Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzida
    RS
    • 2006
    • 2253

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    ok każdy może mieć własne zdanie ale myślę że w tak oficjalnym dokumencie wskazującym oleje, które posiadają specyfikacje 505.01 VW nie umiesciłby zapisu gdyby ten olej nie spełniał danej normy tak więc nic się "pompkom" nie stanie stosując ten olej. Lubro Moly/Liqui Moly (sprzedawany pod marką Techparts) to oficjalny partner VW w USA i Meksyku
    ja też myślę że pompkom się nic nie stanie, ale dupochronu już nie ma. :wink: Więc lejesz na własne ryzyko. Bo jak się stanie, to tylko dać na mszę. . .

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez ZYBI68
      konkon napisał/a: ważne aby było PRO-LINE 2427 A o co z tym chodzi
      ZYBI68 to symbol płukanki LM ---> ENGINE FLUSH PRO-LINE 2427 http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=19 akurat zarówno Motul jak i Millers i LM produkują płukanki na dobrym poziomie.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • haragon
        Rider
        • 2008
        • 310

        Zamieszczone przez myles
        I jeszcze w kwestii płukanek. Zamierzam użyć LM PRO-LINE 2427. Ale jakiej bym nie użył moje obawy są związane z samym wlewaniem "zimnej" czy też o temp. otoczenia płukanki na rozgrzany wał silnika. Czy jest to w pełni bezpieczne? Czy tak właśnie postępujecie?

        No i płukanki do pompowtrysków. Czy i to jest bezpiecznie? Szczególnie przy większych przebiegach.
        Moim zdaniem śmiało możesz lać dobrej klasy płukanki nawet każdorazowo przy wymianie oleju. Ja zabieg ten stosowałem jako lekarstwo do kilku starych "kibli" z dużym przebiegiem i za każdym razem efekt był pozytywny.
        Co do kwestii sposobu wlewania, gdy robiłem płukankę po raz pierwszy też miałem takie obawy, ale poradziłem sobie w inny sposób. Aplikowałem płukankę do silnika przy pomocy strzykawki 100ml + wężyk około 80cm długości. Takim zestawem zawsze reguluję właściwy poziom oleju poprzez pochwę bagnetu jak również wtryskuję bezpośrednio do miski olejowej płukankę pomijając rozgrzane elementy głowicy.
        Patent dobry myślę, że godny polecenia- wszelkie obawy dotyczące różnic temperatur w takim zastosowaniu powinny pęknąć niczym bańka mydlana .
        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
        >>Software - rogalotti<<

        Komentarz

        • ZYBI68
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 697
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          PAOLO ESCO, Wiem tylko Konkon pisał aby był symbol PRO-LINE 2427 wywnioskowałem, iż LM robi kilka rodzajów a do TDI tylko ten.
          Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez haragon
            Patent dobry myślę, że godny polecenia- wszelkie obawy dotyczące różnic temperatur w takim zastosowaniu powinny pęknąć niczym bańka mydlana
            browarek za ten pomysł, niedługo go sprawdzę.

            Zamieszczone przez ZYBI68
            aby był symbol PRO-LINE 2427
            nie musi być wyłącznie LM (to nie ideał ale stosunek cena-jakość jest Ok) akurat Motul, Millers też dają radę.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • ZYBI68
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 697
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              PAOLO ESCO, proponuje zrobić listę olejów najbardziej odpowiednich do 1.9 TDI oraz do 2.0 TDI, skończą się nieustanne pytania typu mam taki silnik jaki olej, oczywiście nie wszystkich :lol: takich marek jak LM, Motul, Fuchs rozdzielając PDF. Przykład kolegi Arkadian ''Wiem, że jest ponad 200 stron w temacie ale ja przeczytałem ok. 30 i mam mętlik''
              Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez ZYBI68
                proponuje zrobić listę olejów najbardziej odpowiednich do 1.9 TDI oraz do 2.0 TDI
                o mamoooo dopiero by był rwetest, że coś nie zostało ujęte albo że się nie nadaje ... Na przykladzie LM TT4100 widac to dziś fajnie...spełnia / nie spełnia ...posiada aprobaty, specyfikacje, dopuszczenia, rekomendacje...co uwzględniać??? :?
                No i pytanie zasadnicze co uznac za główny wyznacznik"dobrego oleju" ???
                Jedni chwalą Motula, Amsoila , LM, Fuchsa, Valvoline itd...a nawet Lotosa bo nie widzą różnicy - ten sam produkt, rózne opinie pozytywne i negatywne ...nie tak prosto będzie powiedzieć lejcie "TEN OLEJ" ...
                To już kolejna propozycja :roll: pomyślę na urlopie ( już kiedyś się do tego zabierałem i mam nazwę razem z zestawieniem..ale wymaga aktualizacji),za kilka dni może coś się podepnie pod temat ale oczywiście trzeba będzie listę aktualizować.

                No dobra...znowu sobie robotę chyba dodam, jak bym w pracy miał za mało
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  No dobra...znowu sobie robotę chyba dodam jak bym w pracy miał za mało
                  oj, lubisz to przecież
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez ZYBI68
                    jest ponad 200 stron w temacie
                    no własnie niedawno sobie uświadomiłem, że "kiedyś na tej stronie 46 :lol: " jakieś tabelki wklejałem haha a teraz ...mamy 211 stronę :shock:

                    Zamieszczone przez szkoda
                    lubisz to przecież
                    oj tam...to tylko takie porypane hobby, jeszcze się uczę i czytam co nieco w tym temacie na forach polskich (5-6 ciekawych jest ..) i zagranicznych. Dziś kumplowi pokazałem wydrukowaną książkę o budowie chemicznej bazowych olejów silnikowych i ich właściwościach itd... to się popatrzył jak na wariata i spytał co ja z tym będę robił ... no "jadł" oczywiście :los
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • ZYBI68
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 697
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      PAOLO ESCO, praca nie zając a i tak jej nie przerobisz :haha: a wdzięczność kolegów bezcenna . Jak będzie lista to uderzymy do naszej władzy o podwieszenie
                      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        pomyślę na urlopie
                        przecież juz byłes na urlopie!!

                        A tabelka podwieszona na górze strony przydalaby sie bez dwóch zdan. 3 najlepsze oleje LM, Motul, Millers i moze Amsoil. Nikt inny niech sie za to nie zabiera oprocz Paolo.
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • Biszczu
                          RS
                          • 2011
                          • 5567

                          PAOLO ESCO, olejowy guru :diabelski_usmiech
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Seed
                            przecież juz byłes na urlopie!!
                            na części urlopu ... jeszcze mi 2 tyg zostały :szeroki_usmiech
                            Biszczu na forum jest dużo naprawdę inteligentnych ludzi, którzy też piszą i wiele ciekawych informacji wnoszą do tego wątku. Nie będę wymieniał ale popatrz kilka stron do tyłu i widać, że koledzy mądrze piszą. Ja jeszcze duuuużo nie wiem w tym temacie i ciągle o czymś nowym czytam i szperam po necie, zresztą by nadążyć za rozwojem technologii to też trzeba się niezle namęczyć bo ciagle coś jest zmieniane i ulepszane itd itd... a Ty nie truj tutaj :P tylko ustal spotkanie OCP w Zielonej Górze - pora już na spota.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              Zamieszczone przez ZYBI68
                              konkon napisał/a:
                              ważne aby było PRO-LINE 2427
                              A o co z tym chodzi
                              Zamieszczone przez ZYBI68
                              LM robi kilka rodzajów a do TDI tylko ten
                              OK, sprostuję. LM ma w ofercie dwie płukanki- powiedzmy umownie małą i dużą tzn. jedna jest "zwykła" ok. 20 zł i druga skuteczniejsza z serii PRO-LINE właśnie o numerze 2427. Koszt drugiej zaledwie 10 zł wyższy więc warto dołożyć. Obie nadają się do wszystkich silników tzn. PB, Diesel, LPG.
                              Stosowałem zarówno małą, Pro-line jak i Motula (50 zł) dlatego je poleciłem
                              Dodam że również Motula lałem 3x pod rząd, aktualnie 2 razy LM "mała" i "duża" do TDI VP, OPEL DTI, BMW 520D (tu także zaaplikowałem testowo Ceratec od LM).
                              mała: http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=13
                              duża: http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=19
                              właśnie zauważyłem nowość do DSG: http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=28

                              Co do listy polecanych olejów- dodałbym chociażby Fuchsa, ale Lotosa czy Castrola także z zastrzeżeniami np. o tym że na gwarancji może być problem za sprawą aprobaty czy np. po 10 tys. km olej znacząco słabnie, X-Clean to następca Specifica, dobra jakość w dobrej cenie, LL tylko dla aut w których nie gasi się silnika :lol: , do agresywnej jazdy ale w zimę lipa, duży pobór oleju, coś o temp. oleju itp. Napewno rozwieje to większą część wątpliwości.
                              Oczywiście redaktor naczelny PAOLO ESCO :diabelski_usmiech
                              Lista najlepiej podwieszona na pierwszą stronę
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • ZorN
                                Classic
                                • 2010
                                • 24

                                Zamieszczone przez Seed
                                Po poznaniu symbolu silnika dowiesz sie czy masz VP czy PD
                                jako że dziś pogoda jest do du*y i albo leje albo mega leje to odpuściłem sobie babranie w bagażniku i przewaliłem chate do góry nogami w poszukiwaniu Karty Pojazdu - o dziwo poszukiwania zakończyły się owocnie . Dzięki czemu udało mi się udało ustalić jaki w końcu mam silnik w żabie - AGR - od razu też zaktualizowałem swój profil. OK.
                                Jako że nie lubię trollować to odszukałem tabelę, o które pisał Paolo Esco, znalazłem silnik z oznaczeniem AGR w tabeli z Pompą Wtryskową (VP), tyle że oznaczenie przy tym było, iż silnik jest 90 KM, a ja mam 110KM. To chyba już szczegół? Liczą się symbole? prawda?
                                Więc jeśli dobrze kumam bazę to odpowiedni będzie olej o parametrach 505.00, 505.01, 506.00 i 506.01
                                Paolo polecał ten olej do Vp - Motul 8100 X-cess 5W40, a może jakiś inny?
                                który z kolegów sprzedaje olej, bo gdzieś wyczytałem na forum, że mamy takiego kolegę? no i te płukanki to kupić od kolegi (o ile sprzedaje) czy alledrogo bądź Orlen - ale tam chyba takich produktów firmy Motula czy LM to nie widziałem.

                                Z chęcią zrobił bym już płukankę i zmienił olej, tylko niech w końcu przestanie lać.

                                Pozdrawiam
                                ZorN

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez ZorN
                                  znalazłem silnik z oznaczeniem AGR w tabeli z Pompą Wtryskową (VP), tyle że oznaczenie przy tym było, iż silnik jest 90 KM, a ja mam 110KM.
                                  (ale odnosnie normy oleju to nie ma znaczenia ma być VW 505.00) a ja brałem stąd :wink: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=238 a może masz AHF? albo silnik po programie?
                                  Zamieszczone przez ZorN
                                  Motul 8100 X-cess 5W40, a może jakiś inny?
                                  a jest sens szukać ... skoro nic lepszego teoretycznie w tej cenie nie znajdziesz ...droższy nie zawsze znaczy najlepszy - masz dobry, sprawdzony, w dobrej cenie... ten silnik więcej nie potrzebuje.

                                  :arrow: na stronie 208 masz podane linki do forumowych sprzedawców

                                  Zamieszczone przez ZorN
                                  gdzieś wyczytałem na forum, że mamy takiego kolegę?
                                  nooo też słyszałem ..podobno gdzieś tacy istnieją ... :jump:








                                  Zamieszczone przez ZorN
                                  Z chęcią zrobił bym już płukankę i zmienił olej, tylko niech w końcu przestanie lać.
                                  maska w górę i będziesz miał gratissss :hmm
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • haragon
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 310

                                    Zamieszczone przez ZorN
                                    Jako że nie lubię trollować to odszukałem tabelę, o które pisał Paolo Esco, znalazłem silnik z oznaczeniem AGR w tabeli z Pompą Wtryskową (VP), tyle że oznaczenie przy tym było, iż silnik jest 90 KM, a ja mam 110KM. To chyba już szczegół? Liczą się symbole? prawda?
                                    Jak masz AGR- to seryjnie ma 90KM. Nie spotkałem AGR'a o wyższej mocy seryjnej niż 90KM.
                                    Jeżeli w dowodzie masz więcej- to jest to przyjemny błąd ;-).
                                    A nawet jeżeli nie jest to AGR, tylko ASV, lub AHF (110KM) to norma dla olejów i tak się nie zmienia bo silnik jest na VP- czyli na pompie wtryskowej.
                                    Norme olejową masz dokładnie taką samą jak ja.
                                    Ja jeździłem na Castrolu, Mobilu, Motulu, i obecnie LM. Polecam Ci Liqui-Moly Diesel Synthoil 5W40- olej wielosezonowy w pełni syntetyczny na bazie PAO mający najwyższe parametry fizyko-chemiczne (mało który olej parametrami może zbliżyć się do niego).
                                    "Będziesz Pan Zadowolony ". I nie ma co szukać więcej.
                                    Na okres jesienno-zimowy jak temperatura spada poniżej 20st.C. zmieniam okresowo na LM Synthoil Energy 0W40. Mój samochód robi rocznie ok 20-30kkm więc jestem w tej wygodnej sytuacji iż mogę zmieniać oleje zgodnie ze zbliżającym się okresem lato-zima.
                                    Każdą wymianę poprzedzam płukanką LM.
                                    Nie pytaj, nie szukaj, tylko lej...
                                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                    >>Software - rogalotti<<

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Zamieszczone przez haragon
                                      Zamieszczone przez ZorN
                                      Jako że nie lubię trollować to odszukałem tabelę, o które pisał Paolo Esco, znalazłem silnik z oznaczeniem AGR w tabeli z Pompą Wtryskową (VP), tyle że oznaczenie przy tym było, iż silnik jest 90 KM, a ja mam 110KM. To chyba już szczegół? Liczą się symbole? prawda?
                                      Ja jeździłem na Castrolu, Mobilu, Motulu, i obecnie LM. Polecam Ci Liqui-Moly Diesel Synthoil 5W40- olej wielosezonowy w pełni syntetyczny na bazie PAO mający najwyższe parametry fizyko-chemiczne (mało który olej parametrami może zbliżyć się do niego).
                                      "Będziesz Pan Zadowolony ". I nie ma co szukać więcej.
                                      Na okres jesienno-zimowy jak temperatura spada poniżej 20st.C. zmieniam okresowo na LM Synthoil Energy 0W40. Mój samochód robi rocznie ok 20-30kkm więc jestem w tej wygodnej sytuacji iż mogę zmieniać oleje zgodnie ze zbliżającym się okresem lato-zima.
                                      Każdą wymianę poprzedzam płukanką LM.
                                      Nie pytaj, nie szukaj, tylko lej...
                                      Wydaje mi sie, ze Paolo ma racje zalecajac Motul X-cess do VP. Idealny stosunek cena/jakość. Liqui-Moly Diesel Synthoil 5W40 - kosztuje prawie 2x więcej, a parametrami aż tak bardzo nie przewyzsza X-Cessa...
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • ZorN
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 24

                                        Jak masz AGR- to seryjnie ma 90KM. Nie spotkałem AGR'a o wyższej mocy seryjnej niż 90KM.
                                        Jeżeli w dowodzie masz więcej- to jest to przyjemny błąd ;-).
                                        Panowie ślicznie dziękuję za informacje i pomoc, ale nie daje mi to spokoju. Odemknąłem maskę, zdjąłem pokrywę, polookałem i znalazłem na jakimś plastiku symbol AGR(coś tam). Jednak zadzwonię do serwisu i zbadam sprawę jakim cudem w dowodzie i karcie pojazdu jest 2 razy czeski błąd?

                                        Nie wiem czy jest sens robić dwie sezonowe zmiany w roku (jesień/zima oraz wiosna/lato) gdy ja w porywach robię rocznie 6kkm. Teraz gdy kobitka skończyła studia, a więc skończyło się co 2-tygodniowe dojeżdżanie do uczelni, to chyba nie przekroczę 4kkm.

                                        ZorN napisał/a:
                                        Z chęcią zrobił bym już płukankę i zmienił olej, tylko niech w końcu przestanie lać.
                                        PAOLO ESCO napisał/a:
                                        maska w górę i będziesz miał gratissss :hmm
                                        he he .... dowcipniś

                                        Pozdrawiam
                                        Zorn

                                        PS. dzwoniłem do serwisu, gość potwierdził, że jest to silnik AGR - 90KM

                                        Pozdro
                                        ZorN

                                        Komentarz

                                        • haragon
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 310

                                          Zamieszczone przez Seed
                                          Wydaje mi sie, ze Paolo ma racje zalecajac Motul X-cess do VP. Idealny stosunek cena/jakość. Liqui-Moly Diesel Synthoil 5W40 - kosztuje prawie 2x więcej, a parametrami aż tak bardzo nie przewyzsza X-Cessa...
                                          Seed
                                          Biorąc pod uwagę fakt, że jeździ się 4-6kkm rocznie (bardzo mało, jak sądzę tylko po mieście, gdzie często silnik nie osiąga nominalnej temperatury pracy- patrz inaczej najgorsze warunki eksploatacyjne) dobrze by było zastanowić się nad wyborem oleju.
                                          Znacząca część zużycia silnika przypada na rozruch zimnej, bądź niedogrzanej jednostki napędowej- pierwsze sekundy pracy, oraz ilość takich rozruchów.
                                          Biorąc pod uwagę takie warunki eksploatacyjne, jak również parametry olejów ja zdecydowałbym się na wybór oleju LM. Ok~ 50zł/rok więcej a różnice jednak są odczuwalne (im zimniej tym bardziej odczuwalne) wszak zrobiłem na Motulu 3 wymiany, czyli jakieś 45kkm więc mogę już coś na ten temat napisać ;-).
                                          W papierologii też są różnice jak będę miał chwilę to wkleję dla porównania.
                                          Kolega sam oczywiście wybierze, ja tylko sugeruję, no bo przecież każdy może mieć własne zdanie .
                                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                          >>Software - rogalotti<<

                                          Komentarz

                                          • ZYBI68
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 697
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            konkon, Dzięki a co do aprobaty na gwarancji nie ma problemu jeżeli chodzi o Lotos oczywiście trzeba wybrać odpowiedni olej do danego motorku :wink:
                                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                            Komentarz

                                            • gregk
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 36

                                              Witam,
                                              Super wątek

                                              Pacjent to 1.9 BKC
                                              PRZEBIEG 120kkm

                                              Do 110kkm lany olej LL(poprzedni właściciel mało jeździł jednak był to olej LL)!!
                                              Teraz mam zalany Castrol Edge 5W40, wymiany będę robił co 15kkm

                                              Teraz pytanie do znawców:

                                              Chcę coś z Motula albo LM

                                              Moje wymagania co do oleju to silnik ma pracować cicho,a zarazem chce go wyczyścić. Poprzedni właściciel nie dbał o olej kompletnie. Wymiany robił raz na 2 lata.
                                              Po Motulu lub LM zastosuje dopiero płukankę.
                                              Dzięki

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez gregk
                                                Po Motulu lub LM zastosuje dopiero płukankę.
                                                to kup olej Motula - ma wyższy TBN i ładnie płucze silnik.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • gregk
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 36

                                                  Czyli MOTUL SPECIFIC 5W40 bedzie OK?

                                                  Komentarz

                                                  • ZorN
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 24

                                                    Panowie - tak teraz mnie oświeciło, gdy w końcu ustaliłem jaki mam ten silnik w Szkodniku AGR (90KM), a nie jak sądziłem AHF czy ASV (110KM). Otóż wczoraj po robocie leciałem do sklepu po filtry (powietrza, kabinowy, paliwa i olejowy) i je kupiłem. Sprzedawca zapytał mnie o moc silnika i podałem mu 110KM, a teraz okazuje się, że jednak mam 90KM. W związku z tym pytanko, czy te filtry będą pasować do wersji 90 konnej?

                                                    Kabinowy już założyłem, bo to poszło najszybciej zrobić w przerwach pomiędzy ulewami. Bardziej martwi mnie czy filtry oleju i paliwa będą pasować. Jak nie, to kicha i lecę wymienić.

                                                    dzięki za info
                                                    Pozdr
                                                    ZorN

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...