Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez szames
    W salonie powiedziano mi, że wymiana oleju jest co 30000km
    Możliwe ale nie kazdy ollej to wytrzyma i nie dla każdego auta.
    Bardziej cykl w ruchu ciągłym przy mieszanym kiedy wiekszość odcinków pokonuje się w ruchu stop & go czyli no. 5-20km to 10-15000km to max.
    Można zweryfikowac czy dany olej zdjae egzamin po 15-25000km ale trzeba to zbadać w laboratorium a takie rekomendacje na przysłowiową "pałę" to świadczy tylko o podejsciu do klienta i jego troski o samochód.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • bzyq_74
      RS
      • 2008
      • 3467
      • Volkswagen
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
      • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

      Zamieszczone przez szames
      Szukam czegoś na temat częstotliwości wymiany oleju, ale nie bardzo mogę znaleźć, może źle szukam. Sorki, ale jestem tu nowy, więc zapytam, może w pysk nie dostanę . Od miesiąca mam 4-letnią Octavię II 1,9TDI 105KM. W salonie powiedziano mi, że wymiana oleju jest co 30000km, poza tym mam się nie martwić, bo to mi wyskoczy na komputerze. Czy to możliwe taka ilość km??? To mój pierwszy diesel, w benzyniakach wymieniałem najwyżej co 15000.
      Jak zastosujesz Longlife to wymieniaj max co 20kkm, a zwykły to max 12-15kkm.
      Ponad w/w przebiegi olej już nie trzyma parametrów i nadaje się tylko do moczenia sztachet od płotu.
      MARCIN
      Mój szkodnik

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Zamieszczone przez bzyq_74
        Ponad w/w przebiegi olej już nie trzyma parametrów i nadaje się tylko do moczenia sztachet od płotu.
        Wszystko zależy od :

        - oleju
        - sposobu eksploatacji
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • haragon
          Rider
          • 2008
          • 310

          Moim zdaniem z przebiegami nie ma co przeginać. Chcesz cieszyć się długo dobrą motorownią to wymieniaj max co 15kkm. Jak przeczytasz od dechy do dechy ten cały wątek to sam dojdziesz do takich konkluzji
          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
          >>Software - rogalotti<<

          Komentarz

          • beaviso
            Elegance
            • 2010
            • 767
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Podpowiem tylko tyle, że w 2 identycznych O2 (BXE) ustawionych na zmienne okresy przeglądów (QG1) przebieg między wymianami oleju może być różny - ja jeździłem 26 kkm do zmiany (sporo tras), a kumpel - tylko 15 kkm, gdy go "kontrolka" wezwała, z tym że kolega jeździł praktycznie tylko po mieście i to na krótkich odcinkach start-stop.

            M.
            666 4U

            Komentarz

            • haragon
              Rider
              • 2008
              • 310

              Zamieszczone przez beaviso
              Podpowiem tylko tyle, że w 2 identycznych O2 (BXE) ustawionych na zmienne okresy przeglądów (QG1) przebieg między wymianami oleju może być różny - ja jeździłem 26 kkm do zmiany (sporo tras), a kumpel - tylko 15 kkm, gdy go "kontrolka" wezwała, z tym że kolega jeździł praktycznie tylko po mieście i to na krótkich odcinkach start-stop.

              M.
              Taki objaw jest spowodowany oczujnikowaną miską olejową. Parametry oleju są sprawdzane i jeżeli oliwa kwalifikuje się do wymiany przed deklarowanym przebiegiem, czujnik informuje o konieczności wymiany oleju. Biorąc pod uwagę fakt iż olej traci swoje właściwości i parametry fizykochemiczne wraz z wielkością przejechanych kilometrów należy trzymać się zasady im częściej zmieniasz tym lepiej (oczywiście nie wpadajmy w paranoje co 10-15kkm w zupełności wystarczy- dystans ten jest uzależniony od jakości oleju, trybu eksploatacji i jego intensywności).
              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
              >>Software - rogalotti<<

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Ta kontrolka to nic innego jak ilość obrotów wału, ilość zimnych rozruchów i uśredniona ilość wyliczana na podstawie tych danych przez kompa, żadna filozofia.
                Więcej tras dłuższych odcinków kontrola zapali sie później, wiecej zimnych rozruchów i krótkie odcinki zapali się szybciej.
                Nie ma zadnego czunika który bada lepkośc oleju, podobnie jest w Hondzie.
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • haragon
                  Rider
                  • 2008
                  • 310

                  Zamieszczone przez Pidziek
                  Ta kontrolka to nic innego jak ilość obrotów wału, ilość zimnych rozruchów i uśredniona ilość wyliczana na podstawie tych danych przez kompa, żadna filozofia.
                  Więcej tras dłuższych odcinków kontrola zapali sie później, wiecej zimnych rozruchów i krótkie odcinki zapali się szybciej.
                  Nie ma zadnego czunika który bada lepkośc oleju, podobnie jest w Hondzie.
                  Nie napisałem, że czujnik ten mierzy i analizuje własności fizyko-chemiczne oliwy!!! (nie wiem czy coś takiego w ogóle ktokolwiek wymyślił, tym zajmują się laboratoria).
                  Ma jedynie wpływ na poglądową konieczność jego wymiany...
                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                  >>Software - rogalotti<<

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez haragon
                    Taki objaw jest spowodowany oczujnikowaną miską olejową. Parametry oleju są sprawdzane i jeżeli oliwa kwalifikuje się do wymiany przed deklarowanym przebiegiem, czujnik informuje o konieczności wymiany oleju.
                    tam nie ma żadnych czujników chyba, że ten od poziomu oleju.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Znajomy mi dziś podesłał pewien post na temat LM... :shock:



                      Najbardziej irytujące w tym wszystkim jest stwierdzenie w stosunku do klienta:

                      No zadzwonił do mnie po 14 i mówi że olej jest już u niego i wysyła go do Warszawy a centrala ma go wysłać do producenta do analizy i że jak z analizy wyjdzie że to nie olej LM to że ja pokryje koszty badania.
                      Nie chce mi się tego komentować, jedno słowo mi się nasuwa ...żenada :?
                      Mam nadzieję że user wyjaśni proceder a firma nie bedzie chciała puścić go po "brzytwie" a wszystko zostanie szybciutko wyjaśnione..

                      Wątpię aby ktoś z tej firmy robił takie "wały" ale źródło zakupu, fakturka chyba powinna szybciutko zweryfikować towar :-)
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • haragon
                        Rider
                        • 2008
                        • 310

                        Pidziek- nie ma się co tu gorączkować. To nie jest oficialne stanowisko LM, a słowa te wypowiedziała jakaś sekretarka dystrybutora, która na początku sama powiedziała, że do końca to ona nie jest tu kompetentna.
                        W tym przypadku i innych bezsensu jest robić jakiekolwiek ekspertyzy, bo olej był do butelki zalany zużyty. Może być to zużyty olej LM, jak i innej firmy). Oszust wlał to co miał pod ręką (mógł równie dobrze wlać Kujawskiego lub dowolny inny środek chemiczny), a proces ten nastąpił gdzieś w ogniwie pomiędzy LM, a dystrybutorem. Jeżeli klient kupił ten olej od oficjalnego dystrybutora to podmiana nastąpiła w drodze do dystrybutora, lub u samego dystrybutora (pewnie pracuje tam jakaś czarna owca, która zrobiła coś takiego, a oryginalny LM mruczy mu teraz pod maską...).
                        Jest to przykre, ale takie realia mamy tu w Polsce.
                        Jak już wyżej pisałem. Jakby to była firma gdzie dystrybutorem jest 1 osobowa placówka handlowa to nigdy by nie wpadła na tak idiotyczny pomysł podmiany oliwy- za bardzo ceniła by sobie współpracę ze swoimi klientami i doskonale wiedziałaby ile może stracić na tak nieuczciwym podejściu do klienta!!!
                        Ja na miejscu dystrybutora jak najszybciej klienta bym przeprosił, zrekompensował mu z nawiązką straty i ukręcił jak najszybciej głowę tej sprawie, a wewnętrznie rozpoczął dochodzenie w którym znalazłbym nieuczciwego pracownika i podziękował bym pięknie mu za taką pracę...
                        To jedynie, źle świadczy o dystrybutorze sprzedawcy, który jak widać nie jest rozgarnięty do końca...
                        LM w to raczej bym nie mieszał. Chodź fakt jest faktem ponad 90% oliwy dostępnej jest w opakowaniach z tworzywa. Tam gdzie są butelki plastikowe, tam w dziecinny sposób można podrobić olej, a walka z piractwem zmianą naklejek, lub lepszym umocowaniem plomb mija się tu z celem. Producent tu jest z góry na przegranej pozycji.
                        No chyba, że ktoś wyprodukuje olej zapachowy (specyficzny zapach ciężko byłoby podrobić w domowy sposób ;-)).
                        Miejmy nadzieję, że sprawa ta szybko zostanie wyjaśniona z korzyścią dla klienta.
                        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                        >>Software - rogalotti<<

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          Nie ja się nie gorączkuję zwłaszcza że jak bardziej doczytałem to temat dotyczy właśnie chłopaka z OCP :



                          Chłopak powinien wysłać tą próbke równiez do instytutu nafty w celu weryfikacji (ok. 100zł) bo po stanowisku Polskiego LM widze że maja klienta w 4 literach wszystko pod górę...
                          Gorzej jak robiąc analize metodą spektralna i stwierdzą że to Lm i będą chcieli zarzucić chłopakowi oszustwo i próbe wyłudzenia, bo może równie dobrze się okazać że to jest LM ale po 15 000km podmieniony tak jak piszesz na drodze Niemiecki dystrybutor - Polska.

                          W poważnej firmie taka akcja trwa 12-24h z wymianą oleju i analiza oleju włącznie (FUCHS) jeśli jest sygnał o próbie sprzedaży podróbki choć to nie tak medialna marka więc na szczęscie mało kto się bawi w takie akcje.

                          Tam gdzie są butelki plastikowe, tam w dziecinny sposób można podrobić olej
                          Testowałem kilka zamknięć i potwierdzam że tak jest ale ..
                          Niektóre promby bez zerwania nie otworzysz, niektóre baniaki np. tak jak Amsoil ma srebrny hologram na bankach galonowych który trzeba odkleić i zerwać plombe która nie ma bata nie wyjdzie górą.

                          Sam kiedys otworzyłem korek Motula synergie + 10W-40 bez problemu co raczej nie powinno się zdażyc ..

                          Reasumując żyjemy w takim kraju gdzie ludzie szukają w zdecydowanej wiekszości okazji i tanich olejów co nie ma przełożenia na jakość ale reklama robi swoje.
                          Kupują w nieprofesjonalnych firmach bez odpowiedniego wsprcia cóż tak to jest.

                          Teraz wysłałem mojemu klientowi olej do analizy za darmo bo po 8000km zaczął mu się robic ...czerwony :shock: (był bursztynowy) rdza, tlenki, dolewka ATF ...trzeba to zweryfikować.
                          OT taki przykład.
                          Klienta nie powinno się zosawić w takiej próżni i wielkiej niewiadomej..

                          Pozdrawiam
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • haragon
                            Rider
                            • 2008
                            • 310

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Nie ja się nie gorączkuję zwłaszcza że jak bardziej doczytałem to temat dotyczy właśnie chłopaka z OCP :



                            Chłopak powinien wysłać tą próbke równiez do instytutu nafty w celu weryfikacji (ok. 100zł) bo po stanowisku Polskiego LM widze że maja klienta w 4 literach wszystko pod górę...
                            Gorzej jak robiąc analize metodą spektralna i stwierdzą że to Lm i będą chcieli zarzucić chłopakowi oszustwo i próbe wyłudzenia, bo może równie dobrze się okazać że to jest LM ale po 15 000km podmieniony tak jak piszesz na drodze Niemiecki dystrybutor - Polska.

                            W poważnej firmie taka akcja trwa 12-24h z wymianą oleju i analiza oleju włącznie (FUCHS) jeśli jest sygnał o próbie sprzedaży podróbki choć to nie tak medialna marka więc na szczęscie mało kto się bawi w takie akcje.

                            Tam gdzie są butelki plastikowe, tam w dziecinny sposób można podrobić olej
                            Testowałem kilka zamknięć i potwierdzam że tak jest ale ..
                            Niektóre promby bez zerwania nie otworzysz, niektóre baniaki np. tak jak Amsoil ma srebrny hologram na bankach galonowych który trzeba odkleić i zerwać plombe która nie ma bata nie wyjdzie górą.

                            Sam kiedys otworzyłem korek Motula synergie + 10W-40 bez problemu co raczej nie powinno się zdażyc ..

                            Reasumując żyjemy w takim kraju gdzie ludzie szukają w zdecydowanej wiekszości okazji i tanich olejów co nie ma przełożenia na jakość ale reklama robi swoje.
                            Kupują w nieprofesjonalnych firmach bez odpowiedniego wsprcia cóż tak to jest.

                            Teraz wysłałem mojemu klientowi olej do analizy za darmo bo po 8000km zaczął mu się robic ...czerwony :shock: (był bursztynowy) rdza, tlenki, dolewka ATF ...trzeba to zweryfikować.
                            OT taki przykład.
                            Klienta nie powinno się zosawić w takiej próżni i wielkiej niewiadomej..

                            Pozdrawiam

                            Źle mnie zrozumiałeś z tym olejem. Nie chcę tu pisać jak doszło do podmiany oleju w bańce bo nie będę tu społeczeństwa uświadamiał ON-LINE jak można to zrobić. Z jednej strony dobrze by było gdyby każdy klient o tym wiedział, z drugiej zaś strony mogła by wzrosnąć ilość podrabianego oleju na rynku. Napiszę to raz jeszcze- jestem w stanie olej Ci tak podrobić, domowymi sposobami, że ty jako ekspert i producent nawet nie jesteście bez otwarcia w stanie sprawdzić co jest w środku. Plomby hologramy i inne metody zabezpieczające będą oryginalne nie naruszone. KAŻDY OLEJ nie zależnie czy AMSOIL, czy LM, czy CASTROL, WSZYSTKO!!!!!
                            Producent tu jest z góry na przegranej pozycji!!!!!!!!!!!
                            A za podrabianie w ten sposób nie ma go co winić.

                            Co do analiz to moim zdaniem działanie takie nie ma tu najmniejszego sensu.
                            Bo co nam da informacja, że w środku znalazł się zużyty olej LM, przepracowany Motul, czy inny niewiadomego pochodzenia- NIC!!!!! A jakbyś znalazł tam olej rzepakowy to też oddał byś do analizy? I co by to zmieniło, że dowiedziałbyś się, że jest to rzepakowy- NIC!!!
                            Zawsze w takiej sytuacji będzie słowo przeciwko słowu. Słowo klienta, że zastał taką a nie inną substancję w butelce, przeciwko słowu producenta- my do swoich butelek lejemy oryginalny LM i proces produkcyjny jest w pełni zautomatyzowany, wykluczamy całkowicie sytuację nalania do naszych butelek 100tys zużytego oleju!!! Ten precedens jest jednostkowy, a podmiana nastąpiła poza placówką LM!!!
                            Ktoś wziął z magazynu butelkę z olejem LM i podmienił w nim zawartość. Producent do tego nic nie ma. Dołożył wszelkich starań, zabezpieczył butelkę stosownym korkiem, plombą i naklejką.
                            Nie może też ponosić w pełni odpowiedzialności, za to że klienta ktoś- najprawdopodobniej ktoś z nieuczciwych ludzi pracujących u sprzedawcy, u którego klient zakupił ten olej rąbnął na oliwie.

                            Wyobraź sobie sytuację w której LM, kierując się dobrem klienta wymienia klientowi olej na oryginalny w pełni ponosząc za to odpowiedzialność. Za jakiś czas przyjdzie następny oszukany klient i następny i następny… Będą ciągnąć łacha z LM, że kupili coś takiego w środku co nie przypomina oliwy ori, a LM będzie im wymieniać na ORI. To bezsensu.
                            Chcesz ukrócić taki proceder to nie kupuj oliwy w tym miejscu gdzie kupiłeś podrobioną!!!
                            Rozreklamuj dystrybutora na forach, albo sam zrobi z tym porządek, albo nikt tam więcej uświadomiony kupować nie będzie.
                            Pamiętaj podrobić można każdy olej- KAŻDY!!! Nie zależnie od zabezpieczeń, hologramów i innych plomb tego typu!!! To walka z „wiatrakami”.
                            Problem ten dotyczy tu tylko i wyłącznie klienta oraz sprzedawcę, i to sprzedawca kierując się dobrym własnego klienta powinien jak najszybciej załatwić tą sprawę tak by smrodu wokół nie było!!!
                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                            >>Software - rogalotti<<

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez haragon
                              Problem ten dotyczy tu tylko i wyłącznie klienta oraz sprzedawcę, i to sprzedawca kierując się dobrym własnego klienta powinien jak najszybciej załatwić tą sprawę tak by smrodu wokół nie było!!!
                              k haragon - masz całkowitą rację.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • ruszok
                                Drive
                                • 2011
                                • 65

                                To mnie trochę zmartwiliście. Właśnie się wybieram po LM Synthoil. I bądź tu teraz mądry. Jak sprawdzić podstawowe zabezpieczenia na bańce? Ma coś prócz plomby na korku? Jak coś to w ASO chyba zwrócą uwagę na kolor. Jaki ten olej powinien być? Jasny?

                                Komentarz

                                • Seed
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 875
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  Nie ja się nie gorączkuję zwłaszcza że jak bardziej doczytałem to temat dotyczy właśnie chłopaka z OCP :



                                  Chłopak powinien wysłać tą próbke równiez do instytutu nafty w celu weryfikacji (ok. 100zł) bo po stanowisku Polskiego LM widze że maja klienta w 4 literach wszystko pod górę...
                                  Gorzej jak robiąc analize metodą spektralna i stwierdzą że to Lm i będą chcieli zarzucić chłopakowi oszustwo i próbe wyłudzenia, bo może równie dobrze się okazać że to jest LM ale po 15 000km podmieniony tak jak piszesz na drodze Niemiecki dystrybutor - Polska.

                                  W poważnej firmie taka akcja trwa 12-24h z wymianą oleju i analiza oleju włącznie (FUCHS) jeśli jest sygnał o próbie sprzedaży podróbki choć to nie tak medialna marka więc na szczęscie mało kto się bawi w takie akcje.

                                  Tam gdzie są butelki plastikowe, tam w dziecinny sposób można podrobić olej
                                  Testowałem kilka zamknięć i potwierdzam że tak jest ale ..
                                  Niektóre promby bez zerwania nie otworzysz, niektóre baniaki np. tak jak Amsoil ma srebrny hologram na bankach galonowych który trzeba odkleić i zerwać plombe która nie ma bata nie wyjdzie górą.

                                  Sam kiedys otworzyłem korek Motula synergie + 10W-40 bez problemu co raczej nie powinno się zdażyc ..

                                  Reasumując żyjemy w takim kraju gdzie ludzie szukają w zdecydowanej wiekszości okazji i tanich olejów co nie ma przełożenia na jakość ale reklama robi swoje.
                                  Kupują w nieprofesjonalnych firmach bez odpowiedniego wsprcia cóż tak to jest.

                                  Teraz wysłałem mojemu klientowi olej do analizy za darmo bo po 8000km zaczął mu się robic ...czerwony :shock: (był bursztynowy) rdza, tlenki, dolewka ATF ...trzeba to zweryfikować.
                                  OT taki przykład.
                                  Klienta nie powinno się zosawić w takiej próżni i wielkiej niewiadomej..

                                  Pozdrawiam
                                  Piźdzku - czytając Twoje posty mam wrażenie, że handlujesz Fuchsem - jeśli tak - jesteś mało wiarygodny.
                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                  Komentarz

                                  • haragon
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 310

                                    Co do równania oryginał musi = się CENA, to też nie do końca się tu z tobą zgodzę i poniżej podam Ci przykład.
                                    Załóżmy, że jesteś właścicielem niewielkiej prężnie rozwijającej się firmy olejarskiej w Polsce. Zatrudniasz w swojej firmie 12 ludzi. Zawsze zależało Ci na tym, aby twój klient dostawał najlepszej jakości towar po najlepszych cenach, ale wychodziłeś zawsze z założenia, że za to co jest porządne klient musi swoje zapłacić.
                                    Biznes do dnia dzisiejszego dobrze się kręcił, klienci zamawiali towar, otrzymywali w terminie dobry produkt i każdy był zadowolony. Zadowolony do DZISIAJ!!!
                                    Ty nie wiesz jeszcze o tym, że jeden z twoich pracowników wpadł na genialny sposób i zaczął zarabiać od jakiegoś czasu na boku. Wynosi olej po za pracę (lub robi to w pracy). Z oryginalnego opakowania wylewa ori oliwę i wlewa najtańszy na rynku olej jaki można kupić- dajmy na to „Selektor”. Oryginalną oliwę gonił wśród kumpli i znajomych. Ci byli zadowoleni, że kupują dobry produkt za ½ więc interes z dnia na dzień, z miesiąca na miesiąc zaczął się drastycznie rozwijać i kwitnąć. Nikt by jak sądzę nie kapnął by się gdyby pewnego dnia nieuczciwemu pracownikowi nie zabrakło selektora do podmiany!!! Okazja była do zarobienia trochę grosza, a tu nie ma co do bańki wlać ;-(. Więc długo nie myśląc wlał stary zużyty olej do ori baniaczka i jak zawsze odłożył na półeczkę. Kupił to jeden z klientów nieświadomy niczego i przyszedł za dwa dni z pretensjami. Od tego czasu w firmie zrobił się smród…
                                    Dalej Ci pisać nie będę bo historię tą, lub podobną możesz sobie stworzyć i dokończyć sam…
                                    Nie chcę tu pisać i sugerować, że wina w pełni leży po stronie sprzedawcy. Może akurat sprzedawca towarem tym wymienia się w tzw. Barterze z zaprzyjaźnioną firmą X, z którą handlują od zarania dziejów (no bo przecież w dzisiejszych czasach nie da się wszystkiego mieć z bezpośredniego źródła, a czasami taż i nie warto- podmiana mogła by wtedy wystąpić w innej części tego łańcucha handlowego).
                                    Fakt jest faktem- to Sprzedawca powinien dogadać się z klientem jak najszybciej. Potem znaleźć przyczynę- wyperdolić nieuczciwego pracownik z roboty, bądź zmienić źródło dostawy towaru!!!!!!!!


                                    PAMIĘTAJ TEŻ O tzw. IMPORCIE RÓWNOLEGŁYM, o którym pisałem kilka postów wyżej.
                                    Nikt nie zabroni mi kupować oryginalnego oleju LM w Meksyku i sprowadzać go do Polski.
                                    A to, że i ja zarobię i klient zadowolony- dla mnie to się liczy!!!
                                    To nic, że w MEXICO mają na tym oleju 5% VATu!. Biorę ze sprawdzonego źródełka, ja im płacę i wszyscy są zadowoleni ;-). A to, że oryginalny dystrybutor na Polskę się burzy...- JA TO MAM W TYCIE :-). I co mi zrobi ;-)).
                                    Mamy wolny kraj, a ja mogę kupować od kogo chce i sprzedawać komu chce ;-).
                                    Producent też nic z tym nie zrobi bo musiałby wiedzieć skąd to kupuję i nawet jakby się dowiedział i mi zamknął źródełko to znajdę sobie inną nitkę ;-)
                                    Wot takie czary mary ;-))))
                                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                    >>Software - rogalotti<<

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez ruszok
                                      Jak sprawdzić podstawowe zabezpieczenia na bańce? Ma coś prócz plomby na korku? Jak coś to w ASO chyba zwrócą uwagę na kolor. Jaki ten olej powinien być? Jasny?
                                      Odkręc fabryczną banke przy sprzedawcy i tyle.

                                      Zamieszczone przez haragon
                                      Pamiętaj podrobić można każdy olej- KAŻDY!!! Nie zależnie od zabezpieczeń, hologramów i innych plomb tego typu!!! To walka z „wiatrakami”.
                                      Nie zawsze jest to opłacalne, są oleje zabezpieczone naklejkami i hologramami.
                                      Jeżdze po serwisach więc wiem jakie szopki w Polsce sie odstawia, mało kto wie jakie i jak ludzie kombinują zwłaszcza w naszym kraju ...

                                      Są butelki których nie odkręcisz ręcznie ale musisz zerwać plombę a powtórne załozenie takowej jest bardzo trudne.

                                      Najważniejsze że klient nie może zostać w takim stanie i takiej sytuacji i w totalnej dezinformacji.

                                      Spokojnie oleje to nie wszystko a co powiecie na sytuacje kiedy mąż który wie zawsze wszystko najlepiej i na wszystkim się najlepiej zna wleje żonie do auta ATF albo płyn hydrauliczny w silnika bo oleju coś ubyło i idzie w zaparte że dolał do silnika olej który mu został w bańce .....
                                      Tu się zaczyna jazda w serwisie.

                                      dobrze jak serwis współpracuje z firma która go może wesprzeć ale gorzej jak kupił tanio i jest w ciemnej ......

                                      Tak że takich przypadków bedzie jeszcze wiele.
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • elemenateur
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 803

                                        Zamieszczone przez haragon
                                        Co do analiz to moim zdaniem działanie takie nie ma tu najmniejszego sensu.
                                        Bo co nam da informacja, że w środku znalazł się zużyty olej LM, przepracowany Motul, czy inny niewiadomego pochodzenia- NIC!!!!! A jakbyś znalazł tam olej rzepakowy to też oddał byś do analizy? I co by to zmieniło, że dowiedziałbyś się, że jest to rzepakowy- NIC!!!
                                        Zawsze w takiej sytuacji będzie słowo przeciwko słowu. Słowo klienta, że zastał taką a nie inną substancję w butelce, przeciwko słowu producenta- my do swoich butelek lejemy oryginalny LM i proces produkcyjny jest w pełni zautomatyzowany, wykluczamy całkowicie sytuację nalania do naszych butelek 100tys zużytego oleju!!! Ten precedens jest jednostkowy, a podmiana nastąpiła poza placówką LM!!!
                                        Ktoś wziął z magazynu butelkę z olejem LM i podmienił w nim zawartość. Producent do tego nic nie ma. Dołożył wszelkich starań, zabezpieczył butelkę stosownym korkiem, plombą i naklejką.
                                        Nie może też ponosić w pełni odpowiedzialności, za to że klienta ktoś- najprawdopodobniej ktoś z nieuczciwych ludzi pracujących u sprzedawcy, u którego klient zakupił ten olej rąbnął na oliwie.

                                        Wyobraź sobie sytuację w której LM, kierując się dobrem klienta wymienia klientowi olej na oryginalny w pełni ponosząc za to odpowiedzialność. Za jakiś czas przyjdzie następny oszukany klient i następny i następny… Będą ciągnąć łacha z LM, że kupili coś takiego w środku co nie przypomina oliwy ori, a LM będzie im wymieniać na ORI. To bezsensu.
                                        Chcesz ukrócić taki proceder to nie kupuj oliwy w tym miejscu gdzie kupiłeś podrobioną!!!
                                        Rozreklamuj dystrybutora na forach, albo sam zrobi z tym porządek, albo nikt tam więcej uświadomiony kupować nie będzie.
                                        Pamiętaj podrobić można każdy olej- KAŻDY!!! Nie zależnie od zabezpieczeń, hologramów i innych plomb tego typu!!! To walka z „wiatrakami”.
                                        Problem ten dotyczy tu tylko i wyłącznie klienta oraz sprzedawcę, i to sprzedawca kierując się dobrym własnego klienta powinien jak najszybciej załatwić tą sprawę tak by smrodu wokół nie było!!!

                                        Haragon jest jak piszesz. Dla mnie cała ta sytuacja w wlaniem tego czegoś do oleju LM jest tak dziwna że w tym momencie chyba nie zdziwiłbym się że w środku byłby piasek albo woda.

                                        Chyba warto zastanowić się :

                                        co ktoś zyskał że sprzeda właśnie taki produkt

                                        na pewno nie zyski ze sprzedaży w ujęciu dłuższym niż do momentu otwarcia

                                        wiedząc to każdy może wybrać sobie jakąś teorię.

                                        Z życia Wam podam przykład,
                                        ktoś kiedyś przyniósł znajomemu dystrybutorowi firmy Motul podróbę i zarzucał że kupił u niego i produkt okazał się podrobiony... ciach ciach, sprawdzenie szarży i okazuje się że taki produkt nie był brany od znajomego bo do niego ta szarża (o tym numerze nie trafiła)

                                        Wniosek.

                                        czasem niestety wina nie do końca leży po stronie sprzedającego ale znajdują się kwiatki także wśród kupujących.



                                        Druga sprawa


                                        jeśli właśnie LM korzysta z SAP przy zamówieniach to ten oficjalny sprzedawca mógłby bez problemu po numerze banieczki dojść czy to nie właśnie towar podłożony bo umówmy się... pewnie będzie to wariant wyżej opisany. Nikt w LM takich cudów nie widział stąd pewnie sa chłopaki w centrali mocno zdziwieni cóż to znaleźli w swoich opakowaniach




                                        Co do podróbek i miejsc gdzie się kupuje - radzę po prostu zaopatrywać się w miejscach w których pochodzenie można spokojnie zweryfikować.

                                        Gdy ktoś mi mówi że ciągnie prosto od producenta ... zapala mi się światło bo wiem co trzeba i ile brać by gadać z producentem. Panowie, często obroty rzędu bańki euro netto na rok to pikuś i bez kilku nie ma nawet o czym rozmawiać. Wszystko inne idzie przez dystrybutorów.

                                        Jeśli zatem mamy możliwość nabycia w super cenie towaresu który nie do końca może pochodzić ze sprawdzonego miejsca - proszę uważać. Wiemy wszyscy w jakim kraju żyjemy.
                                        Jeśli bylibyście zainteresowani, mogę dowiedzieć się dokładnie ceny cennikowe LM- w DE nazywa się to bodajże Preisvorstellung czyli pi razy oko po ile by sobie życzył producent by towar był sprzedawany... wnioski też mogą być wtedy dość ciekawe.

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Kolego "elemenateur" - masz może oleje Fuchs w ofercie?
                                          Chętnie przejdę z Motula na Fuchs i porownam te super parametry.
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • elemenateur
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 803



                                            zapraszam, 60 czy 205L starczy Ci do tego testowania ?

                                            Komentarz

                                            • haragon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 310

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Zamieszczone przez ruszok
                                              Jak sprawdzić podstawowe zabezpieczenia na bańce? Ma coś prócz plomby na korku? Jak coś to w ASO chyba zwrócą uwagę na kolor. Jaki ten olej powinien być? Jasny?
                                              Odkręc fabryczną banke przy sprzedawcy i tyle.

                                              Zamieszczone przez haragon
                                              Pamiętaj podrobić można każdy olej- KAŻDY!!! Nie zależnie od zabezpieczeń, hologramów i innych plomb tego typu!!! To walka z „wiatrakami”.
                                              Nie zawsze jest to opłacalne, są oleje zabezpieczone naklejkami i hologramami.
                                              Jeżdze po serwisach więc wiem jakie szopki w Polsce sie odstawia, mało kto wie jakie i jak ludzie kombinują zwłaszcza w naszym kraju ...

                                              Są butelki których nie odkręcisz ręcznie ale musisz zerwać plombę a powtórne załozenie takowej jest bardzo trudne.

                                              Najważniejsze że klient nie może zostać w takim stanie i takiej sytuacji i w totalnej dezinformacji.

                                              Spokojnie oleje to nie wszystko a co powiecie na sytuacje kiedy mąż który wie zawsze wszystko najlepiej i na wszystkim się najlepiej zna wleje żonie do auta ATF albo płyn hydrauliczny w silnika bo oleju coś ubyło i idzie w zaparte że dolał do silnika olej który mu został w bańce .....
                                              Tu się zaczyna jazda w serwisie.

                                              dobrze jak serwis współpracuje z firma która go może wesprzeć ale gorzej jak kupił tanio i jest w ciemnej ......

                                              Tak że takich przypadków bedzie jeszcze wiele.

                                              Pidziek- do ciebie widać nic nie dociera z tego co tu piszę...
                                              Proszę czytaj ze zrozumieniem!!!
                                              Jak napisałem, że każdy olej lany do peta można podrobić- to znaczy, że każdy!!!!!
                                              Nie zależnie od plomby naklejki i korka!!!
                                              Jak mi nie wierzysz, to wyślij mi proszę najlepszy olej jaki posiadasz ze sławetnego AMSOIL'a, który nadaje się do mojego samochodu, a ja odeślę Ci oryginalny baniaczek (ten sam), w którym będziesz miał po otwarciu olej kujawski ;-). Będziesz go mógł wtedy odesłać do analizy

                                              Jak będę miał chwilę, to napiszę w oddzielnym temacie swoje spostrzeżenia dotyczące tego w jaki sposób sprawdzać olej kupiony, by zmniejszyć ryzyko zakupu oleju z pierwszego tłoczenia ;-)

                                              elemenateur - dobrze prawisz...
                                              Tak nawiasem mówiąc ostatnimi czasy chciałem coś zamówić u ciebie, ale ciężko z tobą zrobić interes- nie odbierasz telefonów ;-(

                                              PS: ktoś pytał o www.oliwiarka.pl
                                              Nie słyszałem, żeby ktoś ze znajomych mi osób kupił produkt z tego źródła i narzekał na jakość...
                                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                              >>Software - rogalotti<<

                                              Komentarz

                                              • elemenateur
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 803

                                                Zamieszczone przez haragon
                                                elemenateur - dobrze prawisz...
                                                Tak nawiasem mówiąc ostatnimi czasy chciałem coś zamówić u ciebie, ale ciężko z tobą zrobić interes- nie odbierasz telefonów ;-(
                                                haragon zostaw mi wiadomość, oddzwonie w takim przypadku. Specyfika mojej pracy sprawia że bywam strasznie często za granicą. Jak zostawisz mi sms - oddzwonie.
                                                W razie czego łap także drugi numer do mojego wspólnika 793 553 835

                                                Przepraszam za OT.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez elemenateur
                                                  Przepraszam za OT.
                                                  my się nie gniewamy - wprost przeciwnie - cieszymy się, że mamy możliwość zakupu "pewnego" oleju u Ciebie jak i u innych dostawców.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Jak napisałem, że każdy olej lany do peta można podrobić- to znaczy, że każdy!!!!!
                                                    Nie zależnie od plomby naklejki i korka!!!
                                                    Chologramy i naklejki próżniowe też ?

                                                    Zastanawiam się tak ile osób z serwisu oliwiarka się tu loguje :lol: :lol: :lol:
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...