Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daneczek76
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 3642
    • Toyota

    oswietliło mnie dzięki bardzo
    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      Witam i na wstępie przepraszam za odgrzanie kotleta ale muszę to z siebie wyrzucić. :diabelski_usmiech

      Mam OI, motor AXR na naklejce zarówno w bagażniku jak i w książce serwisowej jest wyraźnie napisane iż fabryka przewidziała dla tego samochodu serwis QG1 (czyli oliwę zmieniamy jak szafa będzie sie domagać).

      W informacji zawartych m. in. w mojej instrukcji jest informacja iż w związku z tym iż samochód jest ustawiony na QG1 samochód jest zalany olejem spełniającym normę 506.01.

      Zamierzam trzymać sie normy QG1 natomiast ze znalezionych przeze mnie olejów naprawdę tylko kilka z nich spełnia normę 506.01 przewidzianą dla QG1. Należy do nich m. in. Castrol Longlife II 0 W 30.

      I tutaj pojawia sie moje pytanie:

      Czy ktos z szanownych forumowiczów ma osobiście złe doświadczenia z tym olejem i mógłby podać konkretne przykłady że stało sie coś złego?

      Przykład: wiem że olej Castrola narobił sporo bałaganu w motorach VVT-i produkowanych przez Toyote. ( i to IMHO jest konkretny przykład).

      Dlatego dosyć mocno zastanawiam sie nad Castrolem (bryka jest służbowa, żaden chip nie wchodzi w grę).

      Pozdrawiam.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Dzida, W mojej skromnej opinii, to ze na naklejce jest QG1 nie oznacza wcale, ze w przygotowaniu przedsprzedaznym nie zostalo to ustawione, ze sama zapiszczy przy 15kkm i tego terminu polecam sie trzymac, zwazajac na nasze drogi (chodzi o filtr powietrza, a co za tym idzie rowniez oleju i sam olej - syf przeciez sie przedostaje) i w tym momencie stosowanie oleju spelniajacego norme 505.01 w zupelnosci wystarczy.

        Nawet nowe Octavie II z silnikiem 2.0 TDI 16V maja w PL przeglady co 15kkm. Generalnie malo zaoszczedzisz, a szafa i tak na 100% nie bedzie chciala zeby wymieniac olej co 30kkm tylko pewnie w tym trybie automatyzacji wybierze jakies 17-20kkm
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          Maicroft, dzięki za opinie. Ten temat spędzał mi sen z powiek przez kilka dni, gdyż:

          a. samochod mówi co innego (QG1), pierwszy przegląd/wymiana oliwy jak szafa da znać.
          b. serwis Skody mówi co innego (wymienić oliwę po 2.000 km), i serwis olejowy co 15 kkm.

          Z tego co w międzyczasie dowiedziałem sie od różnych serwisantów Skody, OI mająca ustawione przeglądy wg interwału QG1 maj w misce olejowej czujnik który na bieżąco bada jakość i "starzenie" sie oleju i w związku z tym to komp decyduje kiedy należy go wymenić.

          IMHO w interesie Skody jest serwisować Octavie co 15 kkm, tak samo jak wymienić olej po 2 kkm. (wiem wiem była dyskusja w oddzielnym wątku na ten temat) :szeroki_usmiech

          Natomiast nie widzę przeciwskazań aby jeżeli samochód zostal ustawiony na LL to aby z niego nie korzystać............nawet jeżeli serwis mówi co innego probując wyciągnąć z kieszeni właściciela więcej kapustki....................

          Nie oszukujmy sie...............przecież to tylko i wyłącznie o to chodzi......................... :diabelski_usmiech

          Nie traktuję serwisu LL jako bardziej oszczędnego, gdyż jak napisałem furak jest służbowy więc koszty mają drugorzędne znaczenie..

          Ponawiam pytanie: Czy ktoś z fourmowiczów miał "jakiś wypadek" z Castrolem?

          Komentarz

          • brutus
            Rider
            • 2006
            • 329

            Przejrzałem ten topic ... ale opini jest tu wiele... i pewnie każda dobra....
            Mam pare pytań
            1. Czy mogę użyć Motula 5 W 40 Do auta z silnikiem1,9 TDI PD (BXE 105) z virusem
            2. ile litrów zalać
            3. Czy mogę przyjechać do ASO ze swoim Olejem i żądaćjeg użycia , bez obawy że utrace Gwarancje ?? czy lepiej zrobić to na własną rękę kupując tylko w serwisie Filtr Oleju.?? (auto ma obecnie przejechane 4000 km)
            OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              ad1 - tak
              ad3 - tak
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                Zamieszczone przez Dzida
                Z tego co w międzyczasie dowiedziałem sie od różnych serwisantów Skody, OI mająca ustawione przeglądy wg interwału QG1 maj w misce olejowej czujnik który na bieżąco bada jakość i "starzenie" sie oleju i w związku z tym to komp decyduje kiedy należy go wymenić.

                IMHO w interesie Skody jest serwisować Octavie co 15 kkm, tak samo jak wymienić olej po 2 kkm. (wiem wiem była dyskusja w oddzielnym wątku na ten temat) :szeroki_usmiech

                Natomiast nie widzę przeciwskazań aby jeżeli samochód zostal ustawiony na LL to aby z niego nie korzystać............nawet jeżeli serwis mówi co innego probując wyciągnąć z kieszeni właściciela więcej kapustki....................
                nie wiem jak teraz, ale w pewnym momencie oleje spelniajace 506.01 byly tak drogie, ze zmieniajac samemu co 15kkm (zamiast co 20 - 25 bo tak pewnie szafa zapiszczy) i wlewajac 505.01 mozna bylo konkretnie.... oszczedzic :lol:
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • psychodad
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 117

                  Hmm 2 godz czytania o oleju ... niezle chłopki , niezle.Kawał dobrej lektury.

                  Posiadam zmodowanego AHF'a i sam już nie wiem co mu zalać ... 8100 x-cess 5w/40 czy 300v power 5w/40 ?Oba spełniają norme a na alledrogo znalazłem 8100 x-cess za 190zł od dystrybutora ( ponoć )

                  pozwole sobie zlinkować : http://allegro.pl/item167038580_motu...a_zapytaj.html
                  chip ... chip huraaa !

                  Komentarz

                  • sławek_w
                    Drive
                    • 2007
                    • 41

                    Jak wyżej, kilka godzin na czytaniu o oleju i wychodzi na to, że normy 505.01 nie ma żaden syntetyk, to ciekawe bo przecież cały świat motoryzacyjny idzie w stronę syntetyków. I jak nie wiedziałem jaki mam olej zalać (przejechałem 900km i po 2000km chcę zalać nowym) tak nie wiem dalej - ciekawa i bardzo wysublimowana konstrukcja tych silników pd.

                    Komentarz

                    • Dzida
                      RS
                      • 2006
                      • 2253

                      Zamieszczone przez sławek_w
                      Jak wyżej, kilka godzin na czytaniu o oleju i wychodzi na to, że normy 505.01 nie ma żaden syntetyk,
                      wg. producenta Mobil Synt S 5 W 40 jest olejem syntetycznym

                      Komentarz

                      • sławek_w
                        Drive
                        • 2007
                        • 41

                        wg. producenta:
                        Mobil Synt S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil. Został specjalnie stworzony dla potrzeb wysokoobciążeniowych silników wysokoprężnych koncernu Volkswagen, które wyposażone zostały w system zasilania oparty na pompowtryskiwaczach (Electronic Unit Injectors).
                        natomiast:
                        Mobil 1 5W-50 Rally Formula w pełni syntetyczny olej silnikowy, zapewniający doskonałą ochronę przeciwzużyciową współpracujących elementów silnika. Jest zalecany szczególnie do wysokoobciążeniowych turbodoładowanych silników benzynowych oraz silników wysokoprężnych (niestety nie spełnia 505.01)
                        wg mnie jest różnica pomiędzy ww sformułowaniami.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          było o tym tysiąc razy :idea:

                          [ Dodano: Wto 06 Mar, 07 11:27 ]
                          może nawet w tym wątku :roll:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • sławek_w
                            Drive
                            • 2007
                            • 41

                            Fakt, ilość postów na ten temat ogromna - chyba największa- co świadczy o wadze problemu i obawach użytkowników.
                            Po przeczytaniu chyba wszystkich postów (mam czas bo siedzę na zwolnieniu) doszedłem do wniosków:
                            1 - nie ma oleju syntetycznego spełniającego normę 505.01 - są tylko "w oparciu" lub "na bazie" syntetcznej
                            2 - większość zachwalanych na forum to motul (60zł/l), mobil (50zł/l), valvoline (37/l)
                            3 - biorąc pod uwagę, że motul i valvoline przyjeżdżają do Polski w oryginalnych opakowaniach wybór pada na te dwa, jednakże przy tak ogromnej różnicy w cenie uważam, że nie ma sensu przepłacać i wybór pada na valvoline (dzisiaj dzwoniłem do łódzkiego inter carsu opakowanie 5 litrowe kosztuje 166 zł)
                            Tak więc dojadę do 3000 km i spuszczę olej shela (przy odbiorze nie potrafiono powiedzieć mi jaki jest to olej!!) i zaleję valvoline tym bardziej, że nie jeżdżę bardzo ostro.

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              sławek_w, z ceną Motula to trochę przesadziłeś :|
                              Nie tak dawno kolega mammoth wrzucał ogłoszenie gdzie Motula 505.01, 5l miał za 199zł wiec wychodzi niecałe 40zł/l. U Nexusa też pewnie coś koło tego
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • Paweł T
                                Elegance
                                • 2006
                                • 784

                                Ja chyba spróbuję tego motula, bo muszę dolewać 0,5-1l Shella między przeglądami i nie podoba mi się to.
                                TDI ASV 140KM 300Nm

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  a co myślicie o taniej alternatywie nie tylko do klekota:
                                  1. Orlen Extra Synt 5W-40 ( hurt 66zł brutto za 4L)
                                  2. Orlen Platinum Synt 5W-40 ( 92zł 4L )
                                  3. Fuchs Titan Supersyn 5W-40 (83 za 5L)
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • sławek_w
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 41

                                    żaden z nich nie spełnia 505.01

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      nie chcę nikogo wkurzać ale ilość postów w temacie oleju jest ogromna :| . małe pytanko bo bedę za parę dni stał przed tym samym problemem tylko w 2.0TDI . czy ktoś może mi napisać jaki olej najlepiej do tego silnika ? chodzi mi o oznaczenie , markę sobie sam spróbuję wybrać
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • greszczyn
                                        Elegance
                                        • 2005
                                        • 893
                                        • Nissan

                                        leszekmw - najważniejsze aby miał tzw.aprobatę ( normę ) VW 505.01 . "Podobno" to .... " specjalne " oleje przeznaczone do silników z pompowtryskiwaczmi .

                                        Może to być :
                                        Mobil Synt S specjal V 5W 40
                                        Motul Specyfic 5W 40
                                        Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
                                        Shell Helix Diesel Plus VA 5W-40
                                        Castrol SLX Professional VW 505.01

                                        Zobacz też w instrukcji obsługi jakie są zalecenia producenta , odnośnie normy jaką w tej chwili , ma spełniać olej do tego silnika .

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          greszczyn, wielki dzięki , generalnie 5w40
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          • Paweł T
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 784

                                            Zamieszczone przez greszczyn
                                            Shell Helix Diesel Plus VA 5W-40
                                            to jest półsyntetyk, a syntetyk to Shell Helix Diesel Ultra, ale on spełnia normę do VP
                                            TDI ASV 140KM 300Nm

                                            Komentarz

                                            • leszekmw
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5356

                                              czyli zostaje nam mobil lub motul
                                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                              GVI 1.4TSI
                                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                              Komentarz

                                              • Dzida
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 2253

                                                A czy do 2.0 TDI nie trzeba przypadkiem oleju 506.01?

                                                Tylko pytam proszę nie bić :wink:

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  do BKD nie
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...