Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
ZYBI68 to symbol płukanki LM ---> ENGINE FLUSH PRO-LINE 2427 http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=19 akurat zarówno Motul jak i Millers i LM produkują płukanki na dobrym poziomie.Zamieszczone przez ZYBI68konkon napisał/a: ważne aby było PRO-LINE 2427 A o co z tym chodziPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Moim zdaniem śmiało możesz lać dobrej klasy płukanki nawet każdorazowo przy wymianie oleju. Ja zabieg ten stosowałem jako lekarstwo do kilku starych "kibli" z dużym przebiegiem i za każdym razem efekt był pozytywny.Zamieszczone przez mylesI jeszcze w kwestii płukanek. Zamierzam użyć LM PRO-LINE 2427. Ale jakiej bym nie użył moje obawy są związane z samym wlewaniem "zimnej" czy też o temp. otoczenia płukanki na rozgrzany wał silnika. Czy jest to w pełni bezpieczne? Czy tak właśnie postępujecie?
No i płukanki do pompowtrysków. Czy i to jest bezpiecznie? Szczególnie przy większych przebiegach.
Co do kwestii sposobu wlewania, gdy robiłem płukankę po raz pierwszy też miałem takie obawy, ale poradziłem sobie w inny sposób. Aplikowałem płukankę do silnika przy pomocy strzykawki 100ml + wężyk około 80cm długości. Takim zestawem zawsze reguluję właściwy poziom oleju poprzez pochwę bagnetu jak również wtryskuję bezpośrednio do miski olejowej płukankę pomijając rozgrzane elementy głowicy.
Patent dobry myślę, że godny polecenia- wszelkie obawy dotyczące różnic temperatur w takim zastosowaniu powinny pęknąć niczym bańka mydlana
.
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Wiem tylko Konkon pisał aby był symbol PRO-LINE 2427 wywnioskowałem, iż LM robi kilka rodzajów a do TDI tylko ten.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragonPatent dobry myślę, że godny polecenia- wszelkie obawy dotyczące różnic temperatur w takim zastosowaniu powinny pęknąć niczym bańka mydlana
browarek za ten pomysł, niedługo go sprawdzę.
nie musi być wyłącznie LM (to nie ideał ale stosunek cena-jakość jest Ok) akurat Motul, Millers też dają radę.Zamieszczone przez ZYBI68aby był symbol PRO-LINE 2427PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, proponuje zrobić listę olejów najbardziej odpowiednich do 1.9 TDI oraz do 2.0 TDI, skończą się nieustanne pytania typu mam taki silnik jaki olej, oczywiście nie wszystkich :lol: takich marek jak LM, Motul, Fuchs rozdzielając PDF. Przykład kolegi Arkadian ''Wiem, że jest ponad 200 stron w temacie ale ja przeczytałem ok. 30 i mam mętlik''Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
o mamoooo dopiero by był rwetest, że coś nie zostało ujęte albo że się nie nadaje ...Zamieszczone przez ZYBI68proponuje zrobić listę olejów najbardziej odpowiednich do 1.9 TDI oraz do 2.0 TDI
Na przykladzie LM TT4100 widac to dziś fajnie...spełnia / nie spełnia ...posiada aprobaty, specyfikacje, dopuszczenia, rekomendacje...co uwzględniać??? :?
No i pytanie zasadnicze co uznac za główny wyznacznik"dobrego oleju" ???
Jedni chwalą Motula, Amsoila , LM, Fuchsa, Valvoline itd...a nawet Lotosa bo nie widzą różnicy - ten sam produkt, rózne opinie pozytywne i negatywne ...nie tak prosto będzie powiedzieć lejcie "TEN OLEJ" ...
To już kolejna propozycja :roll: pomyślę na urlopie ( już kiedyś się do tego zabierałem i mam nazwę razem z zestawieniem..ale wymaga aktualizacji),za kilka dni może coś się podepnie pod temat ale oczywiście trzeba będzie listę aktualizować.
No dobra...znowu sobie robotę chyba dodam, jak bym w pracy miał za mało
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
no własnie niedawno sobie uświadomiłem, że "kiedyś na tej stronie 46 :lol: " jakieś tabelki wklejałem haha a teraz ...mamy 211 stronę :shock:Zamieszczone przez ZYBI68jest ponad 200 stron w temacie
oj tam...to tylko takie porypane hobby, jeszcze się uczę i czytam co nieco w tym temacie na forach polskich (5-6 ciekawych jest ..) i zagranicznych. Dziś kumplowi pokazałem wydrukowaną książkę o budowie chemicznej bazowych olejów silnikowych i ich właściwościach itd... to się popatrzył jak na wariata i spytał co ja z tym będę robił ... no "jadł" oczywiście :losZamieszczone przez szkodalubisz to przecieżPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, praca nie zając a i tak jej nie przerobisz :haha: a wdzięczność kolegów bezcenna
. Jak będzie lista to uderzymy do naszej władzy o podwieszenie
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
na części urlopu ... jeszcze mi 2 tyg zostały :szeroki_usmiechZamieszczone przez Seedprzecież juz byłes na urlopie!!
Biszczu na forum jest dużo naprawdę inteligentnych ludzi, którzy też piszą i wiele ciekawych informacji wnoszą do tego wątku. Nie będę wymieniał ale popatrz kilka stron do tyłu i widać, że koledzy mądrze piszą. Ja jeszcze duuuużo nie wiem w tym temacie i ciągle o czymś nowym czytam i szperam po necie, zresztą by nadążyć za rozwojem technologii to też trzeba się niezle namęczyć bo ciagle coś jest zmieniane i ulepszane itd itd... a Ty nie truj tutaj :P tylko ustal spotkanie OCP w Zielonej Górze - pora już na spota.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68konkon napisał/a:
ważne aby było PRO-LINE 2427
A o co z tym chodziOK, sprostuję. LM ma w ofercie dwie płukanki- powiedzmy umownie małą i dużą tzn. jedna jest "zwykła" ok. 20 zł i druga skuteczniejsza z serii PRO-LINE właśnie o numerze 2427. Koszt drugiej zaledwie 10 zł wyższy więc warto dołożyć. Obie nadają się do wszystkich silników tzn. PB, Diesel, LPG.Zamieszczone przez ZYBI68LM robi kilka rodzajów a do TDI tylko ten
Stosowałem zarówno małą, Pro-line jak i Motula (50 zł) dlatego je poleciłem
Dodam że również Motula lałem 3x pod rząd, aktualnie 2 razy LM "mała" i "duża" do TDI VP, OPEL DTI, BMW 520D (tu także zaaplikowałem testowo Ceratec od LM).
mała: http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=13
duża: http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=19
właśnie zauważyłem nowość do DSG: http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=28
Co do listy polecanych olejów- dodałbym chociażby Fuchsa, ale Lotosa czy Castrola także z zastrzeżeniami np. o tym że na gwarancji może być problem za sprawą aprobaty czy np. po 10 tys. km olej znacząco słabnie, X-Clean to następca Specifica, dobra jakość w dobrej cenie, LL tylko dla aut w których nie gasi się silnika :lol: , do agresywnej jazdy ale w zimę lipa, duży pobór oleju, coś o temp. oleju itp. Napewno rozwieje to większą część wątpliwości.
Oczywiście redaktor naczelny PAOLO ESCO :diabelski_usmiech
Lista najlepiej podwieszona na pierwszą stronę
Komentarz
-
-
jako że dziś pogoda jest do du*y i albo leje albo mega leje to odpuściłem sobie babranie w bagażniku i przewaliłem chate do góry nogami w poszukiwaniu Karty Pojazdu - o dziwo poszukiwania zakończyły się owocnieZamieszczone przez SeedPo poznaniu symbolu silnika dowiesz sie czy masz VP czy PD
. Dzięki czemu udało mi się udało ustalić jaki w końcu mam silnik w żabie - AGR - od razu też zaktualizowałem swój profil. OK.
Jako że nie lubię trollować to odszukałem tabelę, o które pisał Paolo Esco, znalazłem silnik z oznaczeniem AGR w tabeli z Pompą Wtryskową (VP), tyle że oznaczenie przy tym było, iż silnik jest 90 KM, a ja mam 110KM. To chyba już szczegół? Liczą się symbole? prawda?
Więc jeśli dobrze kumam bazę to odpowiedni będzie olej o parametrach 505.00, 505.01, 506.00 i 506.01
Paolo polecał ten olej do Vp - Motul 8100 X-cess 5W40, a może jakiś inny?
który z kolegów sprzedaje olej, bo gdzieś wyczytałem na forum, że mamy takiego kolegę? no i te płukanki to kupić od kolegi (o ile sprzedaje) czy alledrogo bądź Orlen - ale tam chyba takich produktów firmy Motula czy LM to nie widziałem.
Z chęcią zrobił bym już płukankę i zmienił olej, tylko niech w końcu przestanie lać.
Pozdrawiam
ZorN
Komentarz
-
-
(ale odnosnie normy oleju to nie ma znaczenia ma być VW 505.00) a ja brałem stąd :wink: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=238 a może masz AHF? albo silnik po programie?Zamieszczone przez ZorNznalazłem silnik z oznaczeniem AGR w tabeli z Pompą Wtryskową (VP), tyle że oznaczenie przy tym było, iż silnik jest 90 KM, a ja mam 110KM.a jest sens szukać ... skoro nic lepszego teoretycznie w tej cenie nie znajdziesz ...droższy nie zawsze znaczy najlepszy - masz dobry, sprawdzony, w dobrej cenie... ten silnik więcej nie potrzebuje.Zamieszczone przez ZorNMotul 8100 X-cess 5W40, a może jakiś inny?
:arrow: na stronie 208 masz podane linki do forumowych sprzedawców
nooo też słyszałem ..podobno gdzieś tacy istnieją ... :jump:Zamieszczone przez ZorNgdzieś wyczytałem na forum, że mamy takiego kolegę?
maska w górę i będziesz miał gratissss :hmmZamieszczone przez ZorNZ chęcią zrobił bym już płukankę i zmienił olej, tylko niech w końcu przestanie lać.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jak masz AGR- to seryjnie ma 90KM. Nie spotkałem AGR'a o wyższej mocy seryjnej niż 90KM.Zamieszczone przez ZorNJako że nie lubię trollować to odszukałem tabelę, o które pisał Paolo Esco, znalazłem silnik z oznaczeniem AGR w tabeli z Pompą Wtryskową (VP), tyle że oznaczenie przy tym było, iż silnik jest 90 KM, a ja mam 110KM. To chyba już szczegół? Liczą się symbole? prawda?
Jeżeli w dowodzie masz więcej- to jest to przyjemny błąd ;-).
A nawet jeżeli nie jest to AGR, tylko ASV, lub AHF (110KM) to norma dla olejów i tak się nie zmienia bo silnik jest na VP- czyli na pompie wtryskowej.
Norme olejową masz dokładnie taką samą jak ja.
Ja jeździłem na Castrolu, Mobilu, Motulu, i obecnie LM. Polecam Ci Liqui-Moly Diesel Synthoil 5W40- olej wielosezonowy w pełni syntetyczny na bazie PAO mający najwyższe parametry fizyko-chemiczne (mało który olej parametrami może zbliżyć się do niego).
"Będziesz Pan Zadowolony
". I nie ma co szukać więcej.
Na okres jesienno-zimowy jak temperatura spada poniżej 20st.C. zmieniam okresowo na LM Synthoil Energy 0W40. Mój samochód robi rocznie ok 20-30kkm więc jestem w tej wygodnej sytuacji iż mogę zmieniać oleje zgodnie ze zbliżającym się okresem lato-zima.
Każdą wymianę poprzedzam płukanką LM.
Nie pytaj, nie szukaj, tylko lej..."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Wydaje mi sie, ze Paolo ma racje zalecajac Motul X-cess do VP. Idealny stosunek cena/jakość. Liqui-Moly Diesel Synthoil 5W40 - kosztuje prawie 2x więcej, a parametrami aż tak bardzo nie przewyzsza X-Cessa...Zamieszczone przez haragonJa jeździłem na Castrolu, Mobilu, Motulu, i obecnie LM. Polecam Ci Liqui-Moly Diesel Synthoil 5W40- olej wielosezonowy w pełni syntetyczny na bazie PAO mający najwyższe parametry fizyko-chemiczne (mało który olej parametrami może zbliżyć się do niego).Zamieszczone przez ZorNJako że nie lubię trollować to odszukałem tabelę, o które pisał Paolo Esco, znalazłem silnik z oznaczeniem AGR w tabeli z Pompą Wtryskową (VP), tyle że oznaczenie przy tym było, iż silnik jest 90 KM, a ja mam 110KM. To chyba już szczegół? Liczą się symbole? prawda?
"Będziesz Pan Zadowolony
". I nie ma co szukać więcej.
Na okres jesienno-zimowy jak temperatura spada poniżej 20st.C. zmieniam okresowo na LM Synthoil Energy 0W40. Mój samochód robi rocznie ok 20-30kkm więc jestem w tej wygodnej sytuacji iż mogę zmieniać oleje zgodnie ze zbliżającym się okresem lato-zima.
Każdą wymianę poprzedzam płukanką LM.
Nie pytaj, nie szukaj, tylko lej...
Komentarz
-
-
Panowie ślicznie dziękuję za informacje i pomoc, ale nie daje mi to spokoju. Odemknąłem maskę, zdjąłem pokrywę, polookałem i znalazłem na jakimś plastiku symbol AGR(coś tam). Jednak zadzwonię do serwisu i zbadam sprawę jakim cudem w dowodzie i karcie pojazdu jest 2 razy czeski błąd?Jak masz AGR- to seryjnie ma 90KM. Nie spotkałem AGR'a o wyższej mocy seryjnej niż 90KM.
Jeżeli w dowodzie masz więcej- to jest to przyjemny błąd ;-).
Nie wiem czy jest sens robić dwie sezonowe zmiany w roku (jesień/zima oraz wiosna/lato) gdy ja w porywach robię rocznie 6kkm. Teraz gdy kobitka skończyła studia, a więc skończyło się co 2-tygodniowe dojeżdżanie do uczelni, to chyba nie przekroczę 4kkm.
ZorN napisał/a:
Z chęcią zrobił bym już płukankę i zmienił olej, tylko niech w końcu przestanie lać.he he .... dowcipniśPAOLO ESCO napisał/a:
maska w górę i będziesz miał gratissss :hmm
Pozdrawiam
Zorn
PS. dzwoniłem do serwisu, gość potwierdził, że jest to silnik AGR - 90KM
Pozdro
ZorN
Komentarz
-
-
SeedZamieszczone przez SeedWydaje mi sie, ze Paolo ma racje zalecajac Motul X-cess do VP. Idealny stosunek cena/jakość. Liqui-Moly Diesel Synthoil 5W40 - kosztuje prawie 2x więcej, a parametrami aż tak bardzo nie przewyzsza X-Cessa...
Biorąc pod uwagę fakt, że jeździ się 4-6kkm rocznie (bardzo mało, jak sądzę tylko po mieście, gdzie często silnik nie osiąga nominalnej temperatury pracy- patrz inaczej najgorsze warunki eksploatacyjne) dobrze by było zastanowić się nad wyborem oleju.
Znacząca część zużycia silnika przypada na rozruch zimnej, bądź niedogrzanej jednostki napędowej- pierwsze sekundy pracy, oraz ilość takich rozruchów.
Biorąc pod uwagę takie warunki eksploatacyjne, jak również parametry olejów ja zdecydowałbym się na wybór oleju LM. Ok~ 50zł/rok więcej a różnice jednak są odczuwalne (im zimniej tym bardziej odczuwalne) wszak zrobiłem na Motulu 3 wymiany, czyli jakieś 45kkm więc mogę już coś na ten temat napisać ;-).
W papierologii też są różnice jak będę miał chwilę to wkleję dla porównania.
Kolega sam oczywiście wybierze, ja tylko sugeruję, no bo przecież każdy może mieć własne zdanie
.
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
konkon, Dzięki a co do aprobaty na gwarancji nie ma problemu jeżeli chodzi o Lotos oczywiście trzeba wybrać odpowiedni olej do danego motorku :wink:Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Witam,
Super wątek
Pacjent to 1.9 BKC
PRZEBIEG 120kkm
Do 110kkm lany olej LL(poprzedni właściciel mało jeździł jednak był to olej LL)!!
Teraz mam zalany Castrol Edge 5W40, wymiany będę robił co 15kkm
Teraz pytanie do znawców:
Chcę coś z Motula albo LM
Moje wymagania co do oleju to silnik ma pracować cicho,a zarazem chce go wyczyścić. Poprzedni właściciel nie dbał o olej kompletnie. Wymiany robił raz na 2 lata.
Po Motulu lub LM zastosuje dopiero płukankę.
Dzięki
Komentarz
-
-
Panowie - tak teraz mnie oświeciło, gdy w końcu ustaliłem jaki mam ten silnik w Szkodniku AGR (90KM), a nie jak sądziłem AHF czy ASV (110KM). Otóż wczoraj po robocie leciałem do sklepu po filtry (powietrza, kabinowy, paliwa i olejowy) i je kupiłem. Sprzedawca zapytał mnie o moc silnika i podałem mu 110KM, a teraz okazuje się, że jednak mam 90KM. W związku z tym pytanko, czy te filtry będą pasować do wersji 90 konnej?
Kabinowy już założyłem, bo to poszło najszybciej zrobić w przerwach pomiędzy ulewami. Bardziej martwi mnie czy filtry oleju i paliwa będą pasować. Jak nie, to kicha i lecę wymienić.
dzięki za info
Pozdr
ZorN
Komentarz
-

Komentarz