Zamieszczone przez Dzida
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
-
-
Prawda, że jakość MOBILA sie pogorszyła. Jeżdże od 5 lat na 0W/40 i wszystko zależy od miejsca gdzie kupuję. kiedy kupowałem w MACRO wydawało mi się, że jest OK. kiedy wylądowałem w firmowym sklepie SKODY- nie serwisowym, znalazłem odpowiednia cene. Płace za bańke 4L-około 155 PLN ( z 5%rabatem dla stałego klienta). Ale fajnie, że dowiedziałem sie tyle ciekawych rzeczy dot. MOTULA. kiedys b.dawno jeziłem SKODZIANKA 105 L - już HISTORIA-sama w sobie łykała POLSKI olej, alę najlepiej i bez dużych ubytków sprawowała się na oryginalnym MOTUL-u. Był wtedy przywożony z Czechosłowacji. Może teraz przy okazji jak znajomy jedzie to zaopatrzyć się w jakąś tz. ZMIANĘ?
Może ktoś wie ile za agórami kostuje w "koronkach" taka przyjemność? Jaki jest symbol zamiennika di silnika AHF 1.9TDi?
Krzychu. :? :? :?:Krzychu
Komentarz
-
-
też tak myślałem i wiele osób tak myśli, ale tak nie jest i potwierdzałem to nawet w SAP (aż się zdziwiłem, że mi nawet szybko odpowiedzieli). Sytuacja wygląda tak, że do motora z DPF można stosować tylko 507.00, a do motora bez DPF albo 506.01 albo 507 (oczywicie jeśli chodzi o system przeglądów QG1 !). Są tylko 2 wyjątki kiedy nie można lać 507 do autka bez DPF: silniki TDI R5 i V10 (ale to są chyba 2,5 litrowe i większe, motowane w vw transporterach)
Komentarz
-
-
Przeglądałem ofertę rodzimego producenta żeby znaleść olej którego mniej może zużywać silnik w moim gracie 4x4 i natknąłem się na PLATINUM RALLY SPORT SL/CF 10W/60:
Cena jest atrakcyjna jak na pełen syntetyk o lepkości 10W/60. I tak sie zastanawiam może do Octavi AHF to zalać. W lecie obserwuję wskaźnik temperatury oleju z niepokojem i spostrzegam że przy butowaniu przebijam 110 st C. Może ten olej byłby lepszy od Motula X-Cess przy wysokiej temperaturze :roll: . Co o tym myślicie. :?:Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Panowie co sadzicie o tym oleju Motul 4100 Turbolight 10W-40 pytam bo moja zalewana byla polsyntetykiem Valvoline aktualny przebieg 100k km i niestety boje sie nakarmic motorek pelnym syntetykiem.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68Panowie co sadzicie o tym oleju Motul 4100 Turbolight 10W-40
ZASTOSOWANIE:
Do silników wysokoobciążonych, wielozaworowych, wysokoprężnych, z wtryskiem paliwa i układem wydechowym z katalizatorem. Można go stosować z każdym rodzajem benzyny, olejem napędowym i gazem płynnym. Olej 4100 może być mieszany zarówno z olejem mineralnym jak i syntetycznym."
WŁAŚCIWOŚCI:
Homologacja API SJ/CF ACEA A3/B3 - nie spełania B4 czyli bez rewelacji
Dopuszczenia VW(*) 500.00/505.00 i 501.01/505.00 (11/92), ROVER.
Klasa lepkości SAE J 300 10W40
Gęstość w temp.15°C ASTM D 1298 0,881
Lepkość w temp.100°C ASTM D 445 17,5 mm2/s - gęsty!!! nie powinien mieć klasy 40 a 50 więc całkiem nieźle
Lepkość w temp.40°C ASTM D 445 136 mm2/s
Lepkość w temp.-15°C ASTM D 5293 3350 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 143 - bez szaleństwa
Temperatura krzepnięcia ASTN D 97 <-36°C - jak na 10W całkiem niezła płynność
Temperatura zapłonu ASTM D 92 225°C - całkiem nieźle
Odparowanie NFT 60 161 5,8% wagowo
Liczna zasadowa TBN ASTM D 2896 8,8 mg KOH/g - mała stosunkowo rezerwa alkaiczna
Generalnie całkiem przyzwoity olej ale bez szału.
Jeśli mogę coś podpowiedzieć - praktycznie wszystkie oleje do PD są tak naprawdę półsyntetyczne a doskonale nadają się do VP. Dlatego przy tym przebiegu co masz dałbym np:
- Motula Specyfic 505.01 5W40 (półsyntetyk),
- Mobila Specjal V 5W40 (półsysnetyk)
- Valvoline Durablend 5W40 (półsyntetyk)
- Texaco Havoline 505.01 (gadają różnie ale to również pewnie półsyntetyk choć pewny nie jestem na 100%)
Osobiście wybrałbym Motula 505.01 lub Duralblenda (jeździłeś już na Valvoline).
Poza tym, że są dobre to jeszcze nie rozlewane w Polsce. Mobil ostatnio coś się kiepści (dużo podróbek). :?Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444....WŁAŚCIWOŚCI:
Homologacja API SJ/CF ACEA A3/B3 - nie spełania B4 czyli bez rewelacji
Dopuszczenia VW(*) 500.00/505.00 i 501.01/505.00 (11/92), ROVER.
Klasa lepkości SAE J 300 10W40
Gęstość w temp.15°C ASTM D 1298 0,881
Lepkość w temp.100°C ASTM D 445 17,5 mm2/s - gęsty!!! nie powinien mieć klasy 40 a 50 więc całkiem nieźle
Lepkość w temp.40°C ASTM D 445 136 mm2/s
Lepkość w temp.-15°C ASTM D 5293 3350 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 143....
Ja tam myślę że z powodzeniem można zalać pełen syntetyk. Przy takiej klasie raczej nagary się nie nagromadziły. No chyba że w dolocie :wink: .Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
kurde , pomóżcie. dzwoniłem dzis dointercarsu i pan powiedział że maja tylko motula 300V4T FACTORY LINE wlitrowych utelkach po 64 zł a mobila 5w40 wogóle niema w czwórkach o podobno go wycofują. to co mam nalać do cholery :evil: . ktoś napisał że moil 5w40 to półsyntetyk? ale mam mętlik :diabelski_usmiechO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwa mobil 5w50 ?
Tyle razy pisaliśmy o tym, że do tego silnika norma 505.01 (PD standardowe przebiegi) albo 506.01 (PD przedłużone przebiegi). Dla motorów z DPF norma 507.00Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftjaro4444, Ale on nie ma DPF-a co siejesz zamet
Jak bez DPF to słusznie piszecie, lać - Mobil Specjal V 5W40, Motul Specyfic 505.01 5W40, Valvoline DuraBlend Diesel 5W40, Texaco Havoline 505.01 5W40.
Wybór wedle uznania. Castrol też ma oliwę do 505.01 i 506.01 ale jakoś mu nie ufam osobiście. Takie oleje też na Fuchs - podobno leją go na pierwszy montaż.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Wiem, że o olejach było już pisane i pisane i pisane, ale chyba ktoś kogoś wprowadza w błąd, że oleje VW507.00 są TYLKO do motorów z DPF. Ja nawet dostałem taki ładny list od SAP, który pozwalam se zacytować: "Szanowny Panie. Informujemy, że przy zmiennym okresie przeglądów (QG1), dla silnika wysokoprężnego bez filtra cząstek stałych, Producent przewiduje olej zgodny z normą - VW 507 00 lub 506 01. Olej VW 507 00 jest olejem o zwiększonych właściwościach, przez co spełnia automatycznie wymogi VW 506 01, dlatego może Pan bez obaw stosować taki produkt w swoim samochodzie. Jednocześnie informujemy Pana, że ©koda Auto a.s. w Czechach nie wskazuje jakiej firmy (którego producenta) miałby być ów olej. Z wyrazami szacunku Zespół INFO"
Komentarz
-
Komentarz