przespol, jezeli do tej pory jezdzil na 15w to balbym sie zmieniac z uwagi na mozliwosc wycieków...
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Sigma_74
Komentarz
-
Dzięki za szybką reakcje
Co do propozycji spotkania w Koronie to bedzie problem gdyż przez kilka dni nie bedzie mnie we Wrocku :? Ale dzieki za zaproszenie! Dlatego byłbym wdzięczny za rozwiniecie tematu na forum o ile to możliwe. W zasadzie interesują mnie dwie kwestie pierwsza poruszona przez szkoda to ewentualna możliwość wycieków - na ile realne jest to zagrożenie. I druga kwestia czy po mineralnym przejść na full syntetyk czy półsyntetyk(do tego sie skłaniam). Ten Motul to pełny syntetyk, czy to czymś może skutkować(negatywnym) po przejściu z mineralnego.
pozdro i dzieki za odp.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przespolW zasadzie interesują mnie dwie kwestie pierwsza poruszona przez szkoda to ewentualna możliwość wycieków - na ile realne jest to zagrożenie. I druga kwestia czy po mineralnym przejść na full syntetyk czy półsyntetyk(do tego sie skłaniam). Ten Motul to pełny syntetyk, czy to czymś może skutkować(negatywnym) po przejściu z mineralnego.
2. Po mineralnym nie przechodź ani na synetetyk ani na półsyntetyk. A wlanie syntetycznego Motula to IMHO mało rozsądny pomysł. Tak może skutkować tym że rozczelnisz motor i olej będzie znikał, a wtedy to już pozostanie Ci tylko jedno.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cartel1wlej mineralny i wymieniaj go co 10kkm... bynajmniej ja tak robiłbym :PNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cartel1jak mineralny był lany to chyba nie przejdziesz na syntetyka...
Zamieszczone przez cartel1a swój BKD dopiero zaleje olejem stosownym do danego silnika jak to w ASO mówią
być może źle zrozumiałem Twój poprzedni post. Zamiast "robiłbym" przeczytałem "robie" ops:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
Sigma_74
Maicroft, 8100 x- cess synthetic
[ Dodano: Pią 24 Sie, 07 17:46 ]
Zamieszczone przez cartel1ak mineralny był lany to chyba nie przejdziesz na syntetyka..
Komentarz
-
Zamieszczone przez przespolWłaśnie nabyłem Octavie 1.9 TDI (rok prod. 1999) i chce wymienić olej. Problem w tym ze auto pochodzi z Francji i jedyne co wiem o oleju to to ze silnik po sprowadzeniu do Polski był zalany Castrolem 15w-40 (chyba mineralnym lub półsyntetycznym). Skoda pojeździja jakies 10 tyś km po czym przeszła w moje ręce. Warto dodać ze przebieg auta to 190 kkm. I tu jest problem ze przy tym przebiegu nie wiem czy pozostać przy mineralnym czy półsyntetyk a moze jednak pełen syntetyk Jezeli chodzi o marke to preferuje Mobil1. Proszę o porade dotyczącą rodzaju oleju oraz jego lepkości. Z tego co znalazlem na forum to króluje 5w-40. Czy dla tego przypadku to równiez bedzie dobry wybór, biorąc pod uwage ze teraz chodzi na 15w-40?
Krytyczna przy stosowaniu olejów nie jest baza a pakiet dodatków. Jeśli olej, nawet mineralny, był wysokiej klasy jakości i miał dobry pakiet dodatków myjących, do tego było jeżdżone krótko, to mozna spokojnie przejść na syntetyk. Przy czym z doświadczenia nie polecam od razu przejścia na syntetyk, a po spuszczeniu minerała, zalać półsyntetykiem 10W40. Pojeździć ok 4-6 kkm i obserwować olej. Czy ubywa, czy silnik nie przykopca na niebiesko, czy nie dzieją się dziwne rzeczy. Jeśli wszytko będzie ok to można spuścić półsyntetyk i zalać pełnym syntetykiem. Polecam półsyntetyk - Motula 6100 plus 10W40, pełny syntetyk - Motula 8100 X-Cess 5w40. Dlaczego tak - ponieważ oleje jednego producenta mają najczęściej taki sam lub podobny pakiet dodatków i nie powinno być jaj przy zalaniu pełnego syntetyka, bo to co miało się rozpuścić to rozpuści pólsyntetyk. Bardzo dobrymi olejami do "płukania" silnika są oleje półsyntetyczne 10W40 dla samochodów dostawczych i ciężarowych z silnikami Diesla, ponieważ mają doskonały pakiet dodatków myjących i rezerwę alkaliczną rzędu 16-18 mg KOH/g, np. Mobil Delvac HXP Extra 10W40. Taki olej doskonale przemyje silnik i można po nim zalać już docelową oliwkę.
Można zrobić jeszcze jedną rzecz - na koniec użytkowania półsyntetyka można przepłukać motor środkiem Motula Motor Cleaner. Jednak to jest dość ryzykowna i szokowa terapia przy przebiegu 190 kkm. Jakbyś miał 100 kkm na syntetyku to można to zrobić, przy Twoim motorze wystarczy zalanie półsyntetykiem
PowodzeniaBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndjaZamieszczone przez shadoCo do ceny to widzieliście, że Motula można kupić za 200PLN/5l?
Z tego co pamiętam Motul był>250PLN. Coś się zmieniło w tym temacie?
kupowałem u nich oliwę i korzystałem z usług warsztatowych. Wszystko fachowo i ok.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
Komentarz