uwe, Tak, ale przyjelismy na forum, ze stac nas na wydatek dodatkowych 100zl i zmieniamy olej co 15kkm Tak wiec nas norma 506.01 oraz 507.00 generalnie nie interesuje, a pozostaje tylko 505.01
Witam
Mam 3 następujące pytania
- octe kupiłem w grudniu (jedynka, nówka z salonu) - przejechałem już 11 tyś. km -olej zmienić teraz, czy też czekać do 15 tysięcy ? Osobiście myślę że w nowym silniku,który dopiero się dociera należy taką operację przeprowadzić wcześniej ! Silnik to 1.9 TDI
- jeśli zmieniać to na jaki ?
- gdze najlepiej kupić takowy na śląsku ?
Witam
Mam 3 następujące pytania
- octe kupiłem w grudniu (jedynka, nówka z salonu) - przejechałem już 11 tyś. km -olej zmienić teraz, czy też czekać do 15 tysięcy ? Osobiście myślę że w nowym silniku,który dopiero się dociera należy taką operację przeprowadzić wcześniej ! Silnik to 1.9 TDI
- jeśli zmieniać to na jaki ?
- gdze najlepiej kupić takowy na śląsku ?
jak zrobiles 11kkm to ja juz bym dociagnal do tych 15 chyba, ale twoja wola, zmienic nie problem.
na co zmienic - poczytaj ten wlasnie wątek, prawdopodobnie dowiesz sie z niego, ze wiekszosc zaproponuje ci mobila albo motula.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
- octe kupiłem w grudniu (jedynka, nówka z salonu) - przejechałem już 11 tyś. km -olej zmienić teraz, czy też czekać do 15 tysięcy ? Osobiście myślę że w nowym silniku,który dopiero się dociera należy taką operację przeprowadzić wcześniej ! Silnik to 1.9 TDI
poczekać do 15 tyś i zrobić serwis olejowy.
Zamieszczone przez Luka$
- jeśli zmieniać to na jaki ?
na taki który spełnia normę 505.01. Ja jeżdżę na Mobilu Synt S 5 W 40 . Dobry i tani.
siemanko.
wiem ze ten temat jest tutaj poruszany pewnie kilka razy, ,ale jak poczytalem posty na temat olejakow to juz mi sie olej w mozgu zapuscil powiedzcie mi co mam wybrac. moja niunia ma przejechane 106 tys (1.9TDI 90KM AGR), teraz aso mi zalal mobil 1 0w40, ale za pozno sie o tym dowiedzialem i ten olej wyleci z mojej niuni i chce zalac cos albo z mobila albo z motula. jeden i drugi jest tutaj ostro polecany, wiec co wybrac? jedno jest ciekawe wszedlem na stronke mobila i na stronke motula i jedno mnie zastanawia:
patrzcie:
mobil 1 - http://www.mobil.com/Poland-English/...nt_S_5W-40.asp oraz olej motul MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 (www.motul.prv.pl) ma takie same parametry i własciwosci. wiec który wybrac? jakby byl mobil 1 to byloby chyba to samo tylko ze za mniejsza kase? jak uwazacie?
mobil 1 ma nawet wiecej parametrów API (co prawda nie wiem co to jest) ale ma te co motul plus jakies inne :diabelski_usmiech
siemanko.
wiem ze ten temat jest tutaj poruszany pewnie kilka razy, ,ale jak poczytalem posty na temat olejakow to juz mi sie olej w mozgu zapuscil powiedzcie mi co mam wybrac. moja niunia ma przejechane 106 tys, teraz aso mi zalal mobil 1 0w40, ale za pozno sie o tym dowiedzialem i ten olej wyleci z mojej niuni i chce zalac cos albo z mobila albo z motula. jeden i drugi jest tutaj ostro polecany, wiec co wybrac? jedno jest ciekawe wszedlem na stronke mobila i na stronke motula i jedno mnie zastanawia:
patrzcie:
mobil 1 - http://www.mobil.com/Poland-English/...nt_S_5W-40.asp oraz olej motul MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 (www.motul.prv.pl) ma takie same parametry i własciwosci. wiec który wybrac? jakby byl mobil 1 to byloby chyba to samo tylko ze za mniejsza kase? jak uwazacie?
no z tego co pisza to jest za żadki, no i po jego wlaniu przez ASO odezwaly sie popychacze zaworów przy odpalaniu zimnego silnika. zastanawiam sie kto mi za to zwróci kase, czy pisac do ASO czy nie pisac? hmm jesli chodzi o olej to kasa nie jest ta sama, mobil 1 kosztuje jakies 190zl a motul 260zl ;p a skoro ma takie same parametry to po co przeplacac co o tym sadzisz?
motul kosztuje 210 5l, mobil 180 4l, to jest różnica?
niektórzy jeżdżą na 0w40, ja bym tragedi nie robił, przejeździsz 15kkm i zmienisz, po odpaleniu popychacze dzwonią nawet jak wlejesz 5w40
czyli to jest normalne? czemu przed zmiana nie dzwonily w ogole? one zaczely sie tluc po wymianie oleju, szlak wie co aso zalalo mi do silnika, ale jak sprawdzalem stan oleju to on jest cholernie zadki, praktycznie jak woda, i z tego co ludzie tutaj pisza to olej o takiej strukturze jest za zadki do silnikow turbodoladowanych.
PS
skad masz taka cene za motul? ja patrzylem na motul.prv.pl bo u mnie w sklepach nie ma takiego oleju. czy to jest duza roznica w stosunku do mobil 1?
Wszyscy piszecie o Motulu, Mobilu, a nikt nie wspomniał, chyba, że przeoczyłem o Shell Helix diesel Plus 5W/40 którym są zalewane silniki TDI w skodzie i seacie w Poznaniu. Samochód mam na gwarancji dlatego nawet mi przez myśl nie przeszło zmieniać na inny (może błąd), ale chyba nie mam powodów do narzekania. Jedynie co to pali mi 1 l/15000km, podobno mieści sie to w normie, przynajmniej tak mnie zapewniali w serwisie.
Mam teraz przejechane 21000km , a pierwszą wymianę robiłem zgodnie z zaleceniami po 15tyś.(miałem wątpliwości czy po 1000 nie zmienić ze względu na docieranie sie silnika i takie tam...) Jeśli chodzi o cenę to jest ona bardzo serwisowa... :lol:
no widzisz, przed kupnem poprzedni uzytkownik jezdzil na motulu x cess 8100 i w ogóle nie brala ani grama, a teraz mam mobil 1 ale za zadki (taki zalal mi serwis) wiec go wypiernicze z silnika, zastanawiam sie tylko co wybrac, bo zarowno mobil 1 synt s 5w40 jak i motul xcess 8100 ma jednakowe normy i parametry
normalne to jest w autach z przebiegiem ok. 100kkm i wyższym i świadczy to o zużywaniu się hydraulicznych popychaczy. Być tak nie powinno ale nikt nie wymienia tego co 100kkm. U mnie przy 96kkm do wymiany były 3 szt. Jeśli przy uruchamianiu słychać popychacze a po chwili już nie jest to pierwszy stopień żuzycia tzn. zawór w popychaczu zaczyna puszczać olej. Gdy jakiś czas po uruchomieniu stuk nie ustaje świadczy to o poważniejszym zużyciu popychacza lub też przy większych przebiegach szczelina między popychaczem a gniazdem w głowicy jest "spora" i nie można utrzymać odpowiedniego ciśnienia w popychaczu. Objawy uwidocznią sie zawsze szybciej przy rzadszym oleju
Zamieszczone przez Martin-1975
Samochód mam na gwarancji dlatego nawet mi przez myśl nie przeszło zmieniać na inny (może błąd)
nie wiem czemu opierasz sie na gwarancji, skoro możesz zalać olej jaki tylko chcesz byleby spełniał normy, które są opisane w instrukcji obsługi
Zamieszczone przez Martin-1975
Jedynie co to pali mi 1 l/15000km
ponieważ PD-ki lubią oliwe
Zamieszczone przez janusz_007
no widzisz, przed kupnem poprzedni uzytkownik jezdzil na motulu x cess 8100 i w ogóle nie brala ani grama
janusz_007, odpowiadasz na posta kolegi Martin-1975, a my nawet nie wiemy jaki motor u Ciebie siedzi. Oba silniki moga być w 100% sprawne i zalane jednakowym olejem a prawdopodobieństwo że któryś bedzi brał olej jest wieksze w PD-ku
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
nie wiem czemu opierasz sie na gwarancji, skoro możesz zalać olej jaki tylko chcesz byleby spełniał normy, które są opisane w instrukcji obsługi
Oczywiście masz rację ale miałem wrażenie , że w serwisie sugerowali!!! shell helix d. p. 5W/40. Ja osobiście nic złego na temat ww.oleum nie słyszałem dlatego nie oponowałem, chyba , że jestem w błędzie...
bo zarowno mobil 1 synt s 5w40 jak i motul xcess 8100 ma jednakowe normy i parametry
Parametry podobne owszem. Przy czym Mobila tego jeszcze nikt tak nie przetestowal jak Motula w silnikach VP. Motul sprawdza sié idealnie i sam osobicie tez go polecam. Mobila jak juz to bym wybral 5W50 - te same klasy jakosci, lepsza odpornosc temperaturowa, lepsze HT/HS.
czyli mobila mozna spokojnie zalac? mam 90KM 1.9 TDI AGR i nie przeciazam silnika wiec mysle ze to chyba powinno smigac jak uwazacie?
ps co to sa silniki VP bo tak ludzie pisza a ja nie wiem, a jestem tutaj new user
chodzi o temp w ktorych pracuje?
czyli one gestosc maja taka sama 5W tylko lepkosc w tym drugim jest inna w duzych temp?
kiedy sa takie duze przeciazenia? jak jezdze normalnie 100-110 km/h nie szaleje (zadko kiedy 3500 obr i to na chwile )
lac ten rally formula czy starczy ten synt s 5w40?
i niepolecam olejów z mało pewnych zrodeł (chyba ze ktos chce wybierac olej szpachelka z misy) tak może sie stac z olejem "eko" itp
strach myślec co silnik wtedy przezywa brrrrrr
endryu no patrzylem tylko czy po oleju 0w40 moge wlac olej 5w50? 5w50 bedzie taki sam gesty jak 5w40? a róznica jest tylko w tych temperaturach oraz w lepkosci tak?
PD - pumpe duse - pompowtryskiwacze podajace paliwo do silnika(2in1-pompa i wtryskiwacz)stosowane w silnikach 1.9, 2.0, 2.5, 4.0 - obecnie stosowane
Mobila można lać. Ja śmigam na 5W50.
Mobila 1 5W50 lac mozna ale do VP tylko.
A motory PD to nowe- 1.2, 1.4, 1.9, 2.0, 2.5 i 5.0.
Silniki 2.7, 3.0, 3.3V8 i 4.0 i 4.2 TDI to sa silniki z CR :szeroki_usmiech Tak gwoli poprawnosci technicznej 8)
jednak zamowie motul xceel 8100 5w40. bo to chyba dobry olej,a ja mam 1.9TDI 90KM AGR wiec niunia musi miec dobry olejek., tylko gdzie go mozna tanio kupic co? napiszcie mi dzieki z góry
Komentarz