosno chodzil , jakby jezdził na wodzie, przejechane mam 118.000km silnik PD w stanie bardzo dobrym Po wymianie , a mam juz przejechane 3.000 km jestem z niego bardzo zadowolony, chodzi naprawde cicho, az przyjemnie posłuchac , odpala sie bez zadnego problemu, naprawde olej godny polecenia, a i cena dobra.W porównaniu do poprzedniego oleju, dla mnie dzień do nocy. Jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi.
                                          Pozdrawiam.

                                          Komentarz

                                          • maroko2007
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 68

                                            Jak trwoga to do PAOLO ESCO, gosc sie naprawde zna na olejach i dziekuje mu za to :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • czyzyk64
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 866

                                              maroko2007, masz racje , super wiedza z przyjemnym czytaniem,

                                              Komentarz

                                              • marcinos
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 7

                                                Niedługo będę zmieniał ojej (I zmiana, wg wskazania kompa, ponoć fabrycznie zalany Castrolem, dolewka Castrol Edge) przymierzam się do zakupu LM - czy do 1,9 TDI BXE z 2010r. powinienem stosować być Top Tec 4100 czy 4200.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  ops: eee...stresujecie mnie z tym LM ale niech Wam będzie.
                                                  Powtórzę się:
                                                  "nie przesadzajmy znów z tym LM to nie jest cudowne lekarstwo a jedynie dobry olej - mimo, że faktycznie całkiem fajnie się sprawuje akurat w VW dieslach to macie jeszcze Fuchsa, Valvoline... także pewne oleje i kilka porządnych sprawdzonych marek".
                                                  Zamieszczone przez marcinos
                                                  czy do 1,9 TDI BXE z 2010r. powinienem stosować być Top Tec 4100 czy 4200.
                                                  Top Tec 4100 - przy stałych przeglądach co 15 tys km (ma normę 505.01)
                                                  Top Tec 4200 - przy zmiennych przeglądach (ew jeśli posiadasz filtr cząstek stałych) łączy w sobie normy od 505.01, przez 506.01, do 507,00) marcinos jesli pierwsza zmiana to napewno masz ustawione QG1 (Serwis o wydłużonym okresie wykonywany według wskazań wskaźnika – opcja QG1)

                                                  Ja bym przeszedł na stałe przeglądy QG0 i lał Top Tec 4100 lub Fuchsa Titan GT1 5W40

                                                  Przy zmiennych przeglądach Valvoline XL III 5W/30 i właśnie ten olej polecam !!!
                                                  Sam zalałem nim silnik w BXE jakieś 3 tygodnie temu :P - też była pierwsza wymiana.

                                                  albo Fuchs'a Titan GT1 Longlife III 5W30 też będziesz bardzo zadowolony !


                                                  ...aha Panowie nie bać się zalać silnik Lotosem Quazar !!! zbiera całkiem pochlebne opinie na różnych forach!!!
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • marcinos
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 7

                                                    Dzięki za info, myślę przejechać jeszcze jeden na zmiennym przeglądzie, prawie minie gwarancja i przejdę na przeglądy co 15 tys.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...