Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Witam i na wstępie przepraszam za odgrzanie kotleta ale muszę to z siebie wyrzucić. :diabelski_usmiech
Mam OI, motor AXR na naklejce zarówno w bagażniku jak i w książce serwisowej jest wyraźnie napisane iż fabryka przewidziała dla tego samochodu serwis QG1 (czyli oliwę zmieniamy jak szafa będzie sie domagać).
W informacji zawartych m. in. w mojej instrukcji jest informacja iż w związku z tym iż samochód jest ustawiony na QG1 samochód jest zalany olejem spełniającym normę 506.01.
Zamierzam trzymać sie normy QG1 natomiast ze znalezionych przeze mnie olejów naprawdę tylko kilka z nich spełnia normę 506.01 przewidzianą dla QG1. Należy do nich m. in. Castrol Longlife II 0 W 30.
I tutaj pojawia sie moje pytanie:
Czy ktos z szanownych forumowiczów ma osobiście złe doświadczenia z tym olejem i mógłby podać konkretne przykłady że stało sie coś złego?
Przykład: wiem że olej Castrola narobił sporo bałaganu w motorach VVT-i produkowanych przez Toyote. ( i to IMHO jest konkretny przykład).
Dlatego dosyć mocno zastanawiam sie nad Castrolem (bryka jest służbowa, żaden chip nie wchodzi w grę).
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Dzida, W mojej skromnej opinii, to ze na naklejce jest QG1 nie oznacza wcale, ze w przygotowaniu przedsprzedaznym nie zostalo to ustawione, ze sama zapiszczy przy 15kkm i tego terminu polecam sie trzymac, zwazajac na nasze drogi (chodzi o filtr powietrza, a co za tym idzie rowniez oleju i sam olej - syf przeciez sie przedostaje) i w tym momencie stosowanie oleju spelniajacego norme 505.01 w zupelnosci wystarczy.
Nawet nowe Octavie II z silnikiem 2.0 TDI 16V maja w PL przeglady co 15kkm. Generalnie malo zaoszczedzisz, a szafa i tak na 100% nie bedzie chciala zeby wymieniac olej co 30kkm tylko pewnie w tym trybie automatyzacji wybierze jakies 17-20kkm
Komentarz
-
-
Maicroft, dzięki za opinie. Ten temat spędzał mi sen z powiek przez kilka dni, gdyż:
a. samochod mówi co innego (QG1), pierwszy przegląd/wymiana oliwy jak szafa da znać.
b. serwis Skody mówi co innego (wymienić oliwę po 2.000 km), i serwis olejowy co 15 kkm.
Z tego co w międzyczasie dowiedziałem sie od różnych serwisantów Skody, OI mająca ustawione przeglądy wg interwału QG1 maj w misce olejowej czujnik który na bieżąco bada jakość i "starzenie" sie oleju i w związku z tym to komp decyduje kiedy należy go wymenić.
IMHO w interesie Skody jest serwisować Octavie co 15 kkm, tak samo jak wymienić olej po 2 kkm. (wiem wiem była dyskusja w oddzielnym wątku na ten temat) :szeroki_usmiech
Natomiast nie widzę przeciwskazań aby jeżeli samochód zostal ustawiony na LL to aby z niego nie korzystać............nawet jeżeli serwis mówi co innego probując wyciągnąć z kieszeni właściciela więcej kapustki....................
Nie oszukujmy sie...............przecież to tylko i wyłącznie o to chodzi......................... :diabelski_usmiech
Nie traktuję serwisu LL jako bardziej oszczędnego, gdyż jak napisałem furak jest służbowy więc koszty mają drugorzędne znaczenie..
Ponawiam pytanie: Czy ktoś z fourmowiczów miał "jakiś wypadek" z Castrolem?
Komentarz
-
-
Przejrzałem ten topic ... ale opini jest tu wiele... i pewnie każda dobra....
Mam pare pytań
1. Czy mogę użyć Motula 5 W 40 Do auta z silnikiem1,9 TDI PD (BXE 105) z virusem
2. ile litrów zalać
3. Czy mogę przyjechać do ASO ze swoim Olejem i żądaćjeg użycia , bez obawy że utrace Gwarancje ?? czy lepiej zrobić to na własną rękę kupując tylko w serwisie Filtr Oleju.?? (auto ma obecnie przejechane 4000 km)OII Golas ale z 1.9 TDI BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZ tego co w międzyczasie dowiedziałem sie od różnych serwisantów Skody, OI mająca ustawione przeglądy wg interwału QG1 maj w misce olejowej czujnik który na bieżąco bada jakość i "starzenie" sie oleju i w związku z tym to komp decyduje kiedy należy go wymenić.
IMHO w interesie Skody jest serwisować Octavie co 15 kkm, tak samo jak wymienić olej po 2 kkm. (wiem wiem była dyskusja w oddzielnym wątku na ten temat) :szeroki_usmiech
Natomiast nie widzę przeciwskazań aby jeżeli samochód zostal ustawiony na LL to aby z niego nie korzystać............nawet jeżeli serwis mówi co innego probując wyciągnąć z kieszeni właściciela więcej kapustki....................Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Hmm 2 godz czytania o oleju ... niezle chłopki , niezle.Kawał dobrej lektury.
Posiadam zmodowanego AHF'a i sam już nie wiem co mu zalać ... 8100 x-cess 5w/40 czy 300v power 5w/40 ?Oba spełniają norme a na alledrogo znalazłem 8100 x-cess za 190zł od dystrybutora ( ponoć )
pozwole sobie zlinkować : http://allegro.pl/item167038580_motu...a_zapytaj.htmlchip ... chip huraaa !
Komentarz
-
-
Jak wyżej, kilka godzin na czytaniu o oleju i wychodzi na to, że normy 505.01 nie ma żaden syntetyk, to ciekawe bo przecież cały świat motoryzacyjny idzie w stronę syntetyków. I jak nie wiedziałem jaki mam olej zalać (przejechałem 900km i po 2000km chcę zalać nowym) tak nie wiem dalej - ciekawa i bardzo wysublimowana konstrukcja tych silników pd.
Komentarz
-
-
wg. producenta:
Mobil Synt S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil. Został specjalnie stworzony dla potrzeb wysokoobciążeniowych silników wysokoprężnych koncernu Volkswagen, które wyposażone zostały w system zasilania oparty na pompowtryskiwaczach (Electronic Unit Injectors).
natomiast:
Mobil 1 5W-50 Rally Formula w pełni syntetyczny olej silnikowy, zapewniający doskonałą ochronę przeciwzużyciową współpracujących elementów silnika. Jest zalecany szczególnie do wysokoobciążeniowych turbodoładowanych silników benzynowych oraz silników wysokoprężnych (niestety nie spełnia 505.01)
wg mnie jest różnica pomiędzy ww sformułowaniami.
Komentarz
-
-
Fakt, ilość postów na ten temat ogromna - chyba największa- co świadczy o wadze problemu i obawach użytkowników.
Po przeczytaniu chyba wszystkich postów (mam czas bo siedzę na zwolnieniu) doszedłem do wniosków:
1 - nie ma oleju syntetycznego spełniającego normę 505.01 - są tylko "w oparciu" lub "na bazie" syntetcznej
2 - większość zachwalanych na forum to motul (60zł/l), mobil (50zł/l), valvoline (37/l)
3 - biorąc pod uwagę, że motul i valvoline przyjeżdżają do Polski w oryginalnych opakowaniach wybór pada na te dwa, jednakże przy tak ogromnej różnicy w cenie uważam, że nie ma sensu przepłacać i wybór pada na valvoline (dzisiaj dzwoniłem do łódzkiego inter carsu opakowanie 5 litrowe kosztuje 166 zł)
Tak więc dojadę do 3000 km i spuszczę olej shela (przy odbiorze nie potrafiono powiedzieć mi jaki jest to olej!!) i zaleję valvoline tym bardziej, że nie jeżdżę bardzo ostro.
Komentarz
-
-
sławek_w, z ceną Motula to trochę przesadziłeś :|
Nie tak dawno kolega mammoth wrzucał ogłoszenie gdzie Motula 505.01, 5l miał za 199zł wiec wychodzi niecałe 40zł/l. U Nexusa też pewnie coś koło tegoNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
nie chcę nikogo wkurzać ale ilość postów w temacie oleju jest ogromna :| . małe pytanko bo bedę za parę dni stał przed tym samym problemem tylko w 2.0TDI . czy ktoś może mi napisać jaki olej najlepiej do tego silnika ? chodzi mi o oznaczenie , markę sobie sam spróbuję wybraćO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
leszekmw - najważniejsze aby miał tzw.aprobatę ( normę ) VW 505.01 . "Podobno" to .... " specjalne " oleje przeznaczone do silników z pompowtryskiwaczmi .
Może to być :
Mobil Synt S specjal V 5W 40
Motul Specyfic 5W 40
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
Shell Helix Diesel Plus VA 5W-40
Castrol SLX Professional VW 505.01
Zobacz też w instrukcji obsługi jakie są zalecenia producenta , odnośnie normy jaką w tej chwili , ma spełniać olej do tego silnika .
Komentarz
-
Komentarz